abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:27:31 #251
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191958447
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Excuus, daar zat mijn geheugen dus mis.

Maar goed, ik ben benieuwd naar de reactie van Sanders. Sanders heeft alleen AOC laten reageren, maar zelf niks gezegd. Aan het bepalen of hij er nog wel mee door gaat?
Als hij denkt in het belang van het land en de Democratische partij stopt hij er mee en schaart hij zich achter Biden, voor hem zelf is er echt geen route meer naar winst.
Sanders zou aan geloofwaardigheid inboeten als hij nu het bijltje er bij neer zou leggen. Niet dat het nu nog iets uitmaakt maar hij weet ook dat Trump geen target heeft zolang hij nog mee doet met de race.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191958467
quote:

[..]

Maar goed, ik ben benieuwd naar de reactie van Sanders. Sanders heeft alleen AOC laten reageren, maar zelf niks gezegd. Aan het bepalen of hij er nog wel mee door gaat?
Als hij denkt in het belang van het land en de Democratische partij stopt hij er mee en schaart hij zich achter Biden, voor hem zelf is er echt geen route meer naar winst.
Als hij denkt in het belang van het land en de Democratische partij geeft hij niet op en maakt hij gehakt van Biden. Het probleem is dat hij Biden mag en waarschijnlijk geen negatieve campagne tegen hem wil voeren. De politiek van Biden is aflopende zaak en die van Sanders zit in de lift zoveel is duidelijk. Sanders heeft het probleem dat jongeren niet op komen dagen, Biden heeft het probleem uberhaupt niet populair te zijn bij jongeren. Daarbij is het de vraag of Biden scherp genoeg is om Trump de baas te kunnen. Jij wil dat niet horen maar een beginnen over wedstrijdjes opdrukken en dergelijke als hij een beetje tegengesproken wordt geeft al aan dat hij niet geweldig tegen Trump's gebully gaat kunnen.
pi_191958473
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:27 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Sanders zou aan geloofwaardigheid inboeten als hij nu het bijltje er bij neer zou leggen. Niet dat het nu nog iets uitmaakt maar hij weet ook dat Trump geen target heeft zolang hij nog mee doet met de race.
Hoezo? Ook Sanders heeft steeds gezegd dat het hoofddoel het verslaan van Trump is. Hij komt dus juist ongeloofwaardig over als hij door gaat, dan gaat het blijkbaar toch om hemzelf en niet om het verslaan van Trump en wil hij dus door zijn ego het risico op nog 4 jaar Trump vergroten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_191958479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Daarbij je zal toch moeten toegeven dat alle overheids uitgaven bevriezen meer een libertarisch of republikeins idee is dan democratisch?
Als je een tekort hebt op je budget zal ook een Democraat daar op een gegeven moment iets aan moeten doen, je kan niet voor altijd je belasting blijven verhogen om uitgaven te bekostigen natuurlijk. Ik denk niet dat het in alle gevallen duidt op de achterliggende ideologie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:31:41 #255
384435 klappernootopreis
pi_191958504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoezo? Ook Sanders heeft steeds gezegd dat het hoofddoel het verslaan van Trump is. Hij komt dus juist ongeloofwaardig over als hij door gaat, dan gaat het blijkbaar toch om hemzelf en niet om het verslaan van Trump en wil hij dus door zijn ego het risico op nog 4 jaar Trump vergroten.
Op het moment twijfelt Trump nog waar hij zijn pijlen op moet richten. me dunkt dat zowel Sanders als Biden die situatie zo lang willen houden.
pi_191958520
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jij wil dat niet horen maar een beginnen over wedstrijdjes opdrukken en dergelijke als hij een beetje tegengesproken wordt geeft al aan dat hij niet geweldig tegen Trump's gebully gaat kunnen.
Dat klopt wel, Biden is geen ideale kandidaat. Ik wil alleen dat geblaat over dementie niet horen, dat is gewoon het napraten van fake news. Ik geef gelijk toe dat Biden zeker niet altijd goed is in het debat, zeker niet met kritisch publiek (dat gaf ik hier een paar dagen geleden ook aan, toen werd gezegd dat publiek ipv moderators in het voordeel van Biden zou zijn).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_191958554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:31 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Op het moment twijfelt Trump nog waar hij zijn pijlen op moet richten. me dunkt dat zowel Sanders als Biden die situatie zo lang willen houden.
Trump weet het nu wel en anders vertellen zijn partijgenoten het wel.

Maar Biden wordt nu van 2 kanten aangevallen, dat moet zo snel mogelijk over zijn. Sandersfans geven Trump nu gewoon minutie en praten Trump zijn opmerkingen over Biden na.
pi_191958629
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je een tekort hebt op je budget zal ook een Democraat daar op een gegeven moment iets aan moeten doen, je kan niet voor altijd je belasting blijven verhogen om uitgaven te bekostigen natuurlijk. Ik denk niet dat het in alle gevallen duidt op de achterliggende ideologie.
? de schuld is alleen maar gegroeid. Het voorschot op de toekomst is dus alleen maar toegenomen, niet afgenomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar waarom is Biden opeens dé kandidaat om Trump te verslaan. Omdat hij in maart met nog tig staten te gaan een voorsprong heeft genomen? Vond je twee weken terug ook dat Biden maar moest stoppen dan? Waarom geldt dit dan wel voor Sanders? Ik denk dat Sanders in ieder geval het volgende debat nog moet proberen. Werkt dat totaal niet kan hij inpakken, hoewel zijn boodschap venten wat mij betreft nog steeds belangrijk is. Zeker met 4 jaar Biden in het vooruitschiet is het ook voor de democratische partij belangrijk dat kiezers weten dat terug naar normaal niet de enige optie is.
pi_191958662
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

? de schuld is alleen maar gegroeid. Het voorschot op de toekomst is dus alleen maar toegenomen, niet afgenomen.
Klopt, die plannen zijn verder ook nooit doorgegaan (want weggestemd), dus die hebben daar geen invloed op kunnen hebben. Uiteindelijk was hij maar een senator natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 13:42:19 #260
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191958673
quote:

Maar waarom is Biden opeens dé kandidaat om Trump te verslaan. Omdat hij in maart met nog tig staten te gaan een voorsprong heeft genomen? Vond je twee weken terug ook dat Biden maar moest stoppen dan? Waarom geldt dit dan wel voor Sanders? Ik denk dat Sanders in ieder geval het volgende debat nog moet proberen. Werkt dat totaal niet kan hij inpakken, hoewel zijn boodschap venten wat mij betreft nog steeds belangrijk is. Zeker met 4 jaar Biden in het vooruitschiet is het ook voor de democratische partij belangrijk dat kiezers weten dat terug naar normaal niet de enige optie is.
Als je kijkt naar het pad van de volgende voorverkiezingen, dan is het eigenlijk onmogelijk voor Sanders om de nominatie nog te winnen. Of Biden moet een hersenbloeding krijgen tijdens het volgende debat.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191958712
quote:

[..]
Sanders heeft gewoon geen route meer. Kijk naar het type staten die er zijn geweest en de staten die er nog moeten komen, dan zie je dat Sanders onmogelijk meer kan winnen. Met name Michigan was essentieel voor hem.

Sanders kan echt alleen nog winnen als Biden letterlijk uit valt. Vooral als je bedenkt dat Sanders om de 1991 te halen niet alleen de 160 achterstand moet inhalen, Biden mag dan maximaal 1830 stemmen halen om Sanders aan de 1991 te helpen (er zijn er zo'n 160 naar de uitgestapte kandidaten gegaan). Moet Sanders er dus 320 inlopen, terwijl hij nog een aantal staten dik gaat verliezen.
pi_191958791
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:42 schreef Mike het volgende:

[..]

Als je kijkt naar het pad van de volgende voorverkiezingen, dan is het eigenlijk onmogelijk voor Sanders om de nominatie nog te winnen. Of Biden moet een hersenbloeding krijgen tijdens het volgende debat.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Sanders heeft gewoon geen route meer. Kijk naar het type staten die er zijn geweest en de staten die er nog moeten komen, dan zie je dat Sanders onmogelijk meer kan winnen. Met name Michigan was essentieel voor hem.
Ik zie dat hij nu ~900 delegates heeft en er 1991 nodig heeft om absoluut te winnen. Hoe komen jullie er dan bij dat het totaal gelopen is?
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:49:39 #263
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191958806
quote:

[..]

Sanders doet mee onder de vlag van de DNC omdat dat een groter podium biedt dan als 'independent', want dan krijg je nergens aandacht in de media. Bovendien zou een succesvolle deelname als independent kandidaat ervoor zorgen dat de progressieve stemmen verdeeld worden over de dan 3 actieve presidentskandidaten (Biden/Sanders/Trump) in de uiteindelijke race en dan wint Trump sowieso. Dus het is logisch dat Sanders (onafhankelijk senator) het probeert als DNC-kandidaat. Maar het DNC-establishment zal er alles aan doen om Bernie te dwarsbomen, net als in 2016. En waarom zou Sanders zich achter Biden scharen? Biden vertegenwoordigt het netwerk van links-lullen-rechts-vullen netwerk, doet alsof hij de blue collar man is, maar heeft waarschijnlijk nog nooit vieze handen gehad. Als arbeiders hem confronteren met zijn uitspraken om wapens te verbieden of met zijn steun voor NAFTA, krijgen ze een grote bek. Biden is iemand die direct na zijn studie in de politiek belandde, daar zijn zakken heeft gevuld en nog nooit achter de lopende band heeft gestaan of vis op de markt heeft verkocht. Dat arbeiders daar niet doorheen prikken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191958832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[..]

Ik zie dat hij nu ~900 delegates heeft en er 1991 nodig heeft om absoluut te winnen. Hoe komen jullie er dan bij dat het totaal gelopen is?
Omdat je kunt zien wat voor Staten er geweest zijn en welke er nog komen. Er komen nog een aantal staten waar Sanders weer met 70-30 verslagen gaat worden. En er komen geen staten waar het andersom gaat zijn.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 13:53:03 #265
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191958862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat het het handigste is om dit artikel even te bekijken: https://fivethirtyeight.c(...)-democratic-nominee/

Sanders doet het vooral goed in het westen, maar die staten zijn nu voor een groot deel voorbij. Biden heeft al een flinke voorsprong genomen gisteren en de komende week wordt die voorsprong (waarschijnlijk) alleen nog maar veel groter (Florida, Ohio, Illinois en een week later Georgia).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191958894
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat je kunt zien wat voor Staten er geweest zijn en welke er nog komen. Er komen nog een aantal staten waar Sanders weer met 70-30 verslagen gaat worden. En er komen geen staten waar het andersom gaat zijn.
Als je ervanuit gaan dat kiezers hun keuze al gemaakt hebben misschien wel. De afgelopen voorverkiezingen hoor je dat 30%+ zijn keuze maakt in de laatste dagen. Zo'n 70-30 kan dus zomaar omslaan. Zeker als blijkt dat Biden inderdaad niet meer meekan in debatten. In die zin komt dat Coronavirus hem natuurlijk geweldig uit, hoeft hij niet veel optredens te doen en bij het debat gaat geen publiek zijn.
pi_191958918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als je ervanuit gaan dat kiezers hun keuze al gemaakt hebben misschien wel. De afgelopen voorverkiezingen hoor je dat 30%+ zijn keuze maakt in de laatste dagen. Zo'n 70-30 kan dus zomaar omslaan. Zeker als blijkt dat Biden inderdaad niet meer meekan in debatten. In die zin komt dat Coronavirus hem natuurlijk geweldig uit, hoeft hij niet veel optredens te doen en bij het debat gaat geen publiek zijn.
Nee, die 70/30 gaat niet omslaan, want Sanders gaat nooit populair worden onder bijvoorbeeld de Afro-Amerikaanse gemeenschap.

De zuidelijke staten stemmen echt wel Biden. Dat weet Sanders ook. Ik denk dat hij daarom ook niet in het openbaar is verschenen, maar het door AOC heeft laten doen.
pi_191959042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, die 70/30 gaat niet omslaan, want Sanders gaat nooit populair worden onder bijvoorbeeld de Afro-Amerikaanse gemeenschap.

De zuidelijke staten stemmen echt wel Biden. Dat weet Sanders ook. Ik denk dat hij daarom ook niet in het openbaar is verschenen, maar het door AOC heeft laten doen.
Waarom zou de stem van de afro Amerikaanse gemeenschap zo vast staan. Biden loog dat hij werd opgepakt om Mandela te bezoeken, lijkt me niet bepaald een pro voor die gemeenschap. Verder heeft hij naast het VP zijn onder Obama ze ook helemaal niks te bieden.
Welke verschijning van AOC bedoel je verder? Ik denk dat supporters als zij ook al aantonen dat Bernie meer bewerktstelligt dan Biden zeker met het oog op te toekomst.
  Moderator woensdag 11 maart 2020 @ 14:05:20 #269
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191959117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom zou de stem van de afro Amerikaanse gemeenschap zo vast staan. Biden loog dat hij werd opgepakt om Mandela te bezoeken, lijkt me niet bepaald een pro voor die gemeenschap. Verder heeft hij naast het VP zijn onder Obama ze ook helemaal niks te bieden.
Ze hebben om de een of andere reden een rotsvast vertrouwen in hem. Neem nu deze cijfers uit Mississippi van gisteren:

quote:
In Mississippi alone, Biden won 84 percent of black voters to just 13 percent for Senator Bernie Sanders (I., Vt.), according to a CNN exit poll. Among black voters over 60 years old, Biden won a full 96 percent to Sanders’s 3 percent.
Dat is niet een beetje populairder dan Sanders maar een beetje boel.
pi_191959138
revrrlewis twitterde op woensdag 11-03-2020 om 13:18:47 Fox News contributor Sarah Sanders, only missing the s-word: "Joe Biden is no moderate," he's "extremely liberal and would make an even more dangerous and terrible president." https://t.co/hun4Q0YFIC reageer retweet
pi_191959141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Welke verschijning van AOC bedoel je verder? Ik denk dat supporters als zij ook al aantonen dat Bernie meer bewerktstelligt dan Biden zeker met het oog op te toekomst.
Zij heeft een toespraak gehouden via een webcam, een soort speech wat normaal de kandidaat zelf doet. Ze sprak ook steeds over 'we', dus mede namens Sanders.
pi_191959312
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:05 schreef Mike het volgende:

[..]

Ze hebben om de een of andere reden een rotsvast vertrouwen in hem. Neem nu deze cijfers uit Mississippi van gisteren:
[..]

Dat is niet een beetje populairder dan Sanders maar een beetje boel.
Maar waarom kan de black vote niet veranderen van kandidaat? Ik ontkent helemaal niet dat die tot nu toe rotsvast achter Biden staat. Ik zie er alleen weinig reden voor en nog minder reden om te denken dat ze niet van mening kunnen veranderen. Want dat probeer je toch te stellen met die cijfers, of wilde je een ander punt maken?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zij heeft een toespraak gehouden via een webcam, een soort speech wat normaal de kandidaat zelf doet. Ze sprak ook steeds over 'we', dus mede namens Sanders.
Niet echt duidelijk waar je op doelt. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Lijkt bijvoorbeeld toch een video, niet bepaald opgenomen met een webcam waar ook Sanders te horen is.

Maar we zeggen is niet zo raar, Sanders heeft een coalitie opgebouwd van een hoop progressieven, die beweging is niet alleen van hem. Zo'n endorsment van AOC is ook duidelijk uit overtuiging waar de meeste endorsments voor Biden natuurlijk voornamelijk waren omdat ze politiek opportuun zijn.
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:28:57 #273
384435 klappernootopreis
pi_191959619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Sanders heeft een coalitie opgebouwd van een hoop progressieven, die beweging is niet alleen van hem. Zo'n endorsment van AOC is ook duidelijk uit overtuiging waar de meeste endorsments voor Biden natuurlijk voornamelijk waren omdat ze politiek opportuun zijn.
dat is Trump op zijn manier ook. maar dan rechtsprogressief. en opportuun.
pi_191959757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Niet echt duidelijk waar je op doelt. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Lijkt bijvoorbeeld toch een video, niet bepaald opgenomen met een webcam waar ook Sanders te horen is.

Toespraak na de eerste uitslagen. Dit is vooraf.

En in plaats van een kandidaat spreken na de uitslagen is wel opvallend.

Zie hier wat quotes: https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Het was op instagram-live, geen idee of en zo ja hoe je dat terug kunt vinden.
pi_191959795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:28 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dat is Trump op zijn manier ook. maar dan rechtsprogressief. en opportuun.
Wat is er progressief aan Trump? Hoe is zijn familie een brede coalitie?

quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Toespraak na de eerste uitslagen. Dit is vooraf.
Link?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')