abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:42:41 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191699922
De lange rijen voor de supermarkt in Italie, de lege schappen in China, gemeentes in lockdown.

Ben jij voorbereid aangaande je voorraadkast? Heb je extra ingeslagen tov normaal? Wat heb je dan ingeslagen? En hoe lang kun je vooruit?

Deel hier tips, tricks en pics!

Vier belangrijkste zaken voor survival in kritische situaties:

1 Onderdak
2 Vuur
3 Water
4 Voedsel
5 Strategize (zie plaatje) and act!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Goed houdbare voedselvoorraad

Zelfs de overheid adviseert het ons: zorg dat je houdbaar voedsel hebt. Investeer in een voorraad met eten en drinken waar je minstens een maand mee vooruit kan. Enkele suggesties:

Drinken
Koop een ruime hoeveelheid water in pakken of plastic flessen. Let in de winkel op de houdbaarheidsdatum en kies de producten die het langst mee gaan. Koop ook regelmatig nieuw water, maar gooi het oude - zolang het niet in de weg staat - niet weg. Grote kans dat het veel langer houdbaar is dan de datum aangeeft. Het beste combineer je dit met een waterfilter.

Pasta, rijst en peulvruchten
Rijst en droge pasta (spagetti, macaroni e.d.) kunnen jarenlang bewaard blijven en nog prima te eten zijn. In het ergste geval is het een tikkie muf, maar dat is niet erg. Peulvruchten zijn ook lekker lang houdbaar. Zowel gedroogd als in blik/pot. Droog is wel efficienter qua opslag, maar vereist water voor bereiding. Variëer ruim, daar heb je later profijt van. Koop van alles wat bij de supermarkt, betere groenteboer en vergeet zeker de Aziatische toko niet!

Ingeblikt eten
Niets zo lang houdbaar als eten in blik. Soms wel 10 of 20 jaar, en dat staat dan zelfs officieel op de verpakking als houdbaarheidsdatum. Maar in de praktijk kan het soms nog veel langer houdbaar blijven, zelfs tot 50 jaar!

https://preppers.nl/producten/voeding/voedselvoorraad/
Dit dingetje is ook erg handig. Kun je eventueel rechtstreeks mee uit een sloot drinken.

https://www.allprepare.co(...)3EAQYBCABEgI36_D_BwE

Slootwater zuiveren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:21 schreef SeLang het volgende:
Ik zou niet de Sawyer Mini nemen uit het filmpje maar de Sawyer Squeeze. Die is wat groter en zwaarder maar die raakt minder snel verstopt. Ik heb beiden dus ik ben ervaringsdeskundige.

In het hiking topic op FOK! heb ik vorig jaar al eens een uitgebreide post geschreven over waterbehandelingsmethoden.

Hier: Water purificatie
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:33 schreef Greys het volgende:
Heb de afgelopen weken aardig ingeslagen, ook voor de honden. Oa dit in wat grotere aantallen (voor mijn doen groter, dan). Geeft me een rustiger gevoel om even vooruit te kunnen in geval van nood.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:00 schreef Guanabana het volgende:
Mijn volledige lijst van wat ik heb, mochten mensen geinteresseerd zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 57% gewijzigd door Tengano op 26-02-2020 21:19:53 ]
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:45:04 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191699963
Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit een reeks was cq zou worden :@

sorry :{w
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 18:46:59 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191699988
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:00 schreef Tengano het volgende:

[..]

Geinig ding inderdaad en 40 euro dus terwijl je er de rest van je leven mee kunt doen. Stel voor dat je gaat hiken en geen waterflessen onderweg hoeft te kopen dan verdient zo'n ding zich eigenlijk vanzelf terug.
Ik gebruik die op mijn maandenlange wandeltochten door de wildernis (zie mijn reisverslagen op FOK! - links in mijn fotoboek). Daar kun je überhaupt geen waterflessen kopen. Het enige water binnen tientallen kilometers is vaak plasjes met groen water.

Dit heb ik gedronken, bijvoorbeeld:



Nooit ziek geweest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191700035
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:45 schreef Tengano het volgende:
Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit een reeks was cq zou worden :@

sorry :{w
Ik heb m iig gereekst.

En je linkje uit de OP is stuk.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:52:09 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191700068
Die ga ik nog even fixen
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:52:46 #6
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191700076
Vandaag weer wat voorraad erbij _O_. Nu nog wat dingetjes nodig om smaak te geven aan de rijst/pasta, dus vissaus en dergelijke.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_191700100
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik gebruik die op mijn maandenlange wandeltochten door de wildernis (zie mijn reisverslagen op FOK! - links in mijn fotoboek). Daar kun je überhaupt geen waterflessen kopen. Het enige water binnen tientallen kilometers is vaak plasjes met groen water.

Dit heb ik gedronken, bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Nooit ziek geweest.
Ziet er lekker uit c_/
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:54:40 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191700103
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik gebruik die op mijn maandenlange wandeltochten door de wildernis (zie mijn reisverslagen op FOK! - links in mijn fotoboek). Daar kun je überhaupt geen waterflessen kopen. Het enige water binnen tientallen kilometers is vaak plasjes met groen water.

Dit heb ik gedronken, bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Nooit ziek geweest.
Wow echt ongelofelijk! Ik heb net zitten googelen en ook bij Bever gekeken en zijn veel meer soorten van die dingen. Weet eigenlijk niet wat de beste zou zijn maar die in die link staat is vrij klein en daar kun je je hele leven mee vooruit. Best wel handig.
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:57:06 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191700167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:52 schreef Rabieluh het volgende:
Vandaag weer wat voorraad erbij _O_. Nu nog wat dingetjes nodig om smaak te geven aan de rijst/pasta, dus vissaus en dergelijke.
Ik ga zo ook weer op jacht in de Albert Heijn, terwijl niemand wat in de gaten heeft >:)

Heb al weer een lijstje gemaakt :)

Ben nog het meest blij met mijn drie kilo diepvriesknoflook. Die hoef ik niet eens meer te pellen, blijft gewoon harstikke goed en ik heb nog nooit zoveel knoflook in huis gehad *O*
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:58:49 #10
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191700199
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:57 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik ga zo ook weer op jacht in de Albert Heijn, terwijl niemand wat in de gaten heeft >:)

Heb al weer een lijstje gemaakt :)

Ben nog het meest blij met mijn drie kilo diepvriesknoflook. Die hoef ik niet eens meer te pellen, blijft gewoon harstikke goed en ik heb nog nooit zoveel knoflook in huis gehad *O*
Kreeg nog een reep chocola cote d'or met karamel gratis bij m'n bestelling _O_.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:59:16 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191700207
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:58 schreef Rabieluh het volgende:
Kreeg nog een reep chocola cote d'or met karamel gratis bij m'n bestelling _O_.
:B
pi_191700224
Mijn volledige lijst van wat ik heb, mochten mensen geinteresseerd zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koel en donker bewaren
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:00:33 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191700229
Ik zag dat ik ook bij de webshop had kunnen bestellen bij de Amazing Oriental. Ik zat toch boven het bedrag dat ik geen bestelkosten meer had, maar dat vond ik er toch wel wat genant uitzien voor de buren :X
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:03:14 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191700270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:00 schreef Guanabana het volgende:
Mijn volledige lijst van wat ik heb, mochten mensen geinteresseerd zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie lijst :Y) Staat in de OP nu ^O^

Ik mistte de tandpasta in je lijstje; die ga ik zo halen. Een voorraadje tandenborstels had ik al.
pi_191700325
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:03 schreef Tengano het volgende:

[..]

Goeie lijst c_/ Staat in de OP nu ^O^

Ik mistte de tandpasta in je lijstje; die ga ik zo halen. Een voorraadje tandenborstels had ik al.
Ik heb nog vrijwel 2 volle tubes, ik verwacht niet dat ik langer dan een maand in lockdown hoef ofzo ;)
Koel en donker bewaren
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 19:09:24 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191700389
Had al een gewone bestelling staan bij de AH, nu toch nog maar wat extra houdbare dingen toegevoegd :@
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 19:21:03 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191700604
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Wow echt ongelofelijk! Ik heb net zitten googelen en ook bij Bever gekeken en zijn veel meer soorten van die dingen. Weet eigenlijk niet wat de beste zou zijn maar die in die link staat is vrij klein en daar kun je je hele leven mee vooruit. Best wel handig.
Ik zou niet de Sawyer Mini nemen uit het filmpje maar de Sawyer Squeeze. Die is wat groter en zwaarder maar die raakt minder snel verstopt. Ik heb beiden dus ik ben ervaringsdeskundige.

In het hiking topic op FOK! heb ik vorig jaar al eens een uitgebreide post geschreven over waterbehandelingsmethoden.

Hier: Water purificatie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191700624
Maandagavond naar de Makro geweest. We waren toch de enige met een 'prepper' cart en er was nog *heel* veel te halen. Er waren maar vier mensen in de hele zaak, de paniek is in ieder geval nog niet uitgebroken.
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:27:13 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191700727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zou niet de Sawyer Mini nemen uit het filmpje maar de Sawyer Squeeze. Die is wat groter en zwaarder maar die raakt minder snel verstopt. Ik heb beiden dus ik ben ervaringsdeskundige.

In het hiking topic op FOK! heb ik vorig jaar al eens een uitgebreide post geschreven over waterbehandelingsmethoden.

Hier: Water purificatie
Je advies staat in de OP. Het is donker nu, dus ik ga nog even stashen 8-)
pi_191700825
Ik was wat op Twitter aan het kijken en ik denk dat de preppers het tempo stevig mogen opdrijven. Bij het signaal van de "eerste gevallen" is het snel voorbij.

Griekenland:


Roemenië:


Oostenrijk:


Duitsers gaan ondertussen naar Sittard want de lokale Lidl is met dat ene geval ook al leeg.
pi_191700893
Jullie hebben me aangestoken :+ heb net bij mn reguliere boodschappenbestelling n extra voorraadje linzen, rijst, couscous, aardappelpuree, wat blikgroenten, wat houdbaar vlees (spam _O- )crackers en luiers besteld. Vast niet nodig, en ik dat geval eten we het gewoon weer op als dit weer is overgewaaid. En als t wel nodig is dan redden we het hier wel twee weken mee.

Water bestellen was trouwens wel al een dingetje :{ daar was (bij picnic) iig al niet gek veel meer van. En ik vertik t om water van drie euro per fles te preppen :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191700959
Koop een paar lege jerrycans en vul ze met kraanwater met een paar druppels chloor.

https://www.cdc.gov/healt(...)rage-containers.html

Zolang je kraanwater hebt kun je natuurlijk verversen. (eerlijk gezegd verwacht ik niet dat die uitvalt)
pi_191700990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:33 schreef zipcon het volgende:
Ik was wat op Twitter aan het kijken en ik denk dat de preppers het tempo stevig mogen opdrijven. Bij het signaal van de "eerste gevallen" is het snel voorbij.

Ik denk het ook. Wij zijn ruim twee weken geleden al begonnen. Target was 100 dagen, zijn we iets overheen gegaan: nu 108
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:51:59 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191701119
Houdbare melk vind ik wel een goed idee waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Als ik dat nu koop, hoe lang is dat dan ongeveer houdbaar volgens de THT?

Is die houdbare melk een beetje te gebruiken voor zaken als pannenkoeken en Brinta?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191701144
Dit topic is inderdaad verslavend. Helaas heb ik morgen echt 0 tijd om naar de winkel te gaan, dus laten we hopen dat het vrijdagavond niet te laat is.

Sowieso zal ik het over meerdere keren moeten verspreiden want ik heb geen auto en zal de voorraad niet voor maanden worden door ruimtegebrek in met name de vriezer en koelkast. Blikken kan ik altijd nog wel in een kast kwijt, of desnoods gewoon op de vloer.
Water ga ik van uit dat het voorlopig wel goed zit. Als het niet meer (gezond) uit de kraan komt hebben we genoeg andere problemen.

Wat doen jullie m.b.t. brood? Normaal heb ik 1 brood die ik in de vriezer houd en daar een halve week mee doe (doe ook 2 keer per week boodschappen). Als ik er meer in doe is mijn vriezer vol met alleen maar brood. En buiten de vriezer wordt het zo snel droog. Geen brood kopen en iets anders verzinnen voor ontbijt/lunch?
pi_191701182
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:42 schreef HoldOnTight het volgende:
Koop een paar lege jerrycans en vul ze met kraanwater met een paar druppels chloor.

https://www.cdc.gov/healt(...)rage-containers.html

Zolang je kraanwater hebt kun je natuurlijk verversen. (eerlijk gezegd verwacht ik niet dat die uitvalt)
Ik ga er ook niet vanuit dat er iets met de water of stroomvoorziening gaat gebeuren dus ik laat t lekker zo :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 19:55:09 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:57 schreef Tengano het volgende:

Ben nog het meest blij met mijn drie kilo diepvriesknoflook. Die hoef ik niet eens meer te pellen, blijft gewoon harstikke goed en ik heb nog nooit zoveel knoflook in huis gehad *O*
Geen zin om terug te zoeken, maar waar heb jij die knoflook gekocht? Toko?
Ik betaal bij de appie E 0,89 voor twee bolletjes (uit Spanje).
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 19:56:08 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701216
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Houdbare melk vind ik wel een goed idee waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Als ik dat nu koop, hoe lang is dat dan ongeveer houdbaar volgens de THT?

Is die houdbare melk een beetje te gebruiken voor zaken als pannenkoeken en Brinta?
Wij gebruiken niet anders ...
En THT is juli 2020 ... (Lidl)
pi_191701221
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Houdbare melk vind ik wel een goed idee waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Als ik dat nu koop, hoe lang is dat dan ongeveer houdbaar volgens de THT?

Is die houdbare melk een beetje te gebruiken voor zaken als pannenkoeken en Brinta?
Die ik gekocht heb zijn houdbaar t/m juli. Lijkt me voor nu prima.

Ik heb het nog nooit gebruikt zelf, dus geen idee. Lijkt me dat het prima moet zijn voor iets als havermout.
Koel en donker bewaren
pi_191701226
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:53 schreef kilon het volgende:
Dit topic is inderdaad verslavend. Helaas heb ik morgen echt 0 tijd om naar de winkel te gaan, dus laten we hopen dat het vrijdagavond niet te laat is.

Sowieso zal ik het over meerdere keren moeten verspreiden want ik heb geen auto en zal de voorraad niet voor maanden worden door ruimtegebrek in met name de vriezer en koelkast. Blikken kan ik altijd nog wel in een kast kwijt, of desnoods gewoon op de vloer.
Water ga ik van uit dat het voorlopig wel goed zit. Als het niet meer (gezond) uit de kraan komt hebben we genoeg andere problemen.

Wat doen jullie m.b.t. brood? Normaal heb ik 1 brood die ik in de vriezer houd en daar een halve week mee doe (doe ook 2 keer per week boodschappen). Als ik er meer in doe is mijn vriezer vol met alleen maar brood. En buiten de vriezer wordt het zo snel droog. Geen brood kopen en iets anders verzinnen voor ontbijt/lunch?
Brood vind ik niet t belangrijkste, ontbijten kan ook met rijst (of rijstepap :P ), crackers of wat dan ook. Afbakbroodjes zou evt ook nog kunnen maar die zijn meestal niet onwijs lang houdbaar.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 19:57:34 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701243
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Brood vind ik niet t belangrijkste, ontbijten kan ook met rijst (of rijstepap :P ), crackers of wat dan ook. Afbakbroodjes zou evt ook nog kunnen maar die zijn meestal niet onwijs lang houdbaar.
Afbakbrood kun je bijna op het einde gewoon afbakken en dan alsnog invriezen ;)
pi_191701277
Yep, geen brood.
Instant bami ;-)
pi_191701294
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik gebruik die op mijn maandenlange wandeltochten door de wildernis (zie mijn reisverslagen op FOK! - links in mijn fotoboek). Daar kun je überhaupt geen waterflessen kopen. Het enige water binnen tientallen kilometers is vaak plasjes met groen water.

Dit heb ik gedronken, bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Nooit ziek geweest.
Met zo een waterfilter als je uit zo een trog drinkt, smaakt het dan gewoon als kraanwater of stinkt en meurt het evengoed, maar wordt je er alleen niet ziek van? :@

Heel smakelijk ziet het er niet uit, maar hey, als het werkt dan werkt het :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191701305
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik ga er ook niet vanuit dat er iets met de water of stroomvoorziening gaat gebeuren dus ik laat t lekker zo :)
Shit, heb ik dat DHZ zonnecellenpakket en die 2 UPS units voor niks besteld :-(

Als ik een emmertje uit het raam gooi kan ik water uit de sloot vissen. Dan nog filteren en koken en in noodgevallen is er wat te drinken...
pi_191701308
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:53 schreef kilon het volgende:


Wat doen jullie m.b.t. brood? Normaal heb ik 1 brood die ik in de vriezer houd en daar een halve week mee doe (doe ook 2 keer per week boodschappen). Als ik er meer in doe is mijn vriezer vol met alleen maar brood. En buiten de vriezer wordt het zo snel droog. Geen brood kopen en iets anders verzinnen voor ontbijt/lunch?
Ik heb beschuit, knackebrod, rijstwafels, ontbijtkoek gekocht als vervanging voor brood. Eén brood in je vriezerla en hij is zo'n beetje vol, dus dat schiet niet zo op.
Koel en donker bewaren
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 20:03:00 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701331
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:01 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb beschuit, knackebrod, rijstwafels, ontbijtkoek gekocht als vervanging voor brood. Eén brood in je vriezerla en hij is zo'n beetje vol, dus dat schiet niet zo op.
Ikke ook nog van die pannenkoekenmix waar alleen water bij hoeft .....
pi_191701342
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:03 schreef maily het volgende:

[..]

Ikke ook nog van die pannenkoekenmix waar alleen water bij hoeft .....
Haha heb ik ook ja :P

En havermout (met houdbare melk dus).
Koel en donker bewaren
pi_191701343
Ik heb altijd wat (supermarkt)brood in de vriezer en heb nu extra wat zakken broodmix gekocht voor de broodbakmachine.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 20:06:27 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701384
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:04 schreef Felixa het volgende:
Ik heb altijd wat (supermarkt)brood in de vriezer en heb nu extra wat zakken broodmix gekocht voor de broodbakmachine.
Heb geen broodbakmachine maar het kan ook zonder: Zelf brood bakken zonder machine

:Y)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 februari 2020 @ 20:11:19 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191701464
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Met zo een waterfilter als je uit zo een trog drinkt, smaakt het dan gewoon als kraanwater of stinkt en meurt het evengoed, maar wordt je er alleen niet ziek van? :@
Dat verschilt per geval, maar meestal smaakt het gewoon lekker. Het water uit die drinkbak op de foto was bijvoorbeeld heerlijk na filteren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191701466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:06 schreef maily het volgende:

[..]

Heb geen broodbakmachine maar het kan ook zonder: Zelf brood bakken zonder machine

:Y)
Jammer, ik heb geen oven :P

Dan wordt het vrijdag in eerste instantie dus inderdaad een voorraadje crackers, beschuit, rijst, pastas en sauzen kopen.
Zaterdag dan wat diepvriesgroente en fruit, houdbare melk en dingen als rozijnen, troostvoer, nootjes, soepen etc.

En als het tegen die tijd nog niet leeg is zondag nog een keertje voor meer spul.

Goh, nooit gedacht dat ik dit ooit nog eens zou doen.
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 20:15:38 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191701541
Vergeten jullie ook niet om ook wat lekkers in voorraad te leggen (chocolade, drop, chips etc.) :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191701563
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:50 schreef Molo het volgende:

[..]

De Amazing Coroniental?
_O-

Bij die toko was ik laatst nog want ik had nieuwe thee nodig. Was huiverig om naar binnen te gaan :'(
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 20:16:58 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701573
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:15 schreef LTVDK het volgende:
Vergeten jullie ook niet om ook wat lekkers in voorraad te leggen (chocolade, drop, chips etc.) :P
Hmm .... jammer dat kaas niet zo best in te vriezen en daarna smakelijk op te eten is ....
pi_191701582
Als je geen brikken melk wilt hebben (ook al is tot juli eigenlijk voldoende), kan je nog voor gewone poedermelk gaan. Het kan voor alles gebruikt worden:
https://www.jumbo.com/two(...)oeder-400g/135233STK

Er is ook nog eipoeder voor cakes en omeletten maar ik kan snappen dat dat niet even lekker smaakt voor iedereen. https://www.basboilieshop.nl/ei-poeder
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 20:18:11 #46
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191701591
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:16 schreef maily het volgende:

[..]

Hmm .... jammer dat kaas niet zo best in te vriezen en daarna smakelijk op te eten is ....
Er kunnen ook andere lekkere dingen in de vriezer, bitterballen, loempia's, kipnuggets :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 20:18:41 #47
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701600
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Er kunnen ook andere lekkere dingen in de vriezer, bitterballen, loempia's, kipnuggets :+
@bitterbal !!

Friet!
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:20:47 #48
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191701630
Wat te doen m.b.t. fruit? Diepvriesfruit?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191701654
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat te doen m.b.t. fruit? Diepvriesfruit?
Blik? Het meeste diepvriesfruit komt niet ongeschonden eruit (vooral bessen).
pi_191701655
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:16 schreef maily het volgende:

[..]

Hmm .... jammer dat kaas niet zo best in te vriezen en daarna smakelijk op te eten is ....
Vacuum? met zo'n apparaat zo gedaan. Kan ook voor vlees/ worst. Hoeft het niet allemaal in de vriezer :)
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 20:23:01 #51
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701665
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:22 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Vacuum? met zo'n apparaat zo gedaan. Kan ook voor vlees/ worst. Hoeft het niet allemaal in de vriezer :)
Goeie! Kan ik vragen bij onze kaasboerin!! Dank je :Y)
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:24:45 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191701688
Zouden de extra grote vriezers nu al duurder zijn?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:25:05 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191701693
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Er kunnen ook andere lekkere dingen in de vriezer, bitterballen, loempia's, kipnuggets :+
Vergeet je frituurolie niet, of ossenvet _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:27:14 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191701725
Ik heb wat extra pasta gekocht, 2 blikken soep, 12 blikken bonen/groente van hak en 4 mais. Ook 6 grote potten pastasaus. Een extra brood voor in de vriezer met wat beleg en een beetje ingeblikt fruit. En wat havermout+houdbare melk.

Ik ga er vanuit dat het water gewoon uit de kraan blijft komen bij een uitbraak dus dit moet samen met wat ik nog heb wel genoeg zijn om de eerste 2 weken door te komen.

En ik verwacht dat je wel eerder dan dat naar de supermarkt kan of hulp krijgt. En de dingen die ik nu extra gekocht heb zijn dingen die ik anders ook wel gebruik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:30:12 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191701761
Vergeet de koffie, wijn en bier niet mensen. Leven is leuk _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 20:33:43 #56
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191701814
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:30 schreef Molo het volgende:
Vergeet de koffie, wijn en bier niet mensen. Leven is leuk _O_
Hmm .... koffie maar eens bijbestellen .... je weet maar nooit ....
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:43:31 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191701982
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:55 schreef maily het volgende:

[..]

Geen zin om terug te zoeken, maar waar heb jij die knoflook gekocht? Toko?
Ik betaal bij de appie E 0,89 voor twee bolletjes (uit Spanje).
Amazing Oriental
pi_191701989
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
En ik verwacht dat je wel eerder dan dat naar de supermarkt kan of hulp krijgt. En de dingen die ik nu extra gekocht heb zijn dingen die ik anders ook wel gebruik.
Mocht er een 'lockdown' komen dan verwacht ik dat de bezorgdiensten (picnic/Albert) gewoon blijven werken alleen hebben de jongens en meisjes dan een hazmat suit aan. (met of zonder logo).

Wel mogelijk dat er na verloop van tijd gerantsoeneerd wordt en dan zijn wij natuurlijk vet in het voordeel.
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:45:09 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702013
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Brood vind ik niet t belangrijkste, ontbijten kan ook met rijst (of rijstepap :P ), crackers of wat dan ook. Afbakbroodjes zou evt ook nog kunnen maar die zijn meestal niet onwijs lang houdbaar.
Denk eraan dat je het moraal ook hoog moet houden in een situatie van krapte en gebrek aan variatie. Zorg dat je een paar pakken bloem in huis hebt en korrelgist zodat je een keer zelf brood kunt bakken. Is niet alleen lekker maar ook goed voor het moraal.
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:46:17 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191702039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:43 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Mocht er een 'lockdown' komen dan verwacht ik dat de bezorgdiensten (picnic/Albert) gewoon blijven werken alleen hebben de jongens en meisjes dan een hazmat suit aan. (met of zonder logo).

Wel mogelijk dat er na verloop van tijd gerantsoeneerd wordt en dan zijn wij natuurlijk vet in het voordeel.
¤80,- bezorgkosten _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:46:35 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191702045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

Denk eraan dat je het moraal ook hoog moet houden in een situatie van krapte en gebrek aan variatie. Zorg dat je een paar pakken bloem in huis hebt en korrelgist zodat je een keer zelf brood kunt bakken. Is niet alleen lekker maar ook goed voor het moraal.
Of oliebollen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:47:37 #62
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702073
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:15 schreef LTVDK het volgende:
Vergeten jullie ook niet om ook wat lekkers in voorraad te leggen (chocolade, drop, chips etc.) :P
Zorg dat je suiker in huis hebt en maak tegen de tijd dat je lekkernij op is zelf koekjes. Lekker en goed om de moed er in te houden.
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 20:48:42 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191702096
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:43 schreef Tengano het volgende:

[..]

Amazing Oriental
Dank je. Helaas dichtstbijzijnde in Breda ....
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:48:58 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702098
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:16 schreef maily het volgende:

[..]

Hmm .... jammer dat kaas niet zo best in te vriezen en daarna smakelijk op te eten is ....
Kaas kun je raspen; liefst in een keukenmachine en daarna invriezen. Doe ik al jaren.
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 20:50:17 #65
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191702127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:48 schreef maily het volgende:

[..]

Dank je. Helaas dichtstbijzijnde in Breda ....
Daar liep ik gisteren nog langs, komt wel dichtbij zo.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:50:56 #66
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:48 schreef maily het volgende:

[..]

Dank je. Helaas dichtstbijzijnde in Breda ....
Kostte 2.09 euro per kilo. Wel de moeite waard.
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 20:53:37 #67
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191702212
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:50 schreef Tengano het volgende:

[..]

Kostte 2.09 euro per kilo. Wel de moeite waard.
Ik ga eens kijken bij de toko hier, wat zij hebben aan knoflook.
En andere lekkere dingen :P
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:56:57 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702293
Ik was net bij de Aldi en het grote hamsteren is dus begonnen. Er waren twee mensen met twee boodschappenkarren volledig hadden algeladen en daar boven op nog een giga kop. Gewoon genant :{w dat zie je echt nooit. Moesten 485 euro afrekenen. Allemaal traytjes van dingen zoals blikken met ananas, pindakaas, groenten etc. en overal iets van twee traytjes van.

Toen ik verbaasd vroeg waar ze dat allemaal voor nodig hadden :? (omdat ik het niet begreep) zeiden ze: Nou gewoon dit zijn onze dagelijkse boodschappen O-) Even later legde ze het weeranders uit dat ze maar 1 keer per jaar boodschappen deden en dat dit gewoon makkelijker was. Al met al dus een lulverhaal :R

Zorg dus dat je je boodschappen niet te opvallend doet zoals deze mensen en er daardoor geen kopieergedrag ontstaat als gevolg van paniek anders grijp jij straks ook mis. Ga naar meerdere winkels en niet iedere keer dezelfde. Verdeel je boodschappenload dus zodat het als het kan niet opvalt.
pi_191702312
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:46 schreef Molo het volgende:

[..]

¤80,- bezorgkosten _O_
Als ik in quarantaine moet en mijn salaris wel gewoon wordt doorbetaald bespaar ik zo'n 250 tot 300 euro aan reiskosten. Dan kan ik per maand toch mooi bijna 4 keer iets laten bezorgen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 20:57:49 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702313
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:53 schreef maily het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken bij de toko hier, wat zij hebben aan knoflook.
En andere lekkere dingen :P
Je kunt bij Amazing Oriental voor 35 euro bestellen en dan brengen ze het gratis thuis. Had ik ook kunnen doen maar dat valt te veel op; ik woon namelijk op mezelf.
pi_191702345
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:46 schreef Molo het volgende:

[..]

¤80,- bezorgkosten _O_
Ja, of dingen op de bon. Weet ik nog wel, benzinebonnen begin jaren 70....

Het schijnt dat mensen in Wuhan eens in de paar dagen 3 uur mogen shoppen. Moeten ze wel een uur in de rij staan voor ze in de supermarkt zijn.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:02:14 #72
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191702406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik gebruik die op mijn maandenlange wandeltochten door de wildernis (zie mijn reisverslagen op FOK! - links in mijn fotoboek). Daar kun je überhaupt geen waterflessen kopen. Het enige water binnen tientallen kilometers is vaak plasjes met groen water.

Dit heb ik gedronken, bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Nooit ziek geweest.
Er is nu ook een squeeze micro, heb je die ook overwogen? Misschien volgende maand m'n REI dividend maar eens gebruiken om er een aan te schaffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heremeteit op 26-02-2020 21:19:01 (Mini -> micro) ]
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 21:03:18 #73
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191702438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:57 schreef Tengano het volgende:

[..]

Je kunt bij Amazing Oriental voor 35 euro bestellen en dan brengen ze het gratis thuis. Had ik ook kunnen doen maar dat valt te veel op; ik woon namelijk op mezelf.
Heb ik gezien, maar ik ga eerst bij onze toko kijken.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:03:55 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702455
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:02 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Er is nu ook een squeeze mini, heb je die ook overwogen? Misschien volgende maand m'n REI dividend maar eens gebruiken om er een aan te schaffen.
https://www.allprepare.com/sawyer-micro-squeeze-sp2129

Bedoel je deze?
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:04:42 #75
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191702480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Wow echt ongelofelijk! Ik heb net zitten googelen en ook bij Bever gekeken en zijn veel meer soorten van die dingen. Weet eigenlijk niet wat de beste zou zijn maar die in die link staat is vrij klein en daar kun je je hele leven mee vooruit. Best wel handig.
Daar hebben we uiteraard OutdoorGearLab voor :7

https://www.outdoorgearla(...)packing-water-filter
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:05:31 #76
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191702506
quote:
Yes!

Heb trouwens al een Steripen, Electrolytic Water Purifier en Katadyn befree, maar die laatste is meer echt een day hike ding. Het meer hier in de buurt heeft mooi helder water, dus heb geen water voorraad in huis.

[ Bericht 14% gewijzigd door Heremeteit op 26-02-2020 21:12:28 ]
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:06:00 #77
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191702519
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:56 schreef Tengano het volgende:
Ik was net bij de Aldi en het grote hamsteren is dus begonnen. Er waren twee mensen met twee boodschappenkarren volledig hadden algeladen en daar boven op nog een giga kop. Gewoon genant :{w dat zie je echt nooit. Moesten 485 euro afrekenen. Allemaal traytjes van dingen zoals blikken met ananas, pindakaas, groenten etc. en overal iets van twee traytjes van.

Toen ik verbaasd vroeg waar ze dat allemaal voor nodig hadden :? (omdat ik het niet begreep) zeiden ze: Nou gewoon dit zijn onze dagelijkse boodschappen O-) Even later legde ze het weeranders uit dat ze maar 1 keer per jaar boodschappen deden en dat dit gewoon makkelijker was. Al met al dus een lulverhaal :R

Zorg dus dat je je boodschappen niet te opvallend doet zoals deze mensen en er daardoor geen kopieergedrag ontstaat als gevolg van paniek anders grijp jij straks ook mis. Ga naar meerdere winkels en niet iedere keer dezelfde. Verdeel je boodschappenload dus zodat het als het kan niet opvalt.
Het is bij echt preppen sowieso niet slim om op te vallen als je veel spullen hebt. Mensen die niets hebben gaan er naar op zoek en als ze weten dat het bij jou te vinden is... maargoed dan praat je echt over mad max toestanden :P

Maar echte preppers zouden erover liegen denk ik, zoals zij deden met '1x per jaar boodschappen'.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:06:25 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702528
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:05 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Yes!
Maar dat is de micro en geen mini :?
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:08:15 #79
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702555
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is bij echt preppen sowieso niet slim om op te vallen als je veel spullen hebt. Mensen die niets hebben gaan er naar op zoek en als ze weten dat het bij jou te vinden is... maargoed dan praat je echt over mad max toestanden :P

Maar echte preppers zouden erover liegen denk ik, zoals zij deden met '1x per jaar boodschappen'.
Ja, maar je bent gewoon een sukkel als je zo opvallend veel boodschappen in 1 keer doet. Dat is ieder verhaal wat je ophangt bij voorbaat lulkoek. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel boodscdhappen gezien op twee karren en dan ook nog alleen maar trays. Dat is echt alles behalve regulier.
pi_191702567
Net even ingeslagen. Hier redden we het wel mee.
Check it out
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:09:05 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191702569
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:08 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja, maar je bent gewoon een sukkel als je zo opvallend veel boodschappen in 1 keer doet. Dat is ieder verhaal wat je ophangt bij voorbaat lulkoek. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel boodscdhappen gezien op twee karren en dan ook nog alleen maar trays. Dat is echt alles behalve regulier.
Dat is waar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:09:48 #82
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191702580
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:08 schreef hjansen82 het volgende:
Net even ingeslagen. Hier redden we het wel mee.
[ afbeelding ]
Nou veel? Het is te hopen dat de lockdown van je dorp niet langer dan een week duurt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:12:02 #83
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191702600
Zo, ik heb mijn bestelling bij Picnic geplaatst en voor morgen mijn AH lijstje klaar staan. Komend weekend ga ik ook nasi en spaghetti maken om in te vriezen. Heb redelijk standaard shit gepland: houdbare melk, aardappelpuree, pasta, rijst, fruit in blik, water, crackers en wat diepvriesmeuk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het serieus wel leuk om zo'n boodschappenlijst te maken. Met dit topic erbij helemaal :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191702604
Ik heb al een aantal van deze karren gezien. Worden er steeds meer.
Check it out
pi_191702613
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat verschilt per geval, maar meestal smaakt het gewoon lekker. Het water uit die drinkbak op de foto was bijvoorbeeld heerlijk na filteren.
Dat had ik niet gedacht :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:14:13 #86
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702627
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zo, ik heb mijn bestelling bij Picnic geplaatst en voor morgen mijn AH lijstje klaar staan. Komend weekend ga ik ook nasi en spaghetti maken om in te vriezen. Heb redelijk standaard shit gepland: houdbare melk, aardappelpuree, pasta, rijst, fruit in blik, water, crackers en wat diepvriesmeuk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het serieus wel leuk om zo'n boodschappenlijst te maken. Met dit topic erbij helemaal :')
Ik zou wachten met die nassi maken totdat je het nodig hebt. Als je er genoeg nassi in hebt zitten kun je er geen andere dingen meer in bewaren zoals groenten, vlees, brood of andere dingen die je nodig hebt. Rijst voor de nassi kun je daarentegen wel buiten je vriezer bewaren.
pi_191702629
Kunnen we trouwens een moment stil zijn voor de mensen die geen geld op hun rekening hebben en dus niet kunnen hamsteren?

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:12 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb al een aantal van deze karren gezien. Worden er steeds meer.
[ afbeelding ]
Wordt lastig meenemen achterop de fiets...
Of ik moet snel wegrennen met de kar en hem daarna natuurlijk braaf terugbrengen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:14:47 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191702632
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:12 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb al een aantal van deze karren gezien. Worden er steeds meer.
[ afbeelding ]
maar zie sowieso al een hoop producten die je na een week kan weggooien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:14:52 #89
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:12 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb al een aantal van deze karren gezien. Worden er steeds meer.
[ afbeelding ]
Ben je serieus? En waar was dat?
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:15:16 #90
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191702641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:06 schreef Tengano het volgende:

[..]

Maar dat is de micro en geen mini :?
Oh ik zei mini, ja dat moest squeeze micro zijn.
Die weer groter is dan de mini, maar wel een betere flow rate heeft.
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 21:16:11 #91
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191702661
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:12 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb al een aantal van deze karren gezien. Worden er steeds meer.
[ afbeelding ]
Die gaan gewoon een weekendje weg met de familie.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:16:28 #92
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191702664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:14 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik zou wachten met die nassi maken totdat je het nodig hebt. Als je er genoeg nassi in hebt zitten kun je er geen andere dingen meer in bewaren zoals groenten, vlees, brood of andere dingen die je nodig hebt. Rijst voor de nassi kun je daarentegen wel buiten je vriezer bewaren.
Naja, ik ben soms pas laat thuis van werk en dan is kant-en-klare nasi gewoon handig om in de vriezer te hebben. Is niet helemaal de juiste prepper mindset natuurlijk, maar ik combineer het een beetje :+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:17:13 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191702674
Ben benieuwd hoe de omzetcijfers van supermarkten gaan zijn deze maanden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:17:34 #94
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:15 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Oh ik zei mini, ja dat moest squeeze micro zijn.
Die weer groter is dan de mini, maar wel een betere flow rate heeft.
Ik zag ook deze:

https://www.allprepare.com/sawyer-pointone-squeeze-waterfilter

Goed voor 3,78 miljoen water. Als ik dat op heb verwacht ik dat ze onderhand een pilletje hebben uitgevonden
voor dat Kung Flu virus.

Kortom qua sawyer: Ik weet nou niet meer waar ik goed aan doe?
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:22:34 #95
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191702757
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:17 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik zag ook deze:

https://www.allprepare.com/sawyer-pointone-squeeze-waterfilter

Goed voor 3,78 miljoen water. Als ik dat op heb verwacht ik dat ze onderhand een pilletje hebben uitgevonden
voor dat Kung Flu virus.

Kortom qua sawyer: Ik weet nou niet meer waar ik goed aan doe?
Ik zou gewoon de mini halen, in quarantaine heb je toch tijd zat om water te filteren. Die zakken schijnen trouwens wel vaak stuk te gaan, maar ik geloof dat je 'm ook op een standaard fles kunt schroeven.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:23:42 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191702777
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:22 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Ik zou gewoon de mini halen, in quarantaine heb je toch tijd zat om water te filteren. Die zakken schijnen trouwens wel vaak stuk te gaan, maar ik geloof dat je 'm ook op een standaard fles kunt schroeven.
Als het water niet eens maar uit de kraan komt, zitten we dan niet in hele diepe shit al. Lijkt me weer wat overdreven maargoed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:23:58 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702778
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:22 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Ik zou gewoon de mini halen, in quarantaine heb je toch tijd zat om water te filteren. Die zakken schijnen trouwens wel vaak stuk te gaan, maar ik geloof dat je 'm ook op een standaard fles kunt schroeven.
Dat kan alleen bij die van 70 euro zag ik.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:26:07 #98
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702814
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het water niet eens maar uit de kraan komt, zitten we dan niet in hele diepe shit al. Lijkt me weer wat overdreven maargoed.
Misschien heb je gelijk en dan hoop ik ook. And better safe than sorry. Maar wellicht komt er nog ooit een situatie waarin zo'n apparaatje van pas komt en dan heb je hem al. Met die vier miljoen water die je ermee kunt zuiveren hoef je volgens mij maar 1 zo'n ding in je leven te kopen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:27:13 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191702833
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:26 schreef Tengano het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk en dan hoop ik ook. And better safe than sorry. Maar wellicht komt er nog ooit een situatie waarin zo'n apparaatje van pas komt en dan heb je hem al. Met die vier miljoen water die je ermee kunt zuiveren hoef je volgens mij maar 1 zo'n ding in je leven te kopen.
4 miljoen water? Liter of H2O moleculen? :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:28:06 #100
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191702849
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het water niet eens maar uit de kraan komt, zitten we dan niet in hele diepe shit al. Lijkt me weer wat overdreven maargoed.
Kleine kans idd, maar die sawyer mini kost niet veel en als je eens de bergen intrekt is het handig dat je uit rivieren kan drinken. Als je bij oppervlaktewater in de buurt woont is het ook handiger om zo'n dingetje in huis te hebben dan een voorraad water.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:28:17 #101
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702855
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

4 miljoen water? Liter of H2O moleculen? :P
4 miljoen liter H2O molekulen.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:29:37 #102
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:28 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Kleine kans idd, maar die sawyer mini kost niet veel en als je eens de bergen intrekt is het handig dat je uit rivieren kan drinken. Als je bij oppervlaktewater in de buurt woont is het ook handiger om zo'n dingetje in huis te hebben dan een voorraad water.
Die mini pas niet op een gewone waterfles dat kan alleen met die duurdere. Bij de mini staat wel dat je er extra zakken bij kunt kopen. Waar zou dat nou voor nodig zijn :+

Nadeel van die grote vind ik wel dat er veel accesoires bij zitten en die moet je wel allemaal bij elkaar houden.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:30:54 #103
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191702903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:23 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat kan alleen bij die van 70 euro zag ik.
Nee toch? https://www.pinterest.se/pin/268245721542817862/
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:33:30 #104
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191702952
quote:
Oh sorry, ik haal de mini en de micro door elkaar heen zie ik :{w Je hebt gelijk.

Wel raar dat de capaciteit van dat apparaat hoeveel hij totaal kan zuiveren er niet bij staat :?
pi_191702990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:57 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik ga zo ook weer op jacht in de Albert Heijn, terwijl niemand wat in de gaten heeft >:)

Heb al weer een lijstje gemaakt :)

Ben nog het meest blij met mijn drie kilo diepvriesknoflook. Die hoef ik niet eens meer te pellen, blijft gewoon harstikke goed en ik heb nog nooit zoveel knoflook in huis gehad *O*
Misschien ook handig: als je nu 20 teentjes knoflook in de grond stopt, heb je over 6 maanden 20 bollen knoflook. Daardoor heb ik altijd een jaarvoorraad knoflook in huis.

Ik stop ook maar een paar extra aardappels in de grond. Kost niks, geen moeite, en dan heb ik over een maand of 2 weer wat verse aardappelen.
I n gelukkig heb ik heel veel kruiden en groene bladgroente in de tuin. Die kun je mooi het hele jaar door oogsten, en geeft veel ijzer, vitaminen en wat smaak.
Dit heb ik niet speciaal voor Corona gedaan hoor, heb ik altijd al, maar voor degenen die de ruimte hebben zijn bladgroenten (snijbiet, boerenkool etc) erg makkelijk om het hele jaar door te laten groeien ter aanvulling met verse groenten.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:38:13 #106
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:35 schreef dodoria het volgende:

[..]

Misschien ook handig: als je nu 20 teentjes knoflook in de grond stopt, heb je over 6 maanden 20 bollen knoflook. Daardoor heb ik altijd een jaarvoorraad knoflook in huis.

Ik stop ook maar een paar extra aardappels in de grond. Kost niks, geen moeite, en dan heb ik over een maand of 2 weer wat verse aardappelen.
I n gelukkig heb ik heel veel kruiden en groene bladgroente in de tuin. Die kun je mooi het hele jaar door oogsten, en geeft veel ijzer, vitaminen en wat smaak.
Dit heb ik niet speciaal voor Corona gedaan hoor, heb ik altijd al, maar voor degenen die de ruimte hebben zijn bladgroenten (snijbiet, boerenkool etc) erg makkelijk om het hele jaar door te laten groeien ter aanvulling met verse groenten.
Heb ik ook aangedacht, maar daar heb ik niet echt een tuin voor. Maar mss ga ik het toch proberen. Ik had eigenlijk ook al zin om paprika's in te gaan zaaien; die eet ik ook erg graag. Maar mijn huidige knoflook is toch al doorgeschoten dus ik wurm er morgen wel een paar in. Thanks :)
pi_191703075
-verkeerde topic-

[ Bericht 90% gewijzigd door zipcon op 26-02-2020 21:45:35 ]
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 21:39:56 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191703084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:38 schreef Tengano het volgende:

[..]

Heb ik ook aangedacht, maar daar heb ik niet echt een tuin voor. Maar mss ga ik het toch proberen. Ik had eigenlijk ook al zin om paprika's in te gaan zaaien; die eet ik ook erg graag.
Die moet je binnen voorzaaien .....
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:41:01 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703100
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:39 schreef maily het volgende:

[..]

Die moet je binnen voorzaaien .....
Ja weet ik; maar daar heb ik toch geen ruimte voor. Die knoflookbolletjes zou nog net kunnen.
pi_191703130
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Houdbare melk vind ik wel een goed idee waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Als ik dat nu koop, hoe lang is dat dan ongeveer houdbaar volgens de THT?

Is die houdbare melk een beetje te gebruiken voor zaken als pannenkoeken en Brinta?
Ik heb zakken melkpoeder. Die gebruik is zelf sowieso al vaak om yogurt te maken.
1 kilo melkpoeder maakt 8 Liter volle melk. Meer water maakt halfvolle en magere melk. Poeder en water in een glazen fles, dop er op en heel goed schudden. Je proeft geen verschil met ‘gewone’ melk.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:44:12 #111
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703160
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:42 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik heb zakken melkpoeder. Die gebruik is zelf sowieso al vaak om yogurt te maken.
1 kilo melkpoeder maakt 8 Liter volle melk. Meer water maakt halfvolle en magere melk. Poeder en water in een glazen fles, dop er op en heel goed schudden. Je proeft geen verschil met ‘gewone’ melk.
Heb ik nog nooit gebruikt. Waar haal je dat voordelig? En dat is toch niet van dat spul wat je in de koffie doet toch?
pi_191703189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:53 schreef kilon het volgende:
Dit topic is inderdaad verslavend. Helaas heb ik morgen echt 0 tijd om naar de winkel te gaan, dus laten we hopen dat het vrijdagavond niet te laat is.

Sowieso zal ik het over meerdere keren moeten verspreiden want ik heb geen auto en zal de voorraad niet voor maanden worden door ruimtegebrek in met name de vriezer en koelkast. Blikken kan ik altijd nog wel in een kast kwijt, of desnoods gewoon op de vloer.
Water ga ik van uit dat het voorlopig wel goed zit. Als het niet meer (gezond) uit de kraan komt hebben we genoeg andere problemen.

Wat doen jullie m.b.t. brood? Normaal heb ik 1 brood die ik in de vriezer houd en daar een halve week mee doe (doe ook 2 keer per week boodschappen). Als ik er meer in doe is mijn vriezer vol met alleen maar brood. En buiten de vriezer wordt het zo snel droog. Geen brood kopen en iets anders verzinnen voor ontbijt/lunch?
Koop wat meel en een klein potje gist voor in de koelkast. Meel is lekker lang houdbaar. Misschien handig om nu even een makkelijk brood recept op te zoeken en uit te printen (en eventueel een keertje te proberen), zodat je dat niet straks nog hals over kop moet gaan zoeken.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:46:39 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191703213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:44 schreef Tengano het volgende:

[..]

Heb ik nog nooit gebruikt. Waar haal je dat voordelig? En dat is toch niet van dat spul wat je in de koffie doet toch?
https://www.jumbo.com/two(...)eder-400g/135233STK/

In veel supermarkten te koop, normaalgesproken :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:48:17 #114
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

https://www.jumbo.com/two(...)eder-400g/135233STK/

In veel supermarkten te koop, normaalgesproken :P
Geen goedkoop spul :@
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:48:59 #115
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703258
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:45 schreef dodoria het volgende:

[..]

Koop wat meel en een klein potje gist voor in de koelkast. Meel is lekker lang houdbaar. Misschien handig om nu even een makkelijk brood recept op te zoeken en uit te printen (en eventueel een keertje te proberen), zodat je dat niet straks nog hals over kop moet gaan zoeken.
Korrelgist ook ipv verse gist.
pi_191703276
Voor de rokers is het ook wel handig om sigaretten in te slaan, of zo'n blik shag
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:50:18 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191703287
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:48 schreef Tengano het volgende:

[..]

Geen goedkoop spul :@
Kunt er wel 3 liter melk van maken en behoorlijk lang houdbaar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:50:32 #118
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703289
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:49 schreef BeriBeri het volgende:
Voor de rokers is het ook wel handig om sigaretten in te slaan, of zo'n blik shag
Ik hoop zo dat mijn buren zonder komen te zitten ;(
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:51:37 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703306
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kunt er wel 3 liter melk van maken en behoorlijk lang houdbaar.
3 liter melk voor 4,35 is iets prijziger dan 3 liter houdbare melk iig.
pi_191703332
Naar aanleiding van dit topic was ik benieuwd hoe lang ik zou kunnen overleven en heb ik een inventarisatie gemaakt van wat ik nu/normaliter in huis heb. En heb daarnaast uitgerekend hoeveel kcal het oplevert.

Was best wel verrassend:


Eenheden zijn veelal in grammen of milliliters.
Uitgaande van 1,5 liter per dag zou ik zonder de alcohol 15 dagen kunnen overleven en met alcohol 30 (confronterend trouwens dat ik meer liters alcohol heb dan normaal drinken :') ).
Overigens ken ik zo 2 mensen in de buurt welke een grondwater pomp hebben dus daar valt wel wat aan te doen.

Voor eten ben ik uitgegaan van 2000 kcal per dag en dan kan ik op basis van gezond eten 35 dagen overleven en inclusief snacks en alcohol 52 dagen.

Verdere analyse laat zien dat ik enorme hoeveelheden kcal in snacksauzen, rijst en wijn heb zitten. Het aparte is dat ik alle 3 amper eet. Tevens veel kcal in zaken die ik voor mijn verjaardag gekocht heb maar over heb. Laat maar weer eens zien hoe vet en ongezond die troep is want qua eenheden valt het mee.



Voor persoonlijke verzorging heb ik door aanbiedingen inmiddels een voorraad voor een jaar opgebouwd (excl wc papier). Dat zullenwe maar eens gaan temperen want ik heb echt enorme hoeveelheden zeep, deodorant en multivitaminen. Qua schoonmaak artikelen is het nog erger deze heb ik niet geteld maar geschat wat er in het kastje ligt kan ik met gemak 2+ jaar voorruit.
Plus die wc doekjes, bleek etc kunnen ook gebruikt worden om te ontsmetten.

Medisch is wat lastiger in te schatten maar vooralsnog genoeg pleisters en pijnstillers (2 jaar gelden flink ingeslagen toen ik opeens een wortelpuntontsteking had en niet meer beschikte over voldoende paracetamol). Ontsmettingsmiddelen niet wanneer het echt losgaat maar zou toch over voldoende alcohol wipes en sterilium moeten beschikken voor een week of 2 of langer wanneer ik veel binnen blijf.

Beste is overigens dat ik een geweer heb *) . Tevens een grote tuin waarin ik in theorie veel eten kan verbouwen.

Mocht ik echt willen preppen dan moet ik het dus in het drinken zoeken.
Plus groente gaan invriezen en opslaan want daar heb ik nu niets van.

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-02-2020 21:59:32 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 21:55:19 #121
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191703377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Naar aanleiding van dit topic was ik benieuwd hoe lang ik zou kunnen overleven en heb ik een inventarisatie gemaakt van wat ik nu/normaliter in huis heb. En heb daarnaast uitgerekend hoeveel kcal het oplevert.

Was best wel verrassend:
[ link | afbeelding ]

Eenheden zijn veelal in grammen of milliliters.
Uitgaande van 1,5 liter per dag zou ik zonder de alcohol 15 dagen kunnen overleven en met alcohol 30 (confronterend trouwens dat ik meer liters alcohol heb dan normaal drinken :') ).
Overigens ken ik zo 2 mensen in de buurt welke een grondwater pomp hebben dus daar valt wel wat aan te doen.

Voor eten ben ik uitgegaan van 2000 kcal per dag en dan kan ik op basis van gezond eten 35 dagen overleven en inclusief snacks en alcohol 52 dagen.

Verdere analyse laat zien dat ik enorme hoeveelheden kcal in snacksauzen, rijst en wijn heb zitten. Het aparte is dat ik alle 3 amper eet.

[ link | afbeelding ]

Voor persoonlijke verzorging heb ik door aanbiedingen inmiddels een voorraad voor een jaar opgebouwd (excl wc papier). Dat zullenwe maar eens gaan temperen want ik heb echt enorme hoeveelheden zeep, deodorant en multivitaminen. Qua schoonmaak artikelen is het nog erger deze heb ik niet geteld maar geschat wat er in het kastje ligt kan ik met gemak 2+ jaar voorruit.
Plus die wc doekjes, bleek etc kunnen ook gebruikt worden om te ontsmetten.

Medisch is wat lastiger in te schatten maar vooralsnog genoeg pleisters en pijnstillers (2 jaar gelden flink ingeslagen toen ik opeens een wortelpuntontsteking had en niet meer beschikte over voldoende paracetamol). Ontsmettingsmiddelen niet wanneer het echt losgaat maar zou toch over voldoende alcohol wipes en sterilium moeten beschikken voor een week of 2 of langer wanneer ik veel binnen blijf.

Beste is overigens dat ik een geweer heb *) . Tevens een grote tuin waarin ik in theorie veel eten kan verbouwen.

Mocht ik echt willen preppen dan moet ik het dus in het drinken zoeken.
Plus groente gaan invriezen en opslaan want daar heb ik nu niets van.
:o
pi_191703392
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:08 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja, maar je bent gewoon een sukkel als je zo opvallend veel boodschappen in 1 keer doet. Dat is ieder verhaal wat je ophangt bij voorbaat lulkoek. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel boodscdhappen gezien op twee karren en dan ook nog alleen maar trays. Dat is echt alles behalve regulier.
Ik doe normaalgesproken al regelmatig boodschappen voor 2 weken, dus ¤350 aan boodschappen is niet ongebruikelijk voor mij.
Ik doe nu gewoon 2 keer per week ‘tweewekelijkse’ boodschappen en bouw zo mijn voorraad op.
Ik doe ook wel eens boodschappen voor een goed doel, en dan maken we 130 maaltijden voor ouderen in 1x. Dan krijg ik ook wel vragen (en leg ik natuurlijk uit over ons geweldige goede doel). Je zou ook nog iets kunnen zeggen als ‘school kamp’. Dan moet je ook veel pasta en pindakaas enzo inslaan 👍.

[ Bericht 0% gewijzigd door dodoria op 26-02-2020 22:02:27 ]
pi_191703413
Jullie zijn echt allemaal knettergek :o :o
pi_191703465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:44 schreef Tengano het volgende:

[..]

Heb ik nog nooit gebruikt. Waar haal je dat voordelig? En dat is toch niet van dat spul wat je in de koffie doet toch?
Ik woon in het buitenland, dus weet helaas niet welke winkel in NL je dat haalt. Maar ik verwacht dat de macro of een dergelijke winkel dat wel heeft. Is inderdaad niet dat koffie-melk-poeder, maar echt melk poeder, gemaakt door gewone melk uit te drogen (wordt vooral gebruikt in de productie van kunstvoeding voor babies etc).
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:59:51 #125
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:56 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik doe normaalgesproken al regelmatig boodschappen voor 2 weken, dus ¤350 aan boodschappen is niet ongebruikelijk voor mij.
Ik doe nu gewoon 2 keer per week ‘tweewekelijkse’ boodschappen en bouw zo mijn voorraad op.
Ik doe ook wel eens boodschappen voor een hoe doel, en dan maken we 130 maaltijden voor ouderen in 1x. Dan krijg ik ook wel vragen (en leg ik natuurlijk uit over ons geweldige goede doel). Je zou ook nog iets kunnen zeggen als ‘school kamp’. Dan moet je ook veel pasta en pindakaas enzo inslaan 👍.
:D voor een schoolkamp of voor een padvindersgroep ja. Dat is ook een goeie. Trouwens nog even, die mensen kochten dus voor 485 euro boodschappen bij de Aldi. Dat is echt een tering hoeveelheid aan boodschappen hoor.
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:00:03 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191703489
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:56 schreef Tengano het volgende:
Ik was net bij de Aldi en het grote hamsteren is dus begonnen. Er waren twee mensen met twee boodschappenkarren volledig hadden algeladen en daar boven op nog een giga kop. Gewoon genant :{w dat zie je echt nooit. Moesten 485 euro afrekenen. Allemaal traytjes van dingen zoals blikken met ananas, pindakaas, groenten etc. en overal iets van twee traytjes van.

Toen ik verbaasd vroeg waar ze dat allemaal voor nodig hadden :? (omdat ik het niet begreep) zeiden ze: Nou gewoon dit zijn onze dagelijkse boodschappen O-) Even later legde ze het weeranders uit dat ze maar 1 keer per jaar boodschappen deden en dat dit gewoon makkelijker was. Al met al dus een lulverhaal :R

Zorg dus dat je je boodschappen niet te opvallend doet zoals deze mensen en er daardoor geen kopieergedrag ontstaat als gevolg van paniek anders grijp jij straks ook mis. Ga naar meerdere winkels en niet iedere keer dezelfde. Verdeel je boodschappenload dus zodat het als het kan niet opvalt.
Plus dat die ook allerlei meuk nu hebben wat je normaal waarschijnlijk niet eet. Wat moet je daar dan mee?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191703535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:55 schreef maily het volgende:

[..]

:o
En dan prep ik niet he. Ik koop dan gewoon soms groot in omdat ik er toch wel de plek voor heb.
Zo heb ik bijvoorbeeld 9 flessen vaatwasreiniger en 19 pakken wipes om de badkamer en wc mee schoon te maken. Als ik van beiden 4 gebruik in het jaar is het veel :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 22:02:29 #128
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191703537
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Plus dat die ook allerlei meuk nu hebben wat je normaal waarschijnlijk niet eet. Wat moet je daar dan mee?
Weggeven/verkopen aan de buren die niks gehamsterd hebben.
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:02:52 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191703549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Beste is overigens dat ik een geweer heb . Tevens een grote tuin waarin ik in theorie veel eten kan verbouwen.

Mocht ik echt willen preppen dan moet ik het dus in het drinken zoeken.
Plus groente gaan invriezen en opslaan want daar heb ik nu niets van.
Dit topic gaat toch niet over preppen, maar over een lockdown van je dorp/stad overleven.

Overigens vraag ik me af hoe verstandig het is om alcohol te nuttigen op zo'n moment :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:03:29 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191703555
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef maily het volgende:

[..]

Weggeven/verkopen aan de buren die niks gehamsterd hebben.
En zo het virus oplopen, nee bedankt!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:04:24 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703570
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Plus dat die ook allerlei meuk nu hebben wat je normaal waarschijnlijk niet eet. Wat moet je daar dan mee?
Ik zou het niet weten. Ik koop alleen maar dingen in die ik normaal gesproken ook gebruik; lijkt me wel zo logisch, wat moet ik er anders mee.

Maar het brengt me wel op een idee dat we later mss ook een ruiltopic kunnen maken waarin we overschotten en tekorten met elkaar kunnen onderhandelen :+
pi_191703592
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch niet over preppen, maar over een lockdown van je dorp/stad overleven.

Overigens vraag ik me af hoe verstandig het is om alcohol te nuttigen op zo'n moment :+
Wat moet dat moet en kan het altijd als ruilmiddel gebruiken.
Overigens ga ik niks meer kopen dan ik normaal doe ik verwacht niet dat we lege schappen krijgen. Het enige wat ik misschien wel bij koop is jus d'orange maar dat had ik toch nog nodig.
En heel misschien wat ingevroren groente als rode kool, spinazie en dergelijke.

En ik denk dat bij mijn ouders en oma ook nog wel de vriezer kan leegeten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:05:50 #133
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703600
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En dan prep ik niet he. Ik koop dan gewoon soms groot in omdat ik er toch wel de plek voor heb.
Zo heb ik bijvoorbeeld 9 flessen vaatwasreiniger en 19 pakken wipes om de badkamer en wc mee schoon te maken. Als ik van beiden 4 gebruik in het jaar is het veel :') .
Ik hoor Maxima in dat filmpje ineens zeggen: Hij is gek _O- _O- _O-

pi_191703603
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:59 schreef Tengano het volgende:

[..]

:D voor een schoolkamp of voor een padvindersgroep ja. Dat is ook een goeie. Trouwens nog even, die mensen kochten dus voor 485 euro boodschappen bij de Aldi. Dat is echt een tering hoeveelheid aan boodschappen hoor.
Ja dat is wel echt heel erg veel!

Al moet ik schoorvoetend toegeven dat ik al wel meer heb uitgegeven aan onze extra voorraad...ik denk dat ik aan zo’n ¤600 zit ongeveer in totaal. Maar dat is dus voor een gezin van 5.
pi_191703631
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:05 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik hoor Maxima in dat filmpje ineens zeggen: Hij is gek _O- _O- _O-

Ja dan zie ik een aanbieding en dan denk ik misschien maar bij halen. En dat blijk dat dus al eens gedaan te hebben. Of ik haal de gratisch drempel bezorgkosten niet bij bol of amazon en dan koop ik deo/tandpasta of gel erbij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191703687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch niet over preppen, maar over een lockdown van je dorp/stad overleven.
Nu wil ik niet heel lullig zijn, en ik vind mezelf ook echt geen prepper, maar wat je hier noemt is eigenlijk wel juist de definitie van preppen: voorbereiden op een mogelijke extreme situatie 🙈...
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:12:40 #137
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703715
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja dan zie ik een aanbieding en dan denk ik misschien maar bij halen. En dat blijk dat dus al eens gedaan te hebben. Of ik haal de gratisch drempel bezorgkosten niet bij bol of amazon en dan koop ik deo/tandpasta of gel erbij.
Daar heb ik dan weer weinig last van. Ik haal mijn boodschappen liever zelf en als ik bij een webshop bestel kijk ik altijd of ik het daar kosteloos kan afhalen anders is de prijs veelal niet zo aantrekkelijk of moet ik iid meuk kopen die ik helemaal niet nodig heb en ben ik helemaal een klauw geld kwijt.
pi_191703776
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:04 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Ik koop alleen maar dingen in die ik normaal gesproken ook gebruik; lijkt me wel zo logisch, wat moet ik er anders mee.

Maar het brengt me wel op een idee dat we later mss ook een ruiltopic kunnen maken waarin we overschotten en tekorten met elkaar kunnen onderhandelen :+
:D
pi_191703843
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Daar heb ik dan weer weinig last van. Ik haal mijn boodschappen liever zelf en als ik bij een webshop bestel kijk ik altijd of ik het daar kosteloos kan afhalen anders is de prijs veelal niet zo aantrekkelijk of moet ik iid meuk kopen die ik helemaal niet nodig heb en ben ik helemaal een klauw geld kwijt.
Je moet dan denken dat ik een boek koop en daar dan gel en/of tandpasta bij doe.
Dat zijn zaken die daar vaak goedkoper zijn en toch wel opgaan.

Zo heb ik ooit 48 oral b borstels in Duitsland gekocht omdat ze hier heel duur zijn, daar kan ik jaren mee vooruit. Zelfde met scheermesjes, die hoef ik nooit meer te kopen denk ik :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:22:18 #140
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191703911
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je moet dan denken dat ik een boek koop en daar dan gel en/of tandpasta bij doe.
Dat zijn zaken die daar vaak goedkoper zijn en toch wel opgaan.

Zo heb ik ooit 48 oral b borstels in Duitsland gekocht omdat ze hier heel duur zijn, daar kan ik jaren mee vooruit. Zelfde met scheermesjes, die hoef ik nooit meer te kopen denk ik :') .
Ik dacht dat ik erg was :D Ik word gewoon blij van jou :)

Ik ga alleen nu even Op1 kijken. Even zien wat de situatie in het land is 8-)
pi_191704085
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je moet dan denken dat ik een boek koop en daar dan gel en/of tandpasta bij doe.
Dat zijn zaken die daar vaak goedkoper zijn en toch wel opgaan.

Zo heb ik ooit 48 oral b borstels in Duitsland gekocht omdat ze hier heel duur zijn, daar kan ik jaren mee vooruit. Zelfde met scheermesjes, die hoef ik nooit meer te kopen denk ik :') .
En tevens de batterijen, deo en shampoo.
Check it out
pi_191704507
Is dit serieus?
Een maand voorraad halen voor dat virus
pi_191704628
Wij hebben net een paar kilo eipoeder besteld, bij de Zuidmolen. Misschien een tip? Water toevoegen en je kunt omeletten maken.
pi_191704650
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:45 schreef woxxel het volgende:
Is dit serieus?
Een maand voorraad halen voor dat virus
Ja, dit is serieus. In mijn geval trouwens 4 maanden.
  Spellchecker woensdag 26 februari 2020 @ 22:51:51 #145
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191704652
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:45 schreef woxxel het volgende:
Is dit serieus?
Een maand voorraad halen voor dat virus
Ik hoop dat ik het allemaal niet binnen deze maand op hoef te maken.
  Redactie Frontpage woensdag 26 februari 2020 @ 22:54:49 #146
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191704711
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:45 schreef woxxel het volgende:
Is dit serieus?
Een maand voorraad halen voor dat virus
Niet zozeer om het virus maar om de massahysterie die gaat ontstaan als hier de eerste besmettingen komen voor te zijn zoals in Italië: https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:58:42 #147
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191704787
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:45 schreef woxxel het volgende:
Is dit serieus?
Een maand voorraad halen voor dat virus
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Niet zozeer om het virus maar om de massahysterie die gaat ontstaan als hier de eerste besmettingen komen voor te zijn zoals in Italië: https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Dat dus. Op Op1 werd er ook al iemand geinterviewd die door liet schemeren dat zijn vrouw wss van plan was te gaan hamsteren. Er wordt een beetje lacherig over gedaan, maar het is al begonnen. En als mensen eenmaal gaan beginnen met hamsteren gaat iedereen het doen, want anders vis je achter het net immers.

Volgens mij is het al een keertje voorgekomen hier met babypoeder als voeding of zo. Mensen slaan elkaar dan bijna de hersens in om het laatste blik te bemachtigen. En in Nederland zijn we alles behalve anders; integendeel.
pi_191704856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Niet zozeer om het virus maar om de massahysterie die gaat ontstaan als hier de eerste besmettingen komen voor te zijn zoals in Italië: https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Dus om het virus. Kijk er naar uit..

Limburg lijkt me ook een prima eerste optie.
pi_191704911
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:12 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb al een aantal van deze karren gezien. Worden er steeds meer.
[ afbeelding ]
Eén zo'n kar is normaal voor een gezin met 3 opgroeiende pubers. Dat haalde m'n moeder wekelijks. Er is een tijd geweest dat er thuis meer dan een heel brood en anderhalve liter melk op een dag doorheen ging.

Kijkend naar mijn keukenkastje deze avond kwam ik tot de conclusie dat wanneer de supermarkt is leeg gehamsterd, wij voor twee personen niet verder komen dan een avondje rijst met sweet chili saus en een avondje spaghetti met sweet chili saus. En voor ontbijt en lunch zijn er nog een paar boterhammen en crackers met beleg.

Morgen dus maar eens nadenken over een beetje extra voorraad voor een 7 tot 10 dagen en daar bovenop nog extra smaakmakers (kruiden, sauzen uit zakjes, chips/noten/chocola, pindakaas/jam en dergelijke) .

Ik verwacht dat wanneer de chaos echt uitbreekt er binnen een week wel iets van een voedseldidtributie op gang komt, maar dat dat niet zal uitblinken in smaak. Denk meer aan een halfje brood pp voor twee a drie dagen, beetje boter en iets om een eenvoudige warme maaltijd te bereiden. Daarom extra smaakmakers. Alleen maar fabrieksbrood met boter/margarine gaat snel vervelen en dan biedt het gebruikelijke Hollandse zoet broodbeleg en pindakaas toch wat meer smaak en afwisseling. En met een sausje of wat kruiden kan de eenvoudige warme hap ook al een stuk prettiger op de tong liggen.
pi_191705011
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:58 schreef Tengano het volgende:

[..]


[..]

babypoeder
dat waren ook al de chinezen. Dit geheel terzijde
pi_191705396
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat te doen m.b.t. fruit? Diepvriesfruit?
Ik heb deze: https://www.jumbo.com/jumbo-bosvruchten-750g/212955ZK/

Voor door de havermout c_/
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 00:04:55 #152
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191705623
Hoe doen jullie het met bijvoorbeeld pasta maken?
Ik gebruik vaak verse groenten maar zie mezelf geen prei, paprika en wortel invriezen. Op de groentepaketten van de AH stond 'niet geschikt om thuis in de vriezen'.
Ik heb pasta en saus en kruiden maar wat zouden jullie als groente gebruiken?
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 00:17:04 #154
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191705639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:14 schreef Coeus het volgende:
Hoe doen jullie het met bijvoorbeeld pasta maken?
Ik gebruik vaak verse groenten maar zie mezelf geen prei, paprika en wortel invriezen. Op de groentepaketten van de AH stond 'niet geschikt om thuis in de vriezen'.
Ik heb pasta en saus en kruiden maar wat zouden jullie als groente gebruiken?
Maak dan een grote pan pasta met alles erop en eraan en vries dat in in porties.
Ui, knoflook, paprika, wortel en tomatensaus.
pi_191705643
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:14 schreef Coeus het volgende:
Hoe doen jullie het met bijvoorbeeld pasta maken?
Ik gebruik vaak verse groenten maar zie mezelf geen prei, paprika en wortel invriezen. Op de groentepaketten van de AH stond 'niet geschikt om thuis in de vriezen'.
Ik heb pasta en saus en kruiden maar wat zouden jullie als groente gebruiken?
Tomaten in blik? Olijven in water? Gegrilde paprika in olie?
pi_191705655
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:17 schreef maily het volgende:

[..]

Maak dan een grote pan pasta met alles erop en eraan en vries dat in in porties.
Ui, knoflook, paprika, wortel en tomatensaus.
Oh ja ik maak nooit iets vooruit en vries het dan in. Wel een goed plan, dankje. Waarom zou je zo'n zak groenten dan niet in kunnen vriezen maar een pastasaus wel, als deze bereid is?
pi_191705664
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:17 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Tomaten in blik? Olijven in water? Gegrilde paprika in olie?
Ha! Gegrilde paprika gaat op het lijstje!
Ik hou van veel groenten in m'n saus
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 00:21:46 #158
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191705670
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:20 schreef Coeus het volgende:

[..]

Oh ja ik maak nooit iets vooruit en vries het dan in. Wel een goed plan, dankje. Waarom zou je zo'n zak groenten dan niet in kunnen vriezen maar een pastasaus wel, als deze bereid is?
Rauwe groenten moet je eigenlijk nooit invriezen ..... maar "mijn manier" is even wat werk verrichten en een paar keer lekker eten met weinig moeite ;)
  donderdag 27 februari 2020 @ 00:21:56 #159
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191705673
Ik probeerde net die Sawyer Squeeze te bestellen maar kreeg nogal een rare melding over fishing en dat het false was of zo iets. Heb maar gewoon weggeklikt, maar wou wel graag zo'n ding hebben. Jammer wel.
pi_191705674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:14 schreef Coeus het volgende:
Hoe doen jullie het met bijvoorbeeld pasta maken?
Ik gebruik vaak verse groenten maar zie mezelf geen prei, paprika en wortel invriezen. Op de groentepaketten van de AH stond 'niet geschikt om thuis in de vriezen'.
Ik heb pasta en saus en kruiden maar wat zouden jullie als groente gebruiken?
quote:
Hoewel het invriezen de verouderingsproces vertraagt, wordt het niet helemaal gestopt. Daarom moeten de meeste groentesoorten een methode van warmtebehandeling ondergaan, meestal blancheren, om de rijpende enzymen te inactiveren en kleur, textuur en smaak te behouden. Om groenten te blancheren, dompel je de groenten enkele minuten in een pan met kokend water, en haal je ze er weer uit wanneer het water weer de kook bereikt heeft. Door ze hierna direct in een kom met (ijs)koud water te leggen, stop je direct het garingsproces. De meeste bevroren groenten blijven goed houdbaar blijven voor negen tot twaalf maanden.
https://www.natuurenmilieu.nl/blog/groenten-invriezen-doe-je-zo/
pi_191705715
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:21 schreef maily het volgende:

[..]

Rauwe groenten moet je eigenlijk nooit invriezen ..... maar "mijn manier" is even wat werk verrichten en een paar keer lekker eten met weinig moeite ;)
Dankjewel, ga ik doen!
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 00:28:55 #163
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191705723
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:28 schreef Coeus het volgende:

[..]

Dankjewel, ga ik doen!
Veel plezier (ik word er altijd zen van .... ) en smakelijk voor zoveel keer :Y)
  donderdag 27 februari 2020 @ 00:35:06 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191705789
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:17 schreef maily het volgende:

[..]

Maak dan een grote pan pasta met alles erop en eraan en vries dat in in porties.
Ui, knoflook, paprika, wortel en tomatensaus.
Alleen saus maken en die invriezen in zakjes. Dan hoef je alleen nog pasta te koken, saus opwarmen en klaar.
Sowieso handig om in huis te hebben. Iedereen lust toch wel op de meest uiteenlopende momenten pasta? ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 00:48:07 #165
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191705881
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Alleen saus maken en die invriezen in zakjes. Dan hoef je alleen nog pasta te koken, saus opwarmen en klaar.
Sowieso handig om in huis te hebben. Iedereen lust toch wel op de meest uiteenlopende momenten pasta? ^O^
Oeps inderdaad ....
  donderdag 27 februari 2020 @ 01:02:44 #166
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191705969
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:48 schreef maily het volgende:

[..]

Oeps inderdaad ....
pasta uit de vriezer is ook ongezond
pi_191705979
zijn de schappen alweer vol in Milaan e.o. of zijn ze daar ah verhongeren?
pi_191706987
Is dit het vernieuwde BNW Preppertopic? :D
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 27 februari 2020 @ 06:26:33 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191707095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:11 schreef dodoria het volgende:

[..]

Nu wil ik niet heel lullig zijn, en ik vind mezelf ook echt geen prepper, maar wat je hier noemt is eigenlijk wel juist de definitie van preppen: voorbereiden op een mogelijke extreme situatie 🙈...
Ja, voorbereiden op een mogelijke 2/3 weken lockdown. Dat is iets anders als dat alle voorzieningen wegvallen. Dus met 2 weken eten moet je het echt wel overleven.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 27 februari 2020 @ 06:27:07 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191707100
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:14 schreef Coeus het volgende:
Hoe doen jullie het met bijvoorbeeld pasta maken?
Ik gebruik vaak verse groenten maar zie mezelf geen prei, paprika en wortel invriezen. Op de groentepaketten van de AH stond 'niet geschikt om thuis in de vriezen'.
Ik heb pasta en saus en kruiden maar wat zouden jullie als groente gebruiken?
Een week geen groente? Of uit blik?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191707145
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Alleen saus maken en die invriezen in zakjes. Dan hoef je alleen nog pasta te koken, saus opwarmen en klaar.
Sowieso handig om in huis te hebben. Iedereen lust toch wel op de meest uiteenlopende momenten pasta? ^O^
Saus? :{w
Maggi volstaat.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 27 februari 2020 @ 07:04:38 #172
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191707365
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:21 schreef Tengano het volgende:
Ik probeerde net die Sawyer Squeeze te bestellen maar kreeg nogal een rare melding over fishing en dat het false was of zo iets. Heb maar gewoon weggeklikt, maar wou wel graag zo'n ding hebben. Jammer wel.
Op amazon.de staan ze ook.
  donderdag 27 februari 2020 @ 07:18:03 #173
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191707485
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 06:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, voorbereiden op een mogelijke 2/3 weken lockdown. Dat is iets anders als dat alle voorzieningen wegvallen. Dus met 2 weken eten moet je het echt wel overleven.
En als je twee weken ziek op bed ligt, heb je meestal ook geen zin om naar de supermarkt te gaan.
  donderdag 27 februari 2020 @ 07:27:59 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191707593
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:18 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

En als je twee weken ziek op bed ligt, heb je meestal ook geen zin om naar de supermarkt te gaan.
Ook niet zo sociaal om dan andere mensen te gaan infecteren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 27 februari 2020 @ 07:58:52 #175
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191707899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ook niet zo sociaal om dan andere mensen te gaan infecteren.
Gedeelde smart is halve smart
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:11:09 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191708023
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 06:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Saus? :{w
Maggi volstaat. [ afbeelding ]
Liever corona dan Maggi :r
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:22:56 #177
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191708204
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ook niet zo sociaal om dan andere mensen te gaan infecteren.
Als ik geïnfecteerd ben, hebben die "andere mensen" mij geïnfecteerd. Dus niet meer dan terecht om ze terug te pakken :Y)
pi_191708285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 06:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, voorbereiden op een mogelijke 2/3 weken lockdown. Dat is iets anders als dat alle voorzieningen wegvallen. Dus met 2 weken eten moet je het echt wel overleven.
Ja gelukkig wel. Ik denk dat ook zonder voorraad het prima te overleven is, alleen dat moet je waarschijnlijk naar de supermarkt en als je pech hebt moet je daar ook nog eens in de rij staan en moet je maar afwachten wat er in de schappen ligt.
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:33:33 #179
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_191708309
Moah, wij hebben:

5 kg rijst
meerdere bulk verpakkingen pasta
20kg havermout
20l houdbare amandel/sojamelk
verschillende droge peulvruchten in bulk
verschillende noten en zaden in bulk
verschillende melen en bloemen in bulk
olijfolie en kokosolie in bulk
altijd al genoeg kruiden in huis
en voor water hebben we altijd regenwateropvang met een filter ^^
zooi geblancheerde groenten uit de tijd en ingemaakte groente in wekpotten en de tuin zelf krijgt binnekort weer nieuwe groentes e.d.
Laat die quarantaine maar komen ^^
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_191708568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:22 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Als ik geïnfecteerd ben, hebben die "andere mensen" mij geïnfecteerd. Dus niet meer dan terecht om ze terug te pakken :Y)
Nou de mensen die je dan zou infecteren zijn hoogstwaarschijnlijk just de mensen die jou niet geïnfecteerd hebben hè?
pi_191708756
Maar wat is het idee van al die voorraden? dat je een 3 maanden later doodgaat?
  donderdag 27 februari 2020 @ 09:17:20 #182
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_191708789
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 00:21 schreef Tengano het volgende:
Ik probeerde net die Sawyer Squeeze te bestellen maar kreeg nogal een rare melding over fishing en dat het false was of zo iets. Heb maar gewoon weggeklikt, maar wou wel graag zo'n ding hebben. Jammer wel.
https://www.bol.com/nl/p/(...)fAl-DUBoCuOIQAvD_BwE
I hope I didn't brain my damage
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 09:19:18 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191708821
In Amerika koop je ze gewoon bij Walmart voor <$30
https://www.walmart.com/i(...)ater-Filter/24689330
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191708822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:14 schreef RamboDirk het volgende:
Maar wat is het idee van al die voorraden? dat je een 3 maanden later doodgaat?
In mijn geval, dat als de supermarkten leeg zijn of er een uitbraak is in mijn stad, dat ik niet naar buiten hoef voor eten. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191708883
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:14 schreef RamboDirk het volgende:
Maar wat is het idee van al die voorraden? dat je een 3 maanden later doodgaat?
Ik dek een week of 3 af. Daarna ga ik mijn overgewicht aanspreken.
pi_191708914
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:14 schreef RamboDirk het volgende:
Maar wat is het idee van al die voorraden? dat je een 3 maanden later doodgaat?
Dat je niet naar de winkels hoeft tijdens een uitbraak. Hopelijk kun je zo voorkomen besmet te raken als het aantal besmette gevallen op zijn hoogst is. Dan heb je als voordeel dat de ziekenhuizen minder overbelast raken, en heel misschien kun je het wel zo lang uitstellen dat er een medicijn of een vaccin gevonden wordt.

Het is uitstel, zeker geen afstel van besmetting, maar met als we allemaal proberen de besmetting zo langzaam mogelijk te laten gaan hebben de zwakkere in de samenleving (en wij allemaal eigenlijk) betere overlevingskansen.
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 09:30:37 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191708973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:14 schreef RamboDirk het volgende:
Maar wat is het idee van al die voorraden? dat je een 3 maanden later doodgaat?
Dat je niet voor lege schappen komt te staan in de winkel. Als iedereen ineens paniekboodschappen gaat doen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 09:31:28 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191708982
Tijdens mijn PCT hike heb ik 5 maanden geleefd op:



+ water uit meertjes/ beekjes gefilterd met :

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:03:01 #189
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191709435
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:59 schreef dodoria het volgende:

[..]

Nou de mensen die je dan zou infecteren zijn hoogstwaarschijnlijk just de mensen die jou niet geïnfecteerd hebben hè?
Geen idee, heb ze nog nooit eerder gezien :?
pi_191709524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:30 schreef maily het volgende:

[..]

Dat je niet voor lege schappen komt te staan in de winkel. Als iedereen ineens paniekboodschappen gaat doen.
Prachtig dat sommige mensen dat zelf niet kunnen bedenken...
Dit kon je twee weken geleden al zien aankomen.
pi_191709703
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:09 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Prachtig dat sommige mensen dat zelf niet kunnen bedenken...
Dit kon je twee weken geleden al zien aankomen.
Haha ja toen was je "raar" als je wat extra boodschappen deed voor het geval dat.
pi_191709762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha ja toen was je "raar" als je wat extra boodschappen deed voor het geval dat.
Ik zie het nog steeds niet om me heen, als ik met m'n (veel te volle) karretje in de rij sta met m'n begin-nu-toch-aardig-op-een-prepper-te-lijken gevoel.

Ach 't is geen weggegooid geld. Het gaat bij ons met 4 mensen toch allemaal wel op.
pi_191709870
Qua opslag zit ik momenteel krap, ik heb wel een (ongeisoleerde) schuur, kan ik daar mijn voorraad bewaren?
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:41:37 #194
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191709901
quote:
Ah Top! maar veel duurder dus en zonder de accesoires. Flikkers!
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:45:27 #195
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191709969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:39 schreef byah het volgende:
Qua opslag zit ik momenteel krap, ik heb wel een (ongeisoleerde) schuur, kan ik daar mijn voorraad bewaren?
Als het in blik of glas zit wel. Probeer het zo droog mogelijk te houden en bewaar vooral geen rijst of pasta onafgesloten. Muizen knagen dwars door de verpakking heen als ze ruiken dat er eetbaar voedsel inzit en dan heb je straks ook nog een muizen of misschien wel rattenplaag.
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:48:10 #196
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191710019
1 kuub water kost volgens mij trouwens 1 euro. Zo'n Sawyer verdient zich dus na 40 of 50 kuub terug zou ik bijna zeggen. Ik blijf het een interessant ding vinden. Maar Bol.com lijkt me toch niet de club waar ik hem van wil afnemen en bij Bever hebben ze hem ook niet. Nou ja, we zien wel.
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:52:22 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191710092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:48 schreef Tengano het volgende:
1 kuub water kost volgens mij trouwens 1 euro. Zo'n Sawyer verdient zich dus na 40 of 50 kuub terug zou ik bijna zeggen. Ik blijf het een interessant ding vinden. Maar Bol.com lijkt me toch niet de club waar ik hem van wil afnemen en bij Bever hebben ze hem ook niet. Nou ja, we zien wel.
Waarom niet van bol?

En verwacht je door het coronavirus uit de sloot te moeten drinken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:52:24 #198
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191710094
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 09:31 schreef SeLang het volgende:
Tijdens mijn PCT hike heb ik 5 maanden geleefd op:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

+ water uit meertjes/ beekjes gefilterd met :

[ afbeelding ]
Kan die Sawyer eigenlijk ook zout water filteren en het zout er uit halen. Mijn logica zegt van niet, maar ik wil het toch even vragen.
pi_191710117
Woon paar km op Nederlands gebied van de besmettingen in Duitsland. Hier zijn de winkels veel leger dan normaal, en veel Duitsers doen preppen hier :')
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:54:49 #200
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191710137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:53 schreef Sfancta het volgende:
Woon paar km op Nederlands gebied van de besmettingen in Duitsland. Hier zijn de winkels veel leger dan normaal, en veel Duitsers doen preppen hier :')
Ik ga zaterdag naar Winterswijk; zal daar wel hetzelfde zijn. Straks nog ff shoppen iig.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 10:55:10 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191710146
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:48 schreef Tengano het volgende:
1 kuub water kost volgens mij trouwens 1 euro. Zo'n Sawyer verdient zich dus na 40 of 50 kuub terug zou ik bijna zeggen. Ik blijf het een interessant ding vinden. Maar Bol.com lijkt me toch niet de club waar ik hem van wil afnemen en bij Bever hebben ze hem ook niet. Nou ja, we zien wel.
Het gaat natuurlijk niet om het "terugverdienen" maar om toegang te hebben tot veilig drinkwater op plaatsen of tijdens omstandigheden waar dat niet aanwezig is.

Zo'n Sawyer filtert trouwens geen virussen uit, dus als dat een bedreiging is dan is een Steripen een oplossing. Of gewoon chlorine.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:58:02 #202
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191710190
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om het "terugverdienen" maar om toegang te hebben tot veilig drinkwater op plaatsen of tijdens omstandigheden waar dat niet aanwezig is.

Zo'n Sawyer filtert trouwens geen virussen uit, dus als dat een bedreiging is dan is een Steripen een oplossing. Of gewoon chlorine.
Ja snap ik, maar als je ziet wat je ervoor terugkrijgt is zo'n ding eigenlijk helemaal niet duur. Als je de bergen in zou gaan; wat ik nog nooit gedaan heb, hoef je dus geen water te 'kopen' of het met je mee te sjouwen. Ik blijf het een fascinerend ding vinden. En kun je er nou zout of alcohol bijvoorbeeld mee uithalen, nee toch?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 10:58:03 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191710192
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:52 schreef Tengano het volgende:

[..]

Kan die Sawyer eigenlijk ook zout water filteren en het zout er uit halen. Mijn logica zegt van niet, maar ik wil het toch even vragen.
Nee. Alleen bacteriën, cysts en dergelijke. Filtert geen virussen uit het water (meestal geen probleem in de wildernis) en ook geen chemische verontreinigingen zoals mine spoils, zout etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 februari 2020 @ 10:59:46 #204
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191710219
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee. Alleen bacteriën, cysts en dergelijke. Filtert geen virussen uit het water (meestal geen probleem in de wildernis) en ook geen chemische verontreinigingen zoals mine spoils, zout etc.
Ah, oke, dank je :) Ik had gisteren dus issues op die prepper site en kreeg een fishing melding. was ik niet zo blij mee. En op bol.com is dat ding ineens bijna het dubbele van de prijs. Waar zou jij hem nu kopen als je hem nodig had?
pi_191710235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:55 schreef SeLang het volgende:
Zo'n Sawyer filtert trouwens geen virussen uit, dus als dat een bedreiging is dan is een Steripen een oplossing. Of gewoon chlorine.
Wat is er mis met koken? Doodt gegarandeerd alle bacterieen en virussen.

Zolang je alleen thee, koffie en alcohol drinkt zit je goed. Waarom denk je dat die dranken uitgevonden zijn in een tijd waar het drinkwater altijd verdacht was?
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:01:32 #206
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191710250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:00 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Wat is er mis met koken? Doodt gegarandeerd alle bacterieen en virussen.

Zolang je alleen thee, koffie en alcohol drinkt zit je goed. Waarom denk je dat die dranken uitgevonden zijn in een tijd waar het drinkwater altijd verdacht was?
Hoho rustig. Dat heeft hij al uitgelegd. Kost brandstof, tijd en je moet het ook nog af laten koelen voordat je het kunt drinken. Maar praktisch gezien kan dat ook.
pi_191710266
quote:
6s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gedeelde smart is halve smart
Tenzij die andere mensen net het laatste beademingsapparaat bezet houden... :-(
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 11:04:23 #208
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191710297
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:58 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar als je ziet wat je ervoor terugkrijgt is zo'n ding eigenlijk helemaal niet duur. Als je de bergen in zou gaan; wat ik nog nooit gedaan heb, hoef je dus geen water te 'kopen' of het met je mee te sjouwen.
Water kopen kan sowieso niet in de wildernis. In hooggebergte met smeltende sneeuw en snel stromende beekjes drink ik het water meestal ongezuiverd. Maar in drogere gebieden met stagnant water gebruik je zo'n filter. Water sjouwen moet je vaak toch nog. In woestijnen draag ik soms tot 10 liter mee, totdat je weer bij zo'n plasje met groen slijmerig water komt, wat je dan drinkbaar kunt maken met zo'n filter. Dan is het liters water zuiveren en inladen en loop je naar je volgende waterbron.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191710301
Zijn jullie bereid mensen te tackelen voor eten/drinken in geval van nood? Dat scenario komt.
pi_191710312
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:01 schreef Tengano het volgende:
Kost brandstof, tijd en je moet het ook nog af laten koelen voordat je het kunt drinken. Maar praktisch gezien kan dat ook.
Als je denkt dat we zo TEOTWAWKI gaan dat het water wegvalt moet je natuurlijk ook voor noodstroom hebben gezorgd zodat je gewoon het espresso-aparaat aan kunt zetten.

Niets lekkerder dan een espressootje drinken terwijl buiten de zombie apocalyps zich voltrekt ;-)
pi_191710345
En zijn jullie bewapend om jezelf/gezin/familie te beschermen met eventuele plunderingen?
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 11:14:34 #212
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191710485
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:07 schreef Sfancta het volgende:
En zijn jullie bewapend om jezelf/gezin/familie te beschermen met eventuele plunderingen?
Heb een grote rode sticker naast mijn voordeur.
Rolluiken dicht.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 februari 2020 @ 11:18:18 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191710537
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:00 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Wat is er mis met koken? Doodt gegarandeerd alle bacterieen en virussen.
Niets mis mee, als je de faciliteiten en tijd daarvoor hebt, wat waarschijnlijk wel het geval is in deze context.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 februari 2020 @ 13:59:39 #214
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191713020
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Water kopen kan sowieso niet in de wildernis. In hooggebergte met smeltende sneeuw en snel stromende beekjes drink ik het water meestal ongezuiverd. Maar in drogere gebieden met stagnant water gebruik je zo'n filter. Water sjouwen moet je vaak toch nog. In woestijnen draag ik soms tot 10 liter mee, totdat je weer bij zo'n plasje met groen slijmerig water komt, wat je dan drinkbaar kunt maken met zo'n filter. Dan is het liters water zuiveren en inladen en loop je naar je volgende waterbron.
Dat klinkt wel heel avontuurlijk allemaal :)
pi_191713419
Woon zoiets op de grens. Net boodschappen gedaan in Duitsland. Wcpapier, water, geblkt voedsel en diervoeding geheel op.

Ruzietje buiten om wat flessen water :')
pi_191713484
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:04 schreef Sfancta het volgende:
Zijn jullie bereid mensen te tackelen voor eten/drinken in geval van nood? Dat scenario komt.
Fijn dat je ons probeert mee te nemen in je paniekaanval
pi_191713497
Dit topic lol
pi_191714450
Waarom zou je water preppen bij een virus in een land waar je veilig kraanwater kunt drinken?

Extra boodschappen, oké. Handig voor als je zelf met griep aan huis gekluisterd bent. Of om winkels even te vermijden en de paniekers voor te zijn die alles leegkopen. Maar water zie ik op dit moment echt het nut niet van in. Heb er ook geen ruimte voor.

Net wel voor de hele week boodschappen gehaald en wat extra droog spul. Je kon wel zien dat deze schappen het leegst waren.

Nou weet ik dat het in geval van overstroming (die kans is er altijd) wel wordt aangeraden om water op voorraad te hebben door het rode kruis. Kraanwater raakt dan mogelijk vervuild. Maar bij een virus?
  donderdag 27 februari 2020 @ 16:58:43 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191715858
Hier bij de lokale AH is ook vrij veel van het blikvoer op. Soep en groente in blik zijn vrij populair blijkbaar. De handgel was ook op.

_O_

Prachtig.

Hysterie.

#zinineenlockdown
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 27 februari 2020 @ 17:19:45 #220
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_191716111
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:59 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ah, oke, dank je :) Ik had gisteren dus issues op die prepper site en kreeg een fishing melding. was ik niet zo blij mee. En op bol.com is dat ding ineens bijna het dubbele van de prijs. Waar zou jij hem nu kopen als je hem nodig had?
Al op amazon gekeken?
pi_191716164
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 16:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier bij de lokale AH is ook vrij veel van het blikvoer op. Soep en groente in blik zijn vrij populair blijkbaar. De handgel was ook op.

_O_

Prachtig.

Hysterie.

#zinineenlockdown
#iedereenlevenalseenfokker
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191716202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:04 schreef Sfancta het volgende:
Zijn jullie bereid mensen te tackelen voor eten/drinken in geval van nood? Dat scenario komt.
Nee. Die andere mensen moeten net zo goed eten.
pi_191716228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:07 schreef Sfancta het volgende:
En zijn jullie bewapend om jezelf/gezin/familie te beschermen met eventuele plunderingen?
Nee. Als mensen geweld gaan gebruiken dan moeten ze wel zo wanhopig zijn, dan mogen ze wel wat meenemen. Al beloof ik niet dat ik even hun kant op hoest als ze komen plunderen...
pi_191716369
De schappen van de houdbare producten waren net toch wel minder vol dan normaal.
Spoilers!
pi_191716571
Dat Sawyer ding is niet meer leverbaar

_O-

Mensen denken werkelijk dat we zonder water komen te zitten

_O- _O-


En dat ding houdt niet eens virussen tegen

_O- _O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2020 17:52:10 ]
  donderdag 27 februari 2020 @ 18:03:53 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191716785
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:53 schreef Sfancta het volgende:
Woon paar km op Nederlands gebied van de besmettingen in Duitsland. Hier zijn de winkels veel leger dan normaal, en veel Duitsers doen preppen hier :')
Ook 50 km verderop in Duitsland zijn de supermarkten leeg gekocht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_191716812
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ook 50 km verderop in Duitsland zijn de supermarkten leeg gekocht.
In Brabant liggen de blikken soep die in de aanbieding zijn nog gewoon op de stellingen _O- Dus zal wel heel lokaal zijn
pi_191716848
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om het "terugverdienen" maar om toegang te hebben tot veilig drinkwater op plaatsen of tijdens omstandigheden waar dat niet aanwezig is.

Zo'n Sawyer filtert trouwens geen virussen uit, dus als dat een bedreiging is dan is een Steripen een oplossing. Of gewoon chlorine.
Koken niet?
pi_191716963
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Dat Sawyer ding is niet meer leverbaar

_O-

Mensen denken werkelijk dat we zonder water komen te zitten

_O- _O-

En dat ding houdt niet eens virussen tegen

_O- _O- _O- _O-
Ja, ik heb er ook een. Voor 3 tientjes kun je niet zonder zitten. Maar ik geef toe dat het zonder water scenario me vrij onwaarschijnlijk lijkt. Dus je mag me uitlachen. Doe maar....

(als je maar wel eten inslaat, want dat is echt slim)

edit: Bij de prepshop hebben ze ze nog
pi_191717019
Ik bedenk me net dat mijn vriezer helemaal niet zo koud is. Zal wel de -18 zijn, maar de echte diepvries is het niet. Dus het moet allemaal niet al te lang duren anders is die diepvriesgroente alsnog over datum. Niet dat ik een quarantaine van meerdere maanden verwacht, maar toch.
pi_191717210
Vriezer in de schuur aangesloten en ingeslagen:
-80 broodjes bapao
-40 kaassoufles
-300 bitterballen
-30 kroketten (van dobben)
-30 frikandellen
-10 zakken kipnuggets
-25 oven pizza dr. oetker
-11 kratten pils
  donderdag 27 februari 2020 @ 18:26:35 #232
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191717228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 17:19 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Al op amazon gekeken?
Ik heb er net een gescoord :s) een Swayer Squize micro. Nieuw van iemand die er twee had en deze dus aanboodt op Marktplaats. Heb hem nu al in huis ^O^ Daar kan geen wepshop tegenop :B
pi_191717238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:25 schreef RamboDirk het volgende:
Vriezer in de schuur aangesloten en ingeslagen:
-80 broodjes bapao
-40 kaassoufles
-300 bitterballen
-30 kroketten (van dobben)
-30 frikandellen
-10 zakken kipnuggets
-25 oven pizza dr. oetker
-11 kratten pils
Als corona je niet krijgt dan de hart en vaatziekten wel.
pi_191717244
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:13 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Ja, ik heb er ook een. Voor 3 tientjes kun je niet zonder zitten. Maar ik geef toe dat het zonder water scenario me vrij onwaarschijnlijk lijkt. Dus je mag me uitlachen. Doe maar....

(als je maar wel eten inslaat, want dat is echt slim)

edit: Bij de prepshop hebben ze ze nog

Je was er op tijd bij met de 3 tientjes. En toegegeven kan het ook geen kwaad om zo'n ding thuis te hebben. Je kan het op heel veel manieren gebruiken.

Ik lach jou (of iemand) overigens niet persoonlijk uit. Kan het begrijpen en zie ook op dit forum hoe het werkt. Als je hierdoor beter slaapt, helemaal top.

Aan de andere kant is het zo..ja zo bizar om van een afstandje te observeren hoe de massa zichzelf gek maakt zonder rationele aanleiding.
pi_191717851
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:25 schreef RamboDirk het volgende:
Vriezer in de schuur aangesloten en ingeslagen:
-80 broodjes bapao
-40 kaassoufles
-300 bitterballen
-30 kroketten (van dobben)
-30 frikandellen
-10 zakken kipnuggets
-25 oven pizza dr. oetker
-11 kratten pils
Dat is genoeg voor een corona feestje.
pi_191717922
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:25 schreef RamboDirk het volgende:
Vriezer in de schuur aangesloten en ingeslagen:
-80 broodjes bapao
-40 kaassoufles
-300 bitterballen
-30 kroketten (van dobben)
-30 frikandellen
-10 zakken kipnuggets
-25 oven pizza dr. oetker
-11 kratten pils
Laat me raden, man alleen?

(voor dit soort dingen ben ik blij dat ik een vriendin heb!)

We gaan zo weer naar de Makro.
200 dagen voorraad voelt toch een stuk veiliger dan 100 ;-)
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:11:54 #237
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191718082
Ik denk dat ik het meeste nou wel heb. Wil morgen alleen nog een flinke hoeveelheid bloem halen. Daar kan ik vervolgens van alles mee. Denk aan pannekoeken, pizzabodems, brood bakken, koekjes of wat dan ook. Moet nog ff rekenen hoeveel ik precies in sla zodat ik ook met oud en nieuw nog oliebollen en appelflappen kan bakken. Poedersuiker kan ik nog wel van kristalsuiker maken als ik het in de koffiemolen doe. Sawyer Squeeze heb ik ook; gaat de goeie kant op.
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:15:09 #238
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191718167
Een aantal lui ontpoppen zich hier als legendarische preppers.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191718215
Dit topic :')
Kansloos. Mensen...
Love is in the air!
pi_191718236
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:11 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat ik het meeste nou wel heb. Wil morgen alleen nog een flinke hoeveelheid bloem halen. Daar kan ik vervolgens van alles mee. Denk aan pannekoeken, pizzabodems, brood bakken, koekjes of wat dan ook. Moet nog ff rekenen hoeveel ik precies in sla zodat ik ook met oud en nieuw nog oliebollen en appelflappen kan bakken. Poedersuiker kan ik nog wel van kristalsuiker maken als ik het in de koffiemolen doe. Sawyer Squeeze heb ik ook; gaat de goeie kant op.
Hoe doe je dat dan met melk en eieren?
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:30:39 #241
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191718511
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:18 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan met melk en eieren?
Ik gebruik vooral gist als rijsmiddel, beetje zout en melk zolang het er nog is. Anders moet ik overschakelen op melkpoeder of eventueel alleen water daar kun je nog steeds prima gistdeeg van maken. Eitje is niet echt nodig om het luchtig te krijgen, maar kan voor de smaak of de structuur natuurlijk wenselijk zijn afhankelijk van wat je bakt; denk aan cake bijvoorbeeld.

Korrelgist heb ik genoeg. Moet je niet bij een supermarkt halen maar bij een plaatselijke (broodbak)winkel waar je gewoon een behoorlijke zak kunt kopen van minimaal 1 ons. Zo duur is dat niet en daar kun je heel lang mee doen. Bovendien kun je daar ook alcohol mee maken wat ook weer goed is voor het moraal. Denk aan rum die ze vroeger op schepen veel aan boord hadden om het een beetje gezellig te houden in een situatie van nood.
pi_191718537
Ik kon eerder naar huis, dus toch maar meteen door naar de supermarkt. (eigenlijk alleen omdat mijn appels op waren, maar als ik er toch ben). Het enige wat op was, was het brood (logisch op dit tijdstip) een rek vol eieren (maar een tweede rek was helemaal vol) en de diepvriesspinazie. Verder was er overal ruim voldoende van. Ja, ook van de handzeep.

Uiteindelijk toch een paar blikken groente en zak rijst meegenomen. Op zich is het ook wel grappig zo. Je komt uit je sleur van altijd dezelfde spullen kopen. En wie weet dat ik ooit nog eens goed ga leren koken op deze manier :P
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:36:08 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191718642
Hehehe. Diepvries spinazie a la crème was ook al op bij de Aldi waar ik net was. Grappig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 27 februari 2020 @ 19:37:29 #244
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191718681
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:32 schreef kilon het volgende:
Ik kon eerder naar huis, dus toch maar meteen door naar de supermarkt. (eigenlijk alleen omdat mijn appels op waren, maar als ik er toch ben). Het enige wat op was, was het brood (logisch op dit tijdstip) een rek vol eieren (maar een tweede rek was helemaal vol) en de diepvriesspinazie. Verder was er overal ruim voldoende van. Ja, ook van de handzeep.

Uiteindelijk toch een paar blikken groente en zak rijst meegenomen. Op zich is het ook wel grappig zo. Je komt uit je sleur van altijd dezelfde spullen kopen. En wie weet dat ik ooit nog eens goed ga leren koken op deze manier :P
Klinkt goed ^O^ Ja, het leukste is nog wel dat je leert om creatief te zijn met de spullen die je hebt. Als je iedere keer hetzelfde eet gaat dat ook tegenstaan. Varieeren met ingredienten qua bereiding en kruiden zodat je andere resultaten krijgt is dus de kunst en de lol ervan. Je ziet dat ook vaak in van die amateur kookprogramma's. Dan krijg je een misterybox met spullen erin en dan moet je er iets van maken wat zo goed mogelijk is en het liefst de absolute top. Ik werk wat dat betreft ook nauwelijks met recepten, maar vooral met gevoel en vooral goed proeven, en ik bereid mijn eten altijd met dingen die ik gewoon goedkoop heb ingekocht. En ik vind het dus ook leuk om te improviseren.

Overigens krijg je steeds meer zelfvertrouwen in je kookkunsten als je het meer op je gevoel gaat koken. Het komt dan meer uit jezelf dan uit een recept of een boekje. En je leert zelfs dingen die anderen niet eens doen.
pi_191718855
quote:
11s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Koken niet?
Ja, koken schakelt het Corona virus ook uit. Dus dat is een makkelijk alternatief (alleen niet voor slootwater, want koken filtert dan weer geen deeltjes er uit).
pi_191718907
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:37 schreef Tengano het volgende:

[..]

Klinkt goed ^O^ Ja, het leukste is nog wel dat je leert om creatief te zijn met de spullen die je hebt. Als je iedere keer hetzelfde eet gaat dat ook tegenstaan. Varieeren met ingredienten qua bereiding en kruiden zodat je andere resultaten krijgt is dus de kunst en de lol ervan. Je ziet dat ook vaak in van die amateur kookprogramma's. Dan krijg je een misterybox met spullen erin en dan moet je er iets van maken wat zo goed mogelijk is en het liefst de absolute top. Ik werk wat dat betreft ook nauwelijks met recepten, maar vooral met gevoel en vooral goed proeven, en ik bereid mijn eten altijd met dingen die ik gewoon goedkoop heb ingekocht. En ik vind het dus ook leuk om te improviseren.

Overigens krijg je steeds meer zelfvertrouwen in je kookkunsten als je het meer op je gevoel gaat koken. Het komt dan meer uit jezelf dan uit een recept of een boekje. En je leert zelfs dingen die anderen niet eens doen.
Mijn grootste reden is altijd dat ik doordeweeks nooit tijd heb om uitgebreid te koken en in het weekend wil ik dan liever aan hobby's dan 'moeten' koken.
Maar als ik straks alle tijd van de wereld heb kan het vanzelf een hobby worden en is dat probleem ook opgelost.

Misschien moet ik gelijk maar mijn keukengerei wat uitbreiden, als we toch bezig zijn.
pi_191718989
Lifestraws zijn toch nog gewoon leverbaar trouwens? Die worden in zulke grote getale geproduceerd.
Al verwacht ik die niet nodig te hebben.
pi_191719146
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:25 schreef RamboDirk het volgende:
Vriezer in de schuur aangesloten en ingeslagen:
-80 broodjes bapao
-40 kaassoufles
-300 bitterballen
-30 kroketten (van dobben)
-30 frikandellen
-10 zakken kipnuggets
-25 oven pizza dr. oetker
-11 kratten pils
Dude, dat vreet ik tot het jaar 2400 nog niet _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191719283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:36 schreef Tinkepink het volgende:
Hehehe. Diepvries spinazie a la crème was ook al op bij de Aldi waar ik net was. Grappig.
Bij de Albert Heijn vanmiddag was de diepvries spinazie ook op. :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191719516
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 19:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bij de Albert Heijn vanmiddag was de diepvries spinazie ook op. :o
Nou ja, eigenlijk was alleen de spinazie a la creme op en waren er nog zeker 10 pakken gewone diepvriesspinazie. Maar ik heb wel standaarden natuurlijk.
pi_191719530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:07 schreef kilon het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk was alleen de spinazie a la creme op en waren er nog zeker 10 pakken gewone diepvriesspinazie. Maar ik heb wel standaarden natuurlijk.
Hier was er verder ook nog gewoon alles hoor. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:12:30 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191719662
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hier was er verder ook nog gewoon alles hoor. :Y
In het nieuws wordt er iig al melding van gemaakt dat er wordt gehamsterd. Die mondkapjes zijn sowieso al op maar ook de handgelreinigers zijn ook nergens meer verkrijgbaar. En dan is er nog niet eens een virus hier, of in ieder geval geen officiele constatering/melding daarvan dan.
pi_191719678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

In het nieuws wordt er iig al melding van gemaakt dat er wordt gehamsterd. Die mondkapjes zijn sowieso al op maar ook de handgelreinigers zijn ook nergens meer verkrijgbaar. En dan is er nog niet eens een virus hier, of in ieder geval geen officiele constatering/melding daarvan dan.
Het is natuurlijk ook wel een sneeuwbaleffect, dat hamsteren.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:14:51 #254
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191719726
Vandaag in de winkel meerdere vragen over die handgel en alcohol om te ontsmetten.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:15:34 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191719742
quote:
2s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook wel een sneeuwbaleffect, dat hamsteren.
Klopt, daarom wilde ik graag zorgen dat ik een van de eersten was om alvast te anticiperen. Jammer voor degenen die het hamsteren maar belachelijk vinden/vonden.

Ben trouwens wel benieuwd hoe lang het nog duurt voordat onze winkels ook het uiterlijk krijgen van leeggeroofd te zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tengano op 27-02-2020 20:26:18 ]
pi_191720763
Spaghetti vak hier bij de ah helemaal leeg. Lol :D
Love is in the air!
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:02:19 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191721167
Was net bij de bouwmarkt, stofkapjes allemaal op _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:18:24 #258
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191721899
Net bij de Grote Corona Show op de NOS werd verteld dat mondkapjes geen nut hebben. Daar gaat m'n businessplan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191722007
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Net bij de Grote Corona Show op de NOS werd verteld dat mondkapjes geen nut hebben. Daar gaat m'n businessplan.
Love is in the air!
pi_191722042
Voor de ouders van kleine kinderen onder ons misschien kunnen jullie even meelachen.
Ik heb 2 kinderen in luiers. Met de oudste zijn we al heel lang bezig om haar uit haar luiers te krijgen, maar het ging gewoon steeds niet.
Dus ik heb bij mijn voorraad een ruime maandvoorraad aan luiers voor 2 kinderen. Besluit mijn dochter gisteren ineens dat ze compleet zindelijk is (dag en nacht), dus nu heb ik een voorraad voor zo’n kleine 3 maanden voor 1 kind 😂😂😂. Fijn, voor als de shit hits the fan straks 💩😂
pi_191722165
Nou, eerste bevestiging. Met name in de omgeving Tilburg zullen de supermarkten morgen leeg raken.
Maar misschien als ik morgen wakker wordt is het alweer heel Nederland door gegaan.
  donderdag 27 februari 2020 @ 21:39:29 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191722805
quote:
10s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Net bij de Grote Corona Show op de NOS werd verteld dat mondkapjes geen nut hebben. Daar gaat m'n businessplan.
Wanneer je hebt ingekocht, loop je nog steeds helemaal binnen.
Mensen willen nu eenmaal een beeld hebben dat zij zichzelf (of anderen) beschermen.
Hoe men verder denkt dat voor 100% te doen, laat ik maar aan de rondwarende fantasie over.
Het zal denk ik niet lang duren voordat je mensen in de meest vreemde uitdossingen met desnoods inlegkruisjes als mondkapjes, zal zien rondlopen.

NB: mondkapjes en andere afschermingsmaatregelen zijn vooral zinnig ter spreiding zodat het virus niet iedereen tegelijkertijd zal treffen. Verder is het altijd nuttig om hygiëne in acht te nemen, al was het maar om geen andere aandoeningen (er)bij te krijgen.
Zelf ben ik meer van als het komt dan komt het en blijf daarbij sws uit de buurt van sproeiende en kuchende mensen, laat staan ze te gaan huggen etc.
De boks -en zwaai als begroeting vind ik wel een mooie ontwikkeling die van mij mag blijven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191723057
Ik ga zaterdag weer de wekelijkse boodschappen doen, en ik schaam mij er een beetje voor.
Dit is een greep uit de dingen die ik nodig heb, corona of geen corona. Het is een beetje een ongelukkige samenloop van dingen die ik nodig heb omdat ze op zijn.

* Bij de Aldi 2 6-packs met literflessen jus d'orange. Ik drink een fles per dag, en voor morgen heb ik er nog 1 staan. Dit gaat dus de '1x in de 6 weken dat ik 2 pakken haal' worden :@
* Ik haal altijd het toiletpapier bij de Aldi, zo'n 12-rol pak. 1x raden wat er ook in de kar gaat omdat het op begint te raken.
* Ik wil deze week pannenkoeken bakken, en pudding koken. Ik heb altijd houdbare melk in huis, maar dat begint op te raken. Ruimte voor 4 pakken. (en daarvan gaan er alweer 2 op. 3 als ik ook zin in muesli heb)
* Tot mijn verbazing was de bloem op, en dat was toch een echt wel grote pot. Geen idee hoe veel kg er in gaat, maar ik ga voor de zekerheid 2 pakken bloem kopen. Kan ik weer enige jaren mee vooruit.
* Het 'simpele' vlees in de vriezer begint op te raken, en laat dat nou net bij de Lidl in de aanbieding zijn. Hallo rundervinken, braadworsten, jalapeñoburgers, slavinken en nog meer eenvoudig vlees wat makkelijk per portie vers in te vriezen is. En varkenslapjes en kipfilet. Speklapjes, tartaar en karbonades komen volgende week wel (dan zijn die in de aanbieding)
* Bij de AH hebben ze deze week de doucheschuim die ik altijd heb in de bonus. Gelijk maar 4 flessen op de lijst.

Deze keer gelukkig geen water (5 6-packs van halve liters, goed voor 3 weken) en brood (4 broden, goed voor 2 weken omdat ik het invries), anders zou ik helemaal een hamsteraar lijken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_191723413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 21:24 schreef kilon het volgende:
Nou, eerste bevestiging. Met name in de omgeving Tilburg zullen de supermarkten morgen leeg raken.
Maar misschien als ik morgen wakker wordt is het alweer heel Nederland door gegaan.
Ik ben idd benieuwd.
Werk naast dat ziekenhuis en woon in de omgeving van Tilburg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191723553
Net terug van de Makro met de laatste (geplande) hamsterexpeditie. Het goede nieuws is dat de rekken daar nog steeds propvol zijn. Alleen de handdesinfectiemiddelen zijn - zoals overal - op.

Voorraad staat nu op 200 dagen, daar moet het maar mee lukken...
Maandag melden we ons ziek.

Die terugkerende skivakantiemensen gaan heel Nederland met virus inzaaien. Dit was er 1 maar er komen er ongetwijfeld duizenden terug.
pi_191723665
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:05 schreef HoldOnTight het volgende:
Net terug van de Makro met de laatste (geplande) hamsterexpeditie. Het goede nieuws is dat de rekken daar nog steeds propvol zijn. Alleen de handdesinfectiemiddelen zijn - zoals overal - op.

Voorraad staat nu op 200 dagen, daar moet het maar mee lukken...
Maandag melden we ons ziek.

Die terugkerende skivakantiemensen gaan heel Nederland met virus inzaaien. Dit was er 1 maar er komen er ongetwijfeld duizenden terug.
Regio noord is al bijna een week terug.
  donderdag 27 februari 2020 @ 22:21:31 #267
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191723990
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:05 schreef HoldOnTight het volgende:


Voorraad staat nu op 200 dagen, daar moet het maar mee lukken...

Je woont vast heel groot, als je dat dat allemaal kwijt kunt.
pi_191723996
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:09 schreef Ivo1985 het volgende:
Regio noord is al bijna een week terug.
Misschien net de goeie timing. Met een beetje mazzel was het toen nog niet zo erg in de skigebieden.
pi_191724005
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:05 schreef HoldOnTight het volgende:
Maandag melden we ons ziek.
Overdrijven is ook een vak :')

Morgen na werk ga ik maar iets meer inslaan dan normaal en het voorraadje bij iedere keer boodschappen doen wat uitbreiden. Zie nog weinig reden om nu voor maanden een voorraad aan te leggen :P
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191724125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:21 schreef Eightyone het volgende:
Je woont vast heel groot, als je dat dat allemaal kwijt kunt.
Het staat verdeeld over de zolder en in de slaapkamer. Ziet er niet uit, eerlijk gezegd... ;-)
pi_191725129
Waar kan ik mondkapjes inslaan? Iemand een tip voor me? En bestaan er herbruikbare mondkapjes die je kan wassen? Dmv kokend water ofzo?
  Moderator donderdag 27 februari 2020 @ 23:08:58 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191725199
Is dit allemaal niet heel erg overdreven? :o een beetje eten inslaan snap ik best maar preventief ziek melden :? De kans dat je het virus krijgt is nog niet heel groot en als je het krijgt val je er heus niet dood bij neer :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 27 februari 2020 @ 23:12:57 #273
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191725280
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:04 schreef TheGentleman het volgende:
Waar kan ik mondkapjes inslaan? Iemand een tip voor me? En bestaan er herbruikbare mondkapjes die je kan wassen? Dmv kokend water ofzo?
Mondkapjes zijn nutteloos
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191725387
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:05 schreef HoldOnTight het volgende:
Net terug van de Makro met de laatste (geplande) hamsterexpeditie. Het goede nieuws is dat de rekken daar nog steeds propvol zijn. Alleen de handdesinfectiemiddelen zijn - zoals overal - op.

Voorraad staat nu op 200 dagen, daar moet het maar mee lukken...
Maandag melden we ons ziek.

Die terugkerende skivakantiemensen gaan heel Nederland met virus inzaaien. Dit was er 1 maar er komen er ongetwijfeld duizenden terug.
Hahahahahhahahahahahahahahahahayayayayayahagagagagagagagagahahhahahahahaahhaahhahahahahahaahahahahhahagagagagahahahahahhahahaahhahahahaha

_O-
pi_191725449
Ik alvast wat XTC pillen besteld, paar gram ketamine en heb genoeg coke liggen. Stel je voor dat ik zonder kom te zitten
  donderdag 27 februari 2020 @ 23:25:05 #276
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191725544
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:20 schreef Harlekien het volgende:
Ik alvast wat XTC pillen besteld, paar gram ketamine en heb genoeg coke liggen. Stel je voor dat ik zonder kom te zitten
Hahahahahhahahahahahahahahahahayayayayayahagagagagagagagagahahhahahahahaahhaahhahahahahahaahahahahhahagagagagahahahahahhahahaahhahahahaha

_O-
  donderdag 27 februari 2020 @ 23:25:37 #277
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191725554
Gaan mensen echt hamsteren?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 23:25:58 #278
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191725557
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:25 schreef Fretwork het volgende:
Gaan mensen echt hamsteren?
Nee tuurlijk niet gekkie :D
  donderdag 27 februari 2020 @ 23:26:09 #279
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191725560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:25 schreef Fretwork het volgende:
Gaan mensen echt hamsteren?
Is de paus rooms?

  donderdag 27 februari 2020 @ 23:28:03 #280
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191725592
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:25 schreef maily het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet gekkie :D
Mooi, dan is alles voor mij bitches
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 27 februari 2020 @ 23:30:07 #281
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191725625
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mooi, dan is alles voor mij bitches
Mocht je willen :B

  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 23:30:14 #282
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191725630
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mooi, dan is alles voor mij bitches
Wat er over is ja! Wij zijn al uitgehamsterd ~O>
  donderdag 27 februari 2020 @ 23:31:02 #283
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_191725641
Weer Chicken Tonight -O-
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_191725831
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:20 schreef Harlekien het volgende:
Ik alvast wat XTC pillen besteld, paar gram ketamine en heb genoeg coke liggen. Stel je voor dat ik zonder kom te zitten
Ja, de productie in Tilburg ligt even plat nu...
pi_191725853
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 20:15 schreef Tengano het volgende:

[..]

Klopt, daarom wilde ik graag zorgen dat ik een van de eersten was om alvast te anticiperen. Jammer voor degenen die het hamsteren maar belachelijk vinden/vonden.

Ben trouwens wel benieuwd hoe lang het nog duurt voordat onze winkels ook het uiterlijk krijgen van leeggeroofd te zijn.
Het is ridicuul om met deze reden te gaan hamsteren. Bovendien krijg je een self fulfilling prophecy en dat maakt de situatie slechter voor ons allemaal. Onnodig
pi_191725866
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 22:21 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Je woont vast heel groot, als je dat dat allemaal kwijt kunt.
Er last 1 jaarvoorraad aan eten onder 1 eenpersoons bed. Dus zo lang je geen boxsprings hebt kun je precies voor iedereen in je huishouden een jaarvoorraad kwijt onder de bedden uit het zicht.
  donderdag 27 februari 2020 @ 23:46:41 #287
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191725891
Ik heb vandaag trouwens ook nog een aantal van die grote blikken tomatenpuree bij de toko gehaald. Daar zit dus 800! gram in en daar betaalde ik slechts 1,35 per blik voor. Dat is nog eens een andere prijs dan die trutblikjes die je in onze super kunt krijgen. Die blikken kun je natuurlijk lang bewaren en daar kun je tomatensoep van maken (zelf maak ik daarvan chinese tomatensoep vandaar die gember), maaltijdsoep met je gestashte pasta ;) , tomatengroentensoep; maar ook pizzasaus of saus voor de pasta of rijst eventueel met gehakt, knoflook, tijm of zelfs kaneel wat ook erg lekker maar vrij onbekend is.

Mocht je een beetje zonder ingredienten komen zitten dan kun je tijdens het fruiten van de tomatenpuree ook nog wat bloem toevoegen en mee fruiten. Het wordt dan wel een grote dikke bal die je moet blijven bewegen in de pan waarin je bakt, zodat hij niet aanbrandt en de smaak is bedorven (Pas dus op!). Als je zo de bloem 'gaart', wat in principe ook en misschien zelfs makkelijker en veiliger apart kan, dan kun je daar toch de soep mee binden zodat hij wat voller lijkt ondanks dat er verder weinig ingredienten meer inzitten behalve wat pasta en kruiden bijvoorbeeld en heb je toch iets wat voedzaam en smakelijk is.

Als je de tomatenpuree van de voren een beetje bakt/fruit, gaat de zure smaak ervan af, wordt hij wat zachter van smaak en daarmee lekkerder. Kortom prima prepmateriaal.

Het zijn vrij grote blikken dus gebruik wat je nodig hebt, en vries de rest in bijvoorbeeld twee porties in voor je volgende survivalcreatie.

Als je grotere porties soep maakt, wat op deze manier makkelijk kan met zo'n groot blik, kun je die invriezen zodat je op een andere dag minder tijd hoeft te besteden aan het koken en hou je meer tijd over voor je rooftocht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 28-02-2020 00:13:38 ]
pi_191725916
Jullie kunnen allemaal wel preppen maar wanneer ik voor jullie deur sta kunnen jullie alles inleveren tijdens de Apocalyps
  Spellchecker donderdag 27 februari 2020 @ 23:49:07 #289
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191725934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:48 schreef Harlekien het volgende:
Jullie kunnen allemaal wel preppen maar wanneer ik voor jullie deur sta kunnen jullie alles inleveren tijdens de Apocalyps
Je weet mijn w8woord niet })
En ik nies er overheen.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:31:52 #290
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191728069
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:45 schreef dodoria het volgende:
Er last 1 jaarvoorraad aan eten onder 1 eenpersoons bed. Dus zo lang je geen boxsprings hebt kun je precies voor iedereen in je huishouden een jaarvoorraad kwijt onder de bedden uit het zicht.
Good thinking. Helaas past er onder onze bedden helemaal niks :-(
Niet goed gepland dus. Een serieuze prepper zou daar ook al jaren mee bezig zijn. Wij zijn maar amateurs.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:37:00 #291
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191728150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:48 schreef Harlekien het volgende:
Jullie kunnen allemaal wel preppen maar wanneer ik voor jullie deur sta kunnen jullie alles inleveren tijdens de Apocalyps
Slim hoor, besmettelijke mensen beroven :P Je bent binnen no time zelf ziek als je al geen knuppel in je nek krijgt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191728822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 08:31 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Good thinking. Helaas past er onder onze bedden helemaal niks :-(
Niet goed gepland dus. Een serieuze prepper zou daar ook al jaren mee bezig zijn. Wij zijn maar amateurs.
Ha, ja, Ik heb het ook maar van de mormonen (of all people). Blijkbaar is preppen een onderdeel van hun religie. Dus mocht je nog info zoeken: mormonen hebben er heel veel over te vinden (zonder de agressieve Amerikaanse ideeen dat preppen vooral bewapenen betekent).
Bij mij staat het in van die grote plastic bakken in de garage. En ik prop af en toe een extra pak pasta in een keukenkastje hier en daar.
pi_191728905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 23:25 schreef Fretwork het volgende:
Gaan mensen echt hamsteren?
Gebeurt al als ik onze afzet cijfers zie
pi_191728971
Wat hebben jullie eigenlijk aan extra hygiëne-producten? Zeep, chloor, schoonmaak sprak, antibacteriële doekjes, dat soort dingen?
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:34:18 #295
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191729230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:21 schreef dodoria het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk aan extra hygiëne-producten? Zeep, chloor, schoonmaak sprak, antibacteriële doekjes, dat soort dingen?
Ik had nog een speciale fles ontsmettingsvloeistof die je moet verdunnen en die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Verder gebruik ik zelf geen zeep en was ik mijn handen meestal met een beetje Dreft. Daar heb ik nog genoeg van in huis maar ik ga straks nog even wat extra halen. Gelukkig is dat nog wel goed voorradig omdat de meute dat nog links laat liggen.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:40:57 #296
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191729357
Gisteren was het al veel drukker dan anders in de supermarkt volgens de medewerkster van de Dirk.
Er waren ook aardig lege vakken bij de pasta's en rijst.
Ben benieuwt hoe het van het weekend eraan toe gaat
pi_191729694
In Uden was het nog rustig in de winkels en genoeg blikvoer in de schappen.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 10:08:20 #298
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191729761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:04 schreef Sarabi het volgende:
In Uden was het nog rustig in de winkels en genoeg blikvoer in de schappen.
Dat gaat vanzelf over als ze daar wakker worden.
pi_191729786
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:08 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat gaat vanzelf over als ze daar wakker worden.
Of niet als iedereen gewoon een beetje normaal blijft doen. Dan is het ook helemaal niet nodig.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 10:13:27 #300
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191729827
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:09 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Of niet als iedereen gewoon een beetje normaal blijft doen. Dan is het ook helemaal niet nodig.
Dat zit niet in de aard van de meute. Heb je wel eens een mensenmenigte gezien waarin er 1 ding mis gaat. De hele menigte reageert dan en vervolgens ontstaat er chaos. Denk je echt dat wij met een onze gemixte bevolking, die nu al niet harmonisch met elkaar kan functioneren nu de kalmte kunnen bewaren? Dit soort dingen werkt als een sneeuwbaleffect; iemand begint en de rest volgt. Alle sociale experimenten bewijzen dat dit soort processen zo werken. Jouw stelling is daarmee wss goed bedoeld, maar je kunt jezelf afvragen hoe realistisch hij is.
pi_191729900
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:13 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat zit niet in de aard van de meute. Heb je wel eens een mensenmenigte gezien waarin er 1 ding mis gaat. De hele menigte reageert dan en vervolgens ontstaat er chaos. Denk je echt dat wij met een onze gemixte bevolking, die nu al niet harmonisch met elkaar kan functioneren nu de kalmte kunnen bewaren? Dit soort dingen werkt als een sneeuwbaleffect; iemand begint en de rest volgt. Alle sociale experimenten bewijzen dat dit soort processen zo werken. Jouw stelling is daarmee wss goed bedoeld, maar je kunt jezelf afvragen hoe realistisch hij is.
Geef jezelf anders De meeste mensen deugen cadeau. Met die bewijzen voor wat jij zegt valt het best mee. Het is juist die hele prepper mentaliteit die nu problemen veroorzaakt, niet andersom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')