Wat is er eng aan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
"Blanken hun plezier ontnemen."
Toch een enge zin.
Nou nee, ik doe ze een groter plezier met 2 weken het skutsjesilen volgen dan een halve dag Keti Koti...quote:
Want?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
"Blanken hun plezier ontnemen."
Toch een enge zin.
Blanken.quote:
En genoeg donkere kinderen vinden hem wel leukquote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij jankt.. ik niet.
Ik geef gewoon een antwoord op een vraag.
Jij wilt kennelijk niet horen dat soms donkere kinderen ZP niet zo leuk vinden.
met een broodje warm vlees waarschijnlijk ookquote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee, ik doe ze een groter plezier met 2 weken het skutsjesilen volgen dan een halve dag Keti Koti...
Oh zo, dus feitelijk nog veel minder redenen om zwarte piet af te schaffen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Blanken.
Niet alleen blanken genieten ervan.
Mwah, het geschreeuw om een verbod komt toch echt uit een bepaalde hoek.quote:Iets minder in gekleurde kampen denken zou toch fijn zijn. Beide zijde hoor, uiteraard.
Dan ga je er vanuit dat ze het leuk vinden om twee weken op de kant te staan kijken hoe de Zwaan weer 14e wordt...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:29 schreef sp3c het volgende:
met een broodje warm vlees waarschijnlijk ook
das wat anders als niet leuk
Jongen stel je niet aan. Negertjes, zwarte kinderen, wat dan ook. Je snapt me toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
JIj gebruikt het woord " negertjes" als liefkozing toch ?
Zeker niet als minachting op basis van ras , toch ?
Als mensen deze opmerking ook als irritant schofferend of racistisch ervaren... daat kan jij niks an doen, want jij ben hardstikke politiekcorrect en onschuldig .. Niet dan?
Ik snap je.... je minacht negers.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:03 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Jongen stel je niet aan. Negertjes, zwarte kinderen, wat dan ook. Je snapt me toch?
Of vind jij het woord 'neger' racistisch? Dan ben ik al klaar met je.
Belachelijk en vermoeiendquote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:19 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kijk, daar steekt die bekrompen denkwijze weer de kop op.
Je maakt jezelf belachelijk.
Nee, hij minacht geen negers, maar iedere niet-neger die meent voor hen te moeten opkomen minacht ze wel. Alsof negers niet voor zichzelf kunnen opkomen.quote:
Onderdrukking van en negativiteit over de donkere mens is ook een autochtone traditie. En daar vloeit uit voort deze traditie: wie klaagt daarover.... negeren we, We weten van niks... want we zijn beschaafd..quote:Op zondag 8 maart 2020 01:40 schreef Montagui het volgende:
Ik denk dat we wel een beetje klaar zijn mij dit topic.
In (het echte) Nederland vieren we Sinterklaas met Zwarte Piet. Dat is onze AUTOCHTONE traditie (die NIETS te maken heeft met onderdrukking of negativiteit over de donkere medemens).
Oh, ik wist niet dat sommige regio’s dergelijke festiviteiten hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onderdrukking van en negativiteit over de donkere mens is ook een autochtone traditie. En daar vloeit uit voort deze traditie: wie klaagt daarover.... negeren we, We weten van niks... want we zijn beschaafd..
Dus 200 jaar geleden bestond het echte Nederland niet ?quote:Op zondag 8 maart 2020 01:40 schreef Montagui het volgende:
Ik denk dat we wel een beetje klaar zijn mij dit topic.
In (het echte) Nederland vieren we Sinterklaas met Zwarte Piet. Dat is onze AUTOCHTONE traditie (die NIETS te maken heeft met onderdrukking of negativiteit over de donkere medemens).
Bataafse Republiek.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dus 200 jaar geleden bestond het echte Nederland niet ?
Jawel, Sinterklaas die ouwe baas werd gevierd met verschillende varianten van een zwarte "piet". Hoofdzaak was iemand met een zwart gemaakt gezicht, soms een zwart masker.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:18 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dus 200 jaar geleden bestond het echte Nederland niet ?
Sinterklaas is op honderden manieren gevierd. Voor het grootste deel van de geschiedenis zelfs zonder een sint-figuur.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jawel, Sinterklaas die ouwe baas werd gevierd met verschillende varianten van een zwarte "piet". Hoofdzaak was iemand met een zwart gemaakt gezicht, soms een zwart masker.
Ja, klopt, maar er was altijd iemand met een zwart gezicht bij, al dan niet gefantaseerd.quote:Op zondag 8 maart 2020 09:30 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Sinterklaas is op honderden manieren gevierd. Voor het grootste deel van de geschiedenis zelfs zonder een sint-figuur.
Jezus wat moet jij het zwaar hebben.quote:Op zondag 8 maart 2020 08:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onderdrukking van en negativiteit over de donkere mens is ook een autochtone traditie. En daar vloeit uit voort deze traditie: wie klaagt daarover.... negeren we, We weten van niks... want we zijn beschaafd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |