Omdat het te fel afremmen ook nadelen heeft? Hoe lager het aantal nieuwe besmettingen, hoe langer de maatregelen nodig zullen zijn...quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We moeten het serieus nemen zonder massaal in paniek te raken.
Het belangrijkste is dat we de verspreiding vertragen/uitsmeren over de tijd zodat onze gezondheidszorg niet overbelast raakt.
Wat dat betreft snap ik niet dat het afgelasten van grote evenementen geen landelijke maatregel is en alleen voor Noord-Brabant geldt. Als je op dezelfde trapsgewijze manier maatregelen neemt net als Italië dan weet je dat je dezelfde groeicurve gaat krijgen.
Ik denk eigenlijk dat je het zelfs dan niet gaat stoppen. En dat mensen het niet accepteren. Bovendien weet je zeker dat je economie stuk gaatquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders stoppen? Als mensen blijven werken, ov blijven gebruiken, uit eten blijven gaan?
Volgens mij geldt die voor heel Nederland. Zelfs die VVD'er is thuis gebleven omdat hij verkouden was en hij adviseerde iedereen hetzelfde te doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Die geldt voor brabant. Ik woon in den haag
Het gaat hier om anderen die hoesten en de hamsteraar kan die evengoed dragen om besmetting in risicogebied (het ov) te voorkomen als die daar om welke reden dan ook op aangewezen is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon thuis als je hoest?
Daarnaast kan een arts meer met een mondkapje dan flappie de hamsteraar die er even duizenden in de kelder heeft liggen.
Ja daarom zijn we hier zo laks denk ik. Las ergens dat verwachting is dat de economie van Italie nu volledig naar de tyfus gaat?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat je het zelfs dan niet gaat stoppen. En dat mensen het niet accepteren. Bovendien weet je zeker dat je economie stuk gaat
Die woont in brabantquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij geldt die voor heel Nederland. Zelfs die VVD'er is thuis gebleven omdat hij verkouden was en hij adviseerde iedereen hetzelfde te doen.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou niet uitlachen, ik bedoel het goed
Klaas Dijkhoff, maar die woont in Breda.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij geldt die voor heel Nederland. Zelfs die VVD'er is thuis gebleven omdat hij verkouden was en hij adviseerde iedereen hetzelfde te doen.
En omdat jij beter weet en wel verstandig bent, doe je daar dus niet aan mee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou ja fysiek niet natuurlijkmaar werd gezegd jekomt mar gewoon en collega is gekomen vandaag. Ziek. ik loop er ook ziek rond.
Horeca ook. dus we besmetten alles en iedereen
Dat ook en je wil ook wel dat het leven enigzins doorgaat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat het te fel afremmen ook nadelen heeft? Hoe lager het aantal nieuwe besmettingen, hoe langer de maatregelen nodig zullen zijn...
Dat is in dit stadium een utopie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ook en je wil ook wel dat het leven enigzins doorgaat.
Belangrijkste is dat je je zorg ontlast op dit moment en voorkomt dat je ziekenhuizen vol komen te liggen.
Alleen is meneertje hamsteraar absoluut niet belangrijker dan een zorgmedewerker.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het gaat hier om anderen die hoesten en de hamsteraar kan die evengoed dragen om besmetting in risicogebied (het ov) te voorkomen als die daar om welke reden dan ook op aangewezen is.
Vindicat studente en hun schoonmaakster?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:50 schreef theNull het volgende:
Groningen gevallen
https://www.rtvnoord.nl/n(...)tienten-in-Groningen
Ja daar zijn ze al minstens 10 dagen te laat mee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat is in dit stadium een utopie.
vast al gepost... maar wow... hebben we dan toch gelijk al die topics?quote:De omschrijving van deze uitbraak als pandemie leidt volgens de WHO niet tot een andere aanpak. Tedros is wel bezorgd over "de alarmerende snelheid van de verspreiding" van het nieuwe virus en door "de alarmerende nalatigheid" .
Uiteraard. Het was allemaal niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
vast al gepost... maar wow... hebben we dan toch gelijk al die topics?
Zo werkt dat met mensen die in paniek zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:55 schreef Maver24 het volgende:
Wel apart dat we iedere dag hier over praten maar ik zie steeds dezelfde dingen die gepost worden die we al weken zeggen, steeds hetzelfde.
Mvg zorgmedewerker.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alleen is meneertje hamsteraar absoluut niet belangrijker dan een zorgmedewerker.
Ja soort constante loop.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:55 schreef Maver24 het volgende:
Wel apart dat we iedere dag hier over praten maar ik zie steeds dezelfde dingen die gepost worden die we al weken zeggen, steeds hetzelfde.
Jaquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
vast al gepost... maar wow... hebben we dan toch gelijk al die topics?
waar is hier?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:56 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ja(helaas wel denk ik).
Hier morgen rond 11en 12u deuitslagen
vaak ben ik euforisch als ik gelijk hebquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:56 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ja(helaas wel denk ik).
Hier morgen rond 11en 12u deuitslagen
Hoe dan? Die liggen over 2 weken gewoon vol hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:52 schreef Kyran het volgende:
Belangrijkste is dat je je zorg ontlast op dit moment en voorkomt dat je ziekenhuizen vol komen te liggen.
paar keer gebeld en ze volledig vast geluld, die weten echt niks daar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:54 schreef woxxel het volgende:
Bel vooral niet naar de dokter, maar naar het corona informatie nummer, waar ze ook niets weten.
Dat laatste klopt sowiesoquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mvg zorgmedewerker.
Dan had het RIVM/ziekenhuizen/vakorganisaties maar tijdig moeten inkopen. Dat particulieren hier wel aan gedacht hebben maar professionals niet kunnen die zogenaamde professionals enkel zichzelf aanrekenen.![]()
Misschien moet jij op hun stoel zittenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
paar keer gebeld en ze volledig vast geluld, die weten echt niks daar.
Beterschap en sterkte!quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:58 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Enschede, longonsteking die niet bacterieel bleek
Word je er zelf niet onderhand ook een keertje moe van te roepen dat iedereen maar in paniek is?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo werkt dat met mensen die in paniek zijn.
Zolang het in Nederland maar niet zo erg wordt als in Brabant is er weinig aan de hand.
oh hoe gaat het met je ?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:58 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Lombardia zat er niet bij gister daarom vandaag zo hoog, dubbele notitiequote:Op woensdag 11 maart 2020 18:57 schreef weetjewel5 het volgende:
gaan de besmettingen steeds sneller in italie? gister minder besmettingen toch.
In Brabant is nog niks aan de hand. Zo lang het hier niet zo erg wordt als in Italië nu aan de hand is, dan valt het mee. En in Italië gaat het nog veel, heel veel erger worden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo werkt dat met mensen die in paniek zijn.
Zolang het in Nederland maar niet zo erg wordt als in Brabant is er weinig aan de hand.
Heel klein kansje als je nu alles stil weet te leggen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe dan? Die liggen over 2 weken gewoon vol hoor.
Je moet ook niet zeggen wat je mankeert.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee klopt maar door dit soort reacties is thuis blijven als je hoest wat makkelijk gezegd
cardio opbouwen, veel slapen, veel vitamine slikken, de standaard dingenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe dan? Die liggen over 2 weken gewoon vol hoor.
Oei, sterkte!quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:58 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
heb niet eens wat kunnen zeggen. ze moest lachen en ging wegquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet ook niet zeggen wat je mankeert.
Je moet zeggen dat je ziek bent en niet kan komen werken.
Wat je hebt gaat je werkgever niets aan, hij/ zij mag het ook niet vragen.
Vragen wanneer je weer verwacht beschikbaar te zijn mag wel.
Dat weet iedereen hier inmiddels dat dat in Nederland zeker de komende week nog niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heel klein kansje als je nu alles stil weet te leggen.
Ik ben aan het verzinnen waarom het hier niet zo erg zou kunnen worden als in Italië.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:59 schreef vosss het volgende:
[..]
In Brabant is nog niks aan de hand. Zo lang het hier niet zo erg wordt als in Italië nu aan de hand is, dan valt het mee. En in Italië gaat het nog veel, heel veel erger worden.
Omdat Nederland toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben aan het verzinnen waarom het hier niet zo erg zou kunnen worden als in Italië.
Alleen lukt het niet echt om redenen te verzinnen.
Hoe zijn de mensen die gewoon opgenomen zijn in het ziekenhuis hierin meegenomen? In welke categorie?quote:
Overdag best goed, behalve erg moe.quote:
Wat een pertinente onzin. Ik beschouw dit bericht dan ook als getrol. Punt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:58 schreef Puntenjager het volgende: [..] Nog LANG niet. Serieus. Wacht nog even een paar weken. Dan zijn er geen beademingsmachines meer en mag 90% van de ernstig zieken hopen dat ze het thuis in hun eigen bed overleven. DAN gaan mensen pas echt gillen.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben aan het verzinnen waarom het hier niet zo erg zou kunnen worden als in Italië.
ff hard hoesten richting haarquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb niet eens wat kunnen zeggen. ze moest lachen en ging weg
In Italië kunnen ze net zo goed iemand aan het zuurstof hangen als hier in Nederland hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Omdat Nederland toch?
Vandaag zei iemand op werk dat de gezondsheidszorg in italie veel slechter is dan hier maar goed weet niet of het zo is
Je was al op de zaak?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:59 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb niet eens wat kunnen zeggen. ze moest lachen en ging weg
Veel mensen voelen zich aan hun lot overgelaten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Omdat Nederland toch?
Vandaag zei iemand op werk dat de gezondsheidszorg in italie veel slechter is dan hier maar goed weet niet of het zo is
https://www.medrxiv.org/c(...).20025791v1.full.pdfquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
https://time.com/5790880/coronavirus-warm-weather-summer/
Lombardije is de rijkste regio in italie, dus daar zal de zorg wel oke zijn lijkt me.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Omdat Nederland toch?
Maar je bent thuis? Hoop dat je je snel beter voelt! Als de uitslag corona is word je dan opgenomen of is daar niks van gezegd?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:01 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Overdag best goed, behalve erg moe.
En ’s nachts veel last van mijn bovenrug met ademhalen en koorts.
Ja, dat is zo. Dit overkomt ons niet. Want: Het overkomt ons gewoon nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Omdat Nederland toch?
Nergens om gevraagd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:01 schreef DawN het volgende:
[..]
Serieuze vraag: heb je gevraagd om een test, of is die "aangeboden"
Beetje hypocriet, dit kan wel, naar voorbeeld van andere landen. Maar andere landen sluiten ook scholen, grenzen, etc.quote:Tweede Kamer perkt bezoeken in vanwege coronavirus
Bezoeken naar de Tweede Kamer worden vanaf 13 maart ingeperkt vanwege het coronavirus, meldt het Presidium, dat het dagelijkse bestuur voert over de Kamer. Hoe lang de maatregel zal gelden, kan het bestuur nog niet zeggen.
Rondleiding zoals die van organisatie ProDemos kunnen door deze maatregelen bijvoorbeeld niet meer doorgaan. Maar ook individuele bezoekers die debatten en commissievergaderingen willen bijwonen zullen alternatieven moeten zoeken, zoals het volgen van livestreams op DebatGemist. Geaccrediteerde pers is wel nog welkom in de Kamer, laat het bestuur weten in een persbericht. Hoorzittingen, rondetafelgesprekken en andere soortgelijke Kameractiviteiten gaan wel nog door, meldt het Presidium. Voor publieksevenementen en het aanbieden van petities wordt per keer gekeken of het nog door kan gaan.
Het bestuur zegt de maatregels niet "lichtzinnig" te nemen en zegt zich te beseffen dat de Tweede Kamer een "open huis" is. Het bestuur wijst erop dat andere landen, waaronder Oostenrijk, Duitsland, Polen, Italië en Noorwegen soortgelijke beperkingen hebben ingesteld.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.medrxiv.org/c(...).20025791v1.full.pdf
quote:Caution: Preprints are preliminary reports of work that have not been peer-reviewed. They should not be relied on to guide clinical practice or health-related behavior and should not be reported in news media as established information.
Als je MMORPGs met miljoenen spelers kan maken, dan kan je toch ook een virtuele beurs organiseren...quote:A major fair for the gaming industry, E2 2020 in Los Angeles, has joined the long list of events that have fallen victim to attempts to minimise the spread of coronavirus.
The organisers said in a statement:
After careful consultation with our member companies regarding the health and safety of everyone in our industry – our fans, our employees, our exhibitors, and our longtime E3 partners – we have made the difficult decision to cancel E3 2020, scheduled for 9-11 June in Los Angeles.
Following increased and overwhelming concerns about the Covid-19 virus, we felt this was the best way to proceed during such an unprecedented global situation. We are very disappointed that we are unable to hold this event for our fans and supporters. But we know it’s the right decision based on the information we have today.
Ik heb zelf in Milaan gewoond, je wilt niet weten hoeveel (illegale) Chinezen daar wonen. het verwonderde me niets dat het daar maximaal begonnen is. Ik denk dat het in Nederland wat geleidelijker gaat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kom gezellig naar Barcelona 👍quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:23 schreef Alxander het volgende:
Ik woon in Madrid en het lijkt erop dat de stad bijna op slot gaat - vanavond laatste kans om te vertrekken denk ik. Waar zal ik heen gaan?
Nee hoor, kijk maar naar Steve nu, het gaat daar ook overal los, vanalles afgelast etc.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanuit Afrika blijft het intussen opmerkelijk stil...
En in India dan? Daar is het lekker warm momenteel. Nee joh, is om het volk rustig te houden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:24 schreef quirina het volgende:
Op het nieuws bij editie.nl beweren ze dat het virus weg gaat door het lente weer.
Op Tenerife is het altijd lente en is de Corona ook niet weg en zaten mensen gevangen in hun hotel...
Ja hoor.
Na de E3 verdomme ook de E2 alquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:03 schreef crystal_meth het volgende:
A major fair for the gaming industry, E2 2020 in Los Angeles, has joined the long list of events that have fallen victim to attempts to minimise the spread of coronavirus.
Op basis van wat precies?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik denk dat het in Nederland wat geleidelijker gaat.
Ok, hier kunnen we wel iets meequote:Op woensdag 11 maart 2020 19:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb zelf in Milaan gewoond, je wilt niet weten hoeveel (illegale) Chinezen daar wonen. het verwonderde me niets dat het daar maximaal begonnen is. Ik denk dat het in Nederland wat geleidelijker gaat.
Mag je al niet meer in, hele land is op slot.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:04 schreef Stance het volgende:
[..]
En in India dan? Daar is het lekker warm momenteel. Nee joh, is om het volk rustig te houden.
Ik mocht 1wk niet werken, dus thuis, en ik moet mijn temperatuur goed in de gaten houden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Maar je bent thuis? Hoop dat je je snel beter voelt! Als de uitslag corona is word je dan opgenomen of is daar niks van gezegd?
En dan de F1quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Na de E3 verdomme ook de E2 al![]()
Straks gaat de E1 er ook aan
Ik denk dat het huidige probleem niet meer China is, maar Italië.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb zelf in Milaan gewoond, je wilt niet weten hoeveel (illegale) Chinezen daar wonen. het verwonderde me niets dat het daar maximaal begonnen is. Ik denk dat het in Nederland wat geleidelijker gaat.
Fijn om te horen dat sommige artsen pro-actief handelen!quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:03 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Nergens om gevraagd.
De arts besloot zelf direct een vinger prik te doen om te kijken of het bacterieel was, en heeft mij direct doorgestuurd voor een “erg uitgebreid onderzoek” toen dit niet het geval bleek.
Ze kunnen alleen maar naar andere landen kijken, zelf de leiden nemen kennen ze niet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:03 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Beetje hypocriet, dit kan wel, naar voorbeeld van andere landen. Maar andere landen sluiten ook scholen, grenzen, etc.
oke. Hoop dat je snel beter voeltquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:05 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ik mocht 1wk niet werken, dus thuis, en ik moet mijn temperatuur goed in de gaten houden.
Kinderen/man etc mogen gewoon naar school/werk
Thx voor de tip!quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:05 schreef DawN het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat sommige artsen pro-actief handelen!
Desalniettemin, spannend! Sterkte!
Uit eigen ervaring weet ik, dat een beetje rechterop slapen helpt tegen het "borrelen"
Thxquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oke. Hoop dat je snel beter voelt
Ja maar als we dat doen dan iedereen ook boos. Want: "willen weer het braafste jongetje van de klas zijn"quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:05 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ze kunnen alleen maar naar andere landen kijken, zelf de leiden nemen kennen ze niet.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:07 schreef bitterbal het volgende:
ik heb even gemist wie deze Steve is?
Zie het als een paard en wagen die getrokken wordt door 12 paarden. Als die in paniek raken maakt het niet meer uit wat jij doet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:05 schreef Jake_Skywalker het volgende:
De enige ‘onnodige paniek’ is de onnodige paniek voor onnodige paniek
Bij noodsituaties als deze lijkt het wel alsof onze autoriteiten banger zijn voor die ‘onnodige paniek’ dan voor de gevolgen van de ramp zelf. Ik vraag me af waarom.
Nou als je start met 1000 geïnfecteerde (geïnfecteerde Chinezen die allemaal rond dezelfde tijd naar Italië gereisd zijn), of met een paar, is een verschil.quote:
Zo'n schreeuwerige autistische streamer.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:07 schreef bitterbal het volgende:
ik heb even gemist wie deze Steve is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |