Ja, maar waarom eigenlijk? Ze kunnen gewoon het daglicht volgen. Dat kan niet altijd en overal, maar dit lijkt me een voorbeeld waar dat wel zou kunnen.quote:https://www.telegraaf.nl/(...)-over-verzetten-klok
"Het kan betekenen dat de liften straks een uur later openen."
Leg dat maar uit aan de nukubu die volledig afgaat op de getallen die de klok aangeeft. O wee als je aan hun barbecue zit! Die stopt er al mee zodra het begint te schemerenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:34 schreef Evertjan het volgende:
De tijd die de klok aangeeft verandert niets aan de hoeveelheid daglicht en de dagelijkse verdeling ervan.
quote:
Het ontgaat me wat hier mis is?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:55 schreef Ixnay het volgende:
Zon gaat pas onder vandaag om 21:29. 2 uur en 31 minuten voor "middernacht".
Zon komt pas op om 5:44.
Helemaal gek.
Zelfs al zouden we nu wintertijd hebben dan is dit nog belachelijk scheef.
Het is nu bijna 8 uur en het is nog steeds fel wit van het licht buiten. En het wordt alleen maar erger nu.
Hoe lang gaan we nog verder met deze onzin?
Engelse tijd is of permanente wintertijd. Beide goed maar deze Russische tijd die we nu hebben slaat nergens op.
Hoe kom je daar bij dat niemand de zon gebruikt?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het ontgaat me wat hier mis is?
Met wintertijd zou de zon opkomen om 04.44. Een heel uur langer dat niemand de zon gebruikt.
Uhm wat lul je nou? ik kan toch de zon veel beter gebruiken om 9 uur 's avonds dan om 5 uur 's ochtends? Waarom zou je liever andersom willen, dan "gooi je juist meer zon weg"?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:55 schreef Ixnay het volgende:
Helemaal gek.
Het is nu bijna 8 uur en het is nog steeds fel wit van het licht buiten. En het wordt alleen maar erger nu.
Engelse tijd is of permanente wintertijd. Beide goed maar deze Russische tijd die we nu hebben slaat nergens op.
Jij kan ook een uur later naar bed gaan?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij dat niemand de zon gebruikt?
Jij kunt gewoon een uur eerder naar bed en een uur eerder opstaan. Niemand die je tegenhoudt. We hebben net zo veel licht.
Dat zou prima zijn. Maar een uur later opstaan kan niet want dan ben ik te laat op mijn werk.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:00 schreef delano.888 het volgende:
Jij kan ook een uur later naar bed gaan?
Ok ik werk vaak tot 22:00 dus kan niet eerder naar bed. En nu?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn. Maar een uur later opstaan kan niet want dan ben ik te laat op mijn werk.
Kijk voor de grap eens hoeveel mensen er op straat lopen om 04.44 of 05.44?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij dat niemand de zon gebruikt?
Jij kunt gewoon een uur eerder naar bed en een uur eerder opstaan. Niemand die je tegenhoudt. We hebben net zo veel licht.
Voor mensen die graag laat opblijven* en die graag tot wat later slapen*, is de wintertijd beter.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Uhm wat lul je nou? ik kan toch de zon veel beter gebruiken om 9 uur 's avonds dan om 5 uur 's ochtends? Waarom zou je liever andersom willen, dan "gooi je juist meer zon weg"?
Er werken meer mensen in de ochtend dan in de avond.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok ik werk vaak tot 22:00 dus kan niet eerder naar bed. En nu?
Uhm ok, dus volgens jouw mening moet de zon boven je staan om 12 uur. Prima, maar volgens mijn mening moet de zon boven me staan om 14 uur. En nu?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:06 schreef Ixnay het volgende:
*op basis van de zon en dus niet op basis van de cijfertjes op een klok.
Waarom is dat klokje zo belangrijk? De stand van de zon en wanneer het wel/niet licht is lijkt me veel logischer.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:04 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens hoeveel mensen er op straat lopen om 04.44 of 05.44?
Wanneer denk jij, is het drukker op de weg? Om 4.44 of 05.44?
De maatschappij begint grofweg rond 06.00 sochtends. Wellicht nog wat later. in je meest ideale situatie gaat dan pas de zon op.
Dus zijn die mensen vaak savonds vrij. Reden te meer om ze dan nog zo lang mogelijk zonlicht te laten kunnen pakken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er werken meer mensen in de ochtend dan in de avond.
Waar heb je die info vandaan? Ik zie veel meer mensen avonddiensten/koopavonden werken dan dat ik mensen zie die voor 6 uur beginnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:07 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er werken meer mensen in de ochtend dan in de avond.
Voor 14 uur zijn net zo weinig argumenten als voor 12 uur.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Uhm ok, dus volgens jouw mening moet de zon boven je staan om 12 uur. Prima, maar volgens mijn mening moet de zon boven me staan om 14 uur. En nu?
eens, maar jijzelf gaf aan dat als jij een uur later op je werk komt, je een probleem hebt. Terwijl je kan ook zeggen joh chef, waarom is dat klokje eigenlijk zo belangrijk?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom is dat klokje zo belangrijk? De stand van de zon en wanneer het wel/niet licht is lijkt me veel logischer.
EXACT. Dus het boeit geen fuck. Veel mensen vinden zomertijd fijner, ook veel mensen vinden wintertijd fijner. Wat beter is hangt helemaal van jouw persoonlijke situatie af.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:09 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Voor 14 uur zijn net zo weinig argumenten als voor 12 uur.
Daarom niks veranderen, iedereen blij.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
EXACT. Dus het boeit geen fuck. Veel mensen vinden zomertijd fijner, ook veel mensen vinden wintertijd fijner. Wat beter is hangt helemaal van jouw persoonlijke situatie af.
Dus dat zomertijd gek/scheef en onzin is, is VOOR JOU zo, het is jouw mening voor jouw situatie. Het is geen feit.
Iemand die het begrijptquote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:55 schreef Ixnay het volgende:
Helemaal gek.
Oh god, de 'omdat-het-zo-heurt'-fetisjisten zijn weer uit hun wintertijdslaap wakker geworden.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 00:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Iemand die het begrijpt![]()
Doe geen moeite om anderen te overtuigen. Ze baseren hun mening op hun persoonlijke situatie in plaats van wetenschappelijke logica.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |