quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Maar even serieus he. Ga gewoon even naar NOS site en kijk op de hoofdpagina.
Na drie keer scrollen kom ik de volgende artikelen m.b.t. corona tegen:
Aantal corona doden Italië van 79 naar 107, alle scholten en universiteiten dicht.
Hongkong bevestigt coronabesmetting bij hond, "te vroeg voor conclusies".
Premiére James Bond-film uitgesteld tot november vanwege coronavirus.
... en dan vind je het gek dat ik het over censuur heb.
Misschien kan ze de GGD bellen of rechtstreeks naar het ziekenhuis? De ziekenhuizen gaan nu ook zelf testen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt te bizar idd!
Ja hoe hou je de cijfers kunstmatig laag!
GGD was ook gebeld maar ze krijgt overal hetzelfde antwoord; Ze komt niet uit een risicogebied dus is testen niet nodig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien kan ze de GGD bellen of rechtstreeks naar het ziekenhuis? De ziekenhuizen gaan nu ook zelf testen.
Als dit een gezonde meid is die tot op heden geen luchtwegklachten heeft gehad en nu opeens slijm en bloed ophoest hoort zij gewoon getest te worden. Nu ruk jij het weer compleet uit verband. Waar zeg ik dat miljoenen Nederlanders getest moeten worden? Ik zeg dat deze meid, die bloed op aan het hoesten is, getest moet worden. Nergens haal ik COPD aan, nergens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ongelofelijk.
In Nederland leven 1 miljoen Nederlanders met een longziekte
600.000 Nederlanders hebben COPD. 600.000
Ow maar er komt een meisje hevig hoestend bij de huisarts, geen link naar besmette gebieden, maar wij weten het beter en:COOOO-ROO-NAAAA. KUTRIVM. Klote huisartsen.
Kop op man. Je kan die paar miljoen Nederlanders helemaal niet testen en al helemaal niet volgende week weer. Als je dat wel wil proberen, dan vallen er pas doden
Een dagelijkse liveblog vermindert ook wel de effectiviteit van toekomstige liveblogs als er weer groot nieuws is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Aantal corona doden Italië van 79 naar 107, alle scholten en universiteiten dicht.
Goed punt. We worden genaaid.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Wordt met de dag gekker, ga gewoon een keer hardlopen of zo, dat is beter voor je gezondheid dan het internet afspeuren op al dan niet verzonnen rampspoedberichten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Eens. Kutartsenquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als dit een gezonde meid is die tot op heden geen luchtwegklachten heeft gehad en nu opeens slijm en bloed ophoest hoort zij gewoon getest te worden. Nu ruk jij het weer compleet uit verband. Waar zeg ik dat miljoenen Nederlanders getest moeten worden? Ik zeg dat deze meid, die bloed op aan het hoesten is, getest moet worden. Nergens haal ik COPD aan, nergens.
Leer lezen.
Ik ben het 100% eens met al je posts.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
Dit lees ik de laatste dagen dus regelmatig in de media. Dat het ook lokaal kan verspreiden zoals met familie van man uit Tilburg komt blijkbaar in niemand op.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Brybry het volgende:
[..]
GGD was ook gebeld maar ze krijgt overal hetzelfde antwoord; Ze komt niet uit een risicogebied dus is testen niet nodig.
Ach, dat houdt de cijfers laag en kan Nederland zich later op de borst kloppen zo van 'Wij hebben goed gehandeld en daarom zijn er relatief maar weinig besmettingen'quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit lees ik de laatste dagen dus regelmatig in de media. Dat het ook lokaal kan verspreiden zoals met familie van man uit Tilburg komt blijkbaar in niemand op.
Je weet dat we het over het Coronavirus hebben, geen bacterie?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:40 schreef Brybry het volgende:
Wellicht wat paniekerig maar ik had dus net iemand over de vloer die recent dus in contact was met dit meisje. Heb net alles beneden gepoetst met Dettol
Bron: de Standaardquote:Veruit de meeste covid-19-patiënten in ons land zijn terugkeerders uit ‘risicogebied’. De huidige criteria voor de testen op het nieuwe virus sluiten ook gevallen uit zonder een duidelijke link met risicogebied of een bevestigd geval. Eerder deze week pleitte professor Herman Goossens (UZ Antwerpen) nog voor veel breder testen (DS 2 maart). Steven Van Gucht, voorzitter van het wetenschappelijk coronacomité, dat de procedures voor artsen uitwerkt, legt de spagaat tussen ideaal en realiteit uit.
Waarom wordt er nu niet veel breder getest om de verspreiding grondig in kaart te brengen?
‘Het probleem is niet zozeer de beperkte capaciteit van de labs. In België kunnen ze samen duizenden tests per dag aan. Het probleem zit veeleer in de stap die eraan voorafgaat. Iemand moet de stalen bij de mensen afnemen. Maar veel huisartsen hebben niet de juiste beschermingskledij door de tekorten aan mondmaskers. Ze sturen de patiënten dan voor testen door naar de spoeddiensten, die door een grote toename onder druk zouden komen.’
Waarom niet al alle personen met griepsymptomen op het sars-CoV-2-virus te testen?
‘In een gemiddeld griepseizoen zijn er 500.000 consultaties met griepsymptomen per acht weken (of ruim 8.900 per dag, red.). Het zullen er nu minder zijn, maar het blijven zeer veel.’
‘Bovendien is de vraag: wat is de meerwaarde van al die testen? Als iemand milde symptomen heeft, verandert er niets aan de behandeling.’
Dat spreekt toch het mantra tegen dat álle gevallen opgespoord en ingedijkt moeten worden?
‘Om een paar extra gevallen te vinden, moet je enorm veel extra testen uitvoeren. Dus zeggen we: er moet al een redelijk vermoeden zijn dat de patiënt besmet is.’
Kan er dan ooit wel een patiënt opgespoord worden die geen overduidelijke link met het virus heeft?
‘Ja. Als een patiënt met een ernstige virale longontsteking in het ziekenhuis ligt en waarbij de ziekte niét door de griep is veroorzaakt, wordt er op corona getest.’
‘Ik verwacht ook wel dat huisartsen meer en meer testen zullen voorschrijven voor patiënten die geen duidelijke link met een risicogebied of een bevestigd geval hebben. Artsen hebben die vrijheid en zo’n test zal niet worden tegengehouden door het lab. Mogelijk is de factuur dan wel voor de patiënt.’
Dat stofje in de echte (bruine) Dettol schijnt toch vrij effectief te zijn? Of is dat inmiddels achterhaald?quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:42 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Je weet dat we het over het Coronavirus hebben, geen bacterie?
Ja precies. Gewoon negeren. Welke regio van Nederland trouwens? Dan weet ik of het lokaal rondgaat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:42 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ach, dat houdt de cijfers laag en kan Nederland zich later op de borst kloppen zo van 'Wij hebben goed gehandeld en daarom zijn er relatief maar weinig besmettingen'
Gelderland, nabij Duitse grens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja precies. Gewoon negeren. Welke regio van Nederland trouwens? Dan weet ik of het lokaal rondgaat.
Als ik haar was, zou ik dan het lokale ziekenhuis nog bellen. Die mogen nu dus zelf testen en misschien zit daar een eigenwijze arts die niet naar het RIVM luistert. Radboud test bijvoorbeeld alle luchtweg patiënten die binnenkomen bij de spoedeisende hulp.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:38 schreef Brybry het volgende:
[..]
GGD was ook gebeld maar ze krijgt overal hetzelfde antwoord; Ze komt niet uit een risicogebied dus is testen niet nodig.
Tuurlijk kan het lokaal verspreiden. Alsof wij ieder besmet persoon uit Italië, Duitsland, China of waar dan ook ter wereld in kaart hebben gebracht en iedereen netjes thuis heeft gezet. Dat bedoel ik met arrogantie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit lees ik de laatste dagen dus regelmatig in de media. Dat het ook lokaal kan verspreiden zoals met familie van man uit Tilburg komt blijkbaar in niemand op.
Maarja richtlijn van het rivm is leidend natuurlijk.
Komt wel erg dichtbij zo. Niet grappig bedoeld, want woon ook in Gelderland.quote:
Daar zou ik ook op aangedrongen hebben , zal het eens doorgeven als ik haar moeder zie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ik haar was, zou ik dan het lokale ziekenhuis nog bellen. Die mogen nu dus zelf testen en misschien zit daar een eigenwijze arts die niet naar het RIVM luistert. Radboud test bijvoorbeeld alle luchtweg patiënten die binnenkomen bij de spoedeisende hulp.
Het is niet zo dat Nederlanders denken van "het is maar een griepje" zoals sommigen denken hoe er gedacht wordt, maar het is eerder van "als het komt dan komt het, dus gewoon doorgaan met het dagelijks leven".quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:30 schreef UitStraling het volgende:
Helden zijn wij Hollanders![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)rona-ophef~a0a29f73/
Nog erger is, als zij Corona blijkt te hebben , dan hebben we best een groot probleem.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Komt wel erg dichtbij zo. Niet grappig bedoeld, want woon ook in Gelderland.
Snap ook echt niet dat ze geen testen afnemen. Je wil dit toch juist doen om de besmettingen onder controle te kunnen houden.
Exact ditquote:Op woensdag 4 maart 2020 21:45 schreef DemonRage het volgende:
"als het komt dan komt het, dus gewoon doorgaan met het dagelijks leven"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |