quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bill Gates betaalt om een superonderzoekscentrum in Belgie van 15k moleculen te voorzien om hun effect op het virus te testen.
Verder ook nog eens 100 miljoen:
The Bill & Melinda Gates Foundation has said it will provide up to $100m to improve detection, isolation and treatment efforts in response to the global epidemic.
==============================
https://www.theguardian.c(...)ing-coronavirus-cure
Bill and Melinda Gates have paid for 15,000 medicinal molecules to be shipped to a leading laboratory in Belgium to be tested as a potential cure to the coronavirus.
The therapeutic samples, all active ingredients in current antiviral treatments, will be screened at high speed for their inhibiting effect on particles developed from a swab from the first Belgian patient to be diagnosed.
The molecules, from the Scripps research institute in California, will be shipped to the Rega Institute for Medical Research, in Leuven, 20 miles (32km) east of Brussels. The Scripps institute has an extensive collection of the active ingredients of existing or in-development drugs.
The biosafety laboratory in Leuven is one of the few facilities in the world able to test thousands of molecules at high speed.![]()
Omdat, volgens mij, pas na lange tijd officieel de stempel genezen gegeven kan worden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:10 schreef byah het volgende:
Waarom zijn er zo weinig berichten over herstelde personen?
Zie je ook in als andere landen![]()
Turkije produceert ze in grote aantallen, misschien moet de EU wat liever voor Turkije zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef crystal_meth het volgende: Voor zover ik weet klagen andere landen ook over een nijpend tekort aan mondmaskers.
China orders 200 mln masks from Turkey
https://www.hurriyetdaily(...)s-from-turkey-151627![]()
ZIEDENDDDquote:Op woensdag 4 maart 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje hoe ik er in sta. Ik ben zelf gezond, mijn vrouw ook, en mijn kind is statistisch gezien ook veilig. Als wij het krijgen komen wij er waarschijnlijk wel mee weg. Echter mijn ouders zijn oud en zwak en ik ken genoeg andere mensen waar ik om geef waar dit virus schade bij kan toebrengen.
Ja, ik heb veel commentaar op de overheid en het RIVM. Nee, ik ben geen expert. Ik denk ook niet dat je een expert hoeft te zijn om commentaar te leveren op iets.
Ik heb absoluut geen paniek voor mezelf of voor mijn directe familie. Ik denk ook niet dat de wereld ten onder gaat of dat er miljoenen doden gaan vallen. Echter zullen er veel meer doden vallen dan nodig als er niet daadkrachtig wordt opgetreden.
China probeerde het en faalden keihard, uiteindelijk moesten ze er voor kiezen om hun geliefde economie plat te gooien om het onder controle te krijgen.
Iran doet ook niks, misschien is het arrogantie, misschien is het een gebrek aan kennis en kunde. De lichamen stapelen zich daar nu ook op.
Italië was laks en betalen nu de prijs. Nu zijn ze verplicht alle sportevenementen aan het aflasten en besluisten ze eindelijk drastische maatregelen te nemen door alle scholen voor twee weken te sluiten.
De VS waren/zijn net zo arrogant als Nederland. Ze waren zogenaamd voorbereid, ze waren er klaar voor, het was maar een griepje, er was niks aan de hand. Ondertussen zijn complete tehuizen in quarantaine geplaats en wordt er nauwelijks getest.
In Nederland werd er tot gisteren ook niet genoeg getest. Pas nu na bijna een week komt het op gang. Omdat wij hier ook dachten dat het wel mee zou vallen. Kans was nihil dat het zou komen en als het zou komen waren we zogenaamd voorbereid. Niet dus. Er hebben meerdere patiënten dagenlang (zelfs 10 dagen lang!!) op een IC gelegen, zonder dat we doorhadden dat het om corona ging.
Nu nog zie ik en hoor ik mensen roepen "het is maar een griepje". Nee, het is geen griepje en nee, het gaat niet zomaar over als we niet ingrijpen.
Ik verwacht echt geen isolement of complete quarantaine van steden/dorpen zoals in China, maar meer informatie en iets meer pro-actief reageren i.p.v. constant achter de feiten aanlopen zou wel zo fijn zijn.
Net zoals jou had ik gewoon NOOIT verwacht dat wij in Nederland hier zo laconiek, laks en vooral arrogant me om zouden gaan. Ik had ons gewoon iets hoger ingeschat.
Nu zal deze post ook vast weer bestempeld worden als "paniekzaaien" of "doe eens rustig" etc., maar so be it.
Grapje, ik ben het met je eens. Ik ga morgen ook maar dingen inslaan, niet wegens quarantaine maar wel omdat ik niet zeker ben van bevoorradingen over een paar weken. Vooruitdenken.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef Brybry het volgende:
Het virus leek even heel dichtbij te komen, een buurtgenoot van 18 jaar hoest haar longen uit het lijf, hoest slijm en bloed. Dokter gebeld met de vraag of het geen Corona kan zijn maar omdat ze niet uit het gebied komt vinden ze testen niet nodig.
Ik blijf iig voorlopig even uit haar buurt![]()
![]()
![]()
Ik hoop van harte dat zij niks heeft, maar ik word echt boos/verdrietig/teleurgesteld van deze houding van de huisartsen. Wij hebben verdomme tientallen mensen in dit land die besmet zijn. Waarschijnlijk nog eens tientallen waarvan nog geen testen zijn gedaan en dan komen ze verdomme met de opmerking "je bent niet in een besmet land geweest". We zijn zelf een risicogebied aan het worden .... maar nee lekker volhouden dat dat het niet kan zijn.
Echt niet te geloven.![]()
Ja want dat verdienen ze echt. Top diplomatiek land is dat zegquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef Za het volgende:
[..]
Turkije produceert ze in grote aantallen, misschien moet de EU wat liever voor Turkije zijn.
Bloed hoesten en zelfs dan niet willen testen...quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik hoop van harte dat zij niks heeft, maar ik word echt boos/verdrietig/teleurgesteld van deze houding van de huisartsen. Wij hebben verdomme tientallen mensen in dit land die besmet zijn. Waarschijnlijk nog eens tientallen waarvan nog geen testen zijn gedaan en dan komen ze verdomme met de opmerking "je bent niet in een besmet land geweest". We zijn zelf een risicogebied aan het worden .... maar nee lekker volhouden dat dat het niet kan zijn.
Echt niet te geloven.arme meid
"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Straks 3,4% dood, maar hee: we hebben bewezen dat we nuchter kunnen blijven!quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:30 schreef UitStraling het volgende:
Helden zijn wij Hollanders![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)rona-ophef~a0a29f73/![]()
![]()
Echt te bizar idd!quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:31 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Bloed hoesten en zelfs dan niet willen testen...arme meid
Ja hoe hou je de cijfers kunstmatig laag!![]()
Slovenie nu eindelijk ook gevallen.
https://www.rtvslo.si/zdr(...)m-v-sloveniji/516153
Premier Marjan Sarec zei via Twitter dat ze de eerste coronavirusinfectie in ons land hadden ontdekt. Minister van Volksgezondheid Ales Sabre zal om 21.30 uur een verklaring afleggen.
(Automatische paginavertaling)"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik ga die discussie niet aan, ze kunnen met gemak 200 miljoen mondkapjes produceren, en als je iets van iemand wilt is vriendelijkheid een groot goed.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:30 schreef eenjongen... het volgende:
Ja want dat verdienen ze echt. Top diplomatiek land is dat zeg![]()
Is dat ook namaak dan?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef Za het volgende:
[..]
Turkije produceert ze in grote aantallen, misschien moet de EU wat liever voor Turkije zijn.
China orders 200 mln masks from Turkey
![]()
Covid-19 of niet, je moet je gewoon kunnen laten testen bij zulke symptomen. Incapabele huisarts.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt te bizar idd!
Ja hoe hou je de cijfers kunstmatig laag!"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Ongelofelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Echt niet te geloven.
In Nederland leven 1 miljoen Nederlanders met een longziekte
600.000 Nederlanders hebben COPD. 600.000
Ow maar er komt een meisje hevig hoestend bij de huisarts, geen link naar besmette gebieden, maar wij weten het beter en:COOOO-ROO-NAAAA. KUTRIVM. Klote huisartsen.
Kop op man. Je kan die paar miljoen Nederlanders helemaal niet testen en al helemaal niet volgende week weer. Als je dat wel wil proberen, dan vallen er pas doden![]()
Ja, het is écht te bizar voor woordenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Echt niet te geloven.![]()
![]()
Tussen "aan de beterende hand" en "genezen" zit idd een groot grijs gebied idd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat, volgens mij, pas na lange tijd officieel de stempel genezen gegeven kan worden.
Zie je ook in als andere landen
Zelfde als dat een brandweer bij een brand het signaal "brandmeester" geeft, dan is het vuur nog niet geblust, kan het nog nasmeulen en eventueel weer oplaaien.![]()
Als je bloed hoest, heb je waarschijnlijk al een longontstekingquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:31 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Bloed hoesten en zelfs dan niet willen testen...arme meid
![]()
![]()
Klopt, heeft ze ook. Wel eng dat je van gezonde meid naar een hevige longontsteking kan gaan in minder dan een week.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je bloed hoest, heb je waarschijnlijk al een longontsteking![]()
Evenstar
![]()
Maar even serieus he. Ga gewoon even naar NOS site en kijk op de hoofdpagina.
Na drie keer scrollen kom ik de volgende artikelen m.b.t. corona tegen:
Aantal corona doden Italië van 79 naar 107, alle scholten en universiteiten dicht.
Hongkong bevestigt coronabesmetting bij hond, "te vroeg voor conclusies".
Premiére James Bond-film uitgesteld tot november vanwege coronavirus.
... en dan vind je het gek dat ik het over censuur heb.![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Aantal corona doden Italië van 79 naar 107, alle scholten en universiteiten dicht.
![]()
![]()
![]()
Misschien kan ze de GGD bellen of rechtstreeks naar het ziekenhuis? De ziekenhuizen gaan nu ook zelf testen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt te bizar idd!
Ja hoe hou je de cijfers kunstmatig laag!![]()
GGD was ook gebeld maar ze krijgt overal hetzelfde antwoord; Ze komt niet uit een risicogebied dus is testen niet nodig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien kan ze de GGD bellen of rechtstreeks naar het ziekenhuis? De ziekenhuizen gaan nu ook zelf testen.![]()
Evenstar
![]()
Als dit een gezonde meid is die tot op heden geen luchtwegklachten heeft gehad en nu opeens slijm en bloed ophoest hoort zij gewoon getest te worden. Nu ruk jij het weer compleet uit verband. Waar zeg ik dat miljoenen Nederlanders getest moeten worden? Ik zeg dat deze meid, die bloed op aan het hoesten is, getest moet worden. Nergens haal ik COPD aan, nergens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ongelofelijk.
In Nederland leven 1 miljoen Nederlanders met een longziekte
600.000 Nederlanders hebben COPD. 600.000
Ow maar er komt een meisje hevig hoestend bij de huisarts, geen link naar besmette gebieden, maar wij weten het beter en:COOOO-ROO-NAAAA. KUTRIVM. Klote huisartsen.
Kop op man. Je kan die paar miljoen Nederlanders helemaal niet testen en al helemaal niet volgende week weer. Als je dat wel wil proberen, dan vallen er pas doden
Leer lezen.![]()
Een dagelijkse liveblog vermindert ook wel de effectiviteit van toekomstige liveblogs als er weer groot nieuws is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
... en dan vind je het gek dat ik het over censuur heb.
Als ik het positief probeer te verklaren
You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Goed punt. We worden genaaid.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Wordt met de dag gekker, ga gewoon een keer hardlopen of zo, dat is beter voor je gezondheid dan het internet afspeuren op al dan niet verzonnen rampspoedberichten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Je zou gewoon willen dat je als particulier een test kunt kopen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eens. Kutartsenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als dit een gezonde meid is die tot op heden geen luchtwegklachten heeft gehad en nu opeens slijm en bloed ophoest hoort zij gewoon getest te worden. Nu ruk jij het weer compleet uit verband. Waar zeg ik dat miljoenen Nederlanders getest moeten worden? Ik zeg dat deze meid, die bloed op aan het hoesten is, getest moet worden. Nergens haal ik COPD aan, nergens.
Leer lezen.![]()
Wellicht wat paniekerig maar ik had dus net iemand over de vloer die recent dus in contact was met dit meisje. Heb net alles beneden gepoetst met Dettol![]()
![]()
Ik ben het 100% eens met al je posts.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Dit lees ik de laatste dagen dus regelmatig in de media. Dat het ook lokaal kan verspreiden zoals met familie van man uit Tilburg komt blijkbaar in niemand op.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Brybry het volgende:
[..]
GGD was ook gebeld maar ze krijgt overal hetzelfde antwoord; Ze komt niet uit een risicogebied dus is testen niet nodig.
Maarja richtlijn van het rivm is leidend natuurlijk.![]()
Ach, dat houdt de cijfers laag en kan Nederland zich later op de borst kloppen zo van 'Wij hebben goed gehandeld en daarom zijn er relatief maar weinig besmettingen'quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit lees ik de laatste dagen dus regelmatig in de media. Dat het ook lokaal kan verspreiden zoals met familie van man uit Tilburg komt blijkbaar in niemand op.![]()
Je weet dat we het over het Coronavirus hebben, geen bacterie?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:40 schreef Brybry het volgende:
Wellicht wat paniekerig maar ik had dus net iemand over de vloer die recent dus in contact was met dit meisje. Heb net alles beneden gepoetst met Dettol![]()
![]()
Over al of niet testen:Bron: de Standaardquote:Veruit de meeste covid-19-patiënten in ons land zijn terugkeerders uit ‘risicogebied’. De huidige criteria voor de testen op het nieuwe virus sluiten ook gevallen uit zonder een duidelijke link met risicogebied of een bevestigd geval. Eerder deze week pleitte professor Herman Goossens (UZ Antwerpen) nog voor veel breder testen (DS 2 maart). Steven Van Gucht, voorzitter van het wetenschappelijk coronacomité, dat de procedures voor artsen uitwerkt, legt de spagaat tussen ideaal en realiteit uit.
Waarom wordt er nu niet veel breder getest om de verspreiding grondig in kaart te brengen?
‘Het probleem is niet zozeer de beperkte capaciteit van de labs. In België kunnen ze samen duizenden tests per dag aan. Het probleem zit veeleer in de stap die eraan voorafgaat. Iemand moet de stalen bij de mensen afnemen. Maar veel huisartsen hebben niet de juiste beschermingskledij door de tekorten aan mondmaskers. Ze sturen de patiënten dan voor testen door naar de spoeddiensten, die door een grote toename onder druk zouden komen.’
Waarom niet al alle personen met griepsymptomen op het sars-CoV-2-virus te testen?
‘In een gemiddeld griepseizoen zijn er 500.000 consultaties met griepsymptomen per acht weken (of ruim 8.900 per dag, red.). Het zullen er nu minder zijn, maar het blijven zeer veel.’
‘Bovendien is de vraag: wat is de meerwaarde van al die testen? Als iemand milde symptomen heeft, verandert er niets aan de behandeling.’
Dat spreekt toch het mantra tegen dat álle gevallen opgespoord en ingedijkt moeten worden?
‘Om een paar extra gevallen te vinden, moet je enorm veel extra testen uitvoeren. Dus zeggen we: er moet al een redelijk vermoeden zijn dat de patiënt besmet is.’
Kan er dan ooit wel een patiënt opgespoord worden die geen overduidelijke link met het virus heeft?
‘Ja. Als een patiënt met een ernstige virale longontsteking in het ziekenhuis ligt en waarbij de ziekte niét door de griep is veroorzaakt, wordt er op corona getest.’
‘Ik verwacht ook wel dat huisartsen meer en meer testen zullen voorschrijven voor patiënten die geen duidelijke link met een risicogebied of een bevestigd geval hebben. Artsen hebben die vrijheid en zo’n test zal niet worden tegengehouden door het lab. Mogelijk is de factuur dan wel voor de patiënt.’are we infinite or am I alone![]()
Dat stofje in de echte (bruine) Dettol schijnt toch vrij effectief te zijn? Of is dat inmiddels achterhaald?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:42 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Je weet dat we het over het Coronavirus hebben, geen bacterie?![]()
Ja precies. Gewoon negeren. Welke regio van Nederland trouwens? Dan weet ik of het lokaal rondgaat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:42 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ach, dat houdt de cijfers laag en kan Nederland zich later op de borst kloppen zo van 'Wij hebben goed gehandeld en daarom zijn er relatief maar weinig besmettingen'![]()
Gelderland, nabij Duitse grens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja precies. Gewoon negeren. Welke regio van Nederland trouwens? Dan weet ik of het lokaal rondgaat.![]()
Als ik haar was, zou ik dan het lokale ziekenhuis nog bellen. Die mogen nu dus zelf testen en misschien zit daar een eigenwijze arts die niet naar het RIVM luistert. Radboud test bijvoorbeeld alle luchtweg patiënten die binnenkomen bij de spoedeisende hulp.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Brybry het volgende:
[..]
GGD was ook gebeld maar ze krijgt overal hetzelfde antwoord; Ze komt niet uit een risicogebied dus is testen niet nodig.![]()
Evenstar
![]()
Tuurlijk kan het lokaal verspreiden. Alsof wij ieder besmet persoon uit Italië, Duitsland, China of waar dan ook ter wereld in kaart hebben gebracht en iedereen netjes thuis heeft gezet. Dat bedoel ik met arrogantie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit lees ik de laatste dagen dus regelmatig in de media. Dat het ook lokaal kan verspreiden zoals met familie van man uit Tilburg komt blijkbaar in niemand op.
Maarja richtlijn van het rivm is leidend natuurlijk.
Je zou maar zo ellendig voelen, koorts hebben, longen uit je lijf hoesten en dan zegt zo'n huisarts "kan geen corona zijn". Misschien is het niks, misschien wel, maar doe verdomme die test gewoon. Het is niet iemand die langskomt met een kuchje en een snotneus.![]()
Komt wel erg dichtbij zo. Niet grappig bedoeld, want woon ook in Gelderland.quote:
Snap ook echt niet dat ze geen testen afnemen. Je wil dit toch juist doen om de besmettingen onder controle te kunnen houden.![]()
Daar zou ik ook op aangedrongen hebben , zal het eens doorgeven als ik haar moeder zie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ik haar was, zou ik dan het lokale ziekenhuis nog bellen. Die mogen nu dus zelf testen en misschien zit daar een eigenwijze arts die niet naar het RIVM luistert. Radboud test bijvoorbeeld alle luchtweg patiënten die binnenkomen bij de spoedeisende hulp.![]()
Het is niet zo dat Nederlanders denken van "het is maar een griepje" zoals sommigen denken hoe er gedacht wordt, maar het is eerder van "als het komt dan komt het, dus gewoon doorgaan met het dagelijks leven".quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:30 schreef UitStraling het volgende:
Helden zijn wij Hollanders![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)rona-ophef~a0a29f73/
Wat idd wel wat serieuzer genomen mag worden is mensen die niet in de risicogebieden zijn geweest en duidelijke klachten hebben die lijken op de symptomen van zo'n virusbesmetting.![]()
Nog erger is, als zij Corona blijkt te hebben , dan hebben we best een groot probleem.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Komt wel erg dichtbij zo. Niet grappig bedoeld, want woon ook in Gelderland.
Snap ook echt niet dat ze geen testen afnemen. Je wil dit toch juist doen om de besmettingen onder controle te kunnen houden.
Ze is namelijk op school geweest , een middelbare school met een hele hoop leerlingen..
Laten we maar hopen dat het geen Corona is.![]()
Exact ditquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:45 schreef DemonRage het volgende:
"als het komt dan komt het, dus gewoon doorgaan met het dagelijks leven"![]()
Alsof je de griep tegen kunt houden ook![]()
![]()
Maar, ik begrijp hieruit dat het dus vooral ‘laat maar komen’ is. Met longontsteking op IC komen en dan pas testen, dus al even besmettelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:42 schreef crystal_meth het volgende:
Over al of niet testen:
[..]
Bron: de Standaard
Ik vraag me echt af of de zorgen om capaciteit problemen dan volkomen onzin zijn, of dat deze Steven er te lichtzinnig over denkt.![]()
Ze is met een longontsteking naar school gegaan?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:47 schreef Brybry het volgende:
[..]
Nog erger is, als zij Corona blijkt te hebben , dan hebben we best een groot probleem.
Ze is namelijk op school geweest , een middelbare school met een hele hoop leerlingen..
Dit is precies waar ik bang voor ben en wat ik eerder zei. Door eigenwijs gedoe en domme richtlijnen hebben we hier straks de perfect storm en gaat Corona hier harder los dan in Italië en China.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:47 schreef Brybry het volgende:
[..]
Nog erger is, als zij Corona blijkt te hebben , dan hebben we best een groot probleem.
RIVM zegt dat bijna alle besmettingen te herleiden zijn naar Noord-Italië of andere besmettingen. Nogal logisch, want dat zijn de enige mensen die ze testenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het lokaal verspreiden. Alsof wij ieder besmet persoon uit Italië, Duitsland, China of waar dan ook ter wereld in kaart hebben gebracht en iedereen netjes thuis heeft gezet. Dat bedoel ik met arrogantie.
Je zou maar zo ellendig voelen, koorts hebben, longen uit je lijf hoesten en dan zegt zo'n huisarts "kan geen corona zijn". Misschien is het niks, misschien wel, maar doe verdomme die test gewoon. Het is niet iemand die langskomt met een kuchje en een snotneus.Alle andere gevallen zijn alleen getest omdat ze dagenlang doodziek in het ziekenhuis lagen.
![]()
Longontsteking =/= griep.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Exact dit![]()
Alsof je de griep tegen kunt houden ook![]()
Evenstar
![]()
Nou ja, kans is groot dat het gewoon iets anders is, maar dan nog hoest je niet zo maar bloed op.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:47 schreef Brybry het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat het geen Corona is.
Ik heb vaak genoeg griep gehad en nog nooit bloed op hoeven hoesten. Ook mijn dochtertje van drie had tijdens haar dubbele longontsteking geen last van dat soort dingen. Bloedophoesten doe je gewoon niet zomaar. Het is sowieso een goede reden om onderzocht te worden, laat staan in deze tijden.![]()
Zeer zelden worden er blijkbaar toch wel mensen getest die niet naar noord-Italië of zo geweest zijn. Kijk maar naar de lijst in de OP, zoals die man in Coevorden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
RIVM zegt dat bijna alle besmettingen te herleiden zijn naar Noord-Italië of andere besmettingen. Nogal logisch, want dat zijn de enige mensen die ze testenAlle andere gevallen zijn alleen getest omdat ze dagenlang doodziek in het ziekenhuis lagen.
![]()
Ja, het is namelijk heel snel gegaan. Beetje verkouden dus gewoon naar school , daar begon ze ineens flink te hoesten, slijm .e.d en toen is ze naar huis gestuurd. En toen werd het erger.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ze is met een longontsteking naar school gegaan?![]()
Ik snap ook niet dat ze niet alles willen weten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is helemaal een verhaal apart.
Als ik daar nu weer op in ga ben ik een paniekzaaier. Er zijn zoveel dingen die gezegd zijn door het RIVM die niet kloppen en totaal tegen of hun eigen beleid of beleid van WHO ingaan.
In het kort, RIVM zegt nu nog steeds bezig te zijn met alles in kaart brengen en verspreiding tegen te gaan. Zelfde RIVM zegt ook dat je je vooral niet bij de huisartsen moet melden als je geen ernstige klachten hebt. Er zijn dus besmettingen in Nederland waar wij niks van af weten en die niet in kaart zijn gebracht, op verzoek van het RIVM. Hoe kan je spreken van inperken en in kaart brengen als je niet alle gevallen WIL weten?
... maar goed daar is al genoeg over gezegd en ik val in herhaling.
Hoe dan ook, als je goed de antwoorden van het RIVM leest dan kom je gewoon tot de conclusie dat ze een verhaal vertellen dat gericht is op mensen gerust stellen.
En dat begrijp ik ook, maar ik hoop dat ze dan achter de schermen wel hard bezig zijn om dit te stoppen en dat vertrouwen heb ik er niet meer in met de verschillende faalsituaties met ernstige gevolgen zoals afgesloten ziekenhuizen etc.![]()
Wat impliceert dat er dus meer besmettingen zijn, dan we eigenlijk weten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeer zelden worden er blijkbaar toch wel mensen getest die niet naar noord-Italië of zo geweest zijn. Kijk maar naar de lijst in de OP, zoals die man in Coevorden.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Evenstar
![]()
Dat was ook zo'n mooi moment bij OP1.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
RIVM zegt dat bijna alle besmettingen te herleiden zijn naar Noord-Italië of andere besmettingen. Nogal logisch, want dat zijn de enige mensen die ze testenAlle andere gevallen zijn alleen getest omdat ze dagenlang doodziek in het ziekenhuis lagen.
RIVM: Alle gevallen zijn te herleiden naar Noord-Italië
OP1: Maar, de gevallen die op IC liggen toch niet?
RIVM: Uhm uhm, ja, dat klopt, maar ze liggen aan beademing, dus wij kunnen het ze niet vragen.
Mijn gedacht is dan:
- Waren die patiënten juist dagenlang NIET getest omdat er geen link was met risicogebieden?
- Hebben die patiënten alleen maar doofstomme familieleden die je geen vragen kunt stellen?![]()
Enorme drukte al misschien?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Komt wel erg dichtbij zo. Niet grappig bedoeld, want woon ook in Gelderland.
Snap ook echt niet dat ze geen testen afnemen. Je wil dit toch juist doen om de besmettingen onder controle te kunnen houden.
Volgens mij wachten ook nog heel veel mensen op uitslagen? Ik weet dat in Den helder ouders uit een gezin getest werden, zouden vandaag de uitslag krijgen maar door drukte met testen wisten ze nog niet eens zeker of de uitslag morgen nog zou komen.JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."![]()
Eens met dit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:45 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Nederlanders denken van "het is maar een griepje" zoals sommigen denken hoe er gedacht wordt, maar het is eerder van "als het komt dan komt het, dus gewoon doorgaan met het dagelijks leven".
Wat idd wel wat serieuzer genomen mag worden is mensen die niet in de risicogebieden zijn geweest en duidelijke klachten hebben die lijken op de symptomen van zo'n virusbesmetting.
Ik vind dit twee kanten op best wel vermoeiend. Als je de situatie enigszins positief probeert te bekijken dan weet je meteen van niks (en dan behoor je meteen tot de groep die blijkbaar loopt te roepen dat het ''maar een griepje is''; en als je gewoon veel mee post hier en wat angst hebt voor je familie of mensen om je heen, dan ben je meteen een paniekzaaier. Beide uitersten lopen rond, maar de meeste mensen reageren niet zo zwart/wit.![]()
Moet je zelf ook doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als dit een gezonde meid is die tot op heden geen luchtwegklachten heeft gehad en nu opeens slijm en bloed ophoest hoort zij gewoon getest te worden. Nu ruk jij het weer compleet uit verband. Waar zeg ik dat miljoenen Nederlanders getest moeten worden? Ik zeg dat deze meid, die bloed op aan het hoesten is, getest moet worden. Nergens haal ik COPD aan, nergens.
Leer lezen.
Als er 600.000 Nederland met een COPD zijn ÉN elk jaar sterven 6.000 Nederlanders aan COPD. Enig idee hoeveel Nederlanders per jaar de diagnose krijgen en hoeveel Nederlanders gemiddeld op de dag het slechte nieuws horen?
De kans dat dat meisje besmet is, is gewoon heel erg klein. En is dus niet groot omdat zij ineens extreem hard hoest. Dan nog kan je vinden dat ze getest moet worden (eens) maar om meteen zo door het lint te gaan, dat moet je bij jezelf zoeken en niet bij artsen die elke dag beslissingen op leven en dood maken
...
Wat een paniek van een paar mensen hier.![]()
Yup, en eventuele doden zijn gewoon overleden aan een longontsteking of whatever.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:52 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Wat impliceert dat er dus meer besmettingen zijn, dan we eigenlijk weten.
(Niet dat ik daar echt van uit ga, maar toch...)![]()
Damn, een woonzorgcentrum in mijn buurt in lockdown...Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Evenstar
![]()
Bron? Welke?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:54 schreef banaantjeEE het volgende:
Damn, een woonzorgcentrum in mijn buurt in lockdown...![]()
Wie wat waar?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:54 schreef banaantjeEE het volgende:
Damn, een woonzorgcentrum in mijn buurt in lockdown...![]()
Oh en in Kleve, hier 30 minuten rijden vandaan hebben ze een speciale Corona-Poli. Er zijn dus blijkbaar besmettingen en die inwoners daar reizen veel van en naar Nederland. Bijzonder dat ik daar niks hoor over in de media..![]()
Van de man van 86 in het Ikazia in Rotterdam is onduidelijk hoe hij corona heeft opgelopen.
Bijna allemaal.......
Ik las in de reacties van dit artikel bij AD op facebook dat hij in Oud-Beijerland zou wonen. Geen idee of dat klopt of andere plaats in de Hoeksche Waard is.https://www.ad.nl/dossier(...)met-corona~a62db841/quote:Raadsel hoe 86-jarige patiënt Ikazia uit Hoeksche Waard besmet raakte met corona
Het is niet bekend hoe de 86-jarige man uit de Hoeksche Waard besmet is met het coronavirus. De patiënt ligt in strikte isolatie in het Rotterdamse Ikazia en is ‘helder’. Daar kwam hij zondagavond met de ambulance met urinewegklachten op de spoedeisende hulp. Een dag later kreeg hij last van zijn luchtwegen en volgde de coronatest.
......
Raadsel
Waar de patiënt dan wel het virus heeft opgelopen, is de grote vraag. De man woont zelfstandig samen met zijn partner. Hij komt uit een dorp aan de ‘westelijke kant’ van de Hoeksche Waard. Hij is niet in bekend coronagebied geweest en niet in contact geweest met een bekende coronapatiënt.
De GGD doet nu onderzoek naar de bron. ,,We proberen het virus in te dammen, maar als het onbekend is wie iemand heeft besmet, wordt dat alsmaar lastiger’’, weet Kievit. Het Ikazia wacht nog op de uitslagen van andere patiënten met luchtwegklachten, die ook geen directe coronalink hebben. Dit weekeinde zijn de richtlijnen voor testen door ziekenhuizen aangepast.![]()
Dat is waar. Volgens mij is die getest vanwege het carnaval in Tilburg en misschien omdat hij een eigenwijze arts had. Er zullen nu genoeg mensen rondlopen die soortgelijke klachten hebben, maar die volgens hun huisarts gwoon een griepje hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeer zelden worden er blijkbaar toch wel mensen getest die niet naar noord-Italië of zo geweest zijn. Kijk maar naar de lijst in de OP, zoals die man in Coevorden.![]()
RIVM liep vorige week al over. Veel te veel werk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:51 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze niet alles willen weten.
.
Nog meer werk is geen goed idee![]()
In Gooik gaat een woonzorgcentrum preventief in lockdown.quote:
HLN
Ik woon in Belgie.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Thuiszorghulpje die in italie is geweest? Besmette ambulance?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:55 schreef NedKelly het volgende:
Van de man van 86 in het Ikazia in Rotterdam is onduidelijk hoe hij corona heeft opgelopen.
Bijna allemaal.......
Ik las in de reacties van dit artikel bij AD op facebook dat hij in Oud-Beijerland zou wonen. Geen idee of dat klopt of andere plaats in de Hoeksche Waard is.
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)met-corona~a62db841/![]()
Ik mag toch hopen dat als ze bloed ophoest, dat ze in ieder geval naar de spoedeisende hulp is. Bloed ophoesten is nooit ok. Ook niet bij een " griepje"quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:51 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ja, het is namelijk heel snel gegaan. Beetje verkouden dus gewoon naar school , daar begon ze ineens flink te hoesten, slijm .e.d en toen is ze naar huis gestuurd. En toen werd het erger.*uit lurkstand herrezen*![]()
Dat is natuurlijk het probleem, ze vraagt een test voor het coronavirus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef Brybry het volgende:
Het virus leek even heel dichtbij te komen, een buurtgenoot van 18 jaar hoest haar longen uit het lijf, hoest slijm en bloed. Dokter gebeld met de vraag of het geen Corona kan zijn maar omdat ze niet uit het gebied komt vinden ze testen niet nodig.
Ik blijf iig voorlopig even uit haar buurt
Dan denkt men meteen dat het een hypochonder is die panikeert door het nieuws.
Je kan ervan uitgaan dat als je om een test vraagt, de kans verkleint dat je getest zal worden. Want dan denkt men, ze hebben het nieuws gezien, de symptomen, nu hebben ze de symptomen ook, maar het is psychosomatisch..
Wie symptomen heeft en zich zorgen maakt kan altijd naar de eerste hulp gaan, maar best zwijgen over het coronavirus.are we infinite or am I alone![]()
Dit bedoel ik dus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:55 schreef NedKelly het volgende:
Bijna allemaal.......
Ik las in de reacties van dit artikel bij AD op facebook dat hij in Oud-Beijerland zou wonen. Geen idee of dat klopt of andere plaats in de Hoeksche Waard is.
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)met-corona~a62db841/Dan hebben we het toch eigenlijk gewoon over "community transmission" ?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat was ook zo'n mooi moment bij OP1.
RIVM: Alle gevallen zijn te herleiden naar Noord-Italië
OP1: Maar, de gevallen die op IC liggen toch niet?
RIVM: Uhm uhm, ja, dat klopt, maar ze liggen aan beademing, dus wij kunnen het ze niet vragen.
Mijn gedacht is dan:
- Waren die patiënten juist dagenlang NIET getest omdat er geen link was met risicogebieden?
- Hebben die patiënten alleen maar doofstomme familieleden die je geen vragen kunt stellen?
M.a.w. ga je een andere fase in..![]()
Kan allemaal. Laat alleen maar zien dat je niet altijd weet met wie je in contact bent geweest c.q. waar die mensen zijn geweest.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:57 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Thuiszorghulpje die in italie is geweest? Besmette ambulance?![]()
Dus eigenlijk kan niemand het virus krijgen die niet in een risicogebied is geweest.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Brybry het volgende:
[..]
GGD was ook gebeld maar ze krijgt overal hetzelfde antwoord; Ze komt niet uit een risicogebied dus is testen niet nodig.
Echt van de gekken dit![]()
Lijkt me dat dat meisje inderdaad bij een arts terecht moet kunnen, wellicht niet voor Corona, maar wel omdat ze zonder aantoonbare reden bloed hoest.
Maar heb alsjeblieft een beetje vertrouwen in onze medische professionalsThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Ik krijg uit mijn kring te horen dat mensen bij het RIVM niet serieus genomen worden door echte specialisten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
RIVM liep vorige week al over. Veel te veel werk.
Nog meer werk is geen goed idee
Als je te onzeker bent of niet slim genoeg als arts, dan wordt je bedrijfsarts en daaronder staat werken bij het RIVM.![]()
Meer mensen die dit horen?![]()
Evenstar
![]()
RIVM: Meld je niet als je niet ernstig ziek bent.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kan niemand het virus krijgen die niet in een risicogebied is geweest.
Echt van de gekken dit
Ook RIVM: Als je wel ernstig ziek bent kan het geen corona zijn, want je bent niet in een besmet gebied geweest.
Groot deel Nederland: Heb vertrouwen in de professionals.![]()
Hier lagen mondkapjes bij de kassa in de buurtsuper, eerste keer dat ik ze zag
Stond geen prijs bij, volgens mij kon je ze gratis meenemen![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:04 schreef KnalPoenani het volgende:
Een Corona besmetting in het ziekenhuis Bernhoven in Uden. Of is die al genoemd?Hoe kan je nu ziek worden in het ziekenhuis?twitter:gemUden twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:46:49De GGD heeft een inwoner van de gemeente Uden positief getest op het coronavirus. De man is een patiënt van ziekenhuis Bernhoven en is tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis ziek geworden. Hij wordt op dit moment in isolatie verzorgd. https://t.co/9FE0AAMsE8 https://t.co/qbjwMXioec reageer retweet
![]()
![]()
Van deze man moet ik het hebben, ja. Met z'n mooie sjaal.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:05 schreef Aventura het volgende:
https://imgur.com/t/coronavirus/vS6XFd7
De aanpak volgens to Gooi 😂
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Ja, hoe vreemd is datquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:07 schreef Cactus1 het volgende:
[..]Hoe kan je nu ziek worden in het ziekenhuis?twitter:gemUden twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:46:49De GGD heeft een inwoner van de gemeente Uden positief getest op het coronavirus. De man is een patiënt van ziekenhuis Bernhoven en is tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis ziek geworden. Hij wordt op dit moment in isolatie verzorgd. https://t.co/9FE0AAMsE8 https://t.co/qbjwMXioec reageer retweet
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Ik snap je punt niet, dit werkt gewoon volgens de wetten van de logicaquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
RIVM: Meld je niet als je niet ernstig ziek bent.
Ook RIVM: Als je wel ernstig ziek bent kan het geen corona zijn, want je bent niet in een besmet gebied geweest.
Groot deel Nederland: Heb vertrouwen in de professionals.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Hoor ik in de wegenbouw ook. Over Rijkswaterstaat en de provincies. Daar zit nul kennis.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:02 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik krijg uit mijn kring te horen dat mensen bij het RIVM niet serieus genomen worden door echte specialisten.
Als je te onzeker bent of niet slim genoeg als arts, dan wordt je bedrijfsarts en daaronder staat werken bij het RIVM.![]()
Meer mensen die dit horen?
Was vroeger op de werkvloer niet anders, daar ging het over het hoofdkantoor waar ze geen idee hebben wat ze doen![]()
Klopt. Het kan wel een complicatie zijn van griep en/of verkoudheid. Er zijn zoveel virussen die de luchtwegen aandoen omdat dat de gemakkelijkste weg is om het lichaam binnen te dringen.quote:
Ik kan me van een paar jaar terug wel een verkoudheid herinneren die wel bijzonder heftig uitpakte met longontsteking, bijholteontsteking en bloedneuzen erbij. Denk dat klodders groen slijm ophoesten en een poppend gevoel/geluid bij het ademhalen niet zo gezond is en zeker een indicatie is van longontsteking.![]()
![]()
Jouw kring klinkt nogal arrogant, wat wil je hier mee bereiken?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:02 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik krijg uit mijn kring te horen dat mensen bij het RIVM niet serieus genomen worden door echte specialisten.
Meer mensen die dit horen?![]()
Iemand met zo’n sjaal kan ik sowieso moeilijk serieus nemen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:05 schreef Aventura het volgende:
https://imgur.com/t/coronavirus/vS6XFd7
De aanpak volgens t Gooi 😂![]()
Ik hoor in de kroeg ook altijd dat de bondscoach een prutser is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoor ik in de wegenbouw ook. Over Rijkswaterstaat en de provincies. Daar zit nul kennis.
Was vroeger op de werkvloer niet anders, daar ging het over het hoofdkantoor waar ze geen idee hebben wat ze doen![]()
Dat is net de plaats waar je het meeste risico loopt een infectie te krijgen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:07 schreef Cactus1 het volgende:
[..]Hoe kan je nu ziek worden in het ziekenhuis?twitter:gemUden twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:46:49De GGD heeft een inwoner van de gemeente Uden positief getest op het coronavirus. De man is een patiënt van ziekenhuis Bernhoven en is tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis ziek geworden. Hij wordt op dit moment in isolatie verzorgd. https://t.co/9FE0AAMsE8 https://t.co/qbjwMXioec reageer retweet
En waar al die antibiotica resistente bacteriën ontstaan...are we infinite or am I alone![]()
Kunnen we dit in Nederland ook niet snel opstarten?quote:Pools oliebedrijf stort zich op ontsmettingsmarkt
PKN Orlen, het grootste olieconcern van Polen, wil wegens de uitbreiding van het nieuwe coronavirus actief worden in de markt van de ontsmettingsmiddelen. De volgende dagen zal dochterbedrijf Orlen Oil starten met de productie van aseptische vloeistoffen voor de desinfectie van handen.
Het concern wil zo de Poolse markt gaan bevoorraden, want door de uitbraak van het coronavirus in steeds meer landen zijn mondmaskers en ontsmettingsmiddelen er schaars geworden. Net vandaag is ook een eerste besmetting in Polen bevestigd.![]()
MRSAquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is net de plaats waar je het meeste risico loopt een infectie op te doen.
En waar al die antibiotica resistente bacteriën ontstaan...![]()
![]()
Werk jij bij het RIVM ofzo?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik hoor in de kroeg ook altijd dat de bondscoach een prutser is.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ok, zal het proberen uit te leggen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet, dit werkt gewoon volgens de wetten van de logica
1) Je hebt niet meer in beeld wie besmet zijn en waar ze verblijven.
2) Je beweert echter nog steeds dat je het alleen kan oplopen als je in een risicogebied bent geweest.
3) Risicogebieden worden pas vastgesteld nadat er een groot aantal besmettingen hebben plaatsgevonden die te linken zijn aan een bepaalde regio/streek.Als je niet test, weet je niet waar potentiele risicogebieden zijn..
Er zijn nu al meerdere gevallen in Nederland die niet te herleiden zijn naar geldende risicogebieden. Als je personen die niet in de risicogebieden zijn geweest niet test kan je dus nooit nieuwe risicogebieden krijgen en blijf je redeneren in je kleine cirkeltje.
Zo moeilijk is dit toch niet?![]()
Maar dan is hij tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis direct ziek geworden volgens het bericht?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is net de plaats waar je het meeste risico loopt een infectie te krijgen.
En waar al die antibiotica resistente bacteriën ontstaan...
En als ze het konden terugtracen naar het ziekenhuis (dus als hij later ziek zou worden), dan is het nog een groter probleem..![]()
Ben teleurgesteld dat 'ie geen rode of mosterdgele broek aan heeft. Hij vertegenwoordigt toch het Gooi, nietwaar?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:09 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Iemand met zo’n sjaal kan ik sowieso moeilijk serieus nemen.
Nee maar je doet het voorkomen alsof elke ernstig zieke Corona heeft. Als ik hier met malaria zou zitten zou het niet heel lekker gaan, maar snap ik dat ze het niet testen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, zal het proberen uit te leggen.
2) Je beweert echter nog steeds dat je het alleen kan oplopen als je in een risicogebied bent geweest.
3) Risicogebieden worden pas vastgesteld nadat er een groot aantal besmettingen hebben plaatsgevonden die te linken zijn aan een bepaalde regio/streek.Als je niet test, weet je niet waar potentiele risicogebieden zijn..
Er zijn nu al meerdere gevallen in Nederland die niet te herleiden zijn naar geldende risicogebieden. Als je personen die niet in de risicogebieden zijn geweest niet test kan je dus nooit nieuwe risicogebieden krijgen en blijf je redeneren in je kleine cirkeltje.
Zo moeilijk is dit toch niet?
Mensen hier denken allemaal slimmer te zijn dan ons medische systeem, denk dat je er toch wel vanuit mag gaan dat ze het ergens op baserenThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Het is een virusquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is net de plaats waar je het meeste risico loopt een infectie te krijgen.
En waar al die antibiotica resistente bacteriën ontstaan...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, maar personen die zelf om een test vragen zullen het minst serieus genomen worden. Want dan houdt men er rekening mee dat het psychosomatisch is, dat ze zich symptomen inbeelden uit angst voor het virus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dit toch niet?are we infinite or am I alone![]()
Niets mis met het gooiquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Ben teleurgesteld dat 'ie geen rode of mosterdgele broek aan heeft. Hij vertegenwoordigt toch het Gooi, nietwaar?![]()
Nee. Maar als jij een top virusexpert bent die meer capabel is dan RIVM waarom zit je hier dan denigreerde opmerken te plaatsen i.p.v. het land redden?quote:![]()
Ik weet het. Ik woon er dus ik mag er ook grappen over maken.quote:
Niet het medisch systeem, maar bijvoorbeeld het RIVM.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen hier denken allemaal slimmer te zijn dan ons medische systeem, denk dat je er toch wel vanuit mag gaan dat ze het ergens op baseren
Ze hanteren andere normen dan andere landen en spreken andere uitspraken tegen zoals dat je niet besmettelijk bent als je geen symptomen hebt van het virus..![]()
Gezellig gezelligquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik woon er dus ik mag er ook grappen over maken.![]()
Maar heb je meer vertrouwen in Italianen dan het RIVM?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:17 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Niet het medisch systeem, maar bijvoorbeeld het RIVM.
Ze hanteren andere normen dan andere landen en spreken andere uitspraken tegen zoals dat je niet besmettelijk bent als je geen symptomen hebt van het virus..
Ik niet, daarvoor heb ik met teveel Italianen gewerkt
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Evenstar
![]()
Tuurlijk heeft niet iedereen corona, verre van. Als we echter het voor willen blijven moeten de besmettingen in kaart gebracht worden. Als je het niet in kaart brengt kan je gewoon niet zeggen dat het geen corona kan zijn. Voor hetzelfde geldt zitten er meerdere kinderen op haar school die besmet zijn. Waarom niet gewoon testen om het uit te sluiten? Stel dat zij het wel heeft en vandaag meerdere besmettingen heeft veroorzaakt op haar school?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee maar je doet het voorkomen alsof elke ernstig zieke Corona heeft. Als ik hier met malaria zou zitten zou het niet heel lekker gaan, maar snap ik dat ze het niet testen.
Mensen hier denken allemaal slimmer te zijn dan ons medische systeem, denk dat je er toch wel vanuit mag gaan dat ze het ergens op baseren
In andere situaties zou ik je absoluut gelijk geven en ik snap je beredenering echt wel, maar hebben wij niet gezien dat dit niet gewerkt heeft in alle landen die ons voor zijn gegaan? Waarom zou het hiet wel werken? Wat maakt ons zo anders? Wat maakt het dat wij zo laconiek en arrogant kunnen omgaan met de feiten die wij in andere landen kunnen vinden?
Dat is echt iets wat ik niet snap en ook niet ga snappen volgens mij.
China, Iran, Italië gingen ons voor en daar liep het fout af. Nu doen wij het (en de VS ook) en verwachten wij een beter resultaat.![]()
Deze begrijp ik niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat er zeer beperkt getest wordt?
Er wordt mensen gevraagd om zichzelf in huis op te sluiten en is er contact met huisarts. Dus er is toch wel iets in beeld?Dat zou ik niet zo letterlijk nemen. En dat kan je sowieso niet omdat er mensen getest zijn die niet indien risicogebieden zijm geweest.quote:2) Je beweert echter nog steeds dat je het alleen kan oplopen als je in een risicogebied bent geweest.
Die vraag naar risicogebieden komt wel om een tweede scheiding te maken (eerste schifting is of iemand ziek is met korte en hoesten....)![]()
Deed het RIVM maar meer een aantal weken geleden, dan hadden we er nu een stuk beter voorgestaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Nee. Maar als jij een top virusexpert bent die meer capabel is dan RIVM waarom zit je hier dan denigreerde opmerken te plaatsen i.p.v. het land redden?
Ik mag toch best in twijfel trekken of ik het RIVM capabel genoeg acht? Ze doen telkens uitspraken die een paar dagen later onjuist blijken te zijn..![]()
Dat kan toch helemaal niet?!!! Je kunt het pas hebben als je uit een risicogebied komt!!quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:07 schreef Cactus1 het volgende:
![]()
![]()
Evenstar
![]()
Eens, maar als je bloed ophoest vind ik het toch wel iets anders hoor. Er zullen absoluut types tussen zijn die met een kuchje al in paniek schieten en de huisarts bellen. Als die dan afgewimpeld worden heb ik daar alle begrip voor. Als iemand bloed ophoest is het wel iets anders, of ze nou wel of niet om een coronatest vraagt zou er dan niet meer toe moeten doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, maar personen die zelf om een test vragen zullen het minst serieus genomen worden. Want dan houdt men er rekening mee dat het psychosomatisch is, dat ze zich symptomen inbeelden uit angst voor het virus.![]()
So? Ik heb het over infecties in ziekenhuizen in het algemeen.quote:
Maar goed, ik zal de volgende keer specifiek naar Canada in 2004 verwijzen, waar de meeste SARS besmettingen in ziekenhuizen plaatsvonden.are we infinite or am I alone![]()
quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:20 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dat kan toch helemaal niet?!!! Je kunt het pas hebben als je uit een risicogebied komt!!
Ziekenhuizen in Nederland worden wel risicogebieden gezien de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:20 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dat kan toch helemaal niet?!!! Je kunt het pas hebben als je uit een risicogebied komt!!
![]()
![]()
quote:Besmettingen in Nederland (gelinkt aan):
1. Italië
2. Italië
3. Italië
6. Italië
7. onbekend (bron)
8. onbekend, mogelijk carnaval Tilburg (dezelfde bron #7)
9. onbekend, mogelijk carnaval Tilburg (dezelfde bron #7)
11. Italië
12. Italië
13. Duitsland (waarschijnlijk op een beurs)
14. Italië
15. Italië
16. onbekend (bron)
19. Italië
20. Frankrijk
21. Italië
22. #7.
25. #? - familiebezoek, na vakantie Italië (bron)
26. Italië
27. Italië
28. Italië
29. onbekend
30. onbekend (bron)
31. Italië
32. Italië
33. onbekend (bron)
34. Italië
35. Italië
36. onbekend
37. onbekend
38. onbekend
---
39. Italië (bron)
40. onbekend (bron)
41. onbekend (bron)
42. risicogebied (bron)
43. onbekend (bron)
44. #25 (bron)
45. onbekend (bron)
46. #30 (bron)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 04-03-2020 23:21:30 ]![]()
Zoals?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:19 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Deed het RIVM maar meer een aantal weken geleden, dan hadden we er nu een stuk beter voorgestaan.
Ik mag toch best in twijfel trekken of ik het RIVM capabel genoeg acht? Ze doen telkens uitspraken die een paar dagen later onjuist blijken te zijn..![]()
Evenstar
![]()
Punt 1 is wat RIVM zelf heeft geantwoord op de vraag of het niet ergs is als mensen gewoon thuis uitzieken en zich niet meer melden bij de huisarts. Antwoord was "nee, het maakt niet uit".quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze begrijp ik niet.
Omdat er zeer beperkt getest wordt?
Er wordt mensen gevraagd om zichzelf in huis op te sluiten en is er contact met huisarts. Dus er is toch wel iets in beeld?
[..]
Dat zou ik niet zo letterlijk nemen. En dat kan je sowieso niet omdat er mensen getest zijn die niet indien risicogebieden zijm geweest.
Die vraag naar risicogebieden komt wel om een tweede scheiding te maken (eerste schifting is of iemand ziek is met korte en hoesten....)
Dus er zijn personen die wel besmet zijn, maar niet bekend zijn bij het RIVM, want zij hadden geen ernstige klachten en hebben zich dus niet gemeld. Dan heb je dus niet in beeld waar mogelijke haarden zitten. Of je moet er van uit willen gaan dat iedereen die wat klachten krijgt ook echt thuis in quarantaine gaat zitten en twee weken lang niet in aanraking komt met andere personen.![]()
Logisch toch?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:21 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
[..]
Ziekenhuizen in Nederland worden wel risicogebieden gezien de afgelopen dagen.
Of vind jij dat er alleen gezonden mensen naar ziekenhuizen mogen gaan?
![]()
![]()
Het gaat hier over het virus, plus zat mensen gooien virussen en bacteriën door elkaarquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
So? Ik heb het over infecties in ziekenhuizen in het algemeen.
Maar goed, ik zal de volgende keer specifiek naar Canada in 2004 verwijzen, waar de meeste SARS besmettingen in ziekenhuizen plaatsvonden.
Dat het een broedplaats voor ziektes en besmettingen is, helemaal mee eens
Daarom zo zoveel mogelijk thuisisolatie en thuisbehandeling gewenstOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat dat betreft kan het zijn dat er behoorlijk wat mensen met het virus asymptomatisch rondlopen en misschien ook geen symptomen krijgen of hooguit hele lichte die niet als zorgwekkend ervaren worden, maar wel iedereen kunnen besmetten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:17 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Niet het medisch systeem, maar bijvoorbeeld het RIVM.
Ze hanteren andere normen dan andere landen en spreken andere uitspraken tegen zoals dat je niet besmettelijk bent als je geen symptomen hebt van het virus..
Dat merk je pas als er straks veel patiënten bij komen waarvan niet direct te herleiden is waar ze het opgelopen hebben.![]()
Voor de geruststelling, het meisje wordt wel gewoon behandeld. Hoe of wat, dat weet ik niet. Hoorde het pas vanavond. Mocht ik meer weten , dan post ik het hier.![]()
Ik ben het zeker met je eens dat we zoveel mogelijk gevallen in kaart moeten brengen, maar dat gebeurt ook. Er wordt vrij veel getest, en volgens mij is daarvan het percentage positieve gevallen ook vrij hoog (erop duidende dat de juiste gevallen getest worden)quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft niet iedereen corona, verre van. Als we echter het voor willen blijven moeten de besmettingen in kaart gebracht worden. Als je het niet in kaart brengt kan je gewoon niet zeggen dat het geen corona kan zijn. Voor hetzelfde geldt zitten er meerdere kinderen op haar school die besmet zijn. Waarom niet gewoon testen om het uit te sluiten? Stel dat zij het wel heeft en vandaag meerdere besmettingen heeft veroorzaakt op haar school?
In andere situaties zou ik je absoluut gelijk geven en ik snap je beredenering echt wel, maar hebben wij niet gezien dat dit niet gewerkt heeft in alle landen die ons voor zijn gegaan? Waarom zou het hiet wel werken? Wat maakt ons zo anders? Wat maakt het dat wij zo laconiek en arrogant kunnen omgaan met de feiten die wij in andere landen kunnen vinden?
Dat is echt iets wat ik niet snap en ook niet ga snappen volgens mij.
China, Iran, Italië gingen ons voor en daar liep het fout af. Nu doen wij het (en de VS ook) en verwachten wij een beter resultaat.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
twitter:omroepbrabant twitterde op woensdag 04-03-2020 om 22:22:42Medewerker van Summa College in Eindhoven besmet met coronavirus https://t.co/69kCEEwuOI reageer retweet
![]()
Wat is vrij veel?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat we zoveel mogelijk gevallen in kaart moeten brengen, maar dat gebeurt ook. Er wordt vrij veel getest, en volgens mij is daarvan het percentage positieve gevallen ook vrij hoog (erop duidende dat de juiste gevallen getest worden)![]()
Dat lijkt me een goede zet, bloed hoesten is niet niksquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:24 schreef Brybry het volgende:
Voor de geruststelling, het meisje wordt wel gewoon behandeld. Hoe of wat, dat weet ik niet. Hoorde het pas vanavond. Mocht ik meer weten , dan post ik het hier.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Coronavirus bereikt Overijssel: inwoner van Borne besmet #rtvoost
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ner-van-Borne-besmet![]()
twitter:NBCNews twitterde op woensdag 04-03-2020 om 22:22:01NEW: Medical professional who conducted passenger screenings at LAX airport tests positive for the coronavirus, DHS says. https://t.co/lQp9VtmfYn reageer retweet
![]()
Ok ik begrijp je, maar dan moet je dus enorm veel mensen testen. En dat gaat niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Punt 1 is wat RIVM zelf heeft geantwoord op de vraag of het niet ergs is als mensen gewoon thuis uitzieken en zich niet meer melden bij de huisarts. Antwoord was "nee, het maakt niet uit".
Dus er zijn personen die wel besmet zijn, maar niet bekend zijn bij het RIVM, want zij hadden geen ernstige klachten en hebben zich dus niet gemeld. Dan heb je dus niet in beeld waar mogelijke haarden zitten. Of je moet er van uit willen gaan dat iedereen die wat klachten krijgt ook echt thuis in quarantaine gaat zitten en twee weken lang niet in aanraking komt met andere personen.
Het RIVM houdt in het achterhoofd hun test capaciteit. Dus ze testen niet iedereen en willen dat mensen thuisblijven want de meeste mensen worden vanzelf weer beter, met rust.![]()
Geen idee, maar ik lees regelmatig over uitgezette kweekjes, als iemand getallen heeft hoor ik het graagquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Merk nu dat er wel wat meer maatregelen worden genomen om me heen... Maar ook nog de nodige grappen gemaakt
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
In Deventer staat er in het ziekenhuis iig ook een test uitquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:25 schreef iBenny het volgende:
Coronavirus bereikt Overijssel: inwoner van Borne besmet #rtvoost
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ner-van-Borne-besmetThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Als kind meerdere keren gedaanquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goede zet, bloed hoesten is niet niks![]()
Was niks bijzonders, ik hoesten toen heel erg hard.![]()
Evenstar
![]()
Maar is het in zo'n geval niet beter om bijna alle gevallen in kaar te willen brengen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat we zoveel mogelijk gevallen in kaart moeten brengen, maar dat gebeurt ook. Er wordt vrij veel getest, en volgens mij is daarvan het percentage positieve gevallen ook vrij hoog (erop duidende dat de juiste gevallen getest worden)
1) Om mega verspreiding voor te zijn en meer controle te houden?
2) Om je burgers iets meer gerust te stellen?
Ik vind het echt raar dat er zo slecht gecommuniceerd wordt. Op NOS site kan je nu niet eens meer vinden hoeveel besmetting wij in Nederland hebben. Wel zie ik nieuws over Hongkong en Italië. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat hier nog geen besmettingen zijn geweest.![]()
Of na extreme inspanningquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als kind meerdere keren gedaan![]()
Was niks bijzonders, ik hoesten toen heel erg hard., maar dan is er een aantoonbare oorzaak
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dat is ook een zorgpuntje. Hoe houden we medisch personeel corona vrij? Als men al mondkapjes in het ziekenhuis aan het stelen is.
Die dingen moeten eigenlijk beveiligd worden.![]()
Kroonprins van Abu Dhabi ook besmet is het gerucht.twitter:JoeB14ck twitterde op woensdag 04-03-2020 om 21:50:43Israeli news agency the N12News claimed that the Crown Prince of Abu Dhabi, Mohammed Bin Zayed, was infected with #coronavirus. https://t.co/p5gNOBm14r reageer retweet
![]()
Hopen dat die vindikutjes het niet erger maken maar ben bang dat die domme geiten het juist wel doen.![]()
Heel hard hoesten om een irritante kriebel uit je longen te krijgen kan ook een extreme inspanning zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Of na extreme inspanning, maar dan is er een aantoonbare oorzaak
![]()
![]()
Dan moet je 17 miljoen mensen testen, pas dan weet je het zeker.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar is het in zo'n geval niet beter om bijna alle gevallen in kaar te willen brengen?
1) Om mega verspreiding voor te zijn en meer controle te houden?
2) Om je burgers iets meer gerust te stellen?
Ik vind het echt raar dat er zo slecht gecommuniceerd wordt. Op NOS site kan je nu niet eens meer vinden hoeveel besmetting wij in Nederland hebben. Wel zie ik nieuws over Hongkong en Italië. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat hier nog geen besmettingen zijn geweest.
Daarnaast is de NOS natuurlijk geen informatiekanaal van de staat. Als ze nieuws kregen zou het er zijn.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
NNieuws uit Israel over arabische landen zou ik met een korreltje zout nemenquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:29 schreef Cactus1 het volgende:
Kroonprins van Abu Dhabi ook besmet is het gerucht.twitter:JoeB14ck twitterde op woensdag 04-03-2020 om 21:50:43Israeli news agency the N12News claimed that the Crown Prince of Abu Dhabi, Mohammed Bin Zayed, was infected with #coronavirus. https://t.co/p5gNOBm14r reageer retweet
![]()
UTRECHT - Het Utrechtse Diakonessenhuis meldt dat twee patiënten mogelijk zijn besmet met het coronavirus. Zij worden inmiddels in strikte isolatie behandeld. Vanmiddag verwacht het ziekenhuis de definitieve testuitslagen.
Update 17.00 uur: Van een patiënt is nu zeker dat deze persoon besmet is. Van de tweede patiënt wordt de definitieve test morgen bekend.
Er lopen waarschijnlijk al honderden mensen rond met corona zonder het te weten..
En vele Italië gangers konden een week of langer doen wat ze wilden want er was nog geen beleid.
Zelfs ik had een collega (ziekenhuis) die vorige week net terug uit Noord-Italië een week lang doorwerkte en toen toch naar huis moest, en nu dan toch weer mag beginnen want geen klachten. Door dit continu wijzigend beleid wat ook nog eens achter de feiten aanloopt gaat het hier ook snel mis net als in de rest van de wereld.
Ik maak mij zorgen dat het een onhoudbare situatie wordt en we straks zelfs bij 2-3% mortaliteit overvolle ziekenhuizen hebben die het niet meer aankunnen. De neveneffecten zijn straks erger dan het virus zelf. De zorg is nu al een zorgenkind door personeelstekort en bezuinigingen. Het laatste wat we nodig hebben is extra druk op de gezondheidszorg."This is the first day of the rest of your life"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: