abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 5 maart 2020 @ 22:17:30 #51
269689 crew  Viv
pi_191856173
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 21:57 schreef smeerpijp. het volgende:
Ik ben inmiddels al op het punt dat ik denk; ach het komt toch wel.

Linksom of rechtsom, het is al te ver. Het is uitstel van executie tenzij we in heel Europa een soort China taferelen krijgen maar dat zie ik niet gebeuren. De lakse houding van het RIVM heeft het allemaal versneld door mensen 0,0 te controleren. Maar vroeg of laat was het toch wel deze kant opgekomen. Het zal niet stoppen bij de grens.

En deze trein gaat niet 1,2,3 meer stoppen ben ik bang. -O-

Tenzij er een medicijn/antidote komt
Ja, ik denk dat we over een jaar allemaal wel besmet zijn geweest. (Of je dat kan navertellen is een tweede.)

De kans om het virus uit te roeien is nu wel verkeken, tenzij er een vaccin komt.

Italië had precies twee weken geleden nog maar één patiënt (ook zo eentje die aanvankelijk niet op het nieuwe coronavirus werd getest, omdat diegene niet in China was geweest), nu zijn het er al 3858. Ik ben benieuwd waar wij over twee weken staan. :X
  donderdag 5 maart 2020 @ 22:51:21 #52
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191856818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:49 schreef Navifactiva het volgende:
Ik zou het optreden van het RIVM eerder crimineel willen noemen. Mensen gaan sterven door de totale incompetentie en laksheid van die hufters.
Hear hear!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 maart 2020 @ 01:53:57 #53
269689 crew  Viv
pi_191858400
Ik kwam nog wat sterke staaltjes verdraaien van de feiten tegen:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)esten-op-corona.html
quote:
Enkele ziekenhuizen hebben besloten alle patiënten die zich melden met luchtwegklachten, in navolging van het RIVM-advies, te testen op het coronavirus.
:D
Die ziekenhuizen (o.a. UMC Utrecht, Radboudumc) namen juist het heft in eigen handen en gingen veel verder dan het toen geldende RIVM-advies (testen als de patiënt aan de casusdefinitie voldoet, en testen overwegen bij longklachten zonder duidelijke oorzaak).

https://nos.nl/artikel/23(...)ket-maatregelen.html
quote:
RIVM-woordvoerder: "We hebben nu een aantal keer gezien dat er in het ziekenhuis coronapatiënten werden ontdekt, die daar al enige tijd lagen. Dat is wat mij betreft heel erge pech, want dat heeft grote consequenties voor het ziekenhuis."
"Heel erge pech"? :X
Een aantal van die gevallen is rechtstreeks het gevolg geweest van het toen geldende RIVM-advies om alleen te testen als de patiënt aan de casusdefinitie voldoet.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 02:28:31 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191858451
pi_191858515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 02:28 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
8)7
  vrijdag 6 maart 2020 @ 06:41:13 #56
80382 manny
30 is best veel
pi_191859377
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 19:49 schreef Navifactiva het volgende:

[..]

Ik zou het optreden van het RIVM eerder crimineel willen noemen. Mensen gaan sterven door de totale incompetentie en laksheid van die hufters.
Vergeet niet het RIVM voor moordenaars uit te maken als er zo meteen wat mensen dood gaan in Nederland.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_191859895
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 06:41 schreef manny het volgende:

[..]

Vergeet niet het RIVM voor moordenaars uit te maken als er zo meteen wat mensen dood gaan in Nederland.
Wanneer je mensen bewust onjuist voorlicht en ook groepen waarvan je weet dat zij zeer kwetsbaar zijn het zo belet potentieel levensreddende voorzorgsmaatregelen te treffen dan gaat moord misschien wat ver maar laakbaar is dergelijk handelen toch absoluut. :W
pi_191860059
Het grote nadeel van het Corona virus is dat het, zeker in de lichte en milde vorm, gewoon lijkt op een verkoudheid op griep.

Je kan slechts iedereen de even kucht aan een test onderwerpen.

Pas bij ergere klachten gaat het virus zich onderscheiden van een 'gewone' griep. Niet raar dat op dat moment dan eerst gekeken wordt naar een connectie met Wuhan en later met Noord Italië.

Ook niet raar dat het overgrote deel van de besmette mensen in Nederland een connectie hebben met Noord Italië. Alleen zij werden getest (en later mensen die weer met hen in aanraking zijn geweest)

De mensen die een lichte of milde vorm hebben worden niet getest, maar kunnen ook het vrius bij zich dragen en andere besmetten. Hebben we in Nederland al een onomstotelijk vastgestelde patient 0? Dus besmet zonder connectie met Wuhan, Noord Italië of in aanraking met een besmet persoon vanuit die regio?

Dan kan het los gaan..... maar m.i,. is dat het RIVM niet te verwijten. In een periode dat mensen ook gewoon verkouden en grieperig kunnen zijn kan je niet iedereen testen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191860089
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:16 schreef Montagui het volgende:
het RIVM niet te verwijten


Arme RIVM, het was ook gewoon allemaal niet te verwachten, er zijn geen vluchten uit Wuhan naar NL en besmettelijke ziektes hebben altijd een voorkeur voor rechte lijnen

in het model

dan

:')

Dezelfde arrogante en volkomen wereldvreemde houding als tijdens de Q-Koorts

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 08:20:41 ]
pi_191860159
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Arme RIVM, het was ook gewoon allemaal niet te verwachten, er zijn geen vluchten uit Wuhan naar NL en besmettelijke ziektes hebben altijd een voorkeur voor rechte lijnen

in het model

dan

:')

Dezelfde arrogante en volkomen wereldvreemde houding als tijdens de Q-Koorts
Rare reactie op mijn post, maar swa.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191860181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Rare reactie op mijn post, maar swa.
Het verwijt is dat het RIVM te weinig heeft gedaan in de aanloop.

Alleen al het testen van zware longklachten/ontsteking moest uiteindelijk maar op eigen initatief gebeuren door een aantal ziekenhuizen zelf, want de protocollen van het RIVM liepen ongeveer een week of twee achter op de realiteit

Dat is het verwijt

Snap je het nu misschien beter?

Hoopte er niet zoveel woorden aan vuil te maken... maar ok :)
pi_191860193
En dus dat het verwijt identiek is als tijdens de Q-koorts

Die organisatie leert niet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 08:31:15 ]
pi_191860228
Kan iemand me vertellen hoe betrouwbaar tests zijn. Ik kan me voorstellen dat er na bijvoorbeeld een PCR bweinig valse positieven zijn (mensen die het niet hebben, testen toch positief), maar dat een besmetting gemist wordt lijkt me minder onwaarschijnlijk. Zeker als er geen symptomen zoals koorts zijn (en de viral load waarschijnlijk nog behoorlijk laag is).

Als dit laatste waar is, dan is het nogal een grote verspilling van middelen (die beperkt voorhanden zijn) om zonder verdere reden voor verdenking te testen. Je krijgt heel veel terecht negatieven, waarschijnlijk nog wat vals negatieven en een enkele positieve test.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 maart 2020 @ 08:38:26 #64
269689 crew  Viv
pi_191860262
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:16 schreef Montagui het volgende:
Dan kan het los gaan..... maar m.i,. is dat het RIVM niet te verwijten. In een periode dat mensen ook gewoon verkouden en grieperig kunnen zijn kan je niet iedereen testen.
Maar ze hebben het ook niet eens geprobeerd, hè? In Zuid-Korea testen ze 10.000 mensen per dag, RIVM tot vorige week nog maar 20 per dag. :'(

Het is vanaf het begin al losgelaten.
pi_191860291
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar ze hebben het ook niet eens geprobeerd, hè? In Zuid-Korea testen ze 10.000 mensen per dag, RIVM tot vorige week nog maar 20 per dag. :'(

Het is vanaf het begin al losgelaten.
Met (vrijwel) onverminderd verkeer van personen ook vanuit bekende brandhaarden heeft testen ook niet heel veel zin. Als je dan ook massale evenementen als carnaval gewoon door laat gaan dan doe je niet alleen niets om verspreiding te remmen, dan zou je haast kunnen stellen dat je het actief versnelt.

Bij het RIVM lijken ze vooral experts in het duimen draaien.
pi_191860339
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Bij het RIVM lijken ze vooral experts in het duimen draaien.
NIet helemaal ontopic, maar toevallig begreep ik dat er een parlementaire enquette komt naar de reden waarom de Nederlander geen vertrouwen meer heeft in de overheid.

Laten we eens kijken....

- De belastingdienst: één circus van onvermogen, wanbeleid en crimineel handelen met zelfs zelfmoord tot gevolg van volkomen onschuldige hardwerkende burgers
- Het UWV: één circus van onvermogen, wanbeleid
- Het CBR: één circus van onvermogen, wanbeleid

En faal je? Dan kom je in de banencaroussel en hop, met wachtgeld van de ene naar de andere topfunctie om het ook daar volkomen te verkloten. Want verantwoording, daar krijgen ze wel voor betaald, maar ze hoeven het niet te nemen, welnee...

En dan komen compleet mislukte dames als Pauline Krikke bijvoorbeeld nog even om de hoek piepen die niet vanwege hun kwaliteiten maar vanwege het feit dat ze vrouw zijn de kans krijgen om bijna een hele stad in de fik te steken....

Heel wonderlijk dat Nederlanders het vertrouwen in die club volledig hebben opgegeven

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2020 08:47:53 ]
pi_191860352
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Het verwijt is dat het RIVM te weinig heeft gedaan in de aanloop.

Alleen al het testen van zware longklachten/ontsteking moest uiteindelijk maar op eigen initatief gebeuren door een aantal ziekenhuizen zelf, want de protocollen van het RIVM liepen ongeveer een week of twee achter op de realiteit

Dat is het verwijt

Snap je het nu misschien beter?

Hoopte er niet zoveel woorden aan vuil te maken... maar ok :)
Het RIVM is niet foutloos. Zeer zeker niet. Maar sommige aantijgingen zijn m.i. overdreven. Je kon in de aanloop niet alle verkoudheid/griep/longinfecties testen als op dat moment alleen China en Noord Italië als besmette regio bekend was. Wat m.i. wel te verwijten valt is dat er niet getest werd als men al aangaf daar geweest te zijn. Dat is laakbaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191860357
En Rutte maar grimlachen
pi_191860475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:46 schreef Montagui het volgende:
Je kon in de aanloop niet alle verkoudheid/griep/longinfecties testen als op dat moment alleen China en Noord Italië als besmette regio bekend was.
..ja want er is geen dagelijks verkeer van personen vanuit die landen en er was geen massaal volksfestijn (Chinees nieuwjaar) waarvoor enorme horden chinezen jaarlijks de wereld over reizen vlak na een gefaalde quarantaine van miljoenenstad wuhan in China. Toe op. Als internet autisten hierin een perfecte storm konden herkennen dan is daar echt geen speciale expertise voor nodig.

Het is te gek voor woorden dat autoriteiten hierop niet gehandeld hebben. 8)7 |:(
  vrijdag 6 maart 2020 @ 08:58:42 #70
21467 franske19
Hit the deck!
pi_191860492
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:35 schreef DrParsifal het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe betrouwbaar tests zijn. Ik kan me voorstellen dat er na bijvoorbeeld een PCR bweinig valse positieven zijn (mensen die het niet hebben, testen toch positief), maar dat een besmetting gemist wordt lijkt me minder onwaarschijnlijk. Zeker als er geen symptomen zoals koorts zijn (en de viral load waarschijnlijk nog behoorlijk laag is).

Als dit laatste waar is, dan is het nogal een grote verspilling van middelen (die beperkt voorhanden zijn) om zonder verdere reden voor verdenking te testen. Je krijgt heel veel terecht negatieven, waarschijnlijk nog wat vals negatieven en een enkele positieve test.
Sensitiviteit is iets van 70%, dus 30% test negatief terwijl ze het virus wel hebben.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_191860512
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Arme RIVM, het was ook gewoon allemaal niet te verwachten, er zijn geen vluchten uit Wuhan naar NL en besmettelijke ziektes hebben altijd een voorkeur voor rechte lijnen

in het model

dan

:')

Dezelfde arrogante en volkomen wereldvreemde houding als tijdens de Q-Koorts
Misschien verwachtten ze zoiets als de eerdere SARS. Dat heeft hier uiteindelijk geen voet in de aarde gehad.

Maar alsnog een grote blunder. Je kan dat soort dingen niet zeggen voordat je vaststelt hoe besmettelijk een nieuwe ziekte is.
pi_191860591
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

..ja want er is geen dagelijks verkeer van personen vanuit die landen en er was geen massaal volksfestijn (Chinees nieuwjaar) waarvoor enorme horden chinezen jaarlijks de wereld over reizen vlak na een gefaalde quarantaine van miljoenenstad wuhan in China. Toe op. Als internet autisten hierin een perfecte storm konden herkennen dan is daar echt geen speciale expertise voor nodig.

Het is te gek voor woorden dat autoriteiten hierop niet gehandeld hebben. 8)7 |:(
Nog iemand die niet kan lezen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191860624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 08:58 schreef franske19 het volgende:

[..]

Sensitiviteit is iets van 70%, dus 30% test negatief terwijl ze het virus wel hebben.
En is dat onafhankelijk van de viral load?
Zelfs als het onafhankelijk daarvan is, kan ik trouwens wel begrijpen dat ze de test niet blind gebruiken zonder verdere verdenkingen. Je loopt een te grote kans iets te missen en geeft mogelijk een vals gevoel van zekerheid.
pi_191860658
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:06 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nog iemand die niet kan lezen.
Meer iemand die niet kan redeneren want na chinees nieuwjaar was het met zekerheid heel de wereld over in sneltreinvaart. Dat hele italie en al die reisgeschiedenissen deden er daarna al niet meer toe.
pi_191860786
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Meer iemand die niet kan redeneren want na chinees nieuwjaar was het met zekerheid heel de wereld over in sneltreinvaart. Dat hele italie en al die reisgeschiedenissen deden er daarna al niet meer toe.
Dat zo wie zo. Wie weet heb ik het al eind januari/begin februari gehad. Toen was ik licht verkouden, beetje snotteren, en had een dag of zo wat gevoelige longen. Behalve die gevoelige longen was het allemaal niet zo bijzonder.

En mocht dat zo zijn, en even meegaand in je sneltreinvaart reden dan kan het dus zijn dat het virus al eerder in Nederland is verspreid. Dan lijkt het me ook niet onmogelijk dat half Nederland het virus al wel gehad kan hebben. In dát geval lijkt me dat het allemaal wel meevalt....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:41:10 #76
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191861062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:21 schreef Montagui het volgende:

Toen was ik licht verkouden, beetje snotteren, en had een dag of zo wat gevoelige longen. Behalve die gevoelige longen was het allemaal niet zo bijzonder.

Ik snotter drie maanden per jaar. En jaarlijks ook wel twee weken griep (ik mag een griep injectie halen maar doe het nooit). Met luchtweg infecties..

Nu snotter ik ook al een paar weken. Ik denk dat ik corona niet eens zou herkennen wat betreft de symptomen. Hooguit de koorts, maar dan blijf ik toch al thuis.

Gezien mijn gevoeligheid voor griep (en mijn werk) ga ik er vanuit dat ik bij de eerste 2% hoor die corona zal krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 06-03-2020 09:47:22 ]
Tot nooit .......
pi_191861349
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik snotter drie maanden per jaar. En jaarlijks ook wel twee weken griep (ik mag een griep injectie halen maar doe het nooit). Met luchtweg infecties..

Nu snotter ik ook al een paar weken. Ik denk dat ik corona niet eens zou herkennen wat betreft de symptomen. Hooguit de koorts, maar dan blijf ik toch al thuis.

Gezien mijn gevoeligheid voor griep (en mijn werk) ga ik er vanuit dat ik bij de eerste 2% hoor die corona zal krijgen.

Als je een lichte of milde vorm hebt dan lijkt het me voorstelbaar dat je het niet herkent of het er voor aanziet. En vele anderen met jou, Dan zal een hoge koorts en last van je longen je misschien pas triggeren? Of misschien pas als je een connectie hebt met China of Noord Italië?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191861392
Crosspost

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef -Straw- het volgende:
Lezen jullie even mee RIVM?
Professional and Home-Made Face Masks Reduce Exposure to Respiratory Infections among the General Population

Marianne van der Sande, Peter Teunis, and Rob Sabel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 maart 2020 @ 10:08:59 #79
269689 crew  Viv
pi_191861432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:00 schreef -Straw- het volgende:
Misschien verwachtten ze zoiets als de eerdere SARS. Dat heeft hier uiteindelijk geen voet in de aarde gehad.
Ja, ik denk dat ze aanvankelijk hebben gedacht dat het hier niet zo'n vaart zou lopen (en daarom maar een beperkte testcapaciteit geregeld hadden van 2 laboratoria, etc). Vervolgens is het grote achter de feiten aanlopen begonnen en was het hek eigenlijk al van de dam.

Ze zeggen dat we nu nog steeds in de eerste fase zitten, van zorgen dat het virus hier geen voet aan de grond krijgt, maar niets wijst daar op. Gisteren waren er al 13 patiënten waarvan ze niet weten hoe die het opgelopen hebben. Afgelopen maandag zei het RIVM al dat ze door hun aanpak gevallen zouden missen, maar dat dat niet erg is. Zeg dan ook gewoon eerlijk dat we al in de volgende fase zitten. :')
pi_191861460
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat ze aanvankelijk hebben gedacht dat het hier niet zo'n vaart zou lopen (en daarom maar een beperkte testcapaciteit geregeld hadden van 2 laboratoria, etc). Vervolgens is het grote achter de feiten aanlopen begonnen en was het hek eigenlijk al van de dam.

Ze zeggen dat we nu nog steeds in de eerste fase zitten, van zorgen dat het virus hier geen voet aan de grond krijgt, maar niets wijst daar op. Gisteren waren er al 13 patiënten waarvan ze niet weten hoe die het opgelopen hebben. Afgelopen maandag zei het RIVM al dat ze door hun aanpak gevallen zouden missen, maar dat dat niet erg is. Zeg dan ook gewoon eerlijk dat we al in de volgende fase zitten. :')
We blijven gewoon lekker achter de feiten aanhollen *O*
pi_191861462
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef -Straw- het volgende:
Crosspost
[..]

Gek, die auteurs werken (werkten?) toch bij het RIVM?
pi_191861476
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:12 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Gek, die auteurs werken (werkten?) toch bij het RIVM?
Dat maakt het nog mooier :D
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:13:18 #83
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191861478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

Gisteren waren er al 13 patiënten waarvan ze niet weten hoe die het opgelopen hebben. Afgelopen maandag zei het RIVM al dat ze door hun aanpak gevallen zouden missen, maar dat dat niet erg is. Zeg dan ook gewoon eerlijk dat we al in de volgende fase zitten. :')
Ik neem aan dat er van die dertien patiënten nu werk wordt gemaakt. Het kan best dat de besmetters nog gevonden worden.

Als het bij dertien (of een relatief klein getal) blijft hoeft er niet gelijk groot alarm te worden geslagen.

Fase twee is in voorbereiding en kan snel opgestart worden indien nodig.
Tot nooit .......
  vrijdag 6 maart 2020 @ 10:18:30 #84
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191861543
RIVM opdoeken en belastingsgeld terugstorten.
die gasten werken voor ons, maar falen keihard
pi_191861850
Eensch
  vrijdag 6 maart 2020 @ 11:11:30 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191862410
Eerste dode, ik acht RIVM verantwoordelijk
pi_191862626
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:04 schreef -Straw- het volgende:
Crosspost
[..]

leuk dat dit getest is!
ik vind t resultaat bemoedigend, te meer daar deze test bedoeld is voor griep-aerosols, die nog veel kleiner zijn corana-droplets. er staat dan ook bij vermeld dat:

"Greater reduction in transmissibility may be achieved if transmission is predominantly carried by larger droplets."

vreemd wel dat ze niet konden verklaren waarom outward protection in alle 3 gevallen stukken minder is. verondersteld werd dat het waarschijnlijk door lekkage komt.
ik kan het wel verklaren: uitademen kan veel meer lucht tegelijk verplaatsen dan inademen, de aerosols zullen langs de zijkant ontsnappen, [als je hard blaast zal t kapje bol staan] Bij inward protection treedt veel minder lekkage langs de zijkant op. [bij diep inademen sluit t kapje juist beter aan]
uiteindelijk lukt altijd alles
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 maart 2020 @ 12:17:14 #88
269689 crew  Viv
pi_191863570
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:11 schreef THEFXR het volgende:
Eerste dode, ik acht RIVM verantwoordelijk
Zo ver zou ik niet gaan, maar ik vind het wel tekenend voor de huidige situatie dat deze patiënt niet aan de RIVM-casusdefinitie voldeed.
pi_191863781
maar toch.... het RIVM advies om
2 meter afstand te houden van hoestende en niezende mensen,
kan je niet opvolgen als je gaat vliegen, althans niet met 1 ticket per persoon.
Veel te veel mensen gingen tóch vliegen, en nou zijn we klos...
de arme landen hebben er weinig last van toch?
uiteindelijk lukt altijd alles
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 maart 2020 @ 12:35:04 #90
269689 crew  Viv
pi_191863830
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:31 schreef eigendeegcookie het volgende:
maar toch.... het RIVM advies om
2 meter afstand te houden van hoestende en niezende mensen,
kan je niet opvolgen als je gaat vliegen, althans niet met 1 ticket per persoon.
Veel te veel mensen gingen tóch vliegen, en nou zijn we klos...
de arme landen hebben er weinig last van toch?
Je kan dat advies ook niet opvolgen als je met het OV reist. (Het was leuk jullie gekend te hebben, ik zit per werkdag in 4 treinen en 2 bussen. :'( )

Dat er weinig aantallen in arme landen zijn, heeft vooral te maken met hoe weinig daar getest wordt. (Eigenlijk hetzelfde als in Nederland tot afgelopen vrijdag.)
pi_191863891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 11:11 schreef THEFXR het volgende:
Eerste dode, ik acht RIVM verantwoordelijk
Een man van 86 die statistisch gezien op korte termijn wel aan een andere oorzaak zou overlijden. :')
pi_191864101
Ik vermoed dat het RIVM helemaal niet in staat is om een dergelijke epidemie te coveren.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 14:16:55 #93
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191865388
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 12:55 schreef Craptacular het volgende:
Ik vermoed dat het RIVM helemaal niet in staat is om een dergelijke epidemie te coveren.
maar dat zeggen ze niet, ze zeggen we hebben het onder controle, geen paniek, komen met adviezen nadat er feiten zijn gebeurd er zit niks preventief in, geen kritiek op de minister, die geen maatregelen neemt.
we worden door het buitenland uitgelachen vanwege het sluiten van zkh.
pi_191865658
Dit is een van de hoofden van het RIVM ( :') )

  vrijdag 6 maart 2020 @ 14:59:25 #95
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191865944
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 10:11 schreef -Straw- het volgende:

[..]

We blijven gewoon lekker achter de feiten aanhollen *O*
dit, zit niks preventiefs in, behalve smoesjes verzinnen
pi_191866079
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 14:16 schreef THEFXR het volgende:

we worden door het buitenland uitgelachen vanwege het sluiten van zkh.
hebben we wat nieuwsberichten gemist?

Verder is het bizar al die zogenaamde beste stuurlui hier die maar wat aan het roepen zijn. :')

Alleen met draconische maatregelen is deze epidemie te beteugelen. Willen jullie heel nederland al in quarantaine plaatsen. Op zijn chinees elke wijk afgegrendeld en iedereen binnen blijven. :D
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:14:24 #97
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191866149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

hebben we wat nieuwsberichten gemist?

Verder is het bizar al die zogenaamde beste stuurlui hier die maar wat aan het roepen zijn. :')

Alleen met draconische maatregelen is deze epidemie te beteugelen. Willen jullie heel nederland al in quarantaine plaatsen. Op zijn chinees elke wijk afgegrendeld en iedereen binnen blijven. :D
alles in lockdown, vooral die vluchten uit italie op schiphol
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:18:54 #98
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191866208
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

alles in lockdown, vooral die vluchten uit italie op schiphol
ja en dat dan doen zonder paniek te veroorzaken.
Het bezweren van Corona zonder de samenleving te ontvrichten vind ik een mooi doel.
Chinese en italiaanse toestanden (honderden scholen dicht) zou ik hier niet graag zien. Geef mij maar een land dat voor 80% gewoon doorloopt.
Tot nooit .......
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:23:15 #99
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191866259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja en dat dan doen zonder paniek te veroorzaken.
Het bezweren van Corona zonder de samenleving te ontvrichten vind ik een mooi doel.
Chinese en italiaanse toestanden (honderden scholen dicht) zou ik hier niet graag zien. Geef mij maar een land dat voor 80% gewoon doorloopt.
totdat familieleden het krijgen, dan denk je ineens anders.
pi_191866306
Andere landen:



Nederland:



:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')