Valt mee, iedereen rekent er al op en de directie van Mojo heeft er op verschillende momenten al openlijk om gevraagd. Tuurlijk, wellicht zijn er ergens een paar Limburgers die onder hun steen vandaan kruipen en gaan klagen, maar verder lees je overal dat men het eigenlijk al verwacht.quote:Op dinsdag 14 april 2020 10:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het moment dat je het echt verbiedt krijg je een hoop shit over je heen. Nu kan iedereen vast een beetje aan het idee wennen, dan is de klap iets minder hard.
De burgemeester van Nijmegen heeft inmiddels ook al wat voetvolk ingeschakeld om op gezette tijden te roepen dat 'de Vierdaagse(-feesten) toch ook wel erg ingewikkeld worden'. Zo werkt dat, uit politiek oogpunt.
ik zie dit zo niet voor mequote:Op maandag 13 april 2020 21:59 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Ja, het zal hoe dan ook in stappen gaan, waar die buitencategorie van 25k+ festivals als laatste aan de beurt is.
Las al over poppodia die bv van 600 staanplaatsen naar 100 zitplaatsen (met anderhalve meter afstand) wilden omschakelen, alles om maar een beetje vroeg weer open te kunnen.
voor de pit is er al enige tijd een oplossingquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik zie dit zo niet voor meals je midden in die 1,5 meter uit elkaar zaal staat en je moet plassen moet iedereen opschuiven
jij leest topics nooit he, maar plaatst gewoon een antwoord....quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:54 schreef KingRadler het volgende:
Het Zou best wel eens kunnen dat we pas over 1.5 jaar weer festivals hebben.
ik hoef topics ook niet te lezen ik ben niet zo nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:58 schreef Tokus het volgende:
[..]
jij leest topics nooit he, maar plaatst gewoon een antwoord....
Spotify komt natuurlijk ook niet in de buurt voor een live ervaring.quote:Op dinsdag 14 april 2020 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk zouden ze alle concerten gewoon betalingswijs door moeten laten gaan, mensen zetten dan maar spotify op en het geld kan naar de artiest blijven gaan. De zalen hebben dan wel omzet problemen maar eigenlijk moet je 2020 als niet gebeurd beschouwen, maar het kaartjes geld is toch al betaald daar gaan bezoekers niet stuk aan.
Dit verschuiven wat ze nu doen is eigenlijk het meest gunstig voor de bezoeker maar het slechtst voor de muzikant en de zalen. Want feitelijk loop je dan een jaar geld mis.
Bijvoorbeeld als ik nu mijn roadburn ticket houd en in 2021 gebruik, is dat voor mij goedkoper, maar voor de organisator duurder.
Patent aangevraagd.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:49 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Spotify komt natuurlijk ook niet in de buurt voor een live ervaring.
Dikke brainfart: maar we hebben toch niet veel boeiends te melden op dit moment. Ik had nog een leuk ideetje in mijn hoofd, domweg een "online festival". We nemen een of ander Tycoon engine, en je laat modders en mensen die dat kunnen podia nabouwen. Van dat podium komt er muziek van artiesten die er echt zouden spelen. Per aantal bezoekers bij die stage (te berekenen aan gevulde tiles o.i.d.) krijgt de artiest streaming diensten betaald.
Mensen kunnen ook met elkaar chatten en toch naar muziek luisteren, of kijken hoe die persoon hun blokkenschema hebben ingevuld, of je kan het koppelen aan je social media. Ook kan je een online wallet gebruiken, daarvoor krijg je ingame currency, die je uit kan geven aan online winkeltjes. Zo kan je je poppetje je favoriete bandshirt laten dragen (waar ook weer een beetje geld naar een artiest kan gaan), of kan je met je vriendengroep een online foto laten maken bij Dark_Angelus voor een beetje geld. Of beter geluidskwaliteit, misschien dat je poppetje ook "stamina" heeft. Soms moet je rusten, of je moet energy bij kopen door iets te eten of te drinken.
Poppetjes krijgen ook een soort ragdoll physics zodat je een poppetje kan laten springen, moshpitten, raven, polonaise starten en nog veel meer onzin.
Gewoon een gekke hersenspinsel. Gratis op te halen hier.
Ik had al aan een ipv habbo hotel een soort habbo festival site zitten te denken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:49 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dikke brainfart: maar we hebben toch niet veel boeiends te melden op dit moment. Ik had nog een leuk ideetje in mijn hoofd, domweg een "online festival". We nemen een of ander Tycoon engine, en je laat modders en mensen die dat kunnen podia nabouwen. Van dat podium komt er muziek van artiesten die er echt zouden spelen. Per aantal bezoekers bij die stage (te berekenen aan gevulde tiles o.i.d.) krijgt de artiest streaming diensten betaald.
Mensen kunnen ook met elkaar chatten en toch naar muziek luisteren, of kijken hoe die persoon hun blokkenschema hebben ingevuld, of je kan het koppelen aan je social media. Ook kan je een online wallet gebruiken, daarvoor krijg je ingame currency, die je uit kan geven aan online winkeltjes. Zo kan je je poppetje je favoriete bandshirt laten dragen (waar ook weer een beetje geld naar een artiest kan gaan), of kan je met je vriendengroep een online foto laten maken bij Dark_Angelus voor een beetje geld. Of beter geluidskwaliteit, misschien dat je poppetje ook "stamina" heeft. Soms moet je rusten, of je moet energy bij kopen door iets te eten of te drinken.
Poppetjes krijgen ook een soort ragdoll physics zodat je een poppetje kan laten springen, moshpitten, raven, polonaise starten en nog veel meer onzin.
BOBBAquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had al aan een ipv habbo hotel een soort habbo festival site zitten te denken.
Dan verdwijnt al het geld in de zakken van de artiesten (en de zalen) maar het overige personeel (geluidstechnici, lichttechnici, beveiliging, garderobebediendes, schoonmakers, barpersoneel, fotografen e.d.) is er totaal niet mee geholpen. Dan zou de artiest genoegen moeten nemen met een kleiner gage zodat de rest ervan naar het overige personeel kan. Zo niet, dan hoeft dit voorstel voor mij echt niet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk zouden ze alle concerten gewoon betalingswijs door moeten laten gaan, mensen zetten dan maar spotify op en het geld kan naar de artiest blijven gaan. De zalen hebben dan wel omzet problemen maar eigenlijk moet je 2020 als niet gebeurd beschouwen, maar het kaartjes geld is toch al betaald daar gaan bezoekers niet stuk aan.
Dit verschuiven wat ze nu doen is eigenlijk het meest gunstig voor de bezoeker maar het slechtst voor de muzikant en de zalen. Want feitelijk loop je dan een jaar geld mis.
Bijvoorbeeld als ik nu mijn roadburn ticket houd en in 2021 gebruik, is dat voor mij goedkoper, maar voor de organisator duurder.
Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij zijn er artiesten die met een avatar online hebben opgetreden in bijvoorbeeld Second Life en GTA Online. Daar kun je dan als speler naartoe. Weet alleen niet of het de echte artiesten waren die ergens live stonden te spelen of gewoon albumopnames.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:49 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Deadmau5 zit in Goat Simulator maar dat is niet een liveset. Solomun in GTA Online en Marshmello op Fortnite waren dat wel.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij zijn er artiesten die met een avatar online hebben opgetreden in bijvoorbeeld Second Life en GTA Online. Daar kun je dan als speler naartoe. Weet alleen niet of het de echte artiesten waren die ergens live stonden te spelen of gewoon albumopnames.
Er zijn bedrijfstakken die belangrijker zijn voor onze samenleving denk ik dan.quote:
moet je wel eens doen. Dan had je kunnen lezen dat dat al vaker genoemd is, waaronder een halve dag eerder nog door jouzelf.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:32 schreef KingRadler het volgende:
[..]
ik hoef topics ook niet te lezen ik ben niet zo nieuwsgierig.
twitter:peterbruyn twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 10:29:58Overal in de samenleving wordt al gedacht over 'de wereld na de coronacrisis'. In de zwaar getroffen popsector is men echter vrijwel alleen nog bezig met overleven. Toch heeft een discussie over 'Pop na corona' zin opper ik met @theoploeg op @frnkfrt_net
https://t.co/rHkaRfYIdD reageer retweet
Dat is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan voor bedrijven in de horeca en evenementen sector die afhankelijk zijn van diensten leveren voor grote groepen mensen. En juist grote groepen mensen blijkbaar het probleem met dit virus is.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eigenlijk is het mooie van een crisis dat vrijwel elke sector naar zich moet gaan kijken en moeten bedrijven kijken naar hun bestaansrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |