Ik hoorde van die arts uit Brabant dat van iedereen die het ziekenhuis binnenkomt 30% door moet naar de IC.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Slechts" 15 miljoen doden als maar 10% het krijgtMaar 2% hè die overlijdt.
Fijn, overal krijsende jong om je heenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:55 schreef Faraday01 het volgende:
en doordat iedereen in quarantaine gaat, hebben we over 9 maanden een geboortegolf
De belangrijkere vraag is hoe hoog het percentage van de mensen met corona is dat richting ziekenhuis moet?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:55 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik hoorde van die arts uit Brabant dat van iedereen die het ziekenhuis binnenkomt 30% door moet naar de IC.
Hij noemde dat bizar hoge aantallen
Laten we zeggen dat als 10% van de wereldbevolking er echt aan dood gaat zou dat met een bevolking van rond de 8 miljard mensen nu als ik het niet mis heb echt een enorme ramp zijn. Maar daar is nu gelukkig nog geen sprake van.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Als 10% van de wereldbevolking het zou krijgen is dat erg dodelijk.
Schattingen zijn dat tussen de 40 en 70% het krijgt.
Hoe dik is die plank?
In rustig gebied moet dat prima kunnen. Inderdaad lekker weer om naar buiten te gaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Bedoel je echt binnen blijven?
Want het is een prachtige dag om bijv even naar het bos te gaan.
Met een hartaanval is dat 100%. Zo hoog is dat toch niet? Zullen allemaal mensen uit de risicogroep zijn met extreme klachten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:55 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik hoorde van die arts uit Brabant dat van iedereen die het ziekenhuis binnenkomt 30% door moet naar de IC.
Hij noemde dat bizar hoge aantallen
Met 1000 ic bedden voor 17 miljoen Nederlanders vind ik deze vraag niet zo relevantquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De belangrijkere vraag is hoe hoog het percentage van de mensen met corona is dat richting ziekenhuis moet?
Valt weinig aan te snappen, koks vervelen zich lijkt mequote:
Want er komen per dag duizenden mensen binnen met een hartaanvalquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Met een hartaanval is dat 100%. Zo hoog is dat toch niet? Zullen allemaal mensen uit de risicogroep zijn met extreme klachten.
100% menselijk handelen. Ze zitten nog steeds in lockdown.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag of China nu door menselijk toedoen onder controle is gebracht (bijv door die lockdown), of dat het virus simpelweg is uitgeraasd.
Een normale griepepidemie die ook hier elk jaar voorkomt heeft zonder maatregelen ook een aanlooptijd een piekfase en een fase waarin het weer beter gaat (vaak de lente, in grote delen van China is de lente inmiddels aangebroken)
Stikstof probleem opgelost. 160 rijdenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat als 10% van de wereldbevolking er echt aan dood gaat zou dat met een bevolking van rond de 8 miljard mensen nu als ik het niet mis heb echt een enorme ramp zijn. Maar daar is nu gelukkig nog geen sprake van.
Dat lijkt me amper te zeggen als een groot deel van de hoestende mensen of partners van mensen met sarscov2 niet eens getest wordt en dus ook niet mee gaan in statistiekenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:57 schreef Faraday01 het volgende:
De belangrijkere vraag is hoe hoog het percentage van de mensen met corona is dat richting ziekenhuis moet?
Wilde al zeggen, dat wist iedereen toch allang?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:59 schreef bitterbal het volgende:
36 MINUTEN GELEDEN
Evenementen vanaf 100 personen verboden in verschillende regio's
Meerdere veiligheidsregio's hebben noodverordeningen afgelast. Daardoor worden evenementen van meer dan 100 personen verboden. Wie ze wel organiseert of bezoekt, is in overtreding en strafbaar.
De verordeningen gelden in Noord-Brabant, Midden-Nederland, Twente, Noord- en Oost-Gelderland (VNOG). Donderdag adviseerden premier Rutte en minister Bruins al om evenementen met meer dan 100 personen af te gelasten tot en met 31 maart.
Het verbod geldt ook voor publieke locaties zoals concertzalen, musea, theaters en sportclubs. "We moeten dit doen om onze ouders, onze opa's en oma's te beschermen én andere mensen die ziek kunnen worden", zegt VNOG-voorzitter Ton Heerts. We moeten dit doen om te voorkomen dat onze artsen, onze verpleegkundigen onze dienstverleners overbelast raken. Zodat iedereen de zorg en dienstverlening kan blijven krijgen die nodig is."
NOS
Ik dacht dat het al verboden was maar das pas nu
Wat niet wegneemt dat het tekort een IC bedden best wel een groot probleem kan worden en of de druk op ziekenhuizen in het algemeen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:00 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Want er komen per dag duizenden mensen binnen met een hartaanval
Wie heeft het over duizenden mensen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:00 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Want er komen per dag duizenden mensen binnen met een hartaanval
Bedoel je niet een hartstilstand?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het in nagenoeg alle gevallen levensbedreigend is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |