Is rustig hier, wel mooi weerquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:13 schreef pvdplanet het volgende:
Ben nu onderweg in Zwitserland, alle skigebieden per direct gesloten. Geluk gehad! Op de snelweg is het super rustig, nog nooit meegemaakt dit.
In alle anderen landen worden horeca, scholen het luchtruim en grenzen gesloten.quote:
Na een ingrijpende operatie kunnen vitale functies ook uitvallen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn pa heeft niet al te lang geleden een hartaanval gehad en moest een nachtje op de IC, wat volgens de dokter protocol was. Ik reageerde slechts op dat iemand zei dat je daar pas terecht kwam als functies of organen dreigen uit te vallen, wat onzin is
Spreek je puur uit eigen ervaring? Vandaag en morgen is er geen spits, maar die van mij zaten vrijdag nog echt wel vol.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er waren geen volle spitstreinen meer. Gisteravond en vanmorgen ook vrijwel leeg.
Biedt werkgever bescherming?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:25 schreef Tris het volgende:
[..]
Hij was eigenlijk vrij gister maar is uit eigen beweging heen gegaan om te helpen.
Ik ligt iets toe wat verband heeft met mensen die opgenomen worden voor op de IC voor Corona debiel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:24 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Kan je niet ergens anders een apart hartaanval topic aanmaken, hier gaat het over het coronavirus![]()
Appels met peren vergelijken
In China is het toch ook zo goed als voorbij, en geen miljoenen gestorven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:15 schreef _I het volgende:
Als je wil dat er gekozen wordt voor de humane kant en er zo weinig mogelijk mensen komen te overlijden, dan mogen er nooit meer dan zo'n 250 mensen tegelijk in het ziekenhuis liggen.
Als het virus door zo'n 12 mln mensen moet gaan, met 5% die op de IC komt, dan moeten er 600.000 behandeld worden op de IC.
Of, we doen het gewoon goed zoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:27 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
In alle anderen landen worden horeca, scholen het luchtruim en grenzen gesloten.
Het is een crisissituatie gewoon duidelijk zijn en alles opslot gooien
Nee, hij was bij kennis maar ze wilden zijn situatie monitoren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Na een ingrijpende operatie kunnen vitale functies ook uitvallen.
Heeft je vader niet een hartstilstand gehad?
En nu hou ik er over op. Je kunt het allemaal makkelijk opzoeken.
Waarom straks? Nu gaan, zit je over een uurtje lekker thuis te draaien.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:29 schreef PzKpfw het volgende:
Fuck moet straks nog naar de supermarkt voor wat avondeten. Hoop niet dat allees voor m'n neus wordt weg gegraaid.
Ik begreep dat die hamsteridioterie in Italie na een dag of 3 afnam. Toen was de grootste hysterie daarmee voorbij. Maar ik weet niet of dat waar is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel nobel natuurlijk, maar zonder zijn hulp had die supermarkt ook gewoon goeddeels gevuld geweest. Om supermarktmedewerkers als helden te bestempelen gaat me wat ver.
Over anderhalve week kunnen we onze zorgprofs als helden bestempelen.
In China hebben ze ook hele r drastische maatregelen getroffen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In China is het toch ook zo goed als voorbij, en geen miljoenen gestorven.
Dus kom niet met die onzin.
Na 500 posts hierover sla je de plank nog steeds volkomen misquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ligt iets toe wat verband heeft met mensen die opgenomen worden voor op de IC voor Corona debiel.
Staat op zijn instagram.quote:
Wel jaren terug met slangetjes in de neus aan een zuurstoffles gehangen op een normale afdeling vanwege een longontstekkingquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, hij was bij kennis maar ze wilden zijn situatie monitoren.
Die mensen met corona zullen wel aan de beademing moeten, kan dat überhaupt op een normale afdeling (permanente beademing) ?
Ja gaat het in Nederland ook heen, wees maar niet ongerust.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In China hebben ze ook hele r drastische maatregelen getroffen.
Draaien? Ik ben geen DJ.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:30 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Waarom straks? Nu gaan, zit je over een uurtje lekker thuis te draaien.
Je bent niet de enigequote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef kwiwi het volgende:
Thuiswerken, sociale bijeenkomsten die worden afgezegd.. ik heb echt nul sociaal leven over ineens (woon ook alleen), waar ik toch wel een beetje depressief van word. Al helemaal als ik eraan denk dat dit nog wel even kan duren..
Ben ik de enige?
Neequote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef kwiwi het volgende:
Thuiswerken, sociale bijeenkomsten die worden afgezegd.. ik heb echt nul sociaal leven over ineens (woon ook alleen), waar ik toch wel een beetje depressief van word. Al helemaal als ik eraan denk dat dit nog wel even kan duren..
Ben ik de enige?
Dat denk ik ook ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja gaat het in Nederland ook heen, wees maar niet ongerust.
Over een week is alles dicht.
En net als de geweigerde vluchten uit China precies op tijd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat kan zelfs thuis ja. Maar zuurstof toegediend krijgen is iets compleet anders als permanente mechanische beademing.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Wel jaren terug met slangetjes in de neus aan een zuurstoffles gehangen op een normale afdeling vanwege een longontstekking
In China waren ze ook extreem laat, las dat het eerst geval in november al rond liep.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En net als de geweigerde vluchten uit China precies op tijd.
In het model van het RIVM dan,
dus drie weken te laat
Ik hoor nu ook een hoop mensen klagen dat ze 2 weken of meer op hun eigen kinderen moeten gaan passenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
ja net zo makkelijk.. die sla ik toch altijd al overquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:02 schreef vencodark het volgende:
Dus er wordt geadviseerd sociale contacten te vermijden. Maar zouden jullie bijvoorbeeld een verjaardag overslaan?
Nee zeker niet. De rest zit op forum.fok.nlquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef kwiwi het volgende:
Thuiswerken, sociale bijeenkomsten die worden afgezegd.. ik heb echt nul sociaal leven over ineens (woon ook alleen), waar ik toch wel een beetje depressief van word. Al helemaal als ik eraan denk dat dit nog wel even kan duren..Ben ik de enige?
Ja, maar in China mochten mensen niet meer naar buiten. Alleeen voor boodschappen. Autoverkeer werd verboden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja precies.. En al m'n vrienden hebben een partner en/of kinderen dus die begrijpen ook niet echt dat het in je eentje wel heel eenzaam is volgens mij.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:32 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Nee![]()
Woon ook alleen maar heb ook het idee dat niemand meer iets onderneemt. Whatsapp, vrienden, buren, buiten op straat : alles is stil/leeg. Verveel me de pleuris.
Wat een opgave iddquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:34 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik hoor nu ook een hoop mensen klagen dat ze 2 weken of meer op hun eigen kinderen moeten gaan passen![]()
Waarvoor heb je in godsnaam kinderen genomen als 2 weken op je eigen kinderen passen al te veel is
dit dusquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ja net zo makkelijk.. die sla ik toch altijd al over
Voorbij? Ze zitten daar nog steeds in quarantaine en elke keer als ze die proberen te stoppen, breekt het weer uit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In China is het toch ook zo goed als voorbij, en geen miljoenen gestorven.
Dus kom niet met die onzin.
Waarschijnlijk net op tijd om een groot gat te slaan in onze oudjes. Want ja die komen de BV Nederland niet echt ten goede.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
En net als de geweigerde vluchten uit China precies op tijd.
In het model van het RIVM dan,
dus drie weken te laat
'Ja die kinderen zijn leuk voor een paar uurtjes hoor, maar je mot er niet de hele tijd mee opgescheept zitten'quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:34 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik hoor nu ook een hoop mensen klagen dat ze 2 weken of meer op hun eigen kinderen moeten gaan passen![]()
Waarvoor heb je in godsnaam kinderen genomen als 2 weken op je eigen kinderen passen al te veel is
Nee, zeker niet. Ook veel sociale dingen die zijn afgezegd of "nog even afwachten". Gisteren nog wel ergens koffie gedronken in een restaurant met twee anderen. We waren de enige mensen daar, draagt ook niet bij aan de sfeer. Dus ja, naar huis maar weer.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef kwiwi het volgende:
Ben ik de enige?
Je wordt in dit land geacht allebei te werken, anders krijg je geen hypotheek.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:34 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Maak daar maar enkele dagen van. Vrienden van me die in de horeca werken zeggen dat het gewoon verstandiger is - nu al - om dicht te gaan dan open te blijven qua kostenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee niet de enige, de halve wereld voelt zich zo ongeveer denk ik. Iedereen zit toch in hetzelfde schuitje?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef kwiwi het volgende:
Ben ik de enige?
Tja, als je gewend bent dat ie van 07:00 tot 19:00 op de opvang zit is dit een zware dobber hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Ja die kinderen zijn leuk voor een paar uurtjes hoor, maar je mot er niet de hele tijd mee opgescheept zitten'
Gelukkig vliegen ze niet uit de regio waar veel besmettingen zijn, maar met de noodtoestand vraag ik het me af, of het gewoon doorloopt vanuit vliegvelden. En zo nee, dan zien we wel weer verder. Dankjewel!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ja woon in Spanje
Van vluchten naar Nederland weet ik niks die gaan denk ik gewoon nog.
Omgekeerd is een ander verhaal
[..]
Al bekomen van de afgelasting GP van Australië?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee zeker niet. De rest zit op forum.fok.nl
#weareinthistogether
En dan mag je ze nu ook nog eens niet bij opa & oma dumpenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Tja, als je gewend bent dat ie van 07:00 tot 19:00 op de opvang zit is dit een zware dobber hoor
Laten we wel zijn @MissHobje op jouw leeftijd is er ook niks meer te vieren natuurlijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ja net zo makkelijk.. die sla ik toch altijd al over
Dat zijn voornamelijk ook de mensen die kinderen hebben genomen om leuke foto's te maken van hun " happy family life " voor Facebook en Instagramquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Ja die kinderen zijn leuk voor een paar uurtjes hoor, maar je mot er niet de hele tijd mee opgescheept zitten'
Ik wil daar niet over pratenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:36 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Al bekomen van de afgelasting GP van Australië?
Heb je therapie nodig?
Doe eens een beetje rustig aan, paniekpiet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Na 500 posts hierover sla je de plank nog steeds volkomen mis
Reinout Oerlemans en zijn gezin toch ook al?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is Piet Paulusma nu de eerste bekende Nederlander met Corona?
Ik geloof dat soort verhalen niet echt zonder videobeelden.quote:
Niet echt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef kwiwi het volgende:
Ben ik de enige?
Succes daarmee. Ik verwacht van zeer zeker niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:35 schreef gniffie het volgende:
Ik voel iets beginnen in mijn keel. Hopelijk kan ik getest worden.
Die gebruiken ook vaak de term "quality time" voor die tijd dat ze zich echt niet kunnen onttrekken door lafjes bij een koffieautomaat slap te ouwehoeren over hun fietsquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:37 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Dat zijn voornamelijk ook de mensen die kinderen hebben genomen om leuke foto's te maken van hun " happy family life " voor Facebook en Instagram
Heb al supermarkten enzo gecontacteerd dat ze hun personeel (en dus klanten) beter moeten beschermen en niet zo slaafs het achterlijke RIVM te volgen. Hoop dat het helpt. Kreeg een aantal later wel een mail van de AH met allerlei aanpassingen dus wie weet zijn ze ermee bezig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:32 schreef Tris het volgende:
[..]
Ja. Adviezen. Maar het is aan het personeel zelf wat te doen.
Dus wat RIVM zegt.
Aww, knuffel. Anders vanaf Mei of Juni elke week RaceWeekquote:
quote:Nederlanders moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen en dit weekeinde verjaardagen en etentjes overslaan. Die dringende oproep doet hoogleraar virologie en corona-expert Marion Koopmans. ,,In plaats van wijzen naar de overheid moet je naar jezelf kijken. Blijf waar het kan gewoon binnen.”
Als je hem als BN'er ziet wel ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is Piet Paulusma nu de eerste bekende Nederlander met Corona?
Daarom, trollquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:38 schreef Greys het volgende:
Ik heb vooral veel verhalen gehoord over vechten en slaan in Nederlandse supermarkten maar nog niemand die er een foto of filmpje van heeft van allll die gevallen en in deze tijd dat iedereen ongeveer alles filmt?
Zo kwam ik gisteren ook al bigfoot tegen in de supermarkt maar ook vergeten een foto te maken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:38 schreef Greys het volgende:
Ik heb vooral veel verhalen gehoord over vechten en slaan in Nederlandse supermarkten maar nog niemand die er een foto of filmpje van heeft van allll die gevallen en in deze tijd dat iedereen ongeveer alles filmt?
Klinkt tot nu toe vooral als cowboy verhalen. Ben gisteren naar de winkel geweest hier en het meest opvallende waren de lege schappen. Voor de rest gedroeg nagenoeg iedereen zich volstrekt normaal.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:38 schreef Greys het volgende:
Adviseren, vragen, dringend beroep doen op, smeken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:39 schreef maily het volgende:
@:vencodark @:Aurelius
Dringend advies aan alle Nederlanders; sla die verjaardag over en blijf gewoon binnen
[..]
Wat een beslissing ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:39 schreef Mijnliefde het volgende:
Ik behoor tot risico groep.
En sta eind maart voor een zware operatie,ik ga die verlopig toch even afzeggen.
Ik moet in Haarlem en zie dat niet zo zitten.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-in-spaarne-gasthuis
Volgens mij niet. Heb het even opgezocht (zit toch binnenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:38 schreef Tris het volgende:
[..]
Reinout Oerlemans en zijn gezin toch ook al?
Hij is Nederlander en bekend bij jou. Dus voor jou ook een BN'erquote:
Ik kan nu al niet wachten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Aww, knuffel. Anders vanaf Mei of Juni elke week RaceWeek
Waarom zou iedereen zonder inkomsten zittenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Maak me meer zorgen over economische gevolgen, als iedereen een maand zonder inkomsten zit gaat het natuurlijk extreem hard.
Hoe wil je geld verdienen als iedereen thuis zit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom zou iedereen zonder inkomsten zitten
Ik had zelf gister een afspraak op het stadhuis hier.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:38 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Heb al supermarkten enzo gecontacteerd dat ze hun personeel (en dus klanten) beter moeten beschermen en niet zo slaafs het achterlijke RIVM te volgen. Hoop dat het helpt. Kreeg een aantal later wel een mail van de AH met allerlei aanpassingen dus wie weet zijn ze ermee bezig.
Uhh WW, bijstandquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoe wil je geld verdienen als iedereen thuis zit.
Ja supermarkten knallen wel hard.
Thuiswerken? WW?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mensen met tijdelijke contracten die worden opgezegd. Dat maak ik me ook zorgen over.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mijn baas dokt gewoon door hoor. En die heeft diepe zakken. En als de zakken hier leeg zijn dan gaan we verder aan die van de holding. Ik maak me over mijn salaris geen enkel probleem al zou heel het bedrijf een half jaar volledig stil liggen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bijna alle overheden geven nu enorm veel geld uit. Volgens mij kunnen we hele forse inflatie verwachten straks.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep wordt weer lekker geld printen de komende tijd.
Had het gister ook toen ik de keukenopties voor mn nieuwe huis ging uitzoeken. Je arm gaat bijna automatisch omhoogquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:42 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik had zelf gister een afspraak op het stadhuis hier.
De dame komt op mij af met uitgestoken hand dus ik zeg best stamelend dat dat niet meer mag.
Geen probleem maar bij het weg gaan voelde het zo raar, bijna onfatsoenlijk, dat je geen hand geeft. Dat automatisme en wat het in je hoofd doet, ik vond het nog best lastig.
Alleen al 35.000 man bij KLM die vanaf maandag de deeltijd WW inschuiftquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep wordt weer lekker geld printen de komende tijd.
Die hebben wel pech ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Mensen met tijdelijke contracten die worden opgezegd. Dat maak ik me ook zorgen over.
Mensen die op oproep-basis in de horeca werken zitten nu echt zonder inkomen, hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat zegt het stuk van Marokko? ik kan het niet lezenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:20 schreef Salina het volgende:
Marokko heeft ons nu ook gedished.
https://www.hespress.com/economie/463048.html
Vietnam kom je als toerist niet meer binnen.
https://www.vietnam-immigration.org.vn/
Maak me ook over mezelf geen zorgen, maar over de mensen die op het randje zitten. Die worden er nu hard afgekickt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn baas dokt gewoon door hoor. En die heeft diepe zakken. En als de zakken hier leeg zijn dan gaan we verder aan die van de holding. Ik maak me over mijn salaris geen enkel probleem al zou heel het bedrijf een half jaar volledig stil liggen.
Ondernemersrisico dit
Alles dondert mooi in elkaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bijna alle overheden geven nu enorm veel geld uit. Volgens mij kunnen we hele forse inflatie verwachten straks.
Ik ben er 1 van. Ben gedetacheerd tot 1 juni en contract bij detacheerder tot eind dit jaar. Zien hoe dit gaat lopen.quote:
Nee het is inderdaad niet leuk nee. Ik ga er ook graag op uit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:31 schreef kwiwi het volgende:
Ben ik de enige?
Als je niet ook je enkels tegen elkaar klakt, valt dat wel mee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Had het gister ook toen ik de keukenopties voor mn nieuwe huis ging uitzoeken. Je arm gaat bijna automatisch omhoogen bij de tandarts eigenlijk hetzelfde verhaal, ondanks dat er op beide locaties briefjes hangen dat er geen handen geschud worden.
Zoek naar vast wat andersquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:45 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik ben er 1 van. Ben gedetacheerd tot 1 juni en contract bij detacheerder tot eind dit jaar. Zien hoe dit gaat lopen.
Wel vaak de groep die na de laatste crisis een beetje aan het opkrabbelen was, ondanks vnl tijdelijke contracten en ZZP constructies.quote:
Als je geen bier en nootjes meer kan kopen en vanaf juni rijden we weer dan mag je hier wel F1 komen kijken met bier en nootjes hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:45 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik ben er 1 van. Ben gedetacheerd tot 1 juni en contract bij detacheerder tot eind dit jaar. Zien hoe dit gaat lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |