You go girl!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:41 schreef Salina het volgende:
Fuck it, ik maak gewoon een nieuw topic aan.
Ik ben een man.quote:
Nadenken.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:46 schreef Peter het volgende:
Ik zie een heel verhaal over de VS. en nu?
Ik denk dat de Nederlandse zorg veel beter voorbereid is.quote:
Is het exponentieel danquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:52 schreef barry888 het volgende:
Goed topic! Kan iemand de exponentiële groei in nl doorrekenen? Op hoeveel besmettingen zitten we over zeg 1 week ongeveer?
Op basis van het verhaal over het zorgstelsel in de vs, wat op het geven van prikjes na in niets lijkt op het onze, worden definitieve conclusies over ons zorgstelsel getrokken. Het fenomeen vergezochte verbanden, draconische conclusies viert hoogtij in deze donkere coronadagen. Dit topic is daar alweer een voorbeeld van.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:46 schreef Peter het volgende:
Ik zie een heel verhaal over de VS. en nu?
Er is geen exponentiële groei gaande tot nu toe.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:52 schreef barry888 het volgende:
Goed topic! Kan iemand de exponentiële groei in nl doorrekenen? Op hoeveel besmettingen zitten we over zeg 1 week ongeveer?
Nope.quote:
Nou, ik geef jou op een briefje dat er een dag komt dat wij er allemaal niet meer zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:56 schreef barry888 het volgende:
Oké maar is er wel iets te voorspellen ?
'Een uniek noodhospitaal' is leuk voor een ramp of iets dergelijks, maar hoeveel honderden mensen kunnen daar tegelijk in als het hier - en dat is écht geen gekke gedachte - net als in bijvoorbeeld Italië op een gegeven moment met ruimschoots meer dan duizend per dag omhoog gaat?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse zorg veel beter voorbereid is.
En doomdenkers tellen alleen maar aantallen op en halen er geen aantallen af wanneer mensen ontslagen worden uit de zorg..
Daarnaast hebben we een uniek noodhospitaal dat binnen enkele momenten operationeel kan worden gemaakt.
Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:
Als je op een hele normale manier probeert te zeggen dat er misschien niet 'niks aan de hand' is, getuige de situatie in andere landen niet zo'n rare stelling, zeg je ineens dat we allemaal dood gaan? Waar slaat die onzin op?quote:
Wij doen vooral thuis quara taine dus dat is gene probleem.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Een uniek noodhospitaal' is leuk voor een ramp of iets dergelijks, maar hoeveel honderden mensen kunnen daar tegelijk in als het hier - en dat is écht geen gekke gedachte - net als in bijvoorbeeld Italië op een gegeven moment met ruimschoots meer dan duizend per dag omhoog gaat?
Ja, maar dat is hier dus een vrij fors percentage. Totaal niet te vergelijken met een reguliere griep bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:06 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Wij doen vooral thuis quara taine dus dat is gene probleem.
Enkel de mensen die echt zorg nodig hebben moeten dan opgenomen worden.
Klopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar dat is hier dus een vrij fors percentage. Totaal niet te vergelijken met een reguliere griep bijvoorbeeld.
Max 300 patienten, 8000 m2quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Een uniek noodhospitaal' is leuk voor een ramp of iets dergelijks, maar hoeveel honderden mensen kunnen daar tegelijk in als het hier - en dat is écht geen gekke gedachte - net als in bijvoorbeeld Italië op een gegeven moment met ruimschoots meer dan duizend per dag omhoog gaat?
Ja, precies. Dat is aan het begin nog wel genoeg, maar als de cijfers zoals bijvoorbeeld in Italië gigantisch op gaan lopen mag je nog wel tien van die dingen hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Max 300 patienten, 8000 m2
aldus de site.
https://www.umcutrecht.nl(...)/Algemene-informatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |