abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191860924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Och, als je de afgelopen 4 jaar naast de paniek- en haatzaaierij legt die we vooraf en tijdens het begin van Trump zijn presidentschap zagen (niet alleen hier op FOK!, maar in onze westerse media) kan ik niet anders dan concluderen dat Trump het boven verwachting goed gedaan heeft.
Vind je? Ik dacht na zijn verkiezing ook dat het allemaal wel mee zou vallen met zijn presidentschap. Inmiddels is hij me op vrijwel elk beleidsterrein enorm tegengevallen.
Incelfrikandel
pi_191860944
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Vind je? Ik dacht na zijn verkiezing ook dat het allemaal wel mee zou vallen met zijn presidentschap. Inmiddels is hij me op vrijwel elk beleidsterrein enorm tegengevallen.
Ja, ik dacht dat hij zich zou omringen door verstandige en goede adviseurs. Die heeft hij juist allemaal de deur uit geschopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191860993
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat hij zich zou omringen door verstandige en goede adviseurs
. Die heeft hij juist allemaal de deur uit geschopt.
Echt? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:36:49 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191861001
quote:

[..]

Ja, ik dacht dat hij zich zou omringen door verstandige en goede adviseurs. Die heeft hij juist allemaal de deur uit geschopt.
Maar hij heeft geen kernbommen gegooid. Dan ben je een toppertje!!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:38:26 #30
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191861027
quote:

[..]

Geen idee wie jij bent, maar ik heb het over een algemene visie. Hij zou een warmonger zijn, overal oorlogen ontketenen, de economie zou instorten, homoseksuelen en transmensen zouden hun rechten ontnomen worden etc. Allemaal niks van waar gebleken. Goh, wie had dat verwacht...

Enige wat men correct voorspeld had, was dat er geen muur zou komen en dat belastingen voor de rijken verminderd zouden worden.

quote:

[..]

En sommigen zijn zelf weggelopen.
Zeer spijtig, had gehoopt dat een braintrust die daadwerkelijk invloed heeft de VS in betere richting zou sturen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:39:04 #31
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191861034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen kernbommen gegooid. Dan ben je een toppertje!!
Lekker weer woorden verdraaien en niet ingaan op de kern. Zo kennen we je weer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191861083
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Echt? :D
Of dat hij daar toe gedwongen zou worden, wellicht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:01:38 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_191861346
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen idee wie jij bent, maar ik heb het over een algemene visie. Hij zou een warmonger zijn, overal oorlogen ontketenen, de economie zou instorten, homoseksuelen en transmensen zouden hun rechten ontnomen worden etc. Allemaal niks van waar gebleken.
Nou zijn die laatste paar wel redelijk waar, maar goed. Als dat je verwachtingen zijn doet hij het inderdaad boven verwachting goed. Op alleen deze punten.

Progress!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191861423
quote:

[..]

Het presidentschap van Trump is een groter drama dan ik voor mogelijk had gehouden. Het is vele malen erger dan ik dacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:17:04 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191861525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Lekker weer woorden verdraaien en niet ingaan op de kern. Zo kennen we je weer.
Je plaatst zelf belachelijke doelpalen om het beleid van meneer Trump te kunnen verdedigen zonder het te hoeven hebben over daadwerkelijke prestaties en keuzes.
pi_191861580
quote:

[..]

Verstandig misschien niet in mijn geval, maar dat hij op de meeste departementen capabele beleidsmakers zou aanstellen was wel mijn verwachting.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Geen idee wie jij bent,
Aangenaam :)

quote:
maar ik heb het over een algemene visie. Hij zou een warmonger zijn, overal oorlogen ontketenen, de economie zou instorten, homoseksuelen en transmensen zouden hun rechten ontnomen worden etc. Allemaal niks van waar gebleken. Goh, wie had dat verwacht...

Enige wat men correct voorspeld had, was dat er geen muur zou komen en dat belastingen voor de rijken verminderd zouden worden.
Staatsschuld laten oplopen tijdens hoogconjunctuur, belastingen verhogen voor de middenklasse, de relatie met nogal wat bondgenoten en buren is verslechterd, beloofde hervormingen van het gezondheidsstelsel zijn totaal mislukt, boeren gaan failliet door de handelsoorlog, luchtkwaliteit verslechterd, tegen beloften in Saoedie-Arabië niet aanpakken, corruptie(zijn paradepaardje) hand over hand toegenomen, minder illegalen uitgezet, niets gedaan aan de toch al brakke infrastructuur. Allemaal gebroken beloften en/of wanbeleid.

Ik had toch niet verwacht dat hij er zo'n puinhoop van zou maken.
Incelfrikandel
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:32:47 #37
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191861806
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Staatsschuld laten oplopen tijdens hoogconjunctuur, belastingen verhogen voor de middenklasse, de relatie met nogal wat bondgenoten en buren is verslechterd, beloofde hervormingen van het gezondheidsstelsel zijn totaal mislukt, boeren gaan failliet door de handelsoorlog, luchtkwaliteit verslechterd, tegen beloften in Saoedie-Arabië niet aanpakken, corruptie(zijn paradepaardje) hand over hand toegenomen, minder illegalen uitgezet, niets gedaan aan de toch al brakke infrastructuur. Allemaal gebroken beloften en/of wanbeleid.

Ik had toch niet verwacht dat hij er zo'n puinhoop van zou maken.
Ik wel, dacht alleen dat het veel korter zou duren. Heb me niet in Trump vergist namelijk, maar heb gewoon de corruptie en hypocrisie van de GOP compleet onderschat.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:49:36 #38
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191862028
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen kernoorlog begonnen, je legt de lat wel hoog. :')

Zoiets als "Mark Rutte maakt hier geen dictatuur, stem op Mark!"
maar dat werd toch geroepen door de tegenstanders? Hij zou toch oorlog veroorzaken?
pi_191862744
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Och, als je de afgelopen 4 jaar naast de paniek- en haatzaaierij legt die we vooraf en tijdens het begin van Trump zijn presidentschap zagen (niet alleen hier op FOK!, maar in onze westerse media) kan ik niet anders dan concluderen dat Trump het boven verwachting goed gedaan heeft.
Vertel? Welke punten vind jij dat Trump het goed gedaan heeft?
pi_191862786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:49 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

maar dat werd toch geroepen door de tegenstanders? Hij zou toch oorlog veroorzaken?
Volgens mij loop je hier nogal flink te fantaseren. Maar goed, leg eens uit wat Trump dan goed gedaan heeft? De Iran situatie? Syrie waar hij Turkije zijn gang laat gaan? N-Korea?

Iemand die zich presenteert als "Dealmaker" en geen enkele deal kan sluiten maar alleen deals breekt...tja.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:40:12 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191862894
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:49 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Het boeit me niet wat wie dan ook roept. Het zijn allemaal domme rookgordijnen om het maar niet te hoeven hebben over zijn beleid en zijn acties van de afgelopen jaren.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 12:33:09 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191863800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:44 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Anderzijds is mensen, die zich inzetten tegen ongelijkheid, van polarisatie beschuldigen dan weer een beproefde truc van (blanke) liberalen die meer geven om de boel een beetje gezellig te houden dan om onrechtvaardigheid. Dat gebeurde ook al tijdens de burgerrechtenbeweging en was uiteindelijk de reden dat Malcolm X stelde dat een blanke liberaal erger is dan een blanke conservatieveling.
Ja of liberalen begrijpen beter dat ene polarisatiestrategie tegen ongelijkheid een doodlopende weg is.

Wil je in een groot complex land dingen op een future-proof manier veranderen dan heb je bruggenbouwers nodig.
pi_191865688
Joe Biden gaat winnen en als running mate komt Hillary om het hoekje kijken. Over een jaar wordt Biden dement verklaard en dan is Hillary alsnog de baas.
pi_191865778
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Joe Biden gaat winnen en als running mate komt Hillary om het hoekje kijken. Over een jaar wordt Biden dement verklaard en dan is Hillary alsnog de baas.
Dat zou wel echt geniale bazentrolactie zijn. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:25:00 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191867892
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat zou wel echt geniale bazentrolactie zijn. _O-
Je kan het nog stiekemer doen door eerst Warren te nemen, en die een dag voor Biden weggaat te vervangen. Beetje zoals dat met Gerald Ford ging. :D
pi_191869349
Trump is voor de bourgeoisie. Maar het linkse gedeelte daarvan doen alsof ze hem haten. En zo krijgen Trump en de republicans het ongeschoolde blanke stemblok weer mee.
pi_191869402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:12 schreef jangos het volgende:
Trump is voor de bourgeoisie. Maar het linkse gedeelte daarvan doen alsof ze hem haten. En zo krijgen Trump en de republicans het ongeschoolde blanke stemblok weer mee.
Die krijgt Trump toch wel mee. Dat is zijn en de Republikeinse "base". Alleen dat is geen meerderheid en daar win je geen verkiezingen mee.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 19:17:01 ]
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:24:30 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191869521
Niet dat Trump geen kans maakt maar de overmoed die hij en zijn fans beginnen te krijgen maakt een verlies wel heel leuk.
pi_191869749
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die krijgt Trump toch wel mee. Dat is zijn en de Republikeinse "base". Alleen dat is geen meerderheid en daar win je geen verkiezingen mee.
Nee de base is de middenstand. Trump supporters zijn de Alt-Right en heb je een gimmick voor nodig.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:56:59 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191870071
De verkiezingen in de VS worden vooral bepaald door de base van de Democraten. Komen die netjes stemmen dan winnen de Democraten. Blijven ze in hun nest liggen dan verliezen de Democraten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')