Ze zijn toch minder ziek en verspreiden juist wel ontzettend?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef probeer het volgende:
Op welke onderzoeken baseert het RIVM zich mbt de gedachte dat kinderen minder snel ziek worden en dus minder snel verspreiden?
Sowieso is gewoon gezond verstand blijven gebruiken beter in plaats van die paniek die er heerst.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik leef gewoon mijn normale leven, zolang dat mogelijk is. Mits ik niet aan het hoesten ben (geweest) dan natuurlijk. Anders kan je je leven bijna altijd wel op halt zetten. Kan je altijd wat overkomen. Kans blijft enorm klein. Maar ik bezoek geen ouderen, of mensen met een zwakkere weerstand, daar hou ik natuurlijk rekening mee, ook als ik zelf niet ziek ben.
daarom heb ik het al gedaanquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je moet je alleen langs 3.000 mensen wurmen in de winkel die hetzelfde denken, dus dat is niet per se een vertraging.
Stel je eens een hardwerkende verpleegster voor die thuis geen toiletpapier meer heeft en 's avonds bij de super komt en een leeg schap aan treft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem van hamsteren?
De logistiek in NL is wél bij machte om de voorraden binnen een dag aan te vullen. En de eerste grijpgrage consumenten hebben hun voorraadje WC-papier al binnen.
Bovendien heb je dan een degelijke economie die wél goed draait.
De horeca lijdt verliezen, de culturele economie, de sport-economie. Het is toch prima dat de supermarkten deze nationale economische malaise dan nog enigszins compenseren.
Verder zijn er meer voordelen:
Velen worden nu "gedwongen" om thuis te werken. Wellicht bevalt dit na een aantal weken toch beter dan verwacht. Dus blijven ze dit doen. Gevolg: minder files, minder CO2 uitstoot etc.
Mensen krijgen meer aandacht voor de gezondheid. Hygiëne e.d.
En ook die geitenwollensokken vaccinatie-tegenstand(st)ers houden ook even hun muil hopelijk.
Ieder nadeel heb zíjn voordeel.
Eens, ik vind het juist ook een heel goed teken dat AH / Picnic nu helemaal volzitten de komende weken. Minder mensen die naar buiten gaan / moeten. Prima!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef aTypisch het volgende:
Wisten jullie dat het hamsteren juist de verspreiding van het virus vertraagt?Je hoeft immers minder vaak naar de supermarkt.
Klopt. Nouja het is advies van de overheid dus als m'n werkgever denkt dat ik me aanstel mag hij verhaal gaan halen bij het RIVM. En er zullen ook genoeg klanten zijn die het niet fijn vinden als ik daar met een schorre stem en verstopte neus hun sta te adviseren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk juist wel. Nederland neemt te weinig maatregelen en deze zijn veel te vrijblijvend. Rutte zegt bij keelpijn thuisblijven. Driekwart van de werkgevers zegt bij keelpijn kom maar gewoon werken, dat kan prima.
aTypisch dit.quote:
er is nog veel te weinig 'paniek'quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sowieso is gewoon gezond verstand blijven gebruiken beter in plaats van die paniek die er heerst.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef aTypisch het volgende:
Wisten jullie dat het hamsteren juist de verspreiding van het virus vertraagt?Je hoeft immers minder vaak naar de supermarkt.
Mijn moeder zou naar een cursusdag, daarom zou mijn vader zijn verjaardag niet vieren. Maar de cursusdag gaat niet door, mijn vader zijn verjaardag kan dus gewoon gevierd wordenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:37 schreef Predator40 het volgende:
het is echt te triest voor woorden, ik ben morgen ook jarig maar ik ga het echt niet vieren....
hooguit misschien wat eten laten bezorgen of halen.
ik wil ook geen visite....
Mandemakers had nog deurtjes voor mij nabesteld voor mijn nieuwe keuken ik vraag me af of die nog gaan komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die is gesloten sinds vandaag. Voorlopig blijft die ook dicht.
Tenzij een kassameisje een superspreader is en alle oudjes (die cash betalen) corona geeftquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef aTypisch het volgende:
Dit, plus het aantal genezen patiënten wellichtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:45 schreef Kyran het volgende:
Hoeveel bevestigde patiënten wij hebben boeit eigenlijk al lang niet meer. Eigenlijk zouden zij vanaf nu nog maar twee getallen moeten geven ...
- Aantal besmette patiënten op de IC
- Aantal vrije bedden op de IC
Rest boeit op dit moment echt niet meer.
Als je tijdens dat hamsteren met meer mensen in contact komt is de kans exact gelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is precies hoe het werkt
minder vaak naar buiten en in contact komen met anderen
Het is ECHT zo simpel ja.quote:
Laat mensen toch een beetje hoop houden en naar hun vakantie uitkijkenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er is nog veel te weinig 'paniek'
mijn pa is er nog van overtuigd dat we in april gewoon lekker op vakantie kunnen
Volgens mij is het idee dat kinderen mildere klachten krijgen en hierdoor het virus minder snel verspreiden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef probeer het volgende:
Op welke onderzoeken baseert het RIVM zich mbt de gedachte dat kinderen minder snel ziek worden en dus minder snel verspreiden?
Dat is inderdaad wat ervaring met kinderen ieder logisch mens leert ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef maily het volgende:
[..]
Ze zijn toch minder ziek en verspreiden juist wel ontzettend?
Jouw pa is niet wijs.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
er is nog veel te weinig 'paniek'
mijn pa is er nog van overtuigd dat we in april gewoon lekker op vakantie kunnen
Bel ze?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Mandemakers had nog deurtjes voor mij nabesteld voor mijn nieuwe keuken ik vraag me af of die nog gaan komen.
Centraal magazijn van de Mandemakersgroep zit in Waalwijk
Ja leuk, dat zou opgaan als niet half Nederland tegelijk ging hamsteren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is ECHT zo simpel ja.
Als je minder vaak in aanraking komt met anderen heb je minder kans om besmet te raken.
Als je niet in aanraking komt met anderen heb je ook geen kans om besmet te raken.
Het is echt inderdaad zo simpel.
Dat is niet helemaal waar, het virus kan ook nog op materialen die je aanraakt zitten toch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:53 schreef Kyran het volgende:
Als je niet in aanraking komt met anderen heb je ook geen kans om besmet te raken.
Hier ligt ook de crux van het probleem van het openhouden van scholen. Je kunt wel zeggen dat mensen ook met lichte klachten thuis moeten blijven, maar hier houdt in de praktijk maar een fractie van de mensen zich aan. Combineer dat met een plek waar meer dan 1000 man rondloopt, en het is dweilen met de kraan open.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef vosss het volgende:
Ik denk juist wel. Nederland neemt te weinig maatregelen en deze zijn veel te vrijblijvend. Rutte zegt bij keelpijn thuisblijven. Driekwart van de werkgevers zegt bij keelpijn kom maar gewoon werken, dat kan prima.
Mee eens ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sowieso is gewoon gezond verstand blijven gebruiken beter in plaats van die paniek die er heerst.
Yup. Alhoewel met 200 tegelijk in 1 winkel hamsteren natuurlijk wel weer besmetting in de hand werktquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is precies hoe het werkt
minder vaak naar buiten en in contact komen met anderen
Eigenlijk weten we het niet zo goed.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, het virus kan ook nog op materialen die je aanraakt zitten toch.
Mja, dat klopt wel weer.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als je tijdens dat hamsteren met meer mensen in contact komt is de kans exact gelijk.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Laat mensen toch een beetje hoop houden en naar hun vakantie uitkijkenIk hoop ook dat mijn broer zoals gepland in april bij me op vakantie kan komen.
Ja en iedereen met een beetje verstand weet dat dat vrij zinloos is zolang die klote kraan niet dichtgedraaid wordt.quote:
Bij mijn AH XL stond een fles desinfectiemiddel voor de zelfscanners met een briefje daarbij dat je het zelf mocht gebruiken, maar dat iedere scanner wordt gedesinfecteerd voordat hij terug in het rek werd gezet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:55 schreef bitterbal het volgende:
1 keer naar de super is al genoeg. alsof al die mandjes regelmatig worden gereinigd
Die zijn vandaag dichtquote:
tsja als jouw gezonde verstand denkt dat het niet helpt om minder vaak naar de supermarkt te gaan nu, dan zijn we gedoemdquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Grenzen dicht, provinciegrenzen dicht, alle steden dicht. Goed idee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en iedereen met een beetje verstand weet dat dat vrij zinloos is zolang die klote kraan niet dichtgedraaid wordt.
Goed moment voor Trump om Groenland te kopen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:38 schreef LTVDK het volgende:
Het begint wel aardig ingekleurd te raken allemaal
[ afbeelding ]
En wat doen die mensen precies als er geen pandemie is, maar de stroom er een dag uit ligt en de winkels daarom niet open kunnen? Klein voorraadje aan eten en een extra rolletje schijtpapier hebben, kan helemaal geen kwaad. De mensen die nu hamsteren zijn gewoon schapen die elkaar na doen. Ik heb in de voorgaande weken al elke keer iets meer meegenomen tijdens het boodschappen doen. Een beetje vooruit denken kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stel je eens een hardwerkende verpleegster voor die thuis geen toiletpapier meer heeft en 's avonds bij de super komt en een leeg schap aan treft.
Stel je eens een wat ouder iemand voor die thuis geen eten meer heeft en 's avonds bij de super bijna niks meer kan krijgen.
Hij is eerst nog druk met olie kopen blijkbaarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed moment voor Trump om Groenland te kopen.
Das netjes. De ah waar ik net was had het personeel het te druk met bijvullen en kassa's.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bij mijn AH XL stond een fles desinfectiemiddel voor de zelfscanners met een briefje daarbij dat je het zelf mocht gebruiken, maar dat iedere scanner wordt gedesinfecteerd voordat hij terug in het rek werd gezet.
RIPquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:57 schreef hollandia02 het volgende:
Patienten overleden in Eindhoven en Roosendaal.
Niks mis met vakanties nee. Je moet alleen niet bewust een echt risico gebied als Iran of Italie opzoeken momenteel. Verder is het toch al overal. Gewoon tijdens je vakantie grote publieke ruimtes vermijden waar mogelijk en gewoon hygiënisch leven. Als wij begin april weg kunnen naar Londen dan gaan we ook gewoon hoor. Mits gezond uiteraard.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Laat mensen toch een beetje hoop houden en naar hun vakantie uitkijkenIk hoop ook dat mijn broer zoals gepland in april bij me op vakantie kan komen.
Dus mensen die als een stel doorgeslagen egoïsten alle schappen leeghamsteren moet kunnen omdat een hardwerkende verpleegster gewoon niet zo stom had moeten zijn. Volgens mij ben je hier eigen gedrag aan het goedpratenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:57 schreef JK het volgende:
[..]
En wat doen die mensen precies als er geen pandemie is, maar de stroom er een dag uit ligt en de winkels daarom niet open kunnen? Klein voorraadje aan eten en een extra rolletje schijtpapier hebben, kan helemaal geen kwaad. De mensen die nu hamsteren zijn gewoon schapen die elkaar na doen. Ik heb in de voorgaande weken al elke keer iets meer meegenomen tijdens het boodschappen doen. Een beetje vooruit denken kan geen kwaad.
Het maakt geen zak uit nee, als ik ga tijdens het hamsteren en daar 200 man tegen kom of 200x heen ga en elke keer 1 iemand is exact dezelfde uitkomst.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tsja als jouw gezonde verstand denkt dat het niet helpt om minder vaak naar de supermarkt te gaan nu, dan zijn we gedoemd
Misschien zijn die mensen daar wel om boodschappen te doen voor een hardwerkende verpleger.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus mensen die als een stel doorgeslagen egoïsten alle schappen leeghamsteren moet kunnen omdat een hardwerkende verpleegster gewoon niet zo stom had moeten zijn. Volgens mij ben je hier eigen gedrag aan het goedpraten
Als je er 200x heengaat kom je toch veel meer mensen tegen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het maakt geen zak uit nee, als ik ga tijdens het hamsteren en daar 200 man tegen kom of 200x heen ga is exact dezelfde uitkomst.
Gezond verstand is om of die grote groepen te mijden of minder heen te gaan.
Precies. Tot nu toe heb ik met deze tactiek binnen 500 dagen iedereen dood.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat doet dit virus toch ook, kan lekker ongestoord flink verspreiden 'want het is toch maar een griepje'.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het maakt geen zak uit nee, als ik ga tijdens het hamsteren en daar 200 man tegen kom of 200x heen ga en elke keer 1 iemand is exact dezelfde uitkomst.
Gezond verstand is om of die grote groepen te mijden of minder heen te gaan.
Dat doe ik en een paar anderen hier al dagenlang, maar krijgen dan al heel snel "denk jij dan dat jij het beter weet dan de experts" naar onze hoofden gesmeten. De meningen van de experts van het RIVM botsen vaak met onderzoeken uit andere landen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ervaring met kinderen ieder logisch mens leert ja.
Maar in dat debat van de 12e bleek toch heel duidelijk dat de experts van mening zijn dat de kans dat kinderen het virus overdragen kleiner is. Dat was een speerpunt in het verkopen van 'de scholen blijven open'.
Ik ben benieuwd of iemand weet op welke onderzoeken het RIVM zich beroept. Want volgens mij lullen ze inderdaad flink uit hun nek. Maar zolang onze politiek doodleuk blijft roepen 'we geloven de experts', wordt het misschien eens tijd om publiekelijk de meningen van die experts kritisch te bekijken. Door de onderzoeken waar ze zich op baseren eens onder de loep te nemen.
Ik zeg gewoon: denk wat verder na, leg een klein voorraadje aan als er rust is, want de stroom kan ook uitvallen of een pinstoring of weet ik het. Net als dat je altijd wat geld moet sparen en niet elke maand alles op moet maken. Als de wasmachine dan stuk gaat.. wat dan?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus mensen die als een stel doorgeslagen egoïsten alle schappen leeghamsteren moet kunnen omdat een hardwerkende verpleegster gewoon niet zo stom had moeten zijn. Volgens mij ben je hier eigen gedrag aan het goedpraten
Sorryquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het RIVM baseert zich alleen op eigen onderzoeken volgens mij. Vooral niet naar buitenland kijken en vooral niet luisteren naar landen die nu al veel verder zijn in het proces.
jaaaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niks mis met vakanties nee. Je moet alleen niet bewust een echt risico gebied als Iran of Italie opzoeken momenteel. Verder is het toch al overal. Gewoon tijdens je vakantie grote publieke ruimtes vermijden waar mogelijk en gewoon hygiënisch leven. Als wij begin april weg kunnen naar Londen dan gaan we ook gewoon hoor. Mits gezond uiteraard.
Lager, want steeds selectievere tests. Verwacht ik.quote:
Hoe die mensen over elkaar kruipen in winkels...ongelooflijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Alhoewel met 200 tegelijk in 1 winkel hamsteren natuurlijk wel weer besmetting in de hand werkt
twitter:euronews_tr twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 12:22:39Koronavirüs nedeniyle Amerikalılar taharet musluklu klozetlere yöneldi
Klozet satan ABD'li firmalar, satışların son günlerde katlandığını açıkladı https://t.co/WcDfHWmStC reageer retweet
Hoort dit net als astrologie en handpalmlezen niet gewoon thuis in TRU?quote:
Nou, GGD gaf aan dat alleen getest werd indien nodig, dus de cijfers konden wel eens laag gaan uitvallen.quote:
Vertaling?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:01 schreef polderturk het volgende:
Amerikanen gaan door de Corona crisis hun billen wassentwitter:euronews_tr twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 12:22:39Koronavirüs nedeniyle Amerikalılar taharet musluklu klozetlere yöneldi
Klozet satan ABD'li firmalar, satışların son günlerde katlandığını açıkladı https://t.co/WcDfHWmStC reageer retweet
Heb het over landen waar je nu van kunt verwachten dat ze straks niet meer op Nederland vliegen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo? Wat ons hier te wachten staat ... Misschien dat je in Spanje of Amerika nog slechter uit bent. Maar je kunt nu beter bijvoorbeeld in Japan op rondreis zijn hoor.
En die mensen hebben gewoon netjes voor hun vakantie betaald. Dus ze doen niks tegen de regels in. Ze verlaten tijdelijk een land dat er een potje van heeft gemaakt. Hun goed recht.
True, zoals ik al zei stelt het eigenlijk ook al heel weinig voor. Hoor liever hoeveel IC-bedden er nog vrij zijn en hoeveel patiënten op de IC liggen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nou, GGD gaf aan dat alleen getest werd indien nodig, dus de cijfers konden wel eens laag gaan uitvallen.
In Nederland doen we het gewoon old skool "het recht van de sterkste"quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Hoe die mensen over elkaar kruipen in winkels...ongelooflijk
Laat ook weer eens zien dat Den Haag totaal geen regie heeft over de gebeurtenissen.
Je had toch in China, Z Korea en nu in Italie kunnen zien dat je ook gedisciplineerd boodschappen doen kunt afdwingen?
Zie editquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:59 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Als je er 200x heengaat kom je toch veel meer mensen tegen.
Jezus, wat ben jij achterlijk.
Samenvatting?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
luister deze even en beweer dit dan nog eens
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
True, zoals ik al zei stelt het eigenlijk ook al heel weinig voor. Hoor liever hoeveel IC-bedden er nog vrij zijn en hoeveel patiënten op de IC liggen.
Corona viert ook weekend.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:03 schreef vosss het volgende:
Waarom geen update om klokslag 14:00 uur? Zo moeilijk is dat toch niet om even te regelen?![]()
Ja en dan heel Nederland "zie je wel, het valt allemaal best mee!"quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nou, GGD gaf aan dat alleen getest werd indien nodig, dus de cijfers konden wel eens laag gaan uitvallen.
Volgens mij is het meer tussen 14:00 en 14:20 elke dag.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:03 schreef vosss het volgende:
Waarom geen update om klokslag 14:00 uur? Zo moeilijk is dat toch niet om even te regelen?![]()
Plaats er een boze tweet over.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:03 schreef vosss het volgende:
Daar ben ik ook bang voorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en dan heel Nederland "zie je wel, het valt allemaal best mee!"
En maandag weer massaal de trein in
Precies. De houding van het RIVM en de overheid maakt alles alleen maar erger. Dus lockdowns worden alleen maar lastiger, omdat niemand het meer serieus neemt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
juist, het is onder controle !quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Eens. De rest is niet zo relevantquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
True, zoals ik al zei stelt het eigenlijk ook al heel weinig voor. Hoor liever hoeveel IC-bedden er nog vrij zijn en hoeveel patiënten op de IC liggen.
final destinationquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |