twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Is dat nog niet gebeurd danquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef rododendronneke het volgende:
Misschien moeten we de Moerdijkbrug opblazen.
Subiet!quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef rododendronneke het volgende:
quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:08 schreef Scarface88 het volgende:
Corona is opzich niet gevaarlijk
Als gezonde knul ga je er niet dood aan hoor. Je gaat aan een normale griep ook niet dood.quote:
Corona is zo'n twintig keer dodelijker dan influenza toch?quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:12 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Als gezonde knul ga je er niet dood aan hoor. Je gaat aan een normale griep ook niet dood.
Dat is een gewone griep ook niet. Als je flink verzwakt bent dan kan een griep ook dodelijk zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Corona is zo'n twintig keer dodelijker dan influenza toch?
Dan zal het nog steeds vooral dodelijk zijn voor ouderen en baby's. Maar ongevaarlijk is het natuurlijk niet.
Het gevaar zit hem niet in de dodelijkheid, het gevaar zit hem meer in het besmettingsgevaar. Bij een gewone griep zijn er mensen immuun en anderen niet. Dus 30% zal ongeveer worden besmet, ik zeg maar een nummer. Bij corona gaat het om een nieuw virus en het lichaam kent geen enkel immuun systeem hiervoor. m.a.w. Iedereen die deze virus oploopt wordt ziek en dus heel Nederland kan in theorie plat worden gelegd door deze ziekte. Daar loert het gevaar dat straks 100% van het personeelsbestand niet kan werken want iedereen is ziek. En dan rijst de vraag wat ga je doen, zieke mensen laten werken met een nog grotere kans op besmetting of neem je hier je verlies en laat je de zieke mensen thuis.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een gewone griep ook niet. Als je flink verzwakt bent dan kan een griep ook dodelijk zijn.
Vind ik ook. De moderne mens die gewend is aan gemak en zijn eigen welvarende cocon waarin ieder risico is uitgebannen, raakt al snel in paniek als een hoestje in een beperkt aantal gevallen kan leiden tot de dood. Brrr eng.. de dood..dat past niet in ons luilekkerleventje. Nou, dood gaan we allemaal. Wen er maar aan 😂quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:08 schreef Scarface88 het volgende:
Corona is opzich niet gevaarlijk maar de paniek die nu onstaat wel. Economie China op zn gat, supermarkten leeg overal enz. Mensen slaan door.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef rododendronneke het volgende:
Kan ook zijn dat mensen al deels antistoffen hebben voor dit virus hoor. Een coronavirus is niet heel nieuw. Deze variant wel, maar wellicht dat het lichaam nog wel eens het kan herkennen. Dit kan het verschil maken tussen een fikse griep en 'gewoon even verkouden'.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het gevaar zit hem niet in de dodelijkheid, het gevaar zit hem meer in het besmettingsgevaar. Bij een gewone griep zijn er mensen immuun en anderen niet. Dus 30% zal ongeveer worden besmet, ik zeg maar een nummer. Bij corona gaat het om een nieuw virus en het lichaam kent geen enkel immuun systeem hiervoor. m.a.w. Iedereen die deze virus oploopt wordt ziek en dus heel Nederland kan in theorie plat worden gelegd door deze ziekte. Daar loert het gevaar dat straks 100% van het personeelsbestand niet kan werken want iedereen is ziek. En dan rijst de vraag wat ga je doen, zieke mensen laten werken met een nog grotere kans op besmetting of neem je hier je verlies en laat je de zieke mensen thuis.
Wat stond er?quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:32 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/zorryh1968/status/1233091095514550272
Dit is best apart.
Nee, ik heb vandaag gelezen dat het bij kleine kinderen net heel goed meevalt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Corona is zo'n twintig keer dodelijker dan influenza toch?
Dan zal het nog steeds vooral dodelijk zijn voor ouderen en baby's. Maar ongevaarlijk is het natuurlijk niet.
Alleen als je een condoom over je hoofd doet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
Is het veilig om morgen naar een concert te gaan? (Serieuze vraag..)
Nee de kans is vrij groot dat je zal stervenquote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
Fokkers worden the last men standing, omdat wij niet besmet worden op onze veilige zolderkamers. Het voortbestaan van het Hollandse volk is van ons afhankelijk.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:48 schreef Stance het volgende:
Elk nadeel heeft z,n voordeel. Straks geen problemen meer omtrent de huizennood, minder overbelasting op de wegen en dus minder files..... We kunnen wereldwijd best een goede uitdunning op de mensheid hebben.
Ik zou wel een glas warme ochtendpis drinken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
Als dat nog op je laatste wenslijst staat, zou ik het gewoon doen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
minder ouderen... pensioenproblemen ook opgelost!quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:48 schreef Stance het volgende:
Elk nadeel heeft z,n voordeel. Straks geen problemen meer omtrent de huizennood, minder overbelasting op de wegen en dus minder files..... We kunnen wereldwijd best een goede uitdunning op de mensheid hebben.
moeten fokkers wel van zolder komen om zich voor te planten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Fokkers worden the last men standing, omdat wij niet besmet worden op onze veilige zolderkamers. Het voortbestaan van het Hollandse volk is van ons afhankelijk.
Als het landsbelang het van ons verlangt dan worden wij wel over de streep getrokkenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
moeten fokkers wel van zolder komen om zich voor te planten.
Niet in de 013.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
Volgens mij is 95% van de zolderkamerautisten kerel. Dat gaat knokken worden om met een vrouwtje te mogen paren.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 02:22 schreef Pek het volgende:
noodzaken.nl doet goede zaken, alles uitverkocht![]()
650 besmettingen in Italië dat klopt.. omdat het fucking leger de boel compleet heeft afgezet in en rond het besmette gebied ja.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 01:07 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik werk tegenwoordig bij de bank. Waren ze gistet in paniek omdat we zoveel handen moeten geven. Is er overal desinfectegel neergezet. En de vraag aan directie gesteld om een verbod te creeëren op handje schudden. Dat dramatische gedoe ook weerHad laatst een chinese klant geholpen en heb een uur in dezelfde spreekkamer gezeten. Niets aan het handje. Gewoon zonder desinfectiegel of iets anders onnodigs.
Nu is er weer een nieuwe vorm van bangmakerij gevonden. "coronapatiënt heeft carnaval gevierd". Boo -f*cking- Hoo. Telegraaf kopt dit eerste NL'se coronageval in een zwart kader. Kan het ff wat minder.. gewone griep kan ook dodelijk zijn. En we zitten midden in zo'n griepgolf. In Italië zijn zo'n 650 besmettingen. Als ik me bedenk dat het land zo'n 62,1 miljoen inwoners heeft, is dat niet eens één procent van het totaal aantal inwoners. En zolang je niet al verzwakt bent, is de kans groot dat je weer geneest.
Ik vind het zwaar overtrokken allemaal. Dat er een virus is, okee, maar kap eens met elkaar bang maken. Dan kun je net zo goed voor de rest van je leven binnen blijven omdat de kans op een auto-ongeluk groter is. Of omdat je als fietser ook gewoon overhoop gereden kan worden. Of ja, je zult maar net bij een terroristische aanslag aanwezig zijn.
eh... ik weet niet hoe jij rijdt?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet in de 013..
Maar serieus: de kans dat je onderweg verongelukt is groter dan de kans dat je aan Corona zal overlijden als gevolg van dit concertbezoek.
Misschien zijn de lactosevrije glutenvrije en vegan pakketten nog te krijgen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 02:22 schreef Pek het volgende:
noodzaken.nl doet goede zaken, alles uitverkocht![]()
0,001%quote:Op vrijdag 28 februari 2020 01:07 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik werk tegenwoordig bij de bank. Waren ze gistet in paniek omdat we zoveel handen moeten geven. Is er overal desinfectegel neergezet. En de vraag aan directie gesteld om een verbod te creeëren op handje schudden. Dat dramatische gedoe ook weerHad laatst een chinese klant geholpen en heb een uur in dezelfde spreekkamer gezeten. Niets aan het handje. Gewoon zonder desinfectiegel of iets anders onnodigs.
Nu is er weer een nieuwe vorm van bangmakerij gevonden. "coronapatiënt heeft carnaval gevierd". Boo -f*cking- Hoo. Telegraaf kopt dit eerste NL'se coronageval in een zwart kader. Kan het ff wat minder.. gewone griep kan ook dodelijk zijn. En we zitten midden in zo'n griepgolf. In Italië zijn zo'n 650 besmettingen. Als ik me bedenk dat het land zo'n 62,1 miljoen inwoners heeft, is dat niet eens één procent van het totaal aantal inwoners. En zolang je niet al verzwakt bent, is de kans groot dat je weer geneest.
Ik vind het zwaar overtrokken allemaal. Dat er een virus is, okee, maar kap eens met elkaar bang maken. Dan kun je net zo goed voor de rest van je leven binnen blijven omdat de kans op een auto-ongeluk groter is. Of omdat je als fietser ook gewoon overhoop gereden kan worden. Of ja, je zult maar net bij een terroristische aanslag aanwezig zijn.
Overweeg mijn rook gewoontes toch iets meer te verschuiven naar drank inname, hoest mij nu al een ongeluk.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:00 schreef kree het volgende:
Ik streek nog dikke peuk op. Geen corona drie daar doorheen komt
Zou je dan nog wel hier posten? Misschien is dat ook wel besmettelijk.quote:
Ben al weken. Verkouden, maak me allemaal niet echt zorgen. Media overdrijft dit of gaat het lopen alle,maal paar besmetting in heel nl is niet wat om je zorgen over te maken gelijkquote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:05 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Overweeg mijn rook gewoontes toch iets meer te verschuiven naar drank inname, hoest mij nu al een ongeluk.
Ben longpatiënt, zonder corona klinkt het al of ik mijn laatste ademteug aan het uitkotsen ben.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:13 schreef kree het volgende:
[..]
Ben al weken. Verkouden, maak me allemaal niet echt zorgen. Media overdrijft dit of gaat het lopen alle,maal paar besmetting in heel nl is niet wat om je zorgen over te maken gelijk
Kijk je wel uit? Voor jou is corona gevaarlijkquote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:23 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Ben longpatiënt, zonder corona klinkt het al of ik mijn laatste ademteug aan het uitkotsen ben.![]()
Ja iddquote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:27 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kijk je wel uit? Voor jou is corona gevaarlijk
Als echte fokker kom ik zelden mijn appartementje uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:27 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kijk je wel uit? Voor jou is corona gevaarlijk
650 mensen die een maand ziek zijn. Niet kunnen werken, geen product of dienst kunnen leveren. Geen inkomsten hebben en geen belasting betalen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 01:07 schreef girlnextdoor. het volgende:
In Italië zijn zo'n 650 besmettingen. Als ik me bedenk dat het land zo'n 62,1 miljoen inwoners heeft, is dat niet eens één procent van het totaal aantal inwoners. En zolang je niet al verzwakt bent, is de kans groot dat je weer geneest.
Dat is een hele gerust stelling.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
en geen belasting betalen.
Als nederlandse overheid wil je echt niet dat dit 100.000 mensen overkomt.
In china begon het ook met maar een paar honderd besmettingen. Nu zijn er 3000 dooien en dat is stijgende.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 01:07 schreef girlnextdoor. het volgende:
Context is alles, beste vrienden. De meerderheid van de Tweede Kamer vond die motie overbodig, omdat zij van mening is dat het kabinet de coronacrisis adequaat tegemoet treedt.quote:
dan kunnen we alleen maar paren met lelijke fokzolderwijvenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Fokkers worden the last men standing, omdat wij niet besmet worden op onze veilige zolderkamers. Het voortbestaan van het Hollandse volk is van ons afhankelijk.
Dat zal zeker schelenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:00 schreef kree het volgende:
Ik streek nog dikke peuk op. Geen corona drie daar doorheen komt
O dan red jij het welquote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:33 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Als echte fokker kom ik zelden mijn appartementje uit.
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd. Wat was het plan eigenlijk? Voorkomen dat het virus zich tot in Nederland verspreidt, of had de EU krachtig de leiding genomen in deze grensoverschrijdende kwestie?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 08:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Context is alles, beste vrienden. De meerderheid van de Tweede Kamer vond die motie overbodig, omdat zij van mening is dat het kabinet de coronacrisis adequaat tegemoet treedt.
PVV staat alleen in kritiek op ‘corona’-beleid van het kabinet
FvD uitte blijkbaar geen kritiek, maar stemde alleen mee met de PVV-motie.
De toekomst zal het uitwijzen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 08:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Context is alles, beste vrienden. De meerderheid van de Tweede Kamer vond die motie overbodig, omdat zij van mening is dat het kabinet de coronacrisis adequaat tegemoet treedt.
PVV staat alleen in kritiek op ‘corona’-beleid van het kabinet
FvD uitte blijkbaar geen kritiek, maar stemde alleen mee met de PVV-motie.
Lijkt mij sterk dat dat ooit het plan is geweest. Hoe denk je zoiets te voorkomen? Nederland afsluiten de buitenwereld en alle het verkeer van en naar ons land lamleggen wordt ook wat lastig.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd. Wat was het plan eigenlijk? Voorkomen dat het virus zich tot in Nederland verspreidt, of had de EU krachtig de leiding genomen in deze grensoverschrijdende kwestie?
Dit vond ik wel weer opvallend:quote:
quote:De suggestie van de PVV om na te denken of er extra maatregelen nodig zijn bij toeristische attracties waar veel Chinezen komen, zoals De Keukenhof, werd door Bruins fel bekritiseerd. Hij waarschuwde voor acties „die stigma of discriminatie bevorderen” en veroordeelde het dat mensen met een Aziatisch uiterlijk nu soms worden uitgescholden op straat. De Kamer stemde na het debat bijna unaniem voor een motie die uitspreekt dit soort discriminatie „ontoelaatbaar” is. De PVV stemde hiervoor, alleen Forum voor Democratie stemde tegen.
Shit he. Nou, leuk je gekend te hebben al was het kort. Wel handig dat je nog een paar weken hebt om al je internet account en abonnementen op te zeggen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:05 schreef TheVoice4ever het volgende:
net op omroep brabant tv/radio, een vrouw uit tilburg, ''ben wel bang nu, heb naast die man gestaan met carnaval''
quote:'Er is zeker geen reden voor paniek', viroloog Ab Osterhaus over coronavirus bij man Loon op Zand
TILBURG - Viroloog Ab Osterhaus benadrukt dat er 'zeker geen reden tot paniek' is nu het coronavirus is vastgesteld bij een man uit Loon op Zand. Die man is opgenomen in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Het is de eerste besmetting die is vastgesteld in Nederland.
Volgens Osterhaus is het belangrijk dat er nu eerst contactenonderzoek wordt gedaan. "Dat wil zeggen dat je gaat bekijken met wie deze meneer contact heeft gehad. Als dat duidelijk is, weet je ook welke maatregelen getroffen moeten worden. Het is belangrijk om de mensen met wie hij in contact geweest is, op te sporen. Eventueel te bekijken wat het contact geweest is en die mensen zo nodig in quarantaine of in isolatie te plaatsen."
Incubatietijd
Het is nog niet bekend wanneer de man uit Loon op Zand precies ziek geworden is. "Het is heel erg belangrijk om te weten of hij tijdens de incubatietijd contact had met andere mensen. We gaan er vanuit dat de besmettelijkheid in principe begint op te treden op het moment dat iemand de eerste symptomen krijgt. Misschien iets eerder. Aan de hand daarvan zou je kunnen bekijken welke mensen eventueel risico gelopen hebben."
Volgens Osterhaus is het in principe zo dat voornamelijk mensen die tot de risicogroepen behoren het meeste risico lopen op complicaties. "Dit zijn eigenlijk dezelfde risicogroepen als die we kennen bij influenza", vertelt de viroloog. "Dus oudere mensen, maar ook mensen die al ziek zijn. Dat wil zeggen: mensen die een slecht werkend afweersysteem hebben." Die lopen bijvoorbeeld het risico op een longontsteking. "Die overigens te behandelen is. Maar in het algemeen is het zo dat dit virus bij mensen die een normale gezondheid hebben en jonger zijn dan 65 jaar heel sterk lijkt op de normale griep."
Kritisch bekijken
Grote vraag is of - nu het coronavirus is vastgesteld bij een man in Loon op Zand - evenementen in deze regio nog wel kunnen doorgaan. Zo staat voor vrijdagavond de voetbalwedstrijd Willem II-FC Groningen gepland. En hoe zit het met festivals en stapavonden?
"Ik denk dat daar kritisch naar gekeken moet worden", reageert de viroloog. "Dat hangt helemaal af van de contacten die er geweest zijn. Nogmaals, het is heel moeilijk om dat op dit moment in te schatten omdat we niet precies weten wanneer deze meneer ziek is geworden, wanneer hij naar Italië is geweest en wanneer hij teruggekomen is. Kortom, dat hele plaatje moet duidelijk worden voordat je verder maatregelen kunt nemen."
huh, ik had het over wat die vrouw precies zei in dat interview met omroep brabantquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:23 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Shit he. Nou, leuk je gekend te hebben al was het kort. Wel handig dat je nog een paar weken hebt om al je internet account en abonnementen op te zeggen.
Oh... Fijn, dan spreken we elkaar nog een tijdje.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:28 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
huh, ik had het over wat die vrouw precies zei in dat interview met omroep brabant
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:33 schreef michaelmoore het volgende:
alle mensen met wie deze man heeft lopen hossen in Tilburg moeten zich melden bij de GGZ
Ik maak me er ook niet druk om, maar volgens mij was de bedoeling om het virus zich niet over Europa te laten verspreiden. Dan moet je even de bittere pil doorslikken en het aantal reisbewegingen naar Europa minimaliseren. Dat kan best, maar dan moet je tijdig en krachtig optreden en je verlies in BNP nemen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat dat ooit het plan is geweest. Hoe denk je zoiets te voorkomen? Nederland afsluiten de buitenwereld en alle het verkeer van en naar ons land lamleggen wordt ook wat lastig.
Verder volg ik deze kwestie ook niet op de voet. Ik slaap er verder ook niet minder door. Hoop alleen dat mij geplande vakantie niet in de soep loopt door dit gezeik.
Nee het is goed gekomen , het virus zit nu in Afrka , in Lagos dus hier zijn we weer veiligquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik maak me er ook niet druk om, maar volgens mij was de bedoeling om het virus zich niet over Europa te laten verspreiden. Dan moet je even de bittere pil doorslikken en het aantal reisbewegingen naar Europa minimaliseren. Dat kan best, maar dan moet je tijdig en krachtig optreden en je verlies in BNP nemen.
Doe je dat niet dan moet je op locaal niveau allerlei besmettingshaardjes gaan micromanagen, waardoor bijvoorbeeld grote evenementen niet meer door kunnen gaan. Dat lijkt mij minder handig maar daar gaat het niet om. Als je enerzijds cruiseschepen in quarantaine houdt en anderzijds iedereen lekker op skivakantie in de buurt van besmettingshaarden laat gaan dan ontbreekt het aan een keuze en dus een plan.
Precies, de PVV en FvD wilden Chineesje pesten, de rest van de Kamer zei nee en ging met serieuze plannen aan de slag.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit vond ik wel weer opvallend:
[..]
Wie is 'je'?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik maak me er ook niet druk om, maar volgens mij was de bedoeling om het virus zich niet over Europa te laten verspreiden. Dan moet je even de bittere pil doorslikken en het aantal reisbewegingen naar Europa minimaliseren. Dat kan best, maar dan moet je tijdig en krachtig optreden en je verlies in BNP nemen.
Doe je dat niet dan moet je op locaal niveau allerlei besmettingshaardjes gaan micromanagen, waardoor bijvoorbeeld grote evenementen niet meer door kunnen gaan. Dat lijkt mij minder handig maar daar gaat het niet om. Als je enerzijds cruiseschepen in quarantaine houdt en anderzijds iedereen lekker op skivakantie in de buurt van besmettingshaarden laat gaan dan ontbreekt het aan een keuze en dus een plan.
Ah, die zelfpro-motie weer.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:16 schreef KoosVogels het volgende:
De suggestie van de PVV om na te denken of er extra maatregelen nodig zijn bij toeristische attracties waar veel Chinezen komen, zoals De Keukenhof, werd door Bruins fel bekritiseerd. Hij waarschuwde voor acties „die stigma of discriminatie bevorderen” en veroordeelde het dat mensen met een Aziatisch uiterlijk nu soms worden uitgescholden op straat. De Kamer stemde na het debat bijna unaniem voor een motie die uitspreekt dit soort discriminatie „ontoelaatbaar” is. De PVV stemde hiervoor, alleen Forum voor Democratie stemde tegen.
Aangezien China zelf al vergaande maatregelen neemt om verspreiding van het virus tegen te gaan, is het misschien wat overbodig om, gewapend met mondkapjes, achter Chinezen aan te hollen die de Keukenhof of Giethoorn bezoeken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah, die zelfpro-motie weer.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Als de besmetting uit China komt is het heel logisch om mensen die uit China komen reizen af te schermen of ze zelfs helemaal niet naar Nederland te laten reizen. Ben je nou een epidemie aan het bestrijden of niet?
Je kunt niet en een epidemie bestrijden en gewoon alles en iedereen gezellig door laten gaan met geglobaliseerd vermaak.
Het enige wat FVD deed was een lege, belachelijke motie met de term ''ontoelaatbaar'quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:39 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Precies, de PVV en FvD wilden Chineesje pesten, de rest van de Kamer zei nee en ging met serieuze plannen aan de slag.
Naar mijn idee was er weinig mis met die motie. Het klopt dat het waarschijnlijk nauwelijks effect sorteert en dat het in zekere zin dus niet meer is dan symboolpolitiek. Anderzijds laat de Tweede Kamer daarmee wel zien aan Chinese Nederlanders dat ze worden gehoord en gesteund door de volksvertegenwoordiging.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het enige wat FVD deed was een lege, belachelijke motie met de term ''ontoelaatbaar'niet steunen.
Daar hebben nou een WHO voor, die is er niet om ons te vertellen hoe we hoogbejaard moeten worden. En we hebben de EU voor grensoverschrijdende aangelegenheden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie is 'je'?
Er is geen wereldregering die dwingende besluiten kan nemen op mondiaal niveau. Dergelijke acties worden dus ondernomen in opdracht van afzonderlijke overheden. Snap dus weinig van jouw enerzijds/anderzijds-redenering.
Dat is dan dus niet belangrijk. Nogmaals, als het plan was om het virus buiten te houden dan moet je het aantal reisbewegingen vanuit de omgeving van besmettingshaarden beperken.quote:Wat stelde je trouwens voor? Dat Nederlanders werden gedwongen hun ski-vakantie af te zeggen omdat er een cruiseschip in quarantaine is geplaatst? En wie ging dat dan vergoeden? De overheid?
quote:Ik loop hier alleen
In een doodstille stad
Ik heb eigenlijk nooit last
van corona gehad
Maar de mensen ze hoesten
mijn hoofd voelt nu licht
En dan denk ik aan Tilburg
want dat gaat zo dicht...
Maar ook de WHO en EU kunnen op dat vlak geen dwingende besluiten nemen. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de individuele overheden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar hebben nou een WHO voor, die is er niet om ons te vertellen hoe we hoogbejaard moeten worden. En we hebben de EU voor grensoverschrijdende aangelegenheden.
Plan was om verspreiding zoveel mogelijk te beperken. Gezien het tempo waarmee het virus van mens naar mens springt, was het ondenkbaar dat je het eeuwig buiten de deur kon houden.quote:Dat is dan dus niet belangrijk. Nogmaals, als het plan was om het virus buiten te houden dan moet je het aantal reisbewegingen vanuit de omgeving van besmettingshaarden beperken.
Het slaat natuurlijk nergens op om iets 'ontoelaatbaar' te verklaren om het vervolgens gewoon toe te laten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn idee was er weinig mis met die motie. Het klopt dat het waarschijnlijk nauwelijks effect sorteert en dat het in zekere zin dus niet meer is dan symboolpolitiek. Anderzijds laat de Tweede Kamer daarmee wel zien aan Chinese Nederlanders dat ze worden gehoord en gesteund door de volksvertegenwoordiging.
Daar vind ik ook veel voor te zeggen maar dat was het plan niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ook de WHO en EU kunnen op dat vlak geen dwingende besluiten nemen. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de individuele overheden.
Verder ben ik er persoonlijk geen voorstander van om de globale economie lam te leggen omdat er paar duizend mensen de pijp uitgaan als gevolg van een of ander griepje. Mijn voorkeur zou dan ook uitgaan naar het laten gecontroleerd laten uitrazen van het virus. Laat de boel maar los.
Dat plan is dan dus mislukt vanwege halfslachtige uitvoering.quote:Plan was om verspreiding zoveel mogelijk te beperken. Gezien het tempo waarmee het virus van mens naar mens springt, was het ondenkbaar dat je het eeuwig buiten de deur kon houden.
Waar heb je het over? Die motie was bedoeld als signaal richting Chinese Nederlander die worden geconfronteerd met discriminatie als gevolg van de uitbraak van het coronavirus.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het slaat natuurlijk nergens op om iets 'ontoelaatbaar' te verklaren om het vervolgens gewoon toe te laten.
Het gaat gewoon om kansen verkleinen. Ik heb me ook weleens bij de GGD gemeld vanwege een TBC uitbraak via een kroeg. Dan kun je ook gaan zeuren dat je gestigmatiseerd wordt als kroegloper, of gewoon meewerken aan de bestrijding van een epidemie. Hetzelfde met de bestrijding van de AIDS-epidemie, die richt zich ook op homo's. De bloedbank bijvoorbeeld doet daarin ook gewoon aan kansberekening. Dat gaat even voor op iedereen een warm gevoel geven dmv virtue signalling.
Dus jij vindt dat een supranationale organisatie vergaande besluiten moet kunnen nemen, waarmee ze nationale overheden overrulen? Een WHO of EU moet landen kunnen dwingen hun vliegverkeer stil te leggen en hun grenzen hermetisch af te sluiten?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar vind ik ook veel voor te zeggen maar dat was het plan niet.
[..]
Dat plan is dan dus mislukt vanwege halfslachtige uitvoering.
Ja heel toevallig he zo'n "langs de lijn" momentje van onze minister.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 06:51 schreef vipergts het volgende:
Wel weer typisch dat er heel spectaculair in een live uitzending een briefje wordt gegeven.
Damn... waar is de tijd gebleven dat het zo druk is met Carnaval dat kroeghoppen je een wachttijd bij de volgende kroeg had van 3 hele kwartieren (en dat zijn dan Brabants Kwartierkes)quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:33 schreef michaelmoore het volgende:
alle mensen en hun familie met wie deze man heeft lopen hossen in 4 cafes in Tilburg moeten zich melden bij de GGZ
Er is verder geen enkele reden tot zorg
Een haastige update omtrent de situatie tijdens een live uitzending. Het zou zo in het filmcliches-topic kunnen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja heel toevallig he zo'n "langs de lijn" momentje van onze minister.
Dat is dan dus een vals signaal aangezien er niets aan het toelaten veranderd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Die motie was bedoeld als signaal richting Chinese Nederlander die worden geconfronteerd met discriminatie als gevolg van de uitbraak van het coronavirus.
Het zal wel onzin zijn maar welke zijn dat dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:33 schreef michaelmoore het volgende:
alle mensen en hun familie met wie deze man heeft lopen hossen in 4 cafes in Tilburg moeten zich melden bij de GGZ
Het zal wel onzin zijn maar welke zijn dat dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:33 schreef michaelmoore het volgende:
Nu ben ik tegen racisme en de PVV maar ergens was dit wel logisch geweest voor vluchten uit China., Korea, Iran en Italië.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit vond ik wel weer opvallend:
[..]
Nee. Maar de WHO kan toch gewoon zeggen dat dat nodig is om de epidemie in te dammen en de pandemie te voorkomen? Dan kan de EU en elk land daarop zijn maatregelen nemen. Je maakt een plan ter bestrijding en dan neem je de effectieve maatregelen die daarbij horen, of je laat het op zijn beloop.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat een supranationale organisatie vergaande besluiten moet kunnen nemen, waarmee ze nationale overheden overrulen? Een WHO of EU moet landen kunnen dwingen hun vliegverkeer stil te leggen en hun grenzen hermetisch af te sluiten?
Kerel, je slaat de plank weer eens compleet mis.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is dan dus een vals signaal aangezien er niets aan het toelaten veranderd.
Bij epidemiebestrijding ben je altijd mensen in groepen aan het indelen en aan het profileren. Het invididu wordt niet als individu beoordeeld. Dat kan best vervelend zijn maar als het nodig is moet je het doen, net zoals je negatieve reisadviezen moet geven terwijl het risico voor het individu verwaarloosbaar is.
Ik zag afgelopen week nog een stukje Belgisch journaal, zit daar een autoriteit te vertellen dat je rustig op wintersport naar Italie kunt want de kans op besmetting is minimaal. Dat is ook wel zo, maar de kans dat het virus zich zo verspreidt door al die mensen bij elkaar is dan weer heel groot. Je kunt een epidemie niet bestrijden door uit te gaan van het individu.
Naar ik begrijp is de WHO al weken druk bezig met het uitvaardigen van allerhande adviezen. Al moet ik bekennen dat ik niet van de hoed en de rand weet, omdat ik het coronanieuws tot dusver grotendeels heb genegeerd. Voor mij wordt het pas relevant als het virus mijn hedonistische levensstijl in de weg staat.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Maar de WHO kan toch gewoon zeggen dat dat nodig is om de epidemie in te dammen en de pandemie te voorkomen? Dan kan de EU en elk land daarop zijn maatregelen nemen. Je maakt een plan ter bestrijding en dan neem je de effectieve maatregelen die daarbij horen, of je laat het op zijn beloop.
Dit was van tweeen niets.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Maar de WHO kan toch gewoon zeggen dat dat nodig is om de epidemie in te dammen en de pandemie te voorkomen? Dan kan de EU en elk land daarop zijn maatregelen nemen. Je maakt een plan ter bestrijding en dan neem je de effectieve maatregelen die daarbij horen, of je laat het op zijn beloop.
Dit was van tweeen niets.
quote:Een brede EU-aanpak van het nieuwe coronavirus is er niet, omdat de lidstaten dat nu eenmaal niet willen. Volgens het EU-agentschap voor ziektebestrijding is het risico dat het virus heel Europa in de greep krijgt ‘laag tot matig’.
Hoe de EU het coronavirus bestrijdt? Voorlopig is het ieder land voor zich
Dat is ook heel vervelend, maar dat is nog geen reden voor onzinmoties.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, je slaat de plank weer eens compleet mis.
Als gevolg van de uitbraak van het virus, krijgen Chinese Nederlanders te maken met racisme. Ze worden uitgescholden op straat en sommige radiozenders vinden het nodig om liedjes te maken over Chinezen in relatie tot het coronavirus. Chinese Nederlanders hebben in de media en via andere kanalen aangegeven daar flink van te balen en zij roepen mensen dan ook op daarmee te kappen.
De kamer is wetgever, controleur van de regering en kan met moties de regering oproepen om iets te doen of te laten. Iets volkomen gratuit ontoelaatbaar verklaren is nergens goed voor.quote:De motie in de Tweede Kamer is bedoeld als steuntje in de rug. De volksvertegenwoordiging wil daarmee laten zien dat zij oog heeft Chinese Nederlanders die daarmee te maken krijgen. Dat is alles.
En wat jij wil is dan weer niet relevant als je een epidemie aan het bestrijden bent. Het is net als met kinderen vaccineren, dat is een kwestie van volksgezondheid, je hebt een bepaald percentage nodig en dan is iedereen veilig, moeders persoonlijk opvatting over het ontstaan van autisme is niet relevant.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar ik begrijp is de WHO al weken druk bezig met het uitvaardigen van allerhande adviezen. Al moet ik bekennen dat ik niet van de hoed en de rand weet, omdat ik het coronanieuws tot dusver grotendeels heb genegeerd. Voor mij wordt het pas relevant als het virus mijn hedonistische levensstijl in de weg staat.
Ik constateer slechts dat als er een plan was om de epidemie lokaal te houden en zich niet tot pandemie te laten ontwikkelen is mislukt. Dat verbaast me niets, aangezien er geen poging is gedaan om het aantal reisbewegingen te beperken.quote:Hierboven schreef je trouwens dat je je ook niet in de materie hebt verdiept. Hoe weet je dan wat de WHO wel en niet heeft gedaaan?
Kamerleden zijn in de eerste plaats volksvertegenwoordigers. Daarom is het juist zeer zinvol dat de Tweede Kamer het signaal afgeeft dat Chinese Nederlanders worden gehoord en de steun genieten van mensen die hen behoren te vertegenwoordigen. Denken dat de Tweede Kamer er alleen is om wetgeving te maken toetsen, is te kortzichtig.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook heel vervelend, maar dat is nog geen reden voor onzinmoties.
Ook moet je het scheiden van epidemiebestrijding, die nou eenmaal voorgaat. Als je de kans op verspreiding van het virus verkleint door bussen met Chinese toeristen apart te houden dan moet je dat doen. Dan doe je dat niet vanwege hun DNA of uiterlijk maar vanwege hun relatie tot een besmettingshaard.
De kamer is wetgever, controleur van de regering en kan met moties de regering oproepen om iets te doen of te laten. Iets volkomen gratuit ontoelaatbaar verklaren is nergens goed voor.
Wat was het plan dan?quote:Ik constateer slechts dat als er een plan was om de epidemie lokaal te houden en zich niet tot pandemie te laten ontwikkelen is mislukt. Dat verbaast me niets, aangezien er geen poging is gedaan om het aantal reisbewegingen te beperken.
twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:57:51BREAKING - Tweede coronapatiënt in Nederland. Het gaat om een vrouw uit Amsterdam. Er is geen link met het eerste geval in Brabant. Meer in ons liveblog: https://t.co/iCV7nIFQls reageer retweet
'quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:58 schreef Ryan3 het volgende:
Tweede coronapatiënt in......... Amsterdam.twitter:RTLnieuws twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:57:51BREAKING - Tweede coronapatiënt in Nederland. Het gaat om een vrouw uit Amsterdam. Er is geen link met het eerste geval in Brabant. Meer in ons liveblog: https://t.co/iCV7nIFQls reageer retweet
Sowieso niet. Denk dat de verkoop juist is gestegen. Heel veel mensen drinken het nu voor de lol.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
arm biermerk, dadelijk failliet als gevolg van deze uitbraak
Je gaat mee naar diemen-zuid. Mee naar diemen-zuid, want je ziet er niet lekker uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet je in quarantaine en dan ook nog in fokking Diemen...
Ik zag het vd week nog op de kaart staan in een restaurant. Had het eigenlijk moeten bestellenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Sowieso niet. Denk dat de verkoop juist is gestegen. Heel veel mensen drinken het nu voor de lol.
Ik deed het juist om die reden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zag het vd week nog op de kaart staan in een restaurant. Had het eigenlijk moeten bestellen
quote:
quote:Tweede Nederlander besmet met coronavirus in Diemen
Vannacht is bij een tweede Nederlander het coronavirus vastgesteld, meldt het RIVM. Het is vrouw uit Diemen, die vorige week in de Italiaanse regio Lombardije was. Ze heeft geen link met de eerste coronapatiënt uit Loon op Zand, wiens besmetting gisteravond bekend werd.
De vrouw is getest door het AmsterdamUMC. Het RIVM meldt dat ze nu in thuisisolatie zit in Diemen. Haar toestand is niet ernstig, waardoor het volgens het RIVM niet nodig is om haar in het ziekenhuis op te nemen. De GGD Amsterdam onderzoekt met wie de vrouw contact heeft gehad.
In de regio-Lombardije is een grote uitbraak van het coronavirus. Beide Nederlandse patiënten zijn daar kort geleden geweest.
Dat is nog erger dan het virus oplopenquote:
ik hoef me toch al niet te vervelen, genoeg afleidingen op tv voor mij, en anders gewoon wat youtuben, netflixen op smart tvquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ah de hysterie is begonnen. Hoeven we ons het weekend niet te vervelen.
Het is dan ook een zomerbiertjequote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef Hathor het volgende:
Alle Corona was uitverkocht bij de slijter.
Ik was niet van plan om te hamsteren, maar een bezoekje aan de slijter is natuurlijk geen overbodige luxequote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:27 schreef Hathor het volgende:
Alle Corona was uitverkocht bij de slijter.
Als ze corona krijgt en zijn vrouw niet heeft hij wat uit te leggenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:05 schreef TheVoice4ever het volgende:
net op omroep brabant tv/radio, een vrouw uit tilburg, ''ben wel bang nu, heb naast die man gestaan met carnaval''
In Lombardije?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ga lekker op wintersport. Yolo.
Net ook maar weer even een voorraadje rode wijn aangelegd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:03 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Ik was niet van plan om te hamsteren, maar een bezoekje aan de slijter is natuurlijk geen overbodige luxe
Ik heb deze week een voorraadje bonen, appelmoes en rijst aangelegd. Kunnen we weer twee weekjes mee vooruit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Net ook maar weer even een voorraadje rode wijn aangelegd.
Moeten er wel FoK vrouwtjes beschikbaar zijn die met FoK mannetjes wil voortplanten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En eerste Britse dode...gaat hard somstwitter:washingtonpost twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 14:27:05Live updates: France confirms 20 new coronavirus cases; Charles de Gaulle airport considered potential source https://t.co/54nHUXGdpG reageer retweet
quote:GGD: Schrap evenementen in grensgebied Zuid Limburg
De 56-jarige man in Tilburg bij wie corona is vastgesteld was niet ziek tijdens carnaval, dit zegt burgemeester Weterings van Tilburg op een persconferentie. Bij een vrouw uit Amsterdam is als tweede in Nederland het nieuwe coronavirus vastgesteld. Ze heeft geen link met de eerste patiënt, uit het Brabantse Loon op Zand.
14:45 | Zes Limburgers worden door de GGD extra in de gaten gehouden vanwege het coronavirus. Zij waren 15 februari aanwezig bij een carnavalsbijeenkomst in het Duitse Langbroich, waar ook veertien Duitsers waren die het coronavirus hadden. Eén van de zes Limburgers had contact met één van de zieken, volgens de GGD.
14:30 | De GGD vraagt aan grensgemeentes in Zuid-Limburg om alle evenementen van dit weekend af te lassen vanwege het coronavirus. Het gaat onder meer om uitgestelde carnavalsoptochten. Die waren eerder verschoven vanwege storm. Het gaat om de gemeentes Sittard-Geleen, Beekdaelen, Brunssum, Landgraaf en Kerkrade. Net over de grens bij Duitsland zijn al tientallen mensen besmet met het virus. Ook zitten honderden mensen daar in quarantaine, omdat zij mogelijk contact hebben gehad met mensen die het coronavirus hebben opgelopen.
Misschien had die al wel iets onder de leden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:43 schreef Frutsel het volgende:
En eerste Britse dode...gaat hard somstwitter:washingtonpost twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 14:27:05Live updates: France confirms 20 new coronavirus cases; Charles de Gaulle airport considered potential source https://t.co/54nHUXGdpG reageer retweet
juist, als je al andere ziektes hebt dan ben je ook kwetsbaarder (en kans van overlijden ook groter) maar dat is logisch, dat zou je dan ook zijn voor een normalere longontsteking denk ikquote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien had die al wel iets onder de leden.
Net als die Duitser eerder in de week die ziek werd. Die werd al met chemo behandeld voor kanker.
Dat is juist.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:53 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
juist, als je al andere ziektes hebt dan ben je ook kwetsbaarder (en kans van overlijden ook groter) maar dat is logisch, dat zou je dan ook zijn voor een normalere longontsteking denk ik
Heb al chronische longontsteking en het meest dichtbije ziekenhuis is het amc...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:53 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
juist, als je al andere ziektes hebt dan ben je ook kwetsbaarder (en kans van overlijden ook groter) maar dat is logisch, dat zou je dan ook zijn voor een normalere longontsteking denk ik
ok weer een fokker minderquote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:58 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Heb al chronische longontsteking en het meest dichtbije ziekenhuis is het amc...
F, laat even weten welke muziek je op je uitvaart wilt.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 14:58 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Heb al chronische longontsteking en het meest dichtbije ziekenhuis is het amc...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |