MRSAquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is net de plaats waar je het meeste risico loopt een infectie op te doen.
En waar al die antibiotica resistente bacteriën ontstaan...
Werk jij bij het RIVM ofzo?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik hoor in de kroeg ook altijd dat de bondscoach een prutser is.
Ok, zal het proberen uit te leggen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet, dit werkt gewoon volgens de wetten van de logica
Maar dan is hij tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis direct ziek geworden volgens het bericht?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is net de plaats waar je het meeste risico loopt een infectie te krijgen.
Ben teleurgesteld dat 'ie geen rode of mosterdgele broek aan heeft. Hij vertegenwoordigt toch het Gooi, nietwaar?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:09 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Iemand met zo’n sjaal kan ik sowieso moeilijk serieus nemen.
Nee maar je doet het voorkomen alsof elke ernstig zieke Corona heeft. Als ik hier met malaria zou zitten zou het niet heel lekker gaan, maar snap ik dat ze het niet testen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, zal het proberen uit te leggen.
1) Je hebt niet meer in beeld wie besmet zijn en waar ze verblijven.
2) Je beweert echter nog steeds dat je het alleen kan oplopen als je in een risicogebied bent geweest.
3) Risicogebieden worden pas vastgesteld nadat er een groot aantal besmettingen hebben plaatsgevonden die te linken zijn aan een bepaalde regio/streek.Als je niet test, weet je niet waar potentiele risicogebieden zijn..
Er zijn nu al meerdere gevallen in Nederland die niet te herleiden zijn naar geldende risicogebieden. Als je personen die niet in de risicogebieden zijn geweest niet test kan je dus nooit nieuwe risicogebieden krijgen en blijf je redeneren in je kleine cirkeltje.
Zo moeilijk is dit toch niet?
Het is een virusquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is net de plaats waar je het meeste risico loopt een infectie te krijgen.
Ja, maar personen die zelf om een test vragen zullen het minst serieus genomen worden. Want dan houdt men er rekening mee dat het psychosomatisch is, dat ze zich symptomen inbeelden uit angst voor het virus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
2) Je beweert echter nog steeds dat je het alleen kan oplopen als je in een risicogebied bent geweest.
3) Risicogebieden worden pas vastgesteld nadat er een groot aantal besmettingen hebben plaatsgevonden die te linken zijn aan een bepaalde regio/streek.Als je niet test, weet je niet waar potentiele risicogebieden zijn..
Er zijn nu al meerdere gevallen in Nederland die niet te herleiden zijn naar geldende risicogebieden. Als je personen die niet in de risicogebieden zijn geweest niet test kan je dus nooit nieuwe risicogebieden krijgen en blijf je redeneren in je kleine cirkeltje.
Zo moeilijk is dit toch niet?
Niets mis met het gooiquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Ben teleurgesteld dat 'ie geen rode of mosterdgele broek aan heeft. Hij vertegenwoordigt toch het Gooi, nietwaar?
Nee. Maar als jij een top virusexpert bent die meer capabel is dan RIVM waarom zit je hier dan denigreerde opmerken te plaatsen i.p.v. het land redden?quote:
Ik weet het. Ik woon er dus ik mag er ook grappen over maken.quote:
Niet het medisch systeem, maar bijvoorbeeld het RIVM.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen hier denken allemaal slimmer te zijn dan ons medische systeem, denk dat je er toch wel vanuit mag gaan dat ze het ergens op baseren
Gezellig gezelligquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik woon er dus ik mag er ook grappen over maken.
Maar heb je meer vertrouwen in Italianen dan het RIVM?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:17 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Niet het medisch systeem, maar bijvoorbeeld het RIVM.
Ze hanteren andere normen dan andere landen en spreken andere uitspraken tegen zoals dat je niet besmettelijk bent als je geen symptomen hebt van het virus..
Tuurlijk heeft niet iedereen corona, verre van. Als we echter het voor willen blijven moeten de besmettingen in kaart gebracht worden. Als je het niet in kaart brengt kan je gewoon niet zeggen dat het geen corona kan zijn. Voor hetzelfde geldt zitten er meerdere kinderen op haar school die besmet zijn. Waarom niet gewoon testen om het uit te sluiten? Stel dat zij het wel heeft en vandaag meerdere besmettingen heeft veroorzaakt op haar school?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee maar je doet het voorkomen alsof elke ernstig zieke Corona heeft. Als ik hier met malaria zou zitten zou het niet heel lekker gaan, maar snap ik dat ze het niet testen.
Mensen hier denken allemaal slimmer te zijn dan ons medische systeem, denk dat je er toch wel vanuit mag gaan dat ze het ergens op baseren
Deze begrijp ik niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zo letterlijk nemen. En dat kan je sowieso niet omdat er mensen getest zijn die niet indien risicogebieden zijm geweest.quote:2) Je beweert echter nog steeds dat je het alleen kan oplopen als je in een risicogebied bent geweest.
Deed het RIVM maar meer een aantal weken geleden, dan hadden we er nu een stuk beter voorgestaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Nee. Maar als jij een top virusexpert bent die meer capabel is dan RIVM waarom zit je hier dan denigreerde opmerken te plaatsen i.p.v. het land redden?
Dat kan toch helemaal niet?!!! Je kunt het pas hebben als je uit een risicogebied komt!!quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:07 schreef Cactus1 het volgende:
[..]Hoe kan je nu ziek worden in het ziekenhuis?twitter:gemUden twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:46:49De GGD heeft een inwoner van de gemeente Uden positief getest op het coronavirus. De man is een patiënt van ziekenhuis Bernhoven en is tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis ziek geworden. Hij wordt op dit moment in isolatie verzorgd. https://t.co/9FE0AAMsE8 https://t.co/qbjwMXioec reageer retweet
Eens, maar als je bloed ophoest vind ik het toch wel iets anders hoor. Er zullen absoluut types tussen zijn die met een kuchje al in paniek schieten en de huisarts bellen. Als die dan afgewimpeld worden heb ik daar alle begrip voor. Als iemand bloed ophoest is het wel iets anders, of ze nou wel of niet om een coronatest vraagt zou er dan niet meer toe moeten doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, maar personen die zelf om een test vragen zullen het minst serieus genomen worden. Want dan houdt men er rekening mee dat het psychosomatisch is, dat ze zich symptomen inbeelden uit angst voor het virus.
So? Ik heb het over infecties in ziekenhuizen in het algemeen.quote:
quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:20 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dat kan toch helemaal niet?!!! Je kunt het pas hebben als je uit een risicogebied komt!!
Ziekenhuizen in Nederland worden wel risicogebieden gezien de afgelopen dagen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:20 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dat kan toch helemaal niet?!!! Je kunt het pas hebben als je uit een risicogebied komt!!
quote:Besmettingen in Nederland (gelinkt aan):
1. Italië
2. Italië
3. Italië
6. Italië
7. onbekend (bron)
8. onbekend, mogelijk carnaval Tilburg (dezelfde bron #7)
9. onbekend, mogelijk carnaval Tilburg (dezelfde bron #7)
11. Italië
12. Italië
13. Duitsland (waarschijnlijk op een beurs)
14. Italië
15. Italië
16. onbekend (bron)
19. Italië
20. Frankrijk
21. Italië
22. #7.
25. #? - familiebezoek, na vakantie Italië (bron)
26. Italië
27. Italië
28. Italië
29. onbekend
30. onbekend (bron)
31. Italië
32. Italië
33. onbekend (bron)
34. Italië
35. Italië
36. onbekend
37. onbekend
38. onbekend
---
39. Italië (bron)
40. onbekend (bron)
41. onbekend (bron)
42. risicogebied (bron)
43. onbekend (bron)
44. #25 (bron)
45. onbekend (bron)
46. #30 (bron)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 04-03-2020 23:21:30 ]
Zoals?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:19 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Deed het RIVM maar meer een aantal weken geleden, dan hadden we er nu een stuk beter voorgestaan.
Ik mag toch best in twijfel trekken of ik het RIVM capabel genoeg acht? Ze doen telkens uitspraken die een paar dagen later onjuist blijken te zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |