Heb je wel gelezen dan ook? Ga er niet eens om vragen. Danku en je weet die zonder zonde zijn werpt eerste steen he.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 06:09 schreef Lariekoek het volgende:
Hopelijk gaat een rechter niet mee in het 'argument' ik heb het nodig voor mijn werk, boehoehoe.
Jammer dat een ultra slow chat topic nu misbruikt wordt voor het wel en wee van Kree.
Het is ook een verzwarende factor. Niet in de strafzaak, maar bij de psych van het CBR. Die zien de beslissing om dan alsnog te gaan rijden als teken van afhankelijkheid. Net als het feit dat je met 2,7 promille überhaupt nog in staat bent om jezelf achter het stuur te zetten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 02:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je voor je werk zo afhankelijk bent van je rijbewijs, dan zou je juist moeten weten hoe je er mee om moet gaan. Het is eerder een verzwarende factor, dan een verzachtende.
Een juist antwoord bij het cbr is er sowieso niet. Gaat leuke vraag worden dat, bent u afhankelijk van uw rijbewijs... ja tuurlijk ben ik dat door de weeks iig. Als ik me in het weekend ook nog druk ga maken over door de weeks dan is de lol helemaal uit het leven?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is ook een verzwarende factor. Niet in de strafzaak, maar bij de psych van het CBR. Die zien de beslissing om dan alsnog te gaan rijden als teken van afhankelijkheid. Net als het feit dat je met 2,7 promille überhaupt nog in staat bent om jezelf achter het stuur te zetten.
Als je afhankelijk bent van je rijbewijs voor je werk is het éxtra dom om met alcohol op te gaan rijden. Dat is niet hetzelfde als 'je mag geen lol meer hebben'.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:36 schreef kree het volgende:
[..]
Een juist antwoord bij het cbr is er sowieso niet. Gaat leuke vraag worden dat, bent u afhankelijk van uw rijbewijs... ja tuurlijk ben ik dat door de weeks iig. Als ik me in het weekend ook nog druk ga maken over door de weeks dan is de lol helemaal uit het leven?
Yupquote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je afhankelijk bent van je rijbewijs voor je werk is het éxtra dom om met alcohol op te gaan rijden. Dat is niet hetzelfde als 'je mag geen lol meer hebben'.
Als je in het echt op dezelfde manier praat en handelt als hier kun je je rijbewijs wel vergeten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:36 schreef kree het volgende:
[..]
Een juist antwoord bij het cbr is er sowieso niet. Gaat leuke vraag worden dat, bent u afhankelijk van uw rijbewijs... ja tuurlijk ben ik dat door de weeks iig. Als ik me in het weekend ook nog druk ga maken over door de weeks dan is de lol helemaal uit het leven?
Nouja dat is het volgende allemaal weer, iik zie wel het zou wel des cbr zijn om na een a 1500 euro of meer me nog eens te vragen etc en weer dokken.
Cbr is een staats geld gericht orgaan. En ze hebben de macht ook nog. Ik bindt een straf ok maar via de rechter dan cbr is ;log kut systeem.
Daarom moet het non-argument dat iemand zijn rijbewijs nodig heeft voor zijn werk ook zonder blikken of blozen van tafel geveegd worden. Er zal niemand zijn schouders ophalen en zeggen dat het rijbewijs niet nodig is. Anders zou het geen straf zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je afhankelijk bent van je rijbewijs voor je werk is het éxtra dom om met alcohol op te gaan rijden. Dat is niet hetzelfde als 'je mag geen lol meer hebben'.
Ik ben op deze manier ook bang dat kree er met ¤ 1.500,- niet gaat komen bij het CBR.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als je in het echt op dezelfde manier praat en handelt als hier kun je je rijbewijs wel vergeten.
Zowel het CBR als de rechter willen graag zien dat jij je vanaf nu proactief en berouwvol opstelt. Dus helemaal geen alcohol meer, meteen professionele hulp gezocht, etc. Alleen dan is er een kansje dat je je rijbewijs enigzins vlot en met relatief beperkte financiele schade terugkrijgt.
Owh ik heb de kosten al op 3000+ geschat hoor? En dan tel ik de gemiste inkomsten nu nog niet mee want doe het dan maar keer 5quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben op deze manier ook bang dat kree er met ¤ 1.500,- niet gaat komen bij het CBR.
Protip: zoek werk waar je op de fiets naartoe kan.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:56 schreef kree het volgende:
Of nouja uiteindelijk betalen jullie het dan want kom in de bijstand wss hierdoor
Al over gedacht ja dit stond in plan b. Maarja oké vooralsnog kan het allemaal net nog nu en werkgever krijgt ook probleem als ik wegval.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Protip: zoek werk waar je op de fiets naartoe kan.
Ook op de fiets mag je niet dronken zijn wanneer je deelneemt aan het verkeer.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Protip: zoek werk waar je op de fiets naartoe kan.
Ook dat lijkt me nog een hele voorzichtige schatting waarin je er van uitgaat dat je elk onderzoek maar één keer hoeft te doorlopen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:52 schreef kree het volgende:
[..]
Owh ik heb de kosten al op 3000+ geschat hoor? En dan tel ik de gemiste inkomsten nu nog niet mee want doe het dan maar keer 5
Not helping...... gvd zegquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ook dat lijkt me nog een hele voorzichtige schatting waarin je er van uitgaat dat je elk onderzoek maar één keer hoeft te doorlopen.
Zoals vrijwel iedereen in dit topic, je R&P-topic en je KLB-topicreeks al heeft aangegeven zul je voor langere periode moeten stoppen met drinken om bepaalde (bloed)onderzoeken te kunnen halen, en gaat het ook helpen bij bepaalde psychologische onderzoeken.quote:
Ja hoor, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Maar je komt daar alleen als je in beweging komt, want zo lang je stilstaat blijft het licht ver van je af.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:34 schreef kree het volgende:
Iemand nog iets positiefs te melden ofzo? .
De straf krijg je van de rechter, kree.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:15 schreef kree het volgende:
[..]
Al over gedacht ja dit stond in plan b. Maarja oké vooralsnog kan het allemaal net nog nu en werkgever krijgt ook probleem als ik wegval.
Echt mensen denken heel makkelijk van het is terecht, maar dit treft niet alleen mij he wat financieel al echt extreem duur is alleen aan de boete en cbr. Maar ook nog alle rest wat nu niet kan. Ja kun je eigen schuld zeggen. Maargoed is zo’n soort straf wel echt redelijk? Ik denk veel en veels teveel. Maarja dat is mijn mening. Vond dat btw al ook als het niet mezelf betreft. Naja nu dus wel, helaas
Dat weet ik, maar weet je heb er geen kut zin meer in ook niet eens om overal me best weer voor te doen ofzo.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals vrijwel iedereen in dit topic, je R&P-topic en je KLB-topicreeks al heeft aangegeven zul je voor langere periode moeten stoppen met drinken om bepaalde (bloed)onderzoeken te kunnen halen, en gaat het ook helpen bij bepaalde psychologische onderzoeken.
Maar stoppen met drinken wil je niet. Dan kom je bepaalde onderzoeken vrijwel per definitie niet door, en bepaalde onderzoeken hoogstwaarschijnlijk niet. Dan moet je dus later weer betalen voor een nieuw onderzoek.
Dat is het gevolg van de keuze die je nu maakt.
Het cbr maakt daar dan ook dik misbruik van wmb/. Die kosten slaan nergens op.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:38 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De straf krijg je van de rechter, kree.
Het CBR traject is geen straf, maar een maatregel om mensen die niet geschikt zijn voor een rijbewijs van de weg te houden tot ze aantonen weer geschikt te zijn. Dat is voor jouw, maar zeker ook onze veiligheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |