Mijn stage begeleider zei daarover dat je als wo'er met een minor vakinhoudelijk veel sterker bent en dat de mensen die puur de docenten opleiding hebben gevolgd pedagogisch/didactisch veel sterker zijn. Dat lijkt mij opzich logisch en waar.quote:Op donderdag 11 juni 2020 19:48 schreef schoonmams het volgende:
[..]
Ik zou doorgaan voor een eerstegraads. Zoals hierboven gezegd heb je daar je hele leven profijt van, ik kan er over meepraten.
Daarnaast heb je gewoon een achterstand op hbo-ers, mag ik hopen. Ik vind het bijzonder vreemd dat een wo studie met een half jaartje educatieve minor gelijkstaat aan vier (VIER!) jaar hbo met allerhande stages en dergelijke. Daar zitten studenten die van begin af aan docent wilden worden en daarvoor kozen. Te bizar dat je met een minormodule - en een minor moet je sowieso kiezen - een tweedegraads bevoegdheid kan krijgen.
Ik begreep bij mij op school dat ze dat in ieder geval lieten meewegen en hbo-ers wel voorrang hebben op andere vormen van tweedegraads docenten.
Een aantal bij ons zijn wel blijven zitten.Corona was in sommige gevallen een verzachtende omstandheid (als de thuissituatie b.v. ook problematisch was), maar lang niet altijd.quote:Op woensdag 1 juli 2020 07:11 schreef iamredleader het volgende:
Hoe zijn de rapportvergaderingen en/of overgangsvergaderingen bij jullie gegaan? Vanwege Corona?
Minder uitgebreid.quote:Op woensdag 1 juli 2020 07:11 schreef iamredleader het volgende:
Hoe zijn de rapportvergaderingen en/of overgangsvergaderingen bij jullie gegaan? Vanwege Corona?
Dus? Dan zakken ze en halen ze in 2022 hun diploma. Per saldo precies hetzelfde resultaat als bij doubleren, terwijl ze nu wel de kans hebben om zichzelf en ons te verbazen en gewoon een diploma te halen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 07:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ergens vind ik het nog best zorgelijk. Er zijn nu echt wel leerlingen van mij doorgegaan terwijl ik denk dat ze het volgend jaar niet gaan redden op het examen(voor mijn vak).
Dat gaat volgend jaar nog heel pittig worden voor beide kanten. (niet alleen voor de examenklassen natuurlijk, ook voor de rest. Maar daar hangt nog wat minder vanaf).
Tenzij ze eigenlijk het niveau überhaupt niet hadden en eigenlijk hadden moeten afstromen van 4H naar het MBO. Dan is zo'n examenjaar eigenlijk zonde van hun tijd en van de tijd/energie de docent. Zeker aangezien er echt wel wat gerepareerd zal moeten worden komend jaar is tijd/energie kostbaar.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus? Dan zakken ze en halen ze in 2022 hun diploma. Per saldo precies hetzelfde resultaat als bij doubleren, terwijl ze nu wel de kans hebben om zichzelf en ons te verbazen en gewoon een diploma te halen.
Voor hun basis had ik ze liever nog een jaar in de voorexamenklas gehad. Dit jaar is voor hun in dat opzicht prut geweest, ze hebben een vervanger gehad waarmee ze niet uit de voeten konden, en ik was net 3 weken terug van zwangerschaps/bevallingsverlof toen de boel dicht ging. De zwakke leerlingen missen gewoon teveel basis naar mijn zin. En dat trekken ze niet zomaar bij, ook niet door het examenjaar over te doen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 08:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus? Dan zakken ze en halen ze in 2022 hun diploma. Per saldo precies hetzelfde resultaat als bij doubleren, terwijl ze nu wel de kans hebben om zichzelf en ons te verbazen en gewoon een diploma te halen.
Bij ons gaat iedereen over, behalve twee leerlingen met medische problemen in overleg met ouders. Sta er volledig achter.
Solliciteer je op een vacature op het vmbo, benadruk dat je de onderlinge relatie (docent/leerling) belangrijk vindt.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:52 schreef Japepk het volgende:
Kom ik weer met een sollicitatievraag! Ik heb besloten om het er toch maar op te wagen al te reageren op vacatures die me aanspreken. Nu krijg je op Meesterbaan alleen vaak niet zoveel info om je motivatie eruit te laten springen. Vaak lees je niet veel meer dan dat ze een docent voor 0,4 of 0,5zoeken, tijdelijk contract met uitzicht op vast en de vermelding dat het een gezellige mavo/havo/vwo school is.
Naïeve vraag wellicht; maar wat willen ze nu precies dat ik schrijf? Ik probeer me vaak in te lezen op de website van de school. Vinden ze het tof als ik me helemaal in hun profiel probeer te vinden? Of is het feit dat ik een enthousiaste, gemotiveerde en belezen docent-in-opleiding ben genoeg?
Mwahh, je zou het zeggen. Ik denk dat het bij de helft het niet in de brief staat.quote:Op zondag 5 juli 2020 10:27 schreef Haushofer het volgende:
Is dat niet een beetje een dooddoener/open deur?
Bij verschillende instanties vragen hoeveel vrijstelling je kunt krijgen en wat voor programma je kunt volgen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:58 schreef iamredleader het volgende:
Gefeliciteerd Haushoferwat is dan jouw advies over rondkijken? Waar moet je op letten?
Yep, week 1 zit erop. Ging redelijk, leerlingen (met name de brugklassen) zijn nog altijd geneigd de afstand tot de docenten te vergeten.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:56 schreef laiveneertiekje het volgende:
En, al meer mensen weer begonnen? Week 1 zit er op voor mij. Morgen vanuit huis werken, want een kind met koorts. Erg frustrerend, maar we volgen de richtlijnen maar wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |