Ik merk het ook wel. Ik sta in dat opzicht ook wel te springen om ze in ieder geval weer te zien. Ik doe dan maar even alsof ik niet weet dat het toch niet hetzelfde zal zijn als voor die tijd.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 00:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik merlk dat ik het steeds lastiger vind.
Of eigenlijk kom ik echt niet meer vooruit. Blij dat ik over een week, op een of andere manier, weer gewoon naar school kan.
Is alweer een tijd geleden, maar de naam doet bij mij geen belletje rinkelen.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:09 schreef Haushofer het volgende:
Op mijn opleiding noemen ze bij een vak Pedagogiek nogal es de naam Gert Biesta. Nou heb ik zitten kijken wat voor boeken hij heeft geschreven, maar heeft iemand nog een link naar een online artikel waarin zijn gedachtengoed uiteen wordt gezet? En heeft iemand nog een mening over zijn pedagogische visie?
Ik geef dit jaar geen 'normale' les meer. Vanaf september waarschijnlijk ook nog online lesgeven.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:24 schreef iamredleader het volgende:
Hoe staat het bij jullie met de plannen vanaf 1 juni? En verandert er nog wat vanaf 8 juni, als de basisscholen helemaal open gaan?
Herkenbaar. Ik red geen volle dagen en een werkplek waar het rustig 30°C wordt helpt hier niet in.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 00:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik merlk dat ik het steeds lastiger vind.
Of eigenlijk kom ik echt niet meer vooruit. Blij dat ik over een week, op een of andere manier, weer gewoon naar school kan.
Mogelijk heb ik een artikel van/over hem, maar dan moet ik even zoeken.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:09 schreef Haushofer het volgende:
Op mijn opleiding noemen ze bij een vak Pedagogiek nogal es de naam Gert Biesta. Nou heb ik zitten kijken wat voor boeken hij heeft geschreven, maar heeft iemand nog een link naar een online artikel waarin zijn gedachtengoed uiteen wordt gezet? En heeft iemand nog een mening over zijn pedagogische visie?
Ik doe dat ook. Wel zet ik de meldingen we les even op stilte.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:52 schreef Shenti het volgende:
Vraagje: gebruiken jullie je privételefoon voor werk, zoals voor de whatsappgroep met de leerlingen? Ik heb dit afgelopen jaar gedaan, maar het beviel me niet echt. Voor mijn gevoel was ik iets te vaak bezig met werk in mijn privétijd. Ik ben sowieso slecht in het “negeren” van werkzaken. Hoe doen jullie dat?
Ik heb een simkaartje gekocht en deze in een oud toestel gedaan. Ik gebruik vooral WhatsApp via web.whatsapp.com en heb het geluid op de telefoon op stil gezet. De internetpagina geeft een melding van een nieuw bericht en sluit ik 's middags af.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:52 schreef Shenti het volgende:
Vraagje: gebruiken jullie je privételefoon voor werk, zoals voor de whatsappgroep met de leerlingen? Ik heb dit afgelopen jaar gedaan, maar het beviel me niet echt. Voor mijn gevoel was ik iets te vaak bezig met werk in mijn privétijd. Ik ben sowieso slecht in het “negeren” van werkzaken. Hoe doen jullie dat?
Ik heb een werktelefoon waar whatsapp op staat. Ik moet zeggen dat ik dat ding bijna nooit gebruik. Het gebeurt weleens dat ik drie dagen later op leerlingen reageer.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:52 schreef Shenti het volgende:
Vraagje: gebruiken jullie je privételefoon voor werk, zoals voor de whatsappgroep met de leerlingen? Ik heb dit afgelopen jaar gedaan, maar het beviel me niet echt. Voor mijn gevoel was ik iets te vaak bezig met werk in mijn privétijd. Ik ben sowieso slecht in het “negeren” van werkzaken. Hoe doen jullie dat?
Nooit. Ik gebruik mijn mobiel niet voor school.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:52 schreef Shenti het volgende:
Vraagje: gebruiken jullie je privételefoon voor werk, zoals voor de whatsappgroep met de leerlingen? Ik heb dit afgelopen jaar gedaan, maar het beviel me niet echt. Voor mijn gevoel was ik iets te vaak bezig met werk in mijn privétijd. Ik ben sowieso slecht in het “negeren” van werkzaken. Hoe doen jullie dat?
Dat herinnert me eraan dat ik een laptop moet kopen bij Coolblue. Geweldige winkel is dat!quote:Op donderdag 28 mei 2020 08:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb het wel gedaan, maar dan zette ik de meldingen op stil. Mijn werkmail ontvang ik ook absoluut niet meer automatisch op mijn telefoon, als mijn laptop dicht gaat moet het klaar zijn. Het mailprogramma op de laptop sluit je natuurlijk ook makkelijk weer af.
En ik was ook altijd wel duidelijk, alleen voor dringende zaken, niet voor elk wissewasje appen.
Ik deed dit nooit - tot nu. Ik heb een mentoraat in een examenklas en in deze onzekere en onduidelijke tijden wilde ik makkelijk bereikbaar zijn. Ik heb een anonieme simkaart van vijf euro bij de Appie gekocht en die gebruik ik om met leerlingen te kunnen appen, maar ik kan er niet op gebeld worden. Dat is me behoorlijk goed bevallen, maar ik denk niet dat ik dat in een normaal schooljaar ook ga doen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:52 schreef Shenti het volgende:
Vraagje: gebruiken jullie je privételefoon voor werk, zoals voor de whatsappgroep met de leerlingen? Ik heb dit afgelopen jaar gedaan, maar het beviel me niet echt. Voor mijn gevoel was ik iets te vaak bezig met werk in mijn privétijd. Ik ben sowieso slecht in het “negeren” van werkzaken. Hoe doen jullie dat?
Je begrijpt dat een laptop van Coolbue de verlossing had kunnen brengen?quote:Op donderdag 28 mei 2020 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik deed dit nooit - tot nu. Ik heb een mentoraat in een examenklas en in deze onzekere en onduidelijke tijden wilde ik makkelijk bereikbaar zijn. Ik heb een anonieme simkaart van vijf euro bij de Appie gekocht en die gebruik ik om met leerlingen te kunnen appen, maar ik kan er niet op gebeld worden. Dat is me behoorlijk goed bevallen, maar ik denk niet dat ik dat in een normaal schooljaar ook ga doen.
En in het team heb ik er wel op gehamerd dat de appgroep echt niet voor werkcommunicatie bestemd is. Ik ben er zelfs een aantal maanden uit geweest om af te dwingen dat belangrijke zaken gewoon via de mail worden gecommuniceerd en niet via een privémedium.
Mailen doe ik ook niet op mijn telefoon, ik ben vaak zat online op mijn laptop om voldoende snel te kunnen reageren.
En, nog iets uitgekomen?quote:Op maandag 1 juni 2020 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Voor iedereen die deze week weer naar zijn werk mag, veel succes!
Ik mag zelf nog niet, moet eerst bij de bedrijfsarts langs voor een Corona-test.
Ik heb alle dagen gewoon gewerkt op mijn normale werkplekquote:Op maandag 1 juni 2020 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Voor iedereen die deze week weer naar zijn werk mag, veel succes!
Ik mag zelf nog niet, moet eerst bij de bedrijfsarts langs voor een Corona-test.
Nooit aan beginnen Echt. Ik doe het en het is 1 bak ellende.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:52 schreef Shenti het volgende:
Vraagje: gebruiken jullie je privételefoon voor werk, zoals voor de whatsappgroep met de leerlingen? Ik heb dit afgelopen jaar gedaan, maar het beviel me niet echt. Voor mijn gevoel was ik iets te vaak bezig met werk in mijn privétijd. Ik ben sowieso slecht in het “negeren” van werkzaken. Hoe doen jullie dat?
Waarom niet doorstuderen: master halen en de eerstegraadsbevoegdheid? Werken kun je je hele leven nog.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:35 schreef soeverein het volgende:
Ik ben momenteel druk bezig met solliciteren als 2e graads docent geschiedenis. Dit zou mijn eerste "echte baan" worden. Geschiedenis is natuurlijk geen tekort vak en aangezien ik dus naast mijn stage geen ervaring heb is het lastig om er tussen te komen.
Zijn er hier mensen met tips over hoe ik mij kan onderscheiden in de motivatiebrief of met andere handige trucs?
In mijn huidge motivatiebrieven benoem ik mijn onderwijs visie/mooi moment dat ik gehad heb met een leerling en mijn bijbaantjes die kind gericht zijn. Ik heb zelf heel erg het idee van dat dit allemaal leuk en aardig is maar dat als ze moeten kiezen tussen mij en iemand met 5 jaar extra ervaring dat ze dan 100% voor die persoon met extra ervaring gaan.
Enige voordeel dat ik heb is dat ik net vers van de uni kom en dat ze dus misschien qua divers team een jong persoon willen. Nadeel is dat ik niet eens een volledige 2e graads bevoegdheid heb want ik heb een educatieve minor gedaan.
Vent je eigen sterke punten uit; hoe wil je je profileren? Als die frisse wind, vers van de uni? Daarmee onderscheid je je van degenen met 5 of meer jaren ervaring.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:35 schreef soeverein het volgende:
Ik ben momenteel druk bezig met solliciteren als 2e graads docent geschiedenis. Dit zou mijn eerste "echte baan" worden. Geschiedenis is natuurlijk geen tekort vak en aangezien ik dus naast mijn stage geen ervaring heb is het lastig om er tussen te komen.
Zijn er hier mensen met tips over hoe ik mij kan onderscheiden in de motivatiebrief of met andere handige trucs?
In mijn huidge motivatiebrieven benoem ik mijn onderwijs visie/mooi moment dat ik gehad heb met een leerling en mijn bijbaantjes die kind gericht zijn. Ik heb zelf heel erg het idee van dat dit allemaal leuk en aardig is maar dat als ze moeten kiezen tussen mij en iemand met 5 jaar extra ervaring dat ze dan 100% voor die persoon met extra ervaring gaan.
Enige voordeel dat ik heb is dat ik net vers van de uni kom en dat ze dus misschien qua divers team een jong persoon willen. Nadeel is dat ik niet eens een volledige 2e graads bevoegdheid heb want ik heb een educatieve minor gedaan.
Omdat ik helemaal klaar ben met studeren. Ik wil juist graag werken. Heb het afgelopen halfjaar fulltime gewerkt en had daar veel meer plezier in dan in studeren. En dat was gewoon in de horeca voor minimumloon en dus niet heel uitdagend.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:26 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Waarom niet doorstuderen: master halen en de eerstegraadsbevoegdheid? Werken kun je je hele leven nog.
Ik heb nu een stuk of 5 sollicitaties verstuurd en kreeg vandaag de eerste afwijzing. Dit was imo een generieke email met: er waren veel kandidaten, we hebben gekozen op basis van de eisen in de vacature, relevante ervaring en motivatiebrief. U bent helaas niet uitgenodigd voor een gesprek.quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Vent je eigen sterke punten uit; hoe wil je je profileren? Als die frisse wind, vers van de uni? Daarmee onderscheid je je van degenen met 5 of meer jaren ervaring.
Heb je al 'slechte' ervaringen gehad met je huidige profiel? Is het al weleens ergens op afgekeurd? Of heb je nog niets geprobeerd en ben je alleen maar bang dat dat gaat gebeuren?
Ik snap je redenering wel, maar je moet je tegelijkertijd denk ik wel realiseren dat als je ooit nog bovenbouw havo/vwo of zelfs hbo wil lesgeven (en zoiets lijkt me niet ondenkbaar) je je eerstegraads tijdens je aanstelling als docent moet halen. Van voormalig collega's hoorde ik altijd dat zoiets toch een zware kluif was. Zo'n traject zou ik jouw geval minimaal nog 90 ECTS duren (academische master + gedeeltelijke post-master), dat is anderhalf jaar (of met enige uitloop wat langer).quote:Op woensdag 10 juni 2020 17:38 schreef soeverein het volgende:
[..]
Omdat ik helemaal klaar ben met studeren. Ik wil juist graag werken. Heb het afgelopen halfjaar fulltime gewerkt en had daar veel meer plezier in dan in studeren. En dat was gewoon in de horeca voor minimumloon en dus niet heel uitdagend.
Ik zou doorgaan voor een eerstegraads. Zoals hierboven gezegd heb je daar je hele leven profijt van, ik kan er over meepraten.quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:35 schreef soeverein het volgende:
Ik ben momenteel druk bezig met solliciteren als 2e graads docent geschiedenis. Dit zou mijn eerste "echte baan" worden. Geschiedenis is natuurlijk geen tekort vak en aangezien ik dus naast mijn stage geen ervaring heb is het lastig om er tussen te komen.
Zijn er hier mensen met tips over hoe ik mij kan onderscheiden in de motivatiebrief of met andere handige trucs?
In mijn huidge motivatiebrieven benoem ik mijn onderwijs visie/mooi moment dat ik gehad heb met een leerling en mijn bijbaantjes die kind gericht zijn. Ik heb zelf heel erg het idee van dat dit allemaal leuk en aardig is maar dat als ze moeten kiezen tussen mij en iemand met 5 jaar extra ervaring dat ze dan 100% voor die persoon met extra ervaring gaan.
Enige voordeel dat ik heb is dat ik net vers van de uni kom en dat ze dus misschien qua divers team een jong persoon willen. Nadeel is dat ik niet eens een volledige 2e graads bevoegdheid heb want ik heb een educatieve minor gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |