Zou alleen interessant zijn om echt een totale random sample te nemen om te bepalen hoeveel % werkelijk besmet is. Dan kan je ook beter in gaan schatten hoeveel na een lockdown geen gevaar meer is en hoe snel je weer maatregelen moet nemen als het weer op lijkt te laaien.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:22 schreef Kyran het volgende:
Er zijn meerdere experts in meerdere landen die zeggen dat tussen de 60% en 80% van de bevolking het gaat krijgen. Doel is om dat zoveel mogelijk te spreiden, zodat je zorgstelsel kapot gaat.
Heb je hem gister niet gezien? Iedereen in de kamer was tegen Rutte.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze dus niet getuige Klaver die dus juist niet het kabinet aanvalt op genomen besluiten.
Beter doen ze gewoon de Belgische maatregelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:18 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Zondag avond komt om Prime-time een persco dat de scholen dichtgaan en de verordening van Brabant wordt uitgebreid naar het hele land
als die ambtenaar aan de deur staat eens flink hoesten en proesten, dan is ie erg snel weer wegquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:24 schreef Xenorium het volgende:
Ben er wel blij mee dat er geen boete wordt opgelegd door de leerplichtambtenaar als je je kind thuishoudt. Mijn kind moet vanuit ons dorp elke dag naar Breda met de bus, dat is gewoon zoiets als een suicide mission ofzo. Ik had mijn kind ook thuisgehouden al zou ik een boete krijgen, maar goed ben dus in dit geval heel blij met Wilders. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.
Zo simpel is het niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:24 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat als je zetels wil scoren je het tegenovergestelde van het kabinet moet doen. Dat is ook de taak van de oppositie. Als je weet dat het standpunt van het dichtgooien van scholen kan scoren kan je daar te koop mee lopen.
Verplichtingquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:25 schreef Collide het volgende:
Is het 100 man per evenement een advies of een verlichting. Er zijn een aantal kroegen/clubs die gewoon open gaan dit weekend.
Ja dat moet haast wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:22 schreef Kyran het volgende:
Overijssel heeft 1.15 miljoen inwoners, 700.000 is dus ongeveer 60% en dat is echt geen gekke schatting hoor. Ik geloof echt niet dat China maar 80.000 gevallen had en Nederland heeft ook echt geen 800.
Er zijn meerdere experts in meerdere landen die zeggen dat tussen de 60% en 80% van de bevolking het gaat krijgen. Doel is om dat zoveel mogelijk te spreiden, zodat je zorgstelsel kapot gaat.
terwijl andere landen wel de scholen sluitenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:24 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat als je zetels wil scoren je het tegenovergestelde van het kabinet moet doen. Dat is ook de taak van de oppositie. Als je weet dat het standpunt van het dichtgooien van scholen kan scoren kan je daar te koop mee lopen.
Normaal duurt het wel een tijd, minstens een jaar, vaak veel langer. Echter denk ik dat alle bedrijven nu echt 24/7 aan het draaien zijn om een vaccin te vinden. Diegene die de race wint is namelijk binnen. Even een vaccin vinden voor een pandemie is natuurlijk niet niksquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
minimaal? dacht 12 maanden veel landen werken toch samen aan een vaccin?
Verklaar je nader.quote:
Slimme dochterquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:26 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja dat moet haast wel.
Mijn dochter van 8 zei vanavond trouwens: “ pap, als in China iedereen in huizen en flats werd opgesloten voor dat virus dan heeft het toch geen nut dat wij net met heel veel personen door de winkel (AH) liepen”
En ze heeft nog gelijk ook ben ik bang...
Ik snap eigenlijk niet dat mensen zo verbaasd zijn over dat hamsteren als er een besmettelijk virus heerst.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:25 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dus de realiteit mag niet getoond worden? Ze laten het gewoon zo zien zoals het erbij staat.
Yep, helemaal mee eensquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben wel een beetje "bang" dat er straks eerst nog een flinke piek komt door al die mafkezen die het noorden hebben verlaten en in overvolle treinen zijn gaan zitten om naar het zuiden te "vluchten". Als ze pech hebben heeft dat voor duizenden nieuwe besmettingen gezorgd. Gelukkig ging daarna relatief snel heel Italië op slot .....
Zeker, de media is een virus op zich.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:25 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
De media is een deel van het virus geworden
Ben benieuwd of er ingegrepen gaat worden dan.quote:
Ik sta ALTIJD achter MarcelGODquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Die Marcel van Roosmalen, gooi jezelf weg
Strafbaar stellen van het houden van evenementen o.a.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat houdt die verordening ook alweer allemaal in?
Hele debat gezien ja met duidelijke verschillen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Heb je hem gister niet gezien? Iedereen in de kamer was tegen Rutte.
Context?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Gewoon je eigen verstand gebruiken. Hamsteren kan altijd nog wanneer de dreiging wat groter wordt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:25 schreef Chanel5 het volgende:
Wat een opnaaierij op tv, al die lege schappen, ze werken het hamsteren in de hand.
Zoiets ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:18 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Zondag avond komt om Prime-time een persco dat de scholen dichtgaan en de verordening van Brabant wordt uitgebreid naar het hele land
Marcel moet je koesteren in Hollandquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Ook aantallen waar mensen zich aan vast willen houden, gaan een ridicuul eigen leven leiden, zijn uit de lucht gegrepen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Boete voor alles met meer dan 100 personen, hoewel ik twijfel of de 100 nog wel realistisch is. Dit gaat misschien naar 10 of 0
Wanneer avondklok en het leger de straat op?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Strafbaar stellen van het houden van evenementen o.a.
Plus extreem duidelijke informatie waaromquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Strafbaar stellen van het houden van evenementen o.a.
Die zit daar die man van AH aan te vallen dat ie de pleerollen niet bij de deur moet zetten, want dat werkt hamsteren in de hand...quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:27 schreef Collide het volgende:
[..]
Ben benieuwd of er ingegrepen gaat worden dan.
Beurs blijft open in Rotterdam, alleen gratis wc’s
Nee daar gaat niemand wat aan doen, men gaat er (terecht) vanuit dat mensen zelf wat verstand hebben en er gewoon niet aan beginnenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:27 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Wie gaat dat handhaven
Het leger?
Gewoon alles verbieden van boven 15 man
Ja, kijk maar hoe de Efteling zich in allerlei bochten aan het wringen was om maar open te kunnen blijven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook aantallen wara mensen ich aan vast willen houden, gaan een ridicuul eigen leven leiden, zijn uit de lucht gegrepen.
Soms is 2 al te veel en 1000 prima te doen. Alles hangt af van locatie inschatting, (eigen) bewustwording en wederzijds overdrachtsrisico. Met 2 personen op een dierenboerderij met diertjes knuffelen lijkt mij ongewenst en met 1000 man rondfietsen geen probleem.
Als je Marcel iets van 10K geeft kan je hem zo weer iets anders laten zeggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die zit daar die man van AH aan te vallen dat ie de pleerollen niet bij de deur moet zetten, want dat werkt hamsteren in de hand...
Pffffquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die zit daar die man van AH aan te vallen dat ie de pleerollen niet bij de deur moet zetten, want dat werkt hamsteren in de hand...
Ja, maar ik zou het ook heel fijn vinden als ik weet wanneer.quote:
Je gaat straks ook niet willen dat een vaccin op termijn nare (genetische) bijwerkingen gaat vertonen. Dus maak daar maar gerust 5 tot 10 jaar van voordat het een algemene inenting wordt. In bijna/gaat toch dood gevallen ligt dat weer anders.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Normaal duurt het wel een tijd, minstens een jaar, vaak veel langer. Echter denk ik dat alle bedrijven nu echt 24/7 aan het draaien zijn om een vaccin te vinden. Diegene die de race wint is namelijk binnen. Even een vaccin vinden voor een pandemie is natuurlijk niet niksen alle knappe koppen zitten nu bij elkaar naar een oplossing te zoeken.
Als je gisteren had gekeken en een ietwat redelijk iq hebt dan kun je onmogelijk stellen dat PVV/FVD hetzelfde hebben gedaan als de andere oppositie partijen. Doe je at wel dan ben je wat mij betreft voor de rest van je leven gediskwalificeerd. Tering.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:30 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat jij een bepaalde haat hebt naar rechts, en daarom alles wat zij zeggen als "nonsense" bestempeld maar andere partijen ophemelt (Die exact hetzelfde doen) is niet mijn probleem.
Lijkt mij sterk dat hij van mening is veranderd in die 6 minutenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:30 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij hebt dus de 6 minuten van Klaver niet gezien dat is duidelijk.
Is nog een verrassing. Dat is leuk, maakt het spannendquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou het ook heel fijn vinden als ik weet wanneer.
Een paar weken thuiszitten is nog wel te overzien, maar ik wil toch wel graag aan de Costa liggen van de zomerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou het ook heel fijn vinden als ik weet wanneer.
Truequote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je gaat straks ook niet willen dat een vaccin op termijn nare (genetische) bijwerkingen gaat vertonen. Dus maak daar maar gerust 5 tot 10 jaar van voordat het een algemene inenting wordt. In bijna/gaat toch dood gevallen ligt dat weer anders.
Want in de avond ben je meer besmettelijk?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:29 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Wanneer avondklok en het leger de straat op?
Kunnen we kerst overslaan, dat lijkt mij eigenlijk wel een fijne gedachtequote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wanneer en voor hoe lang?
Komt het in december erger terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |