Bizar kaartje eigenlijk, van heel West-Europa(Benelux, Frankrijk, Spanje) ligt alleen Corsica in de juiste tijdzone...Galicie(noordwest Spanje) moet eigenlijk 2 tijdzones opschuiven. Ik dacht ook altijd dat Portugal wel in de juiste tijdzone lag, maar die zouden dus eigenlijk -1 moeten hebben.quote:Op zondag 25 oktober 2020 00:12 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Geografie, wij hebben qua klok niets te zoeken in dezelfde tijdszone als Macedonië en Oost Polen. De enigste reden dat we op +1 in de winter zitten is omdat een besnorde Oostenrijker dat wel handig vond in 1940 en we het nooit hebben terugveranderd toen de oorlog voorbij was. Maar puur op de zon, horen wij in dezelfde tijdszone als het VK.
[ afbeelding ]
Het VK had tijdens WO2 BDST, British Double Summer Time waardoor ze in UTC+2 zatenquote:Op zondag 25 oktober 2020 12:03 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Bizar kaartje eigenlijk, van heel West-Europa(Benelux, Frankrijk, Spanje) ligt alleen Corsica in de juiste tijdzone...Galicie(noordwest Spanje) moet eigenlijk 2 tijdzones opschuiven. Ik dacht ook altijd dat Portugal wel in de juiste tijdzone lag, maar die zouden dus eigenlijk -1 moeten hebben.
Als iedereen 'verkeerd' ligt, liggen de lijnen waarschijnlijk verkeerd.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:03 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Bizar kaartje eigenlijk, van heel West-Europa(Benelux, Frankrijk, Spanje) ligt alleen Corsica in de juiste tijdzone...Galicie(noordwest Spanje) moet eigenlijk 2 tijdzones opschuiven. Ik dacht ook altijd dat Portugal wel in de juiste tijdzone lag, maar die zouden dus eigenlijk -1 moeten hebben.
Dus in Greenwich hebben ze Greenwich +1? Lekker logisch.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:26 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als iedereen 'verkeerd' ligt, liggen de lijnen waarschijnlijk verkeerd.
Ik zou het voor de Britten en Portugezen ook logischer vinden dat zij naar +1 opschuiven.
GMT is de logische tijd voor ons. Zou mijn keuze zijnquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 23:42 schreef CoExist het volgende:
Heb nachtdienst... Godverdomme!
#teamwintertijd trouwens.
Nog beter gaan we naar GMT.
Deze man begrijpt het.quote:Op zondag 25 oktober 2020 00:12 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Geografie, wij hebben qua klok niets te zoeken in dezelfde tijdszone als Macedonië en Oost Polen. De enigste reden dat we op +1 in de winter zitten is omdat een besnorde Oostenrijker dat wel handig vond in 1940 en we het nooit hebben terugveranderd toen de oorlog voorbij was. Maar puur op de zon, horen wij in dezelfde tijdszone als het VK.
[ afbeelding ]
Ik snap dat wel, maar om dan voor permanente wintertijd te kiezen snap ik dan weer niet. Dan verliest iedereen ; je hebt immers zonlicht wanneer 90 procent van Nederland nog ligt te luimen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 00:15 schreef DX11 het volgende:
[..]
Qua kaart wel ja, maar qua gemak toch echt niet. Ik snap nog steeds echt niet dat er uberhaubt mensen bestaan die liever 's ochtends extra licht hebben (als je net begint met werken) dan 's avonds extra licht, nadat je thuis bent, en nog kan genieten van de zon.
GMT is echt ridicuulquote:Op zondag 25 oktober 2020 20:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
GMT is de logische tijd voor ons. Zou mijn keuze zijn
GMT+1 is een eerlijk compromis voor de zomertijd-voorstanders die GMT+2 willen.
De zon in het zuiden om 11:45 vind je ridicuul en de zon om 13:45 in het zuiden vind je normaal?quote:
Wat boeit het hoe laat de zon in het zuiden staat?quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De zon in het zuiden om 11:45 vind je ridicuul en de zon om 13:45 in het zuiden vind je normaal?
13:45 lijkt me een stuk beter dan 11:45 ja.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De zon in het zuiden om 11:45 vind je ridicuul en de zon om 13:45 in het zuiden vind je normaal?
Lekker de warmtepiek voor lunch, wie wil dat nou nietquote:Op zondag 25 oktober 2020 22:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
13:45 lijkt me een stuk beter dan 11:45 ja.
Ja maar, maar dan houden we ons wél aan de in het verleden arbitrair getrokken lijntjes. Dat heurt gewoon zo en dat is superbelangrijk, anders vergaat de wereld.quote:Op zondag 25 oktober 2020 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, maar om dan voor permanente wintertijd te kiezen snap ik dan weer niet. Dan verliest iedereen ; je hebt immers zonlicht wanneer 90 procent van Nederland nog ligt te luimen.
Natuurlijk boeit dat wel, dat is de facto de winterdepressieperiode een maand naar voren schuiven.quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:56 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik was eerst ook pro wintertijd, maar nadat ik alle argumenten die ik o.a. hier lees tot me heb genomen neig ik toch meer naar: laten zoals het is. Met 1 uitzondering: De klok eind september al een uur terug zetten ipv eind oktober. Of het nu 's avonds om half 7 of half 8 donker wordt boeit niet zoveel, de zomer is immers toch voorbij.
T/m '95 ging de wintertijd in september in.quote:Op zondag 25 oktober 2020 23:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Natuurlijk boeit dat wel, dat is de facto de winterdepressieperiode een maand naar voren schuiven.
En de relevantie is?quote:Op zondag 25 oktober 2020 23:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
T/m '95 ging de wintertijd in september in.
Ik ben wel blij dat er meer en meer mensen zijn die in zien dat het gewoon een kulargument is.quote:Op zondag 25 oktober 2020 11:56 schreef [quote]
[b]Op zondag 25 oktober 2020 23:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja maar, maar dan houden we ons wél aan de in het verleden arbritrair getrokken lijntjes. Dat heurt gewoon zo en dat is superbelangrijk, anders vergaat de wereld.
Volgend jaar nog één keer een uur terug zodat we in GMT zitten. Dan kun je 6:30 opstaan met lichtquote:Op zondag 25 oktober 2020 10:59 schreef AchJa het volgende:
Klok staat goed nu in A-time, mooi zo laten vanaf nu.
Niet iedereen hier is boerquote:Op zondag 25 oktober 2020 23:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgend jaar nog één keer een uur terug zodat we in GMT zitten. Dan kun je 6:30 opstaan met licht
Als je alles zou verschuiven zou je ook Greenwich opnieuw bepalen hè.quote:Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus in Greenwich hebben ze Greenwich +1? Lekker logisch.
Hoe laat lunch jij danquote:Op zondag 25 oktober 2020 22:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker de warmtepiek voor lunch, wie wil dat nou niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |