abonnement Unibet Coolblue
pi_191855667

Dit is niet het eerste topic over de deelnemer voor NL 2020. De vorige volle delen vind je door hierboven naast bladzijdenummer 1 op pijltje naar links te klikken!





Jeangu Macrooy vertegenwoordigt Nederland op het Eurovisie Songfestival 2020
Jeangu Macrooy gaat Nederland vertegenwoordigen op de 65ste editie van het Eurovisie Songfestival 2020 in Rotterdam. Dit nieuws is vandaag bevestigd door de selectiecommissie in het nieuwe AVROTROS-programma Humberto op NPO Radio 1.

"We hadden Jeangu al langer in het vizier omdat zijn sound zo goed en internationaal onderscheidend is," aldus algemeen directeur van AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade. "De song die hij instuurde was een schot in de roos. Het pakt je, intrigeert en gaat onder je huid zitten. Wij zijn ontzettend blij dat Jeangu er samen met ons voor wil gaan."

Voor Jeangu wordt zijn deelname aan het Eurovisie Songfestival het grootste avontuur tot nu toe. Jeangu: "Ik voel me onbeschrijfelijk vereerd! Het is een hele grote droom die uitkomt en het allermooiste wat tot nu toe op mijn pad is gekomen. Mijn team en ik staan te springen om iets neer te zetten waar Nederland trots op kan zijn. Let's go!"



************************

JeanguTutorial, hoe spreek je zijn naam uit?


************************

Portret Jeangu van EenVandaag over z'n deelname, zijn song etc.

https://eenvandaag.avrotr(...)stival-in-rotterdam/

************************

Het lied is dus nog niet bekend, maar hier enkele youtubes van Jeangu:


Met zijn tweelingbroer:


************************
Social Media:
Instagram
Twitter
Facebook

Streaming:
Spotify
Youtube afspeellijst
Apple Music

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 08-03-2020 12:51:25 ]
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 21:57:11 #2
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191855696
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:44 schreef fatix het volgende:
Ik ben IETS vergeten bij te voegen;

• deze inzending is NET een ODE-liedje
• ode aan 65-jaar esc en ode aan alle Nederlandse inzendingen in een jubileum-jaar

😉😍😎
Ik snap veel dingen niet in het leven, en dit is er een van. Wat bedoel je?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 5 maart 2020 @ 21:59:36 #3
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191855763
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Manusje_v_a het volgende:
Lief dagboek,

Vandaag gingen we naar DWDD. We hebben daar lekker gegeten met de andere kinderen en ouders die aanwezig waren. Toen moest mijn dochter huilen omdat ze zo nerveus was. Maar gelukkig kwam daar net Matthijs aangelopen, en die gaf haar een knuffel en een kus O+

Met DWDD werd afgesproken dat ze op de bank zou zitten en dan vijf minuten voor aanvang door mocht geven of ze wel of niet aan tafel zou gaan zitten.

Vlak voor de uitzending deed Jeangu zijn nummer twee keer, zo mooi, ik heb staan huilen op het balkon! Helaas durfde ze op het laatst toch echt niet aan tafel en hebben we samen op het balkon de uitzending gekeken.

Na afloop zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we foto's gemaakt met Jeangu en Cornald. Ik heb Cornald de groetjes gedaan van het Forum _O_ Wat een super leuke man! Jeangu was zo lief O+ . We hebben even gekletst en hem bedankt voor zijn prachtige nummer.

Daarna nog even met Matthijs gekletst en foto's gemaakt. Iedereen was zo super lief voor mijn dochter! Uiteindelijk heeft ze echt een magische avond gehad, ook al zat ze niet aan tafel O+ O+

En tenslotte het beste nieuws: we krijgen waarschijnlijk twee kaartjes voor een van de shows!!! w/ *O* w/
Klinkt als een zeer geslaagde avond, uiteindelijk ook voor dochter ondanks de zenuwen. O+
Het is ook niet niks, ik zou al geen ja hebben durven zeggen om daar überhaupt naartoe te komen voor aan tafel. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_191855769
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ik snap veel dingen niet in het leven, en dit is er een van. Wat bedoel je?
Dat het liedje een ode is aan het songfestival? Ik zie het niet.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_191855784
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:59 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Klinkt als een zeer geslaagde avond, uiteindelijk ook voor dochter ondanks de zenuwen. O+
Het is ook niet niks, ik zou al geen ja hebben durven zeggen om daar überhaupt naartoe te komen voor aan tafel. :P
Jammer dat je Matthijs hebt ontmoet. ENG ENG ENG :r
pi_191855828
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Manusje_v_a het volgende:
Lief dagboek,

Vandaag gingen we naar DWDD. We hebben daar lekker gegeten met de andere kinderen en ouders die aanwezig waren. Toen moest mijn dochter huilen omdat ze zo nerveus was. Maar gelukkig kwam daar net Matthijs aangelopen, en die gaf haar een knuffel en een kus O+

Met DWDD werd afgesproken dat ze op de bank zou zitten en dan vijf minuten voor aanvang door mocht geven of ze wel of niet aan tafel zou gaan zitten.

Vlak voor de uitzending deed Jeangu zijn nummer twee keer, zo mooi, ik heb staan huilen op het balkon! Helaas durfde ze op het laatst toch echt niet aan tafel en hebben we samen op het balkon de uitzending gekeken.

Na afloop zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we foto's gemaakt met Jeangu en Cornald. Ik heb Cornald de groetjes gedaan van het Forum _O_ Wat een super leuke man! Jeangu was zo lief O+ . We hebben even gekletst en hem bedankt voor zijn prachtige nummer.

Daarna nog even met Matthijs gekletst en foto's gemaakt. Iedereen was zo super lief voor mijn dochter! Uiteindelijk heeft ze echt een magische avond gehad, ook al zat ze niet aan tafel O+ O+

En tenslotte het beste nieuws: we krijgen waarschijnlijk twee kaartjes voor een van de shows!!! w/ *O* w/
Fijn om te horen dat jullie zo'n geweldige ervaring mochten hebben! Alvast veel plezier gewenst voor de live shows! :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191855864
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jammer dat je Matthijs hebt ontmoet. ENG ENG ENG :r
Vergeet Wendy van Dijk niet. :r
pi_191855903
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Manusje_v_a het volgende:
Lief dagboek,

Vandaag gingen we naar DWDD. We hebben daar lekker gegeten met de andere kinderen en ouders die aanwezig waren. Toen moest mijn dochter huilen omdat ze zo nerveus was. Maar gelukkig kwam daar net Matthijs aangelopen, en die gaf haar een knuffel en een kus O+

Met DWDD werd afgesproken dat ze op de bank zou zitten en dan vijf minuten voor aanvang door mocht geven of ze wel of niet aan tafel zou gaan zitten.

Vlak voor de uitzending deed Jeangu zijn nummer twee keer, zo mooi, ik heb staan huilen op het balkon! Helaas durfde ze op het laatst toch echt niet aan tafel en hebben we samen op het balkon de uitzending gekeken.

Na afloop zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we foto's gemaakt met Jeangu en Cornald. Ik heb Cornald de groetjes gedaan van het Forum _O_ Wat een super leuke man! Jeangu was zo lief O+ . We hebben even gekletst en hem bedankt voor zijn prachtige nummer.

Daarna nog even met Matthijs gekletst en foto's gemaakt. Iedereen was zo super lief voor mijn dochter! Uiteindelijk heeft ze echt een magische avond gehad, ook al zat ze niet aan tafel O+ O+

En tenslotte het beste nieuws: we krijgen waarschijnlijk twee kaartjes voor een van de shows!!! w/ *O* w/
Klinkt als een heel fijne en geslaagde avond, ondanks dat dochter toch niet durfde uiteindelijk! O+ En wat zijn ze lief voor jullie geweest!

En wat tof van die kaartjes! O+ *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191855963
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ik snap veel dingen niet in het leven, en dit is er een van. Wat bedoel je?
Dat het ruim 40 jaar geduurd heeft voordat we weer wonnen? :? En we dus langzaam moesten groeien om kwaliteit te leveren?
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 22:09:36 #10
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191855994
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat het ruim 40 jaar geduurd heeft voordat we weer wonnen? :? En we dus langzaam moesten groeien om kwaliteit te leveren?
Hmm ja. 🤔
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:14:08 #11
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191856102
Ik heb het nummer nu al vaak gehoord. En het raakt me bijna elke keer weer. Ik kan maar weinig songfestivalnummers opnoemen die zo oprecht over het leven gaan. O+ O+ O+


En na een paar keer kun je de tekst gewoon gemakkelijk meezingen, ondanks een echt refrein. ^O^
pi_191856203
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Manusje_v_a het volgende:
Lief dagboek,

Vandaag gingen we naar DWDD. We hebben daar lekker gegeten met de andere kinderen en ouders die aanwezig waren. Toen moest mijn dochter huilen omdat ze zo nerveus was. Maar gelukkig kwam daar net Matthijs aangelopen, en die gaf haar een knuffel en een kus O+

Met DWDD werd afgesproken dat ze op de bank zou zitten en dan vijf minuten voor aanvang door mocht geven of ze wel of niet aan tafel zou gaan zitten.

Vlak voor de uitzending deed Jeangu zijn nummer twee keer, zo mooi, ik heb staan huilen op het balkon! Helaas durfde ze op het laatst toch echt niet aan tafel en hebben we samen op het balkon de uitzending gekeken.

Na afloop zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we foto's gemaakt met Jeangu en Cornald. Ik heb Cornald de groetjes gedaan van het Forum _O_ Wat een super leuke man! Jeangu was zo lief O+ . We hebben even gekletst en hem bedankt voor zijn prachtige nummer.

Daarna nog even met Matthijs gekletst en foto's gemaakt. Iedereen was zo super lief voor mijn dochter! Uiteindelijk heeft ze echt een magische avond gehad, ook al zat ze niet aan tafel O+ O+

En tenslotte het beste nieuws: we krijgen waarschijnlijk twee kaartjes voor een van de shows!!! w/ *O* w/
Wat tof O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 22:24:35 #13
163650 Greys
pi_191856301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jammer dat je Matthijs hebt ontmoet. ENG ENG ENG :r
Ze vinden het zelf leuk, daar gaat het toch om. Zij en haar dochter hebben een top avond gehad. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 22:25:32 #14
163650 Greys
pi_191856315
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef Manusje_v_a het volgende:
Lief dagboek,

Vandaag gingen we naar DWDD. We hebben daar lekker gegeten met de andere kinderen en ouders die aanwezig waren. Toen moest mijn dochter huilen omdat ze zo nerveus was. Maar gelukkig kwam daar net Matthijs aangelopen, en die gaf haar een knuffel en een kus O+

Met DWDD werd afgesproken dat ze op de bank zou zitten en dan vijf minuten voor aanvang door mocht geven of ze wel of niet aan tafel zou gaan zitten.

Vlak voor de uitzending deed Jeangu zijn nummer twee keer, zo mooi, ik heb staan huilen op het balkon! Helaas durfde ze op het laatst toch echt niet aan tafel en hebben we samen op het balkon de uitzending gekeken.

Na afloop zijn we weer naar beneden gegaan en hebben we foto's gemaakt met Jeangu en Cornald. Ik heb Cornald de groetjes gedaan van het Forum _O_ Wat een super leuke man! Jeangu was zo lief O+ . We hebben even gekletst en hem bedankt voor zijn prachtige nummer.

Daarna nog even met Matthijs gekletst en foto's gemaakt. Iedereen was zo super lief voor mijn dochter! Uiteindelijk heeft ze echt een magische avond gehad, ook al zat ze niet aan tafel O+ O+

En tenslotte het beste nieuws: we krijgen waarschijnlijk twee kaartjes voor een van de shows!!! w/ *O* w/
Klinkt geweldig!

Foto met Cornald! *O*
Foto met Jeangu *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:26:40 #15
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191856327
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ik snap veel dingen niet in het leven, en dit is er een van. Wat bedoel je?
ijs-beer-vriend

mijn excuses voor een eventueel misverstand.
voordat ik deze zinnen schreef heb ik daarvoor een commentaar geplaatst met opsommingen waarbij dit als laatste erbij moest. Boven heel deze opsomming schreef ik als een soort titel van wat ik erbij voel/de (ww feel in het Engels)

de gospel-sound op het einde gaf het gevoel dat dit echt zo’n ode liedje is. Tot bij mijn weten (ik kan ook ernaast zijn) hebben we tot op de dag vandaag geen enkele inzending gehad met gospel-sound erin. En “grow” gaf deze feeling wel bij mij.. er zijn idd dingen die ik zoals menig niet begrijp.. dit is zo omarmend alsof het 65 jaar esc omarmd.. maar ja., je gaat het misschien weer niet begrijpen..

😞😞
pi_191856336
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Klinkt geweldig!

Foto met Cornald! *O*
Foto met Jeangu *O*
Kan ik een foto plaatsen? En dan overmorgen ofzo weer weghalen? Moet ik hem dan eerst ergens uploaden?
  ESF Reporter donderdag 5 maart 2020 @ 22:29:16 #17
87554 Cee
Welluk?
pi_191856374
Manusje, wat tof dat jullie het zo leuk hebben gehad! En Cornald heeft net een foto getweet met alle jonge ESF ambassadeurs er op. w/ *O*

Wiwi reactie op Grow komt zometeen online trouwens.
pi_191856489
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:29 schreef Cee het volgende:
Manusje, wat tof dat jullie het zo leuk hebben gehad! En Cornald heeft net een foto getweet met alle jonge ESF ambassadeurs er op. w/ *O*

Wiwi reactie op Grow komt zometeen online trouwens.
O wat tof!! Ik heb geen Twitter maar dankzij jou net even opgezocht O+ . Die met het spijkerjasje en witte shirt is dus mijn dochter O+

Toen ik Cornald de groeten deed van het Forum, vertelde hij al dat iemand had geappt dat ik er zou zijn met dochter...haha wat een grote fok-ESF+familie is het eigenlijk ook O+

Ik ben gewoon helemaal gelukkig na vanavond! De mooiste muziek en dan ook nog zoveel lieve mensen O+
pi_191856543
@Manusje_v_a: wat ontzetten leuk voor jullie! *O* weet je al welke show je naartoe mag?
Leuk is Cornald hè? O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191856563
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:27 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Kan ik een foto plaatsen? En dan overmorgen ofzo weer weghalen? Moet ik hem dan eerst ergens uploaden?
Ik gebruik altijd mUpload. Heel gemakkelijk.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191856576
De tweet van Cornald! Met foto!
cornaldm twitterde op donderdag 05-03-2020 om 22:15:30 Een van de allerleukste dingen die ik ooit op tv mocht doen - dankzij Branko, Koen, Noor, Floor en Fenne. Songfestivalhelden/heldinnen van de toekomst (en eigenlijk nu al natuurlijk). Goeie nazit ook. Dank @dwdd https://t.co/MGZzMXamVS reageer retweet
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191856586
Die kinderen waren echt geweldig bij DWDD... die kennis _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191856609
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:38 schreef koffieleuk het volgende:
Tweet van Cornald! Met foto!
cornaldm twitterde op donderdag 05-03-2020 om 22:15:30 Een van de allerleukste dingen die ik ooit op tv mocht doen - dankzij Branko, Koen, Noor, Floor en Fenne. Songfestivalhelden/heldinnen van de toekomst (en eigenlijk nu al natuurlijk). Goeie nazit ook. Dank @:dwdd https://t.co/MGZzMXamVS reageer retweet
[ afbeelding ]
Superleuk *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191856611
quote:
17s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:14 schreef lashatumbai het volgende:
Ik heb het nummer nu al vaak gehoord. En het raakt me bijna elke keer weer. Ik kan maar weinig songfestivalnummers opnoemen die zo oprecht over het leven gaan. O+ O+ O+


En na een paar keer kun je de tekst gewoon gemakkelijk meezingen, ondanks een echt refrein. ^O^
Gemakkelijk meezingen?? Een echt refrein?
Dan heb ik “Grow” toch echt op een compleet andere manier in mij opgenomen dan dat jij het deed..

Dat je een nieuw liedje na verloop van korte tijd kunt meezingen, wil trouwend ook niets zeggen. Vorig jaar kon ik “Roi” ook gemakkelijk meezingen. In het jaar ervoor kon ik ook wel een of ander matig liedje uit het deelnemersveld gemakkelijk meezingen....
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
  Moderator donderdag 5 maart 2020 @ 22:40:49 #25
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191856618
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:26 schreef fatix het volgende:

[..]

ijs-beer-vriend

mijn excuses voor een eventueel misverstand.
voordat ik deze zinnen schreef heb ik daarvoor een commentaar geplaatst met opsommingen waarbij dit als laatste erbij moest. Boven heel deze opsomming schreef ik als een soort titel van wat ik erbij voel/de (ww feel in het Engels)

de gospel-sound op het einde gaf het gevoel dat dit echt zo’n ode liedje is. Tot bij mijn weten (ik kan ook ernaast zijn) hebben we tot op de dag vandaag geen enkele inzending gehad met gospel-sound erin. En “grow” gaf deze feeling wel bij mij.. er zijn idd dingen die ik zoals menig niet begrijp.. dit is zo omarmend alsof het 65 jaar esc omarmd.. maar ja., je gaat het misschien weer niet begrijpen..

😞😞
Ja, ik denk dat ik het wel volg nu.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_191856694
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:40 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:

[..]

Gemakkelijk meezingen?? Een echt refrein?
Dan heb ik “Grow” toch echt op een compleet andere manier in mij opgenomen dan dat jij het deed..

Dat je een nieuw liedje na verloop van korte tijd kunt meezingen, wil trouwend ook niets zeggen. Vorig jaar kon ik “Roi” ook gemakkelijk meezingen. In het jaar ervoor kon ik ook wel een of ander matig liedje uit het deelnemersveld gemakkelijk meezingen....
Arcade ook?
pi_191856720
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:36 schreef GeorgeM het volgende:
@:Manusje_v_a: wat ontzetten leuk voor jullie! *O* weet je al welke show je naartoe mag?
Leuk is Cornald hè? O+
Ja, echt een schat! Hij was wel teleurgesteld in de reacties van de bookmakers tot nu toe, snapte niet dat het lied niet meer wordt opgepikt. Hij is zelf zichtbaar helemaal weg van het lied en van Jeangu O+
pi_191856736
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Ja, echt een schat! Hij was wel teleurgesteld in de reacties van de bookmakers tot nu toe, snapte niet dat het lied niet meer wordt opgepikt. Hij is zelf zichtbaar helemaal weg van het lied en van Jeangu O+
Cornald woont 3 minuten van mij vandaan. Zie hem altijd met carnaval :D
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 22:50:03 #29
163650 Greys
pi_191856789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:40 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:

[..]

Gemakkelijk meezingen?? Een echt refrein?
Dan heb ik “Grow” toch echt op een compleet andere manier in mij opgenomen dan dat jij het deed..

Dat je een nieuw liedje na verloop van korte tijd kunt meezingen, wil trouwend ook niets zeggen. Vorig jaar kon ik “Roi” ook gemakkelijk meezingen. In het jaar ervoor kon ik ook wel een of ander matig liedje uit het deelnemersveld gemakkelijk meezingen....
Iedereen beleeft een lied anders, is logisch toch?

Ik vond het de eerste keer ook geen 'meezinger', maar betrapte mezelf erop dat ik vandaag ook 'Don't take it personally, don't be offennndedddd' liep te neuriën. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191856841
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Iedereen beleeft een lied anders, is logisch toch?

Ik vond het de eerste keer ook geen 'meezinger', maar betrapte mezelf erop dat ik vandaag ook 'Don't take it personally, don't be offennndedddd' liep te neuriën. :D
:Y Ik vind het een lekker ‘tot-rust-kom-nummer’.
Het kabbelt. ^O^
pi_191856881
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:46 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Ja, echt een schat! Hij was wel teleurgesteld in de reacties van de bookmakers tot nu toe, snapte niet dat het lied niet meer wordt opgepikt. Hij is zelf zichtbaar helemaal weg van het lied en van Jeangu O+
Denk dat vooral te maken heeft met het feit dat we het host-land zijn, cijfers van de laatste 20 jaar spreken dan niet in je voordeel, zeker met een ballad.

Maar met magische staging kan dit zo omslaan denk ik
pi_191856941
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:53 schreef Majkool het volgende:

[..]

Denk dat vooral te maken heeft met het feit dat we het host-land zijn, cijfers van de laatste 20 jaar spreken dan niet in je voordeel, zeker met een ballad.

Maar met magische staging kan dit zo omslaan denk ik

Het begin (dat kabbelen) duurt te lang. Dat einde is prachtig. Die omslag van rustig naar de beat is ook raar overigens, klinkt niet lekker ofzo. Kan er mijn vinger niet op leggen.
pi_191856943
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:53 schreef Majkool het volgende:

[..]

Denk dat vooral te maken heeft met het feit dat we het host-land zijn, cijfers van de laatste 20 jaar spreken dan niet in je voordeel, zeker met een ballad.

Dat zei inderdaad ook tegen hem. En dat het uiteindelijk ook niet echt uitmaakt, want het is gewoon een geweldige inzending, waar het ook gaat eindigen.
pi_191856991
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het begin (dat kabbelen) duurt te lang. Dat einde is prachtig. Die omslag van rustig naar de beat is ook raar overigens, klinkt niet lekker ofzo. Kan er mijn vinger niet op leggen.
Misschien is het echt gewoon een kwestie van wennen. Zijn stem klinkt lekker dus dat is al gauw het luisteren waard.
Kan je ook met ieder nieuw album hebben hè, van welke artiest dan ook. Dan moet je dat ook leren kennen en waarderen. :)
pi_191857085
Alhoewel, ik zie dat we weer rond de 50 staan op Betfair, gisteren was dit een 100+ odd, positief dus
pi_191857088
Even testen hoor...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191857110
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Misschien is het echt gewoon een kwestie van wennen. Zijn stem klinkt lekker dus dat is al gauw het luisteren waard.
Kan je ook met ieder nieuw album hebben hè, van welke artiest dan ook. Dan moet je dat ook leren kennen en waarderen. :)
Ik heb ook albums waarvan ik meteen hooked ben hoor zoals dat ene album van PINK! _O_
pi_191857129
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:03 schreef Majkool het volgende:
Alhoewel, ik zie dat we weer rond de 50 staan op Betfair, gisteren was dit een 100+ odd, positief dus
Polonaise-waardig? (Ik snap die percentages nooit..)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:05:28 #39
163650 Greys
pi_191857132
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:03 schreef Manusje_v_a het volgende:
Even testen hoor...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie hem op z'n kant maar wat een leuke foto :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191857150
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:05 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Polonaise-waardig? (Ik snap die percentages nooit..)
Zegt ook helemaal niks.
pi_191857152
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:03 schreef Manusje_v_a het volgende:
Even testen hoor...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leuke foto van jullie met Cornald! O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191857175
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:05 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Polonaise-waardig? (Ik snap die percentages nooit..)
De belangrijkste markt geeft ons nu 2% kans op de winst, was minder dan 1%

(en blijft een veld van 40)
pi_191857186
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 22:33 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

O wat tof!! Ik heb geen Twitter maar dankzij jou net even opgezocht O+ . Die met het spijkerjasje en witte shirt is dus mijn dochter O+

Toen ik Cornald de groeten deed van het Forum, vertelde hij al dat iemand had geappt dat ik er zou zijn met dochter...haha wat een grote fok-ESF+familie is het eigenlijk ook O+

Ik ben gewoon helemaal gelukkig na vanavond! De mooiste muziek en dan ook nog zoveel lieve mensen O+
Ohwahleuk O+ En wat gaaf dat jullie kaartjes krijgen!
~The present is all there is~
pi_191857211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:08 schreef grazz het volgende:

[..]

Ohwahleuk O+ En wat gaaf dat jullie kaartjes krijgen!
Ze komen niet van die kaarten af i guess _O-
pi_191857215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb ook albums waarvan ik meteen hooked ben hoor zoals dat ene album van PINK! _O_
Welke?
Funhouse? O+
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:10:33 #46
163650 Greys
pi_191857223
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:07 schreef Majkool het volgende:

[..]

De belangrijkste markt geeft ons nu 2% kans op de winst, was minder dan 1%

(en blijft een veld van 40)
Echt, het gaat dit jaar een vertekend beeld geven bij de bookies voor NL. Mensen zetten niet graag geld in op het hostland als winnaar. Die gok is te groot voor velen. :Y

Maar dat zegt weinig over de jury straks en televoters als ie het live dan net zo gaat nailen als vanavond met een hopelijk bijzondere en prachtige intieme staging.

Best veel kans op positieve verrassing incoming dan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191857229



Geen polonaise, maar deze dit keer. O+
pi_191857232
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Welke?
Funhouse? O+
Nee waar deze onderbelichte hit op staat. Haar concert in de Arena was trouwens super vet!

  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:11:13 #49
163650 Greys
pi_191857236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ze komen niet van die kaarten af i guess _O-
Die uitverkochte shows met nog een verkoopwave te gaan? Doe niet zo gek. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:11:37 #50
163650 Greys
pi_191857244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[ afbeelding ]


Geen polonaise, maar deze dit keer. O+
Mooi! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191857305
Net de live versie gezien bij de wereld draait door. Kippenvel. Ik vind het persoonlijk een prachtig nummer en volgens mij zal deze tijdens de week van het songfestival heel erg gaan opvallen mits de staging goed is.
pi_191857313
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Echt, het gaat dit jaar een vertekend beeld geven bij de bookies voor NL. Mensen zetten niet graag geld in op het hostland als winnaar. Die gok is te groot voor velen. :Y

Maar dat zegt weinig over de jury straks en televoters als ie het live dan net zo gaat nailen als vanavond met een hopelijk bijzondere en prachtige intieme staging.

Best veel kans op positieve verrassing incoming dan!
Ja, al moet er dan wel een hype bij rehearsals komen... Je moet wel als favoriet worden neergezet om extra aandacht en stemmen te krijgen als je echt voor de winst wilt gaan, de mensen weten tegenwoordig vaak wel echt welke nummers goede kans maken (door commentatoren en media), waardoor je eerder geneigd bent om te stemmen (zowel jury als televote).

Maar ben het wel met je eens hoor, zelf ook geld op staan rond de 80 😅
pi_191857334
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Echt, het gaat dit jaar een vertekend beeld geven bij de bookies voor NL. Mensen zetten niet graag geld in op het hostland als winnaar. Die gok is te groot voor velen. :Y

Maar dat zegt weinig over de jury straks en televoters als ie het live dan net zo gaat nailen als vanavond met een hopelijk bijzondere en prachtige intieme staging.

Best veel kans op positieve verrassing incoming dan!
Een CATS scenario is niet onmogelijk.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:20:14 #54
163650 Greys
pi_191857407
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:15 schreef Majkool het volgende:

[..]

Ja, al moet er dan wel een hype bij rehearsals komen... Je moet wel als favoriet worden neergezet om extra aandacht en stemmen te krijgen als je echt voor de winst wilt gaan, de mensen weten tegenwoordig vaak wel echt welke nummers goede kans maken (door commentatoren en media), waardoor je eerder geneigd bent om te stemmen (zowel jury als televote).

Maar ben het wel met je eens hoor, zelf ook geld op staan rond de 80 😅
Mijn ouders (en heel velen die op die manier het esf beleven) checken nooit bookmakers of repetities ofzo. Mijn collega's ook niet. Die kijken op tv en stemmen op wat ze dan het mooist vinden. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191857409
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Echt, het gaat dit jaar een vertekend beeld geven bij de bookies voor NL. Mensen zetten niet graag geld in op het hostland als winnaar. Die gok is te groot voor velen. :Y

Ik denk dat dit qua bookmakers weinig tot niks uitmaakt. If I Were Sorry van Frans stond gewoon hoog bij de bookmakers, ookal was het songfestival in Zweden. Maar dat was veel meer een inzending voor de massa dan Grow. Het lijkt me een terechte inschatting dat Grow weinig kans maakt op de winst, wat niets zegt over de kwaliteit van het nummer.
pi_191857438
Ik wil EEN KEER zoiets zien van Nederland, damnnnn (ik heb dit live mogen zien WOOWWW)


Vlammen, bombastisch en een lekker wijf _O_ _O_
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:24:30 #57
163650 Greys
pi_191857459
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik denk dat dit qua bookmakers weinig tot niks uitmaakt. If I Were Sorry van Frans stond gewoon hoog bij de bookmakers, ookal was het songfestival in Zweden. Maar dat was veel meer een inzending voor de massa dan Grow. Het lijkt me een terechte inschatting dat Grow weinig kans maakt op de winst, wat niets zegt over de kwaliteit van het nummer.
Oh ik denk dat de kans op winst ook niet zo héél heel groot is, ondanks allemachtig prachtig, maar wel dat er zeker een verrassing zou kunnen gebeuren qua (heel) hoog eindigen, veel hoger dan de bookies nu aangeven zeg maar. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191857462
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Mijn ouders (en heel velen die op die manier het esf beleven) checken nooit bookmakers of repetities ofzo. Mijn collega's ook niet. Die kijken op tv en stemmen op wat ze dan het mooist vinden. ^O^
Snap ik, maar bijvoorbeeld ook zo'n Netta, als die niet hoog bij de bookies stond en media-aandacht had voor het nummer (de zogenaamde boodschap), geloof ik echt niet dat het een respectabele jury score had gehad (en in mindere mate ook televote)
pi_191857463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:22 schreef Poepz0r het volgende:
Ik wil EEN KEER zoiets zien van Nederland, damnnnn (ik heb dit live mogen zien WOOWWW)


Vlammen, bombastisch en een lekker wijf _O_ _O_
Dus Davina Michelle?
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191857481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Dus Davina Michelle?
Nee die heeft de uitstraling van een badeend.
pi_191857504
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee die heeft de uitstraling van een badeend.
Goed punt. Heb je nog suggesties? :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191857508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Dus Davina Michelle?
:{w Brrr. Mocht zij willen.
pi_191857517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:27 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Goed punt. Heb je nog suggesties? :)
Op dit moment, nope. PINK is natuurlijk misschien wel de allerbeste zangeres in de wereld, dus lastig vergelijken. Maar wil wel een keer iets bombastisch met vuurwerk zien ala Cyprus met Fuego ja. Wie dat zou moeten doen? Die is nog niet opgestaan denk ik.
pi_191857519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:22 schreef Poepz0r het volgende:
Ik wil EEN KEER zoiets zien van Nederland, damnnnn (ik heb dit live mogen zien WOOWWW)


Vlammen, bombastisch en een lekker wijf _O_ _O_
Poepz0r valt op vrouwen met een kort en pittig kapsel _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~The present is all there is~
pi_191857527
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:28 schreef grazz het volgende:

[..]

Poepz0r valt op vrouwen met een kort en pittig kapsel _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pink is wel een prachtige vrouw hoor, allemachtig _O_ Die benen damn _O_
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:30:37 #66
163650 Greys
pi_191857537
Open anders vast een Wie moet er in 2021 naar Maastricht topic. Houden we het hier weer over Jeangu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191857545
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:30 schreef Greys het volgende:
Open anders vast een Wie moet er in 2021 naar Maastricht topic. Houden we het hier weer over Jeangu.
Maastricht. Je bent geen cabaretier, hele slechte grap :D
pi_191857547
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Op dit moment, nope. PINK is natuurlijk misschien wel de allerbeste zangeres in de wereld, dus lastig vergelijken. Maar wil wel een keer iets bombastisch met vuurwerk zien ala Cyprus met Fuego ja. Wie dat zou moeten doen? Die is nog niet opgestaan denk ik.
Pink is absoluut niet de beste zangeres ter wereld. Hoe kom je daarbij? Ik gun je je fandom hoor, daar niet van.
pi_191857562
Oeps, dit escaleert wel heel erg off topic.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191857566
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Pink is absoluut niet de beste zangeres ter wereld. Hoe kom je daarbij? Ik gun je je fandom hoor, daar niet van.
Wat zij kan qua vocalen, terwijl zij 20 meter in de lucht wordt gelanceerd en dan spatzuiver blijven zingen. Ik heb dat nog nooit van mijn leven gezien. Beyonce ook live gezien, nope. Vergeet niet dat PINK opera kan zingen, rock, soul, blues en ga zo maar door. En altijd loep en loepzuiver. Mijn mond viel open toen ik dat live zag in de Arena.
pi_191857571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Pink is absoluut niet de beste zangeres ter wereld. Hoe kom je daarbij? Ik gun je je fandom hoor, daar niet van.
Ze hoort wel bij de top hoor, live fantastisch O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191857574
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:24 schreef Majkool het volgende:

[..]

Snap ik, maar bijvoorbeeld ook zo'n Netta, als die niet hoog bij de bookies stond en media-aandacht had voor het nummer (de zogenaamde boodschap), geloof ik echt niet dat het een respectabele jury score had gehad (en in mindere mate ook televote)
Zelfde voor Salvador, natuurlijk zou het anders ook wel opgepikt worden door een groot publiek en een respectabele score hebben. Maar hij had alle ogen op zich gericht gekregen door de hype/aandacht/verhaal/bookies, zonder dat was het echt geen landslide zoals nu geworden denk ik

(Terechte winnaar en volgens mij had je er zelf ook geld op, maar toch)😅
pi_191857580
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze hoort wel bij de top hoor, live fantastisch O+
Vooral dat op zijn kop en in touwen klimmen en ga zo maar door. Zo bizar.
pi_191857591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze hoort wel bij de top hoor, live fantastisch O+
Dit was helemaal bizar. Op de zijkant van een GIGANTISCH gebouw. Uploadkwaliteit is bagger maar goed.

pi_191857603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik denk dat dit qua bookmakers weinig tot niks uitmaakt. If I Were Sorry van Frans stond gewoon hoog bij de bookmakers, ookal was het songfestival in Zweden. Maar dat was veel meer een inzending voor de massa dan Grow. Het lijkt me een terechte inschatting dat Grow weinig kans maakt op de winst, wat niets zegt over de kwaliteit van het nummer.
Eens, als ze er echt een winnaar in horen leggen mensen geld in, gastland of niet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191857610
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dit was helemaal bizar. Op de zijkant van een GIGANTISCH gebouw. Uploadkwaliteit is bagger maar goed.

Wat ziet Jeangu er anders uit dan op de foto. :D
pi_191857654
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat zij kan qua vocalen, terwijl zij 20 meter in de lucht wordt gelanceerd en dan spatzuiver blijven zingen. Ik heb dat nog nooit van mijn leven gezien. Beyonce ook live gezien, nope. Vergeet niet dat PINK opera kan zingen, rock, soul, blues en ga zo maar door. En altijd loep en loepzuiver. Mijn mond viel open toen ik dat live zag in de Arena.
Ze kan goed schreeuwzingen inderdaad. Absoluut niet mijn smaak, maar Davina Michelle komt in Nederland het meest in de buurt qua stijl, dus dan zou je daar toch echt voor moeten gaan. Maar nu verder over een échte muzikant, namelijk Jeangu.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:40:08 #78
163650 Greys
pi_191857663
Over Jeangu nu weer ajb zoals vriendelijk verzocht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191857667
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ze kan goed schreeuwzingen inderdaad. Absoluut niet mijn smaak, maar Davina Michelle komt in Nederland het meest in de buurt qua stijl, dus dan zou je daar toch echt voor moeten gaan. Maar nu verder over een échte muzikant, namelijk Jeangu.
Kijk maar even op YouTube als ze blues doet of soul of rock ;) Ik zou zeggen luister en geniet. Davina kan 1 trucje en kijkt altijd boos.
pi_191857671
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:40 schreef Greys het volgende:
Over Jeangu nu weer ajb zoals vriendelijk verzocht.
Joe joe ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 maart 2020 @ 23:41:29 #81
163650 Greys
pi_191857680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Joe joe ^O^
Dankuuuuu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191857690
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Dankuuuuu.
  donderdag 5 maart 2020 @ 23:42:57 #83
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857703
Eerder vanavond stond Betfair nog op 90, nu op 44. Dus het live-optreden heeft in elk geval een positief effect gehad.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191857713
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:42 schreef Strani het volgende:
Eerder vanavond stond Betfair nog op 90, nu op 44. Dus het live-optreden heeft in elk geval een positief effect gehad.
Hou op met die bookies. Strontvervelend altijd. Gek wordt ik ervan :') Meen het serieus, het zegt geen donderstraal.
  donderdag 5 maart 2020 @ 23:45:33 #85
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857731
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hou op met die bookies. Strontvervelend altijd. Gek wordt ik ervan :') Meen het serieus, het zegt geen donderstraal.
:D We gaan dit jaar echt geen procentenpolonaise doen hoor (hoewel het vorig jaar dus wél wat zei, maar goed). Waar het me om gaat is dat het live-optreden beter ontvangen is dan de videoclip.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191857732
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hou op met die bookies. Strontvervelend altijd. Gek wordt ik ervan :') Meen het serieus, het zegt geen donderstraal.
Zeker in dit stadium. Ik vind dat pas interessant worden rond de eerste halve finales of repetities. :)
pi_191857748
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:45 schreef Strani het volgende:

[..]

:D We gaan dit jaar echt geen procentenpolonaise doen hoor (hoewel het vorig jaar dus wél wat zei, maar goed). Waar het me om gaat is dat het live-optreden beter ontvangen is dan de videoclip.
Waar het mij om gaat is het puntentotaal live in de finale. Rest joe joe ^O^
  donderdag 5 maart 2020 @ 23:48:35 #88
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is het puntentotaal live in de finale. Rest joe joe ^O^
Jij vindt het ook niet leuk om buitenlandse reacties te lezen en zo dan, neem ik aan?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191857765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:48 schreef Strani het volgende:

[..]

Jij vindt het ook niet leuk om buitenlandse reacties te lezen en zo dan, neem ik aan?
Oh jawel, maar een enkele. Je maakt jezelf allemaal maar gek joh met wat die amateurs allemaal vinden.
  donderdag 5 maart 2020 @ 23:50:43 #90
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857777
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Oh jawel, maar een enkele. Je maakt jezelf allemaal maar gek joh met wat die amateurs allemaal vinden.
Jij denkt dat wij verder geen oog meer dicht doen tot de finale straks omdat we toevallig wat reacties lezen en het leuk vinden om de odds een beetje in de gaten te houden?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191857778
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:50 schreef Strani het volgende:

[..]

Jij denkt dat wij verder geen oog meer dicht doen tot de finale straks omdat we toevallig wat reacties lezen en het leuk vinden om de odds een beetje in de gaten te houden?
Exact. _O_
  donderdag 5 maart 2020 @ 23:52:49 #92
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Exact. _O_
Wat grappig :D

Maar even serieus: Anderen vinden dit soort dingen wel leuk om de gaten te houden dus ik vrees dat je er maar gewoon overheen moet lezen ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191857834
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:52 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat grappig :D

Maar even serieus: Anderen vinden dit soort dingen wel leuk om de gaten te houden dus ik vrees dat je er maar gewoon overheen moet lezen ;)
Kaf van het koren scheiden. :Y
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:00:06 #94
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:15 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Een CATS scenario is niet onmogelijk.
Enige probleem daar is wel dat Jeangu geen halve finale doet. Aan de andere kant, CATS won wel meteen die halve finale dus het zou leuk zijn als Jeangu ook direct bij z'n eerste optreden impact maakt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:00:36 #95
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857849
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kaf van het koren scheiden. :Y
Kennen wij elkaar?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 00:01:21 #96
375570 crew  Cyan9
pi_191857854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:52 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat grappig :D

Maar even serieus: Anderen vinden dit soort dingen wel leuk om de gaten te houden dus ik vrees dat je er maar gewoon overheen moet lezen ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:02:22 #97
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857860
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:01 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191857984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Kennen wij elkaar?
Nee, why? :o
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:21:09 #99
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191857992
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, why? :o
Oh, nee ik dacht even dat ik je in een ver verleden wat misdaan had :o
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191857998
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:21 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh, nee ik dacht even dat ik je in een ver verleden wat misdaan had :o
Nee, hoe kom je daar op? Zeg ik iets verkeerd? :?
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:23:14 #101
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191858005
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je daar op? Zeg ik iets verkeerd? :?
Ah, dat van het kaf/koren maar misschien begreep ik het dan gewoon verkeerd hoor :Y
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191858017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:23 schreef Strani het volgende:

[..]

Ah, dat van het kaf/koren maar misschien begreep ik het dan gewoon verkeerd hoor :Y
Ik doelde op de posts die hier voorbij komen.
Dingen die niet interessant zijn scrol je gewoon door. :) Ik lees ook lang niet alles.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 00:25:40 #103
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191858024
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 00:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik doelde op de posts die hier voorbij komen.
Dingen die niet interessant zijn scrol je gewoon door. :) Ik lees ook lang niet alles.
Ah okay, geen probleem dan! Dan las ik het inderdaad verkeerd :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191858398
Ik begin er steeds meer geloof in te krijgen dat dit nummer het niet heel goed gaat doen, net als Israel vorig jaar als host. Persoonlijk raakt mij het nummer niet echt vooral omdat Jeangu vaak zingt over een oude cliche waar ik niet zoveel mee heb. "The more i learn, the less i know" en dat hoor je keer op keer dat ik het gevoel krijg : nou weet ik het wel. Maar wat mij nog wel het meeste zorgen baat is het einde van het lied. Het nummer is opbouwend en dus verwacht je een fenomenaal einde. Dat kan een pracht spetterend vuurwerkshow zijn of misschien een prachtige fade out waar het lied tot zijn einde komt. Maar het leek wel alsof Jeangu het einde van het lied heeft weggeknipt. Zo raar en zo jammer.
pi_191859517
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 23:03 schreef Manusje_v_a het volgende:
Even testen hoor...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super leuk een mooi dat jullie een leuke avond hebben gehad! *O*
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:27:35 #106
483619 MMF93
Just for today.
pi_191860158
Ik ben heerlijk opgestaan met het nummer in m'n hoofd w/ . Hoe vaker ik hem via mijn koptelefoon hoor en met gisteravond de live versie erbij, hoe meer ik de muzikale briljantheid van het nummer ga horen:Y . Knap gedaan weer hoor, het nummer raakt me echt iedere keer meer!
pi_191860211
pi_191860280
Net live bij 538! Ik viel er middenin en dacht dat ze de single draaiden en toen hoorde ik pas dat het live was. Echt briljant! Ik zat gewoon weer te janken, net als gisteren bij DWDD.

Deze man verdient echt een topnotering. Ik hoop zo hard op een CATS-scenario w/
pi_191860281
Ik geloof werkelijk niet in de kansen van Macrooy om het het nummer "Grow" een hoge positie te bereiken in dit Eurovisiesongfestival. Ik krijg de indruk dat er hier op het forum in de laatste dagen overwegend positieve reacties gegeven werden op het nummer en op de uitvoering die er gegeven werd in "DWDD" van donderdag. Ik denk dat dit wel eens een deceptie kan gaan worden voor veel mensen.

Wat ik zelf vind van het lied "Grow"??
Ja, je kunt in dit nummer horen dat het lied en de uitvoerende beschikken over veel muzikaliteit.
Ja, je kunt duidelijk merken dat er aandacht besteed is aan deze compositie, dus aan dit lied. Het gaat hier niet om een liedje dat in een tijdsbestek van tien minuten werd geschreven op een terrasje in Keulen. (Om maar eens te verwijzen naar San Marino in 2019.)

Waar dat ik echter NIETS positiefs in hoor/zie, is de liedtekst van "Grow". Het schrijven van een goede liedtekst is een hele kunst. Een kunst die Macrooy op dit moment nog niet beheerst, integendeel.
Ik heb de tekst van het liedje eens wat beter beluisterd. Het lijkt in de coupletten net alsof het een aantal zinnen zijn die maar 'random' achter elkaar geplaatst zijn. In die coupletten komt er helaas helemaal geen rijm voor.
Dan hebben we nog een zin als "When I'm sad, I am unreasonable. Just like a little kid...". Spreek de zinsnede eens een paar maal hardop uit, dan loopt deze zin toch totaal niet. De tekst strookt niet met het metrum en dat doet zich ook op enkele andere plaatsen in de tekst voor.
Al met al vind ik de liedtekst zwaar onvoldoende.

Het einde van dit liedje vind ik overigens wel mooi, maar dat mooie gedeelte duurt echt veel te kort in verhouding tot de duur van het gehele nummer.
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 08:53:11 #110
163650 Greys
pi_191860415
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:40 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Ik geloof werkelijk niet in de kansen van Macrooy om het het nummer "Grow" een hoge positie te bereiken in dit Eurovisiesongfestival. Ik krijg de indruk dat er hier op het forum in de laatste dagen overwegend positieve reacties gegeven werden op het nummer en op de uitvoering die er gegeven werd in "DWDD" van donderdag. Ik denk dat dit wel eens een deceptie kan gaan worden voor veel mensen.
De enthousiastelingen laten zich meer horen denk ik dan degenen die het minder vinden, maar die zijn er zeker wel! Meer dan bij Arcade voor m'n gevoel. Is ook wel menselijk, meestal is één keer roepen dat het je ding niet is voor velen wel genoeg, de enthousiasten kunnen het niet vaak genoeg zeggen. (Behalve in de politiek dan, daar werkt het vaak andersom. :+ )

Tis behoorlijk love it or 'hate' it (en dan niet echt hate maar meh ik vind het niets voor mij of te saai etc).

quote:
Wat ik zelf vind van het lied "Grow"??
Ja, je kunt in dit nummer horen dat het lied en de uitvoerende beschikken over veel muzikaliteit.
Ja, je kunt duidelijk merken dat er aandacht besteed is aan deze compositie, dus aan dit lied. Het gaat hier niet om een liedje dat in een tijdsbestek van tien minuten werd geschreven op een terrasje in Keulen. (Om maar eens te verwijzen naar San Marino in 2019.)
Arme Serhat _O-

quote:
Waar dat ik echter NIETS positiefs in hoor/zie, is de liedtekst van "Grow[i]". Het schrijven van een goede liedtekst is een hele kunst. Een kunst die Macrooy op dit moment nog niet beheerst, integendeel.
Ik heb de tekst van het liedje eens wat beter beluisterd. Het lijkt in de coupletten net alsof het een aantal zinnen zijn die maar 'random' achter elkaar geplaatst zijn. In die coupletten komt er helaas helemaal geen rijm voor.
Dan hebben we nog een zin als "[i]When I'm sad, I am unreasonable. Just like a little kid...
". Spreek de zinsnede eens een paar maal hardop uit, dan loopt deze zin toch totaal niet. De tekst strookt niet met het metrum en dat doet zich ook op enkele andere plaatsen in de tekst voor.
Al met al vind ik de liedtekst zwaar onvoldoende.

Het einde van dit liedje vind ik overigens wel mooi, maar dat mooie gedeelte duurt echt veel te kort in verhouding tot de duur van het gehele nummer.
Het roept in elk geval enorm tegenstrijdige reacties op. In alle buitenlandse reactievideo's zeggen ze juist weer (ook degenen die het lied saai vinden) dat ze de tekst zo mooi vinden. Poëtisch. Diep.

Ik probeer te snappen wat je mis vindt met die I unreasonable zin. :@ Ik zie/hoor het niet.

ALS ik al ergens aan twijfelde was het don't take it 'personally', qua hoe dat loopt zeg maar als ie het zingt.

Wat ik zelf er mooi aan vind is dat het mij qua emoties meer doet dan welke Nederlandse inzending ooit denk ik. Gister tweette iemand na de live versie 'Barbara Dex Award voor z'n outfit' en ik dacht 'wat had ie aan dan'. :D Het lied en zijn manier van zingen en z'n stem zuigen me zo op dat ik niet let op wat ie aan heeft.

Heb bv ook helemaal niet gezien of z'n broer bij de backings stond. Stond ie er?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:53:18 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191860418
https://www.nu.nl/279438/(...)stival-optreden.html

Jeangu zegt dat de staging dicht bij het nummer zal blijven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:57:01 #112
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191860469
Net was de live versie op radio2 _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 08:57:40 #113
163650 Greys
pi_191860479
Hij lijkt zelf in elk geval heel blij te zijn met de staging, want hij straalt helemaal als het daarover gaat. En Perquin de producer is dus Creative supervisor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191860485
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:40 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Ik geloof werkelijk niet in de kansen van Macrooy om het het nummer "Grow" een hoge positie te bereiken in dit Eurovisiesongfestival. Ik krijg de indruk dat er hier op het forum in de laatste dagen overwegend positieve reacties gegeven werden op het nummer en op de uitvoering die er gegeven werd in "DWDD" van donderdag. Ik denk dat dit wel eens een deceptie kan gaan worden voor veel mensen.
Zoveel mensen hier reageerden positief of positiever (dan na de eerste keer luisteren), maar dat is puur hoe ze het zelf op dat moment ervoeren.

Ik denk dat de meesten desondanks nog steeds rationeel kunnen nadenken en heel goed kunnen inzien dat het scenario bestaat dat Nederland ergens onderaan gaat eindigen in de finale. Maar dat kunnen we helemaal niet zeggen op dit moment, want staging is ontzettend belangrijk gebleken (Nederland 2014, Moldavië 2018). Om die reden zie ik ook weinig sterke uitspraken voorbijkomen als "Nederland gaat zeker top tien eindigen, let maar op!". Het is eerder "hopelijk eindigen we top tien" of "wie weet kunnen ze verassen met goede staging in mei". Dus of het eindigt in deceptie...ik denk dat niemand geshockeerd zou zijn als televoters niet massaal gaan stemmen op Nederland.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nashipeer op 06-03-2020 09:03:09 ]
pi_191860504
Ze hebben een mooi backing koor. Zijn broer zit er in, zijn vaste achtergrondzangeres Amili (zij is geweldig en doet ook live de hoge uithaal na satellite) Rob de Nijs, Julia van de Ketterij, en Sanne Groefsema. Mooi team!
pi_191860518
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:59 schreef Mlita het volgende:
Ze hebben een mooi backing koor. Zijn broer zit er in, zijn vaste achtergrondzangeres Amili (zij is geweldig en doet ook live de hoge uithaal na satellite) Rob de Nijs, Julia van de Ketterij, en Sanne Groefsema. Mooi team!
Als Rob de Nijs maar niet van het podium stort.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 09:01:43 #117
163650 Greys
pi_191860528
Ik zie het zelf juist weer totaal niet onderaan eindigen. Integendeel. M'n gevoel zegt top tien. Maar waar ik soms al maanden goed zat (Salvador Sobral toen bijna niemand er nog in geloofde) zit ik er regelmatig ook mega naast. Maar m'n gevoel zegt dat dit (veel) hoger gaat eindigen dan sommigen denken. Maak maar een screenshot voor de zekerheid om me later óf uit te lachen óf bravo te roepen. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 09:02:17 #118
163650 Greys
pi_191860538
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:59 schreef Mlita het volgende:
Ze hebben een mooi backing koor. Zijn broer zit er in, zijn vaste achtergrondzangeres Amili (zij is geweldig en doet ook live de hoge uithaal na satellite) Rob de Nijs, Julia van de Ketterij, en Sanne Groefsema. Mooi team!
Ze klinken in elk geval waanzinnig goed in de live! _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191860570
Ik heb sinds gisteren wel dat ‘the more I learn’ in mijn hoofd zitten en vond het live mooier. Dus er is wat vooruitgang :P

Ik hoop dat we goed loten maandag. Denk dat dat bij dit nummer best wel een grote invloed gaat hebben. Ergens aan het begin en iedereen vergeet dit.
pi_191860598
Het DWDD filmpje een paar keer bekeken, wat is het toch een mooi nummer, en wat is Jeangu live heel erg goed. Ik vind de live uitvoering nog beter dan de officiële clip. Ook de backing vocals zijn heel erg goed, het broertje van Jeangu is er ook bij. Waarschijnlijk geen winst maar toch ben ik trots dat NL weer gaat voor kwaliteit! Duncan's woorden: Music First, always w/
pi_191860607
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:01 schreef Greys het volgende:
Ik zie het zelf juist weer totaal niet onderaan eindigen. Integendeel. M'n gevoel zegt top tien. Maar waar ik soms al maanden goed zat (Salvador Sobral toen bijna niemand er nog in geloofde) zit ik er regelmatig ook mega naast. Maar m'n gevoel zegt dat dit (veel) hoger gaat eindigen dan sommigen denken. Maak maar een screenshot voor de zekerheid om me later óf uit te lachen óf bravo te roepen. _O-
Bij Salvador geloofde ik er wel in, bij de Linnets ook. Dat waren gewoon hele mooie liedjes, eigenlijk heel standaard, alleen niet het vuurwerk wat sommige fans verwachten.

Dit nummer is anders, het is niet standaard coupletje-refreintje, het heeft een raar begin (dat heeft niet eens een metrum, zoals hierboven wordt beklaagd) en een raar abrupt einde, het is melodisch ook minder catchy. Dus ik vind dit wel een ander verhaal dan eerdere onderschatte inzendingen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 09:18:15 #122
163650 Greys
pi_191860736
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Bij Salvador geloofde ik er wel in, bij de Linnets ook. Dat waren gewoon hele mooie liedjes, eigenlijk heel standaard, alleen niet het vuurwerk wat sommige fans verwachten.

Dit nummer is anders, het is niet standaard coupletje-refreintje, het heeft een raar begin (dat heeft niet eens een metrum, zoals hierboven wordt beklaagd) en een raar abrupt einde, het is melodisch ook minder catchy. Dus ik vind dit wel een ander verhaal dan eerdere onderschatte inzendingen.
Kan ik me wel voorstellen hoor :Y

Maar denk dat dit er eentje is die bij de eerste repetitie pas echt de aandacht gaat trekken omdat hij mensen live echt weet te pakken en ik heb zelf veel vertrouwen in een mooie staging.

En heel eerlijk? Bij dit lied maakt het me eigenlijk ook minder uit of het top 3 of 10 of 20 wordt. :@ Omdat ik snap dat het iemands ding moet zijn. Omdat ik weet dat best wat fans iets al afserveren als het geen banger of bop of hoe heet het is. Hij zal er hoe dan ook vele vele fans bij krijgen en ja, Frankrijk bv ligt veel makkelijker in het gehoor. Maar dat lied is dan ook 'makkelijker'.. Alle bewondering dat Jeangu niet voor de makkelijke weg is gegaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191860766
Het zou jammer zijn als hij echt laag eindigt.
Juist omdat het, ongeacht je smaak, gewoon een kwaliteitsnummer is van een goede artiest.
Geen bagger. :)
pi_191860778
13 in een dozijn singer/songwriter crap het nummer. Dat wordt echt ondergesneeuwd. Jammer dat er zo'n DWDD artiest is opgetrommeld.
pi_191860823
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan ik me wel voorstellen hoor :Y

Maar denk dat dit er eentje is die bij de eerste repetitie pas echt de aandacht gaat trekken omdat hij mensen live echt weet te pakken en ik heb zelf veel vertrouwen in een mooie staging.

En heel eerlijk? Bij dit lied maakt het me eigenlijk ook minder uit of het top 3 of 10 of 20 wordt. :@ Omdat ik snap dat het iemands ding moet zijn. Omdat ik weet dat best wat fans iets al afserveren als het geen banger of bop of hoe heet het is. Hij zal er hoe dan ook vele vele fans bij krijgen en ja, Frankrijk bv ligt veel makkelijker in het gehoor. Maar dat lied is dan ook 'makkelijker'.. Alle bewondering dat Jeangu niet voor de makkelijke weg is gegaan.
Frankrijk is bagger, dat is té makkelijk en daar gaan mensen niet op stemmen. Een betere vergelijking is Zwitserland, ook een emotionele ballad maar met een meer instant emotie en een instant herkenbare opbouw. Niet heel spannend, maar het raakt wel.

Het blijft popmuziek he, de kunst is wel om de luisteraar te pakken. Je moet ook niet té interessant willen doen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 09:31:03 #126
163650 Greys
pi_191860921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Frankrijk is bagger, dat is té makkelijk en daar gaan mensen niet op stemmen. Een betere vergelijking is Zwitserland, ook een emotionele ballad maar met een meer instant emotie en een instant herkenbare opbouw. Niet heel spannend, maar het raakt wel.

Het blijft popmuziek he, de kunst is wel om de luisteraar te pakken. Je moet ook niet té interessant willen doen.
Iemand op m'n Facebook is een wat oudere lieve dame en dol op Songfestival en die riep bv van de week weer dat ze Ierland toch echt het allerleukst vindt en erop gaat stemmen. :D Smaken zijn zo vreselijk uiteenlopend en onvoorspelbaar. Ben echt benieuwd!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191860961
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:53 schreef Greys het volgende:

[..]

De enthousiastelingen laten zich meer horen denk ik dan degenen die het minder vinden, maar die zijn er zeker wel! Meer dan bij Arcade voor m'n gevoel. Is ook wel menselijk, meestal is één keer roepen dat het je ding niet is voor velen wel genoeg, de enthousiasten kunnen het niet vaak genoeg zeggen. (Behalve in de politiek dan, daar werkt het vaak andersom. :+ )

Tis behoorlijk love it or 'hate' it (en dan niet echt hate maar meh ik vind het niets voor mij of te saai etc).
[..]

Arme Serhat _O-
[..]

Het roept in elk geval enorm tegenstrijdige reacties op. In alle buitenlandse reactievideo's zeggen ze juist weer (ook degenen die het lied saai vinden) dat ze de tekst zo mooi vinden. Poëtisch. Diep.

Ik probeer te snappen wat je mis vindt met die I unreasonable zin. :@ Ik zie/hoor het niet.

ALS ik al ergens aan twijfelde was het don't take it 'personally', qua hoe dat loopt zeg maar als ie het zingt.
[...]
Ja, dat is nu ook wel het gevoel dat ik er bij heb. Bij de woorden "unreasonable", "personally" en "flickering" past het aantal klemtonen gewoon helemaal niet binnen de gehele liedtekst, mijns inziens.
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:36:09 #128
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191860988
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/279438/(...)stival-optreden.html

Jeangu zegt dat de staging dicht bij het nummer zal blijven.
Oeh. Zo even lezen ;)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191861051
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/279438/(...)stival-optreden.html

Jeangu zegt dat de staging dicht bij het nummer zal blijven.
Wat een schatje is het ook hè? Je krijgt toch gewoon zin om je arm om hem heen te slaan als je hem zo ziet, met die verlegen lach? O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191861066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:34 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:

[..]

Ja, dat is nu ook wel het gevoel dat ik er bij heb. Bij de woorden "unreasonable", "personally" en "flickering" past het aantal klemtonen gewoon helemaal niet binnen de gehele liedtekst, mijns inziens.
Volgens mij ben je aan het overanalyseren... de coupletten hebben helemaal geen strak metrum. Noem het vrije rijm. Misschien ben je nu gerustgesteld.
pi_191861223
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan ik me wel voorstellen hoor :Y

Maar denk dat dit er eentje is die bij de eerste repetitie pas echt de aandacht gaat trekken omdat hij mensen live echt weet te pakken en ik heb zelf veel vertrouwen in een mooie staging.

En heel eerlijk? Bij dit lied maakt het me eigenlijk ook minder uit of het top 3 of 10 of 20 wordt. :@ Omdat ik snap dat het iemands ding moet zijn. Omdat ik weet dat best wat fans iets al afserveren als het geen banger of bop of hoe heet het is. Hij zal er hoe dan ook vele vele fans bij krijgen en ja, Frankrijk bv ligt veel makkelijker in het gehoor. Maar dat lied is dan ook 'makkelijker'.. Alle bewondering dat Jeangu niet voor de makkelijke weg is gegaan.
Frankrijk is natuurlijk gewoon slecht in alle opzichten. Maar Nederland zit wel redelijk in het zelfde vaarwater als Roemenië, Zwitserland en waarschijnlijk Bulgarije, die emotioneel indruk willen maken.

De vaker genoemde vergelijking met CATS vind ik overigens niet helemaal terecht. Dat was een makkelijk herkenbare melodie en op het ESF had het een topact. Dat werd niet echt onderschat, maar dat was voor de repetities ook nog niets, zeker niet dat beruchte DWDD-optreden. En ik denk dat als ze gewoon naast elkaar waren gaan zingen, dat het ook gewoon 21e had kunnen worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191861266
Ik ben trouwens best wel benieuwd welk stuk uit het lied ze voor de recap gaan gebruiken. Hoelang is dat 20 seconden ofzo toch?
I tried to tease it, but i just pissed it off
pi_191861303
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Volgens mij ben je aan het overanalyseren... de coupletten hebben helemaal geen strak metrum. Noem het vrije rijm. Misschien ben je nu gerustgesteld.
Dank je. Ik weet ook wel dat dit geen dijenkletser is maar ik vind deze zinnen echt héél lelijk (esthetisch).
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:00:19 #134
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191861332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:54 schreef dollce het volgende:
Ik ben trouwens best wel benieuwd welk stuk uit het lied ze voor de recap gaan gebruiken. Hoelang is dat 20 seconden ofzo toch?
Ik gok het eindstuk "The more I learned, the less I know" etc. etc. omdat dat het meest een oorwurm is en omdat ik daar een soort boommomentje wil/hoop :D
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:16:28 #135
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191861515
Ik wil niet over de staging nadenken, maar doe het toch stiekem weer }:|
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 10:17:23 #136
163650 Greys
pi_191861530
Jeangu bevestigd voor Eurovision in Concert!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:20:06 #137
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191861575
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:17 schreef Greys het volgende:
Jeangu bevestigd voor Eurovision in Concert!
*O* *O* *O* w/
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191861611
Love or hate it, het is in ieder geval anders dan de rest. :)

Alles staat of valt met de liveperformance in mei. Of het visueel aantrekkelijk wordt en het ‘t nummer goed ondersteund.

Ik ben heel benieuwd en vind het spannend ook wel. *O*
pi_191861732
Ik weet niet of anderen het overkomt. Mij in ieder geval. Maar als ik het nummer wil beluisteren op mijn computer, ga ik nu steeds naar de live uitvoering. Dat is alleen maar positief denk ik
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 10:31:00 #140
163650 Greys
pi_191861780
Deze moet ook even hier. Ik ben het niet altijd eens met William maar hij beschrijft het hier voor mij iig wel heel goed en uitgebreid waarom het weleens heel hoog zou kunnen eindigen. "This cóuld be the ballad of the year".

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191861798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:27 schreef Dollie321 het volgende:
Ik weet niet of anderen het overkomt. Mij in ieder geval. Maar als ik het nummer wil beluisteren op mijn computer, ga ik nu steeds naar de live uitvoering. Dat is alleen maar positief denk ik
De live uitvoering was erg goed inderdaad. Ik vind hem ook mooier dan de clip.
pi_191861852
Nog een mooie live versie van Grow
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:47:43 #143
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_191861995
Hij is zoals verwacht Topsong op Radio 2
Just do it »
pi_191862060
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:36 schreef FlyingEagle het volgende:
Nog een mooie live versie van Grow
Oh zo mooi!!! O+
pi_191862109
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de professionaliteit van #teamjeangu.

Het live optreden bij DWDD was tot in de puntjes verzorgd, zojuist bij 538 wederom. De achtergrondzangers zijn van topkwaliteit, inclusief mooie hoge uithaal in het midden. Videoclip maakt ook indruk. Het voelt allemaal heel doordacht en met een 'plan'. Ik hoop dat Perquisite als creative supervisor voor de staging voldoende visie heeft om straks een magisch moment te creëren in Rotterdam, plus Pannecoucke een beetje in toom weet te houden qua ingewikkelde symboliek.

Ik geloof dat dit jaar top 5 haalbaar is als alles op z'n plek valt.
pi_191862208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:36 schreef FlyingEagle het volgende:
Nog een mooie live versie van Grow
Ik geloof dat ik deze live nog mooier vind dan de DWDD versie. Je kunt hier heel goed de opbouw van het koor horen. Die hoge noot die de voorste dame maakt, die vind ik zo verschrikkelijk mooi!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:10:59 #147
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_191862405
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:40 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Ik geloof werkelijk niet in de kansen van Macrooy om het het nummer "Grow" een hoge positie te bereiken in dit Eurovisiesongfestival. Ik krijg de indruk dat er hier op het forum in de laatste dagen overwegend positieve reacties gegeven werden op het nummer en op de uitvoering die er gegeven werd in "DWDD" van donderdag. Ik denk dat dit wel eens een deceptie kan gaan worden voor veel mensen.

Wat ik zelf vind van het lied "Grow"??
Ja, je kunt in dit nummer horen dat het lied en de uitvoerende beschikken over veel muzikaliteit.
Ja, je kunt duidelijk merken dat er aandacht besteed is aan deze compositie, dus aan dit lied. Het gaat hier niet om een liedje dat in een tijdsbestek van tien minuten werd geschreven op een terrasje in Keulen. (Om maar eens te verwijzen naar San Marino in 2019.)

Waar dat ik echter NIETS positiefs in hoor/zie, is de liedtekst van "Grow". Het schrijven van een goede liedtekst is een hele kunst. Een kunst die Macrooy op dit moment nog niet beheerst, integendeel.
Ik heb de tekst van het liedje eens wat beter beluisterd. Het lijkt in de coupletten net alsof het een aantal zinnen zijn die maar 'random' achter elkaar geplaatst zijn. In die coupletten komt er helaas helemaal geen rijm voor.
Dan hebben we nog een zin als "When I'm sad, I am unreasonable. Just like a little kid...". Spreek de zinsnede eens een paar maal hardop uit, dan loopt deze zin toch totaal niet. De tekst strookt niet met het metrum en dat doet zich ook op enkele andere plaatsen in de tekst voor.
Al met al vind ik de liedtekst zwaar onvoldoende.

Het einde van dit liedje vind ik overigens wel mooi, maar dat mooie gedeelte duurt echt veel te kort in verhouding tot de duur van het gehele nummer.
Dit is voor mij niet echt mijn nummer, maar dat zag ik al aankomen omdat ik weinig met zijn andere muziek heb ook. Echter vind ik persoonlijk het eerste deel van dit nummer het enige echt goede deel. Het is pas halverwege, waar er iets van een koortje bijkomt dat het mij echt helemaal kwijt raakt.

En dat goede in het begin zit juist ook in die paar woordjes die niet helemaal in het ritme lijken te passen. Dat zit juist ook in het feit dat het niet rijmt. Het maakt het net wat anders. Het laat je net niet ongemakkelijk voelen, maar geeft je idd wel het gevoel dat er iets niet helemaal is hoe het "hoort te zijn". En dat past imo juist goed bij dit nummer, waar het over gaat en wat het probeert over te brengen.

Het is interessant omdat het niet rijmt en omdat het niet helemaal lijkt te passen.
Hij kleurt imo net ver genoeg buiten de lijntjes om interessant te zijn, maar niet ver genoeg om ongemakkelijk te worden.

Ik vind het alleen jammer dat hij na anderhalve minuut gaat naar de stijl waar hij gaat, maar dat is zijn keuze.
Ik ben daar zelf geen fan van en daar verliest hij mij persoonlijk. Misschien met net een andere stijl, of zonder koortje, was ik net zo enthousiast geweest als vele anderen. Nu ben ik dat niet, maar dat ligt zeker niet aan de eerste helft van het nummer.
En dat laatste moet hij zich ook helemaal niet druk om maken, want uiteindelijk ben ik hier ook alleen maar just another guy on the internet. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:15:58 #148
2681 Dave
Aardig op drave
pi_191862499
Reactie van Het Hoofd.
:o)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:19:15 #149
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191862550
Dat lied is dus geproduceerd door Perquisite.

Daar ligt een cd van in de kast ('Mindstate', in samenwerking met Pete Philly) die ik nog net niet achterstevoren kan fluiten.

Het zal met dit nummer echter niet gaan gebeuren.

Zoek dat album iig even op als zowel (subtiele) hiphop als jazzy klanken je wel liggen, en je was er nog niet mee in aanraking gekomen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:29:19 #150
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191862728
Matts reactie is echt mooi en slaat de spijker precies op zijn kop! :)
pi_191862820
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:19 schreef Eightyone het volgende:
Dat lied is dus geproduceerd door Perquisite.

Daar ligt een cd van in de kast ('Mindstate', in samenwerking met Pete Philly) die ik nog net niet achterstevoren kan fluiten.

Het zal met dit nummer echter niet gaan gebeuren.

Zoek dat album iig even op als zowel (subtiele) hiphop als jazzy klanken je wel liggen, en je was er nog niet mee in aanraking gekomen.
Alles van Jeangu is geproduceerd door Perquisite. Dat is tevens z'n manager. Hij heeft Jeangu min of meer 'ontdekt'.
pi_191862835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:36 schreef FlyingEagle het volgende:
Nog een mooie live versie van Grow
Die voorste achtergrondzangeres heeft een glasheldere, loepzuivere stem. Heel mooi.
pi_191862960
Jinek_RTL twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:07:11 Bijna alle liedjes die in mei te horen zijn op het songfestival zijn bekend. @TijlMTBeckand en @ShirmaRouse hebben zich door alle nummers heen gewerkt vertellen ons vanavond bij #Jinek wat we kunnen verwachten. Waar kijken ze naar uit? En wie zal er met de winst vandoor gaan? https://t.co/CD9yGuFDiX reageer retweet
Tijl en Shirma _O-
Twee enge mensen :r

Een aantal jaar geleden zat Shirma bij Pauw een analyse te doen na de halve finales. Die had er toen al vet weinig verstand van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 11:44:57 ]
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 11:52:27 #154
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191863135
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:44 schreef 18.32 het volgende:
Jinek_RTL twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:07:11 Bijna alle liedjes die in mei te horen zijn op het songfestival zijn bekend. @:TijlMTBeckand en @:ShirmaRouse hebben zich door alle nummers heen gewerkt vertellen ons vanavond bij #Jinek wat we kunnen verwachten. Waar kijken ze naar uit? En wie zal er met de winst vandoor gaan? https://t.co/CD9yGuFDiX reageer retweet
Tijl en Shirma _O-
Twee enge mensen :r

Een aantal jaar geleden zat Shirma bij Pauw een analyse te doen na de halve finales. Die had er toen al vet weinig verstand van.
Lekker gieren om die domme nummers van IJsland en Litouwen hihihoha
pi_191863246
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:44 schreef 18.32 het volgende:
Jinek_RTL twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:07:11 Bijna alle liedjes die in mei te horen zijn op het songfestival zijn bekend. @:TijlMTBeckand en @:ShirmaRouse hebben zich door alle nummers heen gewerkt vertellen ons vanavond bij #Jinek wat we kunnen verwachten. Waar kijken ze naar uit? En wie zal er met de winst vandoor gaan? https://t.co/CD9yGuFDiX reageer retweet
Tijl en Shirma _O-
Twee enge mensen :r

Een aantal jaar geleden zat Shirma bij Pauw een analyse te doen na de halve finales. Die had er toen al vet weinig verstand van.
Uit Shirma komt sws weinig boeiends. Weinig bespraakt. Dat worden uitspraken: Ja, dit is niet goed, man. Echt geen swag en zo, weet je.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_191863252
quote:
8s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Lekker gieren om die domme nummers van IJsland en Litouwen hihihoha
Alles is kut, het zijn alleen maar gekkies, alleen Nederland stuurt kwaliteit, Nederland gaat met met gemak winnen blablabla.

Vervolgens laten ze de drie inzendingen zien die onderaan staan bij de bookmakers. En vervolgens roepen ze nogmaals: alles is kut, het zijn alleen maar gekkies, alleen Nederland stuurt kwaliteit, Nederland gaat met met gemak winnen blablabla.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 12:00:00 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191863281
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:58 schreef 18.32 het volgende:

[..]

Alles is kut, het zijn alleen maar gekkies, alleen Nederland stuurt kwaliteit, Nederland gaat met met gemak winnen blablabla.

Vervolgens laten ze de drie inzendingen zien die onderaan staan bij de bookmakers. En vervolgens roepen ze nogmaals: alles is kut, het zijn alleen maar gekkies, alleen Nederland stuurt kwaliteit, Nederland gaat met met gemak winnen blablabla.
Waarom doen we nog mee met dit homo festival, Oost Europa wint altijd!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 12:04:39 #158
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191863355
Ik vond hem aanvankelijk een beetje saai maar hij begint wel wat te groeien bij me nu.

14e bij de bookmakers is oké, misschien dat hij live zo goed is dat het nummer nog wat kan stijgen.

Even aannemend dat het ESF doorgaat natuurlijk.


Voor een tweede keer winnen gaan we sowieso niet met dit nummer though. Jammer, maar ook dat is een beetje een ESF-traditie :P
pi_191863386
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:44 schreef 18.32 het volgende:
Jinek_RTL twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:07:11 Bijna alle liedjes die in mei te horen zijn op het songfestival zijn bekend. @:TijlMTBeckand en @:ShirmaRouse hebben zich door alle nummers heen gewerkt vertellen ons vanavond bij #Jinek wat we kunnen verwachten. Waar kijken ze naar uit? En wie zal er met de winst vandoor gaan? https://t.co/CD9yGuFDiX reageer retweet
Tijl en Shirma _O-
Twee enge mensen :r

Een aantal jaar geleden zat Shirma bij Pauw een analyse te doen na de halve finales. Die had er toen al vet weinig verstand van.
Heb nu al zin om lekker met z'n allen hierover te klagen *O*
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  vrijdag 6 maart 2020 @ 12:33:21 #160
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191863804
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:36 schreef FlyingEagle het volgende:
Nog een mooie live versie van Grow
OH WAUW. Wat mooi _O_
Graag alle achtergrondzangerts mee of nog één erbij mag ook *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191864263
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:57 schreef Fascination het volgende:

[..]

Uit Shirma komt sws weinig boeiends. Weinig bespraakt. Dat worden uitspraken: Ja, dit is niet goed, man. Echt geen swag en zo, weet je.
Zij kan idd geen fatsoenlijke zinnen formuleren die langer zijn dan 6 woorden. Geen idee waarom die steeds wordt gevraagd voor talkshows.
Forbidden but tasteful.
pi_191864363
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:04 schreef FruitofUtopia het volgende:

[..]

Zij kan idd geen fatsoenlijke zinnen formuleren die langer zijn dan 6 woorden. Geen idee waarom die steeds wordt gevraagd voor talkshows.
Alle Nederlandse (talk)shows delen dezelfde telefoonklapper. Stel je voor dat je eens wat risico zou nemen zoals DWDD deze week met die ESF-kinderen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191864387
Heeft Nederland niet zoiets als een fanclub, een OGAE? Lijkt me iets logischer als ze echte fans aan tafel vragen die elke seconde in hun leven bij wijze van spreken met het sf bezig houden, dan random bekende Nederlanders die misschien voor de uitzending even snel door een paar liedjes gaan voor misschien dertig seconden en dan een mening daarop baseren (dan krijg je inhoudelijkere meningen ipv zo dat klinkt slecht, wat een circus haha)
pi_191864633
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:17 schreef Greys het volgende:
Jeangu bevestigd voor Eurovision in Concert!
Jaaaaa *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191864654
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:27 schreef Dollie321 het volgende:
Ik weet niet of anderen het overkomt. Mij in ieder geval. Maar als ik het nummer wil beluisteren op mijn computer, ga ik nu steeds naar de live uitvoering. Dat is alleen maar positief denk ik
Ja, same here :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191864661
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:31 schreef Greys het volgende:
Deze moet ook even hier. Ik ben het niet altijd eens met William maar hij beschrijft het hier voor mij iig wel heel goed en uitgebreid waarom het weleens heel hoog zou kunnen eindigen. "This cóuld be the ballad of the year".

Zo even kijken! *O* Ben benieuwd
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191864831
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:33 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

OH WAUW. Wat mooi _O_
Graag alle achtergrondzangerts mee of nog één erbij mag ook *O*
Dit zijn 5 achtergrondzangers. Dat is het maximum aantal. Dus dit wordt waarschijnlijk ook het koortje in mei.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 13:55:49 #168
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191865017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dit zijn 5 achtergrondzangers. Dat is het maximum aantal. Dus dit wordt waarschijnlijk ook het koortje in mei.
Ik weet dat 6 het maximum aantal is. Ik dacht 4 achtergrondzangers te tellen.
Mijn fout! ;)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 14:02:29 #169
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191865131
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:12 schreef Nashipeer het volgende:
Heeft Nederland niet zoiets als een fanclub, een OGAE? Lijkt me iets logischer als ze echte fans aan tafel vragen die elke seconde in hun leven bij wijze van spreken met het sf bezig houden, dan random bekende Nederlanders die misschien voor de uitzending even snel door een paar liedjes gaan voor misschien dertig seconden en dan een mening daarop baseren (dan krijg je inhoudelijkere meningen ipv zo dat klinkt slecht, wat een circus haha)
Ja maar waar moeten die arme BN'ers dan hun geld mee verdienen? :o :{ ;(
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_191865444
Net online bij 538, vocaal zit het wel goed (net als bij de DWDD uitzending)

Edit: oh, spuit 11 :D

  ESF Reporter vrijdag 6 maart 2020 @ 14:30:16 #171
87554 Cee
Welluk?
pi_191865565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:44 schreef 18.32 het volgende:
Jinek_RTL twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 11:07:11 Bijna alle liedjes die in mei te horen zijn op het songfestival zijn bekend. @:TijlMTBeckand en @:ShirmaRouse hebben zich door alle nummers heen gewerkt vertellen ons vanavond bij #Jinek wat we kunnen verwachten. Waar kijken ze naar uit? En wie zal er met de winst vandoor gaan? https://t.co/CD9yGuFDiX reageer retweet
Tijl en Shirma _O-
Ik ga Jinek vanavond mijden als, nou, laten we zeggen koortsige hoestende mensen.
pi_191865759
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 13:12 schreef Nashipeer het volgende:
Heeft Nederland niet zoiets als een fanclub, een OGAE? Lijkt me iets logischer als ze echte fans aan tafel vragen die elke seconde in hun leven bij wijze van spreken met het sf bezig houden, dan random bekende Nederlanders die misschien voor de uitzending even snel door een paar liedjes gaan voor misschien dertig seconden en dan een mening daarop baseren (dan krijg je inhoudelijkere meningen ipv zo dat klinkt slecht, wat een circus haha)
Precies, vraag die een keer. Genoeg echte songfestivalfans te vinden.
Forbidden but tasteful.
pi_191865837
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:36 schreef FlyingEagle het volgende:
Nog een mooie live versie van Grow
Ik vind het nog mooier klinken live, maar er is wel één ding opgevallen bij beide live optredens: Er is een vrouw (of meerdere) in het achtergrondkoor van wie het volume te hard staat en vaak Jeangu en de rest overstemt. Ik vind het zo jammer want Jeangu zingt het geweldig live maar op sommige momenten hoor je hem gewoon niet.
pi_191866237
Ik vind dat eigenlijk wel heel mooi :D
Het geeft net weer een extra dimensie aan het lied dat in de studioversie wat mist.
Zo vind ik het ook mooi dat hij het tweede couplet net even wat steviger lijkt in te zetten in de live versie. Ik luister eigenlijk ook alleen nog maar die versie trouwens..
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:21:53 #175
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_191866247
500.000 YouTube views 👍🇳🇱👍
... en huiver mee
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:25:11 #176
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191866287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:21 schreef Mlita het volgende:
Ik vind dat eigenlijk wel heel mooi :D
Het geeft net weer een extra dimensie aan het lied dat in de studioversie wat mist.
Zo vind ik het ook mooi dat hij het tweede couplet net even wat steviger lijkt in te zetten in de live versie. Ik luister eigenlijk ook alleen nog maar die versie trouwens..
Ik ook..
Heb dat met sommige artiesten. Bij Duncan was het eigenlijk andersom.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_191866784
Ik denk dat ik nu begrijp waarom ik de live-versie tijdens DWDD en 538 mooier vind dan in de muziekvideo. Bij een muziekvideo ga je een lied al gauw beoordelen en vergelijken als/met een poplied, of iig een "typisch" songfestivallied dat echt moet opvallen in drie minuten max. Het moet snel gebeuren want anders ben je de aandacht kwijt, en dan klik je zo weg want je verwacht al wat er gaat komen en je kijkt er niet naar uit. Bv dat het eentonig of traag blijft.

Maar bij zo'n live-versie heb je geen mooie video die je gaat afleiden; het is puur de stem en de live-band die de tempo's en de mood bepalen en het organisch en onvoorspelbaar maken. Jeangu lijkt in de 538-versie meer "vrij" omdat hij meer zijn tempo en swing kan bepalen. Ik vind die orgel die luider en prominenter aanwezig is op het begin trouwens mooier, het vult de leegte op. Net als die vrouw die luider is :D
pi_191866868
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:59 schreef Nashipeer het volgende:
Ik denk dat ik nu begrijp waarom ik de live-versie tijdens DWDD en 538 mooier vind dan in de muziekvideo. Bij een muziekvideo ga je een lied al gauw beoordelen en vergelijken als/met een poplied, of iig een "typisch" songfestivallied dat echt moet opvallen in drie minuten max. Het moet snel gebeuren want anders ben je de aandacht kwijt, en dan klik je zo weg want je verwacht al wat er gaat komen en je kijkt er niet naar uit. Bv dat het eentonig of traag blijft.

Maar bij zo'n live-versie heb je geen mooie video die je gaat afleiden; het is puur de stem en de live-band die de tempo's en de mood bepalen en het organisch en onvoorspelbaar maken. Jeangu lijkt in de 538-versie meer "vrij" omdat hij meer zijn tempo en swing kan bepalen. Ik vind die orgel die luider en prominenter aanwezig is op het begin trouwens mooier, het vult de leegte op. Net als die vrouw die luider is :D
Hear hear! Helemaal eens O+
Gaat dus helemaal goedkomen straks!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:10:48 #179
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191866940
Ik ben ook weer zó benieuwd naar de staging! :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 6 maart 2020 @ 16:19:02 #180
2681 Dave
Aardig op drave
pi_191867030
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:10 schreef GeorgeM het volgende:
Ik ben ook weer zó benieuwd naar de staging! :{
Als we zeggen: hou het simpel gaan ze straks helemaal los met AR weerseffecten die z'n stemming weergeven, of satellieten die verloren om hem heen draaien.
:o)
pi_191867042
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:19 schreef Dave het volgende:

[..]

Als we zeggen: hou het simpel gaan ze straks helemaal los met AR weerseffecten die z'n stemming weergeven, of satellieten die verloren om hem heen draaien.
Hans gaat vast iets laten groeien.
pi_191867161
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:19 schreef Em31 het volgende:

[..]

Hans gaat vast iets laten groeien.
Weer een boom.
pi_191867338
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:10 schreef GeorgeM het volgende:
Ik ben ook weer zó benieuwd naar de staging! :{
Ik ben zelf vooral benieuwd hoe ze met het abrupte einde omgaan. Bij alle reactie-vids zie je telkens die verbaasde en vragende gezichten.Zo van 'was dit het?'
Het is gedurfd. Daar moet je wat mee doen. Ineens alle lichten op vol vermogen, 1 groot licht. Of juist alles uit...een paar secondes alles donker voor het terugkomt. Gewoon welvoldaan rondkijken na zo plots gestopt te zijn is een beetje zwak qua effect vind ik.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191867392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ben zelf vooral benieuwd hoe ze met het abrupte einde omgaan. Bij alle reactie-vids zie je telkens die verbaasde en vragende gezichten.Zo van 'was dit het?'
Het is gedurfd. Daar moet je wat mee doen. Ineens alle lichten op vol vermogen, 1 groot licht. Of juist alles uit...een paar secondes alles donker voor het terugkomt. Gewoon welvoldaan rondkijken na zo plots gestopt te zijn is een beetje zwak qua effect vind ik.
Gisteren bij DWDD was dat wel al mooi gedaan vond ik. Alsnog is het wel wat vreemd, maar al iets minder abrupt.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:03:59 #185
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_191867575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ben zelf vooral benieuwd hoe ze met het abrupte einde omgaan. Bij alle reactie-vids zie je telkens die verbaasde en vragende gezichten.Zo van 'was dit het?'
Het is gedurfd. Daar moet je wat mee doen. Ineens alle lichten op vol vermogen, 1 groot licht. Of juist alles uit...een paar secondes alles donker voor het terugkomt. Gewoon welvoldaan rondkijken na zo plots gestopt te zijn is een beetje zwak qua effect vind ik.
Ik ben daar ook benieuwd naar. Het abrupte einde geeft een bepaald effect, je wil méér!
Dat laatste denk ik niet. Hoop dan op alles donker. Misschien een foto op de achtergrond.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:10:15 #186
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191867667
Zeiklied. Kansloos.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_191867727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:10 schreef NoPicNic het volgende:
Zeiklied. Kansloos.
Het houdt je nogal bezig, geloof ik? Luister gewoon naar muziek die je wél goed vindt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 17:26:08 #188
163650 Greys
pi_191867908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:10 schreef NoPicNic het volgende:
Zeiklied. Kansloos.
Kom je dit nou in elk topicdeel weer melden? Sterkte dan de komende maanden, want er volgen nogal wat delen. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191867940
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 16:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ben zelf vooral benieuwd hoe ze met het abrupte einde omgaan. Bij alle reactie-vids zie je telkens die verbaasde en vragende gezichten.Zo van 'was dit het?'
Het is gedurfd. Daar moet je wat mee doen. Ineens alle lichten op vol vermogen, 1 groot licht. Of juist alles uit...een paar secondes alles donker voor het terugkomt. Gewoon welvoldaan rondkijken na zo plots gestopt te zijn is een beetje zwak qua effect vind ik.
Ik vind dat einde juist prachtig. Omdat het tegen de verwachting in gaat (want niet nog een voorspelbare forse uithaal). Omdat het doet verlangen naar nog meer van dit moois. Voor mij eindigt het lied niet wanneer Jeangu ophoudt met zingen, maar hoort dat kleine moment van zinderende stilte er ook bij. Drie magische seconden om even echt los te komen van het lied en het te laten bezinken.
Ik vond het eigenlijk jammer dat bij DWDD al zo snel het applaus werd ingezet.

Bij de Belgische inzending denk ik na 1,5 minuut: ik weet het nu wel. En dan gaat het nog door, zonder dat ik nog ergens door verrast word. En ben ik blij als het einde eindelijk daar is. Bij Grow word ik geconfronteerd met de limiet die aan drie minuten zit, en wil ik eigenlijk nog meer... Dat vind ik wel heel bijzonder.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 17:34:28 #190
163650 Greys
pi_191868021
Ik vind het einde ook wel passen bij mood changing like the weather. Ineens pats boem weg.

Maar ik hoop dat het visueel nog wat versterkt wordt idd door de staging en cameravoering en licht enzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191868098
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:34 schreef Greys het volgende:
Ik vind het einde ook wel passen bij mood changing like the weather. Ineens pats boem weg.

Maar ik hoop dat het visueel nog wat versterkt wordt idd door de staging en cameravoering en licht enzo.
Die nagalm van de live versie werkt erg goed. Dat kun je inderdaad visueel versterken.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 17:44:05 #192
163650 Greys
pi_191868134
De reacties onder z'n live uitvoering op YouTube zijn wel echt geweldig zeg. Ook uit het buitenland. Eigenlijk iedereen vindt het live beter dan de clip. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:45:11 #193
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191868146
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:10 schreef NoPicNic het volgende:
Zeiklied. Kansloos.
Dit dus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191868164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:45 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dit dus.
Willen jullie een ballon? Of liever een sticker misschien?
pi_191868229
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:47 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Willen jullie een ballon? Of liever een sticker misschien?
Met:

GROW BLOWS.

Of

IT’S A NO GROW.

_O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Mandy040986 op 06-03-2020 17:58:38 ]
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:54:29 #196
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_191868245
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:31 schreef Greys het volgende:
Deze moet ook even hier. Ik ben het niet altijd eens met William maar hij beschrijft het hier voor mij iig wel heel goed en uitgebreid waarom het weleens heel hoog zou kunnen eindigen. "This cóuld be the ballad of the year".

Jeetje, nu HET HOOFD zijn goedkeuring heeft gegeven moet ik het misschien toch nog een kans geven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:55:26 #197
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_191868258
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:01:13 #198
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191868346
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:47 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Willen jullie een ballon? Of liever een sticker misschien?
Liever tien euro.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:01:25 #199
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_191868350
Ik denk dat nu weet wat mijn aversie tegen dit nummer is, ik haat orgeltjesgeluiden. Ik heb er niks mee, dat is ook de reden waarom ik een hekel heb aan Fix You van Coldplay. Terwijl ik een enorme fan ben van Coldplay.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:04:35 #200
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_191868388
De live versie is inderdaad veel beter te pruimen, zeker als ik de eerste minuut skip.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_191868652
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:53 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Met:

GROW BLOWS.

Of

IT’S A NO GROW.

_O-
GROW SOME BALLS.

Edit: ik hoop niet dat ik Hansie Hansie hiermee op een idee voor de staging heb gebracht.
pi_191868848
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:01 schreef Mani89 het volgende:
Ik denk dat nu weet wat mijn aversie tegen dit nummer is, ik haat orgeltjesgeluiden. Ik heb er niks mee, dat is ook de reden waarom ik een hekel heb aan Fix You van Coldplay. Terwijl ik een enorme fan ben van Coldplay.
Ik ben opgegroeid met Procol Harum :P
Dus misschien had ik daarom snel een klik met het nummer :+

Sieneke had een draaiorgel, dat zal ook geen feest voor je oren geweest zijn dan ;)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 18:38:47 #203
163650 Greys
pi_191868855
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

GROW SOME BALLS.

Edit: ik hoop niet dat ik Hansie Hansie hiermee op een idee voor de staging heb gebracht.
:D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191868978
Nog eens terugkomen op zijn kansen:
top 5 bij de juries moet zeker kunnen, daar is het meer dan goed genoeg voor, in een relatief matig jaar.

De grote vraag gaat de televote zijn, en die is heel erg afhankelijk van hoe het nummer overkomt voor degenen die het voor het eerst luisteren. Dus loting is heel relevant, en een staging die het nummer versterkt is ontzettend belangrijk.

Dat laatste is gelijk ook waar ik me zorgen over maak. Ja, we hebben in het verleden met CATS een fantastische staging neergezet. Maar we hebben ook met Outlaw een nummer volledig verprutst. En ik denk dat dat de twee uitersten zijn waar we tussen zullen schommelen. Bij een slechte staging krijgen we bijna niets van de televote, en eindigen we ergens tussen plaats 15 en 20. Bij een fantastische staging is dit top 5 materiaal. Geen van beide zou me veel verrassen.
pi_191868989
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

GROW SOME BALLS.

Edit: ik hoop niet dat ik Hansie Hansie hiermee op een idee voor de staging heb gebracht.
Jeangu die op Duncan's lichtbal zit die elke keer een stukje groeit als hij het woordje "grow" zingt. En aan het eind van het lied is de bal zo groot dat Jeangu eraf valt, waarna de bal open splijt in het midden. De lichtbundels divergeren de zaal in richting het publiek, wat uiteraard heel goed past bij het thema Open Up. Iedereen juicht en applaudisseert en Jeangu krijgt een staande ovatie op de tribunes.
pi_191869006
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Die voorste achtergrondzangeres heeft een glasheldere, loepzuivere stem. Heel mooi.
Ik zeg we hebben onze zangeres voor 2021 vast binnen.
I tried to tease it, but i just pissed it off
pi_191869037
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
Dit is voor mij niet echt mijn nummer, maar dat zag ik al aankomen omdat ik weinig met zijn andere muziek heb ook. Echter vind ik persoonlijk het eerste deel van dit nummer het enige echt goede deel. Het is pas halverwege, waar er iets van een koortje bijkomt dat het mij echt helemaal kwijt raakt.
Hier wil ik me graag bij aansluiten.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:54:23 #208
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_191869090
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:01 schreef Mani89 het volgende:
Ik denk dat nu weet wat mijn aversie tegen dit nummer is, ik haat orgeltjesgeluiden. Ik heb er niks mee, dat is ook de reden waarom ik een hekel heb aan Fix You van Coldplay. Terwijl ik een enorme fan ben van Coldplay.
Dat orgeltjesgeluid is voor mij nét het enige wat me wel wat doet :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid met Procol Harum :P
Dus misschien had ik daarom snel een klik met het nummer :+

Sieneke had een draaiorgel, dat zal ook geen feest voor je oren geweest zijn dan ;)
Procol Harum O+ O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:54:41 #209
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191869097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:28 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ik vind dat einde juist prachtig. Omdat het tegen de verwachting in gaat (want niet nog een voorspelbare forse uithaal). Omdat het doet verlangen naar nog meer van dit moois. Voor mij eindigt het lied niet wanneer Jeangu ophoudt met zingen, maar hoort dat kleine moment van zinderende stilte er ook bij. Drie magische seconden om even echt los te komen van het lied en het te laten bezinken.
Ik vond het eigenlijk jammer dat bij DWDD al zo snel het applaus werd ingezet.

Bij de Belgische inzending denk ik na 1,5 minuut: ik weet het nu wel. En dan gaat het nog door, zonder dat ik nog ergens door verrast word. En ben ik blij als het einde eindelijk daar is. Bij Grow word ik geconfronteerd met de limiet die aan drie minuten zit, en wil ik eigenlijk nog meer... Dat vind ik wel heel bijzonder.
Ik visualiseer me ook al dat na dit plotse einde heel Ahoy ontploft na 3 minuten aan zijn lippen gehangen te hebben. Daar kijk in naar uit!
pi_191869184
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:54 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Ik visualiseer me ook al dat na dit plotse einde heel Ahoy ontploft na 3 minuten aan zijn lippen gehangen te hebben. Daar kijk in naar uit!
Of een doodse stilte in een leeg Ahoy ;)
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:03:16 #211
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191869195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:02 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Of een doodse stilte in een leeg Ahoy ;)
Ik ga geen leeg Ahoy visualiseren. :'(

Dan kan ik vannacht niet slapen.
pi_191869260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:02 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Of een doodse stilte in een leeg Ahoy ;)
Srbuk was een jaar te vroeg :o
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2020 @ 21:25:25 #213
368283 ato
pi_191871645
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:51 schreef summer52 het volgende:

[..]

Oh zo mooi!!! O+
Nadeel is dat het nummer te kort is O+
Life can be a bitch, so like it..
pi_191872342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:47 schreef Sableheart het volgende:
Nog eens terugkomen op zijn kansen:
top 5 bij de juries moet zeker kunnen, daar is het meer dan goed genoeg voor, in een relatief matig jaar.

De grote vraag gaat de televote zijn, en die is heel erg afhankelijk van hoe het nummer overkomt voor degenen die het voor het eerst luisteren. Dus loting is heel relevant, en een staging die het nummer versterkt is ontzettend belangrijk.

Dat laatste is gelijk ook waar ik me zorgen over maak. Ja, we hebben in het verleden met CATS een fantastische staging neergezet. Maar we hebben ook met Outlaw een nummer volledig verprutst. En ik denk dat dat de twee uitersten zijn waar we tussen zullen schommelen. Bij een slechte staging krijgen we bijna niets van de televote, en eindigen we ergens tussen plaats 15 en 20. Bij een fantastische staging is dit top 5 materiaal. Geen van beide zou me veel verrassen.
Mee eens. Nu moet ik wel zeggen dat Jeangu het live ontzetten goed brengt. Daarnaast vind ik het persoonlijk een nummer dat je vaker gehoord moet hebben. Hopelijk laat die zijn gezicht nog vaker zien met dit nummer. Dat gaat hem vast helpen.
pi_191872672
Dat de loting zo’n invloed gaat hebben zegt ook wel wat over het nummer natuurlijk :@
pi_191872708
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:25 schreef ato het volgende:

[..]

Nadeel is dat het nummer te kort is O+
Dat klopt, ik heb dit filmpje al tig keer bekeken, krijg er geen genoeg van!
pi_191872983
Voor de reclame van Jinek begon het al. Ze lieten een stukje van Oekraïne zien en daar gingen ze om lachen en raar van kijken. :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_191873015
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:30 schreef Fascination het volgende:
Voor de reclame van Jinek begon het al. Ze lieten een stukje van Oekraïne zien en daar gingen ze om lachen en raar van kijken. :')
Begint al goed :')
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191873128
Nu over de corona-maatregelen bij het ESF.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2020 @ 22:39:11 #220
368283 ato
pi_191873133
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:15 schreef Em31 het volgende:
Dat de loting zo’n invloed gaat hebben zegt ook wel wat over het nummer natuurlijk :@
Ik hoop echt 19e of 21e plaats, dat mensen na de zoveelste kopie hun adem in houden bij zijn prachtige unieke live optreden.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 22:39:16 #221
163650 Greys
pi_191873135
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:30 schreef Fascination het volgende:
Voor de reclame van Jinek begon het al. Ze lieten een stukje van Oekraïne zien en daar gingen ze om lachen en raar van kijken. :')
In het Oekraïnetopic werd anders ook best gelachen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191873140
Tijl:
Zonder publiek ziet het er gek uit. Maar het ESF ziet er sowieso gek uit.

:')
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2020 @ 22:46:04 #223
368283 ato
pi_191873249
Shirma kan alleen maar hakkelen, het gaat nergens over.
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 6 maart 2020 @ 22:51:37 #224
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191873373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:39 schreef koffieleuk het volgende:
Tijl:
Zonder publiek ziet het er gek uit. Maar het ESF ziet er sowieso gek uit.

:')
Ik vind het nog steeds stom dat het ESF nog steeds niet als compatabele muziekcompetitie wordt gezien waarin ook oprecht elk jaar een flink aantal hele goede nummers voorbij komen. Met Jeangu als mooi voorbeeld. Maar nee, bij elk "reageren-op-inzendingen" item bij elke willekeurige talkshow moet altijd benadrukt worden dat het een belachelijk event is. Doe dat talkshow-item dan gewoon niet, of zet er mensen neer die er wel iets moois over kunnen zeggen.

Kijk, onze Jeangu is al een voorbeeld van een kwalitatief nummer wat wordt gestuurd en daar zijn er ook genoeg anderen van.
  ESF Reporter vrijdag 6 maart 2020 @ 22:52:35 #225
87554 Cee
Welluk?
pi_191873394
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:39 schreef koffieleuk het volgende:
Tijl:
Zonder publiek ziet het er gek uit. Maar het ESF ziet er sowieso gek uit.

:')
Ik kijk niet (want: bloeddruk) maar wat heeft die Tijl in godesnaam ooit voor ESF-gerelateerds gedaan om hem uit te nodigen hierover zijn mening te spuien? Pak dan een random iemand van de straat, of een huisdier of een paspop.
pi_191873469
Ik kijk ook niet. Ik krijg daar altijd een beetje de kriebels van.
pi_191873485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:39 schreef koffieleuk het volgende:
Tijl:
Zonder publiek ziet het er gek uit. Maar het ESF ziet er sowieso gek uit.

:')
Aldus de kenner. :')
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 maart 2020 @ 22:58:50 #228
163650 Greys
pi_191873521
Mijn bloeddruk en ik kijken ook lekker niet. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191873548
Ik kijk eigenlijk puur vanwege de minuscule kans dat ze het met mij eens zijn _O-
Als er iets postiefs wordt gezegd laat ik het weten :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191873764
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:30 schreef Fascination het volgende:
Voor de reclame van Jinek begon het al. Ze lieten een stukje van Oekraïne zien en daar gingen ze om lachen en raar van kijken. :')
Het zou hen meer sieren als ze wat meer informatie zouden verschaffen. “Deze zangstijl heet white voice, een typisch oost europese stijl” of iets dergelijks, in plaats van het typische “wat een boer niet kent.....”
Btw: wat doet die Tijl daar?
pi_191873798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:09 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Het zou hen meer sieren als ze wat meer informatie zouden verschaffen. “Deze zangstijl heet white voice, een typisch oost europese stijl” of iets dergelijks, in plaats van het typische “wat een boer niet kent.....”
Btw: wat doet die Tijl daar?
De enige waarvan ik het niet snap :N
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191874060
Gvd, laatste item. Knikkebollen hier.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_191874244
Geklaag over de big 5, en het cliché dat de Eurovisie=Europa.
Ben even vergeten waarom ik dit kijk.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191874339
Nu Zwitserland.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  ESF Reporter vrijdag 6 maart 2020 @ 23:41:41 #235
87554 Cee
Welluk?
pi_191874358
Ierland stuurde geen kip.
Maar verder oké Tijn.
Shirma ‘klaagt’ dat veel mensen een Voice winnaar sturen.
Vergeet even dat Duncan daar ook aan meedeed.

Waarom ben ik ingeschakeld.
pi_191874365
Oh nee. Carlo vindt Grow goed omdat het géén typisch songfestival nummer is..... jaren riep ie precies het tegenovergestelde. Maar ja, hij is een kenner hè pfff
pi_191874381
Shirma vind Zwitserland mooi, Tijl lacht de falsetto uit.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191874390
Israel steelt kennelijk iets uit Jesus Christ Superstar.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2020 @ 23:43:52 #239
368283 ato
pi_191874399
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:41 schreef Pluto1975 het volgende:
Oh nee. Carlo vindt Grow goed omdat het géén typisch songfestival nummer is..... jaren riep ie precies het tegenovergestelde. Maar ja, hij is een kenner hè pfff
Echt he en Shirma met haar Engelse uitspraken.
Oh en Zwitserland O+
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2020 @ 23:44:47 #240
368283 ato
pi_191874417
Zo op tv vind ik Israël iets tegenvallen :X
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2020 @ 23:45:41 #241
368283 ato
pi_191874442
Jinek -O-
Life can be a bitch, so like it..
pi_191874456
Shirma de zinnigste persoon aan tafel, wie had dat gedacht.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191874472
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:44 schreef ato het volgende:
Zo op tv vind ik Israël iets tegenvallen :X
Ik werd er gelijk weer vrolijk van eigenlijk :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191874489
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:46 schreef koffieleuk het volgende:
Shirma de zinnigste persoon aan tafel, wie had dat gedacht.
De rest is meer bezig zichzelf te profileren. Het had net zo goed over een nieuw soort macaroni kunnen gaan.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 23:50:28 #245
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191874519
Volgens mij heb ik weinig gemist door niet in te schakelen :')
  vrijdag 6 maart 2020 @ 23:50:52 #246
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191874527
Waarom worden wij nou nooit eens uitgenodigd? Of zouden we dan als gekkies worden neergezet :D
pi_191874542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:50 schreef lashatumbai het volgende:
Volgens mij heb ik weinig gemist door niet in te schakelen :')
:Y :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 23:50 schreef lashatumbai het volgende:
Waarom worden wij nou nooit eens uitgenodigd? Of zouden we dan als gekkies worden neergezet :D
Komt misschien een beetje raar over als ik alle winnaars ga opdreunen ofzo.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191874763
13e inmiddels bij eurovisionworld. Het “growt”
langzaam ;)
pi_191875049
Gelukkig heb ik niet gekeken :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2020 @ 01:21:49 #250
368283 ato
pi_191875352
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 00:08 schreef Pluto1975 het volgende:
13e inmiddels bij eurovisionworld. Het “growt”
langzaam ;)
Misschien toch door de live-uitvoeringen?
In mijn omgeving hoor ik ook steeds meer mensen die het een pracht nummer vinden door de live-uitvoering.
Alleen het einde vindt men jammer.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191876615
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 01:21 schreef ato het volgende:

[..]

Misschien toch door de live-uitvoeringen?
In mijn omgeving hoor ik ook steeds meer mensen die het een pracht nummer vinden door de live-uitvoering.
Alleen het einde vindt men jammer.
Het einde vond ik eerst ook een beetje vreemd maar als je de live uitvoering bij Radio538 hoort dan krijg je aan het einde van het liedje een galm en dat vindt ik toch wel mooi hoor!
  ESF Reporter zaterdag 7 maart 2020 @ 07:34:38 #252
87554 Cee
Welluk?
pi_191876739
Nu 13e in de odds, waarbij er vijf nog niet bekende nummers hoger (of lager? Hoe zeg je dat?) staan, dus als die tegenvallen zou hij misschien de top 10 in kunnen.
pi_191876794
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:34 schreef Cee het volgende:
Nu 13e in de odds, waarbij er vijf nog niet bekende nummers hoger (of lager? Hoe zeg je dat?) staan, dus als die tegenvallen zou hij misschien de top 10 in kunnen.
Hij growt echt! w/

En straks bij de eerste repetities schuift hij vast nog wat verder door.
pi_191876847
Een andere theorie voor het stijgen in de odds is dat mensen meer vertrouwen gekregen hebben omdat het aantal views best wel hard stijgt vergeleken met andere inzendingen die rond dezelfde tijd zijn geupload (misschien zijn het vooral Nederlanders die het steeds klikken, maar ws zitten daar ook grotendeels buitenlandse views bij). Het aantal views viel mij iig op toen ik de lijst zag op het Eurovision-kanaal.

Als vb, Grow heeft binnen 2-3 dagen bijna het aantal views van België ingehaald (dat er al twee weken op staat). Het was ongeveer vijf uur later geüpload dan die van Zwitserland maar toch heeft het 170K views meer en dat getal lijkt steeds meer uit te lopen. En dat terwijl het nummer van Zwitserland op het begin veel positiever werd onthaald, en die van Nederland over het algemeen negatief of lauwwarm. Misschien zien mensen nu pas de potentie erin nu ze eraan hebben kunnen wennen, wie weet :)
pi_191876974
Hij is nr. 1 trending in Nederland, dan gaat het hard. We zijn in Nederland nogal Eurovisie-gek tegenwoordig, dat is in België of Zwitserland anders.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 10:42:15 #256
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_191878398
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 07:43 schreef Manusje_v_a het volgende:


Hij growt echt! w/

En straks bij de eerste repetities schuift hij vast nog wat verder door.
Leuke dochtertje heb jij. Waren allemaal leuke kids.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 10:44:04 #257
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_191878421
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:02 schreef blackswangreen het volgende:


Of een doodse stilte in een leeg Ahoy ;)
Zal wel jammer zijn esf zonder publiek. :N
  zaterdag 7 maart 2020 @ 10:47:10 #258
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_191878457
Shirma vind het niet kunnen Esf zonder publiek .. Heeft ze gelijk in. Ik zit nu te kijken .
pi_191878541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 08:15 schreef blackswangreen het volgende:
Hij is nr. 1 trending in Nederland, dan gaat het hard. We zijn in Nederland nogal Eurovisie-gek tegenwoordig, dat is in België of Zwitserland anders.
Dat is ook zo inderdaad :)
-------

Iemand heeft een versie geüpload waarin te horen is hoe het lied schijnbaar zou klinken in een lege arena ;)

  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 maart 2020 @ 14:24:59 #260
163650 Greys
pi_191882427
quote:
Om nog maar eens duidelijk te maken wat een geweldige zanger Jeangu is 😊
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 maart 2020 @ 15:58:56 #262
163650 Greys
pi_191882720
Zeker, maar tis toch altijd wel vleiend als ze je lied mooi genoeg vinden om te coveren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191888319
De video op YouTube is gewoon nog steeds trending #1 en de live versie van DWDD op nr 16.
*O*
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 maart 2020 @ 23:29:13 #264
862 Arcee
Look closer
pi_191893255
Die laatste minuut! Elke keer kippenvel. _O_
pi_191894259
Het zegt niet heel veel, maar bij betfair exchange is Grow in het laatste uur van 44/1 naar 18/1 gestegen. Hij staat daar nu als 8e in de kansen voor eerste.
pi_191895015
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 00:27 schreef NeilZar het volgende:
Het zegt niet heel veel, maar bij betfair exchange is Grow in het laatste uur van 44/1 naar 18/1 gestegen. Hij staat daar nu als 8e in de kansen voor eerste.
Ik denk dat we sowieso wel kunnen concluderen dat we naar verwachting de host country spell gaan doorbreken!
pi_191895137
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:19 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Ik denk dat we sowieso wel kunnen concluderen dat we naar verwachting de host country spell gaan doorbreken!
Zo'n gevoel heb ik ook wel, zeker na de NFs. Alhoewel Betfair nu alweer 34/1 geeft voor grow.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 8 maart 2020 @ 01:33:55 #268
163650 Greys
pi_191895179
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:29 schreef NeilZar het volgende:

[..]

Zo'n gevoel heb ik ook wel, zeker na de NFs. Alhoewel Betfair nu alweer 34/1 geeft voor grow.
Wispelturig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 8 maart 2020 @ 01:34:53 #269
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191895187
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:19 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Ik denk dat we sowieso wel kunnen concluderen dat we naar verwachting de host country spell gaan doorbreken!
Ik kan dit zo niet geloven hè! Al zou ik het Jeangu echt ontzettend gunnen.
pi_191898588
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 01:34 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik kan dit zo niet geloven hè! Al zou ik het Jeangu echt ontzettend gunnen.
Ja, er zijn teveel andere ingetogen en vaak zelfs saaie nummers. Dit is wel een van de besten, maar thuis op de bank vrees ik dat men toch al gauw denkt: god, daar heb je nóg zo'n nummer. Het zal geen laatste worden, maar in de televote gaat het echt geen potten breken.

Die odds zeggen verder niet zoveel. Moet je zien hoe laag Tsjechië staat, belachelijk want dat wordt een verademing op dit festival.
pi_191898734
We moeten denk ik hopen dat hij morgen na plek 20 loot om het goed te doen in de televote.
  ESF Reporter zondag 8 maart 2020 @ 11:39:38 #272
87554 Cee
Welluk?
pi_191898884
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ja, er zijn teveel andere ingetogen en vaak zelfs saaie nummers. Dit is wel een van de besten, maar thuis op de bank vrees ik dat men toch al gauw denkt: god, daar heb je nóg zo'n nummer. Het zal geen laatste worden, maar in de televote gaat het echt geen potten breken.

Die odds zeggen verder niet zoveel. Moet je zien hoe laag Tsjechië staat, belachelijk want dat wordt een verademing op dit festival.
En ik vind het ook raar dat Spanje zo laag staat en Georgië zo hoog.
pi_191898933
Oh, hebben we een nummer? :') sinds wanneer? (totaal niets van meegekregen)
Somebody that I used to know
pi_191898943
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:41 schreef Postbus100 het volgende:
Oh, hebben we een nummer? :') sinds wanneer? (totaal niets van meegekregen)
Woensdag!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191899023
quote:
14s.gif Op zondag 8 maart 2020 11:31 schreef Em31 het volgende:
We moeten denk ik hopen dat hij morgen na plek 20 loot om het goed te doen in de televote.
In 2014 en 2017 lootten de host-landen na plek 20 en in de jaren ertussen/na niet. Dus laten we hopen het patroon zich herhaalt
pi_191900029
De live versie vind ik geweldig terwijl het niet echt mijn muziek smaak is
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 8 maart 2020 @ 12:52:09 #277
163650 Greys
pi_191900086
De DWDD live video staat nu ook in de OP.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 13:00:49 #278
368283 ato
pi_191900236
Mijn intuïtie zegt dat het nummer van Jeangu hoger gaat eindigen dan men nu denkt.
Ik heb het idee dat het gaat verrassen, hoop ook echt op een mooie startpositie.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191900382
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:00 schreef ato het volgende:
Mijn intuïtie zegt dat het nummer van Jeangu hoger gaat eindigen dan men nu denkt.
Ik heb het idee dat het gaat verrassen, hoop ook echt op een mooie startpositie.
Maar je vindt het zelf niet zo bijzonder?

Ik denk dat mensen vooral hopen dat het hoog eindigt, en daar hele theorieën omheen bouwen. Ik vind het een goed nummer, maar ik denk niet dat het voor een groot publiek is. Heb het aan een aantal mensen laten horen, eigenlijk zegt iedereen 'mwah, wel aardig'. Dat is de impact die het nummer heeft: niet slecht, maar je gaat niet je telefoon pakken om erop te stemmen.
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 13:17:58 #280
368283 ato
pi_191900492
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:09 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Maar je vindt het zelf niet zo bijzonder?

Ik denk dat mensen vooral hopen dat het hoog eindigt, en daar hele theorieën omheen bouwen. Ik vind het een goed nummer, maar ik denk niet dat het voor een groot publiek is. Heb het aan een aantal mensen laten horen, eigenlijk zegt iedereen 'mwah, wel aardig'. Dat is de impact die het nummer heeft: niet slecht, maar je gaat niet je telefoon pakken om erop te stemmen.
Sinds zijn live uitvoering bij DWDD vind ik het geweldig en 1 van de beste liedjes dit jaar.
Ik geloof juist dat hij live veel mensen gaat raken en hoger gaat eindigen dan men nu denkt.
Ik zag dat hij 13e bij de odds stond en in veel ESF lijstjes 20e of 25e.
Natuurlijk moet hij het ook treffen met een goede startpositie, als hij 3e of 6e moet kan het misschien wel in de vergetelheid raken.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 13:19:01 #281
368283 ato
pi_191900511
In mijn omgeving vinden mensen het een mooi en vooral emotioneel liedje.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191900515
Ik denk dat de mensen best weleens de telefoon kunnen pakken voor het totaalplaatje in mei.

Mits Hans het niet verkloot.
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 13:27:56 #283
368283 ato
pi_191900671
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:19 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik denk dat de mensen best weleens de telefoon kunnen pakken voor het totaalplaatje in mei.

Mits Hans het niet verkloot.
Ik hoop ook dat het koor in beeld is.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191900687
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:19 schreef Mandy040986 het volgende:
Mits Hans het niet verkloot.
Dit is toch wel een cruciaal iets
pi_191900700
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:19 schreef Mandy040986 het volgende:
Mits Hans het niet verkloot.
Zeg, hoe lang volg jij het ESF al? Hans verkloot nooit optredens.
~The present is all there is~
pi_191900711
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:27 schreef ato het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat het koor in beeld is.
Jaaa, in witte gewaden en als achtergrond glas in lood en het liefst een kerstboom op het podium *O*
~The present is all there is~
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 13:32:43 #287
368283 ato
pi_191900767
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:30 schreef grazz het volgende:

[..]

Jaaa, in witte gewaden en als achtergrond glas in lood en het liefst een kerstboom op het podium *O*
Dat gaan de mama's al doen denk ik, liever niet.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 13:40:06 #288
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191900916
België en Nederland zouden best wel in elkaar vaarwater kunnen gaan zitten.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_191900949
quote:
10s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:29 schreef grazz het volgende:

[..]

Zeg, hoe lang volg jij het ESF al? Hans verkloot nooit optredens.
:P

Trijntje zegt hi.
  ESF Reporter zondag 8 maart 2020 @ 13:42:29 #290
87554 Cee
Welluk?
pi_191900962
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:40 schreef ijs_beer het volgende:
België en Nederland zouden best wel in elkaar vaarwater kunnen gaan zitten.
Mits België de finale haalt en ik denk dat ze het nog heel lastig gaan krijgen. :@
pi_191900973
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:40 schreef ijs_beer het volgende:
België en Nederland zouden best wel in elkaar vaarwater kunnen gaan zitten.
Dan moet België wel eerst de finale halen en dat is helemaal geen zekerheid
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 17:42:58 #292
368283 ato
pi_191905486
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:40 schreef ijs_beer het volgende:
België en Nederland zouden best wel in elkaar vaarwater kunnen gaan zitten.
Ik vind het twee verschillende liedjes.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191905746
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:09 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Maar je vindt het zelf niet zo bijzonder?

Ik denk dat mensen vooral hopen dat het hoog eindigt, en daar hele theorieën omheen bouwen. Ik vind het een goed nummer, maar ik denk niet dat het voor een groot publiek is. Heb het aan een aantal mensen laten horen, eigenlijk zegt iedereen 'mwah, wel aardig'. Dat is de impact die het nummer heeft: niet slecht, maar je gaat niet je telefoon pakken om erop te stemmen.
Dit. Ik denk oprecht dat het de halve finales niet was doorgekomen. Je ziet in die app al dat er nauwelijks op wordt gestemd. Zelfs na de live versies.

En in de jury’s zitten allemaal Månzen die veel eerder voor de Ulrikke’s en de Mama’s gaan.
Forbidden but tasteful.
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 18:06:35 #294
368283 ato
pi_191905905
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:00 schreef FruitofUtopia het volgende:

[..]

Dit. Ik denk oprecht dat het de halve finales niet was doorgekomen. Je ziet in die app al dat er nauwelijks op wordt gestemd. Zelfs na de live versies.

En in de jury’s zitten allemaal Månzen die veel eerder voor de Ulrikke’s en de Mama’s gaan.
Ach let maar op na eerste repetitie, Jeangu gaat het nailen (zeg ik ook nooit _O- )
Life can be a bitch, so like it..
pi_191905949
Ik heb ook het gevoel dat we met Grow niet zomaar door de halve finale zouden zijn gekomen, al heeft NL sinds 2013 over juryliefde niet te klagen gehad (Hoi Trijntje)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191907190
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:06 schreef ato het volgende:

[..]

Ach let maar op na eerste repetitie, Jeangu gaat het nailen (zeg ik ook nooit _O- )
Ik blijf erbij dat Jeangu een Top 10 zal scoren en misschien wel een Top 5! En hij was volgens mij wel door de halve finale gekomen. Durf wel te zeggen dat Grow nog wel beter is dan Arcade. Tenminste dat is mijn mening. Zo dat is eruit *O*

@ato een hele fijne zonnige vakantie!
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2020 @ 19:09:20 #297
368283 ato
pi_191907220
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:07 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat Jeangu een Top 10 zal scoren en misschien wel een Top 5! En hij was volgens mij wel door de halve finale gekomen. Durf wel te zeggen dat Grow nog wel beter is dan Arcade. Zo dat is eruit *O*

@:Ato een hele fijne zonnige vakantie!
Dank je lieve Summer en wij blijven positief. *O*
Life can be a bitch, so like it..
pi_191907610
JeanguMacrooy twitterde op zondag 08-03-2020 om 19:08:59 WHAT A WEEK! We released GROW on Wednesday and it is still the number one trending video on YouTube NL, @NPORadio2 TOPSONG and was added to the playlist on @nporadio1, @3FM, @NPORadio5 & @100pnl. I could not have asked for a better way to start this journey. 💙 1/2#TEAMJEANGU https://t.co/hrah90JuL8 reageer retweet
Ik ben trots op hem :)
pi_191907897
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:00 schreef FruitofUtopia het volgende:

[..]

Dit. Ik denk oprecht dat het de halve finales niet was doorgekomen. Je ziet in die app al dat er nauwelijks op wordt gestemd. Zelfs na de live versies.

En in de jury’s zitten allemaal Månzen die veel eerder voor de Ulrikke’s en de Mama’s gaan.
Ik denk dat het met dank aan de jury's wel was doorgegaan, tenminste dat zou wel moeten. Er zitten inderdaad wel wat nitwits tussen, maar dit soort kwalitatieve nummers krijgt altijd wel de nodige jury support.
pi_191907933
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:07 schreef summer52 het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat Jeangu een Top 10 zal scoren en misschien wel een Top 5! En hij was volgens mij wel door de halve finale gekomen. Durf wel te zeggen dat Grow nog wel beter is dan Arcade. Tenminste dat is mijn mening. Zo dat is eruit *O*

@:Ato een hele fijne zonnige vakantie!
Het is ook niet een slecht nummer, de einduitslag zegt daar helemaal niks over. Outlaw in Em was ook gewoon een goed countryrock-nummer, maar er stemt niemand op.
  zondag 8 maart 2020 @ 19:50:17 #301
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191908084
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat we met Grow niet zomaar door de halve finale zouden zijn gekomen, al heeft NL sinds 2013 over juryliefde niet te klagen gehad (Hoi Trijntje)
Oh dat idee heb ik niet. Ik denk dat hij ook in een halve finale genoeg (kwalitatief) had opgevallen en ook qua song om door te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')