Gewoon wegwerp handschoentjes kopen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en toch is het nergens te krijgen rara
Jep we zijn fucked.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze dus ook. Maar stel dat ze daarmee van 1150 naar 3000 bedden met beademingsmachines gaan (en daar ook voldoende personeel voor hebben), dan komt het alsnog vol te liggen.
Een deel van de COVID-19-patiënten heeft een IC-bed nodig. In Italië is dat circa 10% van de bevestigde gevallen, hier circa 5%, het daadwerkelijke percentage ligt per definitie lager, dit heeft alles te maken met het testbeleid. Qua aantallen in Nederland zaten we na de eerste twee weken COVID-19 al op circa 50 IC-patiënten.
Deze mensen liggen meestal 2-3 weken aan de beademing. Er komen daarom vooralsnog iedere dag meer IC-patiënten bij dan dat er met ontslag gaan, en dan wordt vroeg of laat de maximumcapaciteit bereikt, ook als die opgeschaald is. Dat bedoel ik met uitstel van executie, geen afstel.
Opschalen is dus niet de oplossing. Ja, wel voor de patiënten die daardoor alsnog een IC-bed kunnen krijgen. Maar niet voor het probleem dat ze straks nee zullen moeten verkopen. Onze enige redding was een sterke daling van het aantal nieuwe besmettingen, maar daarvoor zijn onze maatregelen te laat genomen en niet drastisch genoeg geweest.
Wijs mij even aan waar staat dat dat niet mag. Dat het hoogst asociaal is ben ik volkomen met je eens.quote:
Ik zie jou al de hele week niets anders dan dit soort berichten posten. Kap eens met die stemmingmakerij johquote:
1.08 gisteren in Duitsland, net over grens. In jaren niet zo laag gezien. (95)quote:Op maandag 16 maart 2020 12:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Brandstof!
¤ 1,43 euro per liter euro95?
deze week terug dan toch?quote:Op maandag 16 maart 2020 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow, bizar. Nou heb ik voor jan lul de auto afgetankt vorige week
422.568 mensen stierven er in Spanje in 2015. Meer dan 1000 per dag. Even wat perspectiefquote:Op maandag 16 maart 2020 12:17 schreef hollandia02 het volgende:
12:08
In Spanje zijn bijna duizend nieuwe gevallen van het coronavirus vastgesteld in de afgelopen 24 uur. Het aantal besmettingen steeg van 7753 naar 8744.
Het dodental is met negen gestegen van 288 naar 297. Spanje is na Italië het zwaarst getroffen land in Europa.
De noodtoestand is in Spanje sinds zaterdag van kracht en maandag zei een minister dat het nog weken kan duren voor de noodtoestand wordt opgeheve
https://www.ad.nl/dossier(...)ronacrisis~a3523299/
Binnenkort krijg je nog geld toe op tankenquote:Op maandag 16 maart 2020 12:20 schreef Sfancta het volgende:
[..]
1.08 gisteren in Duitsland, net over grens. In jaren niet zo laag gezien. (95)
Als dit langer duurt ( reken er maar op) zullen toch wel door moeten, bijvoorbeeld met toetsdagen. Dat een beperkt deel even langs komt ervoor.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef hollandia02 het volgende:
Deze komende periode is een situatie die niet ideaal is voor het geven of volgen van onderwijs, in de loop van de komende weken zullen we allemaal ons best moeten doen om er iets van te maken.
Dit vraagt van jullie een grote zelfstandigheid en volwassenheid in het omgaan met opdrachten ,in die zin een goede testcase.
Wees verstandig en ga voorzichtig om met je gezondheid, neem geen risico’s ook al lijken deze klein.
Indien er sprake is van ziekte of andere bijzondere omstandigheden moet je gewoon het normale verzuim protocol aan houden v.w.b. ziek/beter melden.
Het is niet ondenkbaar dat we in de komende periode leerlingen gaan vragen om ,onder schooltijd, naar school te komen om zaken af te toetsen bijvoorbeeld.
We zullen uiteraard dan maximaal rekening houden met jullie gezondheid maar het staat je niet vrij om dan niet te komen.
------------------------------------------
Mail van mijn school (MBO), eerst zeggen ze dus als ik thuis ziek zit te zijn ik mij alsnog ziek moet melden? Dafuq?
En daarna zeggen ze als er toetsen zijn moet ik alsnog naar school komen. Dat mag toch helemaal niet school is nu toch alleen bedoelt als opvang van kinderen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weinig nieuwe doden dus?quote:Op maandag 16 maart 2020 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
422.568 mensen stierven er in Spanje in 2015. Meer dan 1000 per dag. Even wat perspectief
Sta je dan met je teslaquote:Op maandag 16 maart 2020 12:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Binnenkort krijg je nog geld toe op tanken.
Pardon? Ik zit hier al een behoorlijke tijd en post vaak genoeg nieuws en wetenschappelijke artikelen. Dat ik het somber inzie is gedestilleerd uit de realiteit.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik zie jou al de hele week niets anders dan dit soort berichten posten. Kap eens met die stemmingmakerij joh.
kan altijd nog in de volgende fasequote:Op maandag 16 maart 2020 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ja.
Ten eerste gaat het merendeel met de auto en ten tweede zou daar ongetwijfeld een mouw aan te passen zijn als je echt de boel dicht wil gooien.
Tank leeghalen en ruilen tegen wc papierquote:Op maandag 16 maart 2020 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow, bizar. Nou heb ik voor jan lul de auto afgetankt vorige week
Ik heb een thuislader, valt echt reuze meequote:Op maandag 16 maart 2020 12:21 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Sta je dan met je teslaPaar honderd euro de maand stroom.
Joh... net met 70.000 bij 3 dagen geleden en nu hebben een paar het virus.. go Boris!twitter:
Scholen en kinderdagverblijven gaan dicht vanaf maandag 16 maart tot en met maandag 6 april. Het gaat hierbij om scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wijs mij even aan waar staat dat dat niet mag. Dat het hoogst asociaal is ben ik volkomen met je eens.
Eindelijk een V8 kopenquote:Op maandag 16 maart 2020 12:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Binnenkort krijg je nog geld toe op tanken.
Ga vanmiddag hier ook eens polsen. Wie weet zitten er al ouderen in de knel. Dan haal ik wel wat voor zequote:Op maandag 16 maart 2020 12:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en zolang mijn salaris door word betaald door eigen werkgever neem ik wel genoegen met alleen de reiskosten/brandstof.
Moet toch iets doen als alles plat ligt. Mooi wat afleiding.
Zal rond die tijd eens gaan peilen mocht het nodig zijn.
quote:Op maandag 16 maart 2020 12:21 schreef _I het volgende:
Supermarkt was prima te doen qua drukte en voorraad. Was maar 1 vak leeg. Chips.Ik dacht nog als het normale eten op is (was het niet) ga ik wel 2 weken chips eten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're Fucking Out, I'm Fucking In
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |