Godver, heb morgen een verjaardag in een cafe.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Verwacht dat de extra maatregelen voor Brabant echt eerder gaan komen dan maandag, zeker als men aandringt op het sluiten van de horeca.
Het is sowieso raar dat ze wachten tot maandag, gezien de stijging van het aantal besmettingen in Europa en het feit dat in Brabant de meeste besmettingen zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Verwacht dat de extra maatregelen voor Brabant echt eerder gaan komen dan maandag, zeker als men aandringt op het sluiten van de horeca.
twitter:DeSpeld twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:02:08De 7 lekkerste recepten met wc-papier https://t.co/GxSoksRhAE reageer retweet
Valt deze dooddoener niet ook onder lollig doen intussen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Gelukkig gaan de temperaturen omhoog want zonnig Spanje..
Een maand geleden zaten we bij cijfers van china zoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Minder tests.
Als in Nederland elke 17,4 miljoende inwoner getest worden zijn er nu wellicht ook opeens 130,000 besmettingen bij.
In China zal men de produktie van noodzakelijke medische produkten waarschijnlijk aan het opvoeren zijn. Dan kan het snel gaan, want zij hebben een enorme produktiecapaciteit. 1% van hun mondmasker produktie is al meer dan wat Nederland en België samen verbruiken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:04 schreef Fukushima het volgende:
ik zie nu wel steeds meer hulp voor italië, ik hoop alleen niet dat er straks niets meer voor de rest van de landen is.
#CORONEDquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Godver, heb morgen een verjaardag in een cafe.
Als dat zo was waren Friesland en Groningen ook nog schoon.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:05 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Het geluid wat uit die longen vandaan komt zou menig virus toch moeten afschrikken.
Papier-haché.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:13 schreef Momo het volgende:
twitter:DeSpeld twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:02:08De 7 lekkerste recepten met wc-papier https://t.co/GxSoksRhAE reageer retweet
Dat, in combi met wintersport. Het noorden had een week eerder vakantie (en viert amper carnaval). Zie het verschilquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:15 schreef funnywell het volgende:
En dan afvragen hoe Brabant er zoveel heeft. Heeft alles met Carnaval te maken.
Jij bent al geholpen hoor iknetquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:04 schreef Fukushima het volgende:
ik zie nu wel steeds meer hulp voor italië, ik hoop alleen niet dat er straks niets meer voor de rest van de landen is.
Ja er zijn in de aanloop te veel te grote fouten gemaaktquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:15 schreef funnywell het volgende:
Ja dat snap ik niet helemaal er werd toch gezegd dat het virus niet overleefd bij hogere temperaturen? Zou spanje enz dan niet vrij weinig infecties moeten hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Gelukkig gaan de temperaturen omhoog want zonnig Spanje..
Ook mijn idee. De andere keren waren de maatregelen voor het weekend, raar omdat nu na het weekend te doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Joh!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:15 schreef funnywell het volgende:
Dat er in Brabant zo veel zijn is overduidelijk de schuld van China. Zonder hen geen covid. Zonder covid was Brabant nu ongeveer uit de carnavalsgriepjes dip gekropenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:15 schreef funnywell het volgende:
Die brabo's hadden nooit de snackbars uit handen moeten gevenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat er in Brabant zo veel zijn is overduidelijk de schuld van China.
Hier wel lege schappen. Rijst, pasta, conserven en toiletpapier waren allemaal opquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:18 schreef LTVDK het volgende:
Was net even in de AH, vroeg aan de manager of die het al een beetje druk had, zei die met een grijns op zijn gezicht 'mag niet klagen'. De caissière die er al langer werkt dan ik leef zei dat het echt idioot druk was, voor 8 uur stonden er al mensen voor de winkel te wachten en om kwart over 8 moesten ze al 3 kassa's (van de 4) opengooien om het aan te kunnen. Ze waren ook continu aan het vullen, weinig lege schappen gezien maar het was wel erg rommelig.
Klinkt een beetje als kerst. Alleen is nu het wc papier op ipv slagroomquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:18 schreef LTVDK het volgende:
Was net even in de AH, vroeg aan de manager of die het al een beetje druk had, zei die met een grijns op zijn gezicht 'mag niet klagen'. De caissière die er al langer werkt dan ik leef zei dat het echt idioot druk was, voor 8 uur stonden er al mensen voor de winkel te wachten en om kwart over 8 moesten ze al 3 kassa's (van de 4) opengooien om het aan te kunnen. Ze waren ook continu aan het vullen, weinig lege schappen gezien maar het was wel erg rommelig.
quote:From Monday, almost no-one will be allowed to enter or leave the Czech Republic, as it effectively closes its borders in response to the coronavirus outbreak sweeping the world.
According to a report on expats.cz, all foreign nationals without residence will be barred from entering, while all Czech citizens and holders of residence permits will be barred from leaving.
The only exceptions to the ban will be Czech nationals and holders of residence permits returning to the country - although they may face quarantine - and those who live within 50km of the borders with Austria and Germany and work in those countries.
Zo kun je een beetje een overzicht krijgen van het lokale IQquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hier wel lege schappen. Rijst, pasta, conserven en toiletpapier waren allemaal op
Alleen dan nu met leukere muziek in de winkelquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als kerst. Alleen is nu het wc papier op ipv slagroom
Toevallig vorige week in een aanbieding online 96 rollen gekocht voor zo’n ¤17.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hier wel lege schappen. Rijst, pasta, conserven en toiletpapier waren allemaal op
Ik vond het zonde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het is niet waar! Zij hoort natuurlijk gewoon op de IC te liggen. Gaat het met je?
Dat is wel een voordeel inderdaad. Misschien vragen of ze carnavalsmuziek op willen zetten?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Alleen dan nu met leukere muziek in de winkel
Wc papier gaat meer waard worden dan bitcoinquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Toevallig vorige week in een aanbieding online 96 rollen gekocht voor zo’n ¤17.
Leek wat overdreven maar nu zie je het weer.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De erg leuke sc van COR is hier!
COR / [En Don SC #1] HATSJOE
Dit topic houden we graag serieus.
Vertel mij wat, ik weet wel in wat voor wijk in woon inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zo kun je een beetje een overzicht krijgen van het lokale IQ
Maar als de R0 lager dan 2 is, dan zou een 50% reductie in transmissie die waarde onder 1 moeten brengen, en zou het dus moeten uitdoven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:17 schreef _I het volgende:
Voor extra uitleg;
Link
[ afbeelding ]
Dit is een model uit een onderzoek die uitleg wat de effecten zijn van "social distancing" vanaf het interventiepunt.
Je kan zien dat "het laten verdwijnen van het virus" geen optie is, dus zorgen ze ervoor dat die onderste lijn behaald wordt. Hier zit je tegen of op de max capaciteit van je zorgstelsel en ga je "het snelst mogelijk" door de ziekte heen.
Zo weinig mogelijk aanpassingen op het sociale leven, zo groot mogelijk effect.
Dit heeft Jaap ook uitgelegd. Wij hebben een R0 van tussen de 1,5 en 2, die moet naar de 1,1-1,2 om het dragelijk te houden.
Misschien kun je nog wat slijten aan ze voor een mooi prijsjequote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Vertel mij wat, ik weet wel in wat voor wijk in woon inderdaad.
Ook enorm druk. Parkeerplaats en omliggende straten helemaal vol.
Balen dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ESF vooralsnog veilig
https://www.welingelichte(...)en-songfestival.html
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar als de R0 lager dan 2 is, dan zou een 50% reductie in transmissie die waarde onder 1 moeten brengen, en zou het dus moeten uitdoven.
(link werkt niet, kan dus niet zien welke R0 ze gebruiken in die grafiek)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je ziet in de grafiek geen R0, je ziet het groei % over tijd, dat hangt van meer af dan alleen de R0. Het is een component, net als de incubatietijd.
Voor als je moet poepenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:26 schreef Harlekien het volgende:
Waarom kopen mensen in hemelsnaam wc papier?
Ze zijn bang voor Corona 2: Revenge of the Buikgriep.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:26 schreef Harlekien het volgende:
De meeste mensen gebruiken het om hun kont af te vegen na het poepen, hoezo?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:26 schreef Harlekien het volgende:
Omdat ze ook allemaal blikken met bonen hebben gehamsterd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:26 schreef Harlekien het volgende:
Je verwacht het niet hé!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:27 schreef VersKers het volgende:
Mensen die denken vandaag het laatste beetje wcpapier te hebben ingeslagen komen van de koude kermis thuis
morgen ligt er gewoon weer fully loaded toiletpapier in de schappen
Ah zo. Ik ben geen mens, dus heb dat niet nodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De meeste mensen gebruiken het om hun kont af te vegen na het poepen, hoezo?
Bron?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En wederom zoals verwacht:
Universiteiten en scholen gaan waarschijnlijk in de zomervakantie de uren inhalen.
De Bichon van de buurvrouw.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:28 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Maar in tijden van crisis kun je toch je kont met andere dingen afvegen? Mocht het nodig zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |