Als je de onwetendheid en het geschreeuw hier op FOK! aankan, kun je de hele wereld aanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:57 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
FOK! Heeft mij van Corona genezen
Ik weet dat FOK! goed is. Maar zó goedquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:57 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
FOK! Heeft mij van Corona genezen
Wat had ie dan moeten zeggen!? Flink hamsteren mensen!? En als je die laatste wcrol niet te pakken krijgt, sla dan gewoon dat omaatje tegen de vlakte en pak haar rollen Zoiets had ie moeten zeggen!?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In hoeverre ik advies aan Jan(neke)-met-de-pet serieus moet nemen, van iemand die vaak genoeg heeft laten zien daar weinig mee te hebben, weet ik ook niet.
Wow deze foto'stwitter:marjolijn1994 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 17:51:19Ik ben nu in de Albert Heijn XL en ik vraag me eens een keer niet af wát ik vanavond ga eten, maar óf ik vanavond ga eten.
#hamsteren #coronavirusnl https://t.co/8jerEBJJIz reageer retweet
Briljant.twitter:dopsleutel13 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 20:23:30Slecht nieuws voor mensen die graag hamsteren ! https://t.co/PxGIGLEgs5 reageer retweet
Hehheh die is wel gaaf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:18 schreef ZwangerPetro het volgende:
Briljant.twitter:dopsleutel13 twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 20:23:30Slecht nieuws voor mensen die graag hamsteren ! https://t.co/PxGIGLEgs5 reageer retweet
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:18 schreef ZwangerPetro het volgende:
Hahahahquote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:18 schreef ZwangerPetro het volgende:
Hoe doe jij dat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:00 schreef Silven het volgende:
Ik snap niet waar mensen zoveel wcpapier voor nodig hebben. Je doet gemiddeld 1 x per dag een nr 2 en dan gebruik je toch een velletje of 7?
Inderdaad gewoon aan het eind vd dag je inkopen doen. Dan is alles weer een beetje bijgevuld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:37 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat?Ik wou dat ik zo droog kakte.
Overigens was er hier bij de Plus net eigenlijk niks van te merken, en dat was vlak voor sluitingstijd. Ze hadden een krat met Page pakken middenin de zaak geflikkerd, was pas halfleeg. Eentje van meegepakt, maar alleen omdat ik ook echt toevallig nieuwe nodig had.
Rijst was er nog zat, pasta half, het brood was op (maar ja, altijd al zo op het eind van de dag). Voor de rest viel er totaal niks op.
Ik zag geen zeep. Maar ja, duh. Niet echt naar gezocht ook trouwens, misschien lag het ergens wel.
Aan de korte broeken te zien Australië.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:56 schreef Momo het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
Onder tussen in Amerika of Australië
Ik kom net uit de supermark alles werd gewoon aangevuld het enige wat er nog niet was het brood.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon aan het eind vd dag je inkopen doen. Dan is alles weer een beetje bijgevuld.
Morgenochtend wordt echt (weer) een gekkenhuis.
dat! Geweldigquote:
letterlijk tranen van het lachen hierquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja!Zit hier gewoon nog hardop na te lachen
Potverdikke nooit geweten dat er zo geflipt veel wc-papier in zo'n districentrum ligt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja!Zit hier gewoon nog hardop na te lachen
Dit is niet het DC van een supermarkt, dit is de opslaghal van de fabrikant. Maar dan nog.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Potverdikke nooit geweten dat er zo geflipt veel wc-papier in zo'n districentrum ligt.
Voorlopig echt wel genoeg hoor.. Zeker nu iedereen gemiddeld 50 rollen rhuis heeftquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is niet het DC van een supermarkt, dit is de opslaghal van de fabrikant. Maar dan nog.
Oh. Nou ja, dan nog inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is niet het DC van een supermarkt, dit is de opslaghal van de fabrikant. Maar dan nog.
's Avonds ook nog even geweest omdat ik iets was vergeten, toen waren echt de versschappen leeggeroofd (groenten, brood, zuivel). Lang houdbaar voer als pasta/rijst was wel een stuk leger maar stond nog genoeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:18 schreef LTVDK het volgende:
Was net even in de AH, vroeg aan de manager of die het al een beetje druk had, zei die met een grijns op zijn gezicht 'mag niet klagen'. De caissière die er al langer werkt dan ik leef zei dat het echt idioot druk was, voor 8 uur stonden er al mensen voor de winkel te wachten en om kwart over 8 moesten ze al 3 kassa's (van de 4) opengooien om het aan te kunnen. Ze waren ook continu aan het vullen, weinig lege schappen gezien maar het was wel erg rommelig.
Plaatje bij je praatje?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:18 schreef danos het volgende:
Verschrikkelijk ook die moeders die het op social media goed zitten te praten, zodat hun kroost iig eten heeft. En dat andere moeders daar dan weer goedkeurend op reageren
Ik mag over anderhalf uur ook weer aan de slag.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 06:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben er klaar voor! Vandaag 9 uur bikkelen in de AH![]()
Hoop dat de klanten een beetje netjes naar elkaar en naar ons gaan doen.
Over 17 miljoen mensen vind ik het nogal een krappe voorraad...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Potverdikke nooit geweten dat er zo geflipt veel wc-papier in zo'n districentrum ligt.
Weet niet wat je doet, maar ik ben minder aardig naar kassapersoneel: ivm besmettingsgevaar gebruik ik de zelfscankassa's. Dus niet meer de kassamensen begroeten en er een kort praatje mee makenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 06:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sterkte!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 06:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ohhhh succes, laat even weten hoe het was vandaag als je vanavond nog de puf hebt ervoorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 06:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jij ook succes!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 07:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik mag over anderhalf uur ook weer aan de slag.
Of iets in de bonus komt wordt ongeveer 8 weken van te voren bepaaldquote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:33 schreef Peter het volgende:
Had AH geen actie met WC-papier?
Dat zou betekenen dat er juist voor deze week ontzettend veel meer is geproduceerd en ingekocht. Zo werken de bonusartikelen..
Zou wel tof zijn als dat idee op de plank lag voor het geval dat..
zelfde verhaal hierquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:03 schreef Nikonlover het volgende:
Hier bij de AH en jumbo rijen mensen die wachten tot de winkel open gaatNja, laatmaar, ik ga maandag wel proberen wcpapier te scoren
Ik heb werkelijkwaar geen idee hier (Delft). Las een stukje op "indebuurt" dat alles hier vrij normaal is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:03 schreef Nikonlover het volgende:
Hier bij de AH en jumbo rijen mensen die wachten tot de winkel open gaatNja, laatmaar, ik ga maandag wel proberen wcpapier te scoren
hier kan geen persconferentie van Rutte tegenop!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:18 schreef ZwangerPetro het volgende:
Thx! Ik had komende week eigenlijk veel vrij, nu is m'n collega groenteman geblesseerd uitgevallen gisteren. Dat kan weer een uurtje of 50 worden zoquote:
Ja jij woont ook echt middenin het centrum, de mensen zijn denk ik daar ook wel wat nuchterder erin.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:22 schreef Ole het volgende:
Hier trouwens ook alles te krijgen. Veel minder toeristen dan anders en winkels niet te bereiken met auto. Dus gewoon gevulde schappen
Laat ook even weten hoe je dag was vandaag. Welke stad/welk dorp?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:28 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Thx! Ik had komende week eigenlijk veel vrij, nu is m'n collega groenteman geblesseerd uitgevallen gisteren. Dat kan weer een uurtje of 50 worden zo
Gekkigheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:41 schreef Newone82 het volgende:
Hier de 2de dag op rij mensen die doen hamsteren. Hoorde van kennis die werkt in de Jumbo dat wc papier al op aan het raken is zo vroeg.
Wtf.
Net ff geweest en nog 2 pakken pleepapier kunnen scoren. Er lagen nog 5 pakken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:17 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
zelfde verhaal hier![]()
Dat wordt weer knokken om toiletpapier en houdbare melk
Waarom zou je in godsnaam water kopenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Gisteren heb ik toch nog even een aantal dingen weten in te slaan. De aardappelen lagen bij de groenteboer voor het oprapen. Ik heb even een zak van 2,3 kilo meegenomen. Verder was het toiletpapier echt bijna overal op de meeste plaatsten (bij twee AH-vestigingen, de Aldi en bij de Jumbo zo goed als op). De papieren zakdoekjes gingen iets minder hard, die heb ik maar wel meegenomen. Het water ging ook redelijk hard. Ik heb de laatste acht sixpacks Spa verdeeld met mijn beste vriend.
Dit denkenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:16 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam water kopen
De kraan blijft het gewoon doen hoor
Hahahaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit denken![]()
Wat als de mensen van het waterbedrijf ziek worden en de pompen niet meer kunnen bedienen?
Tis toch zo.quote:
Vergeet ook geen kaarsen en lucifers/aanstekers in te slaan!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:17 schreef Nikonlover het volgende:
Dit denken![]()
Wat als de mensen van het waterbedrijf ziek worden en de pompen niet meer kunnen bedienen?
Of wel en denken dat Rutte het zegt omdat iedereen het doet, wat ook zo is. Dan wil je niet achterblijven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:45 schreef Lemsterr het volgende:
[..]
Gekkigheid.
Die kijken ook vast niet naar een persco van Rutte.
Bij dat soort scenario's zou ik me eerder zorgen maken of je nog wel droge voeten houdt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit denken![]()
Ik woon boven NAPquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:27 schreef Eix het volgende:
[..]
Bij dat soort scenario's zou ik me eerder zorgen maken of je nog wel droge voeten houdt.
Je hebt genoeg aan en toiletrol, een leeg bruinebonenblik en een fles lampoliequote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vergeet ook geen kaarsen en lucifers/aanstekers in te slaan!
En een vuurkorf en haardhout voor in de woonkamer als de verwarming het niet meer doet. Het vroor vannacht namelijk ook al.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:16 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam water kopen
De kraan blijft het gewoon doen hoor
In Italië liggen de supermarkten gewoon voltwitter:XHNews twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 09:19:31Italians are getting used to life under lockdown. Find out what life is like inside Rome #coronavirus "red zone". #FightVirus https://t.co/Ofn2DXp1Uf reageer retweet
Inderdaad, dat sfeertje dat er hangt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:44 schreef Newone82 het volgende:
Hier net ook boodschappen proberen te doen. Gespannen sfeer en wc papier rek was al op, handzeep ook.
Brood nog maar een paar broden. En dat een kleine 2 uur na de opening van 8 uur.
Flinke rijen wachten bij de kassa.
En allemaal mensen die straks de helft gaan weggooienquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:48 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Inderdaad, dat sfeertje dat er hangt.![]()
Het brood vliegt weg. Dat is toch raar?
Diepvries vol gooien he. Dat snap ik wel brood. Heb zelf maar keurig 1 brood meegenomen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:50 schreef Momo het volgende:
[..]
En allemaal mensen die straks de helft gaan weggooien
zo waarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb maar een klein vakje en heel veel mensen hebben ook niet zoveel capaciteit. Ik vermoed dat veel mensen straks ook weer eten moeten weggooien.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Diepvries vol gooien he. Dat snap ik wel brood. Heb zelf maar keurig 1 brood meegenomen.
Ik heb al 2 dagen geen brood kunnen eten omdat het er gewoon niet meer wasquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:51 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Diepvries vol gooien he. Dat snap ik wel brood. Heb zelf maar keurig 1 brood meegenomen.
Houdbaar voedsel hoef je niet weg te gooien. Tijd genoeg om het op te etenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:50 schreef Momo het volgende:
[..]
zelf bakkenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik heb al 2 dagen geen brood kunnen eten omdat het er gewoon niet meer was
Heb je geen (combi)magnetron of oven? Dan is voorgebakken brood eventueel nog een optie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik heb 8 pakken broodmix gekocht laatstquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Het brood zal hier in de lokale super na 2 uur opening dus al op zijn. Snap wel de supermarkt niet helemaal, je weet dat het nu kerstdrukte is. Opschalen die handel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Zelfs al dat afbakbrood hadden ze gehamsterd lagen alleen nog maar een paar pakjes pitabroodjesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Heb je geen (combi)magnetron of oven? Dan is voorgebakken brood eventueel nog een optie.
Dan hoop ik dat die vrouw die ik gisteren 8 pakken gewone melk zag kopen 10 kinderen heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Houdbaar voedsel hoef je niet weg te gooien. Tijd genoeg om het op te eten
Hier nog 5 broden waren over na 1,5 uur opening. Te bizar voor woorden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:56 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Zelfs al dat afbakbrood hadden ze gehamsterd lagen alleen nog maar een paar pakjes pitabroodjes
Teringquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat die vrouw die ik gisteren 8 pakken gewone melk zag kopen 10 kinderen heeft.
Terwijl dat met shoarma uit de diepvries ook gewoon goed te eten is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:56 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Zelfs al dat afbakbrood hadden ze gehamsterd lagen alleen nog maar een paar pakjes pitabroodjes
Ik vind het onbegrijpelijk. Normaal koop ik brood voor een week, gaat de vriezer in. Ik heb geen keus omdat ik 's morgens vroeg moet beginnen en als ik klaar ben met mijn werk 's middags kun je nergens meer brood krijgen. Dat is normaal. Volgens mij doen veel mensen dat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Blijft hier wel 2 maanden goed dat brood in de vriezer.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:00 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk. Normaal koop ik brood voor een week, gaat de vriezer in. Ik heb geen keus omdat ik 's morgens vroeg moet beginnen en als ik klaar ben met mijn werk 's middags kun je nergens meer brood krijgen. Dat is normaal. Volgens mij doen veel mensen dat.
Maar om gelijk je hele kar vol te stouwen, come on...
En zelfs na anderhalve week is brood uit de vriezer niet meer lekker.
Oh ok, nooit echt uitgeprobeerd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Blijft hier wel 2 maanden goed dat brood in de vriezer.
Kerst kun je op plannen.. dit niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:56 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het brood zal hier in de lokale super na 2 uur opening dus al op zijn. Snap wel de supermarkt niet helemaal, je weet dat het nu kerstdrukte is. Opschalen die handel.
Hier ook genoeg bloem en tarwemeel in huis en tig zakjes gist. Bak zelf wel brood.. Doe ik toch al regelmatigquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zelf bakkenals je thuis komt te zitten ook een leuke bezigheid
![]()
en een stuk goedkoper. en bloem/meel is er nog steeds.
Dan wordt het tijd voor een andere vriezer.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:00 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk. Normaal koop ik brood voor een week, gaat de vriezer in. Ik heb geen keus omdat ik 's morgens vroeg moet beginnen en als ik klaar ben met mijn werk 's middags kun je nergens meer brood krijgen. Dat is normaal. Volgens mij doen veel mensen dat.
Maar om gelijk je hele kar vol te stouwen, come on...
nope, meel was bij mijn Jumbo ook op.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
zelf bakkenals je thuis komt te zitten ook een leuke bezigheid
![]()
en een stuk goedkoper. en bloem/meel is er nog steeds.
Heb je het wel over een dure supermarkt. Jumbo hier alles op zoals brood en wc papier plus vlees en eieren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef amp25 het volgende:
Net bij coop geweest ze hadden nog genoeg van alles
Mijn ervaring is dat het vooral het brood van mindere kwaliteit dat minder lang goed blijft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:00 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
En dan meer mensen dood door co vergiftiging in huis als corona.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt genoeg aan en toiletrol, een leeg bruinebonenblik en een fles lampolie
Omzet=omzet. Supermarkten lachen zich rot.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef ZarB het volgende:
Snap niet dat de supermarkten geen beleid stellen als "maximaal x aantal producten per klant". Er wordt overal gezegd dat hamsteren totaal niet nodig is dus ze doen als supermarkt niks geks als ze wat strenger gaan optreden.
Die omzet zal vast niet enorm veranderen want je krijgt wel meer klanten. Met kratten bier kunnen ze het ook. Babyvoeding idem. Maar goed, zo wordt wel weer duidelijk dat het ieder voor zich is in tijden van "nood"quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omzet=omzet. Supermarkten lachen zich rot.
Lijkt mij logisch toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef ZarB het volgende:
[..]
Die omzet zal vast niet enorm veranderen want je krijgt wel meer klanten. Met kratten bier kunnen ze het ook. Babyvoeding idem. Maar goed, zo wordt wel weer duidelijk dat het ieder voor zich is in tijden van "nood"
Wat ze wel doen is de helft van de winkelwagentjes achter slot en grendel zetten om drukte tegen te gaan. Beter zetten ze alle winkelwagentjes weg en mogen klanten alleen nog mandjes gebruiken die ze lang niet zo vol kunnen laden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef ZarB het volgende:
Snap niet dat de supermarkten geen beleid stellen als "maximaal x aantal producten per klant". Er wordt overal gezegd dat hamsteren totaal niet nodig is dus ze doen als supermarkt niks geks als ze wat strenger gaan optreden.
Dat is totaal niet haalbaar en garantie voor chaos.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef ZarB het volgende:
twitter:Dennis_Engelen twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 11:24:56Voor alle idioten en doemdenkers die aan het #hamsteren zijn geslagen...
Bij de #Plus in #Maasniel pallets vol schijtlint!
#wcpapier
#COVID19
#coronapocalypse
#coronavirusNederland https://t.co/LdYCtvEN3I reageer retweet
Dat wordt gedaan in België:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef ZarB het volgende:
twitter:dertiendes twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 10:01:50Elk warenhuis @colruyt @DelhaizeNL zou hier een voorbeeld aan moeten pakken #wegmethetknaagdier https://t.co/4gZaIHFJZM reageer retweet
Googletje translate voor wie geen croissant spreektquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef zipcon het volgende:
Dat wordt gedaan in België:[ afbeelding ]twitter:dertiendes twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 10:01:50Elk warenhuis @:colruyt @:DelhaizeNL zou hier een voorbeeld aan moeten pakken #wegmethetknaagdier https://t.co/4gZaIHFJZM reageer retweet
quote:SOLIDARITEIT BURGERACTIE
Samen garanderen wij de levering voor alle inwoners van de commune !
2 artikelen Maximum (Overschotten worden geweigerd bij het scannen van de kassa ' s)
productfamilie
Bijvoorbeeld:
2 verschillende deegwaren
2 verschillende waterverpakkingen
2 verschillende plantaardige conserven
2. toiletpapier en / of papieren handdoeken
2 zakken aardappelen
2 kg verse tomaten
2 verpakkingen van koude deelstukken (vlees)
DELHAIZE LEVERT NORMAAL. FABRIEKEN PRODUCEREN NORMAAL. WE ZIJN ELKE DAG OPEN.
De Lidl was hier gistermiddag totaal leeg qua brood, maar die warme-broodjes afdeling was wel stapels met "luxe" broden aan het afbakken. Dus die zijn ook nog een optiequote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
mensen die hamsteren gebruiken niet het deel van hun hersenen waar de rationele gedachten gevormd worden , maar de primaire 'vecht of vlucht' hersen-mechanismen van het brein. Bij een crisis val je daar van nature op terug en daarbij speelt ook na-apen een grote rol, je ziet anderen het doen en denkt dat het het veiligste is dat je hetzelfde doet als de groep.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Flessen water?
Is ons drinkwater nou ook al besmet ?
Pap maken, pannekoeken etcquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:20 schreef zipcon het volgende:
Ik zag ook beelden van mensen met 48 pakken melk. Dan moet je toch al heel veel willen drinken.
Idd met meer dan 100 in supermarkt. 🤔 Laat ze maar een nummertje trekken bij de ingang...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:27 schreef Stance het volgende:
![]()
![]()
Lekker met z,n allen naar de supermarkt, hoestend je winkelwagentje vasthouden etc
![]()
![]()
Ik wilde gister pannekoekenmix halen, de naturelvariant. Stond nog maar 1 pak om 13.00. Van alle merken was alles weg.quote:
Het hele pakket aan maatregelen is dan ook zo lek als een mandje.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:20 schreef Fer het volgende:
Hahaha die Jumbo. Geen contant geld willen aannemen, maar een steekproef controle met blote handen was dan weer geen probleem 😉
Discriminatie van grote gezinnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Googletje translate voor wie geen croissant spreekt
[..]
Dit is waarom ik van de week de ah heb laten aanrukken. Van alles 1 of 2. Eigenlijk voor 1.5 week boodschappenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:04 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Je moet godverdomme bijna zelf gaan 'hamsteren' om te verkomen dat je komende week mist grijptin de winkel door die mongolen die hun kar vol flikkeren met pasta en brood.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:27 schreef Stance het volgende:
![]()
![]()
Lekker met z,n allen naar de supermarkt, hoestend je winkelwagentje vasthouden etc
![]()
![]()
twitter:BurnwoodJames twitterde op donderdag 12-03-2020 om 20:50:30Meanwhile in a Dutch supermarket #Jumbo #Covid_19 #coronavirusNederland #Corona https://t.co/k18afTnAyU reageer retweet
Net bij een jumbo in Tilburg, brood, rijst, pasta allemaal aanwezig. Alleen de kassameisjes hadden plastic handschoentjes aan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:20 schreef Fer het volgende:
Hahaha die Jumbo. Geen contant geld willen aannemen, maar een steekproef controle met blote handen was dan weer geen probleem 😉
Kijk uit geen bronvermeldingquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:28 schreef Newone82 het volgende:
Vullen alle supermarktschappen duurt nog paar dagen
De logistiek in supermarkten is gisteren zwaar ontregeld en het zal nog een paar dagen duren voordat alle schappen weer gevuld zijn, zegt René Roorda, algemeen directeur van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel.
"De winkels zijn leeggetrokken. Er zijn vandaag meer lege schappen dan gisteren. Vanochtend waren de winkels redelijk gevuld, maar er zijn weer ontzettend veel mensen naar de winkels gekomen. Het gaat een paar dagen duren voordat we dit hebben opgelost."
Roorda spreekt van 'on-Nederlandse toestanden'. Oudere medewerkers zeggen tegen hem dat ze dit niet eerder hebben meegemaakt. "Hamsteren hoeft niet!", herhaalt hij. Er zijn voldoende voorraden. "Het zit hem puur in de logistiek. Producten moeten op de juiste plek komen."
Supermarkten zetten extra vrachtwagens met chauffeurs uit andere sectoren in om de producten in de winkels te krijgen.
Dus nog half weekje geduld.
Waarom komt er geen limiet? Dit kan toch nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:20 schreef zipcon het volgende:
Ik zag ook beelden van mensen met 48 pakken melk. Dan moet je toch al heel veel willen drinken.
Nos.nlquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:32 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Kijk uit geen bronvermelding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |