abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2020 @ 09:15:52 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191789479
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
quote:
Het is maar een griepje

Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.

Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.

Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.

Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.

“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.

In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.

De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.

In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.

“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”

Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.

bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

• Besmettingen in Nederland:
1. Carnavalsvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
11. Man, broer van #1
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191789483
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
Man man man.

Nu ook iemand uit mijn kring. Vertikte maanden geleden om de griepprik te halen terwijl ze een enorm risico loopt daarmee (gezondheidsproblemen). En nu is ze natuurlijk dik in de stress om dit virus. Maar die griepprik? Ho maar.
Klote griepprik. Doe ik nooit meer.
pi_191789488
Liever de griep dan dat ik een griepprik haal.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:16:42 #4
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191789490
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
Man man man.

Nu ook iemand uit mijn kring. Vertikte maanden geleden om de griepprik te halen terwijl ze een enorm risico loopt daarmee (gezondheidsproblemen). En nu is ze natuurlijk dik in de stress om dit virus. Maar die griepprik? Ho maar.
Zo'n griepprik zou toch ook niets uithalen met dit virus?
  maandag 2 maart 2020 @ 09:16:44 #5
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191789491
liever meer weerstand dan een griepprik
  maandag 2 maart 2020 @ 09:17:29 #6
28167 matthijst
pi_191789501
Benieuwd waar die maasstad 't heeft opgelopen.
pi_191789506
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:16 schreef KingRadler het volgende:
Was het niet zo dat als je helemaal gezond bent, de griepprik in principe zelfs wordt afgeraden?
pi_191789513
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:16 schreef KingRadler het volgende:
Ik haalde de griepprik niet eens voor mezelf. Heb er maanden later nog steeds last van. :')
pi_191789516
De AEX index trekt zich niks meer aan van het virus. De beleggers gaan toch voor de griepjes-variant.

Dus het valt allemaal reuze mee.
pi_191789520

:') :') :')
Op dinsdag 11 juni 2019 22:17 schreef MC-Morgan het volgende:
Leuk om te zien dat @ZwevendToetsenbord een betere speler aan het worden is.
pi_191789523
MaasstadZknhuis twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 09:26:40 Maasstad Ziekenhuis Rotterdam is klaar voor opvang coronapatiënten https://t.co/pCkCWPR8F5 reageer retweet
pi_191789528
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik haalde de griepprik niet eens voor mezelf. Heb er maanden later nog steeds last van. :')
Haalde je m voor je ouders? :D
pi_191789539
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haalde je m voor je ouders? :D
Nee.
  PR/Manusje van alles maandag 2 maart 2020 @ 09:20:01 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191789541
quote:
De patiënt is zaterdag overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam. Volgens het geldende RIVM-protocol tot en met vrijdag 28 februari was er geen aanleiding om deze patiënt te testen. De tijdelijke opnamestop op de afdeling IC is ingesteld om beter in kaart te kunnen brengen wat de maatregelen moeten zijn. De overige patiëntenzorg gaat tot die tijd vooralsnog door. De patiënten op de IC en hun families zijn ingelicht.
Ben benieuwd wat de reden van die opname dan was. Klachten gerelateerd aan corona of iets totaal anders. Want dan wordt het interessant hoe deze patiënt dan besmet is geraakt. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 2 maart 2020 @ 09:20:28 #15
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191789548
Je kan dus de griepprik voor iemand anders halen?
pi_191789549
BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:20:12 BREAKING: Seyed Mohammad Mirmohammadi, a member of Iran's Expediency Discernment Council, has died of coronavirus - Tasnim reageer retweet
pi_191789553
Maasstad zat overigens niet in die BINlijst.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:21:31 #18
3542 Gia
User under construction
pi_191789562
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:14 schreef capricia het volgende: Ben je wel weer goed hersteld? (Ja ik weet je achtergrond, vandaar mijn vraag)
Dat heeft echt nog zeker 3 weken geduurd. Mijn stem is nog steeds niet helemaal in orde.

Hoor nogal tot de risicogroepen, 56, kunsthartklep en ex-kankerpatiënt. Maar ik rook niet, drink alleen in het weekend, eet gezond en heb een redelijke conditie.

Scheelt ook dat ik niet werk. Kom je toch minder onder de mensen. Maar goed, mijn huisgenoten werken wel, die kunnen het meebrengen. Ik wacht het wel af.
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 09:21:31 #19
236264 crew  capricia
pi_191789563
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:20 schreef KingRadler het volgende:
Ja. Als je bijv in de zorg werkt. Of met andere kwetsbare groepen. Dan haal je hem voor je werk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 maart 2020 @ 09:21:35 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_191789565
quote:
_O-.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191789570
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de reden van die opname dan was. Klachten gerelateerd aan corona of iets totaal anders. Want dan wordt het interessant hoe deze patiënt dan besmet is geraakt. :o
Op tv werd verteld dat zij zich meldde bij de eerste hulp met luchtwegklachten. Daar is zij voor opgenomen op de IC.

Zij had niet gereisd naar landen etc. dus geen aanleiding om te testen op dat moment.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2020 09:23:32 ]
  PR/Manusje van alles maandag 2 maart 2020 @ 09:22:04 #22
Toezicht is gezond!
pi_191789573
quote:
Ja, die spuiten ze in je arm en dan moet die tweede persoon het weer uit je arm zuigen. :s)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_191789574
quote:
Volgens het ziekenhuis was er volgens het toen geldende RIVM-protocol geen aanleiding om deze patiënt te testen.
RIVMGODEN _O_
  maandag 2 maart 2020 @ 09:23:00 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_191789588
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:20:12 BREAKING: Seyed Mohammad Mirmohammadi, a member of Iran's Expediency Discernment Council, has died of coronavirus - Tasnim reageer retweet
In plaats van dat ze nou eens de Raad van Hoeders gaan onderhoesten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  PR/Manusje van alles maandag 2 maart 2020 @ 09:23:18 #25
Toezicht is gezond!
pi_191789591
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:21 schreef Tris het volgende:

[..]

Op tv werd verteld dat zij zich meldde bij de eerste hulp met luchtwegklachten. Daar is zij voor opgenomen op de IC.
Ah, zoeentje waar volgens het RIVM geen enkel risico was en dus niet getest is waardoor er nu 100 man besmet kunnen zijn. _O_
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 09:23:22 #26
236264 crew  capricia
pi_191789593
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heeft echt nog zeker 3 weken geduurd. Mijn stem is nog steeds niet helemaal in orde. Hoor nogal tot de risicogroepen, 56, kunsthartklep en ex-kankerpatiënt. Maar ik rook niet, drink alleen in het weekend, eet gezond en heb een redelijke conditie. Scheelt ook dat ik niet werk. Kom je toch minder onder de mensen. Maar goed, mijn huisgenoten werken wel, die kunnen het meebrengen. Ik wacht het wel af.
Meer kun je niet doen. Goed slapen, gezond eten. Gezond leven. Dat is alles.

Ook als iemand die geen achterliggende problemen heeft kun je van de griep weken beroerd zijn. En moe. Zo moe de weken er na.

Goed om te lezen dat je er weer bovenop bent. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191789606
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ah, zoeentje waar volgens het RIVM geen enkel risico was en dus niet getest is waardoor er nu 100 man besmet kunnen zijn. _O_
Heb nog een edit gedaan maar inderdaad.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:24:39 #28
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191789610
niemand verdiend een Griepje
pi_191789611
Nog eentje die niet uit het risicogebied kwam :|W
pi_191789615
quote:
Als één van je huisgenoten sterk immunocompromised is bijvoorbeeld, zeker als ze zelf niet gevaccineerd kunnen worden.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:26:05 #31
3542 Gia
User under construction
pi_191789629
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Meer kun je niet doen. Goed slapen, gezond eten. Gezond leven. Dat is alles.

Ook als iemand die geen achterliggende problemen heeft kun je van de griep weken beroerd zijn. En moe. Zo moe de weken er na.

Goed om te lezen dat je er weer bovenop bent. :)
De nasleep was vooral een heel vervelend hoestje en veel niezen.

Maar goed, onkruid vergaat niet, hè.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:27:11 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_191789648
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:17 schreef kilon het volgende:

[..]

Was het niet zo dat als je helemaal gezond bent, de griepprik in principe zelfs wordt afgeraden?
Nee, er zijn landen waar iedereen de griepprik neemt. Alleen in Nederland doen we dat niet vanwege de centen.
pi_191789661
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

RIVM mag z'n eigen protocol nu wel tegen het licht gaan houden. Dit begint bizar te worden.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:28:06 #34
28167 matthijst
pi_191789665
*O*

Gorinchem
De patiënt in kwestie verbleef tussen 21 en 28 februari op de intensivecareafdeling van het hospitaal in Gorinchem

Maasstad:
De patiënt verbleef van 22 februari tot en met 29 februari op de afdeling en is daarna overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam.

RIVM ~O>
pi_191789674
quote:
Er was tot en met vrijdag geen aanleiding om de patiënt te testen, omdat dit toen nog niet werd voorgeschreven door het RIVM, schrijft het ziekenhuis.
|:(
pi_191789676
Living on the edge. *O*
pi_191789683
Is het RIVM zelf al in quarantaine geplaatst? Hier mogen - als het een beetje is overgewaaid - wel koppen gaan rollen. Figuurlijk dan ;) We leven niet in het kalifaat.
pi_191789687
quote:
Ik leen deze even voor een nieuw topic. :)
pi_191789698
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Als je bijv in de zorg werkt. Of met andere kwetsbare groepen. Dan haal je hem voor je werk.
Dit dus. Ik werk in het ETZ.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2020 09:31:21 ]
  maandag 2 maart 2020 @ 09:32:04 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191789714
quote:
_O-
pi_191789718
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:29 schreef alpeko het volgende:
Is het RIVM zelf al in quarantaine geplaatst? Hier mogen - als het een beetje is overgewaaid - wel koppen gaan rollen. Figuurlijk dan ;) We leven niet in het kalifaat.
Al 2 dagen geen reactie op Twitter. Zal dus wel.
pi_191789719
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, er zijn landen waar iedereen de griepprik neemt. Alleen in Nederland doen we dat niet vanwege de centen.
Serieus, ik heb als medewerker in de zorg er ook recht op maar neem hem nooit omdat er ook bijwerkingen aan zitten.
Misschien toch maar eens doen volgend jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191789721
quote:
#coroned

Door deze gevallen ga ik er eerlijk gezegd vanuit dat het virus al wat langer onder ons is.

Maar dan zonder de hysterie uiteraard, zodat we eerder geen relevante vragen kregen als
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:

Wat nou als jij van je fiets pleurt onderweg naar school?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2020 09:40:04 ]
pi_191789729
Tja. Dus toen er op elke kaart grote rode plekken in China ontstonden zei het RIVM: "het is niet een heel besmettelijk virus"

Daarna de minister die zei dat de kans heel klein was dat het virus Nederland zou bereiken.

Nu dus het protocol "geen test bij klachten als je niet uit het risicogebied komt"

Het begint wel bizar te worden. Niet dat we er aan hadden kunnen ontkomen anders, maar het is wel een beetje een foutenfestival.
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 09:33:24 #46
236264 crew  capricia
pi_191789736
quote:
Wat een faal.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191789746
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef Toefjes het volgende:
Tja. Dus toen er op elke kaart grote rode plekken in China ontstonden zei het RIVM: "het is niet een heel besmettelijk virus"

Daarna de minister die zei dat de kans heel klein was dat het virus Nederland zou bereiken.

Nu dus het protocol "geen test bij klachten als je niet uit het risicogebied komt"

Het begint wel bizar te worden. Niet dat we er aan hadden kunnen ontkomen anders, maar het is wel een beetje een foutenfestival.
Mijn idee. Met als toppunt, carnaval vier je kleinschalig daar kan het zich niet verspreid hebben. Iedereen die in Tilburg carnaval gevierd heeft weet dat het anders is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Redactie Frontpage maandag 2 maart 2020 @ 09:34:00 #48
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191789747
Maar Indonesië heeft dus eindelijk de eerste gevallen, vind het sowieso wel verdacht laat.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 2 maart 2020 @ 09:34:08 #49
28167 matthijst
pi_191789749
Op zich vindt rivm 't ook niet meer heel spannend lijkt me.
Als je hoest en koorts hebt en in een coronagebied bent geweest, of iemand kent die d'r geweest is moet je gewoon thuis uitzieken, pas bij ergere klachten huisarts bellen.

Schijnbaar kunnen we het prima aan hier, denken ze. Alleen wat jammer van die gesloten ziekenhuizen.
pi_191789750
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef Toefjes het volgende:

Dat is het inderdaad. Tel daar het gestuntel van Bruins bij op en we hebben mogelijk een nieuwe post in het kabinet beschikbaar
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 09:35:23 #51
236264 crew  capricia
pi_191789759
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Tel daar het gestuntel van Bruins bij op en we hebben mogelijk een nieuwe post in het kabinet beschikbaar
Stef Blok is immuun.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 maart 2020 @ 09:35:25 #52
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191789761
https://www.nu.nl/coronav(...)test.html?redirect=1

Tweede ziekenhuis deels op slot!
pi_191789771
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn idee. Met als toppunt, carnaval vier je kleinschalig daar kan het zich niet verspreid hebben. Iedereen die in Tilburg carnaval gevierd heeft weet dat het anders is.
Die is echt legendarisch. Voldoet aan het niveau van die Iraakse defensie gast.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2020 09:38:26 ]
pi_191789785
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Serieus, ik heb als medewerker in de zorg er ook recht op maar neem hem nooit omdat er ook bijwerkingen aan zitten.
Bijwerkingen van de griepprik zijn mogelijk een stijve arm en twee dagen een licht grieperig gevoel. Niks ernstigs.
pi_191789797
RIVM maakt er wel een beetje een bende van. Al is het wel de goedkoopste vaccinatie. _O_
pi_191789800
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Beter heffen ze het RIVM gewoon op. Beetje zakken vullen als er niks te doen is, maar als je ze nodig hebt dan kramen ze dit soort onzin uit.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:38:21 #57
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_191789806
Ik sla het gebak maar over deze week. Onze afdelingsbrabander was er als 1e bij om even over de doos te hoesten. Helaas heeft hij de hoestinstructie gemist.

Dus nu heb ik geen taart. Positieve is dat ik nu niet vies dik wordt en minder kans op suikerziekte.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_191789808
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ja en vanavond is vast die baard weer op tv om ons opnieuw gerust te stellen.
pi_191789840
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja en vanavond is vast die baard weer op tv om ons opnieuw gerust te stellen.
Ik vind die man er niet zo heel fris uitzien trouwens, nogal viezig eerder.
pi_191789855
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:40 schreef Tris het volgende:

[..]

Misschien is hij carnaval gaan vieren
  maandag 2 maart 2020 @ 09:41:15 #61
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_191789857
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 08:43 schreef kilon het volgende:
Brief vanuit ons overkoepelend bestuur: je mag leerlingen met klachten als hoesten, verkouden en koorts naar huis sturen.
Dus het normale protocol is om leerlingen met koorts gewoon in de banken te laten zitten?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_191789872
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:40 schreef Tris het volgende:

[..]

Het is niet echt een visitekaartje voor je organisatie inderdaad.
pi_191789874
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dus het normale protocol is om leerlingen met koorts gewoon in de banken te laten zitten?
Bij mijn kind op school mogen ze komen met koorts, mits ze niet hangerig of echt ziek zijn. Onder normale omstandigheden dan,nu met corona weet ik het niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191789877
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Misschien is hij carnaval gaan vieren
Misschien heeft hij Corona.
pi_191789894
Dus weer een patiënt die een week op een IC heeft gelegen met Coronaverschijnselen maar geen arts die ff dacht 'hee laten we eens op Corona testen' omdat dat niet hoefde van het protocol van het RIVM. Faal op faal op faal.
PWBF
  maandag 2 maart 2020 @ 09:45:31 #66
28167 matthijst
pi_191789897
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze rectale thermometers in de schoolbanken hebben ingebouwd?
  maandag 2 maart 2020 @ 09:46:07 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191789904
quote:
Hoeveel ziekenhuizen gaan er zo op slot en waar moet je dan heen als je zorg nodig hebt?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191789909
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Bij mijn kind op school mogen ze komen met koorts, mits ze niet hangerig of echt ziek zijn. Onder normale omstandigheden dan,nu met corona weet ik het niet.
Dat kind kun je niks verwijten. Ik vind het meer dan dom van ouders om hun kind met koorts naar school te sturen. Zeker nu, want hoewel ze er misschien niet of minder klachten van krijgen, dragen ze het virus misschien wel mee met de nodige risico's.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:46:39 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191789911
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Dus weer een patiënt die een week op een IC heeft gelegen met Coronaverschijnselen maar geen arts die ff dacht 'hee laten we eens op Corona testen' omdat dat niet hoefde van het protocol van het RIVM. Faal op faal op faal.
Gaat lekker zo met die verspreiding tegengaan idd :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 2 maart 2020 @ 09:46:46 #70
28167 matthijst
pi_191789912
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:44 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Dit kan toch niet waar zijn?
Wat is de diepere bron hier van?
Wiki leaks was ook nep toch.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:47:54 #71
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191789928
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Het pijnlijke is dat de arts er niet zo heel veel aan kan doen.
De test valt in veel gevallen niet onder het beleid dat is opgezet door de GGD/RIVM. Dat betekend dat een dergelijke test niet zal worden vergoed als de arts deze toch aanvraagt. Met als gevolg dat de arts zich mag verantwoorden bij het ziekenhuis voor de gemaakte kosten.

Ik hoop dat inmiddels het beleid is verbeterd.......
  maandag 2 maart 2020 @ 09:48:27 #72
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191789935
RIVM moet stoppen met spelen van Plague Inc. spel.
En eens echt aan het werk gaan.
pi_191789936
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Pas een keer of 3 4. Nietszeggend kladblaadje voor zover. Dit kan elke gek opgesteld hebben en het kan serieus zijn. Zeg t maar
Nou in elk geval staat er in die leak niks bij voor het ziekenhuis in rotterdam wat nu een opnamestop op de IC heeft.

Dus misschien dat een 2de test uitwijst dat de patient toch negatief is :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191789941
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoeveel ziekenhuizen gaan er zo op slot en waar moet je dan heen als je zorg nodig hebt?
Nou, wie weet hoeveel ziekenhuizen een patiënt op de IC hebben liggen die de longen uit zijn lijf hoest maar niet getest wordt want protocol.

Zo maken we van onze ziekenhuizen besmettingshaarden nog voordat goed en wel de epidemie op gang is gekomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191789949
quote:

[..]

Gaat lekker zo met die verspreiding tegengaan idd :N
Als er in elk ziekenhuis nu een patient wordt gevonden die er al een paar dagen ligt te hoesten, zijn we gelijk klaar met die optie.

En het RIVM hult zich in stilte.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:49:50 #76
28167 matthijst
pi_191789956
Lag die tweede nou op IC, of op een normale afdeling (meer inloop, gok ik):

De patiënt verbleef van 22 februari tot en met 29 februari op de afdeling en is daarna overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam. Volgens het ziekenhuis was er volgens het toen geldende RIVM-protocol geen aanleiding om deze patiënt te testen.
pi_191789963
Het RIVM moet in hun calamiteitenplan een paar blaadjes overslaan, want dat contactonderzoek gaat weinig uithalen als er nu al 2 gevallen zijn van vóór de carnaval.
pi_191789964
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:49 schreef _I het volgende:
En het RIVM hult zich in stilte.
Virus gedraagt zich niet volgens protocol, maatregelen geeist!
pi_191789966
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:49 schreef matthijst het volgende:
Volgens het ziekenhuis was er volgens het toen geldende RIVM-protocol geen aanleiding om deze patiënt te testen.
Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:51:37 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_191789971
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja, bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. Hier het Amerikaanse CDC

quote:
There are many vaccine options to choose from, but the most important thing is for all people 6 months and older to get an influenza vaccine every year.
https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htm

Maar dat geldt voor de meeste westerse landen.

In Nederland zijn we altijd gewoon erg van het wordt maar lekker ziek, goed voor de afweer en scheelt ons weer geld. Anders ga je je toch maar druk maken mogelijk om niks.

We doen wel een autopsie op je lijk om de dader te achterhalen.

Zie ook weer de typische reactie van de Nederlandse gezondheidszorg op het Coronavirus.

Begrijp me niet verkeerd, de Nederlandse gezondheidszorg is onlangs uitgeroepen tot de beste ter wereld, en er valt ook wel wat voor de aanpak te zeggen. Maar het is wel typisch.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:51:52 #81
249756 Symphonic
Look o Look
pi_191789974
quote:
15s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen. :r
He collega :)
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 2 maart 2020 @ 09:52:17 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_191789976
wel grappig dat iedereen hier massaal het RIVM aan het afkraken is, maar zodra het woord vaccinaties valt de stemming compleet omslaat en dan is het RIVM opeens heilig, want experts dit en dat
pi_191789984
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Beter heffen ze het RIVM gewoon op. Beetje zakken vullen als er niks te doen is, maar als je ze nodig hebt dan kramen ze dit soort onzin uit.
Hoe is het met de gezondheid, Lenny? :)
pi_191789991
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:50 schreef Jojoke het volgende:
Het RIVM moet in hun calamiteitenplan een paar blaadjes overslaan, want dat contactonderzoek gaat weinig uithalen als er nu al 2 gevallen zijn van vóór de carnaval.
Niet alleen voor het officiële carnaval maar ook nog zonder duidelijke oorsprong van de besmetting. Althans in Gorinchem. Dus we zijn allen de moeder #coroned
  maandag 2 maart 2020 @ 09:55:44 #85
28167 matthijst
pi_191790026
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
wel grappig dat iedereen hier massaal het RIVM aan het afkraken is, maar zodra het woord vaccinaties valt de stemming compleet omslaat en dan is het RIVM opeens heilig, want experts dit en dat
RIVM kan beter gewoon zeggen: mensen, rustig aan, wij maken ons er verder niet druk om, we kunnen het in NL prima aan. Als je hoest en koorts hebt blijf je twee weken thuis, erger ziek meld je je bij je huisarts.
We spreken elkaar in de zomer weer, de groeten.

In plaats van die poppenkast vol te houden, maar goed, misschien doen ze dat voor de WHO. Want we zijn al "stout" *O*
pi_191790036
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Hoe is het met de gezondheid, Lenny? :)
Erg goed

Hoe is het in jouw Coronastad?

Heb je mijn nieuwe topic gezien? Ik ben erg benieuwd naar jouw mening.

COR / Nederlandse ziekenhuizen zijn een parodie op ziekenhuizen
pi_191790049
quote:

[..]

Dit lees ik anders, ter verdediging van ons zorgpersoneel. De medische wereld hangt vol van de protocollen die je niet even zomaar op eigen houtje gaat breken. Je kan discussiëren of dat laatste noodzakelijk was maar voor ds carnaval hing er nog een heel andere sfeer in het land.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:58:37 #88
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191790057
quote:
Gaat lekker hier!
Ieder ziekenhuis gaat gewoon op slot met een besmettingsgeval..
Dat gaat leuk worden hier _O-
pi_191790064
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. Hier het Amerikaanse CDC
[..]

https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htm

Maar dat geldt voor de meeste westerse landen.

In Nederland zijn we altijd gewoon erg van het wordt maar lekker ziek, goed voor de afweer en scheelt ons weer geld. Anders ga je je toch maar druk maken mogelijk om niks.

[ afbeelding ]

We doen wel een autopsie op je lijk om de dader te achterhalen.

Zie ook weer de typische reactie van de Nederlandse gezondheidszorg op het Coronavirus.

Begrijp me niet verkeerd, de Nederlandse gezondheidszorg is onlangs uitgeroepen tot de beste ter wereld, en er valt ook wel wat voor de aanpak te zeggen. Maar het is wel typisch.
Ja dat klopt, zelfde als dat je in bijna elk land standaard verdoofd wordt tijdens de bevalling. In NL klooien we lekker aan in de eigen huiskamer.

Ik ben geen alu-hoedje maar het rivm valt wel door de mand hier. Wat een onzin adviezen.
pi_191790079
Gewoon twee keer de fout maken die Italië had voorgedaan

:')

mijn god

En dan die sneer "omdat de Italianen hun zaakjes niet voorelkaar hadden"

:')

Mag toch hopen dat die prutsers van het RIVM hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden, het salaris komt bij een grote verantwoordelijkheid

neem hem maar ook dan....
  maandag 2 maart 2020 @ 10:01:33 #91
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_191790093
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit lees ik anders, ter verdediging van ons zorgpersoneel. De medische wereld hangt vol van de protocollen die je niet even zomaar op eigen houtje gaat breken. Je kan discussiëren of dat laatste noodzakelijk was maar voor ds carnaval hing er nog een heel andere sfeer in het land.
Ik denk ook dat je dit niet de ziekenhuizen en het zorgpersoneel kunt aanrekenen. Eerder de protocollen die ze moeten volgen.
Sprak gisteren de vrouw van een huisarts, zij gaf ook aan dat ze in de praktijk een protocol moeten volgen en het protocol beslist vervolgens of er een test gedaan wordt of niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 2 maart 2020 @ 10:02:59 #92
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191790106
quote:

[..]

Begin 2018 telt Nederland 79 ziekenhuisorganisaties inclusief 8 universitaire medische centra (UMCUMCUniversitair Medisch Centrum's). Deze organisaties bestaan in totaal uit 120 ziekenhuislocaties en 134 buitenpoliklinieken (VZinfo).
  maandag 2 maart 2020 @ 10:03:24 #93
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_191790115
En inderdaad, voor carnaval "dachten" we dat we nog geen Corona hadden in Nederland, dus toen was testen ook nog niet logisch.
Vind wel dat het RIVM veel te laat hun protocollen heeft bijgesteld.
Het is nu totaal niet meer te achterhalen wie, waar en wanneer besmet is geraakt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_191790133
quote:

[..]

Nou, ik dus precies hetzelfde. Misschien ben jij wel mijn collega _O-

Daarom voel ik ook wel mee met medewerkers van het RIVM die het allemaal zien gebeuren en zich als een roepende in de woestijn voelen.
  maandag 2 maart 2020 @ 10:06:42 #95
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191790156
Collega komt net terug van een vakantie uit Noord Italie en zijn partner werkt bij dat gesloten ziekenhuis.
Spreidt uw winstkansen :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191790158
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
Ben jij een anti-vaxer? Er zijn wel meer instanties dan het RIVM die adviseren om gevaxineerd te worden. Het gaar er hier juist om dat het RIVM niet adequaat genoeg reageert in tegenstelling tot andere landen.
Alpha kenny one
pi_191790168
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, ik dus precies hetzelfde. Misschien ben jij wel mijn collega _O-

Daarom voel ik ook wel mee met medewerkers van het RIVM die het allemaal zien gebeuren en zich als een roepende in de woestijn voelen.
Of met (huis)artsen die om moeten gaan met vermoedelijke gevallen en gebonden zijn aan regels.
pi_191790185
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:

[..]

Of met (huis)artsen die om moeten gaan met vermoedelijke gevallen en gebonden zijn aan regels.
Misschien dat de baard zelf dingen moet zeggen waar hij niet achter staat. Wie het weet mag het zeggen.
pi_191790191
8 besmettingen in San Marino :o
pi_191790194
BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:57:59 Coronavirus updates:- South Korea: 123 new cases- Kuwait: 10 new cases- India: 2 new cases, including the first case in New Delhihttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
New Delhi. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')