abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 09:18:28 #176
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192020617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:13 schreef Aurelius het volgende:
Een kinderverjaardag zondag, maar is afgezegd door de ouders. Verstandig.
Jij had zelf nog niet afgezegd?
pi_192020621
Ik ga een stuk rijden met m'n neefjes denk ik en ergens voetballen. De benzine kost toch geen drol.
blablablabla
pi_192020624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat lijkt me amper te zeggen als een groot deel van de hoestende mensen of partners van mensen met sarscov2 niet eens getest wordt en dus ook niet mee gaan in statistieken 8)7
Dat is het punt en daarmee weet dus totaal niet hoeveel beroep er op ziekenhuiszorg gedaan gaat worden bij een bepaald aantal actieve besmettingen.
En doordat we niet bijhouden hoeveel mensen er beter zijn en niet weten hoeveel actieve besmettingen er zijn, zeggen dit soort percentages niet zo veel.
  Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 09:19:25 #179
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192020632
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Geen twister dus?

-O-
Frietjes :Y)
pi_192020636
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:18 schreef _I het volgende:
Al is het op 40% van de bewegingen als voorheen, we gaan door.
40%? Ik zou eerder gokken dat we op 85 a 90% van de bewegingen zitten. Het is hier niet bepaald rustiger op straat.

Mogelijk dat dat elders in het land wel veel rustiger is buiten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:20:17 #181
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192020641
Benieuwd wat al die coronafobisten nou willen dan.
Allemaal maandenlang binnen gaan zitten?
Aan de ene kant roepen dat 60% het krijgt, maar tegelijk huilen dat we in lockdown moeten.
Waarom? Als je volgens de (foute) rekensommetjes jarenlang IC bedden vol gaat houden dan heeft 't sowieso geen nut.

Een beetje opletten is prima, maar gvd wat slaat iedereen door :D
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:20:24 #182
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192020643
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Oké jij je zin. Maar in beide gevallen kom je hoogstwaarschijnlijk op een IC terecht.
[..]

Dit gaat dan over een geplande opname, maar het idee mag duidelijk zijn. Je komt daar als men je constant wil kunnen monitoren, niet perse pas als vitale functies uitvallen.
Doe jezelf een lol en Google even het verschil tussen een hartaanval en een hartstilstand.

En bij een geplande opname, na een grote operatie, monitoren ze je vitale functies omdat er een groot risico is dat het mis kan gaan.
Ik had wat uitgebreider moeten reageren.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192020644
Marokko heeft ons nu ook gedished.
https://www.hespress.com/economie/463048.html

Vietnam kom je als toerist niet meer binnen.
https://www.vietnam-immigration.org.vn/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192020648
Blijf het wel raar vinden dat er nog steeds zo'n onderscheid gemaakt wordt tussen regio Brabant en overige regio's.

Trek de maatregelen gewoon voor heel NL gelijk. Land is zo klein, mensen reizen kris-kros het hele land door voor een dagje dolfinarium, even shoppen in Haarlem en zelfs woon/werk verkeer.

Overheid doet net alsof het hier een land als Australie betreft waar de afstanden tussen grote steden enorm zijn en die ook niet even voor de lol worden bereisd.
pi_192020651
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:59 schreef bitterbal het volgende:
36 MINUTEN GELEDEN
Evenementen vanaf 100 personen verboden in verschillende regio's
Meerdere veiligheidsregio's hebben noodverordeningen afgelast. Daardoor worden evenementen van meer dan 100 personen verboden. Wie ze wel organiseert of bezoekt, is in overtreding en strafbaar.

De verordeningen gelden in Noord-Brabant, Midden-Nederland, Twente, Noord- en Oost-Gelderland (VNOG). Donderdag adviseerden premier Rutte en minister Bruins al om evenementen met meer dan 100 personen af te gelasten tot en met 31 maart.

Het verbod geldt ook voor publieke locaties zoals concertzalen, musea, theaters en sportclubs. "We moeten dit doen om onze ouders, onze opa's en oma's te beschermen én andere mensen die ziek kunnen worden", zegt VNOG-voorzitter Ton Heerts. We moeten dit doen om te voorkomen dat onze artsen, onze verpleegkundigen onze dienstverleners overbelast raken. Zodat iedereen de zorg en dienstverlening kan blijven krijgen die nodig is."

NOS

Ik dacht dat het al verboden was maar das pas nu
Okee, en wat nu met de volle spitstreinen?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_192020655
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:16 schreef maily het volgende:

[..]

Creatieve middag? Mondmaskertjes en handgel maken? Of zover mogelijk van elkaar af zitten?
:D
Geen idee. Had nog niet verder gevraagd. :+
pi_192020656
Familielid werkt bij een supermarkt. Op een normale vrijdagochtend is om 11 uur de omzet 9.000 euro. Gister was dat om dezelfde tijd 23.000 euro.
pi_192020657
RIVM en meneer Bruins :r

,De verspreiding van het nieuwe coronavirus in Nederland had wellicht sneller in kaart kunnen worden gebracht als de overige laboratoria in Nederland eerder waren betrokken bij de diagnostiek” zegt arts-microbioloog Jan Sinnige. Hij krijgt bijval van meer artsen.

De weigering van het RIVM over de Beverwijkse patiënt druist ook in tegen het advies dat het Outbreak Management Team gaf. Dat luidde namelijk: bij twijfel wél testen. ,,Als dat op grond van de ernst van het ziektebeeld of in het kader van de behandeling noodzakelijk wordt geacht. Op deze manier kunnen geïnfecteerde patiënten sneller worden opgespoord en kan overdracht naar medewerkers en andere patiënten nog efficiënter worden voorkomen.’’

https://www.ad.nl/den-haa(...)bijna-leeg~a0ec11d3/
pi_192020667
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:50 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Woon je in Spanje? Weet je toevallig iets over vluchten vanuit Spanje naar Nederland dit weekend? De airportwebsites vermelden nog niks bijzonders.
Ja woon in Spanje
Van vluchten naar Nederland weet ik niks die gaan denk ik gewoon nog.

Omgekeerd is een ander verhaal
quote:
De Spaanse regio Catalonië gaat volledig in quarantaine vanwege het nieuwe coronavirus. Dat heeft de Catalaanse leider Quim Torra bekendgemaakt. In Catalonië wonen ongeveer 7,4 miljoen mensen.

Torra heeft hulp gevraagd aan de Spaanse regering om de maatregel goed te kunnen toepassen. Er kunnen geen vliegtuigen, treinen of boten meer naar Catalonië komen
pi_192020670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef Tris het volgende:
Familielid werkt bij een supermarkt. Op een normale vrijdagochtend is om 11 uur de omzet 9.000 euro. Gister was dat om dezelfde tijd 23.000 euro.

Ja supermarkt medewerkers worden ook helden nu
pi_192020671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:20 schreef Ener-G het volgende:

Okee, en wat nu met de volle spitstreinen?
Er waren geen volle spitstreinen meer. Gisteravond en vanmorgen ook vrijwel leeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192020673
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:19 schreef vosss het volgende:

[..]

40%? Ik zou eerder gokken dat we op 85 a 90% van de bewegingen zitten. Het is hier niet bepaald rustiger op straat.

Mogelijk dat dat elders in het land wel veel rustiger is buiten.
Volgens mij gaat dat redelijk rap. Treinen kunnen al minder rijden, files staan er praktisch niet, mensen gaan minder vaak boodschappen doen, slaan restaurants over.

Overzie natuurlijk ook niet heel NL vanuit mijn woonkamer, maar merk om me heen wel dat vakanties gecanceld worden, feestjes niet doorgaan, theater bezoeken stoppen. Het is al best veel wat er door bedrijven zelf stil wordt gelegd.
pi_192020675
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Doe jezelf een lol en Google even het verschil tussen een hartaanval en een hartstilstand.

En bij een geplande opname, na een grote operatie, monitoren ze je vitale functies omdat er een groot risico is dat het mis kan gaan.
Ik had wat uitgebreider moeten reageren.
Mijn pa heeft niet al te lang geleden een hartaanval gehad en moest een nachtje op de IC, wat volgens de dokter protocol was. Ik reageerde slechts op dat iemand zei dat je daar pas terecht kwam als functies of organen dreigen uit te vallen, wat onzin is
blablablabla
pi_192020683
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Mijn pa heeft niet al te lang geleden een hartaanval gehad en moest een nachtje op de IC, wat volgens de dokter protocol was. Ik reageerde slechts op dat iemand zei dat je daar pas terecht kwam als functies of organen dreigen uit te vallen, wat onzin is
Kan je niet ergens anders een apart hartaanval topic aanmaken, hier gaat het over het coronavirus :Y

Appels met peren vergelijken :')
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:25:10 #195
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192020686
Ik wil die Jaap echt iets aandoen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192020693
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja supermarkt medewerkers worden ook helden nu
Hij was eigenlijk vrij gister maar is uit eigen beweging heen gegaan om te helpen.
pi_192020699
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:20 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd wat al die coronafobisten nou willen dan.
Allemaal maandenlang binnen gaan zitten?
Aan de ene kant roepen dat 60% het krijgt, maar tegelijk huilen dat we in lockdown moeten.
Waarom? Als je volgens de (foute) rekensommetjes jarenlang IC bedden vol gaat houden dan heeft 't sowieso geen nut.

Een beetje opletten is prima, maar gvd wat slaat iedereen door :D
Globale ineenstorting van het systeem. Back to basics.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 09:27:00 #198
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192020707
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef Tris het volgende:
:{ ik ga maandagochtend wel voor mijn wekelijkse supply aan frisdank. Nu zal het helemaal heisa zijn
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192020708
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:25 schreef Tris het volgende:

[..]

Hij was eigenlijk vrij gister maar is uit eigen beweging heen gegaan om te helpen.
Heel nobel natuurlijk, maar zonder zijn hulp had die supermarkt ook gewoon goeddeels gevuld geweest. Om supermarktmedewerkers als helden te bestempelen gaat me wat ver.

Over anderhalve week kunnen we onze zorgprofs als helden bestempelen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192020713
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 09:25 schreef Tris het volgende:

[..]

Netjes :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')