abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192492693
Die kiezen lijken in verhouding ook zo groot in dat kleine mondje! Snap wel dat ze er last van hebben als die doorkomen.

Sofie heeft sinds een week boven 2 kiezen en nu komen onder ook 2 kiezen door. Ze zit steeds op haar vingers te kluiven, lekker hoor met zand/modder handjes :P
pi_192493404
Onze beide kinderen hielden zich niet aan de volgorde, B begon ook nog eens vroeg en er kwamen bij hem standaard 2 tanden tegelijk door.

En het is wel weer eens tijd voor wat foto's.

Samen in de speeltuin, B op zijn step en Juul op haar loopauto. Lol dat ze dan hebben samen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het huisje, simpel, niet al te groot, prima. We twijfelden om er 1 te kopen met keuken etc erin, maar toch blij dat we deze hebben gekocht. Scheelde veel geld maar ze maakt er haar eigen spel van. Mooi om te zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192509761
Hallo allemaal! Wij komen een topic doorschuiven vanuit het baby topic, want mijn baby is geen baby meer.

Sinds gisteren heb ik een dreumes rondlopen in huis O+

We hebben een gezellig verjaardagsfeestje gehouden met ons eigen gezin. En ze heeft cadeautjes via de post ontvangen van de familie :)

Een fotootje:
SPOILER
pi_192509787
Welkom en gefeliciteerd! *O* O+
pi_192512210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:41 schreef CaVaBien het volgende:
Hallo allemaal! Wij komen een topic doorschuiven vanuit het baby topic, want mijn baby is geen baby meer.

Sinds gisteren heb ik een dreumes rondlopen in huis O+

We hebben een gezellig verjaardagsfeestje gehouden met ons eigen gezin. En ze heeft cadeautjes via de post ontvangen van de familie :)

Een fotootje:
SPOILER
Nog gefeliciteerd met je dreumes! O+
pi_192512582
Bedankt allemaal O+
pi_192517310
Gefeliciteerd CaVa. *O* Fijn dat jullie een gezellig feestje hadden, ondanks de gekke omstandigheden nu
pi_192518426
Gefeliciteerd cavabien!

Hier nog een kleine 2 maanden tot zijn 2e verjaardag :o O+
pi_192519296
Gefeliciteerd Cava!
pi_192526806
Welkom en gefeliciteerd Cava!! *O* fijn dat jullie het ondanks de situatie gezellig hebben gehad.
En wat een knap meisje O+

Ik las bij @NicolasJoy dat spookje nu in een MIJ fase zit? _O-
Hier ook eentje.. alleen gisteren knuffelde Y. mij en zei ze “mama mij” O+ Smelt.

Ik gooi er ook even wat foto’s in;

SPOILER
Ze is ineens zo groot :{

[ Bericht 5% gewijzigd door Framblij89 op 09-04-2020 08:03:46 ]
pi_192536047
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:58 schreef Framblij89 het volgende:
Welkom en gefeliciteerd Cava!! *O* fijn dat jullie het ondanks de situatie gezellig hebben gehad.

Ik las bij @:nicolasjoy dat spookje nu in een MIJ fase zit? _O-
Hier ook eentje.. alleen gisteren knuffelde Y. mij en zei ze “mama mij” O+ Smelt.

SPOILER
Dat klopt helemaal @Framblij89 ! En verontwaardigd dat ze kan kijken terwijl ze 'MIJ!' uitbrengt! :s)
Ook al een soort zin gisteren! "MAMA, BAL, MIJ!" nadat de buurjongen er met de bal vandoor ging.

Sowieso heeft ze ineens helemaal een eigen taaltje. Ze lijkt echt dezelfde dingen te herhalen, dus ze bedoelt er echt iets mee. Ik begrijp het alleen nog niet helemaal. :9

Prachtige foto's van je grote kind. :o Y. wordt echt oud en groot zo. :+ O-)
pi_192571937
Ontstoken oogjes hier, meerdere echt slapeloze nachten achter elkaar, maar er zit verbetering in:

pi_192571946
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:58 schreef Framblij89 het volgende:

Ik las bij @:nicolasjoy dat spookje nu in een MIJ fase zit? _O-

SPOILER
:o The fuck! Wat een verschil ineens! :D
pi_192593957
Heerlijk om even bij te lezen over jullie dreumesen! Thor (15mnd)doet het goed, we staan elke dag verbaasd om zijn grote woordenschat, hebben er de grootste lol om. Hij kan best goed aangeven wat hij wil. Lopen nog niet los,maar wil de hele dag aan de hand stappestap. En op de grond liggen krijsen en strekken als onze ruggen daar even geen zin in hebben.. Heb ook zn eerste tafeltje en stoeltje besteld ;) Liedjes 'meezingen' gaat ook al goed:hihihihahaha (ik zag 2 beren), poesje MAUW etc

Gekke tijd nu, met zn 3en de hele dag thuis. Werken gaat minder effectief nu, maar we hebben er een goede modus in gevonden. Bij jullie nog te doen?

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door wieksel op 13-04-2020 11:18:25 ]
pi_192627232
Juul doet het prima in deze periode, ons gezelligheidsdiertje. Voor ons is het puzzelen met werk en nog een jochie van 6.

Ze maakt echt zulke sprongen nu, zo mooi om te zien allemaal. Tijdens de boterhammen zegt ze standaard 'Uia sapen!' en dan moet en zal ze naar bed, gelukkig heeft ze dan al wel 2 boterhammen op.
En we hebben sinds dit weekend een Google home ding en nu roept Juul steeds 'Google musiek aan!' _O- Natuurlijk wel lekker fonetisch en minder goed uitgesproken dan ik het hier tik.

De nachten gaat eigenlijk ook meer dan prima nu. Ze slaapt zo rond 19:15 en wordt tussen 07:00 en 08:00 wakker. Vannacht was een uitzondering, ze werd om 01:00 wakker en was enorm verdrietig en wilde vooral bij ons zijn. Niet het hysterische wat ze heel lang heeft gehad maar gewoon echt verdriet, zo'n zielige zachte snikhuil.
  woensdag 15 april 2020 @ 10:46:47 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192627834
Prul kletst honderduit, echt heerlijk. En rent de kamer rond, ook achteruit, klimt de trap op, stapelt blokken, voert de konijnen en kan heel, heel goed aangeven wat ze wil. Ik ben zo'n trotse mama O+ O+

En ze past eindelijk in maat 80 *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192644665
-O- Hooikoorts....waren dus geen ontstoken oogjes.
pi_192645554
@exode en @Tink89, fijn dat het goed zo gaat O+

Wij kregen gisteren even de schrik van ons leven. Welpje was achter mij aan de trap opgeklommen (tot halverwege). Toen ik naar beneden kwam klom hij ook weer voorzichtig naar beneden, dus ik pakte hem niet op, omdat ik bang was dat hij dan juist zo schrikken en achterover zou kukelen. Maar op de derde of vierde trede voor de grond richtte hij zich ineens op en viel dus alsnog. Meteen hard huilen (gelukkig) en een buil op zijn hoofd waar je U tegen zegt. Echt zo groot en scherp omhoog stekend dat het leek of er een hoorntje uit zijn hoofd groeide.

Ik schrok me kapot en meteen de HAP gebeld. Die konden ons gelukkig gerust stellen, dat het op het voorhoofd nou eenmaal snel een grote bult wordt maar dat het niet per se zorgwekkend is. Hij heeft een tijdje op me geslapen (het gebeurde rond zijn bedtijd) en daarna was hij weer vrolijk en alert, dus durfden we het wel aan hem weer in zijn eigen bed te leggen. Vanochtend is de bult gelukkig alweer flink geslonken en lijkt hij er niks aan over te hebben gehouden. Maar PFOE, MIJN HART. :'(
pi_192649691
Dat is schrikken! Hoefde je hem niet continu te wekken?

Onze dame valt zo vaak en veel }:| uit pure onhandigheid.. Bulten en blauwe plekken continu smeren. Zoveel wekadvies ook al gehad. :s)
pi_192652358
Nee, geen wekadvies gekregen. En hij was dus gelukkig ook weer vrij snel vrolijk. Vandaag merk je niks meer aan hem en maakt hij ineens wel dierengeluiden O+

SPOILER
  donderdag 16 april 2020 @ 20:27:01 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192654672
Dierengeluiden geactiveerd door de buil? ;-)

Maar idd, wat een schrik. Ik heb prul ooit uit de auto zien vallen, ik krijg er nog steeds oprecht buikpijn van als ik eraan denk.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192659109
Oei Luna, dat is wel schrikken! Fijn dat het inmiddels beter gaat met hem. En wat een leuke foto, knap ventje O+

Leuk aure! Hopelijk kunnen jullie de verjaardag wel op een normale manier vieren. Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie enorm baalde. Ik had me haar eerste verjaardag zo anders voorgesteld, maar ja niets aan te doen. Volgend jaar een herkansing :)

Aah framblij, wat is ze groot geworden O+
Ik kan me haar foto's nog herinneren van in het baby topic, wat een verschil!

En dat geldt ook voor mini-tot, wat is hij groot geworden O+

Fijn dat het goed gaat wieksel. En wat een ontwikkelingen zeg! Ineens gaat het dan zo hard.
Het zijn idd rare tijden nu. Wij werken ook volledig thuis. In het begin was het even schakelen en onze draai vinden, maar inmiddels zijn we het gewend. Ik denk dat het straks juist moeilijk wordt als we weer naar kantoor moeten :P

Ik had heel erg moeite met niet naar buiten gaan en ging dagelijks toch naar buiten voor een wandeling met Mayra. Inmiddels kan ik mezelf een huismus noemen, want die behoefte heb ik niet meer. Ik ben al een week niet buiten geweest (de tuin niet meegerekend) :')

Fijn dat het goed gaat met de nachten exode. Er is dus ook nog hoop voor ons dat de nachten dit jaar nog gaat verbeteren :P
M wordt nog steeds 3 tot 5x wakker in de nacht. Ik heb al ruim een jaar niet langer dan 4 uur aaneengesloten geslapen :')
pi_192661881
Cava, Juul sliep met vlagen zeg maar. Die kon weken goed slapen en dan weken enorm ruk. Ook 3 a 5 keer per nacht wakker en dan KRIJSEN. Ze heeft heel wat nachtjes tussen ons in geslapen.

Ze is nu bijna 22 maanden en slaapt al een tijdje stukken beter. De slechtere nachten beperken zich tot 1 x in de 3 a 4 weken en dan is makkelijk te troosten. Ze belandt nog maar zelden in ons bed. Vanochtend werd ze om 08:30 wakker....

Kortom...hang in there!

Ik houd mijn hart ook regelmatig vast met Juul, vooral in de speeltuin, die rent, klimt, springt en allemaal vrij onortodox zeg maar. En B doet ook niet bepaald voorzichtig met haar. Ik klop af: 0 bulten nog, wel dus een tand die in haar tandvlees terug was gegaan. B zat op deze leeftijd al op ontelbare bulten, tanden door zijn lip, snee in zijn voorhoofd etc.
pi_192661948
@exode wij hebben dat juist andersom, Ketel was altijd behoorlijk voorzichtig. Nu nog wel, hij doet dingen alleen als hij 100% zeker weet dat hij ze zelf kan en anders piept hij al snel om hulp (ook weleens vervelend :P ). Maar Welpje gaat overal gewoon voor, en ziet dan wel of hij het kan. Dat is eh, even wennen.
pi_192662011
Luna, hier zijn ze allebei even wild hoor, B was alleen een kluns blijkbaar. Juul doet niet onder van B, sterker nog ik zie haar net wat meer ondernemen. Die ziet natuurlijk B van alles doen en wil hetzelfde doen.
B heeft ook best lang 2 naar binnen staande voetjes gehad, dus wat naar binnen geknikt. Dan struikel je ook gewoon sneller.

En B is kleinzieliger....mannen >:)
pi_192689387
Vandaag de hele dag mensen over de vloer gehad i.v.m. klussen in huis. Mevrouw hier vond het prachtig. 'Die!' 'Daar' 'Nee-nee-nee' 'Wauwwwwww' en zo voorts... O+ Bouwopzichter en beoordelaar onze dame. *)
pi_192708796
Mars en ik schuiven een topic door, want we mogen hem sinds dit weekend een peuter noemen.
Dank voor het meeschrijven, meedenken, de leuke foto’s, jullie verhalen en jullie adviezen.

:W
pi_192708818
Gefeliciteerd met Mars O+ hebben jullie het wel met elkaar gevierd thuis?

Tot over anderhalve maand :o
pi_192708844
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 07:54 schreef Aure het volgende:
Gefeliciteerd met Mars O+ hebben jullie het wel met elkaar gevierd thuis?

Tot over anderhalve maand :o
Het was een rustig feestje en hij vond het prima want hij snapte er toch nog niet zoveel van. Ik had de groene dripcake van de hema besteld en versierd dus we bliezen met ons viertjes zijn nieuwe levensjaar in. Cadeautjes uitpakken was wel fantastisch, dus dat vond meneer wel leuk. Het was dus voor ons gekker dan voor hemzelf.
pi_192708862
Mini-ToT houdt nog steeds zijn eigen flesje niet vast, maar die van z'n vader wel! :')

_O- Hij pakt echt alles uit de voorraadkast! :')
Komt ineens hier mee aan zetten, terwijl ik toch echt zeker wist dat ik het buiten zijn bereik had gezet! :')
Snel dit kiekje geschoten en toen SNEL van hem afgepakt!
pi_192708900
Gefeliciteerd met Mars @Malteser! Fijn dat het ondanks alles een leuke dag voor hem was. :)
pi_192711107
Gefeliciteerd Mars!, tot snel @Malteser :W
pi_192711642
Gefeliciteerd met Mars!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192715573
Dank allen!
Hij kreeg een loopfiets en hij voelt zich helemaal het mannetje. Gezellig met zijn broer de tuin rondcrossen. Waar broer bezig is aan ronde drie, is Mars net halverwege ronde één maar dat mag de pret niet drukken.
pi_192715806
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 07:51 schreef Malteser het volgende:
Mars en ik schuiven een topic door, want we mogen hem sinds dit weekend een peuter noemen.
Dank voor het meeschrijven, meedenken, de leuke foto’s, jullie verhalen en jullie adviezen.

:W
:* Gefeliciteerd!
pi_192716523
Gefeliciteeerd Malteser, tot over 2,5 maand.
pi_192717631
Gefeliciteerd,@Malteser! Ik vind altijd dat je zo lief vertelt over je jongens.

Gek genoeg valt nu pas het kwartje dat Phi dus ook een péuter is over 1,5 maand.
pi_192720181
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 16:51 schreef Jentin het volgende:
Gefeliciteerd,@:malteser! Ik vind altijd dat je zo lief vertelt over je jongens.

Gek genoeg valt nu pas het kwartje dat Phi dus ook een péuter is over 1,5 maand.
Lief dat je dat zegt. Tot over 1,5 maand :W .
pi_192725119
@Malteser gefeliciteerd nog met mars!

Haha @ToT wat een boef heb je daar!

Wij gaan overstappen op luierbroekjes.
Vincent leek vorige week al erg geintereseerd in de wc, elke keer als een van ons ging stond hij aan de deur te jengelen dat hij ook wilde. Vandaag deden beide heren hun eerste plas op de wc!
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:31:36 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192727432
Prul vindt het potje ook machtig mooi. Gaat er vaak al met luier en al op zitten om te poepen en - vooral als ze in bad zit en tussendoor roept dat ze moet poepen - ook bloot. En dan heel hard kreunen _O- _O-
pi_192728888
Juul heeft echt 0 interesse voor de wc, ja als haar broer erop zit, wilt ze perse dat de deur openblijft zodat zij er op de grond bij kan zitten. Maar dat is het.

Ze is vandaag wel echt volledig uit haar hum, ontzettend veel huilen, niets is goed, met dingen gooien etc. Ze heeft goed geslapen dus dat kan het niet zijn. Ze werd zo al wakker en ik denk niet dat het vandaag nog goedkomt.
pi_192731498
Ohjee, slaapt ze nog smiddags exode? Misschien dat ze daarna beter te pas is.

Mooi he die interesse voor wc/potje tink.
Wij hebben geen potje in huis nog. En nu ze zo mooi op de wc gaan denk ik dat die er ook niet komt. We hebben trouwens een twee in een wc bril, nog van de oudste dus ze kunnen echt zelf zitten zonder erdoor te zakken.
pi_192733527
Jazeker aapie, meestal 2,5 tot 3 uur zelfs. Ze slaapt momenteel van 19:15 tot iets van 07:00 en dan dus 's middags van iets van 13:00 tot 15:30/16:00. Ik hoop het want ik heb om 16:00 een call en zij krijst zo hard dat het niet uitmaakt waar ik in huis ga zitten, zij zullen het dan allemaal horen. :@

Wat wel heel mooi is dat als wij zeggen 'Ik....' dan zegt zij houwww fan jouuuuuuuu' En dan gaat ze heel hard klappen O+
pi_192733695
Het is tenslotte dinsdag.....onze diva:

SPOILER
pi_192741910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:55 schreef exode het volgende:
Het is tenslotte dinsdag.....onze diva:

SPOILER
Die houding blijft er goed in! O+ :D
pi_192741944
Ik zal even naar goed voorbeeld volgen!

SPOILER
pi_192742235
Dan doe ik op de valreep ook nog mee. Welpje was niet onder de indruk van de schommel.
SPOILER
pi_192742440
Nog gefeliciteerd Malteser, tot snel!

Welpje ziet er wat verbaasd uit inderdaad Luna!

Ik probeerde vanmiddag een idyllische selfie te maken in een veld met madeliefjes:
pi_192742892
DFD *O*
SPOILER
pi_192743431
Ik weet niet of het een soort nachtangst is, of wat het is .. maar de jongedame hier wordt momenteel 2 tot 12 keer per nacht wakker, huilend, soms schreeuwend. Zojuist ook weer, huilend, maar redelijk te troosten. Even laten merken dat je er écht bent, knuffelen, neerleggen en kijken wanneer ze weer wegzakt. Maar meer dan eens ook wel dat ze echt ontroostbaar is. Amper tot niet vast te pakken/houden, wil niet getroost worden, ligt bijna een beetje klem in bed en alleen maar huilen, krijsen, schreeuwen. Krijgen haar er dan bijna niet 'uit'. Duurt meestal 5-10 minuten, maar soms ook wel 30 minuten. Ook echt tranen met tuiten soms. Zo sneu dat je dan niets lijkt te kunnen doen.
pi_192743660
Hier de laatste nachten ook drama met veel krijsen. Geen nachtangst maar ik vermoed kiezen op komst.

Al gekeken of een zetpil helpt?
pi_192743729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik weet niet of het een soort nachtangst is, of wat het is .. maar de jongedame hier wordt momenteel 2 tot 12 keer per nacht wakker, huilend, soms schreeuwend. Zojuist ook weer, huilend, maar redelijk te troosten. Even laten merken dat je er écht bent, knuffelen, neerleggen en kijken wanneer ze weer wegzakt. Maar meer dan eens ook wel dat ze echt ontroostbaar is. Amper tot niet vast te pakken/houden, wil niet getroost worden, ligt bijna een beetje klem in bed en alleen maar huilen, krijsen, schreeuwen. Krijgen haar er dan bijna niet 'uit'. Duurt meestal 5-10 minuten, maar soms ook wel 30 minuten. Ook echt tranen met tuiten soms. Zo sneu dat je dan niets lijkt te kunnen doen.
Beroerd! Is dit niet ook de leeftijd dat ze bewust dromen? Wij hebben weken gehad dat Thor rond 0:00 een flesje wil, eiste, anders niet rustig werd en rustig een half uur blijft krijsen. We (nou ja, mn man, want bij mij gaat hij keren) maken hem nu elke avond om 2230 wakker voor een schone luier, op een of andere manier haalt dat hem uit dat ritme, helpt wel. Misschien is dat een idee?

Hier 15mnd2wk,woord van de dag is 'allemaal' (leuk die filmpjes van muis). Vind het ook al licht confronterend worden om onze eigen stopwoordje terug te horen uit dat kleine mondje. En dat gaat nog om simpele dingen:zitten op je... Billen!, overal he? Achteraan zeggen en woorden als echt?!
SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door wieksel op 21-04-2020 22:53:35 ]
pi_192746650
Wat leuk al die foto’s! Wat worden dreumessen ineens snel groot! Erg moeten lachen om de diva van Exode 8-) en de selfie van jagertrut _O-.

NJ; herkenbaar van dat volledig overstuur huilen ‘s nachts. Hier soms het idee dat het met het doorkomen van kiezen samenhangt. Maar als ze tussenin ligt raakt ze nooit zo overstuur. Dus misschien maak ik het me van de kiezen zelf wel wijs omdat dat ook wel weer over gaat :P
Zo overstuur is wel heel sneu voor die kleintjes.

Sofie geniet zo van het elke dag in de tuin spelen. En als we in de tuin bezig zijn komt ze helpen, met haar schepje en emmertje.
Ze is helemaal gek op dieren. Naast onze tuin is een weilandje met schapen en een weiland met een paard. Ze ‘roept’ ze regelmatig omdat ze ze wil aaien. Door het hek en de sloot lukt dat niet. Gelukkig vind ze onze teckel en konijnen ook leuk om te aaien O+
Ik vind het zo schattig als ze haar naam zegt, ze noemt zichzelf Saza O+ Ze wordt wel een klein driftig draakje af en toe. En in haar drift probeert ze er hele zinnen uit te gooien: nee, nee, nee jou, MIJN, SAZA, zo! >:)
pi_192747241
Oooooh al die foto's O+ wat een leuke kinderen hebben we toch!

Wat vinden jullie ervan dat de KDV's weer helemaal open gaan? Ik ben benieuwd hoe ze het praktisch gaan doen. Geen contact tussen ouders, lichamelijk contact tussen leidsters en ouders vermijden....Dat is toch onmogelijk?
Ik ben wel blij als er weer wat lucht komt, we gaan nog steeds rennend het leven door hier. En mijn vriendin moet dadelijk natuurlijk echt naar school dus opvang is dan voor ons wel noodzakelijk.

Ook benieuwd hoe de school van B het gaat doen, ook de dagen, kan dus maar zo zijn dat er altijd 1 kind thuis is hier.....Dat de dagen niet overeenkomen.

Nog 3 dagen en dan hebben we hier vakantie, B en ik 2 weken, mijn vriendin 1,5 week. Niet dat Juul veel verschil gaat merken.
pi_192747739
Ik ben nu vooral blij dat we een gastouder hebben waarbij er dus maximaal 6 kindjes tegelijk zijn, en geen vaste breng- en haalmomenten voor iedereen tegelijk. Dat voelt toch wat veiliger dan een groter kdv.

Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd/bezorgd hoe Welpje erop gaat reageren om weer naar de GO te gaan na acht weken fulltime thuis. Ik weet ook niet of ik hem meteen weer volle bak 4 dagen wil laten gaan en wacht inderdaad ook even af hoe Ketels school het gaat regelen. En wat er nu nog wel en niet vergoed zal worden door de overheid.
pi_192748058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:08 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben nu vooral blij dat we een gastouder hebben waarbij er dus maximaal 6 kindjes tegelijk zijn, en geen vaste breng- en haalmomenten voor iedereen tegelijk. Dat voelt toch wat veiliger dan een groter kdv.

Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd/bezorgd hoe Welpje erop gaat reageren om weer naar de GO te gaan na acht weken fulltime thuis. Ik weet ook niet of ik hem meteen weer volle bak 4 dagen wil laten gaan en wacht inderdaad ook even af hoe Ketels school het gaat regelen. En wat er nu nog wel en niet vergoed zal worden door de overheid.
Ja inderdaad...ik denk dat Juul weer helemaal opnieuw moet gaan wennen. Wij horen op zijn vroegst morgen wat van school. We gaan het zien.

Juul gaat normaal 2 dagen naar het KDV, als we haar niet gaan brengen na de meivakantie, heb ik werktechnisch ondertussen wel een behoorlijk probleem. We kunnen het nu net allemaal bolwerken maar dat is met puzzelen en een deel van die puzzel valt weg als mijn vriendin weer 3 dagen naar school gaat.

Gisterenavond werden we nog gebeld door haar vaste leidster om even bij te kletsen en te horen hoe het allemaal ging. Dat was wel het eerste persoonlijke contact vanuit het KDV. Dat vind ik zelf rijkelijk laat. We zijn heel tevreden over het KDV, maar de afgelopen weken had ik wat meer van ze verwacht. Zeker als ik zie wat de BSO van B allemaal doet en dat is dezelfde organisatie.
pi_192748081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:33 schreef exode het volgende:

Wat vinden jullie ervan dat de KDV's weer helemaal open gaan? Ik ben benieuwd hoe ze het praktisch gaan doen. Geen contact tussen ouders, lichamelijk contact tussen leidsters en ouders vermijden....Dat is toch onmogelijk?
Ik ben wel blij als er weer wat lucht komt, we gaan nog steeds rennend het leven door hier. En mijn vriendin moet dadelijk natuurlijk echt naar school dus opvang is dan voor ons wel noodzakelijk.

Ook benieuwd hoe de school van B het gaat doen, ook de dagen, kan dus maar zo zijn dat er altijd 1 kind thuis is hier.....Dat de dagen niet overeenkomen.

Nog 3 dagen en dan hebben we hier vakantie, B en ik 2 weken, mijn vriendin 1,5 week. Niet dat Juul veel verschil gaat merken.
Phi is de afgelopen weken naar de opvang geweest. Dat ging prima. Als de gang te druk is, gewoon even wachten. Elkaar met ruimte passeren. Het is niet heel anders dan de supermarkt :+ Ik kan me voorstellen dat het overdragen van een baby’tje wel onhandig is, qua lichamelijk contact, maar Phi loopt zelf naar binnen en gaat spelen. Ik zwaai naar de leidsters en doe eventueel vanachter het deurhek een overdrachtsgesprekje.
pi_192748151
Ja dat is waar Jentin, ik kom nauwelijks op het KDV maar als ik er wel ben, zie ik eigenlijk nooit een andere ouder of op zijn hoogst 1. Ik hoop vooral dat Juul erg geen al te groot drama van gaat maken.
pi_192749043
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:44 schreef Elleska het volgende:
Hier de laatste nachten ook drama met veel krijsen. Geen nachtangst maar ik vermoed kiezen op komst.

Zo nu en dan geprobeerd, maar lijkt weinig verschil te maken. Plus weinig kwijl in verhouding tot andere tanden, vandaar dat we echt zoekende zijn..
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:47 schreef wieksel het volgende:

[..]

Beroerd! Is dit niet ook de leeftijd dat ze bewust dromen? Wij hebben weken gehad dat Thor rond 0:00 een flesje wil, eiste, anders niet rustig werd en rustig een half uur blijft krijsen. We (nou ja, mn man, want bij mij gaat hij keren) maken hem nu elke avond om 2230 wakker voor een schone luier, op een of andere manier haalt dat hem uit dat ritme, helpt wel. Misschien is dat een idee?

Hier 15mnd2wk,woord van de dag is 'allemaal' (leuk die filmpjes van muis). Vind het ook al licht confronterend worden om onze eigen stopwoordje terug te horen uit dat kleine mondje. En dat gaat nog om simpele dingen:zitten op je... Billen!, overal he? Achteraan zeggen en woorden als echt?!
SPOILER
Ja, misschien dus, ik weet het niet.. Het kost in elk geval veel energie, zulke nachten.. We gaan nu sowieso als we zelf gaan slapen haar weer 'even goed leggen'. Maar soms haal je haal dan ook juist uit de slaap en is ze dan weer boos. :9 Het is wat, haha.

Maar Thor is goed bezig met z'n woordjes dan! Snelle leerling! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:35 schreef Takkie88 het volgende:
Wat leuk al die foto’s! Wat worden dreumessen ineens snel groot! Erg moeten lachen om de diva van Exode 8-) en de selfie van jagertrut _O-.

NJ; herkenbaar van dat volledig overstuur huilen ‘s nachts. Hier soms het idee dat het met het doorkomen van kiezen samenhangt. Maar als ze tussenin ligt raakt ze nooit zo overstuur. Dus misschien maak ik het me van de kiezen zelf wel wijs omdat dat ook wel weer over gaat :P
Zo overstuur is wel heel sneu voor die kleintjes.

Sofie geniet zo van het elke dag in de tuin spelen. En als we in de tuin bezig zijn komt ze helpen, met haar schepje en emmertje.
Ze is helemaal gek op dieren. Naast onze tuin is een weilandje met schapen en een weiland met een paard. Ze ‘roept’ ze regelmatig omdat ze ze wil aaien. Door het hek en de sloot lukt dat niet. Gelukkig vind ze onze teckel en konijnen ook leuk om te aaien O+
Ik vind het zo schattig als ze haar naam zegt, ze noemt zichzelf Saza O+ Ze wordt wel een klein driftig draakje af en toe. En in haar drift probeert ze er hele zinnen uit te gooien: nee, nee, nee jou, MIJN, SAZA, zo! >:)
Het is vooral dat je denkt: ze kan nu bijna vertellen wat er is.. Vertel dan meisje! Bij buikpijn wijst ze echt al op haar buik i.c.m. 'au'. Net als na het hoofd stoten o.i.d.

O+ Lief hé die dierenliefde, Eigen naam is hier nog totaaaal niet aan de orde, verder allemaal heel herkenbaar haha. :D
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:33 schreef exode het volgende:

Ik ben enerzijds blij met de opening om thuis wat meer lucht te hebben voor het werken en de rust rondom de zwangerschap, maar inderdaad nog heel benieuwd naar de 'praktische' invulling. De kinderen hebben onderling zoveel contact, maar ook met de leidsters, dat afstand daar amper te doen is denk ik..

Hoop dat het echt zo uitkomt zoals verwacht dat niet na een aantal weken alle leidsters ziek thuis zitten..
Sowieso in het onderwijs ook ingewikkeld, want halve dagen.. Dan kun je halve dagen weer (thuis) werken. Maar als je in het onderwijs zit, dan word je natuurlijk wel weer hele dagen verwacht.. Is nog wat denk ik.. :s)

Ook heel benieuwd of ze eerst wel wil blijven, ze heeft echt een hang-aan-plak-aan fase. :+
pi_192749128
Dreumesen worden inderdaad snel groot zeg O+

En de diva van exode :D O+ geniale foto!

Wij gaan Jip wel brengen. We hebben sowieso een opvang die geen vaste breng en haaltijden hanteert dus dat scheelt al wat. Misschien gaan ze er wel andere regels bij doen, ze kunnen bij 3 groepen een eigen ingang creëren dus ik kan mij voorstellen dat ze dat ook gaan doen.

Ik merk dat Jip de opvang echt wel mist, hij benoemt altijd een paar vriendjes, dus ik hoop dat die er dan ook weer zijn.

En het gaat zo hard nu met wat hij kan en snapt en zegt O+ ze krijgen straks een heel ander kind terug op de opvang :D
pi_192749177
Zo en hoe! Die leidsters die straks de kinderen 8 weken niet hebben gezien. Dat maakt een verschil. :o
pi_192750147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:
quote:

Op dinsdag 21 april 2020 22:44 schreef Elleska het volgende:

Zo nu en dan geprobeerd, maar lijkt weinig verschil te maken. Plus weinig kwijl in verhouding tot andere tanden, vandaar dat we echt zoekende zijn..
L heeft bij de kiezen ook weinig kwijl maar dentinox en zetpil helpt wel (voor 4uurtjes... )
Maar als pijnstilling niet werkt zal het geen pijn zijn denk ik, dat is ergens wel weer geruststellend vind ik altijd.
pi_192788598
Het lijken hier echt de kiezen te zijn denk ik. Of misschien en en.. Maar we kregen vandaag een fantastische tandenluier voor de lunch. ^O^
pi_192790802
Kiezen en hoektanden zijn ook echt wel krengen hoor!

Jeremy is bezig met kies 4, en er is een heel klein puntje hoektand te zien. Hij heeft ineens haast met al zn tanden! En lopen ho maar! Hij kan het wel want af en toe doet hij een losse stap, en aan onze handen gaat hij als een trein.

Vincent blijft hangen op 7 tanden in totaal, boven 4 en onder 3. Lopen kan hij dan weer als de beste haha!

Iemand nog tips voor zonnebrandcreme/spray voor gevoelige huidjes?
Jeremy kan niet tegen die van de lidl, nivea en ah eigen merk. We kunnen bij hem ook alleen maar waterwipes gebruiken, al het anderen krijgt hij gelijk rode billen van..
  vrijdag 24 april 2020 @ 23:11:57 #265
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192790834
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:10 schreef aapieannie het volgende:

Jeremy is bezig met kies 4, en er is een heel klein puntje hoektand te zien. Hij heeft ineens haast met al zn tanden! En lopen ho maar! Hij kan het wel want af en toe doet hij een losse stap, en aan onze handen gaat hij als een trein.

Vincent blijft hangen op 7 tanden in totaal, boven 4 en onder 3. Lopen kan hij dan weer als de beste haha!

Jeremy kan niet tegen die van de lidl, nivea en ah eigen merk. We kunnen bij hem ook alleen maar waterwipes gebruiken, al het anderen krijgt hij gelijk rode billen van..
Garnier kids sensitive.
pi_192795213
Aape, B heeft ook een gevoelige huid. Kan nergens tegen. Toen hij kleiner was gebruikten we Lovea, inmiddels gebruiken we Vision. Op beide reageert hij niet, maar Vision is minder duur en soms in de aanbieding.
pi_192795222
Wij gebruiken de zonnebrand van Drs Leenarts. 1 x in de zoveel tijd is die 1+1 gratis bij Etos.
pi_192796575
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:10 schreef aapieannie het volgende:

Lovea en naif! Beide wel aardig prijzig maar hier ook kind met gevoelige huid.
pi_192798514
Bedankt, ik ga eens even een rondje op onderzoek!
pi_192799229
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2020 12:13 schreef aapieannie het volgende:
Bedankt, ik ga eens even een rondje op onderzoek!
Wij hebbe la Roche Posay, geen sterk geurtje en speciaal voor gevoelige huidjes. Wel vrij prijzig :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192799748
Nog even extra aanvulling: Lovea is vrij dik spul en vlekt sneller, Vision is wat wateriger en geeft minder hardnekkige vlekken. (wij hebben nog steeds wazige plekken in de houten vloer en een vlekje in onze leren stoel van de Lovea)
pi_192817524
Iets minder dreumes zichtbaar, maar echt .. O+ O+ O+

In deze tijd wel extra fijn een beetje buitenaf te wonen.
pi_192817540
Mooie foto’s NJ!
Sofie zit ook zo graag in je nek tijdens het wandelen. Kunnen ze natuurlijk alles goed overzien :)
pi_192827148
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:35 schreef Takkie88 het volgende:
Mooie foto’s NJ!
Sofie zit ook zo graag in je nek tijdens het wandelen. Kunnen ze natuurlijk alles goed overzien :)
Kan Sofie al wel los zitten eventueel? Hier moet ik haar wel écht nog vasthouden met één hand, anders laat ze zich gewoon achterover kukelen. Vol vertrouwen op ons. :+
pi_192828575
Op de schouders lukt mij niet maar L zit voor kleine stukjes wel eens los op mijn rug, zoals in een draagzak maar dan dus zonder draagzak. Ik hou dan alleen de benen vast, mocht hij zichzelf achterover gooien dan valt hij niet op de grond. Dat zou je ook kunnen proberen.

Zag laatst speciale zitjes voor op de schouders (edit: Minimeis heet het). Geen idee of het wat is maar misschien is dat wat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 27-04-2020 17:28:39 ]
pi_192830289
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Kan Sofie al wel los zitten eventueel? Hier moet ik haar wel écht nog vasthouden met één hand, anders laat ze zich gewoon achterover kukelen. Vol vertrouwen op ons. :+
We houden voor de zekerheid wel haar voeten vast. Ze zit best stevig. Gelijk een goede oefening voor haar rompstabiliteit :P en als ze achterover klapt kan ze niet vallen maar hangt ze aan haar voeten. Op deze leeftijd zijn ze nog zo flexibel ;)
Is trouwens nog nooit gebeurd.
  maandag 27 april 2020 @ 19:46:41 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192832684
Prul zit ook graag zo ja, de draagzak op m'n rug vindt ze niet meer fijn, dan zit ze continu te wringen, omdat ze ook achter zit wil kijken en onder haar voeten en tussen mijn haren... enz.

We houden haar voetjes vast, verder zit ze superstabiel en heeft ze meestal ook nog zelf mijn/mans haar vast.
pi_192835223
Mm. Misschien dan toch nog eens oefenen met voetjes vasthouden, zien wat ze dan doet..
't is hier gewoon een kind zonder angst en vol vertrouwen dat jij het wel oplost. Ze gooit zich overal gewoon op en af. :9 Gaat er vanuit dat als ze gevaar loopt jij het wel oplost. Dus ook op de schouders kan ze zich zo ineens achterover gooien. Blijven oefenen dus, haha!
pi_192841695
Wij houden hun handjes vast als ze op de schouders zitten!
Als ik jeremy bij zn voeten vast houd, hangt hij binnen 5 seconden ondersteboven haha!

Nog bedankt voor de zonnecreme tips. Heb die van lovea gehaald. Geen reactie gehad en een heerlijk zon gebruind kind O+
Voor vincent gewoon die van de lidl gebruikt die heeft niet zon moeilijk huidje. Maar die is nog zo wit als een melkfles haha!
pi_192842921
Onze laatste DFD alweer!

Wij zijn er even op uit geweest en hebben weer een knooppuntenroute gefietst.
Brrr wat is het vandaag koud vergeleken met de afgelopen weken!
SPOILER
pi_192859098

Mini-ToT heeft vandaag voor het eerst knakworst gegeten! :P Hij schrok zich helemaal het leplazarus van de smaak en schrokte er 2,5 in noodtempo achter elkaar op! _O-

En daarna natuurlijk tandjes poetsen he! :P

Hij moet echt niks hebben van die kleine baby-tandenborsteltjes! _O-
  woensdag 29 april 2020 @ 20:57:07 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192864454
Ik vind knakworst doodeng, snijd ze nog steeds in vieren. Mijn broer werkt op de SEH en zegt dat er toch best vaak kindjes (bijna) in stikken... Brrt! Maar wel een blij koppie. Wat wordt hij groot zeg!
pi_192864560
Sofie is vanmiddag door ons konijn in haar vingertop gebeten. Van haar topje lag er een flapje huid los. Ze heeft zo hard gehuild :'( huisarts heeft het met hechtpleisters naar elkaar toe getrokken en verbonden. Ze loopt nu de hele tijd met haar hand omhoog en haar middelvinger in de lucht. Zetpillen vindt ze verschrikkelijk maar ze heeft echt pijn dus we gaan de strijd toch maar aan. En voor de zekerheid een week lang 3x per dag antibiotica. En ook daarbij gaat ze hard huilen en wordt ze boos.

Nu nog iets verzinnen om ervoor te zorgen dat ze haar vingers niet meer door het gaas kan steken.
  woensdag 29 april 2020 @ 21:43:55 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192865253
En sinaspril ipv zetpillen? Arm ding, dat kan echt gemeen zeer doen.
pi_192865371
Sinaspril hebben we vorig jaar wel geprobeerd maar 5ml blijkt best veel te zijn als ze iets eigenlijk niet wil doorslikken :{ maar ze is nu weer wat ouder wellicht accepteert ze dat nu beter.

Zetpillen vindt ze echt heel erg vervelend, ze lijkt er wel panisch van te zijn. En dat maakt dat luiers verschonen de komende tijd ook weer een drama gaan zijn. Vindt het zo sneu dat ze dit zo vervelend vindt. En weet ook niet hoe dit komt.
pi_192865540
Ai Takkie, dat klinkt pijnlijk! Juul vind zetpillen ook vreselijk, wij doen er een beetje vaseline op dat helpt wel wat bij het drama.

Tink, wij eten elke vrijdag knakworstjes bij de lunch. Inderdaad door 4en voor Juul en voor B zelfs nog door de helft. Net als druiven en tomaten. Iets teveel gruwelverhalen gehoord.

En we hebben sinds 2 nachten een Juul die om 04:00 wakker is, oorzaak ook gevonden: de laatste 2 kiezen komen nu echt door.
pi_192867020
Hi!

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192868204
Tanden en kiezen, praat me er niet van. Zijn de een zijn billen net weer dicht, komen nu bij de ander toch weer tanden en nu ook kapotte billen..

Ach sofie, beterschap voor haar vinger! Klinkt pijnlijk. Lust ze appelmoes? Wellicht het mengen van de sinaspril met wat appelmoes.
  donderdag 30 april 2020 @ 07:31:24 #289
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_192869246
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 23:21 schreef Rebubbled het volgende:
Hi!

[ afbeelding ]
Welkom O+

Hebben jullie een leuke dag gehad? De taart was in ieder geval geslaagd zo te zien :Y)
  donderdag 30 april 2020 @ 07:35:05 #290
475804 1inamelon
pi_192869272
Mijn dreumes heeft koorts :? We zitten hier al 7 weken in quarantaine, hij is niet verkouden, wel vrolijk en hij eet en drinkt goed. Geen idee waar het vandaan komt. Hij krijgt wel 3 hoektanden tegelijk ( ;( ) maar ik heb me laten vertellen dat koorts/verhoging bij tandjes een hoax is. Raar.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 07:45:15 #291
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_192869329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:35 schreef 1inamelon het volgende:
Mijn dreumes heeft koorts :? We zitten hier al 7 weken in quarantaine, hij is niet verkouden, wel vrolijk en hij eet en drinkt goed. Geen idee waar het vandaan komt. Hij krijgt wel 3 hoektanden tegelijk ( ;( ) maar ik heb me laten vertellen dat koorts/verhoging bij tandjes een hoax is. Raar.
Nou kleine van ons kreeg standaard koorts als er weer een tandje door moest komen.

Vanaf gistermiddag tot nu heeft onze kleine nu ook koorts. Maar nu hielpen de zetpilletjes minder. Maar kwam er net achter dat ze voor baby's van 3 tot 12 maanden zijn. Kan het dat zijn als de dreumes 14 maanden is? Gaat dat zo snel?

Ze rilde ook echt gisteravond. En in bed heeft ze lang geluiden gemaakt dat ze pijn heeft. Zo sneu ;(

Straks in ieder geval even de juiste zetpillen halen.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  donderdag 30 april 2020 @ 07:47:35 #292
475804 1inamelon
pi_192869342
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:45 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nou kleine van ons kreeg standaard koorts als er weer een tandje door moest komen.

Vanaf gistermiddag tot nu heeft onze kleine nu ook koorts. Maar nu hielpen de zetpilletjes minder. Maar kwam er net achter dat ze voor baby's van 3 tot 12 maanden zijn. Kan het dat zijn als de dreumes 14 maanden is? Gaat dat zo snel?
Ze rilde ook echt gisteravond. Zo sneu ;(
Misschien zijn het dan toch die rottige hoektanden.

Wij hebben zetpillen van 125 mg, maar volgens mij wordt de dosis bepaald op basis van het gewicht en niet op basis van leeftijd. Beterschap voor de kleine meid. Kinderen zouden zich nooit rot moeten voelen.
pi_192869350
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 07:45 schreef Peejtur het volgende:

[..]

De werking hangt vooral af van de verhouding werkzame stof/gewicht kind. De leeftijdsaanduiding is een indicatie daarvan. Maar kan goed dat je inmiddels een wat hogere dosis nodig hebt.
pi_192869616
Yeah welkom Rebubbled!

Mijn vriendin heeft de afgelopen dagen opgeruimd op zolder en de schuur. Een deel is naar de overburen gegaan die over een paar maanden hun derde kind verwachten, een deel naar de kringloop, een deel weggegooid en een deel in de woonkamer gezet. Juul vindt het fantastisch, nieuwe boekjes, een visspel, een fruitspel gedoe van Fisher Price etc etc. Wat we hebben veel bewaard :@

Gisteren hebben we uren aan tafel gezeten met bakken Lego. B en ik hadden besloten een grote politie/brandweertoren te maken. Juul was de sloopkogel, die mocht de oude sets afbreken. Fantastisch vond ze dat.

Vandaag wordt onze nieuwe vaatwasser geïnstalleerd *O* Eindelijk schone vaat :D
pi_192869894
Gefeliciteerd en welkom @Rebubbled! *O* Goeie foto O+

@exode, klinkt als een goede middag. :) En herkenbaar, Welpje is hier ook de sloopkogel. Ketel maakt zelfs regelmatig duplocreaties met het specifieke doel dat Welpje ze mag slopen. Hoewel hij sinds een week ook weleens meebouwt, tof is dat om te zien.
pi_192869908
Koorts bij tanden en kiezen is bij L zeker geen hoax gebleken en anders werkt het sowieso tegen de pijn waar hij vooral snachts last van leek te hebben.
Een te lage dosis zetpil kan idd minder goed werken, even de bijsluiter erbij pakken dan weet je het zeker. Bij 'mijn' etos (eigen merk van de etos heeft vééél fijnere verpakking dan de andere drogisten) lagen weer voldoende pijnstillers in de schappen.

Hier is de pestkies door *O* Nog 3 te gaan voor een compleet melkgebit maar als dat ook zo'n drama is mogen die van mij nog wel even wachten.

@Rebubbled! Gefeliciteerd *O*

@exode, Dat ruimt wel lekker op zo :D Geniaal hoe je de sloopkwaliteiten van Juul inzet om de oude sets af te breken.
Ik heb gisteren een oude houten treinbaan van zolder getrokken. Ik was er even helemaal klaar met een hangerig kind, rest van de middag heb ik er geen kind meer aan gehad en vanmorgen was het ook direct weer "T(r)ein!"

Weet trouwens niet eens meer of ik hier nog had gemeld dat de voortanden weer een heel eind zijn gezakt. Het heeft even geduurd en niet helemaal tot de oude plek maar scheelt niet veel. Ze lijken heel lichtjes verkleurd maar dat is alleen te zien met een bepaald licht. We zullen in september bij de controle wel horen wat de tandarts ervan vindt.
pi_192870340
Oh wat fijn Elleska van de tandjes!

Toen B nog klein was (hij is pas 6 maar is al zo groot in mijn ogen) bouwden we vaak Duplo torens en die gooide hij dan om. Nu doen we dat nog wel eens, maar moet hij die omrijden met zijn AB auto. Geniaal entertainment.

Bij Juul is de knikkerbaan van Duplo een hit overigens. Dat vindt ze echt erg leuk. B bouwt die op en zij speelt ermee.
Sowieso is ze sneller in het kleine motorische dan B was. Ze kan al wat dingen van Lego in elkaar zetten terwijl B dat echt pas kon toen hij 4 was (als in een petje op een lego mannetje zetten). Hij sloeg altijd gewoon met zijn speelgoedhamer op dingen om het passend te maken.
pi_192871038
De duplo knikkerbaan heeft L ook eens mee gespeeld maar ik vond het nog wat te gevaarlijk met het balletje. Hij stopt bijna geen spullen meer in zijn mond maar dat balletje dus wel. Wel een leuk speelgoed, ook voor kinderen die zichzelf te oud vinden voor duplo.

Is het met Juul misschien ook dat ze het bij haar broer afkijkt en daardoor sneller lijkt?
pi_192871607
Elleska, dat zou best goed kunnen. Ze wilt uiteraard alles nadoen. Maar B is klein motorisch sowieso wat minder sterk. Kleuren kan ie nog steeds niet goed bijvoorbeeld. Grof motorisch heeft ie altijd voorgelopen, met fietsen, steppen, klimmen etc.
Maar ze doet dingen absoluut wat sneller door het voorbeeld wat ze heeft. B heeft bijvoorbeeld best lang met Mega blocks gespeeld, maar Juul ging al snel over op Duplo omdat dat er stond.

Puzzelen is een goed voorbeeld, Juul kan echt al goed puzzelen, B vindt dat echt niets aan dus die doet dat gewoon niet. Toen hij een stuk kleiner was legde hij de stukjes gewoon neer en ging dan rammen met zijn hamer _O-
pi_192874757
Gefeliciteerd @Rebubbled *O* en welkom in het dreumestopic! O+

@ToT geniale foto’s wel _O-

Ik prak knakworstjes altijd :') vind het idd doodeng die dingen. Druiven lust Y. niet (specifieke smaak volgens mij haha).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')