quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
quote:Het is maar een griepje
Hoewel slijm buiten het lichaam als iets onsmakelijks wordt gezien, helpt het binnenin het lichaam de longen te beschermen tegen ziekteverwekkers en houden ze de luchtwegen vochtig. Epitheelcellen met trilhaartjes zwemmen in het slijm rond en ruimen daar afvalstoffen als pollen en virussen op.
Frieman legt uit dat het SARS-virus goed was in het infecteren en doden van deze trilhaarcellen, die zich vervolgens ophoopten en de luchtwegen van de patiënt met afvalstoffen en vocht vulden. Hij denkt dat hetzelfde gebeurt bij het nieuwe coronavirus, omdat uit het eerste onderzoek naar COVID-19 is gebleken dat bij veel patiënten een dubbele longontsteking optreedt, die zich onder meer uit in kortademigheid.
Daarna begint fase twee en slaat het immuunsysteem alarm. Opgeschrikt door het binnendringende virus, begint het lichaam de ziekte te bestrijden door de longen te overspoelen met immuuncellen, die de beschadigde cellen opruimen en het longweefsel repareren.
Als alles naar behoren werkt, is dit ontstekingsproces nauwgezet en beperkt tot de besmette weefsels. Maar soms slaat het immuunsysteem op hol en begint wild om zich heen te slaan, waarbij ook gezonde cellen worden verwoest.
“Je krijgt door zo’n immuunrespons dus te maken met méér in plaats van minder schade,” zegt Frieman. Nog meer afvalstoffen hopen zich in de longen op en de longontsteking wordt erger.
De longen vullen het lichaam aan met levengevende zuurstof. Leer alles over de anatomie van de longen, hoe de organen ademhaling mogelijk maken en hoe ze gevoelig zijn voor ziekten.
In de derde fase verergert de longontsteking zich nog verder, wat kan leiden tot respiratoire insufficiëntie. Ook als de patiënt hierdoor niet overlijdt, kan de schade aan de longen onherstelbaar zijn. Volgens de WHO leidde SARS tot het ontstaan van gaten in de longen, waardoor ze een “honingraatvormige aanblik” kregen, en het lijkt erop dat dit patroon ook bij patiënten van het nieuwe coronavirus is te herkennen.
De gaten ontstaan waarschijnlijk door de hyperreactiviteit van het immuunstelsel, wat tot de vorming van littekenweefsel en een verstijving van de longen leidt.
In dat geval moet de patiënt doorgaans aan de beademing. Intussen worden de membranen tussen de longblaasjes en de bloedvaten steeds poreuzer, waardoor de blaasjes zich met vocht kunnen vullen en de bloedbaan niet langer van zuurstof kunnen voorzien.
“In zeer ernstige gevallen verdrinken de longen en kan de patiënt niet meer ademhalen,” zegt Frieman. “Dat is hoe mensen aan de ziekte overlijden.”
Dit artikel werd oorspronkelijk in het Engels gepubliceerd op NationalGeographic.com
quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
bron
Klote griepprik. Doe ik nooit meer.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
Man man man.
Nu ook iemand uit mijn kring. Vertikte maanden geleden om de griepprik te halen terwijl ze een enorm risico loopt daarmee (gezondheidsproblemen). En nu is ze natuurlijk dik in de stress om dit virus. Maar die griepprik? Ho maar.
Zo'n griepprik zou toch ook niets uithalen met dit virus?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
Man man man.
Nu ook iemand uit mijn kring. Vertikte maanden geleden om de griepprik te halen terwijl ze een enorm risico loopt daarmee (gezondheidsproblemen). En nu is ze natuurlijk dik in de stress om dit virus. Maar die griepprik? Ho maar.
Was het niet zo dat als je helemaal gezond bent, de griepprik in principe zelfs wordt afgeraden?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:16 schreef KingRadler het volgende:
liever meer weerstand dan een griepprik
Ik haalde de griepprik niet eens voor mezelf. Heb er maanden later nog steeds last van.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:16 schreef KingRadler het volgende:
liever meer weerstand dan een griepprik
twitter:MaasstadZknhuis twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 09:26:40Maasstad Ziekenhuis Rotterdam is klaar voor opvang coronapatiënten https://t.co/pCkCWPR8F5 reageer retweet
Haalde je m voor je ouders?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik haalde de griepprik niet eens voor mezelf. Heb er maanden later nog steeds last van.
Ben benieuwd wat de reden van die opname dan was. Klachten gerelateerd aan corona of iets totaal anders. Want dan wordt het interessant hoe deze patiënt dan besmet is geraakt.quote:De patiënt is zaterdag overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam. Volgens het geldende RIVM-protocol tot en met vrijdag 28 februari was er geen aanleiding om deze patiënt te testen. De tijdelijke opnamestop op de afdeling IC is ingesteld om beter in kaart te kunnen brengen wat de maatregelen moeten zijn. De overige patiëntenzorg gaat tot die tijd vooralsnog door. De patiënten op de IC en hun families zijn ingelicht.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:20:12BREAKING: Seyed Mohammad Mirmohammadi, a member of Iran's Expediency Discernment Council, has died of coronavirus - Tasnim reageer retweet
Dat heeft echt nog zeker 3 weken geduurd. Mijn stem is nog steeds niet helemaal in orde.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:14 schreef capricia het volgende: Ben je wel weer goed hersteld? (Ja ik weet je achtergrond, vandaar mijn vraag)
Ja. Als je bijv in de zorg werkt. Of met andere kwetsbare groepen. Dan haal je hem voor je werk.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:20 schreef KingRadler het volgende:
Je kan dus de griepprik voor iemand anders halen?
Op tv werd verteld dat zij zich meldde bij de eerste hulp met luchtwegklachten. Daar is zij voor opgenomen op de IC.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de reden van die opname dan was. Klachten gerelateerd aan corona of iets totaal anders. Want dan wordt het interessant hoe deze patiënt dan besmet is geraakt.
Ja, die spuiten ze in je arm en dan moet die tweede persoon het weer uit je arm zuigen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:20 schreef KingRadler het volgende:
RIVMGODENquote:Volgens het ziekenhuis was er volgens het toen geldende RIVM-protocol geen aanleiding om deze patiënt te testen.
In plaats van dat ze nou eens de Raad van Hoeders gaan onderhoesten.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:20:12BREAKING: Seyed Mohammad Mirmohammadi, a member of Iran's Expediency Discernment Council, has died of coronavirus - Tasnim reageer retweet
Ah, zoeentje waar volgens het RIVM geen enkel risico was en dus niet getest is waardoor er nu 100 man besmet kunnen zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:21 schreef Tris het volgende:
[..]
Op tv werd verteld dat zij zich meldde bij de eerste hulp met luchtwegklachten. Daar is zij voor opgenomen op de IC.
Meer kun je niet doen. Goed slapen, gezond eten. Gezond leven. Dat is alles.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat heeft echt nog zeker 3 weken geduurd. Mijn stem is nog steeds niet helemaal in orde. Hoor nogal tot de risicogroepen, 56, kunsthartklep en ex-kankerpatiënt. Maar ik rook niet, drink alleen in het weekend, eet gezond en heb een redelijke conditie. Scheelt ook dat ik niet werk. Kom je toch minder onder de mensen. Maar goed, mijn huisgenoten werken wel, die kunnen het meebrengen. Ik wacht het wel af.
Heb nog een edit gedaan maar inderdaad.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ah, zoeentje waar volgens het RIVM geen enkel risico was en dus niet getest is waardoor er nu 100 man besmet kunnen zijn.
Als één van je huisgenoten sterk immunocompromised is bijvoorbeeld, zeker als ze zelf niet gevaccineerd kunnen worden.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:20 schreef KingRadler het volgende:
De nasleep was vooral een heel vervelend hoestje en veel niezen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Meer kun je niet doen. Goed slapen, gezond eten. Gezond leven. Dat is alles.
Ook als iemand die geen achterliggende problemen heeft kun je van de griep weken beroerd zijn. En moe. Zo moe de weken er na.
Goed om te lezen dat je er weer bovenop bent.![]()
Nee, er zijn landen waar iedereen de griepprik neemt. Alleen in Nederland doen we dat niet vanwege de centen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:17 schreef kilon het volgende:
[..]
Was het niet zo dat als je helemaal gezond bent, de griepprik in principe zelfs wordt afgeraden?
RIVM mag z'n eigen protocol nu wel tegen het licht gaan houden. Dit begint bizar te worden.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ah, zoeentje waar volgens het RIVM geen enkel risico was en dus niet getest is waardoor er nu 100 man besmet kunnen zijn.
quote:Er was tot en met vrijdag geen aanleiding om de patiënt te testen, omdat dit toen nog niet werd voorgeschreven door het RIVM, schrijft het ziekenhuis.
Dit dus. Ik werk in het ETZ.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Als je bijv in de zorg werkt. Of met andere kwetsbare groepen. Dan haal je hem voor je werk.
Al 2 dagen geen reactie op Twitter. Zal dus wel.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:29 schreef alpeko het volgende:
Is het RIVM zelf al in quarantaine geplaatst? Hier mogen - als het een beetje is overgewaaid - wel koppen gaan rollen. Figuurlijk danWe leven niet in het kalifaat.
Serieus, ik heb als medewerker in de zorg er ook recht op maar neem hem nooit omdat er ook bijwerkingen aan zitten.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee, er zijn landen waar iedereen de griepprik neemt. Alleen in Nederland doen we dat niet vanwege de centen.
#coronedquote:
quote:Op maandag 2 maart 2020 08:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat nou als jij van je fiets pleurt onderweg naar school?
Wat een faal.quote:
Mijn idee. Met als toppunt, carnaval vier je kleinschalig daar kan het zich niet verspreid hebben. Iedereen die in Tilburg carnaval gevierd heeft weet dat het anders is.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef Toefjes het volgende:
Tja. Dus toen er op elke kaart grote rode plekken in China ontstonden zei het RIVM: "het is niet een heel besmettelijk virus"
Daarna de minister die zei dat de kans heel klein was dat het virus Nederland zou bereiken.
Nu dus het protocol "geen test bij klachten als je niet uit het risicogebied komt"
Het begint wel bizar te worden. Niet dat we er aan hadden kunnen ontkomen anders, maar het is wel een beetje een foutenfestival.
Dat is het inderdaad. Tel daar het gestuntel van Bruins bij op en we hebben mogelijk een nieuwe post in het kabinet beschikbaarquote:Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef Toefjes het volgende:
Tja. Dus toen er op elke kaart grote rode plekken in China ontstonden zei het RIVM: "het is niet een heel besmettelijk virus"
Daarna de minister die zei dat de kans heel klein was dat het virus Nederland zou bereiken.
Nu dus het protocol "geen test bij klachten als je niet uit het risicogebied komt"
Het begint wel bizar te worden. Niet dat we er aan hadden kunnen ontkomen anders, maar het is wel een beetje een foutenfestival.
Stef Blok is immuun.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Tel daar het gestuntel van Bruins bij op en we hebben mogelijk een nieuwe post in het kabinet beschikbaar
Die is echt legendarisch. Voldoet aan het niveau van die Iraakse defensie gast.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee. Met als toppunt, carnaval vier je kleinschalig daar kan het zich niet verspreid hebben. Iedereen die in Tilburg carnaval gevierd heeft weet dat het anders is.
Bijwerkingen van de griepprik zijn mogelijk een stijve arm en twee dagen een licht grieperig gevoel. Niks ernstigs.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Serieus, ik heb als medewerker in de zorg er ook recht op maar neem hem nooit omdat er ook bijwerkingen aan zitten.
Misschien toch maar eens doen volgend jaar.
Beter heffen ze het RIVM gewoon op. Beetje zakken vullen als er niks te doen is, maar als je ze nodig hebt dan kramen ze dit soort onzin uit.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee. Met als toppunt, carnaval vier je kleinschalig daar kan het zich niet verspreid hebben. Iedereen die in Tilburg carnaval gevierd heeft weet dat het anders is.
Ja en vanavond is vast die baard weer op tv om ons opnieuw gerust te stellen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Tel daar het gestuntel van Bruins bij op en we hebben mogelijk een nieuwe post in het kabinet beschikbaar
Ik vind die man er niet zo heel fris uitzien trouwens, nogal viezig eerder.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja en vanavond is vast die baard weer op tv om ons opnieuw gerust te stellen.
Misschien is hij carnaval gaan vierenquote:Op maandag 2 maart 2020 09:40 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik vind die man er niet zo heel fris uitzien trouwens, nogal viezig eerder.
Dus het normale protocol is om leerlingen met koorts gewoon in de banken te laten zitten?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:43 schreef kilon het volgende:
Brief vanuit ons overkoepelend bestuur: je mag leerlingen met klachten als hoesten, verkouden en koorts naar huis sturen.
Het is niet echt een visitekaartje voor je organisatie inderdaad.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:40 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik vind die man er niet zo heel fris uitzien trouwens, nogal viezig eerder.
Bij mijn kind op school mogen ze komen met koorts, mits ze niet hangerig of echt ziek zijn. Onder normale omstandigheden dan,nu met corona weet ik het niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dus het normale protocol is om leerlingen met koorts gewoon in de banken te laten zitten?
Misschien heeft hij Corona.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Misschien is hij carnaval gaan vieren
Ik denk niet dat ze rectale thermometers in de schoolbanken hebben ingebouwd?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dus het normale protocol is om leerlingen met koorts gewoon in de banken te laten zitten?
Hoeveel ziekenhuizen gaan er zo op slot en waar moet je dan heen als je zorg nodig hebt?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:35 schreef NaturalScience het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)test.html?redirect=1
Tweede ziekenhuis deels op slot!
Dat kind kun je niks verwijten. Ik vind het meer dan dom van ouders om hun kind met koorts naar school te sturen. Zeker nu, want hoewel ze er misschien niet of minder klachten van krijgen, dragen ze het virus misschien wel mee met de nodige risico's.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Bij mijn kind op school mogen ze komen met koorts, mits ze niet hangerig of echt ziek zijn. Onder normale omstandigheden dan,nu met corona weet ik het niet.
Gaat lekker zo met die verspreiding tegengaan iddquote:Op maandag 2 maart 2020 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Dus weer een patiënt die een week op een IC heeft gelegen met Coronaverschijnselen maar geen arts die ff dacht 'hee laten we eens op Corona testen' omdat dat niet hoefde van het protocol van het RIVM. Faal op faal op faal.
Wiki leaks was ook nep toch.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:44 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit kan toch niet waar zijn?
Wat is de diepere bron hier van?
Het pijnlijke is dat de arts er niet zo heel veel aan kan doen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Dus weer een patiënt die een week op een IC heeft gelegen met Coronaverschijnselen maar geen arts die ff dacht 'hee laten we eens op Corona testen' omdat dat niet hoefde van het protocol van het RIVM. Faal op faal op faal.
Nou in elk geval staat er in die leak niks bij voor het ziekenhuis in rotterdam wat nu een opnamestop op de IC heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Pas een keer of 3 4. Nietszeggend kladblaadje voor zover. Dit kan elke gek opgesteld hebben en het kan serieus zijn. Zeg t maar
Nou, wie weet hoeveel ziekenhuizen een patiënt op de IC hebben liggen die de longen uit zijn lijf hoest maar niet getest wordt want protocol.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveel ziekenhuizen gaan er zo op slot en waar moet je dan heen als je zorg nodig hebt?
Als er in elk ziekenhuis nu een patient wordt gevonden die er al een paar dagen ligt te hoesten, zijn we gelijk klaar met die optie.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gaat lekker zo met die verspreiding tegengaan idd
Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:49 schreef matthijst het volgende:
Volgens het ziekenhuis was er volgens het toen geldende RIVM-protocol geen aanleiding om deze patiënt te testen.
Ja, bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. Hier het Amerikaanse CDCquote:Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Serieus, ik heb als medewerker in de zorg er ook recht op maar neem hem nooit omdat er ook bijwerkingen aan zitten.
Misschien toch maar eens doen volgend jaar.
https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htmquote:There are many vaccine options to choose from, but the most important thing is for all people 6 months and older to get an influenza vaccine every year.
He collegaquote:Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen.
Hoe is het met de gezondheid, Lenny?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Beter heffen ze het RIVM gewoon op. Beetje zakken vullen als er niks te doen is, maar als je ze nodig hebt dan kramen ze dit soort onzin uit.
Niet alleen voor het officiële carnaval maar ook nog zonder duidelijke oorsprong van de besmetting. Althans in Gorinchem. Dus we zijn allen de moeder #coronedquote:Op maandag 2 maart 2020 09:50 schreef Jojoke het volgende:
Het RIVM moet in hun calamiteitenplan een paar blaadjes overslaan, want dat contactonderzoek gaat weinig uithalen als er nu al 2 gevallen zijn van vóór de carnaval.
RIVM kan beter gewoon zeggen: mensen, rustig aan, wij maken ons er verder niet druk om, we kunnen het in NL prima aan. Als je hoest en koorts hebt blijf je twee weken thuis, erger ziek meld je je bij je huisarts.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
wel grappig dat iedereen hier massaal het RIVM aan het afkraken is, maar zodra het woord vaccinaties valt de stemming compleet omslaat en dan is het RIVM opeens heilig, want experts dit en dat
Erg goedquote:Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hoe is het met de gezondheid, Lenny?
Dit lees ik anders, ter verdediging van ons zorgpersoneel. De medische wereld hangt vol van de protocollen die je niet even zomaar op eigen houtje gaat breken. Je kan discussiëren of dat laatste noodzakelijk was maar voor ds carnaval hing er nog een heel andere sfeer in het land.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen.
Gaat lekker hier!quote:Op maandag 2 maart 2020 09:35 schreef NaturalScience het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)test.html?redirect=1
Tweede ziekenhuis deels op slot!
Ja dat klopt, zelfde als dat je in bijna elk land standaard verdoofd wordt tijdens de bevalling. In NL klooien we lekker aan in de eigen huiskamer.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. Hier het Amerikaanse CDC
[..]
https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htm
Maar dat geldt voor de meeste westerse landen.
In Nederland zijn we altijd gewoon erg van het wordt maar lekker ziek, goed voor de afweer en scheelt ons weer geld. Anders ga je je toch maar druk maken mogelijk om niks.
[ afbeelding ]
We doen wel een autopsie op je lijk om de dader te achterhalen.
Zie ook weer de typische reactie van de Nederlandse gezondheidszorg op het Coronavirus.
Begrijp me niet verkeerd, de Nederlandse gezondheidszorg is onlangs uitgeroepen tot de beste ter wereld, en er valt ook wel wat voor de aanpak te zeggen. Maar het is wel typisch.
Ik denk ook dat je dit niet de ziekenhuizen en het zorgpersoneel kunt aanrekenen. Eerder de protocollen die ze moeten volgen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit lees ik anders, ter verdediging van ons zorgpersoneel. De medische wereld hangt vol van de protocollen die je niet even zomaar op eigen houtje gaat breken. Je kan discussiëren of dat laatste noodzakelijk was maar voor ds carnaval hing er nog een heel andere sfeer in het land.
Begin 2018 telt Nederland 79 ziekenhuisorganisaties inclusief 8 universitaire medische centra (UMCUMCUniversitair Medisch Centrum's). Deze organisaties bestaan in totaal uit 120 ziekenhuislocaties en 134 buitenpoliklinieken (VZinfo).quote:Op maandag 2 maart 2020 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveel ziekenhuizen gaan er zo op slot en waar moet je dan heen als je zorg nodig hebt?
Nou, ik dus precies hetzelfde. Misschien ben jij wel mijn collegaquote:Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ben jij een anti-vaxer? Er zijn wel meer instanties dan het RIVM die adviseren om gevaxineerd te worden. Het gaar er hier juist om dat het RIVM niet adequaat genoeg reageert in tegenstelling tot andere landen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
wel grappig dat iedereen hier massaal het RIVM aan het afkraken is, maar zodra het woord vaccinaties valt de stemming compleet omslaat en dan is het RIVM opeens heilig, want experts dit en dat
Of met (huis)artsen die om moeten gaan met vermoedelijke gevallen en gebonden zijn aan regels.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ik dus precies hetzelfde. Misschien ben jij wel mijn collega
Daarom voel ik ook wel mee met medewerkers van het RIVM die het allemaal zien gebeuren en zich als een roepende in de woestijn voelen.
Misschien dat de baard zelf dingen moet zeggen waar hij niet achter staat. Wie het weet mag het zeggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
Of met (huis)artsen die om moeten gaan met vermoedelijke gevallen en gebonden zijn aan regels.
New Delhi.twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:57:59Coronavirus updates:- South Korea: 123 new cases- Kuwait: 10 new cases- India: 2 new cases, including the first case in New Delhihttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |