Dat is natuurlijk onzin. Ze gaan vast proberen om verder te komen, daar niet van. Maar of we hier zijn of in ronde 28 maakt weinig uit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En als het echt niet past, dan liever afmaken tot iedereen in ronde 28 is of zo.
deze schaal gaat viraalquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Deze schaal zal mooi staan naast die schaal met die deuk.
We kunnen het ook omdraaien natuurlijk, als ze nog 1 wedstrijd zouden spelen, Ajax verliest die en AZ wint en dan blijkt dat het echt niet verder kan en AZ wordt kampioen, dan is iedereen hier ineens wel boos.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Sommige hebben de hoop dat Ajax dan niet meer bovenaan staat, dus dan is het niet erg als die club dan kampioen wordt
boos niet, wel teleurgesteld maar ook dat blijft een momentopname, alles wat je doet anders dan de competitie volledig met publiek uitspelen is in meer of mindere mate oneerlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We kunnen het ook omdraaien natuurlijk, als ze nog 1 wedstrijd zouden spelen, Ajax verliest die en AZ wint en dan blijkt dat het echt niet verder kan en AZ wordt kampioen, dan is iedereen hier ineens wel boos.
Van mij hoeft Ajax de titel ook niet te hebben hoor, misschien had ik dat anders gedacht als ze 10 punten voor stonden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We kunnen het ook omdraaien natuurlijk, als ze nog 1 wedstrijd zouden spelen, Ajax verliest die en AZ wint en dan blijkt dat het echt niet verder kan en AZ wordt kampioen, dan is iedereen hier ineens wel boos.
Ja, als...wat heb je daar aan. Als Utrecht-Ajax was gespeeld en AZ-Feyenoord dan had je misschien nu ook een andere situatie.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker mee eens, het is ook meer dat je Europese tickets 'moet' uitdelen als de competitie niet afgemaakt kan worden waardoor ik zeg 'dan maar ergens op baseren dus op de huidige stand', ik bedoel je kunt moeilijk dat random uitdelen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
boos niet, wel teleurgesteld maar ook dat blijft een momentopname, alles wat je doet anders dan de competitie volledig met publiek uitspelen is in meer of mindere mate oneerlijk.
Onderling resultaat is natuurlijk 'eerlijker' als niet alle wedstrijden zijn gespeeld, maar wel alle onderlinge wedstrijden. Echter, het staat niet in de reglementen, dus dat nu gebruiken is een vorm van competitievervalsing.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, als...wat heb je daar aan. Als Utrecht-Ajax was gespeeld en AZ-Feyenoord dan had je misschien nu ook een andere situatie.
Als de situatie zoals we die nu kennen vorig jaar het plaatsgevonden was PSV kampioen geweest.
Je hoort ook mensen roepen dat de kampioen niet op basis van doelsaldo maar op basis van onderling resultaat bepaald moet worden. Maar zou natuurlijk niet mogen gelden voor seizoen 2006/2007 toch?
Het is allemaal selectieve verontwaardiging, want het is Ajax dat bovenaan staat. Prachtig dat die haat zo diep zit bij mensen. Alleen al hierom zou het genieten zijn als Ajax op deze wijze het kampioenschap krijgt, ook al zal het voor veel Ajacieden van heel weinig waarde zijn.
het is even afwachten wat er gaat gebeuren maar de UEFA heeft wel gezegd dat als er niet meer gevoetbald wordt de #1 kampioen is en de ranglijst zoals die is gebruikt wordt voor Europees voetbal.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker mee eens, het is ook meer dat je Europese tickets 'moet' uitdelen als de competitie niet afgemaakt kan worden waardoor ik zeg 'dan maar ergens op baseren dus op de huidige stand', ik bedoel je kunt moeilijk dat random uitdelen.
Maar een kampioen uitroepen is net even iets anders. Promotie/degradatie is ook lastig.
Tsja, als de UEFA dat zegt is het maar zo, ben het er verder niet mee eens. Cambuur is ook geen kampioen van de keukenleague wat mij betreft. Maar goed, ik kan moeilijk naar Nyon gaan en daar boos voor het gebouw gaan staan, heeft niet zoveel zin verder.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is even afwachten wat er gaat gebeuren maar de UEFA heeft wel gezegd dat als er niet meer gevoetbald wordt de #1 kampioen is en de ranglijst zoals die is gebruikt wordt voor Europees voetbal.
Promotie/degradatie wedstrijden zou je eventueel nog naar voor begin volgend seizoen kunnen verplaatsen, is ook oneerlijk ivm andere selecties maar daar heb je die Europese competitie tijdsdruk niet.
Ajax lijkt me.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:29 schreef Shreyas het volgende:
Ben wel benieuwd wie dan de beker krijgt? Heeft de UEFA daar iets over gezegd? Is er een kans dat daar gewoon om geloot gaat worden?
Dat zou wel een oplossing zijn want dan kan Ajax ook automatisch de Johan Cruijff schaal krijgen, scheelt weer een wedstrijd die niet gespeeld hoeft te wordenquote:
Flauwekul dit. Beide clubs staan momenteel bovenaan. Dus omdat de een er 30 jaar lang in heeft gefaald is het voor hen meer terecht dan voor de ander?quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van mij hoeft Ajax de titel ook niet te hebben hoor, misschien had ik dat anders gedacht als ze 10 punten voor stonden.
Zoals met Liverpool kan je het eigenlijk niet maken om het ze af te pakken, maar bij Ajax zou ik er vrede mee hebben als er gewoon geen kampioen wordt uitgeroepen.
Dit dus. Als Liverpool het "verdient", dan verdient iedereen het die nu eerste staat. Sentiment eromheen is irrelevant.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:50 schreef PicoMMP het volgende:
Technisch gezien kan Liverpool nog ingehaald worden, dus dat mag geen verschil zijn t.o.v. Ajax, Juve, Barcelona of Bayern.
Niemand claimt de titel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:52 schreef Buitendam het volgende:
Hoe kun je nou een titel claimen als het spel nog niet afgelopen is?
De UEFA beslist waarschijnlijk anders als de competitie niet afgerond kan worden.quote:Als de competitie niet klaar is heb je ook geen kampioen.
Meer wedstrijden zou ik eerlijker vinden. Hoe arbitrair ook tot welke ronde.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Ze gaan vast proberen om verder te komen, daar niet van. Maar of we hier zijn of in ronde 28 maakt weinig uit.
Wat heeft dat voor meerwaarde dan? De uefa kan dit competitiejaar toch ongeldig verklaren en in overleg afspraken maken over de verdeling van Europese tickets etc.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niemand claimt de titel.
[..]
De UEFA beslist waarschijnlijk anders als de competitie niet afgerond kan worden.
Er zijn 25/26 van de 34 wedstrijden gespeeld, de meerwaarde is dat deze wedstrijden dan niet voor niets zijn gespeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor meerwaarde dan? De uefa kan dit competitiejaar toch ongeldig verklaren en in overleg afspraken maken over de verdeling van Europese tickets etc.
Jawel, want bijvoorbeeld ajaz en az hebben bijvoorbeeld daarmee hun aanspraak op Europees voetbal veilig gesteld. Je kunt op dit moment onmogelijk tegen AZ zeggen: jammer. Net niet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn 25/26 van de 34 wedstrijden gespeeld, de meerwaarde is dat deze wedstrijden dan niet voor niets zijn gespeeld.
Hoe zo net niet? AZ gaat dan toch gewoon vCL spelen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel, want bijvoorbeeld ajaz en az hebben bijvoorbeeld daarmee hun aanspraak op Europees voetbal veilig gesteld. Je kunt op dit moment onmogelijk tegen AZ zeggen: jammer. Net niet.
Net niet kampioen. Je kunt de ticketsafgifte voor europa nog onderling bespreken met de clubs.quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hoe zo net niet? AZ gaat dan toch gewoon vCL spelen?
Als dit seizoen ongeldig wordt verklaard dan speelt AZ tweede ronde EL.
kan. en in dat overleg besluit je dan dan de huidige stand de meest eerlijke / minst slechte manier is om de tickets te verdelen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor meerwaarde dan? De uefa kan dit competitiejaar toch ongeldig verklaren en in overleg afspraken maken over de verdeling van Europese tickets etc.
Mooie vervanger van de JC schaalquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:29 schreef Shreyas het volgende:
Ben wel benieuwd wie dan de beker krijgt? Heeft de UEFA daar iets over gezegd? Is er een kans dat daar gewoon om geloot gaat worden?
Is Ceferin op terug gekomen blijkbaar, die zegt dat die beslissing bij de bonden ligt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is even afwachten wat er gaat gebeuren maar de UEFA heeft wel gezegd dat als er niet meer gevoetbald wordt de #1 kampioen is en de ranglijst zoals die is gebruikt wordt voor Europees voetbal.
Promotie/degradatie wedstrijden zou je eventueel nog naar voor begin volgend seizoen kunnen verplaatsen, is ook oneerlijk ivm andere selecties maar daar heb je die Europese competitie tijdsdruk niet.
OK, we gaan het zien, er zijn blijkbaar geen reglementen voor anders had een wakkere journalist die al opgedokenquote:Op donderdag 19 maart 2020 13:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Is Ceferin op terug gekomen blijkbaar, die zegt dat die beslissing bij de bonden ligt.
Nee hoor. Einde is einde wie dan bovenaan staat wint.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als en als dan misschienquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan toch ook niet als ze sowieso allemaal weer in training moeten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:49 schreef Tarado het volgende:
Engeland ook alweer uitgesteld tot minimaal 30 april, zal hier zeker niet eerder gaan beginnen
Zeker, ik zeg ook niet dat het realistisch is dat dit gebeurt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Als en als dan misschien
Goed verhaal
voorbereiding zal niet langer dan 2 weken zijn denk ik dus dan zou je eerder dan de PL beginnen maar ik zie het niet gebeurenquote:Op donderdag 19 maart 2020 14:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan toch ook niet als ze sowieso allemaal weer in training moeten.
Ligt er ook nog aan welke spelers het oplopen.
Nee hoor, je hebt gelijk. De competitie afkappen en Ajax tot winnaar uitroepen zou nergens op slaan met een nummer 2 met hetzelfde aantal punten. Je zou net zo goed kunnen stellen dat de teams niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld en dat daarom het onderling resultaat de doorslag een eerlijker scherprechter zou zijn. Uiteindelijk is het beide een inbreuk op de regel dat de competitie betekent dat ieder team elkaar 2x treft en dat de ploeg met opgeteld het beste resultaat aan het einde van de rit kampioen is. Dan zou hier de pleuris uitbreken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker, ik zeg ook niet dat het realistisch is dat dit gebeurt.
Het gaat er meer om dat jullie boos zijn dat de mening van mensen die niet voor Ajax zijn wellicht beďnvloed is omdat ze niet voor Ajax zijn, maar omgekeerd speelt het evengoed. Mensen die wel voor Ajax zijn, zijn daardoor mogelijk ook beďnvloed. Vast niet allemaal. Dat lijkt me sterk.
Maar dat hoort er allemaal een beetje bij. Is ook helemaal niet erg he.
ik zie niet in wat eerlijker zou zijn dan als je het afbreekt dat de #1 in de stand ook de nummer 1 is, over een kampioenschap kan je discussiëren, de competitie ongeldig kan ook maar dat is nog meer in het nadeel van AZ ervan uitgaande dat je dan de stand van vorig seizoen hanteertquote:Op donderdag 19 maart 2020 16:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt gelijk. De competitie afkappen en Ajax tot winnaar uitroepen zou nergens op slaan met een nummer 2 met hetzelfde aantal punten. Je zou net zo goed kunnen stellen dat de teams niet tegen dezelfde tegenstanders hebben gespeeld en dat daarom het onderling resultaat de doorslag een eerlijker scherprechter zou zijn. Dan zou hier de pleuris uitbreken.
In de Premier League zou Liverpool tot landskampioen uitroepen wel te billijken zijn maar ook daar zou men eigenlijk bij een onaf seizoen moeten voiden. Dat zou trouwens wel extreem zuur zijn.
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het geen eerlijke en geen goede oplossing is. Het is alleen wel de minst kwade oplossing als het seizoen echt niet uitgespeeld kan worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker, ik zeg ook niet dat het realistisch is dat dit gebeurt.
Het gaat er meer om dat jullie boos zijn dat de mening van mensen die niet voor Ajax zijn wellicht beďnvloed is omdat ze niet voor Ajax zijn, maar omgekeerd speelt het evengoed. Mensen die wel voor Ajax zijn, zijn daardoor mogelijk ook beďnvloed. Vast niet allemaal. Dat lijkt me sterk.
Laat hem maar. Hij probeert de boel een beetje op te naaien en krijgt veel te veel aandacht op z'n posts. Hij is gefrustreerd dat zijn club op deze manier niet eens in de top 3 eindigt en dat is begrijpelijk.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het geen eerlijke en geen goede oplossing is. Het is alleen wel de minst kwade oplossing als het seizoen echt niet uitgespeeld kan worden.
Wat wil je dan doen? Als dit seizoen wordt geschrapt wordt de eindstand van vorig seizoen gehandhaafd en dan pakt het slechter uit voor AZ, daar komt bij dat er dan 25 (of 26) wedstrijden helemaal voor niets zijn gespeeld.
En aan die als als als scenario's heb je niets. Ajax heeft praktisch het hele seizoen bovenaan gestaan, als dit coronaprobleem eind februari had plaatsgevonden zou Ajax ook qua punten boven aan staan....was het dan minder erg? Wat doet het er ook toe, het is wederom een 'als'-scenario waar je helemaal niets aan hebt.
Lol.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 08:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Laat hem maar. Hij probeert de boel een beetje op te naaien en krijgt veel te veel aandacht op z'n posts. Hij is gefrustreerd dat zijn club op deze manier niet eens in de top 3 eindigt en dat is begrijpelijk.
Volgend seizoen weer een kans
Als je blijft doorhameren op een mening die je al tig keer hebt verkondigd, kan ik alleen maar concluderen dat het daarom is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lol.
PSV was ook niet in de top 3 geëindigd bij doorvoetballen hoor. Maar een mening hebben is blijkbaar “de boel opnaaien”
Geen teamtraining lees ik. Neem aan dat ze individueel allemaal een dik programma meekrijgen, anders staan er straks 11 Mido's op het veld...quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan toch ook niet als ze sowieso allemaal weer in training moeten.
Ligt er ook nog aan welke spelers het oplopen.
Ja maar dat is wat ze normaal ook in de zomervakantie bijhouden, daarna moeten ze alsnog weer in het ritme komen met trainingskampen en oefenwedstrijden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:55 schreef manny het volgende:
[..]
Geen teamtraining lees ik. Neem aan dat ze individueel allemaal een dik programma meekrijgen, anders staan er straks 11 Mido's op het veld...
daar is geen tijd voor dus meer dan 2 weken zullen ze echt niet krijgenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 09:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar dat is wat ze normaal ook in de zomervakantie bijhouden, daarna moeten ze alsnog weer in het ritme komen met trainingskampen en oefenwedstrijden.
Tuurlijk, makkelijk praten. Maar het spel is nog niet afgelopen. Hiermee gaan die clubs niet akkoord.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:34 schreef _UserName_ het volgende:
Ik zou zeggen, huidige stand als verdeling Europees. Geen kampioen uitroepen, maar wel de Europese rechten geven. Degradatie/promotie door laten gaan, de nr 16 ere mag blijven, 17 en 18 naar de KKD, daar promoveren nrs 1+2 en komt geen nacompetitie.
tuurlijk. loten, dat is het beste.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:19 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Tuurlijk, makkelijk praten. Maar het spel is nog niet afgelopen. Hiermee gaan die clubs niet akkoord.
Eerlijker is nog loting.
Leuk voor Liverpool als ze dat in Engeland doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:13 schreef Cyanide- het volgende:
Ik denk dat de beste oplossing is om gewoon de huidige stand als eindstand te nemen, seizoen 'void' te verklaren, geen kampioen, geen degradatie/promotie. Huidige stand gebruiken voor Europees voetbal.
ADO mag per direct naar de kkdquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik denk dat de discussie over promotie en degradatie nog vervelender is. De Graafschap en Cambuur zullen vinden dat ze in de eredivisie horen, terwijl ADO er nog wel in zou kunnen blijven. En dan heb je ook nog de play offs.
Mjah, ongekende situatie, dan mag je best even de trots opzij zetten. Je zal toch met een oplossing moeten komen waarin de meeste clubs zich kunnen vinden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Leuk voor Liverpool als ze dat in Engeland doen.
zie je het al voor je, de regels veranderen tijdens een competitie? Dat is toch totaal onhaalbaar, heel leuk al die ideetjes maar dat gaat natuurlijk niet werken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:31 schreef Cyanide- het volgende:
Wat dat betreft zijn misschien twee play-offs voor zowel kampioenschap / EL&CL en promotie/degradatie nog net wat eerlijker, maar daar moet ook maar net plek voor zijn en ook dan moet je ergens de grens trekken en vallen clubs buiten de boot.
Met zand in de balquote:
SjaakGODquote:Op zondag 22 maart 2020 10:24 schreef -XOR- het volgende:
https://www.parool.nl/spo(...)-presteren~bf0e7bf8/
Er is geen enkele reden om nu allemaal regels erbij te gaan verzinnen. Of je speelt de competitie uit of hij stopt. Al die tussenvarianten slaan nergens op.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:37 schreef Marius95 het volgende:
Om het qua prijzen het eerlijkst te houden zou er, wellicht zonder publiek, ruimte moeten worden gemaakt om de bekerfinale te spelen en een beslissingswedstrijd om het kampioenschap tussen Ajax en AZ. De rest over brainstormen. Je hebt dan op de meest eerlijke manier de prijzen in ieder geval verdeeld. Om tegengas te geven: Ik ben voor Ajax, maar niet voor om Ajax op basis van de huidige stand het kampioenschap te schenken.
Wat een gelul. Eindstand is eindstand. Bekerfinale prima.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:37 schreef Marius95 het volgende:
Om het qua prijzen het eerlijkst te houden zou er, wellicht zonder publiek, ruimte moeten worden gemaakt om de bekerfinale te spelen en een beslissingswedstrijd om het kampioenschap tussen Ajax en AZ. De rest over brainstormen. Je hebt dan op de meest eerlijke manier de prijzen in ieder geval verdeeld. Om tegengas te geven: Ik ben voor Ajax, maar niet voor om Ajax op basis van de huidige stand het kampioenschap te schenken.
Dáárom, omdat het geen Eindstand is, beslissingswedstrijd tussen Ajax en AZ, temeer daar AZ 2x gewonnen heeft van Ajax.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een gelul. Eindstand is eindstand. Bekerfinale prima.
In 2016 was er ook onduidelijkheid mbt handhaving/degradatie bij De Graafschap, al is het nu pure onmacht, toen was het onkunde.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik denk dat de discussie over promotie en degradatie nog vervelender is. De Graafschap en Cambuur zullen vinden dat ze in de eredivisie horen, terwijl ADO er nog wel in zou kunnen blijven. En dan heb je ook nog de play offs.
Je snapt er geen ene kut van.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:04 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Dáárom, omdat het geen Eindstand is, beslissingswedstrijd tussen Ajax en AZ, temeer daar AZ 2x gewonnen heeft van Ajax.
Ik bekijk het tenminste niet door een Ajaxbril, want ik denk dat jij het ook geen gek voorstel had gevonden als AZ toevallig een beter doelsaldo had gehad. Het lijkt mij zoiets als dit met nog een beetje terechte kampioen of helemaal niets en de afgelopen competitie ongeldig laten verklaren. In dit laatste geval heb je ook geluk want dan blijft Ajax gewoon kampioen zoals het nu is.quote:
Zeker niet. Degene die bovenaan staat staat daar met recht bovenaan. De rest is kansloos oeverloos gelul in de ruimte van wanhopige despoten met een draadje los in de bovenkamer, en derhalve niet serieus te nemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Ik bekijk het tenminste niet door een Ajaxbril, want ik denk dat jij het ook geen gek voorstel had gevonden als AZ toevallig een beter doelsaldo had gehad. Het lijkt mij zoiets als dit met nog een beetje terechte kampioen of helemaal niets en de afgelopen competitie ongeldig laten verklaren. In dit laatste geval heb je ook geluk want dan blijft Ajax gewoon kampioen zoals het nu is.
Nee hoor, je moet corrigeren voor de tegenstand die een team gehad heeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker niet. Degene die bovenaan staat staat daar met recht bovenaan. De rest is kansloos oeverloos gelul in de ruimte van wanhopige despoten met een draadje los in de bovenkamer, en derhalve niet serieus te nemen.
Het enige wat je moet is poepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet corrigeren voor de tegenstand die een team gehad heeft.
Gewoon dit seizoen afschrijven en komend seizoen opnieuw beginnen..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:13 schreef Cyanide- het volgende:
Ik denk dat de beste oplossing is om gewoon de huidige stand als eindstand te nemen, seizoen 'void' te verklaren, geen kampioen, geen degradatie/promotie. Huidige stand gebruiken voor Europees voetbal.
En wat als Ajax de voorronde verliest?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Gewoon dit seizoen afschrijven en komend seizoen opnieuw beginnen..
Ajax weer bij chelsea,valencia en lille in de poule..PSV tegen Basel etc etc
En dan verliest psv weer kansloos. Liever gewoon AZ.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Gewoon dit seizoen afschrijven en komend seizoen opnieuw beginnen..
Ajax weer bij chelsea,valencia en lille in de poule..PSV tegen Basel etc etc
Dat wil iedereen voor zijn eigen club..quote:Op zondag 22 maart 2020 19:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En wat als Ajax de voorronde verliest?Dan moet ook de poule-indeling in principe opnieuw gedaan worden.
Je wil dit alleen maar omdat deze optie PSV het beste uitkomt
Kansloos?..quote:Op zondag 22 maart 2020 19:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En dan verliest psv weer kansloos. Liever gewoon AZ.
Maar wat is precies het idee van deze wedstrijd dan? Ajax en AZ staan qua punten gelijk, maar qua doelsaldo niet. Op basis van doelsaldo staat Ajax eerste, geen discussie over mogelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax zijnde moet je natuurlijk akkoord gaan met een wedstrijd om het kampioenschap tegen AZ, bij voorkeur in de Kuip. WZAWZDB.
Maar je wordt geen kampioen door de directe wedstrijden met je naaste concurrent te winnen, maar door de meeste punten te verzamelen in de hele competitie. Als twee clubs hetzelfde aantal punten heeft wordt gekeken naar doelsaldo. Op basis van doelsaldo is PSV ook een keer kampioen geworden terwijl ze een slechter resultaat hadden in de onderlinge duels met Ajax. Het feit dat de competitie niet afgerond kan worden betekent niet dat deze regeling ineens op de schop moet.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:04 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Dáárom, omdat het geen Eindstand is, beslissingswedstrijd tussen Ajax en AZ, temeer daar AZ 2x gewonnen heeft van Ajax.
Precies, en aangezien de competitie niet in zn geheeld is afgemaakt kan je niemand uitroepen als kampioen.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar je wordt geen kampioen door de directe wedstrijden met je naaste concurrent te winnen, maar door de meeste punten te verzamelen in de hele competitie.
Dat gaat de KNVB of UEFA dus beslissen, of dat wel of niet kan. Zoals ik al eerder vermeld zijn er twee opties als uitspelen niet mogelijk is: Hele seizoen ongeldig verklaren, of de huidige stand de eindstand maken. In het eerste geval moet je dan accepteren dat je 25/26 wedstrijden voor niets hebt gespeeld, in het tweede geval zal iedereen die tegen Ajax is moeten accepteren dat Ajax kampioen wordt zonder dat de competitie is afgemaakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:25 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Precies, en aangezien de competitie niet in zn geheeld is afgemaakt kan je niemand uitroepen als kampioen.
De beste optie lijkt me dat we dit seizoen gewoon in zn geheel schrappen..zal iedereen wel vrede mee hebben.En vervolgens na de zomer opnieuw starten, de eindstand van het seizoen daarvoor als basis nemen,Ajax kampioen ,PSV de nummer 2.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat gaat de KNVB of UEFA dus beslissen, of dat wel of niet kan. Zoals ik al eerder vermeld zijn er twee opties als uitspelen niet mogelijk is: Hele seizoen ongeldig verklaren, of de huidige stand de eindstand maken. In het eerste geval moet je dan accepteren dat je 25/26 wedstrijden voor niets hebt gespeeld, in het tweede geval zal iedereen die tegen Ajax is moeten accepteren dat Ajax kampioen wordt zonder dat de competitie is afgemaakt.
Ja daar zal Az echt vrede mee hebben jaquote:Op zondag 22 maart 2020 21:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De beste optie lijkt me dat we dit seizoen gewoon in zn geheel schrappen..zal iedereen wel vrede mee hebben.En vervolgens na de zomer opnieuw starten, de eindstand van het seizoen daarvoor als basis nemen,Ajax kampioen ,PSV de nummer 2.
Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe we er na 6 april voorstaan,wie weet kan de competitie na een tijdje dan weer hervat worden.
Niemand neemt AZ serieusquote:Op zondag 22 maart 2020 22:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja daar zal Az echt vrede mee hebben ja
als ze dit seizoen echt schrappen zal dat een optie zijn inderdaad, al zitten daar ook genoeg haken en ogen aan, bijvoorbeeld wat doet de UEFA, dit seizoen ook schrappen? Dat heeft ook grote financiele gevolgen en 6 april, vergeet dat maarquote:Op zondag 22 maart 2020 21:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De beste optie lijkt me dat we dit seizoen gewoon in zn geheel schrappen..zal iedereen wel vrede mee hebben.En vervolgens na de zomer opnieuw starten, de eindstand van het seizoen daarvoor als basis nemen,Ajax kampioen ,PSV de nummer 2.
Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe we er na 6 april voorstaan,wie weet kan de competitie na een tijdje dan weer hervat worden.
We zijn idd afhankelijk wat de UEFA beslist voordat je überhaupt aan schrappen kan denken.Scherpquote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ze dit seizoen echt schrappen zal dat een optie zijn inderdaad, al zitten daar ook genoeg haken en ogen aan, bijvoorbeeld wat doet de UEFA, dit seizoen ook schrappen? Dat heeft ook grote financiele gevolgen en 6 april, vergeet dat maar
Geen prijzen verdelen maar wel de huidige stand gebruiken qua verdeling Europees voetbal volgend seizoen. Begrijp dat de KNVB er ook zo over denkt, er degradeert dan ook niemand. Dus 20 eredivisieclubs volgend seizoen.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ze dit seizoen echt schrappen zal dat een optie zijn inderdaad, al zitten daar ook genoeg haken en ogen aan, bijvoorbeeld wat doet de UEFA, dit seizoen ook schrappen? Dat heeft ook grote financiele gevolgen en 6 april, vergeet dat maar
Ook wel een nuttige voor hier.quote:Op maandag 23 maart 2020 08:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Drie scenario's voor uitspelen eredivisie
https://www.vi.nl/nieuws/(...)uitspelen-eredivisie
1) Gewoon met publiek als alles weer start
2) Uitspelen, maar (deels) zonder publiek
3) Wedstrijden schrappen en zoveel mogelijk uitspelen
Ik denk dat we dit jaar de play-offs sowieso maar moeten schrappen. Ranglijst bepaalt dan wie Europa ingaat. Nacompetitie idem, geen promotie/degradatie via nacompetitie. Da's kut, maar dan is er in ieder geval wat ruimte om de competitie uit te spelen door meer uit te stellen.
En dan volgend seizoen degraderen de nummers 15 tot en met 18 rechtstreeks?quote:Op maandag 23 maart 2020 08:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen prijzen verdelen maar wel de huidige stand gebruiken qua verdeling Europees voetbal volgend seizoen. Begrijp dat de KNVB er ook zo over denkt, er degradeert dan ook niemand. Dus 20 eredivisieclubs volgend seizoen.
Nee, de nummer 17 tm 20quote:Op maandag 23 maart 2020 13:40 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
En dan volgend seizoen degraderen de nummers 15 tot en met 18 rechtstreeks?
Mijn idee is iig dat je niet op zo'n lullige manier kampioen wil worden. Kom op zeg.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar wat is precies het idee van deze wedstrijd dan? Ajax en AZ staan qua punten gelijk, maar qua doelsaldo niet. Op basis van doelsaldo staat Ajax eerste, geen discussie over mogelijk.
Kampioen = kampioen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mijn idee is iig dat je niet op zo'n lullige manier kampioen wil worden. Kom op zeg.
Boeit mij watquote:Op maandag 23 maart 2020 15:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Weinig ambitieuze instelling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |