abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191836291
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Besmettingen per gemeente (RIVM kaartje)

Alle gevallen, in een lijst

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

documentje wat user joyvke voor ons aan het bijhouden is over de gevallen

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 3 maart 2020 door het RIVM

CoronaVirus Freedom Of Speech

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Het is maar een griepje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Besmettingen in Nederland
pi_191836296
Nummer 38 al meer info over?
pi_191836301
Aah toch wel
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:28:52 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191836303
Bill Gates betaalt om een superonderzoekscentrum in Belgie van 15k moleculen te voorzien om hun effect op het virus te testen.

Verder ook nog eens 100 miljoen:
The Bill & Melinda Gates Foundation has said it will provide up to $100m to improve detection, isolation and treatment efforts in response to the global epidemic.
==============================
https://www.theguardian.c(...)ing-coronavirus-cure

Bill and Melinda Gates have paid for 15,000 medicinal molecules to be shipped to a leading laboratory in Belgium to be tested as a potential cure to the coronavirus.

The therapeutic samples, all active ingredients in current antiviral treatments, will be screened at high speed for their inhibiting effect on particles developed from a swab from the first Belgian patient to be diagnosed.

The molecules, from the Scripps research institute in California, will be shipped to the Rega Institute for Medical Research, in Leuven, 20 miles (32km) east of Brussels. The Scripps institute has an extensive collection of the active ingredients of existing or in-development drugs.

The biosafety laboratory in Leuven is one of the few facilities in the world able to test thousands of molecules at high speed.
pi_191836311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:10 schreef byah het volgende:
Waarom zijn er zo weinig berichten over herstelde personen?
Omdat, volgens mij, pas na lange tijd officieel de stempel genezen gegeven kan worden.
Zie je ook in als andere landen
pi_191836325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef crystal_meth het volgende: Voor zover ik weet klagen andere landen ook over een nijpend tekort aan mondmaskers.
Turkije produceert ze in grote aantallen, misschien moet de EU wat liever voor Turkije zijn.

China orders 200 mln masks from Turkey
https://www.hurriyetdaily(...)s-from-turkey-151627
pi_191836329
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O_

Dit is ook een beetje hoe ik er in sta. Ik ben zelf gezond, mijn vrouw ook, en mijn kind is statistisch gezien ook veilig. Als wij het krijgen komen wij er waarschijnlijk wel mee weg. Echter mijn ouders zijn oud en zwak en ik ken genoeg andere mensen waar ik om geef waar dit virus schade bij kan toebrengen.

Ja, ik heb veel commentaar op de overheid en het RIVM. Nee, ik ben geen expert. Ik denk ook niet dat je een expert hoeft te zijn om commentaar te leveren op iets.

Ik heb absoluut geen paniek voor mezelf of voor mijn directe familie. Ik denk ook niet dat de wereld ten onder gaat of dat er miljoenen doden gaan vallen. Echter zullen er veel meer doden vallen dan nodig als er niet daadkrachtig wordt opgetreden.

China probeerde het en faalden keihard, uiteindelijk moesten ze er voor kiezen om hun geliefde economie plat te gooien om het onder controle te krijgen.

Iran doet ook niks, misschien is het arrogantie, misschien is het een gebrek aan kennis en kunde. De lichamen stapelen zich daar nu ook op.

Italië was laks en betalen nu de prijs. Nu zijn ze verplicht alle sportevenementen aan het aflasten en besluisten ze eindelijk drastische maatregelen te nemen door alle scholen voor twee weken te sluiten.

De VS waren/zijn net zo arrogant als Nederland. Ze waren zogenaamd voorbereid, ze waren er klaar voor, het was maar een griepje, er was niks aan de hand. Ondertussen zijn complete tehuizen in quarantaine geplaats en wordt er nauwelijks getest.

In Nederland werd er tot gisteren ook niet genoeg getest. Pas nu na bijna een week komt het op gang. Omdat wij hier ook dachten dat het wel mee zou vallen. Kans was nihil dat het zou komen en als het zou komen waren we zogenaamd voorbereid. Niet dus. Er hebben meerdere patiënten dagenlang (zelfs 10 dagen lang!!) op een IC gelegen, zonder dat we doorhadden dat het om corona ging.

Nu nog zie ik en hoor ik mensen roepen "het is maar een griepje". Nee, het is geen griepje en nee, het gaat niet zomaar over als we niet ingrijpen.

Ik verwacht echt geen isolement of complete quarantaine van steden/dorpen zoals in China, maar meer informatie en iets meer pro-actief reageren i.p.v. constant achter de feiten aanlopen zou wel zo fijn zijn.

Net zoals jou had ik gewoon NOOIT verwacht dat wij in Nederland hier zo laconiek, laks en vooral arrogant me om zouden gaan. Ik had ons gewoon iets hoger ingeschat.

Nu zal deze post ook vast weer bestempeld worden als "paniekzaaien" of "doe eens rustig" etc., maar so be it.
ZIEDENDDD

Grapje, ik ben het met je eens. Ik ga morgen ook maar dingen inslaan, niet wegens quarantaine maar wel omdat ik niet zeker ben van bevoorradingen over een paar weken. Vooruitdenken. _O_
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2020 @ 21:29:53 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191836330
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:24 schreef Brybry het volgende:
Het virus leek even heel dichtbij te komen, een buurtgenoot van 18 jaar hoest haar longen uit het lijf, hoest slijm en bloed. Dokter gebeld met de vraag of het geen Corona kan zijn maar omdat ze niet uit het gebied komt vinden ze testen niet nodig.
Ik blijf iig voorlopig even uit haar buurt :X
|:( |:( |:(

Ik hoop van harte dat zij niks heeft, maar ik word echt boos/verdrietig/teleurgesteld van deze houding van de huisartsen. Wij hebben verdomme tientallen mensen in dit land die besmet zijn. Waarschijnlijk nog eens tientallen waarvan nog geen testen zijn gedaan en dan komen ze verdomme met de opmerking "je bent niet in een besmet land geweest". We zijn zelf een risicogebied aan het worden .... maar nee lekker volhouden dat dat het niet kan zijn.

Echt niet te geloven.
pi_191836346
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef Za het volgende:

[..]

Turkije produceert ze in grote aantallen, misschien moet de EU wat liever voor Turkije zijn.

Ja want dat verdienen ze echt. Top diplomatiek land is dat zeg
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:31:27 #11
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191836360
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat zij niks heeft, maar ik word echt boos/verdrietig/teleurgesteld van deze houding van de huisartsen. Wij hebben verdomme tientallen mensen in dit land die besmet zijn. Waarschijnlijk nog eens tientallen waarvan nog geen testen zijn gedaan en dan komen ze verdomme met de opmerking "je bent niet in een besmet land geweest". We zijn zelf een risicogebied aan het worden .... maar nee lekker volhouden dat dat het niet kan zijn.

Echt niet te geloven.
Bloed hoesten en zelfs dan niet willen testen... |:( arme meid
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191836366
quote:
Straks 3,4% dood, maar hee: we hebben bewezen dat we nuchter kunnen blijven! ^O^
pi_191836380
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:31 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Echt te bizar idd!
Ja hoe hou je de cijfers kunstmatig laag!
pi_191836389
Slovenie nu eindelijk ook gevallen.

https://www.rtvslo.si/zdr(...)m-v-sloveniji/516153

Premier Marjan Sarec zei via Twitter dat ze de eerste coronavirusinfectie in ons land hadden ontdekt. Minister van Volksgezondheid Ales Sabre zal om 21.30 uur een verklaring afleggen.
(Automatische paginavertaling)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191836392
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:30 schreef eenjongen... het volgende:

Ja want dat verdienen ze echt. Top diplomatiek land is dat zeg
Ik ga die discussie niet aan, ze kunnen met gemak 200 miljoen mondkapjes produceren, en als je iets van iemand wilt is vriendelijkheid een groot goed.
pi_191836401
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef Za het volgende:

[..]

China orders 200 mln masks from Turkey
Is dat ook namaak dan? :')
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:33:51 #17
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191836424
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Echt te bizar idd!
Ja hoe hou je de cijfers kunstmatig laag!
Covid-19 of niet, je moet je gewoon kunnen laten testen bij zulke symptomen. Incapabele huisarts.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191836429
quote:

[..]

Echt niet te geloven.
Ongelofelijk.
In Nederland leven 1 miljoen Nederlanders met een longziekte
600.000 Nederlanders hebben COPD. 600.000

Ow maar er komt een meisje hevig hoestend bij de huisarts, geen link naar besmette gebieden, maar wij weten het beter en:COOOO-ROO-NAAAA. KUTRIVM. Klote huisartsen.

Kop op man. Je kan die paar miljoen Nederlanders helemaal niet testen en al helemaal niet volgende week weer. Als je dat wel wil proberen, dan vallen er pas doden
pi_191836433
quote:

[..]

Echt niet te geloven.
Ja, het is écht te bizar voor woorden :(
  woensdag 4 maart 2020 @ 21:34:30 #20
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_191836436
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat, volgens mij, pas na lange tijd officieel de stempel genezen gegeven kan worden.
Zie je ook in als andere landen
Tussen "aan de beterende hand" en "genezen" zit idd een groot grijs gebied idd.

Zelfde als dat een brandweer bij een brand het signaal "brandmeester" geeft, dan is het vuur nog niet geblust, kan het nog nasmeulen en eventueel weer oplaaien.
pi_191836445
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:31 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Als je bloed hoest, heb je waarschijnlijk al een longontsteking ;(
pi_191836484
- hou eens op met zuigen.

[ Bericht 96% gewijzigd door Lonaa op 04-03-2020 21:37:05 ]
pi_191836492
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 21:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als je bloed hoest, heb je waarschijnlijk al een longontsteking ;(
Klopt, heeft ze ook. Wel eng dat je van gezonde meid naar een hevige longontsteking kan gaan in minder dan een week.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2020 @ 21:36:22 #24
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191836495
Maar even serieus he. Ga gewoon even naar NOS site en kijk op de hoofdpagina.

Na drie keer scrollen kom ik de volgende artikelen m.b.t. corona tegen:

Aantal corona doden Italië van 79 naar 107, alle scholten en universiteiten dicht.

Hongkong bevestigt coronabesmetting bij hond, "te vroeg voor conclusies".

Premiére James Bond-film uitgesteld tot november vanwege coronavirus.

... en dan vind je het gek dat ik het over censuur heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')