abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196495134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 10:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vond ze qua smaak nog wel iets missen, dat zou ik de volgende keer zelf wat toffer maken. Maar wel fijn weer iets met een wat andere structuur.

Ik heb de rookworst van de HEMA ook eindelijk ergens kunnen vinden. Maar nog niet getest.
De tot nu toe geprobeerde worsten vond ik vies. Ben benieuwd wat je van de hema worst vindt ^O^
pi_196855367
Hoi allemaal,

ik heb jullie hulp even nodig. Ik ben sinds een tijdje grotendeels vegetariër. Avondeten geeft weinig problemen en eten we al vaak vegetarisch als gezin, maar met het ontbijt / lunch kom ik er nog niet helemaal uit terwijl ik daar ook met de rest van het gezin graag wat meer richting vegetarisch wil (en liefst veganistisch maar dat is helemaal nog niet aan ze besteed, kleine stapjes! ;) ). Het zijn geen makkelijke eters (alleen ik eet ongeveer alles volgens mij :D ), dus "exotische" dingen als humus en "nepvlees" is (nog) niet aan ze besteed op dit moment. Ze eten graag brood (als ontbijt ook wel kwark met zelfgemaakte granola, dus dat lost zich dan vanzelf op als ontbijt), en daar kom ik gewoon niet heel goed uit als het gaat om de gezonde(re) opties.

Ik kom niet veel verder dan dit op brood - kunnen jullie me helpen?

Wat ik nu kan bedenken:
* Jong belegen kaas (evt met komkommer en zo)
* Smeerkaas (Philadelphia en zo)
* Eieren (of zelfgemaakte eiersalade)
* 100% pindakaas

Alvast bedankt!
pi_196856290
Appelstroop/appelkanelstroop/perenstroop
Groentespread (zonnatura heeft heerlijke)
Jam (niet perse gezond)

Hmm, best lastig inderdaad
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196856303
De Vega filet Americain van kips is echt heerlijk!

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196856420
Met die vega filet kun je vleeseters inderdaad prima overtuigen om toch eens een vleesvervanger te proberen. Ik had het als tip gegeven aan een vriendin die zwanger was en die is na de bevalling niet meer terug gegaan naar echte filet. Die van de vegetarische slager vind ik overigens nog net iets lekkerder, maar ze zijn allemaal goed.

Tomaat/mozzarella is ook lekker

En misschien voor op de dagen dat iedereen thuis zit, lekker een soep maken. Dat is natuurlijk makkelijk vega, gezond en een fijne aanvulling op brood.
pi_196856588
Dank alvast! Die vega filet en groentespread ga ik iig even kopen, appelstroop hebben we eigenlijk al gewoon thuis staan.

Ik zat te bedenken dat als ik ook thuis ben we wat meer naar maaltijdsalades kunnen gaan, met volkoren pasta erin voor de vulling.

Soep is op zich een goed idee! Daar ga ik ook eens naar kijken. Ik had gister geroosterde pompoensoep, maar daar waren ze niet dol op ...
pi_196856687
Hummus is er in meerdere smaken, ik vind bijvoorbeeld de 'zoete paprika' varianten van o.a. Jumbo prima smaken. (Ik heb 'naturel' hummus echt moeten leren eten, nu ben ik er dol op, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen het in eerste instantie een beetje vreemd spul vinden voor op brood.)

Ik combineer het ook wel eens met avocado en/of tomaatjes en/of rucola. Dat gaat dan wel weer prima met naturel hummus.

Pindakaas, appelstroop, pure hagelslag, jam (er zijn genoeg varianten zonder gelatine gelukkig :) ), banaan.

De bovengenoemde filé american :9 , de paté is geloof ik ook heel prima.

Johma heeft ook een vegan bruschetta. (De appel-selderij is er nu (ik hoop tijdelijk) uit).

Qua lunch maak ik ook nog wel eens wraps. Sla, boontjes, mais, tomaatjes, avocado, en dan gooi ik er zelf graag de gemarineerde tempehblokjes van de AH in. (Maar dat is misschien nog een tikkie exotisch. :P Wat vinden ze van falafel? )

Soep qua lunch doet het ook altijd prima.

Pannenkoeken (kun je ook heel makkelijk zonder koeienmelk en eieren bakken. Ik weet het, das meer vegan, maar ik noem het maar als tip, want daarvoor hoef je niet gelijk een hele lijst met vreemd klinkende ingrediënten in huis te halen ofzo ;) )
pi_196858877
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 10:14 schreef Candaasje het volgende:

Qua lunch maak ik ook nog wel eens wraps. Sla, boontjes, mais, tomaatjes, avocado, en dan gooi ik er zelf graag de gemarineerde tempehblokjes van de AH in. (Maar dat is misschien nog een tikkie exotisch. Wat vinden ze van falafel? )

Soep qua lunch doet het ook altijd prima.

Pannenkoeken (kun je ook heel makkelijk zonder koeienmelk en eieren bakken. Ik weet het, das meer vegan, maar ik noem het maar als tip, want daarvoor hoef je niet gelijk een hele lijst met vreemd klinkende ingrediënten in huis te halen ofzo )
Dank je wel! Wrap en pannenkoeken zijn ook een goed idee! Tempeh is wel wat exotisch idd ... maar kan bijv wel geraspte kaas pakken en verder alleen groente, dat pikken ze wel ;)
pi_196863247
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:07 schreef MeisPluis het volgende:
Dank alvast! Die vega filet en groentespread ga ik iig even kopen, appelstroop hebben we eigenlijk al gewoon thuis staan.

Ik zat te bedenken dat als ik ook thuis ben we wat meer naar maaltijdsalades kunnen gaan, met volkoren pasta erin voor de vulling.

Soep is op zich een goed idee! Daar ga ik ook eens naar kijken. Ik had gister geroosterde pompoensoep, maar daar waren ze niet dol op ...
- De Zonnatura groentespreads zijn inderdaad lekker. Vooral de paprikaversie. Wel duur.
- Vegetarische boterhamworst met provençaalse kruiden van De Vegetarische Slager
- Kipkerriesalade met nepkip heb ik pas recentelijk ontdekt bij Deen.
- Muhammara van Maza. Het is een beetje pittig, maar ik kan niet tegen heel pittig en kan deze verdragen dus het valt wel mee.
- Tomaat americain. Zit in zo'n bakje. Ik lust de vega filet american in die zakjes niet, maar deze vind ik wel lekker.
- Snijworst van kips.

Een idee voor een maaltijdsalade: wittebonensalade. Met rode ui, paprika, maïs, tomaat, peterselie, olijfolie en yoghurt. Daar hoef je niets voor te koken.

[ Bericht 2% gewijzigd door kuolema op 21-12-2020 16:07:14 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196872470
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:00 schreef kuolema het volgende:

[..]

- De Zonnatura groentespreads zijn inderdaad lekker. Vooral de paprikaversie. Wel duur.
- Vegetarische boterhamworst met provençaalse kruiden van De Vegetarische Slager
- Kipkerriesalade met nepkip heb ik pas recentelijk ontdekt bij Deen.
- Muhammara van Maza. Het is een beetje pittig, maar ik kan niet tegen heel pittig en kan deze verdragen dus het valt wel mee.
- Tomaat americain. Zit in zo'n bakje. Ik lust de vega filet american in die zakjes niet, maar deze vind ik wel lekker.
- Snijworst van kips.

Een idee voor een maaltijdsalade: wittebonensalade. Met rode ui, paprika, maïs, tomaat, peterselie, olijfolie en yoghurt. Daar hoef je niets voor te koken.
Dank je wel! Gaat ook op het lijstje ! En nu je het zegt: tomaat American heb ik heel vaak omdat ik die zelf echt ontzettend lekker vindt. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze die niet lusten want dan ben ik mijn bakje zo kwijt ;)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 21 december 2020 @ 22:43:45 #86
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196872502
De (nieuwe) Vegan grillworst van de AH (in plakjes) of de gebraden gehakt is ook genot. Net echt :D
pi_196875875
Ik vond de grillworst wel okay, maar 'echt' zou ik het niet willen noemen. Maar misschien had ik mezelf iets te enthousiast gemaakt op voorhand door alle enthousiaste reacties en het feit dat ik zo van grillworst hou.
pi_196876047
Voor mensen die wat uit willen proberen: de app scoupy downloaden. Krijg je het gratis of met flinke korting. Staan nl regelmatig vega-prducten op.

Deze staat er bijv nu bij mij in:

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2020 08:48:23 ]
pi_196877682
@MeisPluis je kunt ook andere notenpasta's met ze proberen, bijvoorbeeld amandelpasta. De AH heeft verschillende 100% notenpasta's.
pi_196879254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:55 schreef Tele6 het volgende:
@:MeisPluis je kunt ook andere notenpasta's met ze proberen, bijvoorbeeld amandelpasta. De AH heeft verschillende 100% notenpasta's.
Dank je! Dat moet ook wel lukken omdat erin te krijgen ;)

Ik ga na de kerst weer boodschappen doen, ik zet alle suggesties op mijn boodschappenlijstje, eens kijken wat mijn appie heeft!
pi_196889910
Heeft iemand nog gourmettips?
Ik ben op zoek naar iets met groente of zo wat ik erop kan gooien.
Ik doe in ieder geval nepshoarma, paprika en ui.
pi_196916098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:46 schreef kuolema het volgende:
Aubergine of courgette kan je prima gourmetten. Of anders een omelet met groenten of een pannenkoekje?
pi_196918910
quote:
Champignons of andere paddenstoelen, gehalveerde cherrytomaatjes, bosui en prei?
pi_196918942
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:51 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Aubergine of courgette kan je prima gourmetten. Of anders een omelet met groenten of een pannenkoekje?
Aubergine en courgette vind ik lekker, goed idee, dank!
Ik weet niet of omelet lukt zonder pannetje.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Champignons of andere paddenstoelen, gehalveerde cherrytomaatjes, bosui en prei?
Champignons hebben we, tomaat gaat ook op het lijstje ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door kuolema op 24-12-2020 09:00:07 ]
pi_196923722
Geen groente, maar haloumi is ook onwijs lekker bij gourmet.
pi_196924365
quote:
Bloemkool of broccoli is ook erg lekker!
pi_196930721
Voorgekookte aardappelschijfjes misschien?
pi_196939907
Ik gooi van die rostirondjes erop. Qua groenten eigenlijk alleen de klassieke ui, champignon en paprika. Maar ik vind die vega gourmetpakketjes met vleesvervangers ook helemaal prima.
pi_196975067
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:11 schreef Bleie het volgende:
Geen groente, maar haloumi is ook onwijs lekker bij gourmet.
Daar had ik nog nooit van gehoord, moest het even googelen.
Zal het onthouden voor een volgende keer.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:46 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Bloemkool of broccoli is ook erg lekker!
Dat lijkt mij lastig bij gourmetten, maar je kunt natuurlijk plakjes maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:24 schreef Myraela het volgende:
Ik gooi van die rostirondjes erop. Qua groenten eigenlijk alleen de klassieke ui, champignon en paprika. Maar ik vind die vega gourmetpakketjes met vleesvervangers ook helemaal prima.
Rösti vind ik ook een goed idee. Helaas las ik dit te laat.
Ik had wel nog courgette en aubergine gedaan.
En mijn moeder had een miniquiche gehaald. Ik had niet verwacht dat dat zou werken, maar dat deed het wel. Eerst in het pannetje onderin zodat de bovenkant heet werd, daarna bovenop gelegd.
pi_196975090
Oh en nu schiet me ineens te binnen dat ik in het verleden ook wel eens stukjes stokbrood met geraspte kaas op de plaat legde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')