twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
Is dat nog niet gebeurd danquote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef rododendronneke het volgende:
Misschien moeten we de Moerdijkbrug opblazen.
Subiet!quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef rododendronneke het volgende:
quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:08 schreef Scarface88 het volgende:
Corona is opzich niet gevaarlijk
Als gezonde knul ga je er niet dood aan hoor. Je gaat aan een normale griep ook niet dood.quote:
Corona is zo'n twintig keer dodelijker dan influenza toch?quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:12 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Als gezonde knul ga je er niet dood aan hoor. Je gaat aan een normale griep ook niet dood.
Dat is een gewone griep ook niet. Als je flink verzwakt bent dan kan een griep ook dodelijk zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Corona is zo'n twintig keer dodelijker dan influenza toch?
Dan zal het nog steeds vooral dodelijk zijn voor ouderen en baby's. Maar ongevaarlijk is het natuurlijk niet.
Het gevaar zit hem niet in de dodelijkheid, het gevaar zit hem meer in het besmettingsgevaar. Bij een gewone griep zijn er mensen immuun en anderen niet. Dus 30% zal ongeveer worden besmet, ik zeg maar een nummer. Bij corona gaat het om een nieuw virus en het lichaam kent geen enkel immuun systeem hiervoor. m.a.w. Iedereen die deze virus oploopt wordt ziek en dus heel Nederland kan in theorie plat worden gelegd door deze ziekte. Daar loert het gevaar dat straks 100% van het personeelsbestand niet kan werken want iedereen is ziek. En dan rijst de vraag wat ga je doen, zieke mensen laten werken met een nog grotere kans op besmetting of neem je hier je verlies en laat je de zieke mensen thuis.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een gewone griep ook niet. Als je flink verzwakt bent dan kan een griep ook dodelijk zijn.
Vind ik ook. De moderne mens die gewend is aan gemak en zijn eigen welvarende cocon waarin ieder risico is uitgebannen, raakt al snel in paniek als een hoestje in een beperkt aantal gevallen kan leiden tot de dood. Brrr eng.. de dood..dat past niet in ons luilekkerleventje. Nou, dood gaan we allemaal. Wen er maar aan 😂quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:08 schreef Scarface88 het volgende:
Corona is opzich niet gevaarlijk maar de paniek die nu onstaat wel. Economie China op zn gat, supermarkten leeg overal enz. Mensen slaan door.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:30 schreef rododendronneke het volgende:
Kan ook zijn dat mensen al deels antistoffen hebben voor dit virus hoor. Een coronavirus is niet heel nieuw. Deze variant wel, maar wellicht dat het lichaam nog wel eens het kan herkennen. Dit kan het verschil maken tussen een fikse griep en 'gewoon even verkouden'.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het gevaar zit hem niet in de dodelijkheid, het gevaar zit hem meer in het besmettingsgevaar. Bij een gewone griep zijn er mensen immuun en anderen niet. Dus 30% zal ongeveer worden besmet, ik zeg maar een nummer. Bij corona gaat het om een nieuw virus en het lichaam kent geen enkel immuun systeem hiervoor. m.a.w. Iedereen die deze virus oploopt wordt ziek en dus heel Nederland kan in theorie plat worden gelegd door deze ziekte. Daar loert het gevaar dat straks 100% van het personeelsbestand niet kan werken want iedereen is ziek. En dan rijst de vraag wat ga je doen, zieke mensen laten werken met een nog grotere kans op besmetting of neem je hier je verlies en laat je de zieke mensen thuis.
Wat stond er?quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:32 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/zorryh1968/status/1233091095514550272
Dit is best apart.
Nee, ik heb vandaag gelezen dat het bij kleine kinderen net heel goed meevalt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Corona is zo'n twintig keer dodelijker dan influenza toch?
Dan zal het nog steeds vooral dodelijk zijn voor ouderen en baby's. Maar ongevaarlijk is het natuurlijk niet.
Alleen als je een condoom over je hoofd doet.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
Is het veilig om morgen naar een concert te gaan? (Serieuze vraag..)
Nee de kans is vrij groot dat je zal stervenquote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
Fokkers worden the last men standing, omdat wij niet besmet worden op onze veilige zolderkamers. Het voortbestaan van het Hollandse volk is van ons afhankelijk.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:48 schreef Stance het volgende:
Elk nadeel heeft z,n voordeel. Straks geen problemen meer omtrent de huizennood, minder overbelasting op de wegen en dus minder files..... We kunnen wereldwijd best een goede uitdunning op de mensheid hebben.
Ik zou wel een glas warme ochtendpis drinken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
Als dat nog op je laatste wenslijst staat, zou ik het gewoon doen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
minder ouderen... pensioenproblemen ook opgelost!quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:48 schreef Stance het volgende:
Elk nadeel heeft z,n voordeel. Straks geen problemen meer omtrent de huizennood, minder overbelasting op de wegen en dus minder files..... We kunnen wereldwijd best een goede uitdunning op de mensheid hebben.
moeten fokkers wel van zolder komen om zich voor te planten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Fokkers worden the last men standing, omdat wij niet besmet worden op onze veilige zolderkamers. Het voortbestaan van het Hollandse volk is van ons afhankelijk.
Als het landsbelang het van ons verlangt dan worden wij wel over de streep getrokkenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
moeten fokkers wel van zolder komen om zich voor te planten.
Niet in de 013.quote:Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Donderjagers het volgende:
Volgens mij is 95% van de zolderkamerautisten kerel. Dat gaat knokken worden om met een vrouwtje te mogen paren.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
moeten fokkers wel van zolder komen om zich voor te planten.
...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 02:22 schreef Pek het volgende:
noodzaken.nl doet goede zaken, alles uitverkocht![]()
650 besmettingen in Italië dat klopt.. omdat het fucking leger de boel compleet heeft afgezet in en rond het besmette gebied ja.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 01:07 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik werk tegenwoordig bij de bank. Waren ze gistet in paniek omdat we zoveel handen moeten geven. Is er overal desinfectegel neergezet. En de vraag aan directie gesteld om een verbod te creeëren op handje schudden. Dat dramatische gedoe ook weerHad laatst een chinese klant geholpen en heb een uur in dezelfde spreekkamer gezeten. Niets aan het handje. Gewoon zonder desinfectiegel of iets anders onnodigs.
Nu is er weer een nieuwe vorm van bangmakerij gevonden. "coronapatiënt heeft carnaval gevierd". Boo -f*cking- Hoo. Telegraaf kopt dit eerste NL'se coronageval in een zwart kader. Kan het ff wat minder.. gewone griep kan ook dodelijk zijn. En we zitten midden in zo'n griepgolf. In Italië zijn zo'n 650 besmettingen. Als ik me bedenk dat het land zo'n 62,1 miljoen inwoners heeft, is dat niet eens één procent van het totaal aantal inwoners. En zolang je niet al verzwakt bent, is de kans groot dat je weer geneest.
Ik vind het zwaar overtrokken allemaal. Dat er een virus is, okee, maar kap eens met elkaar bang maken. Dan kun je net zo goed voor de rest van je leven binnen blijven omdat de kans op een auto-ongeluk groter is. Of omdat je als fietser ook gewoon overhoop gereden kan worden. Of ja, je zult maar net bij een terroristische aanslag aanwezig zijn.
eh... ik weet niet hoe jij rijdt?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet in de 013..
Maar serieus: de kans dat je onderweg verongelukt is groter dan de kans dat je aan Corona zal overlijden als gevolg van dit concertbezoek.
Misschien zijn de lactosevrije glutenvrije en vegan pakketten nog te krijgen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 02:22 schreef Pek het volgende:
noodzaken.nl doet goede zaken, alles uitverkocht![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |