het is rommel maar ga uit van wat je wil. Een klok die stilstaat heeft het ook 2x per dag goedquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen van dag tot dag is gewoon meetbaar, de procentuele toename ook, dat kun je dus gewoon extrapoleren en wat blijkt? Dat klopt redelijk.
Hoe is geen grip op de situatie hebben en het ongecontroleerd laten uitbreiden ten bate van de economie?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof een leek niet kan zien dat er geen kostbare fouten zijn gemaakt. Maar ja, alles voor de economie he?
Tenzij hij digitaal is, dan maar 1 keer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
het is rommel maar ga uit van wat je wil. Een klok die stilstaat heeft het ook 2x per dag goed
Ja, dit snap ik dus ook niet. Op de langere termijn heb je er alleen maar last van. Veel meer last. Zeker als andere landen jou als brandhaard gaan zien (zie Italie).quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:45 schreef Chia het volgende:
[..]
Hoe is geen grip op de situatie hebben en het ongecontroleerd laten uitbreiden ten bate van de economie?
Je snapt de post van Chai niet geloof ik...quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dit snap ik dus ook niet. Op de langere termijn heb je er alleen maar last van. Veel meer last.
Heel fijn voor haar maar pure mazzel natuurlijk. Net als dat het voor degenen die het niet overleven pure pech is.quote:
Zegt ze toch ook dat ze het niet snaptquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je snapt de post van Chai niet geloof ik...
Fair pointquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Zegt ze toch ook dat ze het niet snapt
Wellicht niet. Whatever.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als die goed bijgehouden gaat worden, zou ook dit heel goed in de OP kunnen, lijkt me?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef Themeparktommy het volgende:
We hebben ook al een eigen Wikipediapagina![]()
https://en.wikipedia.org/(...)k_in_the_Netherlands
Jawel?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
je kunt een inschatting maken door Italië te volgenquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:51 schreef Markesh het volgende:
Ik vraag me echt af hoe de situatie hier over een aantal weken/ maanden zal zijn..
Dan lachen we om alle onterechte paniek van nu.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:51 schreef Markesh het volgende:
Ik vraag me echt af hoe de situatie hier over een aantal weken/ maanden zal zijn..
Voel me wel een beetje omsingeld zo in West-Brabantquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:50 schreef NaturalScience het volgende:
Nieuw kaartje
[ afbeelding ]
Interactieve variant:
https://www.volksgezondhe(...)s-covid-19-meldingen
Dat leest weg alsof iemand het in stonecoal Engels getypt heeft.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef Themeparktommy het volgende:
Die was toch van de week door een FOK!ker hier opgericht?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:47 schreef Themeparktommy het volgende:
Even serieus he (want ik hoop echt dat je gelijk hebt!) maar waarom denk je dat er hier bv niet nog meer ziekenhuizen gaan sluiten etc? Denk jij dat ze het volledig onder controle gaan krijgen op zeer korte termijn?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan lachen we om alle onterechte paniek van nu.
van het laatste lijkt het meeste nog gebeurd te zijn in de ziekenhuizenquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
De vraag is wel hoeveel er werkelijk Italië-gangers of directe familie van Italië-gangers zijn en hoeveel er in Nederland mens-op-mens besmetting hebben gehad van niet-familie.
Italië is ook nog maar net bezig..quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je kunt een inschatting maken door Italië te volgen
Dat is wel een slechte ontwikkeling natuurlijk. Als er een plek is waar je besmetting zoveel mogelijk moet beperken is het binnen de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
van het laatste lijkt het meeste nog gebeurd te zijn in de ziekenhuizen
Ze hebben niet voor niet het leger al paraat staanquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Even serieus he (want ik hoop echt dat je gelijk hebt!) maar waarom denk je dat er hier bv niet nog meer ziekenhuizen gaan sluiten etc? Denk jij dat ze het volledig onder controle gaan krijgen op zeer korte termijn?
onder controle sowieso nietquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Even serieus he (want ik hoop echt dat je gelijk hebt!) maar waarom denk je dat er hier bv niet nog meer ziekenhuizen gaan sluiten etc? Denk jij dat ze het volledig onder controle gaan krijgen op zeer korte termijn?
maar die stonden voor het corona al bekend als virushaarden dus heel verrassend is het ook weer nietquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is wel een slechte ontwikkeling natuurlijk. Als er een plek is waar je besmetting zoveel mogelijk moet beperken is het binnen de ziekenhuizen.
Ik denk sowieso dat je het niet onder controle had kunnen krijgen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een liedje zingen tegen Corona.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaat wel vrij hard allemaal. Openbare leven zal over korte tijd opzeker op zijn gat liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
Ben daarom wel benieuwd naar de stand van zaken rond eind maart. Als de mens-op-mens besmetting in Nederland daadwerkelijk beperkt is zal het rond dat punt stabiel zijn, omdat de meeste buitenlandbesmettingen toch in de schoolvakanties zullen zijn opgelopen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
De vraag is wel hoeveel er werkelijk Italië-gangers of directe familie van Italië-gangers zijn en hoeveel er in Nederland mens-op-mens besmetting hebben gehad van niet-familie.
Ik hoop wel dat de ziekenhuizen het binnenkort onder controle hebben, anders. Als in, dat ze procedures gaan aanhouden waardoor ze zeker weten dat ze geen besmette patienten tussen niet-besmette patienten leggen enzovoort.quote:
RIVMquote:Op woensdag 4 maart 2020 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
In België gaat het trouwens bijna net zo hard (bedenk dat die een dagje later pas de eerste besmettingen ontdekten buiten nummer 1), dus die doen het in ieder geval niet beter dan wij.
twitter:guardian twitterde op woensdag 04-03-2020 om 13:58:28PM: workers with coronavirus will get sick pay from day one https://t.co/vMWOyZA1MP reageer retweet
Die zullen ons wel weer willen verslaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
In België gaat het trouwens bijna net zo hard (bedenk dat die een dagje later pas de eerste besmettingen ontdekten buiten nummer 1), dus die doen het in ieder geval niet beter dan wij.
Ik zie geen tekenen die er op wijzen dat we het op korte termijn onder controle gaan krijgen. Er wordt een beetje vastgelegd wat er gebeurt, onderzoek gedaan naar contacten. Maar op een gegeven moment valt dat ook niet meer te behappen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:"Tot kort na de dood is overledene besmettelijk"
In Nederland denkt de sector van de begrafenisondernemers al na over zogenaamde 'coronabegrafenissen'. Het afscheid van iemand die aan het virus overleden is, vraagt volgens uitvaartondernemer Monique Houtzager zeker aanpassingen van de nabestaanden.
Een thuisopbaring valt vanwege het besmettingsgevaar zeker niet aan te raden. "Volgens de GGD (gemeentelijke gezondheidsdienst) en het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) overleeft het virus over het algemeen niet op een overledene. Maar tot kort na de dood is een overledene nog wel besmettelijk. Bij lage temperaturen door koeling van het lichaam en hoge luchtvochtigheid kan een virus nog tot drie dagen na het overlijden aanwezig zijn", aldus Houtzager.
Als nabestaanden toch willen dat iemand thuis opgebaard wordt, zou dat kunnen door een glasplaat over de kist te leggen. "Handcontact met de overledene door de nabestaanden kan, op voorwaarde dat daarna de handen goed gewassen worden. Verder lichamelijk contact wordt afgeraden."
Mensen vragen zich ook af of ze wel bij de uitvaart aanwezig kunnen zijn als ze zelf nog in quarantaine moeten blijven. In Nederland moet een begrafenis of crematie binnen de zes werkdagen na het overlijden plaatsvinden. "Uitstel is mogelijk bij specifieke omstandigheden -zoals besmettelijke ziektes- tot twee à drie weken na het overlijden. Als uitvaartbegeleider kan ik zo'n verzoek tot uitstel van de uitvaart indienen bij de gemeente van overlijden."
Sectororganastie Funebra, de Koninklijke Federatie van Begrafenisondernemers van België, benadrukt dat de werkplek op regelmatige basis gereinigd moet worden met een ontsmettingsmiddel.
Voorlopig lees ik alleen nog dat ze het overwegen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Italie gaat alle scholen sluiten. Door het het hele land.
Zojuist bevestigd dat alles dicht gaat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Voorlopig lees ik alleen nog dat ze het overwegen.
Waarom verwacht je dat niet? Ik kan namelijk geen enkele reden bedenken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als de shit echt losbarst gok ik alles waar ze noodziekenhuizen in kunnen maken. Dus zoals China, sporthallen, scholen en dergelijke. Al verwacht ik niet dat het zo los zal gaan lopen.
Tot over 2 weken.quote:
twitter:Agenzia_Ansa twitterde op woensdag 04-03-2020 om 14:03:01Scuole-atenei chiusi fino metà marzo #ANSA https://t.co/bpzQE01DC9 https://t.co/LeRy2HsgcJ reageer retweet
Als het zo doorgaat over 7dgn rond de 2000, denk ik?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:51 schreef Markesh het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |