Nee, dat is het ook niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:39 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
[..]
[..]
WAT!??![]()
Wat is is het dan!? Lineaire groei!?
Op welke van de twee lijkt het het meest, vind je!? Elke dag danwel week een vast aantal nieuwe gevallen!? Of neemt de toename zelf ook toe!?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:40 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee, dat is het ook niet.
Het is geen van beiden.
Dus alleen groei die een perfect constante exponent heeft, noem jij exponentieel!?? Dan is de groei van een bacteriecolonie of een virusuitbraak dus nooit exponentieel.quote:
Jawel joh! De groei is niet exponentieel vertellen verschillende fokkertjes hier en we hebben ook meer dan genoeg reserveziekenhuiscapaciteit lees ik in dit topic.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:03 schreef Belg het volgende:
Kortom we zijn niet voorbereid op een epidemie zowel België als Nederland
Dit! Amen!!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:38 schreef Lariekoek het volgende:
Wat wil je dan? 1000-den ziekenhuisbedden voor altijd vrij houden omdat er een eventueel ontspoord griepvirusje langs kan komen die, helaas voor hen, mensen met een zwakkere gezondheid de das om doet?
Misschien moeten we we als mensheid maar eens accepteren dat we:
1. Te veel zijn met zijn alle op deze wereld
2. We niet het eeuwige leven hebben, sommige mensen gaan eerder dood dan anderen.
Ja, de bezuinigingen in de zorg gaan heel snel zichtbaar worden. Is een kwestie van tijd.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:38 schreef quirina het volgende:
Ons zorgstelsel is niet goed toegerust. Al die ziekenhuizen die leeg gegraaid zijn en failliet zijn. het gebrek aan personeel.
Het gaat vies tegenvallen. Maar slaap rustig verder en vertrouw op het RIVM hoor
Exponentieel is een wiskundige term. Die is hier niet van toepassing.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 23:24 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dus alleen groei die een perfect constante exponent heeft, noem jij exponentieel!?? Dan is de groei van een bacteriecolonie of een virusuitbraak dus nooit exponentieel.
Ik denk dat je een groei die ver boven lineair ligt toch wel exponentieel mag noemen. De toename in absolute zin is gecorreleerd aan de populatiegrootte vlak daarvoor. Dat is de defintie van exponentiële groei. Alleen die correlatie is dus niet 100% perfect.
Ah, biologen mogen die term niet gebruiken!?quote:Op zondag 8 maart 2020 00:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Exponentieel is een wiskundige term. Die is hier niet van toepassing.
Net als een zinsnede als 'Er zijn tien nieuwe gevallen'. Dat suggereert optellen, een exclusief wiskundige handeling.quote:Op zondag 8 maart 2020 00:14 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ah, biologen mogen die term niet gebruiken!?
Maar als dat handelingen zijn die strikt zijn voorbehouden aan wiskundigen, dan mogen virussen dus ook niet vermenigvuldigenquote:Op zondag 8 maart 2020 00:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net als een zinsnede als 'Er zijn tien nieuwe gevallen'. Dat suggereert optellen, een exclusief wiskundige handeling.
Ik vrees het niet en denk niet dat zover komt. Echter nu met Italie zie je dat westerse landen ook draconische maatregelen kunnen nemen. En mbt de verpleeghuizen we hebben het eerder gehad voordat ik er voor werkte. Was toen ivbm aids. Ik gok meerdere mensen op een kamer of ouderen niet meer opnemen. Ons is al gevraagd of wij niet complete afdelingen op onderdruk kunnen houden want we hebben maar 4 speciale isolatieplaatsen.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:44 schreef quirina het volgende:
Als ze verzorgingshuizen/verpleeghuizen gaan vorderen, waar laten ze die mensen dan?
En vrijwillig gaan weekend in de gezondheidzorg betekend ook mensen aan het werk die er totaal niet voor gekwallificeerd zijn. Is nu ook al het geval. Ze laten gewoon stagiaires werk doen waar ze nog niet klaar voor zijn.
Als er uitkomt wat jij vreest is de chaos helemaal niet te overzien.
Ik mag gewoon net zo overdrijven als TS dunkt mij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je op een hele normale manier probeert te zeggen dat er misschien niet 'niks aan de hand' is, getuige de situatie in andere landen niet zo'n rare stelling, zeg je ineens dat we allemaal dood gaan? Waar slaat die onzin op?![]()
In Nederland??quote:Op zondag 8 maart 2020 10:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vrees het niet en denk niet dat zover komt. Echter nu met Italie zie je dat westerse landen ook draconische maatregelen kunnen nemen. En mbt de verpleeghuizen we hebben het eerder gehad voordat ik er voor werkte. Was toen ivbm aids. Ik gok meerdere mensen op een kamer of ouderen niet meer opnemen. Ons is al gevraagd of wij niet complete afdelingen op onderdruk kunnen houden want we hebben maar 4 speciale isolatieplaatsen.
Die vrijwilligers zijn in de UK mensen met eerdere zorgervaring en gepensioneerde artsen enzo.
In het andere topic had ik een link van skynews.
Mocht het echt extreem worden dan word je gewoon gedwongen. Zorgpersoneel kan gedwongen worden om te werken. (Net zoals politie en leger.)
Ja. Maar daar begint men over het algemeen niet aan.quote:
Ja dat laatste weet ik. Maar op welke manier kan zorgpersoneel gedwongen worden te werken??quote:Op zondag 8 maart 2020 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja. Maar daar begint men over het algemeen niet aan.
We hebben ook nog steeds dienstplicht.
alles kan met een noodbevelquote:Op zondag 8 maart 2020 12:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat laatste weet ik. Maar op welke manier kan zorgpersoneel gedwongen worden te werken??
Ik ben ex zorgpersoneel, weet hier niets van en kan me er niets bij voorstellen
Heb je daar een bron voor. Niet om te sarren maar ben gewoon benieuwd. Nooit zoiets gehoordquote:
Ga weg man.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:13 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik mag gewoon net zo overdrijven als TS dunkt mij.
Niet direct, maar een noodwet is zo aangenomen..quote:Op zondag 8 maart 2020 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor. Niet om te sarren maar ben gewoon benieuwd. Nooit zoiets gehoord
Moet ik terugzoeken. Zijn speciale wetten voor. Overigens vaak alleen maar van toepassing tijdens oorlog en dat soort gebeurtenissen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat laatste weet ik. Maar op welke manier kan zorgpersoneel gedwongen worden te werken??
Ik ben ex zorgpersoneel, weet hier niets van en kan me er niets bij voorstellen
Ze kunnen gewoon een dienstopdracht geven toch? Daar is bij ons al wel vaker over gesproken als uiterst redmiddel als diensten echt niet opgelost konden worden.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor. Niet om te sarren maar ben gewoon benieuwd. Nooit zoiets gehoord
Meer uren werken of andere invulling van je werk dan normaal? Hoe zit dat qua regelgeving in elkaar?quote:Op maandag 30 maart 2020 10:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon een dienstopdracht geven toch? Daar is bij ons al wel vaker over gesproken als uiterst redmiddel als diensten echt niet opgelost konden worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |