abonnement Unibet Coolblue
pi_191848019
Scholen blijven nog wel even open. Leerlingen zijn het er niet mee eens en laten dat elke 5 minuten blijken.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 maart 2020 @ 15:36:43 #52
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191848096
Ik werk in een sociale wijkinstelling, met o.a. een kinderdagverblijf beneden.
Maandag tijdens het overleg bracht ik het naar voren, de beheerder deed er wat lacherig over (griepje, overtrokken, etc), maar wist toch wel duidelijk te maken dat het goed was om te kijken naar voorraden, mogelijke problemen bij ziekteverzuim en overleg met kdv handig was. Schoorvoetend akkoord.

Dinsdag zijn er door het gebouw heen posters opgehangen met preventietips (hoesten in elleboog, handen wassen etc), doosjes met papieren zakdoekjes neergezet overal en is er met KDV overlegd. Dus er is wel naar mij geluisterd.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:58:46 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191849384
Ik krijg net een bericht van mijn werkgever om elke dag mijn laptop en kabel mee naar huis nemen zodat ik thuis kan werken mocht het sluiten (mind you, er werken 8000 mensen).
pi_191849703
Overal staat nu wat desinfectie middel en wegwerp tisseus.
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:19:49 #55
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191849724
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee hoor. Kantoorpersoneel in ziekenhuizen mogen gewoon op komen draven. Totaal debiel voor een hoop mensen.


Er loopt hier zoals ik hierboven zeg dus ook iemand met koorts en hoesten rond. Carnaval gevierd met eerste coronapatient in NL. Maar hee, 1x negatief getest dus waar maken we ons druk om? :)
Die zou ik echt naar huis hebben getrapt. Wacht maar op de resultaten van de tweede test.

Bij ons wordt al het reizen geminimaliseerd (wat best heftig is hier, want mijn werkgever houdt half KLM in de lucht :') ). Verder 2 weken thuis blijven als je uit een tricky gebied komt of griepverschijnselen hebt, reizen tussen gebouwen willen ze eigenlijk ook niet hebben zodat het niet van het ene naar het andere gebouw springt als het mis gaat en kans is groot dat we binnenkort massaal vanuit huis moeten gaan werken.
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:21:00 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191849745
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:58 schreef Aventura het volgende:
Ik krijg net een bericht van mijn werkgever om elke dag mijn laptop en kabel mee naar huis nemen zodat ik thuis kan werken mocht het sluiten (mind you, er werken 8000 mensen).
Dat is bij ons ook gevraagd. 20k+ werknemers :P . Ik hoop dat ze de servers aan het checken zijn of het überhaupt kan...
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:51:23 #57
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191861211
Bij ons moet verplcht de helft van de medewerkers thuis werken vandaag, hebben ze gisteren in alle haast nog wat maatregelen voor getroffen.

Nu is het bij ons in het pand op vrijdag normaal sowieso al uitgestorven, dus ik weet niet of dit veel impact zal hebben :')
  vrijdag 6 maart 2020 @ 09:54:03 #58
37248 BertV
Handgemaakt
pi_191861253
Drama, net een scheldpartij van mijn directeur toen ik vertelde dat mijn zoontje griep had.

Onverantwoord! Mijn bedrijf!

Dus huisarts gebeld voor de vorm.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_191865711
Als je niet een risicogeval+ bent en niet wil komen werken, werkweigering.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 14:42:55 #60
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191865736
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:36 schreef Tailless het volgende:
Ik werk niet maar hoe gaat je werkgever om met dit? Meer thuiswerken?
uitkeringstrekker gespot
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191865866
Wij mogen klanten geen hand meer geven, moeten 1 meter afstand houden en mogen max. 15 minuten een gesprek hebben (laatste is niet realistisch)..

En als we hoesten en koorts hebben moeten we thuis blijven..
pi_191866223
Wij hebben de corona in ons bedrijfscafe preventief vervangen door heineken.

Een collega die in Noord-Italie is geweest mag 2 weken niet meer op kantoor komen (de rest van Nederland mag ie wel gewoon besmetten) en we moeten onze ellebogen vaak wassen en in onze hand niezen. Of omgekeerd, weet ik veel.

We moeten allemaal verplicht elke dag de laptop naar huis meenemen voor het geval er toch een total lockdown komt.

Oh ja, en de ingesleten gewoonte dat we bij elke meeting elkaars oogbollen likken is tot nader order afgeschaft.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 15:28:40 #63
9859 crew  Karina
Woman
pi_191866343
Hele lange lijst met do's en dont's is op het intranet gezet geldt voor studenten en medewerkers.
o.a. als je uit een risicoland komt moet je 2 weken thuisblijven, geen internationale congresbezoeken of internationale congressen in huis, geen vakantie naar risicogebieden. En nog veel meer maar dat is wat te specifiek om hier te posten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_191866705
Ik werk in een kantoortuin met zo'n 20 man. Meesten tussen de 40 en 60. Ja, arme ik.

De eerste updates kwamen nadat er al meerdere bevestigde gevallen waren in Nederland. Daarvoor bestond het coronavirus niet. Tot begin deze week was het officiële standpunt dat mensen die terugkwamen uit China of Italië gewoon weer aan het werk moesten als ze geen symptomen vertoonden. Verdere maatregelen zouden niet nodig zijn. Ook hun kinderen moesten gewoon naar school en naar de opvang.

Ik weet niet of dit advies nog is veranderd. Wel moeten zakenreizen naar Italië worden overlegd en alleen nog als het echt noodzakelijk is. Sinds deze week hangt er in de wc wel een stroomschema met plaatjes waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je je handen moet wassen. En er ligt in de pantry een geplastificeerd papiertje waarop staat dat je moet niezen in je ellebogen, regelmatig je handen wassen, en papieren zakdoekjes gebruiken. Ook wordt er niet meer aan handen schudden gedaan.

In de praktijk wordt er niks gecontroleerd of nageleefd. Het kantoor is een soort petrischaaltje van kuchende en niezende 50-plussers. Niemand die van buiten komt wast zijn handen. Eén mevrouw was tot woensdag ziek en is duidelijk nog niet helemaal hersteld, maar is toch naar werk gekomen omdat ze een belangrijk overleg had. Al deze mensen gaan in stampensvolle bussen en treinen vol grieperige mensen naar werk en hebben weet ik niet wat allemaal aangeraakt voordat ze met hun tengels aan de deurklinken, computers en koffieautomaat gaan zitten.

Oh ja al deze mensen zijn wel piswoest op Vindicat en zijn doodsbang dat die studenten straks terugkomen en de stad besmetten. Al die kutstudenten moeten volgens hun worden opgesloten. Dit zeggen ze soms terwijl ze nog net niet in elkaars nek staan te niezen. Ze vinden hamsteren allemaal onzin maar sommigen vertellen wel tussen neus en lippen door dat ze toch maar wat extra wc-papier en mondkapjes hebben gekocht.

Dus ja aan ons zal het niet liggen.
pi_191866794
Mijn werkgever vind het onzin

Kreeg vandaag al de 3e melding binnen dat een vergadering zal plaatsvinden via webex of skype ivm corona.

Wel verstandig van deze bedrijven, zijn allemaal bedrijven van 1000+ medewerkers. Als die stil komen te liggen in Nederland gaat de teller heeeeel hard lopen.

Mensen zeggen wel van we moeten een voorbeeld nemen aan China maar denk maar niet dat ze daar ook maar een Yuan betaald krijgen als ze een dag niet werken. (de werknemers)
pi_191866819
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:55 schreef Vasilevski het volgende:
In de praktijk wordt er niks gecontroleerd of nageleefd. Het kantoor is een soort petrischaaltje van kuchende en niezende 50-plussers. Niemand die van buiten komt wast zijn handen. Eén mevrouw was tot woensdag ziek en is duidelijk nog niet helemaal hersteld, maar is toch naar werk gekomen omdat ze een belangrijk overleg had. Al deze mensen gaan in stampensvolle bussen en treinen vol grieperige mensen naar werk en hebben weet ik niet wat allemaal aangeraakt voordat ze met hun tengels aan de deurklinken, computers en koffieautomaat gaan zitten.

Oh ja al deze mensen zijn wel piswoest op Vindicat en zijn doodsbang dat die studenten straks terugkomen en de stad besmetten. Al die kutstudenten moeten volgens hun worden opgesloten. Dit zeggen ze soms terwijl ze nog net niet in elkaars nek staan te niezen. Ze vinden hamsteren allemaal onzin maar sommigen vertellen wel tussen neus en lippen door dat ze toch maar wat extra wc-papier en mondkapjes hebben gekocht.

Dus ja aan ons zal het niet liggen.
:') :D heel herkenbaar dit
pi_191866993
Bij ons (overheid) matig geregeld. Of ik heb te hoge eisen/verwachtingen.

Sinds vorige week vrijdag ligt er desinfectie spray in de keuken, en wegwerptissues. That's it.
Oja, een poster met adviezen van de Rijksoverheid (handen wassen, niezen in de elleboog).

En wat info op de digitale werkplek (intranet).

Erg karig, zeker voor een grote overheidsorganisatie.

Schoonmaken wordt niet extra gedaan. Dit is toch géén overbodige luxe in deze tijd?

Als medewerker, en als burger, moet je alles zelf doen. Zelf nadenken, zelf indien gewenst/nodig schoonmaken.

Er van uitgaande dat niet iedereen continue, de hele dag door, netjes handen was, kun je de hele dag door besmet raken door aanraking van deurklinken, koffieautomaat, printer, etcetera.

Een beetje extra schoonmaken doe ik nu maar zelf.

Oja, thuiswerken is nog wel een optie. Maar dat was het al, dus geen extra iets.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191868056
Oja en mensen uit risicogebied moeten 2 weken thuis werken en er mag nu zakelijk ook niet meer daa naartoe gereisd worden..

Oja en er liggen handschoenen klaar voor ons..
pi_191868864
Bij ons op werk hangen er briefjes met dat je je handen moet wassen, geen hand geven en in je elleboog niezen.

Voor de rest staan er nu sinds vandaag zeeppompjes in de keukens en zijn reizen naar risico gebieden alleen in overleg met de mamager en gevolgd door quarantaine. Zelfde wanneer je partner het heeft.

Thuiswerken willen ze totaal niet en voor de rest wordt er door iedereen lacherig om gedaan en is het overdreven gedoe.
Blijkbaar werk ik bij het rivm.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 18:50:24 #70
236264 crew  capricia
pi_191869036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bij ons op werk hangen er briefjes met dat je je handen moet wassen, geen hand geven en in je elleboog niezen.

Voor de rest staan er nu sinds vandaag zeeppompjes in de keukens en zijn reizen naar risico gebieden alleen in overleg met de mamager en gevolgd door quarantaine. Zelfde wanneer je partner het heeft.

Thuiswerken willen ze totaal niet en voor de rest wordt er door iedereen lacherig om gedaan en is het overdreven gedoe.
Blijkbaar werk ik bij het rivm.
Je weet dat dat niet aan je werkgever is om te bepalen of je naar een risicogebied op vakantie mag.
Definitely not CIA
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:52:15 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191869066
Bij ons ook obligaat intranetbericht en overal zeeppompjes en handenwasinstructies.

Keurig maar niks radicaals.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191869088
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Je weet dat dat niet aan je werkgever is om te bepalen of je naar een risicogebied op vakantie mag.
Klopt, feitelijk mag je besmette mondkapjes likken maar onverstandig is het wel
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:54:55 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191872281
Update vandaag dat iedereen laptops en telefoons mee naar huis moet nemen elke avond.
Geen handen schudden of zoenen meer.
Geen reizen naar buitenland, alle conferenties etc geschrapt.
Iedereen die enigszins ziek of snotterig is moet thuis blijven (niet realistisch met de seizoenssnifjes en kuchjes).
En handen wassen natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molo op 06-03-2020 22:12:09 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191872463
Hier nog heel weinig eigenlijk.

Alleen een personeelsfeest wat niet doorgaat..
  vrijdag 6 maart 2020 @ 22:22:44 #75
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_191872827
Het hoofdkantoor in de USA stuurt elke dag mails met het voorschrift om bij klachten thuis te werken en professionele medische hulp te zoeken.
Maar:
A: in de supply chain hub waar ik werk is 3/4 van het personeel operator, heftruckchaufeur, etc. Die kunnen niet eens thuis werken.
B: Het RIVM zegt dat je in Nederland thuis moet uitzieken en niet de huisartsen gaan overbelasten met telefoontjes, laat staan om er naar toe te gaan.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')