En dan een plaatje van station 'Ollequote:Op woensdag 25 maart 2020 11:50 schreef dennistd het volgende:
Vandaar het gegraaf op station Deventer: https://www.prorail.nl/nieuws/station-deventer-klimaatproof
Contractbreuk ns?quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:45 schreef James1988 het volgende:
Niet veel anders dan de maatregelen die België heeft genomen. Van/naar België rijdt nog wel wat grensoverschrijdend verkeer, maar politie staat te controleren bij aankomststations en je wordt teruggestuurd als je geen zwaarwegende reden hebt om naar België te komen.
Een bijeffect is dat een Nederlands station nu al een aantal dagen niet meer bediend wordt: Eijsden. De stopper Maastricht - Luik rijdt namelijk niet.
Ik denk niet dat heel veel mensen zich daar druk om maken, gemiddeld zijn er 160 reizigers per dag die van/naar Eijsden reizen. Als er daar nog 10 van over zijn, zijn het er veel.quote:
Abellio rijdt er inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
En dat lijkt mij een Lint 41 van Abellio?
Verkeerde richting.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:44 schreef De_Hertog het volgende:
Ik weet niet of Abellio er rijdt, maar plaatje doet me aan Nideggen denken.
Hier ook zo. Kon gewoon via de chat online en de volgende was het geld teruggestort op mijn creditcard. Het was even wachten op de annuleringsregeling maar daarna was het zo geregeld. In tegenstelling tot hotels.com die tot 30 nodig heeft voor terugbetaling.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:46 schreef Eix het volgende:
Zojuist bij NSInternational 4 boekingen geannuleerd. Waaronder twee boekingen met Supersparpreis-tarief dat eigenlijk niet teruggedraaid kan worden.
Kortom, complimenten voor het bedrijf waar ik vooral veel over klaag.
Ik vind het altijd knap hoe je zoiets kunt Googlen, vertelquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:06 schreef De_Hertog het volgende:
Dan heb ik hem met wat extra Googlewerk wel gevonden, maar dat is valsspelen en ik heb ook geen nieuwe opdracht dus iemand anders mag hem afmaken
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap hoe je zoiets kunt Googlen, vertel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
Zoeken op bahnhof en b2 en hij zit er al tussenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap hoe je zoiets kunt Googlen, vertel
Daar heb je toch alleen de HSB? Dit is normaalspoor met een LINTquote:
Het zou me niet verbazen als hierdoor de instroomplanning van de ICNG wordt omgegooid en ze als eerste in de IC Den Haag - Eindhoven gaan rijdenquote:Trillingproef op Brabantroute valt zwaar tegen: intercity's gaan weer harder rijden
EINDHOVEN - De trillingproef op de Brabantroute heeft weinig opgeleverd en wordt daarom gestopt. De NS maakte dit bekend. Het betekent dat de intercity Den Haag-Eindhoven in juni weer maximaal 140 kilometer per uur gaat rijden.
De Belg rijd toch ook gewoon? Wellicht leeg mat van/naar Amsterdam maar vanaf Rotterdam gaat ie sowieso naar België al raad men af daadwerkelijk naar België te reizen omdat ze je linea recta terug sturen als je geen dringende reden hebt om in België te zijnquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:11 schreef Fred het volgende:
Zag ik het vandaag trouwens goed dat er leeg materieel over de HSL rijdt?
Rond half 10 vanmorgen zat ik in de Sprinter uit Uitgeest en ik kwam tegelijkertijd aan met een lege Beneluxstam die over de HSL reed.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
De Belg rijd toch ook gewoon? Wellicht leeg mat van/naar Amsterdam maar vanaf Rotterdam gaat ie sowieso naar België al raad men af daadwerkelijk naar België te reizen omdat ze je linea recta terug sturen als je geen dringende reden hebt om in België te zijn
Ik kwam aan in Rotterdam Centraal. Mijn trein kwam aan op spoor 16, de IC Brussel op spoor 2. Dit allemaal rond 9:30.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:24 schreef James1988 het volgende:
Waar kwam je precies aan? Rotterdam?
Materieel moet toch van en naar de Watergraafsmeer komen dus het kan best zijn dat er nu LM-ritten Wgm-Rotterdam zijn.
Huh je staat daar wel een beetje onveilig die foto te nemen hequote:
twitter:MarcusGrahnert twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 10:39:58Heute ein Zug mit Trajekt Gedser-Großenbrode: Im Italia-Express umsteigefrei von #Kopenhagen bis #Rom! Das war doch mal eine Bahnreise. 🙂
Vielleicht mit Stippvisite zur @hansekoenigin #Lübeck?
(Archiv, 1962)
#WirbleibenZuhause
#EtwasAblenkung (8) https://t.co/yQEVw4zQLl reageer retweet
Gemoderniseerd VIRM heeft urinoirsquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:48 schreef Ireyon het volgende:
Heb daar een paar weken terug nog mee gereisd, supertrein. Ook niet eerder een trein gezien met urinoirs aan boord
1300 loc had er eenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:48 schreef Ireyon het volgende:
Heb daar een paar weken terug nog mee gereisd, supertrein. Ook niet eerder een trein gezien met urinoirs aan boord
Ga in Nederland eerlijk gezegd bijna nooit in de trein naar de wcquote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gemoderniseerd VIRM heeft urinoirs
Ze is twee jaar geleden gestopt nadat haar loc total loss gereden werd en vervolgens heel veel verzekeringsgedoe. Dit plaatste ze in september 2018 op Facebook:quote:
quote:Hallo zusammen!
endlich kann ich mich wieder zu Wort melden!
eine Stillschweigevereinbarung veranlasste mich in den letzten Monaten zur absoluten Zurückhaltung, nachdem die HDI ihre Einigungsbereitschaft signalisierte.
Heute jedoch darf ich mich nach mehr als halbjähriger FB-Abstinenz mit einer erlösenden Nachricht an meine super-tolle und wahnsinnig loyale Fangemeinde wenden!
Es ist also nun an der Zeit, die Beilegung des doch recht langwierigen Rechtsstreites zu verkünden, denn zwischen der HDI-Versicherung und mir wurde brandaktuell eine Einigung erzielt.
Beide Seiten hatten sicherlich nicht mit der gegenseitigen Beharrlichkeit gerechnet und entsprechend steinig war auch mein Weg. Über die Einigungsdetails wurde zwar Stillschweigen vereinbart, doch darf ich behaupten, dass die Angelegenheit aus meiner Sicht nun gerecht und annehmbar abgegolten ist.
Deshalb fühle ich mich gehalten, die HDI-Versicherung entsprechend zu rehabilitieren.
Ganz persönlich empfinde ich die getroffene Einigung als wirklichen Befreiungsschlag, denn die nun hinter mir liegende Zeit bedeutete nicht weniger, als einen der schwierigsten Lebensabschnitte zu bewältigen. Dazu zählten nicht nur demütigende Entbehrungen, sondern auch eine enorme Daueranspannung. Diese Belastungen haben nun ein Ende, gleichwohl ich die durchlebte Zeit nicht einfach mental abzustreifen vermag.
Ganz bestimmt jedoch hat jeder einzelne von Euch zu diesem letztlich guten Ausgang beigetragen.
Dafür von mir ein ganzes dickes
DANKE !!!
nämlich an alle Freunde, Eisenbahn- und 194-Fans für die unglaubliche Unterstützung, Motivation, Beharrlichkeit, verbunden mit unzähligen Zuschriften, sowie Kampagnen nebst Unterschriften!
Wahnsinn, absolut einmalig und toll !!!
Doch wie geht es nun weiter?
Sicher ist:
Die „Blaue Mauritius“ wird nun wieder aufgebaut und soll tatsächlich wieder zurück auf die Schiene. Der Aufbau dieser Lok wird allerdings nicht plötzlich geschehen, sondern voraussichtlich noch viele Monate in Anspruch nehmen.
Sicher ist aber auch, dass die inzwischen verlorene Zeit einen rein professionellen Einsatz dieser Lok eher unwahrscheinlich werden lässt. Das wirkt sich natürlich auch auf die inzwischen fast 75 Jahre alte 194 158-2 aus, mit welcher ich den Betrieb erstaunlicherweise bis zuletzt aufrecht erhalten konnte.
Bereits längere Zeit – und weit vor der Einigung machte ich mir allerdings schon zum Erhalt der beiden Lokomotiven ernsthafte Gedanken. Schließlich sehe ich mich auch in einer Art „bahngeschichtlicher“ Verantwortung – soweit es natürlich meinen eigenen, nicht alltäglichen Werdegang in Verbindung mit diesen ungewöhnlichen Lokomotiven zeitgeschichtlichen Wertes betrifft.
Deshalb ist nun auch mein persönlicher Abschied von der Schiene – zumindest als hauptberufliche Lokomotivführerin – längst und recht still vollzogen. Am 01.08.2018 beendete ich meine fast 32-jährige Haupttätigkeit mit einem Kesselwagenzug von München-Milbertshofen nach Neustadt/Donau und stellte die Lok in Ingolstadt ab. Nur einige „Eingeweihte“ waren an diesem Tag zugegen - das half etwas, diesen doch für mich nicht ganz leichten Schritt zu gehen, denn zugegeben - es ist schon Wehmut dabei, doch die Welt dreht sich weiter…
Aktuell arbeite ich zusammen mit einem kleinen Kreis Beteiligter an einem tragbaren Zukunfts- und Betriebskonzept für beide Lokomotiven. Keineswegs möchte ich diesen Fahrzeugen völlig „den Rücken“ kehren und vielleicht werde ich gelegentlich auch nochmal hinter dem Fahrschalter stehen, um nicht ganz aus der Übung zu geraten...
Wie heißt es so schön: „Niemals geht man so ganz…“ Das gilt auch für mich, denn die 194 158 und natürlich die „Blaue Mauritius“ bleiben ein sichtbarer Teil meiner Lebensleistung.
Für mich wird nun ein neuer Zeitabschnitt beginnen, denn ich widme mich künftig meinem Studium an einer norddeutschen Universität.
Eure
Barbara Pirch
Over het algemeen vind ik de toiletten in Nederlandse treinen uitstekend. Er zit soms wat graffiti op de muren maar dat is het dan ook wel, ik kom eigenlijk overal schone goed werkende toiletten tegen waar ook voldoende water en zeep is.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ga in Nederland eerlijk gezegd bijna nooit in de trein naar de wc. Stap dan liever even uit op het station en pak een trein later. Op sommige stations met lange stilstanden zelfs dezelfde trein nog.
In Zwitserland wat minder makkelijk met een trein die 1x per 2 uur rijdt en niet stopt onderweg.
Toiletten krijgen van mij hooguit een 6-je.. Ik zou er nooit voor mijn plezier op gaan zitten. Die metalen vandalisme-proof-toiletten op stations ook niet overigens.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over het algemeen vind ik de toiletten in Nederlandse treinen uitstekend. Er zit soms wat graffiti op de muren maar dat is het dan ook wel, ik kom eigenlijk overal schone goed werkende toiletten tegen waar ook voldoende water en zeep is.
De (betaalde) toiletten op stations zijn ook goed. Zowel die van Sanifair als de onbemande.
1959 all over again.quote:Rechtstreekse Thalys Amsterdam-Parijs vanaf dinsdag opgeschort
Vanaf dinsdag rijden er geen treinen meer rechtstreeks tussen Amsterdam en Parijs. De hogesnelheidstrein Thalys stopt er tijdelijk mee. "Dat heeft te maken met de maatregelen die regeringen nemen tegen corona en ook vanwege het feit dat er nauwelijks nog reizigers in de treinen zaten", laat een woordvoerder van het bedrijf weten. De dienstregeling was al flink uitgekleed maar nu is besloten om alle directe verbindingen tussen Nederland en Frankrijk te staken. Dat geldt voorlopig tot en met 30 april.
Opmerkelijk is dat er vanuit Parijs wel één Thalys per dag naar Brussel blijft rijden. En vanuit Brussel rijdt ook dagelijks één Thalys naar Amsterdam, maar die is al uit Brussel vertrokken als die uit Parijs in Brussel aankomt. Wie wil doorreizen is dus gedwongen een nacht in Brussel te blijven.
Andersom is dat ook zo: met de trein vanuit Nederland naar Brussel reizen is 's middags mogelijk, maar doorreizen naar Parijs kan dan pas de ochtend erna. Waarom daartoe is besloten kon een Thalys-woordvoerder niet zeggen.
Zeer beperkt maar ze zijn er nog wel.quote:Op zondag 29 maart 2020 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Vraag me sowieso af of er in Brussel dan nog hotels open zijn
quote:Op zondag 29 maart 2020 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
misschien peperdure voor al die euroflikkers die het toch niet zelf betalen
quote:Op zondag 29 maart 2020 23:37 schreef dennistd het volgende:
Only in... Duitsland![]()
Man denkt Hitler te zijn en reist zwart
Ja, wel als je zoveel bezuinigt op de geestelijke gezondheidszorg als er in Nederland de afgelopen 30 jaar gedaan is.quote:Op zondag 29 maart 2020 23:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Er lopen meer gekken vrij dan dat er vast zitten.
HOE DANquote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:36 schreef James1988 het volgende:
De reisplanner op ns.nl is hier nog niet van op de hoogte.
Misschien moet er nog een vertaalslag worden gemaakt van de dienstregelingsinformatie naar een formaat waar de reisplanner wat mee kan. Ik heb geen idee hoe die processen binnen NS werken.quote:
Zoals die vlogger Juliën die -ondanks alle adviezen- een dagje op reis gaat 'zodat jullie dat niet hoeven te doen'.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:37 schreef Salatrel het volgende:
Ze kunnen net zo goed helemaal stoppen want in plaats van verplegers zitten er vooral veelplegers in de trein
Issue met Hafas, wat op de achtergrond gebruikt wordt. Ook vandaag was de reisplanner weer eens niet correct met opgeheven treinen en gaf daardoor verkeerde reisadviezen. Info direct vanuit InfoPlus (waar de info van andere sites vandaan komt) is wel gewoon correct. Ik geloof niet dat NS heel erg amused is met Hafas op dit momentquote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien moet er nog een vertaalslag worden gemaakt van de dienstregelingsinformatie naar een formaat waar de reisplanner wat mee kan. Ik heb geen idee hoe die processen binnen NS werken.
twitter:pgpeters twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 20:29:38Naar aanleiding persconferentie @MinPres verlengen alle OV-bedrijven voorlopig tot 28 april de speciale dienstregelingen. Reis alleen als het strikt noodzakelijk is. Check voor vertrek de reisplanner en.....houdt ook in het OV 1,5 meter afstand. Zie https://t.co/goQTJ6QP70 reageer retweet
Hafas lijkt een schop te hebben gekregen, dus zowel NS als DB zijn weer up-to-date. Inmiddels zijn ook alle treinen die er tussenuit gehaald zijn niet meer aanwezig in de planner, en komen dus ook niet meer als 'rijdt niet' erin te staan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef James1988 het volgende:
Eens zien wie eerder up-to-date is, NS.nl of Bahn.de.
De machinist is overleden.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
https://twitter.com/Karls(...)401831779557376?s=19
Hier foto's van die brug van gisteren. Misschien toch niet helemaal berekend op langsdenderende cargo's?
De mcn zal het er niet goed vanaf hebben gebracht, als je ziet wat er van de cabine over is... 🙄
Met een diesel EC? Ik zie geen waslijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh daar zijn we 3 weken geleden nog langs gereden
Van een waslijn blijft niet veel over wanneer er een brugdek op valt en wordt meegesleurd neequote:Op vrijdag 3 april 2020 10:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met een diesel EC? Ik zie geen waslijn.
Ik zie wel panto's op de dak van die gekresjte lokoquote:Op vrijdag 3 april 2020 10:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met een diesel EC? Ik zie geen waslijn.
tijdens, dus velen hebben de plannen aangepast en een aantal, waaronder ik, zijn afgehaaktquote:Op zondag 5 april 2020 21:46 schreef bork het volgende:
iedereen ok? Nieuwjaarsreisje was toch voor de Coruna-uitbraak?
Ik ben flink aan het hoesten geweest, maar dat was dan ook het enige. Als het al Corona geweest is dan wel in een heel lichte vorm...quote:Op zondag 5 april 2020 21:46 schreef bork het volgende:
iedereen ok? Nieuwjaarsreisje was toch voor de Coruna-uitbraak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |