abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196977047
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 09:41 schreef pinquit het volgende:
De Vega filet Americain van kips is echt heerlijk!

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:53 schreef Myraela het volgende:
Met die vega filet kun je vleeseters inderdaad prima overtuigen om toch eens een vleesvervanger te proberen. Ik had het als tip gegeven aan een vriendin die zwanger was en die is na de bevalling niet meer terug gegaan naar echte filet. Die van de vegetarische slager vind ik overigens nog net iets lekkerder, maar ze zijn allemaal goed.
Ik vind de Vega filet Americain van de Jumbo de allerlekkerste :D

Maar ja smaken verschillen nou eenmaal...
  zondag 27 december 2020 @ 00:06:52 #102
56471 pinquit
oh my lama!
pi_196977099
Die heb ik nog niet geprobeerd :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196977220
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 00:06 schreef pinquit het volgende:
Die heb ik nog niet geprobeerd :)
Ah... dan is het hoog tijd :D
pi_197028913
Eindelijk de vegetarische rookworst van HEMA getest. *O* Ik was een beetje bang, want de geur rook echt chemisch. Maar hij smaakt juist erg realistisch. Hij mist wat stevigheid (beetje als de knak van een knakworst) en hij heeft niet het vettige dat een rookworst zo lekker maakt, maar ik zou hem zeker vaker kopen.

Zodra de winkels weer open zijn, tenminste. :D
pi_197030437
Heeft iemand hier al eens hachee (oid) gemaakt met die stooflapjes van de Jumbo? En zo ja, hoe lang laat je dat sudderen?
pi_197033026
Je hoeft die niet te laten sudderen voor het vlees. Je hoeft dus alleen te sudderen voor de saus. Als die op smaak is, zijn ze prima.
pi_197036796
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 19:43 schreef Myraela het volgende:
Je hoeft die niet te laten sudderen voor het vlees. Je hoeft dus alleen te sudderen voor de saus. Als die op smaak is, zijn ze prima.
Maar hoe lang duurt dat ongeveer?
  maandag 28 december 2020 @ 22:27:44 #108
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197039392
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 00:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Ik vind de Vega filet Americain van de Jumbo de allerlekkerste :D

Maar ja smaken verschillen nou eenmaal...
Ik had van de week die van Smaeck. Ook erg lekker!
pi_197048280
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:27 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik had van de week die van Smaeck. Ook erg lekker!
Ja die bedoelde ik ook :@ sorry .... vroeger verkochte ze die alleen bij de Jumbo maar nu ook bij A.H.
dus ik heb nog steeds in mijn hoofd, ''die van Jumbo'' ...

Maar die is écht lekker ja .. klopt! :D
pi_197049064
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:18 schreef Bleie het volgende:

[..]

Maar hoe lang duurt dat ongeveer?
Ik heb geen idee. Dat ligt er helemaal aan hoe je de saus wil maken. Als je hachee wil maken, dan is het vooral afhankelijk van wanneer de uien helemaal zacht zijn.
  dinsdag 29 december 2020 @ 13:09:34 #111
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197054633
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2020 08:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja die bedoelde ik ook :@ sorry .... vroeger verkochte ze die alleen bij de Jumbo maar nu ook bij A.H.
dus ik heb nog steeds in mijn hoofd, ''die van Jumbo'' ...

Maar die is écht lekker ja .. klopt! :D
Haha ;p ja komt ook echt in de buurt van de echte vind ik!
pi_197201757
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:09 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Haha ;p ja komt ook echt in de buurt van de echte vind ik!
Oe ik was dit topic kwijt

JA ik vind het zelfs béter dan de échte al had ik die al járen niet meer gegeten.... ook
toen ik nog geen Vegetariër was, dat komt omdat ik iemand sprak die ooit een in zo'n fabriek
had gewerkt... dat hoef je niet meer :D daar zit zoveel troep in dat wil je niet wéten :')

[ Bericht 4% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 04-01-2021 12:22:14 ]
pi_197204915
Ik zou wel meer vegetarisch willen eten maar ik let, i.v.m. sporten / afgetraind (willen) zijn e.d., erg op de voedingswaarde. Iets als kip en mager rundvlees is laag in vet, hoog in eiwitten.
Ik vind de vleesvervangers qua voedingswaarde altijd erg teleurstellend: lager in eiwitten, hoger in vetten. Daarnaast vind ik kaas e.d. ook geen geschikte vervanger. Heeft iemand hier tips voor?
pi_197205055
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:03 schreef Welten het volgende:
Ik zou wel meer vegetarisch willen eten maar ik let, i.v.m. sporten / afgetraind (willen) zijn e.d., erg op de voedingswaarde. Iets als kip en mager rundvlees is laag in vet, hoog in eiwitten.
Ik vind de vleesvervangers qua voedingswaarde altijd erg teleurstellend: lager in eiwitten, hoger in vetten. Daarnaast vind ik kaas e.d. ook geen geschikte vervanger. Heeft iemand hier tips voor?
Misschien voor jou dan handig om eens te kijken naar (crossfit)atleten zoals Jeremy Reijnders.
Dit was een voorbeeldje van zijn voedingsschema (wel 4 jaar geleden):

https://www.orangefit.nl/(...)jnders-vegan-athlete

Peulvruchten, bonen, noten, soja(melk), groene bladgroenten, linzen, hummus/kikkererwten, tofu/tempeh.... ik zou het dan eerder daar zoeken dan in vleesvervangers. :)
  maandag 4 januari 2021 @ 13:19:56 #115
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197206176
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 02:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oe ik was dit topic kwijt

JA ik vind het zelfs béter dan de échte al had ik die al járen niet meer gegeten.... ook
toen ik nog geen Vegetariër was, dat komt omdat ik iemand sprak die ooit een in zo'n fabriek
had gewerkt... dat hoef je niet meer :D daar zit zoveel troep in dat wil je niet wéten :')
Dat geloof ik gelijk ja!
pi_197207088
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Misschien voor jou dan handig om eens te kijken naar (crossfit)atleten zoals Jeremy Reijnders.
Dit was een voorbeeldje van zijn voedingsschema (wel 4 jaar geleden):

https://www.orangefit.nl/(...)jnders-vegan-athlete

Peulvruchten, bonen, noten, soja(melk), groene bladgroenten, linzen, hummus/kikkererwten, tofu/tempeh.... ik zou het dan eerder daar zoeken dan in vleesvervangers. :)
Thanks! Keep it coming!
Het is nu ook vooral 'onwetendheid'. Ik wil er best tijd in investeren om e.e.a. uit te zoeken. De producten die jij noemt zijn trouwens, zo op het eerste oog, ook vrij goed betaalbaar. Wat ik veelal zo zie zijn vleesvervangers ook gewoon een stukje duurder dan 'echt' vlees. Als dan de macro's minder gunstig zijn én het is duurder dan vind ik het al minder aantrekkelijker.
pi_197240690
Hier hebben we de eerste batch vega(n) vleesbeleg geprobeerd, en het is gewoon goedgekeurd door mijn verstokte vleeseters! 8-) het "gebraden gehakt" en de "grillworst" van de AH mogen in ieder geval blijven. Ik heb ze zelf ook gehad, die zijn bijna niet van echt vlees te onderscheiden. Er liggen nog een paar andere versies om te proberen in de koelkast, maar het begin is er! Dus we zijn een stapje verder, en ze vonden het een goed idee om zo wat minder vlees te eten. En grappige: omdat er geen vlees lag gingen ze allemaal automatisch meer over naar pindakaas en appelstroop.
pi_197445379
Nog een update: zojuist met het gezin besloten dat we met de lunch in principe geen vlees meer eten! Man en kinderen zijn erg tevreden over de vleesvervangers die jullie hebben aangeraden.

De vraag was om af en toe nog eens te kopen, maar dat zal heel miniem zijn. De eerste stap is gezet!
pi_197445716
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:50 schreef MeisPluis het volgende:
Nog een update: zojuist met het gezin besloten dat we met de lunch in principe geen vlees meer eten! Man en kinderen zijn erg tevreden over de vleesvervangers die jullie hebben aangeraden.

De vraag was om af en toe nog eens te kopen, maar dat zal heel miniem zijn. De eerste stap is gezet!
Lekker! *O*

Toen ik overging op vegetarisch eten vond ik het broodbeleg het lastigste. Er was toen (jaar of 7 geleden) minder beschikbaar dan nu en dan zit je toch vaak aan kaas, pindakaas of iets als humus vast. De keuze van nu is echt veel groter, en het is ook veel meer "mainstream" geworden.
pi_197462738
Met kerst de vegabijbel gekocht, en de eerste vier recepten die ik gemaakt hebt bevallen prima. Wel redelijk wat werk. Gisteren de moussaka met aubergine en zoete aardappel gemaakt, en die was echt lekker.
  woensdag 20 januari 2021 @ 00:21:31 #121
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197520500
Wat ik wel jammer vind van vleesvervangers is dat er zoveel zout in zit.
pi_198011300
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:21 schreef LPFAN het volgende:
Wat ik wel jammer vind van vleesvervangers is dat er zoveel zout in zit.
Bij sommige valt het wel mee.

Ik heb echter de Unox vegetarische rookworst geprobeerd. Wat een tering zooi is dat zeg! Alsof je kauwbaar zout zit te eten! Het is gewoon ranzig!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_198392074
Het is de week zonder vlees, hebben mensen toevallig al toffe acties gespot?

Vorig jaar ging KFC helemaal vega, dat was echt top. Vind het echt jammer dat ze nu helemaal niets vega's meer hebben. Maar lees sowieso eigenlijk nu niet veel van lekkere vega opties om af te halen oid.
pi_198392195
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:12 schreef Myraela het volgende:
Het is de week zonder vlees, hebben mensen toevallig al toffe acties gespot?

Vorig jaar ging KFC helemaal vega, dat was echt top. Vind het echt jammer dat ze nu helemaal niets vega's meer hebben. Maar lees sowieso eigenlijk nu niet veel van lekkere vega opties om af te halen oid.
De BurgerKing heeft de plantbased burger. (Nog niet op, dus geen idee hoe 'ie smaakt). :)

Veel supermarkten hebben nu wel grote aanbiedingen op vleesvervangers (AH, COOP in elk geval) :Y
pi_198392257
Inslaan komende woensdag bij Hoogvliet. Alle Vivera 1 euro per pak. Wil de beemster schnitzels eens proberen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 maart 2021 @ 14:29:34 #126
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_198392319
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Inslaan komende woensdag bij Hoogvliet. Alle Vivera 1 euro per pak. Wil de beemster schnitzels eens proberen.
Ook bij de Plus *O* (voor de mensen zonder Hoogvlied)
pi_198392324
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Candaasje het volgende:
De BurgerKing heeft de plantbased burger. (Nog niet op, dus geen idee hoe 'ie smaakt). :)
Ja, die ken ik wel. Onwijs lekker. Maar die hebben ze natuurlijk altijd wel. Zoek meer naar acties die speciaal voor deze week zijn. Beetje het gevoel dat vanwege corona nu niemand meedoet.
pi_198392495
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Veel supermarkten hebben nu wel grote aanbiedingen op vleesvervangers (AH, COOP in elk geval) :Y
Dat van de AH zag ik ook toen ik de bonussen aan het bekijken was. Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat het de week van zonder vlees was. :')
ROBODEMONS..................|:(
pi_198392538
Scoopy-app downloaden. Hebben vaak ook vega-producten voor weinig of gratisch.
pi_198392971
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, die ken ik wel. Onwijs lekker. Maar die hebben ze natuurlijk altijd wel. Zoek meer naar acties die speciaal voor deze week zijn. Beetje het gevoel dat vanwege corona nu niemand meedoet.
Die moet ik dan toch eens proberen! Ik had al besteld bij de smullers (ja zeg maar niks) en toen zag ik opeens de BK . Het werd dan een beetje veel van het goede.

En ah, ik zal mijn ogen eens openhouden! Op supermarkten na zie ik hier niet zoveel, maar goed, ik woon dan ook niet echt in een 'stad' zoals Utrecht of Den Haag, waar ik dergelijke acties wat eerder zou verwachten.
pi_198397837
Mijn dochter wil komend weekend sushi maken. Heeft iemand tips voor lekkere vega(n) vulling? We hebben een amazing oriental in de buurt, maar verder eigenlijk niks van toko’s of zo.
pi_198397884
Jumbo heeft vegan zalm en tonijn voor sushi/sashimi, mocht je echt een vis-alternatief zoeken.
pi_198398060
Ik vind mango lekker, en avocado, en liefst in combinatie met wat vegan mayo. Oh en komkommer werkt ook prima natuurlijk. Verder; wortel, groene asperges (maar dat hangt wel van het seizoen af).
pi_198400576
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:25 schreef Myraela het volgende:
Jumbo heeft vegan zalm en tonijn voor sushi/sashimi, mocht je echt een vis-alternatief zoeken.
Volgens mij ons filiaal niet. Ik heb het in elk geval nog nooit kunnen vinden.
  maandag 8 maart 2021 @ 21:07:41 #135
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198400627
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:23 schreef Bleie het volgende:
Mijn dochter wil komend weekend sushi maken. Heeft iemand tips voor lekkere vega(n) vulling? We hebben een amazing oriental in de buurt, maar verder eigenlijk niks van toko’s of zo.
Ik vul het altijd met gemarineerde tofu en avocado, bij elkaar.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_198401629
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:05 schreef Bleie het volgende:
Volgens mij ons filiaal niet. Ik heb het in elk geval nog nooit kunnen vinden.
Mijn winkel ook niet, maar eens in de zoveel tijd bestel ik de wat lastiger te verkrijgen dingen gewoon en haal het dan af in de winkel. Ideaal.

Deze is het: https://www.jumbo.com/vegan-zeastar-zalmon-sashimi-230g/361898PAK
pi_198406529
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:07 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik vul het altijd met gemarineerde tofu en avocado, bij elkaar.
Marineer je de tofu zelf? Ik ben nog opzoek naar lekkere gemarineerde tofu. Of een recept daarvoor
pi_198406724
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Marineer je de tofu zelf? Ik ben nog opzoek naar lekkere gemarineerde tofu. Of een recept daarvoor
Ik marineer tofu nooit, dat spul neemt ongebakken toch niet of nauwelijks marinade op. Als het gebakken is gooi ik er een saus overheen en dat wordt dan bijna als een spons opgezogen.
pi_198407053
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik marineer tofu nooit, dat spul neemt ongebakken toch niet of nauwelijks marinade op. Als het gebakken is gooi ik er een saus overheen en dat wordt dan bijna als een spons opgezogen.
Heb je nog tips voor sausjes? Recepten?
pi_198407355
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor sausjes? Recepten?
Pindasaus, altijd lekker, van die blokken uit de indonesische toko.
Een combi van hoisin en oestersaus met wat water (ik weet, oestersaus is niet echt vegetarisch, maar je kan dat ook vervangen door de vega variant, of chinese paddenstoelen/sojasaus ofzo)
Of een indiase "masala" saus op basis van oa gecaramelliseerde uien, knoflook, gember, en tomaten.
pi_198408552
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:57 schreef Farenji het volgende:

[..]

Pindasaus, altijd lekker, van die blokken uit de indonesische toko.
Een combi van hoisin en oestersaus met wat water (ik weet, oestersaus is niet echt vegetarisch, maar je kan dat ook vervangen door de vega variant, of chinese paddenstoelen/sojasaus ofzo)
Of een indiase "masala" saus op basis van oa gecaramelliseerde uien, knoflook, gember, en tomaten.
Bedankt, ga ik de volgende keer proberen. ^O^
  dinsdag 9 maart 2021 @ 22:13:17 #142
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198418074
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ja. Eerst het vocht eruit persen. Dan in een marinade van sojasaus, citroensap, knoflook en gember leggen. Eventueel ahornsiroop o.i.d. erbij.
Vervolgens bakken in sesamolie.
  woensdag 31 maart 2021 @ 07:42:49 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_198775440
Sorry als dit een domme vraag is maar nog even over het vegetarische broodbeleg. En dan vooral de nagemaakte vleeswaren zeg maar, weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Hoe weet je wat daarvan geschikt is om in te vriezen? Het staat nergens op? Op de meeste vleesvervangers die je als avondeten kunt gebruiken zeg maar staat het wel?
Het is voor mij een luxeproduct en ik kom eigenlijk nooit in de winkel. Alleen soms even als mijn dochter ook komt lunchen. Ik eet ook niet elke dag iets waar je beleg bij eet. En soms liggen er ook wel in de winkel met 50 procent korting plakkers. Zou om meerdere reden fijn zijn om te weten dus...
pi_199101073
Net verse pasta met champignonragout en gestoomde snijbonen op. Een goede manier voor een restje ragout :)

Ik moet wel zeggen dat ik vegetarisch of bijna-vegetarisch (zo noem ik recepten met alleen kippenbouillon of bv ansjovis) wel makkelijker vind dan echt veganistische recepten.
  woensdag 21 april 2021 @ 19:02:07 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199101479
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 07:42 schreef Luchtbel het volgende:
Sorry als dit een domme vraag is maar nog even over het vegetarische broodbeleg. En dan vooral de nagemaakte vleeswaren zeg maar, weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Hoe weet je wat daarvan geschikt is om in te vriezen? Het staat nergens op? Op de meeste vleesvervangers die je als avondeten kunt gebruiken zeg maar staat het wel?
Het is voor mij een luxeproduct en ik kom eigenlijk nooit in de winkel. Alleen soms even als mijn dochter ook komt lunchen. Ik eet ook niet elke dag iets waar je beleg bij eet. En soms liggen er ook wel in de winkel met 50 procent korting plakkers. Zou om meerdere reden fijn zijn om te weten dus...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom je het niet zou kunnen invriezen, maar je zou het eens via een socialmediakanaal (vaak snelste reactie) kunnen vragen aan een fabrikant of merk.
Meestal is 't ook wel lang houdbaar volgens mij
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 24 april 2021 @ 07:09:27 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_199133482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:02 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom je het niet zou kunnen invriezen, maar je zou het eens via een socialmediakanaal (vaak snelste reactie) kunnen vragen aan een fabrikant of merk.
Meestal is 't ook wel lang houdbaar volgens mij
Ja ik weet zelf ook niet goed waarom. Maar dat gaat zo in mijnhoofd als het op het ene ding wel staat en op het andere niet? Ik ga het eens navragen, dank je.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:43:35 #147
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199135472
Ik zie de laatste tijd allemaal jackfruit recepten voorbij komen. Nu heb ik dat nog nooit gehad. Is dat wat?
pi_199160655
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:43 schreef LPFAN het volgende:
Ik zie de laatste tijd allemaal jackfruit recepten voorbij komen. Nu heb ik dat nog nooit gehad. Is dat wat?
Het is geen goede eiwit vervanger, maar de draderige structuur doet het wel erg goed in pulled 'pork' of in stoofpotjes.
pi_200907449
Ik heb het al in het kookboekentopic gevraagd maar ook nog even hier: wat vinden jullie een goed kookboek voor vegetariërs? Ik wil iemand er een cadeau doen.
pi_200908300
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:33 schreef kuolema het volgende:
Ik heb het al in het kookboekentopic gevraagd maar ook nog even hier: wat vinden jullie een goed kookboek voor vegetariërs? Ik wil iemand er een cadeau doen.
Als ik een kookboek koop komt het eigenlijk neer op de volgende dingen:
- zien (of klinken) de gerechten er lekker uit
- zijn de gerechten creatief (heb wel eens kookboeken gezien met 100 pasta recepten die ik zelf ook wel zou kunnen bedenken)
- welke ingrediënten gebruiken ze, een ottolenghi gebruikt nog wel eens wat obsure bijv, moet een beetje je ding zijn, zo'n zoektocht
- hoe moeilijk/lang is het bereiden. Een beetje variatie vind ik wel prettig.

Ik zou zeggen: loop eens een boekenwinkel binnen en blader wat. Er ligt ongetwijfeld genoeg leuks
Robert Moog died for our synths
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')