SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOEOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Als 10% op de IC beland= 1766 gevallen. Dan is 1266 een grote meerderheid die het dan niet overleeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:13 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je zult bedden nodig hebben om mensen te behandelen. Daar is gewoon een tekort aan.![]()
Dapper, hoor! Nou, dan wens ik je een gezegende virus-combat!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tuurlijk! Zo dicht mogelijk bij het vuur. Anders wordt je niet warm...![]()
![]()
19:15
Denemarken sluit vanaf morgen tijdelijk de grenzen vanwege de virusuitbraak. Dat heeft premier Mette Frederiksen zojuist bekendgemaakt.
https://www.ad.nl/dossier(...)-hamsteren~a26b4b4e/In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Ik gok eerder op de eerste/eerdere berichten. Dat zie je nu hier ook. Allemaal nog 60+ en allemaal met onderliggende klachten/oorzaken. Die kiepen het eerst om. Verwacht tussen nu en 2 weken ook maar vast de eerste groep die na 2 weken op de IC alsnog het loodje legt die een stuk jonger zijn en geen klachten hadden.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
10% zou IC zorg nodig hebben, maar kan dat niet krijgen, want de IC's liggen vol. Zo simpel is het. En ja, dat gaat hier ook gebeuren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als 10% op de IC beland= 1766 gevallen. Dan is 1266 een grote meerderheid die het dan niet overleeft.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Zonder beademing is het lastig. Dan wordt de kans wel erg klein dat mensen het redden als ze op de IC zouden moeten liggen met orgaanfalen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat kan het leven toch heerlijk simpel zijn soms he
Ah, snap hem nu.![]()
Ja. Dus eigenlijk hoop ik stiekem dat mijn geteste vriendin het heeft, morgen uitslag, dan heb ik het naar alle waarschijnlijkheid ook. En mochten wij dan op de IC terecht komen dan kan ik sliep uit sliep uit roepen naar al die na ons komen en geen bedje meer krijgenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:17 schreef _I het volgende:
[..]
Zonder beademing is het lastig. Dan wordt de kans wel erg klein dat mensen het redden als ze op de IC zouden moeten liggen met orgaanfalen.![]()
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Dus eigenlijk hoop ik stiekem dat mijn geteste vriendin het heeft, morgen uitslag, dan heb ik het naar alle waarschijnlijkheid ook. En mochten wij dan op de IC terecht komen dan kan ik sliep uit sliep uit roepen naar al die na ons komen en geen bedje meer krijgen![]()
![]()
![]()
Ego.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Dus eigenlijk hoop ik stiekem dat mijn geteste vriendin het heeft, morgen uitslag, dan heb ik het naar alle waarschijnlijkheid ook. En mochten wij dan op de IC terecht komen dan kan ik sliep uit sliep uit roepen naar al die na ons komen en geen bedje meer krijgen![]()
![]()
Rond de 500 doden was dat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok eerder op de eerste/eerdere berichten. Dat zie je nu hier ook. Allemaal nog 60+ en allemaal met onderliggende klachten/oorzaken. Die kiepen het eerst om. Verwacht tussen nu en 2 weken ook maar vast de eerste groep die na 2 weken op de IC alsnog het loodje legt die een stuk jonger zijn en geen klachten hadden.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Hey ik riep weken terug al dat er harde maatregelen moesten komen. Laat al die riepen "het is maar een griepje" maar lekker wachten op een bedquote:
vosss is de naam,
Tja, wie het eerst komt.. Heb je alvast een handdoekje over een bed gelegd. Wie weet versla je dan wel een verdwaalde geteste Duitser.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:18 schreef vosss het volgende:
[..]
![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:20 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, wie het eerst komt.. Heb je alvast een handdoekje over een bed gelegd. Wie weet versla je dan wel een verdwaalde geteste Duitser.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Hamsteren in het kwadraat dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Dus eigenlijk hoop ik stiekem dat mijn geteste vriendin het heeft, morgen uitslag, dan heb ik het naar alle waarschijnlijkheid ook. En mochten wij dan op de IC terecht komen dan kan ik sliep uit sliep uit roepen naar al die na ons komen en geen bedje meer krijgen
And so is the past![]()
97,488 is trouwens het aantal Italiaanse getesten.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:20 schreef _I het volgende:
Wie weet versla je dan wel een verdwaalde geteste Duitser.
Ik wens iedereen succes toe de komende tijd. Dat zullen we allemaal nodig hebben. Succes en schijtpapier.
vosss is de naam,
En dan toch gefaald hebben en nu al corona hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey ik riep weken terug al dat er harde maatregelen moesten komen. Laat al die riepen "het is maar een griepje" maar lekker wachten op een bed
Lekkere maatregelen getroffen vriend. Bijna gelukt.![]()
Ga weg, krijg je niet eens last van. Je bent toch geen 70+?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey ik riep weken terug al dat er harde maatregelen moesten komen. Laat al die riepen "het is maar een griepje" maar lekker wachten op een bedVakman pur sang![]()
Eerder vanavond op tv bij geloof ik EenVandaag was die mevrouw met dat grijze haar die we heel vaak zien nu. (Weten jullie wie ik bedoel?) Die zei dat we niet zo bang hoeven zijn voor Italië taferelen omdat we qua maatregelen voorlooen op hun tijdpad zeg maar. Is dat wel echt zo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Geef je op bij @Bosbeetle voor de volgende VraagWatJeWilquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey ik riep weken terug al dat er harde maatregelen moesten komen. Laat al die riepen "het is maar een griepje" maar lekker wachten op een bed![]()
![]()
Jammer Trumpquote:Varianten van coronavirus in VS komen niet uit Europa
De varianten van het nieuwe coronavirus die nu in de Verenigde Staten steeds meer mensen besmetten, komen niet uit Europa. De Amerikaanse president Donald Trump kondigde deze week plotseling een inreisverbod voor buitenlanders vanuit Europa af, om nieuwe besmettingen te voorkomen. Maar uit de genetische informatie die wetenschappers verzamelen van circulerende coronavirussen blijkt dat de epidemie in de VS direct geïmporteerd is vanuit China en daarna de kans heeft gekregen zich uit breiden.
blablablabla![]()
Ik ben 50 minner. Die zijn fucked volgens dat rijnmond berichtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga weg, krijg je niet eens last van. Je bent toch geen 70+?
vosss is de naam,
En humor. Alsjeblieft, laat er humor en begrip zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wens iedereen succes toe de komende tijd. Dat zullen we allemaal nodig hebben. Succes en schijtpapier.![]()
En met harde maatregelen, was er dan geen uitbraak van een super besmettelijk virus?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey ik riep weken terug al dat er harde maatregelen moesten komen. Laat al die riepen "het is maar een griepje" maar lekker wachten op een bedVakman pur sang![]()
nuquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:16 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe laat komt Frankrijk normaliter met de cijfers?
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 19:22:06BREAKING: France reports 785 new cases and 18 new deaths; total confirmed cases reach 3,661 and 79 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Je hebt gemist dat de meesten op de IC door corona (geloof regio Rijnmond?) onder de 50 zijn?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga weg, krijg je niet eens last van. Je bent toch geen 70+?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Matig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
nu
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 19:22:06BREAKING: France reports 785 new cases and 18 new deaths; total confirmed cases reach 3,661 and 79 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat de meesten op de IC door corona (geloof regio Rijnmond?) onder de 50 zijn?
Vakman pur sang![]()
Ik begin last van kriebelhoest te krijgen.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dat weet niemand zeker, want dan zou je beide landen zuiver moeten testen en de resultaten up 2 date moeten bekijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef Greys het volgende:
Eerder vanavond op tv bij geloof ik EenVandaag was die mevrouw met dat grijze haar die we heel vaak zien nu. (Weten jullie wie ik bedoel?) Die zei dat we niet zo bang hoeven zijn voor Italië taferelen omdat we qua maatregelen voorlooen op hun tijdpad zeg maar. Is dat wel echt zo?
Dus neem gewoon -ja- aan, totdat het tegendeel bewezen wordt.![]()
![]()
RIPquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:23 schreef Dagoduck het volgende:
Ik begin last van kriebelhoest te krijgen.![]()
Waarschijnlijk wel, maar dan had je het wellicht beter kunnen indammen en vertragen voor de zorgcapaciteit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En met harde maatregelen, was er dan geen uitbraak van een super besmettelijk virus?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Zonder te weten of er gezonde mensen tussen zitten zegt dat natuurlijk ook geen fluit. Zelfde als het aantal besmettingen of doden zonder cijfers.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat de meesten op de IC door corona (geloof regio Rijnmond?) onder de 50 zijn?![]()
ja ik dus ook he, maar ik gok dat het gewoon door mijn rook gedrag komtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:23 schreef Dagoduck het volgende:
Ik begin last van kriebelhoest te krijgen.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Ik zal het nog 1x proberen:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En met harde maatregelen, was er dan geen uitbraak van een super besmettelijk virus?
- je hebt een beperkt aantal IC bedden
- je wil die bedden het liefst niet vol hebben
- om ze niet vol te krijgen zal je het aantal besmettingen willen beperken
Ja, die uitbraak was er geweest maar in een lager tempo dat onze ziekenhuizen nog aankunnen.![]()
DAAR BEGON HET BIJ MIJ OKO MEE!!!!!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:23 schreef Dagoduck het volgende:
Ik begin last van kriebelhoest te krijgen.![]()
!!!!!
RIP AAN DE NABESTAANDEN
vosss is de naam,
Italianen hadden pas laat door dat 't corona was. Dachten seizoensgriep tot een 38 jarige kerel zich meldde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef Greys het volgende:
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Frankrijk gaat ook snel nu met 25% meer gevallen wederom.. vrijwel nergens in West Europa zie je nog dagelijkse updates met enkele procenten toename
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 19:23:11In een noodverordening wordt nu geregeld wat de consequenties zijn https://t.co/fDqG7PtFex reageer retweet
quote:Maximaal drie maanden cel voor organiseren evenementen in Brabant![]()
WWeet je dat zeker?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar dan had je het wellicht beter kunnen indammen en vertragen voor de zorgcapaciteit.
En was dat voor mensen, ondernemers en kinderen beter geweest?Vakman pur sang![]()
Alsof het een docu is van de tijd die we nu kennen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:24 schreef kilon het volgende:
Lekker muziekje eronder zeg
https://nos.nl/video/2327(...)ona-maatregelen.htmlIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Volgens mij namen de Italianen redelijk snel maatregelen alleen bleken die niet voldoende te zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef Greys het volgende:
Lastig te vergelijken. Als de maatregelen van gisteren een succes zijn dan denk ik dat wij hier geen Italiaanse taferelen gaan krijgen.
Als die niet genoeg zijn verwacht ik dat wij hard op weg gaan om Italië twee te worden![]()
Precies op 1 lijn met Duitsland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
nu
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Sorry. Qua maatregelen voorlopen op Italië bedoelde ik. Waren zij niet veel eerder met lockdowns sinds de eerste besmetting? Of waren zij nog later dan wij? Weet het echt niet meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat weet niemand zeker, want dan zou je beide landen zuiver moeten testen en de resultaten up 2 date moeten bekijken.
Dus neem gewoon -ja- aan, totdat het tegendeel bewezen wordt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Corona Quarantaine Contactquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wens iedereen succes toe de komende tijd. Dat zullen we allemaal nodig hebben. Succes en schijtpapier.![]()
Ik begrijp de lakse houding van onze overheid totaal niet. Maar wat helemaal vreemd is is dat ze nu zo'n beetje dagelijks of om de zoveel dagen nieuwe maatregelen nemen. Maatregelen die steeds een beetje verder gaan. Eerst mag je niet meer met 1000 man bij elkaar in een ruimte, daarna 100 man. Eerst alleen Brabant 'advies tot thuiswerken', een paar dagen later de rest van Nederland.
Waarom? Wat verwachten ze nou? Dat de 1e maatregel al zo effectief is dat de rest niet meer nodig is? Dat het dan onder controle is? Valt het ze dan elke paar dagen weer 'tegen'? Oh shit, toch nog meer besmettingen... Hmm, misschien moeten we er dan maar weer een maatregel bij verzinnen".
Zijn ze nou echt zo naïef? Je zag dit toch al 6 weken geleden aankomen? Waarom niet meteen, de maatregelen die nu gelden, in 1 keer invoeren? Of nog beter, net zoals de rest van de wereld, veel actiever er bovenop zitten?
Laakbaar vind ik het.![]()
Ik zal het nog 1x proberen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen:
- je hebt een beperkt aantal IC bedden
- je wil die bedden het liefst niet vol hebben
- om ze niet vol te krijgen zal je het aantal besmettingen willen beperken
Ja, die uitbraak was er geweest maar in een lager tempo dat onze ziekenhuizen nog aankunnen.
Onze ziekenhuizen zitten niet overvol.Vakman pur sang![]()
Ja?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik probeer al dagenlang uit te leggen wat exponentieel is, maar heb het opgegevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is zelfs niet eens zeker dat ze het dan wel aangekund zouden hebben. Je ziet nu al de eerste zorgwekkende berichten naar buiten komen. We zijn net begonnen. En verdubbelen elke 4 dagen ongeveer. Misschien had het ons onder de streep maar 2 weken uitstel gegeven. Dat zullen we nooit weten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, die uitbraak was er geweest maar in een lager tempo dat onze ziekenhuizen nog aankunnen.
Wat we wel weten is dat ons zorgapparaat dit niet bolgewerkt gaat krijgen de komende maanden.
Tevens ben ik nu alvast voorstander om iedere zorgverlener eens dit hele kutvirus over is een lintje te geven.
vosss is de naam,
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Ik begrijp de lakse houding van onze overheid totaal niet. Maar wat helemaal vreemd is is dat ze nu zo'n beetje dagelijks of om de zoveel dagen nieuwe maatregelen nemen. Maatregelen die steeds een beetje verder gaan. Eerst mag je niet meer met 1000 man bij elkaar in een ruimte, daarna 100 man. Eerst alleen Brabant 'advies tot thuiswerken', een paar dagen later de rest van Nederland.
Waarom? Wat verwachten ze nou? Dat de 1e maatregel al zo effectief is dat de rest niet meer nodig is? Dat het dan onder controle is? Valt het ze dan elke paar dagen weer 'tegen'? Oh shit, toch nog meer besmettingen... Hmm, misschien moeten we er dan maar weer een maatregel bij verzinnen".
Zijn ze nou echt zo naïef? Je zag dit toch al 6 weken geleden aankomen? Waarom niet meteen, de maatregelen die nu gelden, in 1 keer invoeren? Of nog beter, net zoals de rest van de wereld, veel actiever er bovenop zitten?
Kijk weet je wat je doet je luistert naar de adviezen en bekijkt hoe het virus zich ontwikkeld en indien nodig verhoog je het medicijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Heeft iemand trouwens een linkje naar al die onderzoeken die er volgens Rutte zijn waarin staat dat kinderen het corona virus minder overdragen?
Ik ken alleen onderzoeken dat kinderen iets minder vatbaar zijn (met symptomen). Over de overdraging is mij niks bekend.![]()
Normaal ontstress ik door de F1 (ok behalve dan als een of andere debiel Max weer van de baan rijdt danquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:24 schreef Sjemmert het volgende:
Rustig blijven mensen stressen is niet goed voor je immuunsysteem.) , maarja, dat is ook afgeschaft dit weekend
vosss is de naam,
Vraagje.. heel wat topic terug was er te lezen dat het virus overdraagbaar is via verpakkingen? Klopt dat nog? Linkje? Of kul?Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Waarom denk je dat er 'wellicht' in m'n post staat?quote:Geen idee. Ik reageerde slechts op je vraag of er met harde maatregelen dan geen uitbraak was geweest.quote:En was dat voor mensen, ondernemers en kinderen beter geweest?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Vertel ze dat in Brabant, waar nu al code rood geldt in alle ziekenhuizen terwijl de piek nog moet komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen.
Onze ziekenhuizen zitten niet overvol.![]()
Sommige in Brabant zitten wel degelijk tegen de maximale capaciteit aan (bijna).quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onze ziekenhuizen zitten niet overvol.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kijk naar de hysterie die er nu al is, hoe denk je dat dat gaat als in een keer alles wordt gedaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Laakbaar vind ik het.
De meeste mensen kunnen gewoon niet normaal zelf nadenken.![]()
Dan zou enige lockdown toch geen enkel nut hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef PinkLow het volgende:
Vraagje.. heel wat topic terug was er te lezen dat het virus overdraagbaar is via verpakkingen? Klopt dat nog? Linkje? Of kul?Vakman pur sang![]()
Ik denk: ja.quote:
vosss is de naam,
Overdracht is een aanname want men veronderstelde dat symptomen = het door geven aan anderen wat niet lijkt te kloppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:27 schreef kilon het volgende:
Heeft iemand trouwens een linkje naar al die onderzoeken die er volgens Rutte zijn waarin staat dat kinderen het corona virus minder overdragen?
Ik ken alleen onderzoeken dat kinderen iets minder vatbaar zijn (met symptomen). Over de overdraging is mij niks bekend.![]()
Update UMCU
Mis sinds vandaag met de nieuwe maatregelen al 5 collega's. Artsen en verpleegkundigen!
Volgende week ook bevestigd afschalen van geplande operaties.
We zijn er klaar voor.. maar blijft er nog personeel over?"This is the first day of the rest of your life"![]()
Nouja de zelfdenkende normale mensen hebben weken terug al gewoon wat extra boodschapjes in huis gehaald.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef S95Sedan het volgende:
De meeste mensen kunnen gewoon niet normaal zelf nadenken.
vosss is de naam,
Hooguit een paar uur max.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef PinkLow het volgende:
Vraagje.. heel wat topic terug was er te lezen dat het virus overdraagbaar is via verpakkingen? Klopt dat nog? Linkje? Of kul?![]()
HALLO BRABANT, JULLIE ZITTEN NOG NIET OVERVOL. ZOJA DAN STUUR ZE NAAR OMLIGGENDE ZIEKENHUIZEN. OF BOUW EEN VERPLEEGHUIS OM.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vertel ze dat in Brabant, waar nu al code rood geldt in alle ziekenhuizen terwijl de piek nog moet komen.Vakman pur sang![]()
Nog niet, over een week wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onze ziekenhuizen zitten niet overvol.
Wat is je punt?![]()
Als het zover is praten we verder ok?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nog niet, over een week wel.
Wat is je punt?Vakman pur sang![]()
Nee, maar als we elke 4 dagen verdubbelen, wat ongeveer het geval is, dan heb je over 12 dagen wel alles op zeker vol liggen. Waarschijnlijk al eerder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Onze ziekenhuizen zitten niet overvol.
Stel er liggen er nu 30, over 4 dagen 60, over 4 dagen 120, over 4 dagen 240.
Dat is dus nu wellicht geen probleem, maar dat kan (en zal!) het heel erg snel wel gewoon gaan worden.
=edit=
En na die 12 dagen, 4 dagen later 480, 4 dagen later 960, 4 dagen later 1920, 4 dagen later 3840.
En dan zit je dus met een verdubbeling van 4 dagen en begin van 30 na 24 dagen op 3840 gevallen. Daar is niet tegenop te boksen. Die full lockdown gaan ook hier in Nederland komen. En waarschijnlijk te laat. Veel te laat.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het was vandaag wel aandoenlijk trouwens. Alle examenklassen vroegen of de examens wel doorgaan als het erger wordt (en over 2 weken eerst nog de laatste SE week).
En daar kan je helaas dan geen antwoord op geven behalve dat er een kansje is dat de examens worden uitgesteld, maar we gaan er vooralsnog vanuit dat alles gewoon doorgaat ook al weten we allemaal wel beter.
Alsof die kinderen niet genoeg aan hun hoofd hebben met de standaard examenstress.![]()
Nog niet nee buiten Brabant. Maar dat komt er wel aan. Sowieso zijn er al enorme wachttijden voor alle gewone behandelingen in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nogmaals: een lockdown is niet om het virus te stoppen, het is om het virus te vertragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan zou enige lockdown toch geen enkel nut hebben?
Iedere moment van onderling contact vergroot de kans op verspreiding, daarom lockdown.![]()
Balen ja, vrees ook voor Zandvoort, heb gold ticketsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Normaal ontstress ik door de F1 (ok behalve dan als een of andere debiel Max weer van de baan rijdt dan) , maarja, dat is ook afgeschaft dit weekend
![]()
![]()
Zij hadden vrij snel een lockdown voor die 13 gemeentes, maar dat was zo lek als een mandje. Niemand nam het serieus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry. Qua maatregelen voorlopen op Italië bedoelde ik. Waren zij niet veel eerder met lockdowns sinds de eerste besmetting? Of waren zij nog later dan wij? Weet het echt niet meer.
Wij zijn begonnen met (sociale) hygiene en dat zou zomaar al eens een heel verschil kunnen maken. Het handen wassen en niet handen schudden klinkt heel knullig, maar het kan echt een enorm verschil maken. Net als de warme winter en het zonnetje. Mensen zetten hun ramen open en gaan luchten.
Kinderen vroeg thuis houden zou wel eens cruciaal kunnen zijn en vroeg besef vanuit de (hysterische) (social) media heeft ook een enorm effect. We zitten namelijk nog betrekkelijk vroeg in het proces en wij hebben Italie als voorbeeld. Dus een groot gedeelte neemt het hier nu al serieus. Heb vertrouwen dat de kennis van de massa je redt in een land als NL, ondanks een incompetente en berekende overheid(s instanties).![]()
Ligt wel in dezelfde lijn als die "incompetente" RIVM. RIVM had lange tijd de richtlijn dat alleen besmetting kon plaatsvinden als de patiënt symptomen van het virus vertoonde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:27 schreef kilon het volgende:
Ik ken alleen onderzoeken dat kinderen iets minder vatbaar zijn (met symptomen). Over de overdraging is mij niks bekend.
Va deze koers is het RIVM redelijk afgestapt.![]()
exponentiële groei kan snel gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds een tekort aan:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
HALLO BRABANT, JULLIE ZITTEN NOG NIET OVERVOL. ZOJA DAN STUUR ZE NAAR OMLIGGENDE ZIEKENHUIZEN. OF BOUW EEN VERPLEEGHUIS OM.
- personeel
- beademingsapparatuur
Zelfs middelen om te desinfecteren raken al op.![]()
Hij snapt het gewoon echt allemaal niet, geen tijd aan bestedenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
exponentiële groei kan snel gaan.![]()
je boodschappen moeten ook enkele dagen in quarantaine, daarna veilig voor gebruik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan zou enige lockdown toch geen enkel nut hebben?![]()
Ik sla alle onderzoeken ook hier opquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef PinkLow het volgende:
Vraagje.. heel wat topic terug was er te lezen dat het virus overdraagbaar is via verpakkingen? Klopt dat nog? Linkje? Of kul?
COR / Het grote NIEUWS en ACTUALITEITEN topic![]()
We lopen ietsje achter op de curve van Italië; zie dat eerder geposte plaatje. Frankrijk en Spanje volgen Italië en mogelijk zelfs harder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:32 schreef _I het volgende:
Wij zijn begonnen met (sociale) hygiene en dat zou zomaar al eens een heel verschil kunnen maken. Het handen wassen en niet handen schudden klinkt heel knullig, maar het kan echt een enorm verschil maken.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Zo kan je altijd je doelpalen wel verzetten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als het zover is praten we verder ok?![]()
Ik denk wel dat dat zo is. Mensen hier (en elders) vergelijken onze getallen steeds met Italië, maar Italië heeft veel meer inwoners en de uitbraak is voornamelijk in Lombardije en niet in heel Italië. Bij vergelijkingen per capita kun je dus beter naar het aantal inwoners in Noord-Italië/Lombardije kijken i.p.v naar heel Italië. Als je dat doet, dan zijn onze maatregelen ongeveer 1 week genomen voordat Italië maatregelen nam, zoals het sluiten van universiteiten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef Greys het volgende:
Wat overigens allemaal niet wil betekenen dat het uitgesloten is, natuurlijk.![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:33 schreef Confetti het volgende:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002389/2019-01-01
We hebben een Hamsterwet![]()
![]()
![]()
Ik paniekeer niet, hamster niet, ga gewoon werken en mijn kinderen gaan gewoon naar school.
Baal alleen dat de marathon van zondag is afgelast.
Vakman pur sang![]()
volgende week snapt ie t waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hij snapt het gewoon echt allemaal niet, geen tijd aan besteden![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:33 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
je boodschappen moeten ook enkele dagen in quarantaine, daarna veilig voor gebruik.
Vakman pur sang![]()
Staat lekker veel in.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:33 schreef Confetti het volgende:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002389/2019-01-01
We hebben een Hamsterwet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja de zelfdenkende normale mensen hebben weken terug al gewoon wat extra boodschapjes in huis gehaald.![]()
ik geef het toe.. ben al dik 6 weken helemaal op orde
*echt die topic snelheid...hele dag alles gemist qua nieuws.. ik spit ff wat door..
Ik mocht nog naar huis dus no lochdown yet Ialhoewel ik daar vreselijk aan toe ben door mijn achterlijke baas met zijn anti corona visie..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Turkije voetbalt nog gewoon.
Turken zijn immuun tegen Corona.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Daar hou ik je dus echt aanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als het zover is praten we verder ok?![]()
16 MINUTEN GELEDEN
Parijse topattracties sluiten hun deuren
De Eiffeltoren en het Louvre gaan vanaf vanavond dicht vanwege de uitbraak van het coronavirus. Ook de shows in het theater Moulin Rouge, die bekend staan om de cancan-dansers, gaan niet door.
Begin deze maand sloot het Louvre, het drukst bezochte museum ter wereld, ook al even zijn deuren. Bezorgde werknemers wilden toen niet meer werken vanwege het virus.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ingen-in-italie.htmlIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Hier in NRW (DLD) precies hetzelfde. Scholen dicht, en onze zoon zit ook voor zijn eindexamen. Nu is het hier wel iets anders geregeld maar de centrale examens zijn in april, meteen na de paasvakantie. En de scholen blijven tot na de paasvakantie dicht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:31 schreef kilon het volgende:
Het was vandaag wel aandoenlijk trouwens. Alle examenklassen vroegen of de examens wel doorgaan als het erger wordt (en over 2 weken eerst nog de laatste SE week).
En daar kan je helaas dan geen antwoord op geven behalve dat er een kansje is dat de examens worden uitgesteld, maar we gaan er vooralsnog vanuit dat alles gewoon doorgaat ook al weten we allemaal wel beter.
Alsof die kinderen niet genoeg aan hun hoofd hebben met de standaard examenstress.
Hij gaat in elk geval met klasgenoten samen leren en er is een leraar als coödinator ingesteld tussen de leerlingen en leraren om ervoor te zorgen dat ze vragen kunnen stellen en uitleg kunnen krijgen per e-mail.
Maar of de examens door kunnen gaan is dus nog maar de vraag.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Wel zonder publiek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Turkije voetbalt nog gewoon.
Turken zijn immuun tegen Corona.
https://www.turksvoetbal.(...)vanwege-coronavirus/In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
Forum Opties Forumhop: Hop naar: