Waarschijnlijk een combi van al die factoren.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 22:24 schreef Kaji het volgende:
Wel interessant dat het aantal besmettingen (volgens officiële cijfers) in China al een tijdje nauwelijks meer stijgt. Zijn de Chinese maatregelen echt zo effectief, zijn de cijfers onbetrouwbaar of is het virus toch maar voor een klein deel van de mensen gevaarlijk?
In theorie ja.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik las dit:
Handen wassen: hoe vaak en wanneer? Voor en na een toiletbezoek en voor en na het eten: dat is standaard. Maar nu dus ook best zodra je in een ruimte hebt gezeten waar heel wat mensen zijn. Voor en na een vergadering bijvoorbeeld.
Is dat echt standaard, voor en na eten/wc handen wassen?
quote:Op zondag 8 maart 2020 11:04 schreef Kassamiep het volgende:
In theorie ja.
In de praktijk zal iedereen die op een kantoor werkt kunnen beamen dat veel mensen hun handen na toiletbezoek niet wassen.
+1quote:Op zondag 8 maart 2020 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel jammer dat je nog steeds zo weinig leest over de positieve berichten rondom deze uitbraak.
Wereldwijd meer dan 60.000 mensen weer genezen, waarom meldt de Telegraaf dat niet?
Omdat je zonder dat gegeven het percentage dooien niet kunt berekenen.quote:Op zondag 8 maart 2020 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel jammer dat je nog steeds zo weinig leest over de positieve berichten rondom deze uitbraak.
Wereldwijd meer dan 60.000 mensen weer genezen, waarom meldt de Telegraaf dat niet?
Dat na is nog tot daar en toe, maar wie gaat nou vooraf wassen? Ik zou zeggen bij eten doe je voor en bij toilet na. Ik doe meestal beide niet. Eten doe je met bestek en toilet alleen bij schijten of als ik over m'n handen heen pis en dat gebeurt maar af en toe.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
In theorie ja.
In de praktijk zal iedereen die op een kantoor werkt kunnen beamen dat veel mensen hun handen na toiletbezoek niet wassen.
quote:Gevangene komt om tijdens 'coronarellen' in Italiaanse gevangenis
Updated 2 uur geleden
3 uur geleden in BUITENLAND
ROME - Gevangenen in vier Italiaanse gevangenissen zijn zondag in opstand gekomen tegen nieuwe regels die zijn ingevoerd om de uitbraak van het coronavirus in te dammen.
Zo is er een verbod op familiebezoek ingesteld.
Dat meldt een vakbond voor gevangenbewaarders. In de gevangenis van Modena kwam een gedetineerde om het leven tijdens rellen, aldus het Italiaanse persbureau ANSA.
En pissen dat doe je altijd bij n urinoir en nooit in een hokje waar anderen wel hebben zitten schijten?quote:Op zondag 8 maart 2020 16:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat na is nog tot daar en toe, maar wie gaat nou vooraf wassen? Ik zou zeggen bij eten doe je voor en bij toilet na. Ik doe meestal beide niet. Eten doe je met bestek en toilet alleen bij schijten of als ik over m'n handen heen pis en dat gebeurt maar af en toe.
Turkije was anders de eerste die besloot om vliegverkeer van en naar China te stoppen. Ook worden passagiers gecontroleerd op koorts wat een teken kan zijn van Corona.quote:Op zondag 8 maart 2020 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nog steeds 0 cases in Turkije, jaja
Vraag is of het veel had uitgemaakt. De eerste patient is in China al begin december geconstateerd. Toen het hier goed in het nieuws kwam, was het al zeker half januari. Tot die tijd heeft iedereen ook gewoon vrolijk de wereld rond gevlogen. Wel eens met je opmerking over die studenten.quote:Op maandag 9 maart 2020 00:59 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Turkije was anders de eerste die besloot om vliegverkeer van en naar China te stoppen. Ook worden passagiers gecontroleerd op koorts wat een teken kan zijn van Corona.
Hadden ze hier in Nederland ook mogen doen, maar in plaats daar van zijn er mensen die alle ellende opzoeken door op vakantie te gaan naar Noord-Italië. Straks hebben we 900 studenten met Corona zitten in Groningen omdat die gasten perse die kant op wilden.
Mensen in Turkije zijn heel erg actief op social media. Dat de overheid niet meldt kan ik me voorstellen, maar normale burgers zetten dit soort dingen echt heel snel op Twitter en dan gaat het heel snel. Zelfs de roddels zijn er op dit moment niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag is of het veel had uitgemaakt. De eerste patient is in China al begin december geconstateerd. Toen het hier goed in het nieuws kwam, was het al zeker half januari. Tot die tijd heeft iedereen ook gewoon vrolijk de wereld rond gevlogen. Wel eens met je opmerking over die studenten.
Dat er in Turkije geen gevallen zijn is ook dikke bullshit natuurlijk. Waarschijnlijk melden ze het gewoon niet uit angst voor het toerisme.
Als een urinoir er is dan doe ik het daar. Voor de rest raak ik niets aan behalve m'n piemel en die was ik wel iedere dagquote:Op maandag 9 maart 2020 00:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En pissen dat doe je altijd bij n urinoir en nooit in een hokje waar anderen wel hebben zitten schijten?
Lekker fris om iemand een hand te geven vlak nadat je bij het richten je piemel vastgehouden hebt.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als een urinoir er is dan doe ik het daar. Voor de rest raak ik niets aan behalve m'n piemel en die was ik wel iedere dag
Zo'n beetje alle landen om Turkije heen hebben Coronagevallen gemeld.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vraag is of het veel had uitgemaakt. De eerste patient is in China al begin december geconstateerd. Toen het hier goed in het nieuws kwam, was het al zeker half januari. Tot die tijd heeft iedereen ook gewoon vrolijk de wereld rond gevlogen. Wel eens met je opmerking over die studenten.
Dat er in Turkije geen gevallen zijn is ook dikke bullshit natuurlijk. Waarschijnlijk melden ze het gewoon niet uit angst voor het toerisme.
misschien zijn hun procedures gewoon heel wat strenger dan in andere landenquote:Op maandag 9 maart 2020 10:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle landen om Turkije heen hebben Coronagevallen gemeld.
Op vluchten van Turkish Airlines hebben ze passagiers met het Coronavirus getest.
Maar in Turkije is natuurlijk geen Corona
Lijkt me eerder andersom.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
misschien zijn hun procedures gewoon heel wat strenger dan in andere landen
Zelfde strategie als in de VS.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me eerder andersom.
Als je niet test, heb je het ook niet.
Ja en dat is veel erger dan iemand een hand geven waarmee je net in je neus, oor of anus hebt lopen krabben? Ik weet zeker dat er veel meer bacteriën op jouw muis zitten dan mijn pielemuisquote:Op maandag 9 maart 2020 10:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lekker fris om iemand een hand te geven vlak nadat je bij het richten je piemel vastgehouden hebt.
''Ja, maar ik heb m'n piemel 's ochtends nog gewassen''
quote:Op zondag 8 maart 2020 08:27 schreef theunderdog het volgende:
https://www.news.com.au/l(...)99b845c54e2d2b9305ca
Mijn hemel..
He psst....wil je geld verdienen?quote:Op zondag 8 maart 2020 11:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
een long van een Chinees heeft al zware schade lijkt me
Die dragen niet voor niets al jaren mondkapjes
quote:Vrijwilligers gezocht die besmet willen worden met variant van coronavirus. Beloning? 4.000 euro
Britse wetenschappers zijn op zoek naar enkele vrijwilligers die ze mogen besmetten met het coronavirus in het kader van een klinisch onderzoek. Focus van dat onderzoek? Het nieuwe coronavirus, Covid-19, verslaan met behulp van een adequaat vaccin.
https://www.hln.be/wetens(...)4-000-euro~a85123e7/
''Maar hunnie doen ook vieze dingen!''quote:Op maandag 9 maart 2020 11:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dat is veel erger dan iemand een hand geven waarmee je net in je neus, oor of anus hebt lopen krabben? Ik weet zeker dat er veel meer bacteriën op jouw muis zitten dan mijn pielemuis
Een mooie uitweg voor wie wat levensmoe is?quote:Op maandag 9 maart 2020 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
He psst....wil je geld verdienen?
[..]
Misschien iets voor een nieuw tv-programma van Floortje Dessing?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:04 schreef TheVoice4ever het volgende:
lol, ze vliegen nog gewoon van eindhoven naar noord-italie geven ze net toe in het nieuws![]()
maar ook nog iets, als alles toch op slot is daar, waarom daar nog naartoe gaan als toerist
Wat lul je met hunnie. Geen idee wat andere mensen doen, maar ik raak iedere dag tientallen dingen aan die smeriger zijn dan een lichaamsdeel dat je dagelijks wast. En dus is het zinloos om je handen wel te gaan wassen na het plassen en niet na bijv. iets contant afrekenen of je email checken.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
''Maar hunnie doen ook vieze dingen!''
Met die logica hoef je niets te doen, want er is altijd wel weer iemand die erger is.
Tja, het is algemeen bekend dat het hygiënischer is om je handen te wassen na toiletbezoek.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat lul je met hunnie. Geen idee wat andere mensen doen, maar ik raak iedere dag tientallen dingen aan die smeriger zijn dan een lichaamsdeel dat je dagelijks wast. En dus is het zinloos om je handen wel te gaan wassen na het plassen en niet na bijv. iets contant afrekenen of je email checken.
ik doe zelf regelmatig mijn kamer ook schoonmaken, naast handen wassenquote:Op maandag 9 maart 2020 13:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, het is algemeen bekend dat het hygiënischer is om je handen te wassen na toiletbezoek.
https://www.rivm.nl/hygiene/handen-wassen
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/handen-wassen.aspx
https://www.dokterdokter.(...)den-wassen/item28923
En natuurlijk zijn er meer vieze dingen, maar dat betekent niet dat je dan je handen niet meer hoeft te wassen en niets meer hoeft te doen.
Zo kan ik ook zeggen dat ik mijn muis en toetsenbord niet hoef schoon te maken omdat de deurklinken ook vies zijn.
RIVM en Voedingscentrum tja dan weet ik genoegquote:Op maandag 9 maart 2020 13:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, het is algemeen bekend dat het hygiënischer is om je handen te wassen na toiletbezoek.
Wordt juist wél getest, en mensen die in risico gebieden zijn geweest komen het land momenteel ook niet in (China, Iran, Italie).quote:Op maandag 9 maart 2020 10:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me eerder andersom.
Als je niet test, heb je het ook niet.
''niet duidelijk'' hmmm scholen, winkels misschien aangezien dat mensen die hoesten/niezen wel naar supermarkt mogenquote:Op maandag 9 maart 2020 14:41 schreef Frutsel het volgende:
56 nieuwe besmettingen
https://nos.nl/liveblog/2(...)-niet-duidelijk.html
quote:Een bewoner van woonzorgcomplex De Guldenakker in Goirle bij wie in het weekend het coronavirus is geconstateerd is daaraan overleden. Het slachtoffer was opgenomen in het ziekenhuis in Tilburg. Het is de vierde dode door het coronavirus in Nederland.
https://www.ad.nl/binnenl(...)navirus-br~a66a9787/
anders had ie volgende week gegaanquote:
Gemiddeld iets van 1.6 per dag die in het verkeer omkomen.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
en hoeveel zijn er vandaag in het verkeer overleden ??
[..]
Wellicht wat overdreven.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
en hoeveel zijn er vandaag in het verkeer overleden ??
[..]
anders had ie volgende week gegaan
1,6 persoonquote:Op maandag 9 maart 2020 19:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gemiddeld iets van 1.6 per dag die in het verkeer omkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |