Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:49 schreef matthijst het volgende:
Volgens het ziekenhuis was er volgens het toen geldende RIVM-protocol geen aanleiding om deze patiënt te testen.
Ja, bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. Hier het Amerikaanse CDCquote:Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Serieus, ik heb als medewerker in de zorg er ook recht op maar neem hem nooit omdat er ook bijwerkingen aan zitten.
Misschien toch maar eens doen volgend jaar.
https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htmquote:There are many vaccine options to choose from, but the most important thing is for all people 6 months and older to get an influenza vaccine every year.
He collegaquote:Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen.
Hoe is het met de gezondheid, Lenny?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Beter heffen ze het RIVM gewoon op. Beetje zakken vullen als er niks te doen is, maar als je ze nodig hebt dan kramen ze dit soort onzin uit.
Niet alleen voor het officiële carnaval maar ook nog zonder duidelijke oorsprong van de besmetting. Althans in Gorinchem. Dus we zijn allen de moeder #coronedquote:Op maandag 2 maart 2020 09:50 schreef Jojoke het volgende:
Het RIVM moet in hun calamiteitenplan een paar blaadjes overslaan, want dat contactonderzoek gaat weinig uithalen als er nu al 2 gevallen zijn van vóór de carnaval.
RIVM kan beter gewoon zeggen: mensen, rustig aan, wij maken ons er verder niet druk om, we kunnen het in NL prima aan. Als je hoest en koorts hebt blijf je twee weken thuis, erger ziek meld je je bij je huisarts.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
wel grappig dat iedereen hier massaal het RIVM aan het afkraken is, maar zodra het woord vaccinaties valt de stemming compleet omslaat en dan is het RIVM opeens heilig, want experts dit en dat
Erg goedquote:Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hoe is het met de gezondheid, Lenny?
Dit lees ik anders, ter verdediging van ons zorgpersoneel. De medische wereld hangt vol van de protocollen die je niet even zomaar op eigen houtje gaat breken. Je kan discussiëren of dat laatste noodzakelijk was maar voor ds carnaval hing er nog een heel andere sfeer in het land.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Het lijkt wel of ik op mn eigen werk zit. Daar heerst ook een afschuifcultuur van jewelste. Zo lang je eigen straatje maar schoongeveegd is. Man man man. Zum kotzen.
Gaat lekker hier!quote:Op maandag 2 maart 2020 09:35 schreef NaturalScience het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)test.html?redirect=1
Tweede ziekenhuis deels op slot!
Ja dat klopt, zelfde als dat je in bijna elk land standaard verdoofd wordt tijdens de bevalling. In NL klooien we lekker aan in de eigen huiskamer.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. Hier het Amerikaanse CDC
[..]
https://www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htm
Maar dat geldt voor de meeste westerse landen.
In Nederland zijn we altijd gewoon erg van het wordt maar lekker ziek, goed voor de afweer en scheelt ons weer geld. Anders ga je je toch maar druk maken mogelijk om niks.
[ afbeelding ]
We doen wel een autopsie op je lijk om de dader te achterhalen.
Zie ook weer de typische reactie van de Nederlandse gezondheidszorg op het Coronavirus.
Begrijp me niet verkeerd, de Nederlandse gezondheidszorg is onlangs uitgeroepen tot de beste ter wereld, en er valt ook wel wat voor de aanpak te zeggen. Maar het is wel typisch.
Ik denk ook dat je dit niet de ziekenhuizen en het zorgpersoneel kunt aanrekenen. Eerder de protocollen die ze moeten volgen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit lees ik anders, ter verdediging van ons zorgpersoneel. De medische wereld hangt vol van de protocollen die je niet even zomaar op eigen houtje gaat breken. Je kan discussiëren of dat laatste noodzakelijk was maar voor ds carnaval hing er nog een heel andere sfeer in het land.
Begin 2018 telt Nederland 79 ziekenhuisorganisaties inclusief 8 universitaire medische centra (UMCUMCUniversitair Medisch Centrum's). Deze organisaties bestaan in totaal uit 120 ziekenhuislocaties en 134 buitenpoliklinieken (VZinfo).quote:Op maandag 2 maart 2020 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveel ziekenhuizen gaan er zo op slot en waar moet je dan heen als je zorg nodig hebt?
Nou, ik dus precies hetzelfde. Misschien ben jij wel mijn collegaquote:Op maandag 2 maart 2020 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ben jij een anti-vaxer? Er zijn wel meer instanties dan het RIVM die adviseren om gevaxineerd te worden. Het gaar er hier juist om dat het RIVM niet adequaat genoeg reageert in tegenstelling tot andere landen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:52 schreef Blik het volgende:
wel grappig dat iedereen hier massaal het RIVM aan het afkraken is, maar zodra het woord vaccinaties valt de stemming compleet omslaat en dan is het RIVM opeens heilig, want experts dit en dat
Of met (huis)artsen die om moeten gaan met vermoedelijke gevallen en gebonden zijn aan regels.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ik dus precies hetzelfde. Misschien ben jij wel mijn collega
Daarom voel ik ook wel mee met medewerkers van het RIVM die het allemaal zien gebeuren en zich als een roepende in de woestijn voelen.
Misschien dat de baard zelf dingen moet zeggen waar hij niet achter staat. Wie het weet mag het zeggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:07 schreef _I het volgende:
[..]
Of met (huis)artsen die om moeten gaan met vermoedelijke gevallen en gebonden zijn aan regels.
New Delhi.twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 09:57:59Coronavirus updates:- South Korea: 123 new cases- Kuwait: 10 new cases- India: 2 new cases, including the first case in New Delhihttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |