Ivm het niet op tijd verkrijgen van vergunningen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
je dingetje was toch dat ze het niet af zouden krijgen?
De licentie om in tegengestelde rijrichting te racen krijgen ze pas ná de aanpassingen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Geen voorbarige conculsies trekken? Je doet niet anders..
Volgens jou zou Zandvoort ook niet af komen
Daarbij hebben ze die licenties dus WEL! Ja, er moeten aanpassingen gedaan worden maar het kan WEL.
Vergunning voor het voorgenomen gebruik van de extra weg is al op losse schroeven komen te staan....quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ivm het niet op tijd verkrijgen van vergunningen.
Dát zou wel erg vet zijnquote:Op donderdag 7 mei 2020 23:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mogelijk worden er op die circuits 2 races gereden, in de normale richting en tegen de normale richting in.
je had het net over dat je geen zin in een welles nietes verhaal had..quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:47 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De licentie om in tegengestelde rijrichting te racen krijgen ze pas ná de aanpassingen
Dat weggetje heeft geen reet met de races te maken, gaat dat ook niet tegenhouden.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:48 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Vergunning voor het voorgenomen gebruik van de extra weg is al op losse schroeven komen te staan....
in dit geval wel met je eens al heeft het niets met Zandvoort maken maar GP's in omgekeerde rijrichting is gewoon te moeilijk om snel te realiserenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:47 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De licentie om in tegengestelde rijrichting te racen krijgen ze pas ná de aanpassingen.
Silverstone zal niet in tegengestelde richting worden gebruikt aangezien circuit hiervoor (op dit moment) niet geschikt is én er geen Grade 1 licentie voor is.
Weggetje was een eis van de FIA voor de organisatie van de GPquote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat weggetje heeft geen reet met de races te maken, gaat dat ook niet tegenhouden.
Zie.. heb je er weer geen verstand van.
Er is voor zowel Silverstone als de Red Bull ring geen licentie om in tegengestelde rijrichting te racen. Gee. Grade 1 licentie en geen andere licentie!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
je had het net over dat je geen zin in een welles nietes verhaal had..
Vergunningen hebben ze al!!!
Je hebt al eerder duidelijk laten merken dat je er geen verstand van hebt, ga dan niet dingen lopen verzinnen.
er zou misschien een mogelijkheid zijn om een iets andere layout te gebruiken voor een 2e race al weet ik niet wat de mogelijkheden daarvoor zijn op die circuits maar in een andere rijrichting zie ik ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:11 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Er is voor zowel Silverstone als de Red Bull ring geen licentie om in tegengestelde rijrichting te racen. Gee. Grade 1 licentie en geen andere licentie!
Een GP in tegengestelde richting gaat gewoon niet gebeuren, omdat de veiligheid dit niet toelaat! Simpelweg de gaten in de vangrail, waar een gestrand voertuig achter geplaatst kan worden, zorgt bij een tegengestelde rijrichting voor een direct gevaar voor coureurs, marchalls en eventuele fans.
Een circuit is maar voor één rijrichting gehomologeerd en gebruik voor tegengestelde/dubbele rijrichting vraagt om flexibele vangrails. Daarnaast moeten de grindbakken en andere faciliteiten aangepast worden dat er eventuele ongelukken van beide kanten opgevangen kunnen worden.
De huidige circuits hebben daar, in hun ontwerp mbt veiligheidsvoorzieningen, geen rekening mee gehouden. Ook Paul Ricard niet.
De vangrails op die circuits hebben een vaste inrichting. Natuurlijk zijn ze te verplaatsen, maar worden elke keer naar dezelfde plek teruggezet.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:18 schreef daNpy het volgende:
Tuurlijk wel. Er zijn genoeg races verkeerd om gereden.
En wat denk je van Monaco en Baku, die vangrails worden continue verplaatst anders is het zo lastig boodschappen doen als er geen GP is.
Andere lay-out is zeker mogelijk, maar tegengestelde rijrichting niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
er zou misschien een mogelijkheid zijn om een iets andere layout te gebruiken voor een 2e race al weet ik niet wat de mogelijkheden daarvoor zijn op die circuits maar in een andere rijrichting zie ik ook niet gebeuren.
Met races doelde ik niet per sé op F1. Als vangrails verplaatsbaar zijn kun je openingen dus ook simpel andersom maken. Zelfs de Nordschleife wordt andersom gebruikt. Wellicht dat verplaatsing of toevoeging van andere veiligheidsitems ook nodig is, maar als je wil is het echt wel mogelijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:26 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De vangrails op die circuits hebben een vaste inrichting. Natuurlijk zijn ze te verplaatsen, maar worden elke keer naar dezelfde plek teruggezet.
In je een voorbeeld geven van een GP die -met de huidige veiligheidseisen- in tegengestelde richting is verreden?
Of überhaupt een GP noemen die in tegengestelde richting is verreden?!
daarom, al gevaarlijk genoeg met inachtneming rijrichting, ze gaan dat echt niet omdraaienquote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met races doelde ik niet per sé op F1. Als vangrails verplaatsbaar zijn kun je openingen dus ook simpel andersom maken. Zelfs de Nordschleife wordt andersom gebruikt. Wellicht dat verplaatsing of toevoeging van andere veiligheidsitems ook nodig is, maar als je wil is het echt wel mogelijk.
Als je dat allemaal gevaarlijk vind moet je ook geen 250 km/u door een tunneltje in Monaco gaan rijden. Dát is pas gevaarlijk.
Dit inderdaad. Rijden in tegenovergestelde richting brengt zoveel extra kosten met zich mee, dat gaat never nooit gebeuren. De ingangen van vangrails even 'simpel' andersom maken? Makkelijker gezegd dan gedaan. Bovendien komt er wel wat meer bij kijken dan alleen vangrails verplaatsen. Denk aan grindbakken, uitloopstroken, etc. Als je een bocht andersom neemt, kan die plots heel gevaarlijk worden.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:27 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Andere lay-out is zeker mogelijk, maar tegengestelde rijrichting niet.
Ehm nee, die vergunning hebben ze niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
je had het net over dat je geen zin in een welles nietes verhaal had..
Vergunningen hebben ze al!!!
Je hebt al eerder duidelijk laten merken dat je er geen verstand van hebt, ga dan niet dingen lopen verzinnen.
https://www.gptoday.net/e(...)with-reversed-layoutquote:Pringle admitted the possibility of running a race on a reversed layout of the Grand Prix circuit and that it could be a possibility due to the circumstances the sport finds itself in.
Although the circuit is not licenced to hold races in the opposite direction, Pringle explained that it could not be ruled out as Silverstone looks for options to go ahead with the Grand Prix.
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met races doelde ik niet per sé op F1. Als vangrails verplaatsbaar zijn kun je openingen dus ook simpel andersom maken. Zelfs de Nordschleife wordt andersom gebruikt. Wellicht dat verplaatsing of toevoeging van andere veiligheidsitems ook nodig is, maar als je wil is het echt wel mogelijk.
Als je dat allemaal gevaarlijk vind moet je ook geen 250 km/u door een tunneltje in Monaco gaan rijden. Dát is pas gevaarlijk.
Fijn dat iemand kan bevestigen dat ik (niet altijd) onzin uitkraam!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ehm nee, die vergunning hebben ze niet.
[..]
https://www.gptoday.net/e(...)with-reversed-layout
Klopt dit moet qua basis layout wel kunnen. Maar die uitloopstroken zijn bij straat races ook zéér minimaal.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 16:52 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Het gaat niet enkel om de vangrails. Ook de grindbakken, uitloopstroken en bandenstapels. Indien deze veiligheidsvoorzieningen niet worden aangepast voor gebruik bij tegengestelde rijrichting worden deze veiligheidsvoorzieningen levensgevaarlijk!
De uitloopstroken op een stratencircuit zijn niet minimaal , maar juist op de juiste “strategische” plek zoals bij Saint Devote, Mirabeau en uitkomen tunnel (Nouvelle Chicane) op Monaco. Tegengestelde richting zijn er geen uitloopstroken.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 18:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt dit moet qua basis layout wel kunnen. Maar die uitloopstroken zijn bij straat races ook zéér minimaal.
Ik kan genoeg oplossingen bedenken. Ze kosten geld en tijd. Iets wat er -zeker op dit moment- voor een eenmalige GP in tegengestelde richting niet zal zijn...quote:Op vrijdag 8 mei 2020 20:59 schreef daNpy het volgende:
Ik heb het ook niet over stratencircuits.
Maargoed, het is duidelijk dat jij graag denkt in problemen ipv in oplossingen, dus laat het hier maar verder bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |