Ja snap ik, maar nu je de keuze hebt, ga je toch niet precies dát inslaanquote:Op zondag 1 maart 2020 01:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het zijn niet de meest gezonde opties maar je kunt prima overleven op crackers en blikvoer
Rijst met sardien voor de komende 30 dagenquote:Op zondag 1 maart 2020 01:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar nu je de keuze hebt, ga je toch niet precies dát inslaan
Je zou je zorgen moeten maken over mensen die dit serieus nemen en niet kritisch zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 01:22 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Er zit altijd wel iemand bij die het serieus neemt
Ik wel hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 01:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar nu je de keuze hebt, ga je toch niet precies dát inslaan
Kunt altijd aanlengen met waterquote:Op zondag 1 maart 2020 02:42 schreef osodevo het volgende:
Nogal erg zout elke dag instant blikken soep eten.
Lekker bij elkaar komen in tijden van een virusquote:Op zondag 1 maart 2020 08:07 schreef vuurbrood het volgende:
De eerste mensen staan hier al voor de supermarkt en die gaat pas open om 10:00
We hebben in Nederland gelukkig gewoon prima gezondheidszorg overal zitten met zat saturatiemetersquote:Op zondag 1 maart 2020 08:03 schreef _I het volgende:
Kijken jullie ook Dr. John?
Die raadde aan om het volgende te kopen;
Zo’n zuurstofmeter voor op je vinger
https://www.bol.com/nl/p/(...)=socialshare_pdp_www
Je hebt ze ook goedkoper (en duurder), dacht deel het even.
(Zit overigens ook op sommige nieuwere telefoons)
Ja vastquote:Op zondag 1 maart 2020 08:07 schreef vuurbrood het volgende:
De eerste mensen staan hier al voor de supermarkt en die gaat pas open om 10:00
Wat is het nut ervan?quote:Op zondag 1 maart 2020 08:03 schreef _I het volgende:
Klopt, heb ik ook een paar zakken van. Snelkookpan wist ik niet. Avond van tevoren in water werkt ook prima idd.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Beste Sapstengel, een echte prepper heeft voornamelijk gedroogde kikkererwten in zijn stash.
En dan heb je een lage saturatie en dan? Ook maar meteen een zuurstoftank in huis halen?quote:Op zondag 1 maart 2020 08:03 schreef _I het volgende:
Nah, eerder omgekeerd. Mocht je ziek worden, blijf zolang mogelijk thuis en hou jezelf in de gaten.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:13 schreef June. het volgende:
[..]
En dan heb je een lage saturatie en dan? Ook maar meteen een zuurstoftank in huis halen?
Als je eerder gewoon gezond was dan merk je zelf wel dat je saturatie te laag is door een longontsteking (hoesten, kort van adem).
Een beetje prepper heeft natuurlijk allang een zuurstofconcentrator in huis:quote:Op zondag 1 maart 2020 09:13 schreef June. het volgende:
En dan heb je een lage saturatie en dan? Ook maar meteen een zuurstoftank in huis halen?
Oh dat lijkt me inderdaad wel naar, als je risico patiënt bent. Ben je er angstig onder? Of valt dat wel mee?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:28 schreef Miss-X het volgende:
Ik heb deze week een extra bestelling gedaan bij Tesco, meerdere supermarkten in Engeland zijn al aardig leeg en hoewel er hier in Schotland nog niemand is met het virus, begonnen sommige dingen al wel schaarser te worden. Handgel is overal uitverkocht.
Ik wilde al langere tijd een betere voorraad aanleggen, aangezien we hier toch wel vaak flinke stormen hebben en twee jaar terug waren de supermarkten ook leeg door hevige sneeuwval, prima om dit virus nu als “excuus” te gebruiken.
Heb vooral dingen als rijst, gepelde tomaten in blik, soepen in blik, bonen en pasta gehaald, maar heb ook de vriezer in de garage maar weer eens aangezet en vol gegooid met groenten, fruit en vlees. Het zijn allemaal producten die we hier normaal ook gebruiken in huis, dus geen verspilling.
Wilde er ook voor zorgen dat we de deur niet uithoeven als er wel een flinke besmetting komt hier (onvermijdelijk lijkt mij) aangezien ik zelf astma heb en met de griep al meerdere malen op de eerste hulp terecht bent gekomen, beter voorkomen dan genezen dus.
Net ff naar de supermarkt geweest om brood te halen, hadden ze Dettol handzeep aangevuld in 3 minuten was alles wegquote:Op zondag 1 maart 2020 10:22 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Een beetje prepper heeft natuurlijk allang een zuurstofconcentrator in huis:
https://www.freeair.nl/www-freeair-nl/shop/
Waar ik woon (vrij grote stad in Zuid Engeland) zie ik er echt helemaal niets van. Alle producten die je zou willen zijn er gewoon.quote:Op zondag 1 maart 2020 09:28 schreef Miss-X het volgende:
Ik heb deze week een extra bestelling gedaan bij Tesco, meerdere supermarkten in Engeland zijn al aardig leeg en hoewel er hier in Schotland nog niemand is met het virus, begonnen sommige dingen al wel schaarser te worden. Handgel is overal uitverkocht.
Grappig, meerdere bekenden hebben lege schappen gezienquote:Op zondag 1 maart 2020 10:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waar ik woon (vrij grote stad in Zuid Engeland) zie ik er echt helemaal niets van. Alle producten die je zou willen zijn er gewoon.
Straks nog even mijn chloor voorraad aanvullen en 50 blikjes sardientjes extra kopen.
Als ik heel eerlijk ben, ja wel een beetje, mijn man en ik maken er wel grapjes over, maar vanbinnen vind ik het wel spannend. Ik hoop dat het allemaal wel mee gaat vallen, maar heb wel besloten om gewoon thuis te blijven als er hier wel besmettingen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:38 schreef dodoria het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me inderdaad wel naar, als je risico patiënt bent. Ben je er angstig onder? Of valt dat wel mee?
Ik pak hier sowieso altijd al het mandje vast met een opgevouwen boodschappentas, maar dat is meer omdat die mandjes hier altijd zo smerig zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef Resistor het volgende:
Desinfecteren jullie je handen nadat je het winkelwagentje of mandje hebt weggezet? Of ga je vooraf met een desinfecterend middel over het handvat?
Mij boeit het helemaal niets.
Nog niet eens over nagedachtquote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef Resistor het volgende:
Desinfecteren jullie je handen nadat je het winkelwagentje of mandje hebt weggezet? Of ga je vooraf met een desinfecterend middel over het handvat?
Desinfecteer mijn handen daarna, maar heb ook van die doekjes in mijn tas.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef Resistor het volgende:
Dat percentage is zeker iets dat een Osterhaus eens heeft laten vallen en waar iedereen nu aan vastklampt. Het virus kijkt echt niet of het 65 of 70% is. E.e.a. hangt ook samen met de duur van blootstelling, temperatuur etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee dus het zal wel niet werken. Maar schijnveiligheid is ook een soort veiligeheid Moots!
Bij aanhoudende kou kun je voor een dilemma komen te staan:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:32 schreef Hoogslaper het volgende:
Iemand nog tips hoe verantwoord vuur te maken binnen, indien we straks verstoken zijn van gas en licht..?
Ik woon drie hoog, zou wel met wat kluswerk in de buitenmuur een rookkanaal kunnen hakken. Gelukkig heb ik een houten vloer dus voldoende brandstof.
https://www.ad.nl/koken-e(...)t-het-toch~a9608eda/quote:Op zondag 1 maart 2020 16:24 schreef kilon het volgende:
Vandaag merkte ik wel echt duidelijk legere schappen.
Alle paracetamol was weg (nog wel genoeg ibuprofen, maar dat gebruik ik zelf nooit dus ook niet gekocht).
Bijna alle toiletpapier was weg (ik heb nog 16 rollen. In mijn eentje. Komt goed).
Veel eenpansmaaltijden waren weg
De rijst en pasta's schappen waren fors leger (heb ik voor de komende weken gelukkig genoeg van).
Echt zo’n game theory dingetje he, koop ik maar 1 pakje of neem ik ze allemaal mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:03 schreef Twiitch het volgende:
Paracetamol was gewoon echt op bij de plaatselijke Kruidvat vandaag
Zit ik met m'n normale griepje zonder steun omdat Gerda gelezen heeft dat iedereen straks doodgaat aan corona
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |