abonnement Unibet Coolblue
pi_191886985
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:10 schreef Verbruikersnaam het volgende:
De Nederlandse nuchterheid kan opzich best wel naar uitpakken in deze situatie.
Dit dus :{
pi_191886990
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, precies. Dat is aan het begin nog wel genoeg, maar als de cijfers zoals bijvoorbeeld in Italië gigantisch op gaan lopen mag je nog wel tien van die dingen hebben.
Had er nog wat bijgetikt.

Ik vergeet nog de al door de ggd? Genoemde verzorgingshuizen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 20:16:19 ]
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:15:19 #28
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_191887001
Zo lang als mijn vrienden die in't ziekenhuis werken niet in paniek zijn, blijf ik rustig
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 maart 2020 @ 20:16:00 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191887020
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Had er nog wat bijgetikt.
Oh, maar dat we best wat capaciteit hebben geloof ik ook wel. Het is alleen niet zo dat dat per definitie genoeg is als dit echt blijft groeien. Het is niet gezegd dat het uit de hand loopt, maar voorlopig gaat het eerder sneller dan langzamer, en dus zijn het niet geheel onterechte zorgen die in de OP beschreven staan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191887092
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh, maar dat we best wat capaciteit hebben geloof ik ook wel. Het is alleen niet zo dat dat per definitie genoeg is als dit echt blijft groeien. Het is niet gezegd dat het uit de hand loopt, maar voorlopig gaat het eerder sneller dan langzamer, en dus zijn het niet geheel onterechte zorgen die in de OP beschreven staan.
Dat het zorgstelsel hier vast zou lopen kan gebeuren maar dat baseren op een verhaaltje van het systeem in de VS vind ik lachwekkend. Zo enorm verschillende systemen (en geografie) dat het totaal onvergelijkbaar is. Wat daar plaatsvindt gaat volstrekt niets zeggen over onze mogelijke situatie

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 20:20:35 ]
pi_191887098
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Op basis van het verhaal over het zorgstelsel in de vs, wat op het geven van prikjes na in niets lijkt op het onze, worden definitieve conclusies over ons zorgstelsel getrokken. Het fenomeen vergezochte verbanden, draconische conclusies viert hoogtij in deze donkere coronadagen. Dit topic is daar alweer een voorbeeld van.
Ik uit mijn bezorgdheid over de dreigende, eventuele situatie in de ziekenhuizen en jij noemt dat "definitieve conclusies"? Wow.

Je gebruikt chique woordgebruik, maar je vermogen om te deduceren is tamelijk bijzonder te noemen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191887102
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

'Een uniek noodhospitaal' is leuk voor een ramp of iets dergelijks, maar hoeveel honderden mensen kunnen daar tegelijk in als het hier - en dat is écht geen gekke gedachte - net als in bijvoorbeeld Italië op een gegeven moment met ruimschoots meer dan duizend per dag omhoog gaat?
Duizend per dag.. hoeveel ziekenhuisopnames en voor hoe lang levert dat op?
Dat is relevant.
dag
pi_191887136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik uit mijn bezorgdheid over de dreigende, eventuele situatie in de ziekenhuizen en jij noemt dat "definitieve conclusies"? Wow.

Je gebruikt chique woordgebruik, maar je vermogen om te deduceren is tamelijk bijzonder te noemen.
Mensen die het zorgstelsel van ons 1 op 1 met de VS gaan vergelijken en hier panikerende conclusies uit gaan trekken kan ik helaas niet serieus nemen.
pi_191887172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:18 schreef Salina het volgende:

[..]


Je gebruikt chique woordgebruik,
Dank je. Denk ik
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:25:21 #35
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_191887313
In Amerika halen ze je op met een ambulance als je een beetje hoest man...

Dikke paniek om niks.

Is gewoon een verdien model. Even 20.000 aftikken enkel voor de ambulance rit. En dan hebben we 't nog niet over de doktoren die drievoudig hebben vastgesteld dat je een verkoudheid hebt en geen corona.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:28:11 #36
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_191887399
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mensen die het zorgstelsel van ons 1 op 1 met de VS gaan vergelijken en hier panikerende conclusies uit gaan trekken kan ik helaas niet serieus nemen.
+1
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_191887436
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mensen die het zorgstelsel van ons 1 op 1 met de VS gaan vergelijken en hier panikerende conclusies uit gaan trekken kan ik helaas niet serieus nemen.
Dat is aan jou.

Wat betreft aantal bedden doen ae het alvast niet beter dan de Amerikanen, en zelfs een stuk slechter dan de buren in Duitsland en de mensen in de Scandinavische landen. Daar maak ik me wél zorgen pver.
Om over personeel maar te zwijgen.

Zorgstelsel is misschien wat ongelukkig uitgedrukt, maar de bezorgdheid over de zorgcapaciteit heb ik wel.

Zorg kan toegankelijk zijn hier in ons land, betaalbaar, maar daar ben je lekker mee als je niet terecht kunt op de IC natuurlijk.

Ik ben niet zozeer bezorgd voor mezelf, vrienden of familie, maar wel enigszins voor collega's met achterliggende klachten, familie van collega's die chemo (hebben) ondergaan en dergelijke.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191887653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik denk dat de Nederlandse zorg veel beter voorbereid is.
En doomdenkers tellen alleen maar aantallen op en halen er geen aantallen af wanneer mensen ontslagen worden uit de zorg..

Daarnaast hebben we een uniek noodhospitaal dat binnen enkele momenten operationeel kan worden gemaakt.
Ook hebben we (helaas) veel zorgpersoneel wat thuis zit door geldtekort in de zorg. Ieder moment kan er beslist worden om tijdelijk geld in de zorg te pompen en schieten beschikbare bedden als paddenstoelen uit de grond.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:36:33 #39
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191887669
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:15 schreef Mickytjuh het volgende:
Zo lang als mijn vrienden die in't ziekenhuis werken niet in paniek zijn, blijf ik rustig
He who panics first, panics best.
pi_191887682
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:29 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat is aan jou.

Wat betreft aantal bedden doen ae het alvast niet beter dan de Amerikanen, en zelfs een stuk slechter dan de buren in Duitsland en de mensen in de Scandinavische landen. Daar maak ik me wél zorgen pver.
Om over personeel maar te zwijgen.

Zorgstelsel is misschien wat ongelukkig uitgedrukt, maar de bezorgdheid over de zorgcapaciteit heb ik wel.

Zorg kan toegankelijk zijn hier in ons land, betaalbaar, maar daar ben je lekker mee als je niet terecht kunt op de IC natuurlijk.

Ik ben niet zozeer bezorgd voor mezelf, vrienden of familie, maar wel enigszins voor collega's met achterliggende klachten, familie van collega's die chemo (hebben) ondergaan en dergelijke.
Wat betreft capaciteit is er veel uitbreiding flexibel mogelijk. Of dat voldoende is moet nog blijken natuurlijk maar er kan echt nog een hele klap bij.
pi_191887717
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat betreft capaciteit is er veel uitbreiding flexibel mogelijk. Of dat voldoende is moet nog blijken natuurlijk maar er kan echt nog een hele klap bij.
Precies, wij hebben het wel, maar zijn zuinig geweest en in geval van nood is dat om te draaien.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:38:52 #42
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_191887748
Wat wil je dan? 1000-den ziekenhuisbedden voor altijd vrij houden omdat er een eventueel ontspoord griepvirusje langs kan komen die, helaas voor hen, mensen met een zwakkere gezondheid de das om doet?

Misschien moeten we we als mensheid maar eens accepteren dat we:

1. Te veel zijn met zijn alle op deze wereld
2. We niet het eeuwige leven hebben, sommige mensen gaan eerder dood dan anderen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_191887777
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:14 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dit dus :{
Ik hoor dus van veel mensen van 'Ja buitenland raar dit dat', echt serieus wereldvreemde dorpelingen of zo. :')
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:40:31 #44
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_191887804
inb4 je piept wel anders als het een voor jou dierbare treft drogreden.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 7 maart 2020 @ 20:43:01 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191887882
Afgelopen tijd veel in het ziekenhuis gelegen. Ziekenhuis heeft wel wat extra maatregelen genomen. Maar het personeel is gelukkig minder paniekerig dan de TS. :)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191889777
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:38 schreef Lariekoek het volgende:
Wat wil je dan? 1000-den ziekenhuisbedden voor altijd vrij houden omdat er een eventueel ontspoord griepvirusje langs kan komen die, helaas voor hen, mensen met een zwakkere gezondheid de das om doet?

Misschien moeten we we als mensheid maar eens accepteren dat we:

1. Te veel zijn met zijn alle op deze wereld
2. We niet het eeuwige leven hebben, sommige mensen gaan eerder dood dan anderen.
MAKKELIJK PRATEN ALS HET NIET OVER JE DIERBAREN GAAT!!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:42:29 #47
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191890144
quote:
Ziekenhuizen kunnen aantal coronapatiënten niet meer aan

Voorstel in Italië: laat besmette hoogbejaarden aan lot over

Door MAARTEN VAN AALDEREN

Artsen in het Amedeo di Savoia-ziekenhuis in Turijn. Als het aan een Italiaanse artsenvereniging ligt, moeten personen die een grotere kans op overleving hebben eerst worden geholpen.

ROME - De situatie rondom het coronavirus is zo extreem geworden in Italië, dat een Italiaanse vereniging van anesthesie, analgesie, reanimatie en intensive care voorstelt om een leeftijdsgrens te stellen aan mensen die opgenomen moeten worden op de intensive care. Bovendien moeten mensen die meer kans hebben op overleven voorrang krijgen.

„Het kan nodig zijn om een leeftijdsgrens in te stellen voor toegang tot de intensive care”, zo stelt het document. De vereniging acht de maatregel noodzakelijk „om middelen te reserveren die zeer schaars kunnen zijn voor diegenen die in de eerste plaats een grotere waarschijnlijkheid hebben om te overleven en in de tweede plaats van wie meer jaren kunnen worden gered”, zo staat verder in het document van de vereniging Siaarti.

Dat betekent in de praktijk dat hoogbejaarde mensen kunnen worden afgeschreven omdat er geen plek meer voor ze is. De vereniging zegt dat het document bedoeld is als steun en een handleiding voor anesthesisten en artsen en verplegers van de reanimatie-afdeling die in deze noodtoestand moeten werken. Het oude criterium dat wie het eerst komt het eerst geholpen moet worden zou volgens Siaarti door de extreme noodsituatie waarin het land zich bevindt overboord moeten.

Keuzes
Het probleem is dat de Italiaanse ziekenhuizen het aantal patiënten dat slachtoffer is van het coronavirus niet meer aankunnen. Er moeten dus keuzes worden gemaakt wie wel en wie niet kan worden geholpen. Dat komt niet alleen omdat het aantal besmette mensen met klachten zo enorm snel toeneemt, maar ook omdat er te weinig artsen, verplegers en bedden op de intensive care-afdelingen zijn. Het hele zorgsysteem in de Noord-Italiaanse regio’s Lombardije, Veneto en Emilia-Romagna staat op springen.

Daar komt nog bij dat veel artsen en verplegers zelf besmet zijn geraakt met het coronavirus. In de Noord-Italiaanse regio Lombardije, die veruit het meest is getroffen door het virus, is 12% van de besmette mensen arts of verpleger. Zo werd op de dialyseafdeling van het San Raffaele-ziekenhuis in Milaan bij twee zorgverleners het coronavirus vastgesteld. Degene die er het meest ernstig aan toe was moest op de ’intensive care’ worden opgenomen.

De hele afdeling moest vervolgens in quarantaine en alle medewerkers van het ziekenhuis zijn gecontroleerd. In totaal bleek zeventig procent besmet te zijn met het coronavirus. En dan hebben we het over de regio Lombardije, die bekendstaat als goed functionerende regio op het gebied van zorg.

Italiaanse leger
Een nieuw spoeddecreet van de Italiaanse regering voorziet in de aanname van 5000 extra artsen, 10.000 extra verplegers en 5000 extra zorgverleners. Die zijn broodnodig. Ook zijn verplegers van het Italiaanse leger opgetrommeld om te helpen. Er komen verder meer ziekenbedden voor de intensive care-afdelingen.

Wie niet echt een urgent geval is, kan daar niet meer komen. En mocht het onmogelijk zijn om thuis in quarantaine te gaan, dan kunnen delen van hotels voor deze mensen worden gebruikt.

Inmiddels hebben bijna 6000 mensen in Italië het coronavirus opgelopen. Dat aantal neemt dagelijks zeer snel toe. Zaterdag werd bekend dat binnen een dag meer dan duizend ziektegevallen bij zijn gekomen. Onder wie de secretaris van de grootste Italiaanse regeringspartij PD, Nicola Zingaretti, en voor het eerst iemand uit Vaticaanstad. Er zijn tot nu toe 233 mensen door het coronavirus in Italië gestorven. Daar staat tegenover dat 589 mensen zijn genezen.
De dag die je wist dat ging komen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 07-03-2020 23:46:00 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 21:56:10 #48
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_191890632
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:42 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

De dag die je wist dat ging komen...
Als...
De zwarte wolf komt eraan !
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:07:49 #49
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191891082
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 21:56 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

Als...
Ik denk eerder 'wanneer'. Niet 'als'.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:39:02 #50
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191892100
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Is het exponentieel dan :?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er is geen exponentiële groei gaande tot nu toe.
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 19:58 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Nope.
WAT!?? _O-

Wat is is het dan!? Lineaire groei!? 8)7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')