Plus dat die ook allerlei meuk nu hebben wat je normaal waarschijnlijk niet eet. Wat moet je daar dan mee?quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:56 schreef Tengano het volgende:
Ik was net bij de Aldi en het grote hamsteren is dus begonnen. Er waren twee mensen met twee boodschappenkarren volledig hadden algeladen en daar boven op nog een giga kop. Gewoon genantdat zie je echt nooit. Moesten 485 euro afrekenen. Allemaal traytjes van dingen zoals blikken met ananas, pindakaas, groenten etc. en overal iets van twee traytjes van.
Toen ik verbaasd vroeg waar ze dat allemaal voor nodig hadden(omdat ik het niet begreep) zeiden ze: Nou gewoon dit zijn onze dagelijkse boodschappen
Even later legde ze het weeranders uit dat ze maar 1 keer per jaar boodschappen deden en dat dit gewoon makkelijker was. Al met al dus een lulverhaal
![]()
Zorg dus dat je je boodschappen niet te opvallend doet zoals deze mensen en er daardoor geen kopieergedrag ontstaat als gevolg van paniek anders grijp jij straks ook mis. Ga naar meerdere winkels en niet iedere keer dezelfde. Verdeel je boodschappenload dus zodat het als het kan niet opvalt.
En dan prep ik niet he. Ik koop dan gewoon soms groot in omdat ik er toch wel de plek voor heb.quote:
Weggeven/verkopen aan de buren die niks gehamsterd hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Plus dat die ook allerlei meuk nu hebben wat je normaal waarschijnlijk niet eet. Wat moet je daar dan mee?
Dit topic gaat toch niet over preppen, maar over een lockdown van je dorp/stad overleven.quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Beste is overigens dat ik een geweer heb . Tevens een grote tuin waarin ik in theorie veel eten kan verbouwen.
Mocht ik echt willen preppen dan moet ik het dus in het drinken zoeken.
Plus groente gaan invriezen en opslaan want daar heb ik nu niets van.
En zo het virus oplopen, nee bedankt!quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef maily het volgende:
[..]
Weggeven/verkopen aan de buren die niks gehamsterd hebben.
Ik zou het niet weten. Ik koop alleen maar dingen in die ik normaal gesproken ook gebruik; lijkt me wel zo logisch, wat moet ik er anders mee.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Plus dat die ook allerlei meuk nu hebben wat je normaal waarschijnlijk niet eet. Wat moet je daar dan mee?
Wat moet dat moet en kan het altijd als ruilmiddel gebruiken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch niet over preppen, maar over een lockdown van je dorp/stad overleven.
Overigens vraag ik me af hoe verstandig het is om alcohol te nuttigen op zo'n moment
Ik hoor Maxima in dat filmpje ineens zeggen: Hij is gekquote:Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dan prep ik niet he. Ik koop dan gewoon soms groot in omdat ik er toch wel de plek voor heb.
Zo heb ik bijvoorbeeld 9 flessen vaatwasreiniger en 19 pakken wipes om de badkamer en wc mee schoon te maken. Als ik van beiden 4 gebruik in het jaar is het veel.
Ja dat is wel echt heel erg veel!quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:59 schreef Tengano het volgende:
[..]voor een schoolkamp of voor een padvindersgroep ja. Dat is ook een goeie. Trouwens nog even, die mensen kochten dus voor 485 euro boodschappen bij de Aldi. Dat is echt een tering hoeveelheid aan boodschappen hoor.
Ja dan zie ik een aanbieding en dan denk ik misschien maar bij halen. En dat blijk dat dus al eens gedaan te hebben. Of ik haal de gratisch drempel bezorgkosten niet bij bol of amazon en dan koop ik deo/tandpasta of gel erbij.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoor Maxima in dat filmpje ineens zeggen: Hij is gek![]()
![]()
![]()
Nu wil ik niet heel lullig zijn, en ik vind mezelf ook echt geen prepper, maar wat je hier noemt is eigenlijk wel juist de definitie van preppen: voorbereiden op een mogelijke extreme situatie 🙈...quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch niet over preppen, maar over een lockdown van je dorp/stad overleven.
Daar heb ik dan weer weinig last van. Ik haal mijn boodschappen liever zelf en als ik bij een webshop bestel kijk ik altijd of ik het daar kosteloos kan afhalen anders is de prijs veelal niet zo aantrekkelijk of moet ik iid meuk kopen die ik helemaal niet nodig heb en ben ik helemaal een klauw geld kwijt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dan zie ik een aanbieding en dan denk ik misschien maar bij halen. En dat blijk dat dus al eens gedaan te hebben. Of ik haal de gratisch drempel bezorgkosten niet bij bol of amazon en dan koop ik deo/tandpasta of gel erbij.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik koop alleen maar dingen in die ik normaal gesproken ook gebruik; lijkt me wel zo logisch, wat moet ik er anders mee.
Maar het brengt me wel op een idee dat we later mss ook een ruiltopic kunnen maken waarin we overschotten en tekorten met elkaar kunnen onderhandelen
Je moet dan denken dat ik een boek koop en daar dan gel en/of tandpasta bij doe.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer weinig last van. Ik haal mijn boodschappen liever zelf en als ik bij een webshop bestel kijk ik altijd of ik het daar kosteloos kan afhalen anders is de prijs veelal niet zo aantrekkelijk of moet ik iid meuk kopen die ik helemaal niet nodig heb en ben ik helemaal een klauw geld kwijt.
Ik dacht dat ik erg wasquote:Op woensdag 26 februari 2020 22:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je moet dan denken dat ik een boek koop en daar dan gel en/of tandpasta bij doe.
Dat zijn zaken die daar vaak goedkoper zijn en toch wel opgaan.
Zo heb ik ooit 48 oral b borstels in Duitsland gekocht omdat ze hier heel duur zijn, daar kan ik jaren mee vooruit. Zelfde met scheermesjes, die hoef ik nooit meer te kopen denk ik.
En tevens de batterijen, deo en shampoo.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je moet dan denken dat ik een boek koop en daar dan gel en/of tandpasta bij doe.
Dat zijn zaken die daar vaak goedkoper zijn en toch wel opgaan.
Zo heb ik ooit 48 oral b borstels in Duitsland gekocht omdat ze hier heel duur zijn, daar kan ik jaren mee vooruit. Zelfde met scheermesjes, die hoef ik nooit meer te kopen denk ik.
Ja, dit is serieus. In mijn geval trouwens 4 maanden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:45 schreef woxxel het volgende:
Is dit serieus?
Een maand voorraad halen voor dat virus
Ik hoop dat ik het allemaal niet binnen deze maand op hoef te maken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:45 schreef woxxel het volgende:
Is dit serieus?
Niet zozeer om het virus maar om de massahysterie die gaat ontstaan als hier de eerste besmettingen komen voor te zijn zoals in Italië: https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=USquote:Op woensdag 26 februari 2020 22:45 schreef woxxel het volgende:
Is dit serieus?
quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:45 schreef woxxel het volgende:
Is dit serieus?
Dat dus. Op Op1 werd er ook al iemand geinterviewd die door liet schemeren dat zijn vrouw wss van plan was te gaan hamsteren. Er wordt een beetje lacherig over gedaan, maar het is al begonnen. En als mensen eenmaal gaan beginnen met hamsteren gaat iedereen het doen, want anders vis je achter het net immers.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Niet zozeer om het virus maar om de massahysterie die gaat ontstaan als hier de eerste besmettingen komen voor te zijn zoals in Italië: https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Dus om het virus. Kijk er naar uit..quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Niet zozeer om het virus maar om de massahysterie die gaat ontstaan als hier de eerste besmettingen komen voor te zijn zoals in Italië: https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Eén zo'n kar is normaal voor een gezin met 3 opgroeiende pubers. Dat haalde m'n moeder wekelijks. Er is een tijd geweest dat er thuis meer dan een heel brood en anderhalve liter melk op een dag doorheen ging.quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:12 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb al een aantal van deze karren gezien. Worden er steeds meer.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |