quote:Met de nieuwe dagelijkse talkshow Op1 begint de NPO 2020 met een frisse blik. Duiding van actualiteit en reflectie op de waan van de dag blijven een belangrijke plaats innemen op NPO 1. Wisselende duo’s ontvangen vanaf maandag 6 januari elke werkdag live rond 22.30 uur gasten die het gesprek van de dag beheersen, van kunst tot politiek, van sport tot entertainment.
Op1 is een gezamenlijke productie van verschillende omroepen. De presentatie is in handen van onder anderen Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra, Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen en Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg.
Met roulerende duo’s van verschillende afzenders onderstreept Op1 de veelzijdigheid van de NPO. Een herkenbaar programma met elke dag dezelfde vorm, en een wisselende signatuur. Dit nieuwe concept is een etalage van de vakkundigheid die de publieke omroep in huis heeft. Op1 wordt gepresenteerd door zeer ervaren krachten en aanstormend talent.
Op1 is een samenwerking tussen programmamakers van de deelnemende omroepen en de redactie van PAUW. Jeroen Pauw is zelf nauw betrokken bij het opzetten van de nieuwe talkshow en zal in een latere fase ook het programma gaan presenteren. Daarnaast wil hij ook andere programma’s voor de NPO gaan maken.
De duo's:
• Maandag: Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra (BNNVARA)
• Dinsdag: Giovanca Ostiana & Tijs van den Brink (EO)
• Woensdag: Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen (Omroep MAX)
• Donderdag: Welmoed Sijtsma & Sander Schimmelpenninck (WNL)
• Vrijdag: Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg (BNNVARA)
https://op1npo.nl/
https://twitter.com/op1npo
iddquote:Op zondag 15 maart 2020 22:50 schreef superniger het volgende:
Charles en Sander lijken net vader en zoon.
De huisvrouwen uit COR zijn allemaal de hond aan het uitlaten nuquote:
Danny heeft weer voor 2 tientjes server tegoed gekocht.quote:
Nu weer langzaamquote:Op zondag 15 maart 2020 22:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Danny heeft weer voor 2 tientjes server tegoed gekocht.
Ik denk dat die maatregelen uit Spanje hier ook nog wel gaan komen.quote:
quote:
Waar wachten we opquote:Op zondag 15 maart 2020 22:58 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik denk dat die maatregelen uit Spanje hier ook nog wel gaan komen.
Ze nemen gewoon langzaam aan steeds wat meer maatregelen op het moment dat ze dat nodig vinden.quote:
Dan neem ik het terug.quote:
In dit stadium is dat niet meer nodig. Als je ziek bent moet je gewoon thuis blijven en het uitzieken.quote:
Testen heeft ook geen zin meer. Mensen moeten gewoon thuisblijvenquote:Op zondag 15 maart 2020 22:59 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ze nemen gewoon langzaam aan steeds wat meer maatregelen op het moment dat ze dat nodig vinden.
Op het moment dat de experts dat nodig vinden, dan komt die maatregel er ook echt wel.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:00 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Testen heeft ook geen zin meer. Mensen moeten gewoon thuisblijven
Hier is mijn werkgever het niet mee eensquote:Op zondag 15 maart 2020 23:00 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Testen heeft ook geen zin meer. Mensen moeten gewoon thuisblijven
Walgelijk dat gehamster. 1x pakje normale prijs. 2 halen 20 betalen. Klaar.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:01 schreef Oostblokkert het volgende:
Van die mensen die het winkelmandje vol met paracetamol pleuren.
Ook als je ziek bent? Dat is in strijd met de overheidsinstructies.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hier is mijn werkgever het niet mee eens
Niet eens in deze tijd, het is al een naar trekje bij een hoop mensen om dat te doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:02 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Walgelijk dat gehamster. 1x pakje normale prijs. 2 halen 20 betalen. Klaar.
Ik mag alleen thuisblijven als ik koorts hebquote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook als je ziek bent? Dat is in strijd met de overheidsinstructies.
Dan loop je twee keer langs de kassaquote:Op zondag 15 maart 2020 23:02 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Wat walgelijk en ook tegen alle regels inquote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik mag alleen thuisblijven als ik koorts heb
Over een paar dagen zijn die winkels wel weer bijgevuld.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:02 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Gewoon je baas vol in zijn gezicht hoesten.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik mag alleen thuisblijven als ik koorts heb
Ja.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan loop je twee keer langs de kassaOf wil je een centraal landelijk systeem waar je met Digid moet inloggen eer je paracetamol meekrijgt?
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:04 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Wat walgelijk en ook tegen alle regels in
Die man ziet zijn bedrijf naar de klote gaan, ik vind ook dat dit niet kan maar ergens snap ik hem welquote:Op zondag 15 maart 2020 23:04 schreef superniger het volgende:
[..]
Gewoon je baas vol in zijn gezicht hoesten.
Vanaf morgen kan hij wel makkelijk krediet regelen, mocht hij dit nodig hebben.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Die man ziet zijn bedrijf naar de klote gaan, ik vind ook dat dit niet kan maar ergens snap ik hem wel
Is thuiswerken geen optie?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:05 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Die man ziet zijn bedrijf naar de klote gaan, ik vind ook dat dit niet kan maar ergens snap ik hem wel
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Vanaf morgen kan hij wel makkelijk krediet regelen, mocht hij dit nodig hebben.
Ik ben hovenier, onkruid vergaat niet.quote:
Hovenier is toch ook buiten en niet op kantoor? Of werk je met een heel teamquote:Op zondag 15 maart 2020 23:07 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben hovenier, onkruid vergaat niet.
Wel instructies gekregen om zo weinig mogelijk op de zaak te komen
We werken met jongens die een arbeidsbeperking hebben, voor hun gelden de RIVM regels allemaal welquote:Op zondag 15 maart 2020 23:07 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Hovenier is toch ook buiten en niet op kantoor? Of werk je met een heel team
Lekker gaan zwemmen ipv vliegenquote:
Ben ik mij bewust van, het is dan ook een meningquote:Op zondag 15 maart 2020 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tienduizenden (alleen in Nederland) verliezen hierdoor wel hun werk.
Ik ken een meisje die heet Wopkjequote:
schijt aan alles mentaliteitquote:Op zondag 15 maart 2020 23:14 schreef RensAjacied het volgende:
De Haagse politie heeft zondagavond met de gemeente een Turkse bruiloft aan banden gelegd in zalencentrum Opera. Er waren meer dan 500 mensen aanwezig. ,,Er is gehandhaafd”, zegt de gemeente na vragen van het AD.
Turken zijn immuun voor dit virusquote:Op zondag 15 maart 2020 23:14 schreef RensAjacied het volgende:
De Haagse politie heeft zondagavond met de gemeente een Turkse bruiloft aan banden gelegd in zalencentrum Opera. Er waren meer dan 500 mensen aanwezig. ,,Er is gehandhaafd”, zegt de gemeente na vragen van het AD.
too big to fail = belastingbetaler redtquote:Op zondag 15 maart 2020 23:14 schreef monkyyy het volgende:
Goed, koop maar aandelen KLM, wordt dus gered door daddy overheid
Ieder apart een perkje schoffelen? Of maak ik het zo te simpel.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:07 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Dat kan, kans ik klein maar het kanquote:Op zondag 15 maart 2020 23:18 schreef monkyyy het volgende:
Alsof alles over een paar maanden business as usual is
Kan je niet vanuit huis iemand anders zijn heg snoeien?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:07 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
[..]
Zijn we af van die reclames.quote:
Ik ben geen gemeentewerker maar ik snap je punt.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:18 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ieder apart een perkje schoffelen? Of maak ik het zo te simpel.
Heb wel een verlengde heggenschaar in de bus, dit ga ik direct in de groep gooienquote:Op zondag 15 maart 2020 23:19 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Kan je niet vanuit huis iemand anders zijn heg snoeien?
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:19 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Kan je niet vanuit huis iemand anders zijn heg snoeien?
Weglachenquote:Op zondag 15 maart 2020 23:21 schreef Oostblokkert het volgende:
Ik vraag me af wat de premier nog toe moet voegen morgen.
Die gaat zeggen dat we allemaal moeten luisterenquote:Op zondag 15 maart 2020 23:21 schreef Oostblokkert het volgende:
Ik vraag me af wat de premier nog toe moet voegen morgen.
Het land ontvlucht zoals Juliana.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:23 schreef -Chakotay- het volgende:
idd wtf
waar is koning willem alexander
Daarom is een oorlog starten als president ook vaak iets handigs, in tijden van oorlog gaat de bevolking al gauw achter 'de leider' staan.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:23 schreef R-woud93 het volgende:
Ik vind trouwens dat Rutte het prima doet als leider.
Zou alleen nooit op hem stemmen
Klopt jaquote:Op zondag 15 maart 2020 23:25 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Daarom is een oorlog starten als president ook vaak iets handigs, in tijden van oorlog gaat de bevolking al gauw achter 'de leider' staan.
Ook dat. Voortaan 6 ipv 5. Lekker evalueren en kijken wat de week van morgen gaat brengen.quote:
Wopke had vanmiddag bij Buitenhof ook wel een sterk verhaal.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:25 schreef Vallon het volgende:
In deze tijd mogen we blij zijn dat Rutte de crisis trekt.
Ik zou niet weten wie het beter kan of zou doen.
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:23 schreef R-woud93 het volgende:
Dat is dan ook een vitaal beroep.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef superniger het volgende:
[..]
Thuis kan ik geen pallets sorteren.
Dit.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:23 schreef R-woud93 het volgende:
Qua leeftijd zouden ze inderdaad vader en zoon kunnen zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:50 schreef superniger het volgende:
Charles en Sander lijken net vader en zoon.
Rutte voert gewoon uit wat de experts hem adviseren, bij andere politici zou hetzelfde ondernomen worden, alleen dan zouden de scholen sneller gesloten zijn. Er is geen enkele grootmacht die de samenleving draaiende kan houden.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:25 schreef Vallon het volgende:
In deze tijd mogen we blij zijn dat Rutte de crisis trekt.
Ik zou niet weten wie het beter kan of zou doen.
Wel mee eens waarbij ik nu liever een Rutte zie dan zeg Klaver of een Baudet. Mr Teflon heeft in dit opzicht, gepokt en gemazeld, wel een streepje voor. Wat ik zelf, los van de persoon, een pre vind dat hij van huis uit historicus is en daarmee wat geschiedenis kent.quote:Op maandag 16 maart 2020 15:26 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Rutte voert gewoon uit wat de experts hem adviseren, bij andere politici zou hetzelfde ondernomen worden, alleen dan zouden de scholen sneller gesloten zijn. Er is geen enkele grootmacht die de samenleving draaiende kan houden.
Het feit blijft wel dat Rutte verantwoordelijk is, bij verkeerde keuzes of die te laat invoeren mag je hem op aanrekenen. De oppositie pleitte al veel eerder voor het sluiten van scholen en ik dacht ook dergelijke horecagelegenheden, hij maakt een andere keuze.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel mee eens waarbij ik nu liever een Rutte zie dan zeg Klaver of een Baudet. Mr Teflon heeft in dit opzicht, gepokt en gemazeld, wel een streepje voor. Wat ik zelf, los van de persoon, een pre vind dat hij van huis uit historicus is en daarmee wat geschiedenis kent.
Dat Rutte zich vooral laat leiden door experts is ook de reden dat hij draalt en wat twijfelachtig reageert. Dat is juist goed en beter dan vanuit de heup waar wat popi-jopi (op)schieten.
Het uitgangspunt dat hij o.a. voerde met kinderen - die zelf minder kwetsbaar zijn voor het virus - was ansich terecht. Wat hij dan weer misgrijp met zijn "experts" is het daarmee verbandhoudend verkeerde beeld- en gedragsvorming.
Mensen - ik aanvankelijk ook - "snappen" niet de praktische contradictie.... "scholen open met snotterende kinderen" en toch "niet bij elkaar in de buurt komen als je een symptoom hebt".
Yep..... hij rommelt met wat hij kan (over)zien en hij gelooft in het goed te willen doen.quote:Op maandag 16 maart 2020 16:48 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Het feit blijft wel dat Rutte verantwoordelijk is, bij verkeerde keuzes of die te laat invoeren mag je hem op aanrekenen. De oppositie pleitte al veel eerder voor het sluiten van scholen en ik dacht ook dergelijke horecagelegenheden, hij maakt een andere keuze.
Ik vind juist dat Rutte een onbetrouwbaar imago op heeft nagehouden, want hij laat zich compleet leiden door 'experts', of het nou die drie economen zijn die hem adviseerde over de dividentbelasting of in deze situatie, dat blijft toch aan hem hangen, vind ik.
Dat gezegd hebbende, leidt hij het op dit moment pretty decend. Tikkeltje naief om te denken dat je de economie toch in zoverre draaiende kan houden, alsof Nederland een uitzondering op de andere buurlanden kan zijn.
Duurt nog een jaar....quote:Op maandag 16 maart 2020 22:18 schreef BlackNero het volgende:
Rutte heeft zojuist de verkiezingen veilig gesteld voor hem.
Wie heeft ze in de studio?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:19 schreef superniger het volgende:
Nu al een betere uitzending dan die van Jinek.
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef Mani89 het volgende:
Rutte heeft gecapituleerd en ons overgeleverd aan dit moordende virus.
Heel naar.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef monkyyy het volgende:
Mijn zus werkt in het ziekenhuis en werd gister grieperig, heeft vanochtend een test genomen, krijgt morgen uitslag. Maar ze is al ingeënt tegen de gewone griep...
Het komt wel dichtbij zo Monkyyy....quote:Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef monkyyy het volgende:
Mijn zus werkt in het ziekenhuis en werd gister grieperig, heeft vanochtend een test genomen, krijgt morgen uitslag. Maar ze is al ingeënt tegen de gewone griep...
Die begrijp ik niet, optie drie was een totale lockdown waardoor het langer zou duren, namelijk een jaar. Bij andere twee minder?quote:
Verkiezingen pas volgend jaar....quote:Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Die begrijp ik niet, optie drie was een totale lockdown waardoor het langer zou duren, namelijk een jaar. Bij andere twee minder?
O zo. Ik snapte het ook al niet. Nee, je zou maar vlak voor de verkiezingen mogen aankondigen dat een crisis is afgelopen.quote:
''dan nog kan het virus meteen weer de kop opsteken als de maatregelen worden ingetrokken.''quote:Derde scenario
Rutte: "Het derde scenario is dat we eindeloos proberen het virus tegen te houden. Dat betekent dat het land helemaal op slot gaat. Zo’n rigoureuze aanpak kan op het oog aantrekkelijk lijken, maar deskundigen wijzen erop dat het bepaald geen kwestie van dagen of weken zou zijn. In dat scenario zouden we ons land feitelijk een jaar of zelfs langer moeten platleggen, met alle gevolgen van dien. En als het praktisch al zou kunnen – om mensen zo lang alleen met toestemming hun huis uit te laten komen – dan nog kan het virus meteen weer de kop opsteken als de maatregelen worden ingetrokken."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |