Ja en dat is veel erger dan iemand een hand geven waarmee je net in je neus, oor of anus hebt lopen krabben? Ik weet zeker dat er veel meer bacteriën op jouw muis zitten dan mijn pielemuisquote:Op maandag 9 maart 2020 10:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lekker fris om iemand een hand te geven vlak nadat je bij het richten je piemel vastgehouden hebt.
''Ja, maar ik heb m'n piemel 's ochtends nog gewassen''
quote:Op zondag 8 maart 2020 08:27 schreef theunderdog het volgende:
https://www.news.com.au/l(...)99b845c54e2d2b9305ca
Mijn hemel..
He psst....wil je geld verdienen?quote:Op zondag 8 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
een long van een Chinees heeft al zware schade lijkt me
Die dragen niet voor niets al jaren mondkapjes
quote:Vrijwilligers gezocht die besmet willen worden met variant van coronavirus. Beloning? 4.000 euro
Britse wetenschappers zijn op zoek naar enkele vrijwilligers die ze mogen besmetten met het coronavirus in het kader van een klinisch onderzoek. Focus van dat onderzoek? Het nieuwe coronavirus, Covid-19, verslaan met behulp van een adequaat vaccin.
https://www.hln.be/wetens(...)4-000-euro~a85123e7/
''Maar hunnie doen ook vieze dingen!''quote:Op maandag 9 maart 2020 11:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dat is veel erger dan iemand een hand geven waarmee je net in je neus, oor of anus hebt lopen krabben? Ik weet zeker dat er veel meer bacteriën op jouw muis zitten dan mijn pielemuis
Een mooie uitweg voor wie wat levensmoe is?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
He psst....wil je geld verdienen?
[..]
Misschien iets voor een nieuw tv-programma van Floortje Dessing?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:04 schreef TheVoice4ever het volgende:
lol, ze vliegen nog gewoon van eindhoven naar noord-italie geven ze net toe in het nieuws![]()
maar ook nog iets, als alles toch op slot is daar, waarom daar nog naartoe gaan als toerist
Wat lul je met hunnie. Geen idee wat andere mensen doen, maar ik raak iedere dag tientallen dingen aan die smeriger zijn dan een lichaamsdeel dat je dagelijks wast. En dus is het zinloos om je handen wel te gaan wassen na het plassen en niet na bijv. iets contant afrekenen of je email checken.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
''Maar hunnie doen ook vieze dingen!''
Met die logica hoef je niets te doen, want er is altijd wel weer iemand die erger is.
Tja, het is algemeen bekend dat het hygiënischer is om je handen te wassen na toiletbezoek.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat lul je met hunnie. Geen idee wat andere mensen doen, maar ik raak iedere dag tientallen dingen aan die smeriger zijn dan een lichaamsdeel dat je dagelijks wast. En dus is het zinloos om je handen wel te gaan wassen na het plassen en niet na bijv. iets contant afrekenen of je email checken.
ik doe zelf regelmatig mijn kamer ook schoonmaken, naast handen wassenquote:Op maandag 9 maart 2020 13:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, het is algemeen bekend dat het hygiënischer is om je handen te wassen na toiletbezoek.
https://www.rivm.nl/hygiene/handen-wassen
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/handen-wassen.aspx
https://www.dokterdokter.(...)den-wassen/item28923
En natuurlijk zijn er meer vieze dingen, maar dat betekent niet dat je dan je handen niet meer hoeft te wassen en niets meer hoeft te doen.
Zo kan ik ook zeggen dat ik mijn muis en toetsenbord niet hoef schoon te maken omdat de deurklinken ook vies zijn.
RIVM en Voedingscentrum tja dan weet ik genoegquote:Op maandag 9 maart 2020 13:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, het is algemeen bekend dat het hygiënischer is om je handen te wassen na toiletbezoek.
Wordt juist wél getest, en mensen die in risico gebieden zijn geweest komen het land momenteel ook niet in (China, Iran, Italie).quote:Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me eerder andersom.
Als je niet test, heb je het ook niet.
''niet duidelijk'' hmmm scholen, winkels misschien aangezien dat mensen die hoesten/niezen wel naar supermarkt mogenquote:Op maandag 9 maart 2020 14:41 schreef Frutsel het volgende:
56 nieuwe besmettingen
https://nos.nl/liveblog/2(...)-niet-duidelijk.html
quote:Een bewoner van woonzorgcomplex De Guldenakker in Goirle bij wie in het weekend het coronavirus is geconstateerd is daaraan overleden. Het slachtoffer was opgenomen in het ziekenhuis in Tilburg. Het is de vierde dode door het coronavirus in Nederland.
https://www.ad.nl/binnenl(...)navirus-br~a66a9787/
anders had ie volgende week gegaanquote:
Gemiddeld iets van 1.6 per dag die in het verkeer omkomen.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
en hoeveel zijn er vandaag in het verkeer overleden ??
[..]
Wellicht wat overdreven.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
en hoeveel zijn er vandaag in het verkeer overleden ??
[..]
anders had ie volgende week gegaan
1,6 persoonquote:Op maandag 9 maart 2020 19:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gemiddeld iets van 1.6 per dag die in het verkeer omkomen.
Een slaaf die tellen voor 3/5e.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
1,6 persoon
een hele en een gehandicapte ?/
Die ander is halfdood.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
1,6 persoon
een hele en een gehandicapte ?/
Een douche, en wat zit er dan in het water? Landbouwgif?quote:Op maandag 9 maart 2020 20:32 schreef polderturk het volgende:
Ik ben bezig met het installeren van een douche voor mijn deur (gewoon een tuinslang met spray)
Als het verder uit de hand loopt ga ik met regenpak, rubberen handschoenen en gezichtsmasker naar buiten. Als ik thuiskom neem ik een douche en ga ik zo naar binnen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)l&utm_source=Twitterquote:ITALIË SLUIT ALLE SCHOLEN EN UNIVERSITEITEN IN HET HELE LAND
BNR Webredactie Vandaag, 22:09
Italië breidt de maatregelen tegen het nieuwe coronavirus uit naar het hele land. Dat betekent dat mensen vanaf dinsdag 10 maart alleen de straat op mogen als dat écht nodig is.
Alle scholen en universiteiten in het land gaan tot 3 april dicht. Ook sportwedstrijden gaan voorlopig niet door.
De restricties die eerst alleen voor Lombardije en veertien andere provincies golden, gelden nu voor het hele land.
Waarom doen we niet hetzelfde? Moeten we wachten tot het uit de klauwen loopt?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:43 schreef Frutsel het volgende:
Geen halve maatregelen in Italië, nu het hele land in quarantaine
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)l&utm_source=Twitter
Dit kan niet ethisch zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
He psst....wil je geld verdienen?
[..]
Zeker. Voor vierduizend Euro kan je een mooie begrafenis regelen. En of je er nou met een griepje een einde aan maakt of zonder maakt ook niets meer uit. Je moet alleen wel zeker van je zaak zijn, want corona kan voor blijvende gezondheidsschade zorgen.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een mooie uitweg voor wie wat levensmoe is?
In Nederland zou dit ook absoluut niet kunnen. Blijkbaar zijn je rechten in GB niets waard.quote:
je rechten? je wordt niet verplicht he.. je doet vrijwillig mee aan clinical trails..quote:Op maandag 9 maart 2020 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zeker. Voor vierduizend Euro kan je een mooie begrafenis regelen. En of je er nou met een griepje een einde aan maakt of zonder maakt ook niets meer uit. Je moet alleen wel zeker van je zaak zijn, want corona kan voor blijvende gezondheidsschade zorgen.
[..]
In Nederland zijn dit ook absoluut niet kunnen. Blijkbaar zijn je rechten in GB niets waard.
Ja, en in delen van Azië kan je vrijwillig een nier verkopen voor een paar duizend euro.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:31 schreef mschol het volgende:
[..]
je rechten? je wordt niet verplicht he.. je doet vrijwillig mee aan clinical trails..
hele mensen massas die dat doen voor een leuk zakcentje
Met een minimumloopbaan ben je minder tijd kwijt en loop je minder risico op verdrinken in je eigen bloed, of een goede twee weken zware griepsymptomen. Je moet echt knettergek zijn om het voor het geld te doen.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, en in delen van Azië kan je vrijwillig een nier verkopen voor een paar duizend euro.
Zulke experimenten zouden niet mogelijk moeten zijn in een welvarend Europees land als Engeland. Dat er idioten zijn die de gevolgen voor de lange termijn niet in kunnen schatten of die dit doen vanwege grote geldnood doet daar niets aan af.
Jank toch niet zo man. Er zijn ook zat mensen die proefpersonen zijn geweest bij normale griep. Er is nog geen enkele gezonde persoon gestorven aan Corona van meer dan 100k geregistreerde geïnfecteerde mensen.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zeker. Voor vierduizend Euro kan je een mooie begrafenis regelen. En of je er nou met een griepje een einde aan maakt of zonder maakt ook niets meer uit. Je moet alleen wel zeker van je zaak zijn, want corona kan voor blijvende gezondheidsschade zorgen.
[..]
In Nederland zou dit ook absoluut niet kunnen. Blijkbaar zijn je rechten in GB niets waard.
wat niet is, kan nog komen, dus roep maar niet te hardquote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jank toch niet zo man. Er zijn ook zat mensen die proefpersonen zijn geweest bij normale griep. Er is nog geen enkele gezonde persoon gestorven aan Corona van meer dan 100k geregistreerde geïnfecteerde mensen.
Los daarvan zou ik niet twee weken willen lijden voor 4k, maar je helpt er ook de mensheid mee ga ik maar vanuit. Bloed afgeven is ook niet altijd een pretje.
Wel opmerkelijk dat Duitsland met ongeveer evenveel gevallen als Frankrijk en Spanje pas 2 doden heeft, tov 30 in die andere twee landen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:26 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
wat niet is, kan nog komen, dus roep maar niet te hard
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jank toch niet zo man. Er zijn ook zat mensen die proefpersonen zijn geweest bij normale griep. Er is nog geen enkele gezonde persoon gestorven aan Corona van meer dan 100k geregistreerde geïnfecteerde mensen.
Los daarvan zou ik niet twee weken willen lijden voor 4k, maar je helpt er ook de mensheid mee ga ik maar vanuit. Bloed afgeven is ook niet altijd een pretje.
WOW, wat een cijfers hequote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:32 schreef Degodvader het volgende:
[..]logisch. Als je corona hebt, ben je namelijk niet meer gezond.
Overigens klopt het ook niet. Bij gezonde mensen overlijd ongeveer 0.9%.
Op basis van deze (https://doi.org/10.1101/2020.02.25.20027664) voorlopige studie (en voor zover ik weet de enige (enigszinssserieuze) studie op dit moment).
Bij het verspreiden van misinformatie is in ieder geval niemand gebaat. Of het nu gaat om paniekzaaien of uitspraken als ' er is nog geen gezond peraoon gestorven aan corona'.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:38 schreef warhamstr het volgende:
[..]
WOW, wat een cijfers he
Paniekzaaiers.
Daarom moet je media zoals Twitter lekker mijden. Waar iedereen ineens zelfverklaard viroloog of arts is, alle roeptoeters over elkaar heen vallen met zogenaamde 'feiten' over corona (positief en negatief) die of al lang ontkracht zijn, of nog helemaal niet duidelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:40 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Bij het verspreiden van misinformatie is in ieder geval niemand gebaat. Of het nu gaat om paniekzaaien of uitspraken als ' er is nog geen gezond peraoon gestorven aan corona'.
yepquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
In China lijken alle maatregelen toch te helpen. Nog maar 19 nieuwe gevallen gisteren/vandaag.
Misschien verstandig als Nederland nu ook gewoon de knoop doorhakt om voetbalwedstrijden uit te stellen en scholieren ff vrij te geven. Even een zuur appeltje maar gaat waarschijnlijk een heleboel potentiële problemen oplossen.
Ik ga niet dat hele onderzoek doorlezen, maar hoe is die 0.9% berekend dan? Bedoelen ze dus dat van de ongeveer 4000 slachtoffers nu, daarvan 40 "gezond" waren? En zo ja, hoe weten ze dat iemand gezond is? Als al die 40 zogenaamde gezonden mensen allemaal 90+ waren dan zegt het nog niets.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 10:32 schreef Degodvader het volgende:
[..]logisch. Als je corona hebt, ben je namelijk niet meer gezond.
Overigens klopt het ook niet. Bij gezonde mensen overlijd ongeveer 0.9%.
Op basis van deze (https://doi.org/10.1101/2020.02.25.20027664) voorlopige studie (en voor zover ik weet de enige (enigszinssserieuze) studie op dit moment).
Betaald voetbal kun je altijd nog zonder publiek spelen, paar camera's kan wel en iedereen kan het thuis vanaf de bank volgen. Amateursport gewoon paar weken opschorten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:27 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
yepdaar is president xi jinping ook op routine inspectie geweest gisteren, hoe epidemie/controle maatregelen ervoor staan, in het epicentrum Wuhan
bewoners van Wuhan daar is last van slapeloosheid, angst, depressies door dit virus
maar ja daar is het wel iets aan het helpen, de maatregelen die ze al daar hebben genomen
ben het ook met jou eens wat wij moeten doen, voetbalwedstrijden zijn echt groot risico (ook al is het ''buitenlucht'' maar die tribunes hoe dicht je ook op elkaar geplakt zit)
andere sportevenementen ook trouwens, gewoon even paar weekjes niks van evenementen, geen vliegtuigen naar risicolanden (italie, iran) en nergens naartoe aangezien er hier ook risico's zijn, dus ook geen vliegtuigen hier laten komen voor paar weken
Kortgezegd: die 0.9% had geen enkele andere medische aandoening.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik ga niet dat hele onderzoek doorlezen, maar hoe is die 0.9% berekend dan? Bedoelen ze dus dat van de ongeveer 4000 slachtoffers nu, daarvan 40 "gezond" waren? En zo ja, hoe weten ze dat iemand gezond is? Als al die 40 zogenaamde gezonden mensen allemaal 90+ waren dan zegt het nog niets.
Oke dus van de 116k geïnfecteerden gaat zo'n 3.5% dood (4k) en daarvan heeft 40 geen andere aandoeningen. Ik geef toe dat "niemand" dan misschien een leugen is, maar dan hebben we het over 0,035% kans. Zo'n klein getal kan ook gewoon een uitzondering zijn of een rekenfout. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk een 90 jarige is zonder medische aandoeningen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Kortgezegd: die 0.9% had geen enkele andere medische aandoening.
De rest van je vragen worden in het onderzoek beantwoord. Dat kun je goed zelf lezen als je geïnteresseerd bent
Nee. Wat je nu zegt klopt niet. Lees óf het onderzoek, óf niet, maar cijfers produceren zonder te weten waar die cijfers vandaan komen heeft weinig zin.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oke dus van de 116k geïnfecteerden gaat zo'n 3.5% dood (4k) en daarvan heeft 40 geen andere aandoeningen. Ik geef toe dat "niemand" dan misschien een leugen is, maar dan hebben we het over 0,035% kans. Zo'n klein getal kan ook gewoon een uitzondering zijn of een rekenfout. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk een 90 jarige is zonder medische aandoeningen.
Geen zin in, laat maar dan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:50 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Nee. Wat je nu zegt klopt niet. Lees óf het onderzoek, óf niet, maar cijfers produceren zonder te weten waar die cijfers vandaan komen heeft weinig zin.
https://nos.nl/liveblog/2(...)coronapatienten.htmlquote:RIVM bevestigt vierde dode, 61 nieuwe coronapatiënten
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft een vierde Nederlandse dode bevestigd. Er zijn 61 nieuwe besmettingsgevallen. Het totaal komt daarmee op 382 besmettingen. 161 patiënten zijn besmet geraakt in het buitenland. Van 156 gevallen is de bron onbekend of is het onderzoek nog gaande.
correctie, een vrouw van 78quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer een dooie in NL, deze keer een 76-jarige vrouw met onderliggende medische klachten.
PSV maakte toch al geen kans meer op het kampioenschap, dus lekker boeiend.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:28 schreef Frutsel het volgende:
https://www.nu.nl/voetbal(...)irus.html?redirect=1
Al het betaald voetbal in Brabant afgelast
Dit gaat volledig uit de hand lopen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:09 schreef Ikbenniegek het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)irus.html?redirect=1
Geeft wel te denken dit.....
Carnavalsoptochten, nu nog?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:34 schreef TheVoice4ever het volgende:
ook geen concerten, dance festivals, carnavalsoptochten in brabant deze maand
economie is helemaal niet belangrijk
quote:
Oosterhout moest em nog houden. Was afgelast wegens de wind.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:59 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]dat staat er op die teletekst pagina, van dit nieuws
Er zijn er met carnaval een hoop afgelast vanwege het weer die later deze maand ingehaald zouden worden.quote:
Ik hoopte over een jaar of 20 van babyboomers verlost te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Babyboom in Brabant over negen maanden.
Zal in China en Italie ook wel losgaan nu. Dagen/weken lang niks te doen in huis...quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoopte over een jaar of 20 van babyboomers verlost te zijn.
Krijgen we gewoon weer een nieuwe generatie
iedereen met Corona zouden ze in bejaardenhuizen moeten stoppen. Jongeren zouden prioriteit moeten krijgen in deze aankomende crises.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoopte over een jaar of 20 van babyboomers verlost te zijn.
Krijgen we gewoon weer een nieuwe generatie
En misschien geen anticonceptiepil/condooms meer thuis op voorraadquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal in China en Italie ook wel losgaan nu. Dagen/weken lang niks te doen in huis...
twitter:enveryan twitterde op woensdag 11-03-2020 om 06:32:23Tuvalet sonrası el yıkama oranları:
🇧🇦Bosna-Hersek: %96
🇹🇷Türkiye: %94
🇽🇰Kosova: %85
...
🇳🇱Hollanda: %50
🇮🇹İtalya: %57
...
🇰🇷Güney Kore: %39
🇯🇵Japonya: %30
🇨🇳Çin: %23
[Kaynak: Gallup International 2015] reageer retweet
Dit ruikt naar fakenews. Als Japan zo laag staat klopt het al niet, een land waar hygiëne op 1 staat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:17 schreef polderturk het volgende:
Percentage van mensen die hun handen wassen na WC bezoek.twitter:enveryan twitterde op woensdag 11-03-2020 om 06:32:23Tuvalet sonrası el yıkama oranları:
🇧🇦Bosna-Hersek: %96
🇹🇷Türkiye: %94
🇽🇰Kosova: %85
...
🇳🇱Hollanda: %50
🇮🇹İtalya: %57
...
🇰🇷Güney Kore: %39
🇯🇵Japonya: %30
🇨🇳Çin: %23
[Kaynak: Gallup International 2015] reageer retweet
Ooit de delegatie van Japan bedient, vier punten van er tafellaken gepakt samen met de restaurantmanager en zo alles in de kliko gegooid. Wat was dat smerig,quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:01 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Dit ruikt naar fakenews. Als Japan zo laag staat klopt het al niet, een land waar hygiëne op 1 staat.
Moet zeggen dat het wel erg rustig is hier. Lijkt uitgestorven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Babyboom in Brabant over negen maanden.
Onderzoek was met zeep. Doe ik ook niet altijd. Alleen water telt dus niet volgens dit onderzoek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:01 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Dit ruikt naar fakenews. Als Japan zo laag staat klopt het al niet, een land waar hygiëne op 1 staat.
Waarom niet het hele land?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:28 schreef Frutsel het volgende:
https://www.nu.nl/voetbal(...)irus.html?redirect=1
Al het betaald voetbal in Brabant afgelast
Nee, dat begrijp ik ook niet zo goed. Neem of helemaal geen maatregelen of neem ze dan meteen goed.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Waarom niet het hele land?
Ik snap die fixatie op Brabant alleen niet.
en brabantse clubs die uitspelen die gaan gewoon door???quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat komt omdat de regering geen fatsoenlijke maatregelen neemt. De maatregelen die in Brabant genomen worden komen van de Veiligheidsregio's in Brabant. Zij nemen zelf dus acties.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat doet de regering wél, en ook nog eens erg goed.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:33 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Dat komt omdat de regering geen fatsoenlijke maatregelen neemt. De maatregelen die in Brabant genomen worden komen van de Veiligheidsregio's in Brabant. Zij nemen zelf dus acties.
ja, geen handen schuddenquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Dat doet de regering wél, en ook nog eens erg goed.
De overheid neemt geen erg goede maatregelen. Een goede maatregel zou namelijk zijn, om iedereen die werken moet met collega's of met leidinggevenden vrijaf te geven, totdat het land coronavrij is. Want mensen die werken kunnen niet weten wie van zijn collega's of leidinggevenden in contact is geweest met een besmet iemand. Elk risico uitsluiten is dus een goede zaak.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Inderdaad. Je wilt niet weten hoeveel mensen er inmiddels ook besmet zijn die niet eens een test mogen laten doen. Ze worden gewoon weggestuurd met de opmerking dat ze thuis moeten blijven zitten. Meer niet. Dit virus gaat zich in ieder geval nog veel verder verspreiden dat is wel duidelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef torentje het volgende:
[..]
De overheid neemt geen erg goede maatregelen. Een goede maatregel zou namelijk zijn, om iedereen die werken moet met collega's of met leidinggevenden vrijaf te geven, totdat het land coronavrij is. Want mensen die werken kunnen niet weten wie van zijn collega's of leidinggevenden in contact is geweest met een besmet iemand. Elk risico uitsluiten is dus een goede zaak.
Hoe zie je dat voor je iedereen of thuis werken de komende maand.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef torentje het volgende:
[..]
De overheid neemt geen erg goede maatregelen. Een goede maatregel zou namelijk zijn, om iedereen die werken moet met collega's of met leidinggevenden vrijaf te geven, totdat het land coronavrij is. Want mensen die werken kunnen niet weten wie van zijn collega's of leidinggevenden in contact is geweest met een besmet iemand. Elk risico uitsluiten is dus een goede zaak.
En hoe zullen de winkels worden bevoorraad? Waar zul jij jouw voedsel vandaan toveren?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Je zult het toch wel met mij eens zijn, dat mensen die werken een veel te hoog risico lopen om besmet te worden, en daardoor veel nadelige gevolgen zouden kunnen hebben? Dat is toch nooit rechtvaardig?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:10 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je iedereen of thuis werken de komende maand.
Als ze het erg goed doen waarom zijn ze dan vergeten om terugkeerders uit noord Italië te screenen of in quarantaine te plaatsen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:18 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Simpel. Zie China en Noord Italië.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:10 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je iedereen of thuis werken de komende maand.
Je bent niet terminaal als je het corona virus oploopt eh? Of lig jij bij iedere stevige griep in het ziekenhuis aan een infuus?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:06 schreef Daario het volgende:
[..]
Als ze het erg goed doen waarom zijn ze dan vergeten om terugkeerders uit noord Italië te screenen of in quarantaine te plaatsen?
ach een twee weken corona vakantie zou wel lekker zijn inderdaad ( grapje ),,, maar ik vind het zelf ook raar dat het leven hier gewoon door gaat of er niets aan de hand is , vandaag pas die eerste handschoenen gezien in de winkel en mondkapjes ( Lidl ) maar voor de rest nog weinig van te merken op enkele na die met hun handen in hun zakken binnen komen en de hele dag die handen daar laten zitten bang zijn om toch onbewust iemand aan te rakenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Je zult het toch wel met mij eens zijn, dat mensen die werken een veel te hoog risico lopen om besmet te worden, en daardoor veel nadelige gevolgen zouden kunnen hebben? Dat is toch nooit rechtvaardig?
twitter:anadoluagency twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:30:29Number of #coronavirus cases in #Qatar rises to 262
Qatari Health Ministry confirms 238 new virus cases
https://t.co/V57IhnrbG4 https://t.co/VBzAZEevKB reageer retweet
Dan zal de overheid toch zelf moeten gaan werken in bedrijven waar het risico groot is om besmet te worden, met de daardoor nadelige gevolgen die kunnen ontstaan na besmetting.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En hoe zullen de winkels worden bevoorraad? Waar zul jij jouw voedsel vandaan toveren?
Oke Piet.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:36 schreef polderturk het volgende:
In Qatar 238 nieuwe gevallen.
Het is daar 40 graden.
en ze dragen ook zelfs allemaal nog burka's.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:36 schreef polderturk het volgende:
In Qatar 238 nieuwe gevallen.
Het is daar 40 graden.twitter:anadoluagency twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:30:29Number of #coronavirus cases in #Qatar rises to 262
Qatari Health Ministry confirms 238 new virus cases
https://t.co/V57IhnrbG4 https://t.co/VBzAZEevKB reageer retweet
quote:WHO bestempelt corona-uitbraak officieel als pandemie
Gezondheidsorganisatie WHO heeft COVID-19 woensdag verklaard tot pandemie, oftewel een epidemie op wereldwijde schaal.
Tot op heden kwalificeerde de WHO COVID-19, de ziekte die het coronavirus veroorzaakt, nog als een internationale gezondheidscrisis in verschillende landen. Bij een pandemie verspreidt de ziekte zich op grotere schaal in verschillende landen op verschillende continenten en worden relatief veel mensen door de ziekte getroffen.
Wereldwijd zijn er tot en met woensdagochtend in totaal ruim 118.000 besmettingen met het COVID-19-virus geconstateerd. Bijna 4.300 mensen zijn aan COVID-19 bezweken.
Nog nooit eerder leidde een coronavirus tot een pandemie, zei Tedros Adhanom Ghebreyesus, het hoofd van de wereldgezondheidsorganisatie WHO, woensdag tijdens een persconferentie. Volgens hem betekent dit echter niet dat het virus anders moet worden aangepakt. "Landen moeten hun ziekenhuizen op grote schaal voorbereiden, de bevolking blijven voorlichten en elke bevestigde besmette persoon zorgvuldig isoleren en behandelen."
Volgens Tedros is het nog mogelijk om de snelle verspreiding van het virus te stoppen. "We zitten in hetzelfde schuitje en moeten juist handelen en kalm blijven", aldus Ghebreyesus.
Jazeker maar dan valt het hele land stil dan heb je veel meer schade, zoiets is gewoon niet te doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Je zult het toch wel met mij eens zijn, dat mensen die werken een veel te hoog risico lopen om besmet te worden, en daardoor veel nadelige gevolgen zouden kunnen hebben? Dat is toch nooit rechtvaardig?
GB valt er niet onderquote:VS stelt inreisverbod in voor Europese landen
De Verenigde Staten voeren een inreisverbod in voor 26 Europese landen, inclusief Nederland. Het gaat om de Schengenlanden, Groot-Brittannië valt er dus niet onder. De noodmaatregel gaat zaterdag om 04.59 uur Nederlandse tijd in en is bedoeld om de uitbraak van het coronavirus in de VS te beperken. Het verbod blijft dertig dagen van kracht, zo maakte president Trump bekend.
'Ik zal nooit aarzelen om de nodige maatregelen te nemen'
Er zijn een aantal uitzonderingen op het reisverbod, zoals voor Europeanen die directe familie hebben in de VS. Ook Amerikaanse burgers mogen terugreizen vanuit Europa, op voorwaarde dat ze vooraf gescreend zijn op het virus.
Nu niet meer. Alle winkels moeten dicht, restaurant, kledingwinkels, bedrijven, alleen levensmiddelenbranche blijft openquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In Italië mag je ook nog gewoon werken toch? Niet iedereen kan thuiswerken natuurlijk..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |