@GGMM en ik denken ook dat dit wel los zal lopen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:06 schreef Collide het volgende:
Wat er ook gebeurd er komt echt geen hongersnood in Nederland door dit virus.
Die zijn al geslotenquote:
Ja wat kan ik in godsnaam doen met m'n kroost de komende weken. Echt geen zin om de hele dag binnen te zitten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dan gezellig met je kinderen naar de vele binnenspeeltuinen!![]()
quote:
hier om 14uhrquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een voorbarige conclusie en matige berichtgeving weer! Die mensen zaten afgelopen zondag in hetzelfde vliegtuig als een COVID-19-patiënt:quote:Nederlanders in Vietnam geen corona
Alle 25 Nederlandse en twee Belgische reizigers die met een Kras-groepsreis in Vietnam zijn, hebben negatief getest op het coronavirus.
Of die Nederlanders en Belgen wel of geen "corona" (quote:11 maart 2020, 12:43
De groep nam zondag een binnenlandse vlucht naar Hoi An. Op die vlucht zat een Britse passagier die het coronavirus blijkt te hebben.
https://www.parool.nl/nie(...)muizenpoep~b3f3b12b/
Dat gevoel krijg ik er iig wel bij.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:09 schreef Greys het volgende:
Noord-Brabant besloot zelf tot die extra maatregelen. Zou Rutte soms wachten tot KNVB, events, etc alles zelf maar afgelasten zodat ie niets hoeft te verbieden?
Ik heb een trampoline gekocht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:09 schreef XDo het volgende:
[..]
Ja wat kan ik in godsnaam doen met m'n kroost de komende weken. Echt geen zin om de hele dag binnen te zitten.
Ja het is nog niet begonnen Hansquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:10 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Daar zie ik een lege kamer
Iemand een stream voor het debat?
Kreeg zojuist een mail van mijn werkgever, een van de grootste in NL en die luidt inderdaad als volgt:quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:59 schreef Aventura het volgende:
Moet je dan
[..]
Wat moet je dan doen als ouder? Vrije dagen opnemen? Daar ben je zo doorheen!
https://www.npostart.nl/live/npo-politiekquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:10 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Daar zie ik een lege kamer
Iemand een stream voor het debat?
Crisisoverleg kabinet over corona, schoolleiders willen scholen sluitenquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:10 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ja het is nog niet begonnen Hans
Jezus wat een volk hier ook
Bos, buiten spelen, wandelen, fietsen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:09 schreef XDo het volgende:
[..]
Ja wat kan ik in godsnaam doen met m'n kroost de komende weken. Echt geen zin om de hele dag binnen te zitten.
Oh, blijkbaar alleen in 5 vestigingen. De rest sluiten is niet nodig volgens het RIVM.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)land-in-vijf-winkelsquote:UTRECHT (ANP) - In vijf Ikea-vestigingen in Nederland kunnen kinderen even niet spelen in Småland. De binnenspeelplaatsen in de warenhuizen in Utrecht, Eindhoven, Breda, Heerlen en Barendrecht blijven voorlopig dicht.
Volgens Ikea gebeurt dat op advies van het RIVM „in die gebieden in Nederland waar het coronavirus breder verspreid is”. Sluiting moet voorkomen dat meer mensen besmet raken met het coronavirus. In alle overige Ikea-vestigingen blijft Småland, dat onder meer bestaat uit ballenbakken, voorlopig open.
Ja een crisisoverleg, geen DEBATquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:11 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Crisisoverleg kabinet over corona, schoolleiders willen scholen sluiten
Om 13.00 uur is er in Den Haag crisisoverleg van het kabinet.
Die is achter gesloten deuren, net als alle anderen overleggen van kabinetquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:11 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Het debat is van 18:30 tot 23:00 Henkie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ja een crisisoverleg, geen DEBAT
Staat hier: https://www.volkskrant.nl(...)uarantaine~bd985443/ update van 12:18.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:12 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]
ow..
.. kan dat nergens vinden
sorry dan voor de verkeerde info
Bedankt, dat was wat ik vroegquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:12 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Het debat is van 18:30 tot 23:00 Henkie.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:11 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Jammer dat we niet live mee mogen kijken
quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:11 schreef remlof het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/live/npo-politiek
Maar Coronadebat is pas om 18:30 dus.
Bron?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:04 schreef falling_away het volgende:
[..]
Tot nu toe lijken de sterftecijfers en percentages van aantal ziekenhuisopnames in andere landen vrijwel gelijk te liggen met het verloop China. Er zijn hier geen mensen die dood op straat neervallen en ook geen crematoria die overuren draaien.
m.a.w. de cijfers die China tot nu toe naar buiten heeft gebracht lijken aardig te kloppen in tegenstelling tot wat sommigen hier dachten.
Antwoord is nee: maatschappijen gooien dit nu al onder 'onvoorziene omstandigheden waarbij maatschappij en klant samen voor de kosten moeten opdraven..'quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:14 schreef Aurelius het volgende:
Nou, als Ierland in lockdown gaat, gaat mijn trip naar Dublin volgende week niet door. Eens kijken of ik mijn geld van Air Lingus nog terug kan krijgen.
Zou er maar niet op rekenen.. zelfs als je annuleringsverzekering hebt afgesloten dan geldt hij niet voor dit soort gevallen behalve als je een allriskpolis erbij had genomen..quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:14 schreef Aurelius het volgende:
Nou, als Ierland in lockdown gaat, gaat mijn trip naar Dublin volgende week niet door. Eens kijken of ik mijn geld van Air Lingus nog terug kan krijgen.
piep piep piep ikke ikke ikkequote:Op donderdag 12 maart 2020 13:14 schreef Aurelius het volgende:
nog niet beschikbaar.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Trouwens nog geen nieuwe CSV beschikbaar of is dit inmiddels niet meer toegankelijk?
https://www.ggdgv.nl/gezo(...)ver-het-coronavirus/quote:Groepsvaccinaties voor 9- t/m 14-jarigen uitgesteld
De door Jeugd en Gezin geplande groepsvaccinaties in de week van 30 maart t/m 3 april gaan niet door. Vanwege de onvoorspelbaarheid van de verspreiding van het coronavirus heeft het RIVM besloten dat in heel Nederland, dus ook in de regio Gooi en Vechtstreek, de groepsvaccinaties voor 9- t/m 14-jarigen worden uitgesteld.
Ruim 5400 jeugdigen uit de regio Gooi en Vechtstreek hebben van het RIVM een oproep gekregen om zich te laten vaccineren in sporthal De Zandzee in Bussum. Jeugd en Gezin organiseert daar de groepsvaccinaties in de week van 30 maart tot en met 3 april. Al deze vaccinaties voor 9- t/m 14-jarigen worden nu uitgesteld.
De vaccinaties voor 9-jarige jongens en meisjes (DTP/BMR) worden uitgesteld tot na de zomervakantie. Voor deze prikken waren alleen kinderen uit Huizen en Wijdemeren opgeroepen. Ook de vaccinaties aan 13-jarige meisjes (HPV) worden uitgesteld tot na de zomer. Met het uitstellen van een half jaar komt de bescherming tegen deze ziekten niet in gevaar.
De vaccinaties voor 14-jarige jongeren (meningokokken ACWY) worden verzet naar juni. Hiervoor ontvangen zij een nieuwe uitnodiging.
Alle afspraken (en eventuele vaccinaties) bij Jeugd en Gezin gaan gewoon door. Zowel op de consultatiebureaus, op het inhaal-vaccinatiespreekuur, als op de scholen.
Ook de 22-wekenprik voor zwangeren wordt gewoon gegeven.
Wel goedkope molotov cocktailsquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:16 schreef butz0rs het volgende:
Wordt de benzine eindelijk goedkoop, komt er een algehele lockdown aan en mag je nog niet gaan rijden
Mijn terugvlucht van aanstaande maandag is geannuleerd. Krijg alle kosten vergoed, inclusief die van de airbnbquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:15 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Zou er maar niet op rekenen.. zelfs als je annuleringsverzekering hebt afgesloten dan geldt hij niet voor dit soort gevallen behalve als je een allriskpolis erbij had genomen..
In je eigen quote:quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:16 schreef Jane het volgende:
GGD Gooi- & Vechtstreek:
[..]
https://www.ggdgv.nl/gezo(...)ver-het-coronavirus/
Ik neem aan dat dit soort maatregelen elders ook worden getroffen. (edit: ik zie nu pas dat dat ook zo in het bericht staat. Eerst overheen gelezen).
edit: oh je zag het alquote:Vanwege de onvoorspelbaarheid van de verspreiding van het coronavirus heeft het RIVM besloten dat in heel Nederland (...) de groepsvaccinaties voor 9- t/m 14-jarigen worden uitgesteld.
Nergens? Waar heb je het allemaal geprobeerd dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:17 schreef theNull het volgende:
Hebben ze de pin ook stil gelegd? Ik kan nergens meer pinnen .
De toiletpapier-en-rijst-inslaan fase.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:17 schreef Greenpeas het volgende:
Ik verwacht dat we sowieso wel de indamfase voorbij zijn op dit moment.
Wat was de daaropvolgende fase volgens dhr. Rutte? De beheersfase?
Ik zag het en heb het al aangepast.quote:
Gehele winkelcentrum hier (Hengelo -ov), en nee, ik ben niet de enigste.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Nergens? Waar heb je het allemaal geprobeerd dan?
Nu begint de "met de kennis van nu" fasequote:Op donderdag 12 maart 2020 13:17 schreef Greenpeas het volgende:
Ik verwacht dat we sowieso wel de indamfase voorbij zijn op dit moment.
Wat was de daaropvolgende fase volgens dhr. Rutte? De beheersfase?
Die is vanavond om 18.30?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:19 schreef Pharkus het volgende:
Volgens mij is het wijs om de persco te kijken ivm daadkrachtigere maatregelen.
https://allestoringen.nl/storing/pin/quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:17 schreef theNull het volgende:
Dat heeft echt niks hiermee te maken, overdrijf niet zo zegquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:17 schreef theNull het volgende:
Nee, om 14:00 is een persconferentie van Rutte.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
18.30 kamerdebat, daarna persconferentie van Rutte.
Ik dacht beide, maar iig na dit crisisberaadquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:21 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Nee, om 14:00 is een persconferentie van Rutte.
Dan lees ik verkeerd, excuus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:21 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
twitter:bosalbert twitterde op donderdag 12-03-2020 om 13:07:29Wie nu allemaal bij vergadering #corona zijn: Rutte, Bruins, Grapperhaus, Bijleveld, Van Ark, Van Engelshoven, Hoekstra, De Jonge, Kaag, Koolmees, Slob, Wiebes. Daarnaast ook Van Dissel (RIVM), NCTV en politie reageer retweet
WAT MOET IK DOEN STIJN???quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:21 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
En een situatie als in Italië kost niks en legt geen druk op de maatschappij? Dat is namelijk waar we heen gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 21:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Om niet teveel drukke te leggen op de maatschappij. Wat denk je dat dit kost?
Bijleveld. Het leger wordt ingezetquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef Netflixed het volgende:
twitter:bosalbert twitterde op donderdag 12-03-2020 om 13:07:29Wie nu allemaal bij vergadering #corona zijn: Rutte, Bruins, Grapperhaus, Bijleveld, Van Ark, Van Engelshoven, Hoekstra, De Jonge, Kaag, Koolmees, Slob, Wiebes. Daarnaast ook Van Dissel (RIVM), NCTV en politie reageer retweet
Roken en drinken, heel veel roken en drinken. En niet achter het stuur kruipen.quote:
Joh, je linkt naar De Telegraaf.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-gevaar-door-corona
Dit soort artikelen, wat een enorme stemming- en paniekmakerij
Gaan we nu dan eens drastische maatregelen krijgen? Of weer zon kut maatregel in de trant van liever nier ov pakken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef Netflixed het volgende:
Skypen met wat kenners van hierquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dit topic erbij pakken, gewoon voor wat advies.
Zal tijd wordenquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Bijleveld. Het leger wordt ingezet
Ja I knowquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Joh, je linkt naar De Telegraaf.
Ja voortaan schieten ze iedereen met symptomen afquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Volgens mij hebben computers juist veel last van virussen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:20 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dat heeft echt niks hiermee te maken, overdrijf niet zo zeg
Een flinke storing. Cash meenemen dus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:17 schreef theNull het volgende:
Reis ver, drink wijn, denk naquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:23 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Roken en drinken, heel veel roken en drinken. En niet achter het stuur kruipen.
Maar niet in de hand geven!quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een flinke storing. Cash meenemen dus.
[ afbeelding ]
Heb je d'r cash meegegeven? want met pinnen komt ze nu niet verquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:24 schreef Greenpeas het volgende:
Ik heb in ieder geval mijn vrouw erop uitgestuurd om rijst en toiletpapier in te slaan..
Ik heb haar niets meegegeven, ik zit aan de andere kant van het land. Ze zal vast wel een oplossing vinden..quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heb je d'r cash meegegeven? want met pinnen komt ze nu niet ver
Meer dan 2500 meldingen. En dat is alleen van mensen die het dus melden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:20 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Dat heeft echt niks hiermee te maken, overdrijf niet zo zeg
Dat gaat dan inderdaad snel zoals Bruins al zei. 1 Topicdraad vol per uurquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dit topic erbij pakken, gewoon voor wat advies.
Gelukkig vanmorgen m'n OV-kaart opgeladen zodat ik dat vanmiddag niet meer hoef te doenquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:19 schreef butz0rs het volgende:
[..]
https://allestoringen.nl/storing/pin/
Inderdaad
Voorbarig, kan ook over voorbereidingen zijn, veldhospitaals, medische staf defensie, in hoeverre corona onder soldaten is verspreid, of een eerste stap richting mobilisatie. Talloze mogelijkheden..quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Gisteren ging ik een patatje halen en in die zaak stond een apparaat waar je je geld in moest stoppen en je wisselgeld in een bakje viel. Het personeel kwam dus niet in aanraking met het geld. In principe was het geïnstalleerd om overvallers te ontmoedigen, maar werkt ook gelijk als bescherming tegen dit virus.quote:
Snackbar welke is overgenomen door Chinezen zeker?quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gisteren ging ik een patatje halen en in die zaak stond een apparaat waar je je geld in moest stoppen en je wisselgeld in een bakje viel. Het personeel kwam dus niet in aanraking met het geld. In principe was het geïnstalleerd om overvallers te ontmoedigen, maar werkt ook gelijk als bescherming tegen dit virus.
Maar het geld zal er ooit uit moetenquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gisteren ging ik een patatje halen en in die zaak stond een apparaat waar je je geld in moest stoppen en je wisselgeld in een bakje viel. Het personeel kwam dus niet in aanraking met het geld. In principe was het geïnstalleerd om overvallers te ontmoedigen, maar werkt ook gelijk als bescherming tegen dit virus.
We gingen toch al nergens naartoe. We hebben namelijk een huis gekocht ( en ons oude huis nog niet verkocht)...quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:11 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Kreeg zojuist een mail van mijn werkgever, een van de grootste in NL en die luidt inderdaad als volgt:
Opvang
Heb je een kind of kinderen die niet naar de opvang of school kunnen, dan bestaat de mogelijkheid om zorgverlof of verlof (eigen tijd / vakantie) op te nemen. In het geval van zorgverlof heb je recht op twee maal de arbeidsduur per week in 12 maanden. Maak in overleg met je leidinggevende een keuze.
Hoef je je ook niet meer druk te maken of je vakantie kan doorgaan, want je verlofdagen zijn al op als je kids niet meer naar school kunnen
Lijkt me logisch bij een echt serieuze crisis. Daar zitten ook gewoon artsen. En lui die logistieke ketens kunnen opbouwen. Lui die veldhospitalen kunnen bouwen...quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Even op gereageerd en mijn maat @GGMM getaggedquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:26 schreef El-Stinho het volgende:
@:Onlogisch je bent toch niet de domste. Lees dit draadje! Benieuwd wie ^MS is.
https://twitter.com/rivm/status/1222166007956918272
Tuurlijk niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:17 schreef theNull het volgende:
Binnenkort heb je niets meer aan een OV-kaart.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gelukkig vanmorgen m'n OV-kaart opgeladen zodat ik dat vanmiddag niet meer hoef te doen
Zo Hollands als drop.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:28 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Snackbar welke is overgenomen door Chinezen zeker?
Kan altijd nog in natura betalen bij de cassiere? Zolang het maar geen hand geven is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:29 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Met contant geld mag niet meer betaald worden.
Als je dan ook niet meer mag pinnen kan je je boodschappen toch niet afrekenen?
Die dragen handschoenen en je mag gewoon contant betalen, in elk geval bij de Jumbo.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:30 schreef theNull het volgende:
[..]
Kan altijd nog in natura betalen bij de cassiere? Zolang het maar geen hand geven is.
Toch is het een stuk hygiënischer. Met eruit halen kom je maar 1 keer in aanraking ermee en dan kun je handschoenen aan doen. Geld is trouwens sowieso hartstikke goor. Je wil niet weten wat mensen er allemaal mee doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar het geld zal er ooit uit moeten
Oei dat is zeker een onzekere situatie. Sterkte, hopelijk verkopen jullie toch je huis in deze tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 13:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
We gingen toch al nergens naartoe. We hebben namelijk een huis gekocht ( en ons oude huis nog niet verkocht)...
Ik vind deze onzekerheid gekmakend.
GEEN twee weken quarantaine dus!twitter:business twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:06:57Patients with the new coronavirus keep the pathogen in their respiratory tract for as long as 37 days, a new study finds https://t.co/nUbneRqAxT reageer retweet
quote:Currently, the recommended isolation period after exposure is 14 days to avoid spreading the virus. But if people remain contagious long after their symptoms have vanished, they may unwittingly propagate the pathogen after they return from quarantine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |