En viel het mee bij haar?quote:Op zondag 15 maart 2020 13:23 schreef Za het volgende:
[..]
Min partner heeft mogelijk een reeds doorgemaakt corona zegt hij.
Als je buiten al kan selecteren of iemand het heeft hoef je die persoon niet het ziekenhuis in te brengen. Want stel dat die persoon niet besmet is, dan is de kans ook kleiner dat ie het oploopt. En bovendien is bekend dat je met een ct scanner vrij snel kan zien of het corona is. AZM (Maastricht) bouwt nu ook dat soort tenten op. Bovendien geeft het gewoon extra ruimte.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:37 schreef Stupidisco het volgende:
deze was al gepost volgens mij:
Amphia-ziekenhuis waarschuwt voor nepnieuws
Het Amphia-ziekenhuis in Breda waarschuwt voor een nepbericht dat rondgaat op sociale media. In dit bericht zou een van de artsen de noodklok luiden en spreken over een crisis in het ziekenhuis. Het ziekenhuis spreekt het bericht met klem tegen. Hieronder de reactie van het Amphia:
Bron: NOS liveblog
Echter als je dan dit leest:
'Amphia Ziekenhuis zet tenten op om coronapatiënten op te vangen'
Het Amphia Ziekenhuis in Breda gaat tenten opzetten om de eerste opvang van coronapatiënten af te handelen. Dat zegt een student die gevraagd is te komen helpen in wat hij zelf 'een soort noodhospitaal bij het Amphia noemt'. De tenten zouden komende week worden opgebouwd. Het Amphia heeft nog niet gereageerd op deze berichtgeving.
De student in kwestie studeert geneeskunde in Rotterdam en heeft een bijbaan in het ziekenhuis. Komende week gaat hij helpen in het 'noodhospitaal'. Meerdere studenten is gevraagd bij te springen, legt hij uit. "De artsen hebben ze in het ziekenhuis nodig, dus zoeken ze mensen met een klinische blik."
Het Amphia verwacht de komende dagen net zo'n toestroom van mensen als in Italië, zegt de student. Daar dreigen de ziekenhuizen overbelast belast te raken door de vele coronapatiënten.
"Ze willen mensen opvangen bij de poort om zo veel mogelijk zieken op tijd te helpen en mensen die niet te ziek zijn naar huis te sturen", legt de student uit. "Om de zorg te ontlasten. Patiënten die niet acuut aan de beademing moeten, worden bij ons dan beoordeeld."
Bron: Omroep Brabant
mogelijk, maar die piek is minder hoog als nu het geval is, lijkt mij.. (en de gezondheidszorg heeft wat ademruimte gekregen, ook belangrijk)quote:Op zondag 15 maart 2020 13:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Krijg je dan niet gewoon een nieuwe piek als de lockdown opgeheven wordt?
Daar zou iedereen blij mee moeten zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk niet dat er nog veel asielzoekers naar Europa willen komende tijd. Zal Wilders wel blij mee zijn.
Ja oké, maar gezien de hashtag lijkt het erop alsof dat ook iets goeds voor Nederland zou zijn. Daar wil je ook niet alles op slot en geen nieuwe gevallen meer, maar juist een modus waarbij de zorg niet overbelast wordt, de sterken uiteindelijk 'allemaal' worden besmet en de echt zwakke groepen wel (nagenoeg) volledig worden ontzien.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:40 schreef mschol het volgende:
[..]
in italie nu juist wel, om de piek af te vlakken
Hu..waar? Net nog even geweest.. niks aan de hand..vrijdag was al het plee papier wel weg..maar nu kon je zelfs voor rest van het jaar inslaan als je wou ...quote:Op zondag 15 maart 2020 13:34 schreef Markesh het volgende:
Ik kom net bij de Jumbo vandaan. Nog nooit zoiets gezien. Rijen tot achteraan de winkel
Bizar
Pfoe. Dat is balenquote:Op zondag 15 maart 2020 13:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
[..]
Nope. Laatste kans om zo’n verre/lange reis te maken voor de kinderen leerplichtig worden. Nu annuleren en kijken of ik zoveel mogelijk geld terug kan krijgen.
Zoals schoolkinderen?quote:Op zondag 15 maart 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
Doordat de groep dusdanig lichte klachten heeft, melden zij zich niet bij een huisarts en verschijnen zij niet op de radar van het RIVM. Wél blijven zij hoogstwaarschijnlijk aan het werk, wat verdere verspreiding van het virus stimuleert.
Ik zou gewoon 2 weken extra boekenquote:Op zondag 15 maart 2020 13:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
[..]
Nope. Laatste kans om zo’n verre/lange reis te maken voor de kinderen leerplichtig worden. Nu annuleren en kijken of ik zoveel mogelijk geld terug kan krijgen.
Niet als er in de tussentijd veel mensen zijn uitgeziekt. Hopelijk zijn ze dan ook niet besmettelijk meer.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Krijg je dan niet gewoon een nieuwe piek als de lockdown opgeheven wordt?
Heerlijk stukje framing dit. Niet het RIVM, maar de zieke burgers doen het fout.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
Ongeveer zesduizend personen binnen Nederland zijn tot nu toe hoogstwaarschijnlijk in aanraking gekomen met het coronavirus, bevestigt een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) na berichtgeving door RTL Nieuws. Het overgrote deel van deze personen heeft geen klachten of hooguit een snotneus en valt daardoor moeilijk in beeld te krijgen.
Doordat de groep dusdanig lichte klachten heeft, melden zij zich niet bij een huisarts en verschijnen zij niet op de radar van het RIVM. Wél blijven zij hoogstwaarschijnlijk aan het werk, wat verdere verspreiding van het virus stimuleert.
https://www.nu.nl/coronav(...)t-geen-klachten.html
Als er al een vaccin komt. zo ja... duurt dat imho minimaal 5-10 jaar voordat dit algemeen beschikbaar is. Ik denk dat we ons beter kunnen voorbereiden op de jaarlijkse besmetting waarbij idd het gros lichte tot geen verschijnselen zal ondervinden.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook in warme landen is Corona.
Denk dat we eraan vast zitten tot er een vaccin is.
Vaak zo op Zondag.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:37 schreef JortKelder het volgende:
Hier in de omgeving (Friesland) zijn de meeste scholen al dicht. Wachten niet op Den Haag.
Halverwege wat? Ik denk dat vanaf juni het land wel weer groen isquote:Op zondag 15 maart 2020 13:41 schreef PicoMMP het volgende:
Wilde naar Spanje halverwege. Al twee jaar niet op vakantie geweest. Wordt nu drie jaar.![]()
![]()
Mochten we een lockdown krijgen, hoop ik in ieder geval dat het snel lente wordt!
Ben jij dat meneer Rutte?quote:Op zondag 15 maart 2020 13:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hu..waar? Net nog even geweest.. niks aan de hand..vrijdag was al het plee papier wel weg..maar nu kon je zelfs voor rest van het jaar inslaan als je wou ...
Een medicijn op de markt brengen duurt echt geen 10 jaarquote:Op zondag 15 maart 2020 13:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als er al een vaccin komt. zo ja... duurt dat imho minimaal 5-10 jaar voordat dit algemeen beschikbaar is. Ik denk dat we ons beter kunnen voorbereiden op de jaarlijkse besmetting waarbij idd het gros lichte tot geen verschijnselen zal ondervinden.
Wat echter de tendens is in de UK - geloven niet in "onze/EU" maatregelen - is weer van een totaal andere orde omdat . . . . . het gros nog niet (eerder) geïnfecteerd is geweest. Die gasten spelen daar met letterlijk met de dood waarbij bosjes ouderen - dan zonder behandeling vanwege de overload - zullen/kunnen omvallen.
En zo is elke land bezig op zijn/haar manier, het virus en de gevolgen te benaderen.
bron: cnn-over-uk
Jaja. Een zichzelf serieus nemende zorgorganisatie laat echt niet een student met de media praten.quote:Op zondag 15 maart 2020 13:42 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Als je buiten al kan selecteren of iemand het heeft hoef je die persoon niet het ziekenhuis in te brengen. Want stel dat die persoon niet besmet is, dan is de kans ook kleiner dat ie het oploopt. En bovendien is bekend dat je met een ct scanner vrij snel kan zien of het corona is. AZM (Maastricht) bouwt nu ook dat soort tenten op. Bovendien geeft het gewoon extra ruimte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |