quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 11-03-2020 20:11:57 ]![]()
(lol)quote:Beste pizzaliefhebber,
De veiligheid van ons voedsel, onze medewerkers en klanten, staat op nummer 1. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers, biedt Domino’s u vanaf nu de mogelijkheid om uw pizza contactloos te laten bezorgen. Het werkt als volgt:
- Bestelt u op dominos.nl, kies voor de optie: ‘contactloos bezorgen’. Tijdens het bestelproces, kiest u voor het activeren van deze functie bij het invullen van uw klantgegevens (veld bij de bezorg-instructies). Zodra u kiest voor een contactloze bezorging, vervalt de mogelijkheid om contant aan de deur af te rekenen. U kunt op dominos.nl zonder transactiekosten betalen met iDEAL, creditcard, PayPal of een Domino’s giftcard
- De bezorger belt bij u aan en legt uw bestelling voor de voordeur in de warmhoud tas.
- De bezorger neemt vervolgens twee meter afstand en wacht tot u de bestelling uit de tas heeft gehaald.
- Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Qatar in één dag van 24 naar 262 is ook wel een dingetje, goeiemorgen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Hij geeft gewoon voornamelijk nieuws door. Niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:08 schreef schommelstoel het volgende:
Hoe betrouwbaar is deze Steve waar jullie het over hebben?![]()
Je hebt betrouwbaar, super betrouwbaar en ultra betrouwbaar dan heel lang niks en dan Steve.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:08 schreef schommelstoel het volgende:
Hoe betrouwbaar is deze Steve waar jullie het over hebben?Vakman pur sang![]()
heywoodu
![]()
Deur open laten en kijken hoe lang de bezorger wacht.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:09 schreef Caland het volgende:
- De bezorger neemt vervolgens twee meter afstand en wacht tot u de bestelling uit de tas heeft gehaald.
- Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
26 graden in Qatar, maar virus gaat wel weg als de lente komt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Qatar in één dag van 24 naar 262 is ook wel een dingetje, goeiemorgen.![]()
Zitten die nog in de fase dat ze een maandelijkse update doen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Qatar in één dag van 24 naar 262 is ook wel een dingetje, goeiemorgen.![]()
Extra brede brievenbus laten infrezen, dan kan de pizza er zo doorheenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deur open laten en kijken hoe lang de bezorger wacht.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Als iets op Twitter staat, meldt Steve het. Volledig betrouwbaar dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:08 schreef schommelstoel het volgende:
Hoe betrouwbaar is deze Steve waar jullie het over hebben?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Goedzoquote:Dat zijn nog eens doordachte maatregelen
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ja, officiele persconferenties laten zien en tweets van artsen en dat soort dingen, heel erg onbetrouwbaarquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt betrouwbaar, super betrouwbaar en ultra betrouwbaar dan heel lang niks en dan Steve..
Die bron van jou van net was lekker zou je zeggen?.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Gewoon die bezorger strak aanstaren en als die denkt van stik er maar in snel een stap naar voren zetten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deur open laten en kijken hoe lang de bezorger wacht.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:09 schreef asco het volgende:
[..]
Hij geeft gewoon voornamelijk nieuws door. Niet meer en niet minder.Thanks, er zit namelijk veel onzin tussen op youtube qua samenvattingen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt betrouwbaar, super betrouwbaar en ultra betrouwbaar dan heel lang niks en dan Steve.
Channels die bijvoorbeeld bronnen als ninefornews en dergelijke gebruiken...You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Dingen roepen die mensen niet graag willen horen maakt iemand niet per definitie onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt betrouwbaar, super betrouwbaar en ultra betrouwbaar dan heel lang niks en dan Steve.
Het was maar een griepje, toch?![]()
Er zijn waarschijnlijk ook veel mensen met lichte klachten, die gewoon thuis uitzieken en zich dus niet melden, maar misschien wel het virus hebbenquote:
Nouja, ze melden zich wel. Maar huisartsen willen niet dat ze getest worden. Want niet in noord-italie geweest.![]()
![]()
Ja of ze zieken niet thuis uit en steken 20 anderen aan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Er zijn waarschijnlijk ook veel mensen met lichte klachten, die gewoon thuis uitzieken en zich dus niet melden, maar misschien wel het virus hebben
Nouja, ze melden zich wel. Maar huisartsen willen niet dat ze getest worden. Want niet in noord-italie geweest.![]()
Is die Steve medisch onderlegd of niet? Serieuze vraagAnd I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
of @Kyran spreekt gewoon logische dingen uitquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is exact Kyran z'n tekst maar die werd niet serieus genomen.
Of dit is stiekem @:Kyran*uit lurkstand herrezen*![]()
Boeit niet, zolang het maar niet in de statistieken komt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja of ze zieken niet thuis uit en steken 20 anderen aan.![]()
Die Steve is nergens in onderlegd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:13 schreef Revanches het volgende:
Is die Steve medisch onderlegd of niet? Serieuze vraag![]()
Ik zeg ook betrouwbaar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dingen roepen die mensen niet graag willen horen maakt iemand niet per definitie onbetrouwbaar.
Het was maar een griepje, toch?Vakman pur sang![]()
NEE!quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Steve, is zeg maar dit topic alleen dat via youtube.
Hij verzamelt alleen betrouwbare bronnen, als er een gerucht komt gaat ie METEEN opzoek naar bevestiging en anders noemt het het niet betrouwbaar.
Waarom moeten mensen constant liegen hier?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Kort samengevat: De meningen over Steve zijn verdeeld.
Zullen we het nu over Dr John hebben?![]()
Stelletje hooligans![]()
![]()
Prima uitleg juist. Wordt maar weer eens aangestipt dat het voor de experts totaal niet boeiend is om te weten wie er allemaal corona hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Echt.
Ze kunnen net zo goed niks doen. En die laatste vraag. Godsamme.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ze laten mensen gewoon de boel verspreiden. Doe mij naar de China aanpak.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Prima uitleg juist. Wordt maar weer eens aangestipt dat het voor de experts totaal niet boeiend is om te weten wie er allemaal corona hebben![]()
quote:Euj, oud bnw'ers !quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Echt.
Ze kunnen net zo goed niks doen. En die laatste vraag. Godsamme.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Dr Johnquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:14 schreef Toefjes het volgende:
Kort samengevat: De meningen over Steve zijn verdeeld.
Zullen we het nu over Dr John hebben?![]()
Stelletje hooligans![]()
ternminste info zonder al dat gehype en chatbox.![]()
Ik ook.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:16 schreef bitterbal het volgende:
Heb liever dat ze die tests bewaren voor de risicogroepen eigenlijkAnd I am a weapon of massive consumption
De video's met "Michael Osterholm" zijn ook wel goed.
Hij is "director of the University of Minnesota's Center for Infectious Disease Research and Policy" en wordt veel geïnterviewd. Legt het goed uit.![]()
Dat ben ik wel weer met je eens, maar Steve is nou eenmaal een Yank, geen beschaafde Britquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:17 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dr John![]()
ternminste info zonder al dat gehype en chatbox..
Get woke, go broke!![]()
Precies. Gewoon een oudere, wijze man, die gortdroog alle cijfers opleest en uitlegt waarom dingen fout gaan. En hoe het naar zijn idee dan wel moet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:17 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dr John![]()
ternminste info zonder al dat gehype en chatbox.![]()
Zoals hier toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
NEE!
Hij verzamelt alleen betrouwbare bronnen, als er een gerucht komt gaat ie METEEN opzoek naar bevestiging en anders noemt het het niet betrouwbaar.
Waarom moeten mensen constant liegen hier?![]()
![]()
Eigenlijk is er vertrouwen in het zorgsysteem en heeft een steekproef bewezen dat ong 2% vd Brabantse bevolking (met verkoudheidsklachten) ook corona heeft.
Het RIVM is er niet zo ongerust op geloof ik.Vakman pur sang![]()
Dumdumdumdm
NOS
Te weinig muizen voor vaccinonderzoek
Laboratoria waar onderzoek wordt gedaan naar een vaccin tegen het coronavirus, hebben niet genoeg muizen om testen mee te doen. Dat meldt persbureau Bloomberg. Het gaat om genetisch gemanipuleerde muizen, de enige muizen die geschikt zijn als proefdier. Ze hebben een gehumaniseerd gen met de naam ACE2. Bij muizen zonder dat gen leidt het virus nauwelijks tot ziekteverschijnselen.
Waarschijnlijk duurt het nog weken of zelfs maanden voordat er voldoende geschikte muizen beschikbaar zijn voor het onderzoek.![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:18 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ga fietsen!
[..]
Scrumgod.![]()
En weer ontopic
Excuus voor de offroad talk![]()
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Ik vind m erg irritant en zet Steve doorgaans na 10 minuten weer uit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:20 schreef weetjewel5 het volgende:
die filmpjes van Steve duren 3 tot 5uur, gaan mensen daar echt naar kijken? en ondertussen de chatbox bestuderen.![]()
hij leest alleen maar nieuwsberichten voor en is voornamelijk amerikaans gericht. Totaal geen toegevoegde waarde en verschrikkelijk irritant naar mijn mening.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:20 schreef weetjewel5 het volgende:
die filmpjes van Steve duren 3 tot 5uur, gaan mensen daar echt naar kijken? en ondertussen de chatbox bestuderen.![]()
Mag je eigenlijk een orv afsluiten ten tijde van een pandemie? Of een uitvaartverzekering? Ff de kleine lettertjes lezen..!!![]()
In mijn mailboxquote:Beste pizzaliefhebber,
De veiligheid van ons voedsel, onze medewerkers en klanten, staat op nummer 1. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers, biedt Domino’s u vanaf nu de mogelijkheid om uw pizza contactloos te laten bezorgen. Het werkt als volgt:
- Bestelt u op dominos.nl, kies voor de optie: ‘contactloos bezorgen’. Tijdens het bestelproces, kiest u voor het activeren van deze functie bij het invullen van uw klantgegevens (veld bij de bezorg-instructies). Zodra u kiest voor een contactloze bezorging, vervalt de mogelijkheid om contant aan de deur af te rekenen. U kunt op dominos.nl zonder transactiekosten betalen met iDEAL, creditcard, PayPal of een Domino’s giftcard.
- De bezorger belt bij u aan en legt uw bestelling voor de voordeur in de warmhoud tas.
- Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomen.
We bieden u deze optie vrijblijvend aan. Wij blijven voortdurend de adviezen van de gezondheidsinstantie zoals het RIVM en de GGD volgen. Mocht u vragen hebben over ons voedselveiligheid beleid en extra maatregelen die we hebben genomen, kunt u terecht op onze website.
Met vriendelijke groet,
Het Domino's Team![]()
![]()
Het valt mij dat mensen die het allemaal wel mee vinden vallen vooral met zichzelf bezig zijn en melden dat zij zich niet zo druk maken.
Dat kan, ik maak mijzelf ook niet druk om mijn gezondheid.
Maar wel om een aantal naasten om mij heen die in de risico groep vallen.
Die wil ik niet besmetten door de lakse houding van sommigen.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Mwa af en toe via de iPad erbij, maar niet met de live chat erbijquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:20 schreef weetjewel5 het volgende:
die filmpjes van Steve duren 3 tot 5uur, gaan mensen daar echt naar kijken? en ondertussen de chatbox bestuderen.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:01 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wat een pertinente onzin. Ik beschouw dit bericht dan ook als getrol. Punt.
In Italië zijn 10.000 van de 60 miljoen mensen besmet en daar lopen ze nu al tegen het probleem aan dat ze moeten gaan kiezen wie aan de beademing mag.
Mijn vraag aan jou hoe jij dat voor je ziet als niet 10-duizend, maar 10-miljoen mensen besmet zijn daar. Of de overeenkomstige percentages in Nederland.
Voor de duidelijkheid. Men verwacht dat ruim boven de helft van de mensen besmet zal raken. En dat proces zal zich niet over jaren uitspreiden.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Jemig mensen kap eens joh. Weer een hoop moeten vegen.
Hou het een beetje normaal. Zo veel is dat toch niet gevraagd. We zitten hier misschien nog best lang met elkaar opgescheept in deze reeks. Haal eens wat vaker je schouders op ipv elke keer die persoonlijke aanvallen. We kunnen niet elke minuut hier er bovenop zitten, mods moeten ook gewoon eten, werken, alles. Doe gewoon ff een beetje volwassen. Dank. En zelfs ik blijf het maar een paar keer vriendelijk vragen. Ajb, werk een beetje mee.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Hoe kan het dat er in Nederland zo weinig testen zijn terwijl de UK binnen 48 uur 10.000 testen per dag gaat doen?
Wat doen wij verkeerd?![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:23 schreef Greys het volgende:
Jemig mensen kap eens joh. Weer een hoop moeten vegen.
Hou het een beetje normaal. Zo veel is dat toch niet gevraagd. We zitten hier misschien nog best lang met elkaar opgescheept in deze reeks. Haal eens wat vaker je schouders op ipv elke keer die persoonlijke aanvallen. We kunnen niet elke minuut hier er bovenop zitten, mods moeten ook gewoon eten, werken, alles. Doe gewoon ff een beetje volwassen. Dank. En zelfs ik blijf het maar een paar keer vriendelijk vragen. Ajb, werk een beetje mee.![]()
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Te duurquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:24 schreef Blueheeler het volgende:
Hoe kan het dat er in Nederland zo weinig testen zijn terwijl de UK binnen 48 uur 10.000 testen per dag gaat doen?
Wat doen wij verkeerd?![]()
Klopt, ik maak me vooral druk om mijn oudere familieleden, vrienden en buren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:21 schreef schommelstoel het volgende:
Het valt mij dat mensen die het allemaal wel mee vinden vallen vooral met zichzelf bezig zijn en melden dat zij zich niet zo druk maken.
Die wil ik niet besmetten door de lakse houding van sommigen.
Ook een kennis met cystic fibrosis en dan is de overlevingskans gewoon heel erg klein.
Mijn gezondheid is prima dus dat is wel het laatste waar ik over in zit.![]()
Een dokter in mijn familie heeft ook al ene corona patient...quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:25 schreef Markesh het volgende:
Hier in het dorp nemen ze al geen contant geld meer aan bij de AH
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
oke hier schrik ik van
Ziekenhuis Rotterdam zegt operaties af
Het Franciscus Gasthuis & Vlietland in Rotterdam en Schiedam zegt vanaf komende maandag alle geplande operaties af, meldt Rijnmond "Dit besluit is noodzakelijk, omdat er weinig voorraad is van een aantal medische materialen zoals maskers en gazen die nodig zijn voor de continuïteit van de acute zorg", zegt het ziekenhuis.
Om het risico op besmetting te verkleinen, is vanaf komende vrijdag nog maar één bezoeker per patiënt toegestaan.
NOS![]()
daarom is de lockdown zo belangrijk, er gaan sowieso veel mensen besmet raken maar hiermee kan het verspreid worden over 'langere' periode en kunnen zoveel mogelijk mensen geholpen worden. NL loopt zwaar achter de feiten aan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:22 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
In Italië zijn 10.000 van de 60 miljoen mensen besmet en daar lopen ze nu al tegen het probleem aan dat ze moeten gaan kiezen wie aan de ademing mag.
Mijn vraag aan jou hoe jij dat voor je ziet als niet 10-duizend, maar 10-miljoen mensen besmet zijn daar. Of de overeenkomstige percentages in Nederland.
Voor de duidelijkheid. Men verwacht dat ruim boven de helft van de mensen besmet zal raken. En dat proces zal zich niet over jaren uitspreiden.![]()
Vrijwel iedereen is bezig met zichzelf en met de mensen om zich heen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:21 schreef schommelstoel het volgende:
Die wil ik niet besmetten door de lakse houding van sommigen.![]()
In Den Haag bij de lokale appie ook niet, omaatje was al helemaal in paniek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:25 schreef Markesh het volgende:
Hier in het dorp nemen ze al geen contant geld meer aan bij de AH![]()
Hamsteren lijkt te zijn begonnen veel vakken bij de locale Aldi waren leeg en wc papier bijna op.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Is dat wettelijk toegestaan? Ik snap het opzich wel, maar het is een wettelijk betaalmiddel en er is geen bericht vanuit de regering gekomen hier over.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:25 schreef Markesh het volgende:
Hier in het dorp nemen ze al geen contant geld meer aan bij de AHA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Het Franciscus Gasthuis & Vlietland in Rotterdam en Schiedam zegt vanaf komende maandag alle geplande operaties af, meldt Rijnmond "Dit besluit is noodzakelijk, omdat er weinig voorraad is van een aantal medische materialen zoals maskers en gazen die nodig zijn voor de continuïteit van de acute zorg", zegt het ziekenhuis.
Om het risico op besmetting te verkleinen, is vanaf komende vrijdag nog maar één bezoeker per patiënt toegestaan.
misschien lezen jullie er overheen![]()
![]()
Voorsoorteren en je ziet nu de indirecte effecten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:26 schreef bitterbal het volgende:
oke hier schrik ik van
NOS1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Toch ook een grote groep die het niet zo serieus lijkt te nemen en het wel best lijken te vinden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen is bezig met zichzelf en met de mensen om zich heen.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ja, dat kan zeker.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is dat wettelijk toegestaan? Ik snap het opzich wel, maar het is een wettelijk betaalmiddel en er is geen bericht vanuit de regering gekomen hier over.bron: Rijksoverheidquote:Kan ik met een wettig betaalmiddel overal betalen?
De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.
Contant geld weigeren
Een winkelier bepaalt zelf welke betaalmiddelen hij accepteert. 2 voorbeelden:
Een houder van een benzinepomp weigert biljetten van ¤ 100 voor de veiligheid.
Een supermarkt accepteert bepaalde munten, zoals 1 en 2 eurocenten, niet bij contante betaling omdat het geldbedrag wordt afgerond.
Alleen met pinpas betalen
Soms kunt u alleen met een pinpas betalen. Zo kiezen sommige gemeenten er bijvoorbeeld voor om parkeerautomaten neer te zetten die alleen een pinpas accepteren.![]()
Zorgwekkend, zeker als het een operatie is wat mensen echt snel nodig hebben....quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef bitterbal het volgende:
misschien lezen jullie er overheen![]()
Heb even geduld kerel. Die virus heeft net zoals het infuenzavirus eventjes de tijd nodig.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zijn er wereldwijd al meer dan 650.000 doden gevallen door dit virusje dan
Check het aantal dooien eind dit jaar eens, zou ik zeggen
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Met 0 besmettingen hadden ze dat zo te lezen ook gedaan, niets met capaciteit oid te maken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef bitterbal het volgende:
pas het begin en 1 ziekenhuis gaat operaties al cancelen.![]()
Eerder is het toch ook niet erger te noemenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je blijft dit ook gewoon volhouden he
Soit, de impact die al die maatregelen veroorzaken maken het erger dan de griep, maar het daadwerkelijke virusje niet.Dat ongelijk ga ik pas toegeven als er daadwerkelijk meer mensen aan overlijden dan aan de griep. Zo moeilijk is dat niet.
![]()
Ongelofelijk dat ze nu al weinig voorraad meer hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef bitterbal het volgende:
misschien lezen jullie er overheen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
nou ja tumoren bvquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Zorgwekkend, zeker als het een operatie is wat mensen echt snel nodig hebben....
ken het ziekenhuis verder niet![]()
waar is dat?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hamsteren lijkt te zijn begonnen veel vakken bij de locale Aldi waren leeg en wc papier bijna op.![]()
Dit staat op rijnmond hoorquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef bitterbal het volgende:
misschien lezen jullie er overheen
Het Franciscus Gasthuis & Vlietland in Rotterdam en Schiedam zegt vanaf komende maandag alle geplande operaties af. In het ziekenhuis is woensdag een patiënt opgenomen met het coronavirus.
De patiënt ligt in isolatie. Het is niet bekend of deze persoon in het ziekenhuis in Schiedam of Rotterdam ligt. Verdere informatie over de patiënt wordt vanwege de privacy niet gedeeld. De afdeling en de medewerkers zijn op de hoogte gebracht.
Om het risico op besmetting te verkleinen, is vanaf komende vrijdag nog maar één bezoeker per patiënt toegestaan. Ook zijn alle operaties vanaf maandag afgezegd. "Dit besluit is noodzakelijk, omdat er weinig voorraad is van een aantal medische materialen zoals maskers en gazen, die nodig zijn voor de continuïteit van de acute zorg", zegt het ziekenhuis.
Patiënten waarvan de operatie niet door kan gaan, worden persoonlijk geïnformeerd. Nieuwe afspraken worden gepland zodra operaties weer mogelijk zijn.![]()
Nee alleen vanuit de supermarkten het verzoek om te pinnen. En als men toch contant wilt betalen het neer te leggen en niet direct aan de caissière te geven. Niks over verboden gelezen of gehoord.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is dat wettelijk toegestaan? Ik snap het opzich wel, maar het is een wettelijk betaalmiddel en er is geen bericht vanuit de regering gekomen hier over.Zonder wrijving geen glans![]()
Ja dat soort dingen idd, ik zou woedend worden als ze dat zouden doen bij een zo iets belangrijks.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja tumoren bv
ken het ziekenhuis verder niet![]()
Dat kwam gister ook naar voren toe bij die viroloog bij Joe Rogan (paar keer hier gepost). Die deden onder andere risk asssement voor een bepaalde uitbraak ofzo (even uit mijn herinnering getikt, kan er beetje naast zitten), waaruit bleek dat 1 bepaald medisch onderdeel enkel in Puerto Rico gemaakt werd, en mocht Puerto Rico ooit een ramp mee maken, de USA dan in de problemen zou komen, of eigenlijk de hele wereld. Aangegeven, is niets mee gedaan, en even later had je die hurricane over Puerto Rico, en dus problemen met de voorraden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:26 schreef bitterbal het volgende:
oke hier schrik ik van
NOS
Het is allemaal zo broos en zwak, dat merk je nu ook weer.![]()
Doe dat welles nietes griepje anders gewoon ff in het aparte topic daarover. (Daar is toch een apart topic over.Ja volgens mij wel.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat wordt wel overwogen hoor; het hangt er een beetje af wat jij vindt dat "echt snel" is, maar hier gaat het om geplande operaties.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Zorgwekkend, zeker als het een operatie is wat mensen echt snel nodig hebben....![]()
Groter land meer labs.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:24 schreef Blueheeler het volgende:
Wat doen wij verkeerd?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
ik had het van de nosquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:29 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dit staat op rijnmond hoor
Het Franciscus Gasthuis & Vlietland in Rotterdam en Schiedam zegt vanaf komende maandag alle geplande operaties af. In het ziekenhuis is woensdag een patiënt opgenomen met het coronavirus.
De patiënt ligt in isolatie. Het is niet bekend of deze persoon in het ziekenhuis in Schiedam of Rotterdam ligt. Verdere informatie over de patiënt wordt vanwege de privacy niet gedeeld. De afdeling en de medewerkers zijn op de hoogte gebracht.
Om het risico op besmetting te verkleinen, is vanaf komende vrijdag nog maar één bezoeker per patiënt toegestaan. Ook zijn alle operaties vanaf maandag afgezegd. "Dit besluit is noodzakelijk, omdat er weinig voorraad is van een aantal medische materialen zoals maskers en gazen, die nodig zijn voor de continuïteit van de acute zorg", zegt het ziekenhuis.
Patiënten waarvan de operatie niet door kan gaan, worden persoonlijk geïnformeerd. Nieuwe afspraken worden gepland zodra operaties weer mogelijk zijn.![]()
Blijkbaar mag het dus wel, zou tikje vervelend zijn, ik heb net een flinke klus contant gekregen,maar even op de rekening storten morgen dusquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nee alleen vanuit de supermarkten het verzoek om te pinnen. En als men toch contant wilt betalen het neer te leggen en niet direct aan de caissière te geven. Niks over verboden gelezen of gehoord..
Get woke, go broke!![]()
Dan sta ik vooraan om mijn ongelijk toe te gevenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Heb even geduld kerel. Die virus heeft net zoals het infuenzavirus eventje de tijd nodig.
Check het aantal dooien eind dit jaar eens, zou ik zeggen![]()
![]()
Het virusje is ook daadwerkelijk erger dan de griep. Maar goed, laat ik die even aan je geven, vanaf het begin waren de grootste zorgen (van mij in elk geval, en meer in dit topic) meer om de economische ramp die ons te wachten staat als dit nog even door blijft gaan. Ook die zorgen werden door niemand, behalve de vaste posters hier, serieus genomen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eerder is het toch ook niet erger te noemen
Soit, de impact die al die maatregelen veroorzaken maken het erger dan de griep, maar het daadwerkelijke virusje niet.Dat ongelijk ga ik pas toegeven als er daadwerkelijk meer mensen aan overlijden dan aan de griep. Zo moeilijk is dat niet.
![]()
Weet ik niet, denk het wel.
Zie hier een chaos situatie tijdens de griepgolf van 2017/2018.
https://www.google.com/am(...)patients/%3famp=trueVakman pur sang![]()
Omgeving Tilburg. Het was er maandag al drukker maar het viel me nu echt op.quote:1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Exact!!!quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
daarom is de lockdown zo belangrijk, er gaan sowieso veel mensen besmet raken maar hiermee kan het verspreid worden over 'langere' periode en kunnen zoveel mogelijk mensen geholpen worden. NL loopt zwaar achter de feiten aan.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Ja, die 2 groepen lijken het ook niet echt eens te worden met elkaar. We leven allemaal anders toe naar wat komen gaat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Toch ook een grote groep die het niet zo serieus lijkt te nemen en het wel best lijken te vinden.![]()
De economie ben ik ook het meest ongerust over.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het virusje is ook daadwerkelijk erger dan de griep. Maar goed, laat ik die even aan je geven, vanaf het begin waren de grootste zorgen (van mij in elk geval, en meer in dit topic) meer om de economische ramp die ons te wachten staat als dit nog even door blijft gaan. Ook die zorgen werden door niemand, behalve de vaste posters hier, serieus genomen.Vakman pur sang![]()
heywoodu
![]()
Ook de noodtoestand in geheel Slowakije vanaf maandag. Onder meer religieuze bijeenkomsten worden dan verboden, best een dingetje. Dat gaat er hier sowieso niet komen, dan krijgen we een partij rellen in de Bible Belt die zijn weerga niet kennen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik snap dat een dergelijk scenario zorgen baart. Maar naar mijn weten is er nog nooit ergens de pleuris uitgebroken omdat de overheid te ijverig was met maatregelen nemen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zie het als een paard en wagen die getrokken wordt door 12 paarden. Als die in paniek raken maakt het niet meer uit wat jij doet.
Het omgekeerde is al wel meerdere malen voorgekomen. Talloze grote en kleine ongelukken zijn nodeloos verergerd omdat de overheid in eerste instantie vooral druk was om het gebeurde onder het tapijt te schuiven. Uit angst voor die ‘onnodige paniek’.
Als overheid kun je denk ik beter kijken naar al die voorbeelden, dan bang te zijn voor een een scenario dat nog nooit is voorgekomen (bij mijn weten dan).
Denk zelfs dat iets strengere maatregelen kunnen helpen onnodige paniek te voorkomen. Nu krijg je de angst dat de boel escaleert omdat de overheid niet in staat is om in te grijpen er gratis bij.
(Dat is natuurlijk niet een vrijbrief om allemaal enge big-brother achtige dingen te gaan doen, zoals muren bouwen, hele groepen apart zetten enzovoort. Maar iets meer doorpakken zou niet slecht zijn, denk ik.)![]()
Tuurlijk niet, zelfs in Iran zijn ze terughoudend met bijeenkomsten etc.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:33 schreef heywoodu het volgende:
Ook de noodtoestand in geheel Slowakije vanaf maandag. Onder meer religieuze bijeenkomsten worden dan verboden, best een dingetje. Dat gaat er hier sowieso niet komen, dan krijgen we een partij rellen in de Bible Belt die zijn weerga niet kennen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
De paniek en de maatregelen die landen nemen maken die economische ramp alleen maar groter imo. Die doen de economie meer pijn dan het virus zelf.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het virusje is ook daadwerkelijk erger dan de griep. Maar goed, laat ik die even aan je geven, vanaf het begin waren de grootste zorgen (van mij in elk geval, en meer in dit topic) meer om de economische ramp die ons te wachten staat als dit nog even door blijft gaan. Ook die zorgen werden door niemand, behalve de vaste posters hier, serieus genomen.![]()
heywoodu
![]()
De refo's roepen expliciet op om juist nu niet te stoppen met gezamenlijk bidden in de kerk, dat is niet echt rustgevend.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, zelfs in Iran zijn ze terughoudend met bijeenkomsten etc.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom je wc papier zou gaan hamsteren?
Of is die discussie al geweest.
![]()
Godverdomme het RIVM wordt ook wakker hoor.
"Oh.... oh... ja misschien is het toch wel besmettelijk als je geen symptomen hebt..."No amount of money ever bought a second of time.![]()
Kijk even wat nieuws terug over Wuhan. Dan krijg je misschien een beeldquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dan sta ik vooraan om mijn ongelijk toe te geven![]()
Is hetzelfde virus, net zo goede ziekenhuizen en eerder betere (ingrijpendere) dan slechtere beperkingsmaatregelen. So do the math.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Ik hoorde het ook net op het nieuwsquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef TigerXtrm het volgende:
"Oh.... oh... ja misschien is het toch wel besmettelijk als je geen symptomen hebt..."
Sterkheidsbaas van alles.![]()
Ja maar, zonder de maatregelen in bijv. Italie had het er daar dan beter uitgezien, denk je? Ik denk het niet, ik denk nog een tandje x 100 erger. En dat had ook zijn invloed gehad op de economie, en ik denk nog veel erger. Naast burgerlijke onrust wat daaruit voortkomt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De paniek en de maatregelen die landen nemen maken die economische ramp alleen maar groter imo. Die doen de economie meer pijn dan het virus zelf.![]()
Dat komt omdat het nu voor de mensen die hier niet lezen nog niet zo erg lijktquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De refo's roepen expliciet op om juist nu niet te stoppen met gezamenlijk bidden in de kerk, dat is niet echt rustgevend.. Als de maatregelen in Brabant landelijk worden neem ik wel aan de ze er zich aan zullen houden hoor.
En zo niet, sja, so be it dan.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
497 nieuwe gevallen en 15 nieuwe doden te betreuren in Frankrijktwitter:Le_Figaro twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:34:39🔴 Coronavirus - La France compte 2281 cas confirmés, dont 48 décès ⤵
https://t.co/S5ZbyDDgv4 #covid_19fr reageer retweet![]()
Ja want het virus zelf is om je schouders bij op te halen? Tjonge, beseffen we dat hier duizenden mensen EXTRA aan dood gaan momenteel? Mensen die anders misschien nog jaren, zo niet tientallen jaren te leven hadden gehad..quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De paniek en de maatregelen die landen nemen maken die economische ramp alleen maar groter imo. Die doen de economie meer pijn dan het virus zelf.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En dat moeten dan de experts zijn. ik haal mn informatie wel van 'onbetrouwbare' youtubers.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef TigerXtrm het volgende:
"Oh.... oh... ja misschien is het toch wel besmettelijk als je geen symptomen hebt..."![]()
Dit dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want het virus zelf is om je schouders bij op te halen? Tjonge, beseffen we dat hier duizenden mensen EXTRA aan dood gaan momenteel? Mensen die anders misschien nog jaren, zo niet tientallen jaren te leven hadden gehad..Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
In Qatar 238 nieuwe gevallen.
Het is daar 40 graden.twitter:anadoluagency twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:30:29Number of #coronavirus cases in #Qatar rises to 262
Qatari Health Ministry confirms 238 new virus cases
https://t.co/V57IhnrbG4 https://t.co/VBzAZEevKB reageer retweet![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want het virus zelf is om je schouders bij op te halen? Tjonge, beseffen we dat hier duizenden mensen EXTRA aan dood gaan momenteel? Mensen die anders misschien nog jaren, zo niet tientallen jaren te leven hadden gehad..And I am a weapon of massive consumption
Dacht gelezen te hebben, dat het virus niet seizoensgebonden is...quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:38 schreef polderturk het volgende:
Het is daar 40 graden.twitter:anadoluagency twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:30:29Number of #coronavirus cases in #Qatar rises to 262
https://t.co/V57IhnrbG4 https://t.co/VBzAZEevKB reageer retweetOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Dat is nu net het probleemquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:33 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee hoor.
https://www.timesofisrael(...)ng-will-take-months/
Elk land citeert blazend haar eigen laboratorium ....Maar waar is het overzicht??![]()
RTL4 nieuws, werd het even genoemd dat het er 'steeds meer op lijkt dath et ook besmettelijk is voor er symtomen zijn'quote:Sterkheidsbaas van alles.![]()
Het is 26-27 graden nu in Doha.. maar alsnog “warm” te noemen en dus totale onzin dat het virus zich onder warme omstandigheden minder hard verspreid.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:38 schreef polderturk het volgende:
https://t.co/V57IhnrbG4 https://t.co/VBzAZEevKB reageer retweet“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Lol, oude mensen sterven. Noem een tijd in de geschiedenis dat dit anders was.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want het virus zelf is om je schouders bij op te halen? Tjonge, beseffen we dat hier duizenden mensen EXTRA aan dood gaan momenteel? Mensen die anders misschien nog jaren, zo niet tientallen jaren te leven hadden gehad..![]()
Ben een documentaire aan het kijken over Wuhan en ik kan je zeggen dat quarantaine geen pretje is. Zeker niet daar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De paniek en de maatregelen die landen nemen maken die economische ramp alleen maar groter imo. Die doen de economie meer pijn dan het virus zelf.
Trouwens als het niet zo besmettelijk is, waarom moeten mensen dan in isolatie?"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Waarom gaat men er hier eigenlijk van uit dat we 2 weken achter lopen op Italië en dat we hier precies dezelfde kant op gaan (zo niet erger) als we niet NU meteen maatregelen nemen. Dat ze daar eerder een positief test resultaat hebben gehad is een feit maar wie zegt dat er hier toen nog geen corona patiënten on de radar liepen. We testen hier toch zo slecht? Daarnaast hoor je ook niks over het feit dat Italië 4x zoveel inwoners heeft.
Volgens mij lopen wij (zeker in verhouding) helemaal niet zo veel achter op Italië. Er zijn allerlei factoren te bedenken waarom het virus daar een ander verloop heeft dan hier. Ze testen daar ook veel meer (en hier vertikt de RIVM het als ik het moet geloven) dus de officiële cijfers vergelijken is vrij zinloos.![]()
FFSquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
RTL4 nieuws, werd het even genoemd dat het er 'steeds meer op lijkt dath et ook besmettelijk is voor er symtomen zijn'. Dat wist men over de hele wereld weken terug al.....
Get woke, go broke!![]()
Al die Pakistaanse werklui leven boven op elkaar daarquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:38 schreef polderturk het volgende:
Het is daar 40 graden.
]
dan gaat het hard![]()
ik twijfel om te gaan sporten in de sportschool. Zijn nu 3 gevallen bekend in de gemeente. Wat zal ik doen?![]()
Niet gaanquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef Minimunt het volgende:
ik twijfel om te gaan sporten in de sportschool. Zijn nu 3 gevallen bekend in de gemeente. Wat zal ik doen?![]()
Hmm, voldoet Nederland nog aan de wettelijke verplichtingen wanneer vermoedelijke gevallen niet meer getest of geteld worden?
De WHO heeft een "Public Health Emergency of International Concern" uitgeroepen, dan zijn landen verplicht alle gevallen en doden te melden.quote:Following a notification, a State Party shall continue to communicate to WHO timely, accurate and sufficiently detailed public health information available to it on the notified event, where possible including case definitions, laboratory results, source and type of the risk, number of cases and deaths, conditions affecting the spread of the disease and the health measures employed; and report, when necessary, the difficulties faced and support needed in responding to the potential public health emergency of international concern.are we infinite or am I alone![]()
Als je jonger bent dan 35, gewoon gaanquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef Minimunt het volgende:
Die 200 doden in Italië vandaag vind ik toch best wel een dingetje."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
ik ben jonger dan 35 jaarquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je jonger bent dan 35, gewoon gaan![]()
Die liggen ondertussen al onder de grond.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:38 schreef polderturk het volgende:
https://t.co/V57IhnrbG4 https://t.co/VBzAZEevKB reageer retweetDoe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.![]()
En het was vandaag biddag, blijkbaar zitten ze dan 2 maal in de kerk met een groep te bidden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:33 schreef heywoodu het volgende:
Ook de noodtoestand in geheel Slowakije vanaf maandag. Onder meer religieuze bijeenkomsten worden dan verboden, best een dingetje. Dat gaat er hier sowieso niet komen, dan krijgen we een partij rellen in de Bible Belt die zijn weerga niet kennen.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_Arbeid?wprov=sfla1
Eens kijken of de statistiek van meer gevallen in de biblebelt dan over een week of 2 is uitgekomen.![]()
Heb je geen home-gym thuis?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef Minimunt het volgende:
Wacht, maar dat kon helemaal niet! Het virus zou verdwijnen bij warmer weer?!!quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Qatar in één dag van 24 naar 262 is ook wel een dingetje, goeiemorgen.
https://www.accuweather.c(...)ther-forecast/271669"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Het bericht legt vooral uit waarom veel mensen niet getest worden. Het is vaak gewoon niet relevant. RIVM is er daarnaast wel degelijk van op de hoogte dat het daadwerkelijke aantal hoger ligt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is exact Kyran z'n tekst maar die werd niet serieus genomen.
Of dit is stiekem @:KyranWeisst![]()
Vooral omdat ze bang zijn dat de toelevering in de problemen gaat komen denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef bleiblei het volgende:
.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
heywoodu
![]()
Ja joh, hartstikke gezellig. Wel de scholen dicht op de Bible Belt vandaag, want biddag, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het was vandaag biddag, blijkbaar zitten ze dan 2 maal in de kerk met een groep te bidden.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_Arbeid?wprov=sfla1
Eens kijken of de statistiek van meer gevallen in de biblebelt dan over een week of 2 is uitgekomen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Tja er gaan mensen dagelijks dood aan honger in Afrika en dat boeit ook niemand![]()
Zullen we anders gewoon alle ziekenhuizen maar sluiten? Er gaan toch ook mensen dood in Afrika aan de honger en dat boeit ook niemand.![]()
Over het algemeen zijn refos zeer gezagstrouw.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat komt omdat het nu voor de mensen die hier niet lezen nog niet zo erg lijkt. Als de maatregelen in Brabant landelijk worden neem ik wel aan de ze er zich aan zullen houden hoor.
En zo niet, sja, so be it dan.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Hier nog stapels in de supermarkt vandaag.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vooral omdat ze bang zijn dat de toelevering in de problemen gaat komen denk ik.
![]()
Pff ook flink wel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:36 schreef Houtenbeen het volgende:
497 nieuwe gevallen en 15 nieuwe doden te betreuren in Frankrijktwitter:Le_Figaro twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:34:39🔴 Coronavirus - La France compte 2281 cas confirmés, dont 48 décès ⤵
https://t.co/S5ZbyDDgv4 #covid_19fr reageer retweet
Ik moet eigenlijk volgende week even paar dagen naar Frankrijk (net boven Parijs) voor werk. Is er ergens een overzicht waar de meeste gevallen zijn?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
En dan ga je 2 jaar voorraad aan pleepapier in huis halenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vooral omdat ze bang zijn dat de toelevering in de problemen gaat komen denk ik.
![]()
![]()
Blijkbaarquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En dan ga je 2 jaar voorraad aan pleepapier in huis halen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Enige verklaring die ik kan bedenken is dat mensen verwachten geen stromend, of schoon water te hebben. Dat gebeurd vaak na een orkaan (Kan me nog herrinneren dat na de laatste grote orkaan in de VS sommige mensen een maand zonder stromend water zaten. Dan kan ik me voorstellen dat WC papier wel handig is, aangezien je je niet kan wassen. Maar dat zie ik hier niet gebeuren eigenlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef bleiblei het volgende:
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ierland heeft het eerste sterfgeval door het nieuwe coronavirus geregistreerd. Dat heeft het ministerie van Volksgezondheid woensdag bekendgemaakt. Er zijn nog geen mededelingen gedaan over de identiteit en leeftijd van het slachtoffer.
Volgens de autoriteiten in Dublin zijn tot dusver 34 personen met het gevreesde longvirus besmet geraakt. Om verspreiding van de infectieziekte Covid-19 tegen te gaan heeft de regering besloten geen parades te houden op St. Patrick's Day, 17 maart. De viering van de nationale feestdag trekt doorgaans een half miljoen bezoekers uit de hele wereld naar de Ierse hoofdstad.
Hoop dat het ad kan stoppen met het gevreesde longvirus te gebruiken![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eerder is het toch ook niet erger te noemen
twitter:CryproDreamer twitterde op maandag 09-03-2020 om 22:49:49#coronanederland "The Corona Virus situation is under control" https://t.co/xZEmZVBry8 reageer retweet
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
Forum Opties Forumhop: Hop naar: