abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2020 @ 09:49:50 #76
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191789956
Lag die tweede nou op IC, of op een normale afdeling (meer inloop, gok ik):

De patiënt verbleef van 22 februari tot en met 29 februari op de afdeling en is daarna overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam. Volgens het ziekenhuis was er volgens het toen geldende RIVM-protocol geen aanleiding om deze patiënt te testen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191789963
Het RIVM moet in hun calamiteitenplan een paar blaadjes overslaan, want dat contactonderzoek gaat weinig uithalen als er nu al 2 gevallen zijn van vóór de carnaval.
pi_191789964
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:49 schreef _I het volgende:
En het RIVM hult zich in stilte.
Virus gedraagt zich niet volgens protocol, maatregelen geeist!
pi_191789966
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:49 schreef matthijst het volgende:
Volgens het ziekenhuis was er volgens het toen geldende RIVM-protocol geen aanleiding om deze patiënt te testen.
Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:51:37 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_191789971
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Serieus, ik heb als medewerker in de zorg er ook recht op maar neem hem nooit omdat er ook bijwerkingen aan zitten.
Misschien toch maar eens doen volgend jaar.
Ja, bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. Hier het Amerikaanse CDC

quote:
There are many vaccine options to choose from, but the most important thing is for all people 6 months and older to get an influenza vaccine every year.
https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htm

Maar dat geldt voor de meeste westerse landen.

In Nederland zijn we altijd gewoon erg van het wordt maar lekker ziek, goed voor de afweer en scheelt ons weer geld. Anders ga je je toch maar druk maken mogelijk om niks.

We doen wel een autopsie op je lijk om de dader te achterhalen.

Zie ook weer de typische reactie van de Nederlandse gezondheidszorg op het Coronavirus.

Begrijp me niet verkeerd, de Nederlandse gezondheidszorg is onlangs uitgeroepen tot de beste ter wereld, en er valt ook wel wat voor de aanpak te zeggen. Maar het is wel typisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:51:52 #81
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_191789974
quote:
15s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen. :r
He collega :)
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  maandag 2 maart 2020 @ 09:52:17 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_191789976
wel grappig dat iedereen hier massaal het RIVM aan het afkraken is, maar zodra het woord vaccinaties valt de stemming compleet omslaat en dan is het RIVM opeens heilig, want experts dit en dat
pi_191789984
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Beter heffen ze het RIVM gewoon op. Beetje zakken vullen als er niks te doen is, maar als je ze nodig hebt dan kramen ze dit soort onzin uit.
Hoe is het met de gezondheid, Lenny? :)
pi_191789991
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:50 schreef Jojoke het volgende:
Het RIVM moet in hun calamiteitenplan een paar blaadjes overslaan, want dat contactonderzoek gaat weinig uithalen als er nu al 2 gevallen zijn van vóór de carnaval.
Niet alleen voor het officiële carnaval maar ook nog zonder duidelijke oorsprong van de besmetting. Althans in Gorinchem. Dus we zijn allen de moeder #coroned
  maandag 2 maart 2020 @ 09:55:44 #85
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191790026
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
wel grappig dat iedereen hier massaal het RIVM aan het afkraken is, maar zodra het woord vaccinaties valt de stemming compleet omslaat en dan is het RIVM opeens heilig, want experts dit en dat
RIVM kan beter gewoon zeggen: mensen, rustig aan, wij maken ons er verder niet druk om, we kunnen het in NL prima aan. Als je hoest en koorts hebt blijf je twee weken thuis, erger ziek meld je je bij je huisarts.
We spreken elkaar in de zomer weer, de groeten.

In plaats van die poppenkast vol te houden, maar goed, misschien doen ze dat voor de WHO. Want we zijn al "stout" *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191790036
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Hoe is het met de gezondheid, Lenny? :)
Erg goed

Hoe is het in jouw Coronastad?

Heb je mijn nieuwe topic gezien? Ik ben erg benieuwd naar jouw mening.

COR / Nederlandse ziekenhuizen zijn een parodie op ziekenhuizen
pi_191790049
quote:

[..]

Dit lees ik anders, ter verdediging van ons zorgpersoneel. De medische wereld hangt vol van de protocollen die je niet even zomaar op eigen houtje gaat breken. Je kan discussiëren of dat laatste noodzakelijk was maar voor ds carnaval hing er nog een heel andere sfeer in het land.
  maandag 2 maart 2020 @ 09:58:37 #88
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191790057
quote:
Gaat lekker hier!
Ieder ziekenhuis gaat gewoon op slot met een besmettingsgeval..
Dat gaat leuk worden hier _O-
pi_191790064
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. Hier het Amerikaanse CDC
[..]

https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htm

Maar dat geldt voor de meeste westerse landen.

In Nederland zijn we altijd gewoon erg van het wordt maar lekker ziek, goed voor de afweer en scheelt ons weer geld. Anders ga je je toch maar druk maken mogelijk om niks.

[ afbeelding ]

We doen wel een autopsie op je lijk om de dader te achterhalen.

Zie ook weer de typische reactie van de Nederlandse gezondheidszorg op het Coronavirus.

Begrijp me niet verkeerd, de Nederlandse gezondheidszorg is onlangs uitgeroepen tot de beste ter wereld, en er valt ook wel wat voor de aanpak te zeggen. Maar het is wel typisch.
Ja dat klopt, zelfde als dat je in bijna elk land standaard verdoofd wordt tijdens de bevalling. In NL klooien we lekker aan in de eigen huiskamer.

Ik ben geen alu-hoedje maar het rivm valt wel door de mand hier. Wat een onzin adviezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191790079
Gewoon twee keer de fout maken die Italië had voorgedaan

:')

mijn god

En dan die sneer "omdat de Italianen hun zaakjes niet voorelkaar hadden"

:')

Mag toch hopen dat die prutsers van het RIVM hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden, het salaris komt bij een grote verantwoordelijkheid

neem hem maar ook dan....
  maandag 2 maart 2020 @ 10:01:33 #91
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_191790093
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit lees ik anders, ter verdediging van ons zorgpersoneel. De medische wereld hangt vol van de protocollen die je niet even zomaar op eigen houtje gaat breken. Je kan discussiëren of dat laatste noodzakelijk was maar voor ds carnaval hing er nog een heel andere sfeer in het land.
Ik denk ook dat je dit niet de ziekenhuizen en het zorgpersoneel kunt aanrekenen. Eerder de protocollen die ze moeten volgen.
Sprak gisteren de vrouw van een huisarts, zij gaf ook aan dat ze in de praktijk een protocol moeten volgen en het protocol beslist vervolgens of er een test gedaan wordt of niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 2 maart 2020 @ 10:02:59 #92
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191790106
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoeveel ziekenhuizen gaan er zo op slot en waar moet je dan heen als je zorg nodig hebt?
Begin 2018 telt Nederland 79 ziekenhuisorganisaties inclusief 8 universitaire medische centra (UMCUMCUniversitair Medisch Centrum's). Deze organisaties bestaan in totaal uit 120 ziekenhuislocaties en 134 buitenpoliklinieken (VZinfo).
  maandag 2 maart 2020 @ 10:03:24 #93
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_191790115
En inderdaad, voor carnaval "dachten" we dat we nog geen Corona hadden in Nederland, dus toen was testen ook nog niet logisch.
Vind wel dat het RIVM veel te laat hun protocollen heeft bijgesteld.
Het is nu totaal niet meer te achterhalen wie, waar en wanneer besmet is geraakt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_191790133
quote:

[..]

Nou, ik dus precies hetzelfde. Misschien ben jij wel mijn collega _O-

Daarom voel ik ook wel mee met medewerkers van het RIVM die het allemaal zien gebeuren en zich als een roepende in de woestijn voelen.
  maandag 2 maart 2020 @ 10:06:42 #95
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191790156
Collega komt net terug van een vakantie uit Noord Italie en zijn partner werkt bij dat gesloten ziekenhuis.
Spreidt uw winstkansen :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191790158
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
Ben jij een anti-vaxer? Er zijn wel meer instanties dan het RIVM die adviseren om gevaxineerd te worden. Het gaar er hier juist om dat het RIVM niet adequaat genoeg reageert in tegenstelling tot andere landen.
Alpha kenny one
pi_191790168
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, ik dus precies hetzelfde. Misschien ben jij wel mijn collega _O-

Daarom voel ik ook wel mee met medewerkers van het RIVM die het allemaal zien gebeuren en zich als een roepende in de woestijn voelen.
Of met (huis)artsen die om moeten gaan met vermoedelijke gevallen en gebonden zijn aan regels.
pi_191790185
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:

[..]

Of met (huis)artsen die om moeten gaan met vermoedelijke gevallen en gebonden zijn aan regels.
Misschien dat de baard zelf dingen moet zeggen waar hij niet achter staat. Wie het weet mag het zeggen.
pi_191790191
8 besmettingen in San Marino :o
pi_191790194
BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:57:59 Coronavirus updates:- South Korea: 123 new cases- Kuwait: 10 new cases- India: 2 new cases, including the first case in New Delhihttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
New Delhi. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')