quote:Op zondag 1 maart 2020 15:09 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ze gaan zeggen: “geen reden tot paniek”.
En terecht.
Ja, dan moet je nodig op zondagmiddag persconferenties gaan beleggen. Dat zal de geloofwaardigheid ten goede komenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:10 schreef Silven het volgende:
Ze gaan zeggen dat alles onder controle is en geen reden tot paniek. En terecht.
Precies en dat is maar goed ook.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:10 schreef Silven het volgende:
Ze gaan zeggen dat alles onder controle is en geen reden tot paniek. En terecht.
En dat doen ze op zondagmiddag? Dat kan toch ook maandagmorgenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:10 schreef Silven het volgende:
Ze komen met de persco omdat er allerlei geruchten rondgaan die de rust niet ten goede komen.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, dan moet je nodig op zondagmiddag persconferenties gaan beleggen. Dat zal de geloofwaardigheid ten goede komen![]()
Overigens ben ik het er op zich wel mee eens hoor, dat er geen reden voor paniek is. Maar ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen straks.
Welke gerucht kun je wat misschien wat specifieker zijn of insinueer je zelf maar wat hier?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:13 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ze komen met de persco omdat er allerlei geruchten rondgaan die de rust niet ten goede komen.
Het is vrij paradoxaal en ondoordacht om het dan zo aan te kondigen, maar de overheid denkt wel vaker niet na. Kan best een formele berichtgeving zijn dat men niet hoeft te gaan hamsteren en er niks in lock-down gaat en de situatie onder controle is. We zullen het zo horen.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja, dan moet je nodig op zondagmiddag persconferenties gaan beleggen. Dat zal de geloofwaardigheid ten goede komen![]()
Overigens ben ik het er op zich wel mee eens hoor, dat er geen reden voor paniek is. Maar ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen straks.
Laten we het hopenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:13 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ze komen met de persco omdat er allerlei geruchten rondgaan die de rust niet ten goede komen.
Oh daar hebben we de troll weer.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:14 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Welke gerucht kun je wat misschien wat specifieker zijn of insinueer je zelf maar wat hier?
Of gisterenavond, of komende dinsdag.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:13 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
En dat doen ze op zondagmiddag? Dat kan toch ook maandagmorgen
quote:Het Beatrixziekenhuis in Gorinchem is gesloten. "We kunnen geen bezoekers ontvangen en geen nieuwe patiënten", zegt een woordvoerder. "Mensen die binnen zijn blijven binnen."
Medewerkers kunnen nog wel in en uit het ziekenhuis. De woordvoerder zegt niet waarom, maar verwijst naar de persconferentie die het RIVM rond 15.30 uur geeft over het coronavirus.
Het crisisteam van de Veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid is bijeen in verband met het virus.
Zo gaat de verspreiding wel rap jaquote:
Echt zo stuitend hoe onwetend ze daar zijn over 'de rest van Nederland'. Het is verdomme een landelijke omroep.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:33 schreef Chia het volgende:
Ah blijkbaar weten mensen niet waar Coevorden ligt en wordt er op het scherm maar gewoon verwezen naar 'Drenthe'.
Wat heeft dat scherm met de NPO te maken?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Echt zo stuitend hoe onwetend ze daar zijn over 'de rest van Nederland'. Het is verdomme een landelijke omroep.
Foutje van mij, ik keek niet echt.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat heeft dat scherm met de NPO te maken?
Ik vond hem zeer warrig en niet helder spreken.quote:
quote:Op zondag 1 maart 2020 15:21 schreef Salina het volgende:
Brabant in lockdown straks.![]()
https://www.bndestem.nl/h(...)sdonksveer~a3a2293e/
GGD: ‘Zangeres met corona was nog niet besmettelijk tijdens optreden in Raamsdonksveer’
quote:Volgens GGD-woordvoerder Jeroen Polman hoeven de carnavalsvierders die bij het optreden aanwezig waren in De Witte Leeuw zich echt geen zorgen te maken. ,,Deze dochter was op het moment van optreden die maandag nog niet besmet. Dat kan niet omdat bij haar vader de ziekteverschijnselen pas dinsdag optraden. En pas vanaf dat moment kan je het virus overdragen. Die besmetting heeft dus pas na maandag plaatsgevonden. Er is geen reden voor zorg voor de mensen die bij het optreden aanwezig waren.‘’
Er was weken geleden al iemand in Duitsland aangestoken door een toen nog niet zieke zakenrelatie uit China die later alsnog ziek werd.quote:
Levend bewijs zelfs! Super Spreader Steve uit het Verenigd Koninkrijk!quote:
Ik lees 2 tot 12 dagen, RIVM houdt voor de zekerheid 14 dagen aan. Maar jij weet het beter?quote:
Behalve dat de kans dat je een ander besmet vrij klein is, als je geen symptomen hebt.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:50 schreef Attitude het volgende:
incubatietijd is 24 dagen dus je kan het al hebben en na 20 dagen kun je de symptomen opmerken, dus al die tijd kun je anderen besmetten..
Ik weet niet perse beter maar er zijn gevallen bekend waarbij het zelfs 27 dagen was. 14 dagen is te kort. RIVM houdt idd 14 aan maar veel andere landen tot 24. en die hadden veel eerder ervaring met corona dan wij hier. Als je ziet wat andere landen aan maatregelen nemen en RIVM hier, dan geloof ik andere landen eerder dan RIVMquote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik lees 2 tot 12 dagen, RIVM houdt voor de zekerheid 14 dagen aan. Maar jij weet het beter?
Het is niet heel moeilijk om het beter te weten dan het RIVM en de frame dat zij uit voorzorg een ruimere incubatietijd aan zouden houden in vergelijking met de rest is een klinkklare leugen. Bij het RIVM/hier in Nederland ontbreekt het juist aan allerhande voorzorgsmaatregelen die men in het buitenland wel treft.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik lees 2 tot 12 dagen, RIVM houdt voor de zekerheid 14 dagen aan. Maar jij weet het beter?
zal mijn baas leuk vindenquote:rivm: Bij klachten pas op de plaats.. beperk contacten, ga niet naar werk..
Denk dat de werkgevers veel korte ziekmeldingen gaan krijgen deze week.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:58 schreef Schuimpjes het volgende:
"Minister Bruins: blijf bij luchtwegklachten een dagje thuis"
Vreselijk idd. Zo'n ziekte indammen is natuurlijk veel minder belangrijk dan zo'n niet gewerkt dagje.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:06 schreef hartloper het volgende:
[..]
Denk dat de werkgevers veel korte ziekmeldingen gaan krijgen deze week.
"want minister bruins zei dat als ik kuchte ik thuis kon blijven"
Godallemachtig
Ja, we zijn hier in Brabant hartstikke veilig hoor, met het RIVM en de GGD aan het roer.quote:
quote:
twitter:BBCLBicker twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 11:32:56In Daegu, 1900 Shincheonji Church members have been tested for coronavirus. 1300 had symptoms & 600 did not.Among those 1300 with symptoms, 87.5% were confirmed with the virus . BUT out of the 600 WITHOUT symptoms, 70% were confirmed with coronavirus. reageer retweet
Dat bleek dus onzin te zijn. De vrouw had al koorts en slikte medicijnen om deze te onderdrukken.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er was weken geleden al iemand in Duitsland aangestoken door een toen nog niet zieke zakenrelatie uit China die later alsnog ziek werd.
Ik ben al bijna een maand aan het hoesten. Na een zware verkoudheid blijven mijn luchtwegen altijd nog weken geirriteerd. Bloedirritant.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:58 schreef Schuimpjes het volgende:
"Minister Bruins: blijf bij luchtwegklachten een dagje thuis"
Ik heb net gehoest
* Schuimpjes belt zijn werkgever
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |